Bij ons zeker (hij is 22 maanden oud inmiddels). Al verschilt het per bui. Soms wil hij flapjesboeken, of plaatjes kijken en zelf de regie en soms kun je prima een verhaal van meerdere bladzijden voorlezen. Hij is nu erg van zijn Sinterklaasboekenquote:Op donderdag 21 november 2024 08:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Hoe gaat het bij jullie met boekjes voorlezen? Hebben jullie dreumesen er het geduld al voor?
Ik was dus ook verbaasd dat hij niet meer direkt de neiging had om zelf de bladzijdes om te slaan (lees: kapot te scheuren), maar geduldig luisterde naar hoe ik voorlas en mij de bladzijdes liet omslaan! (Misschien is dit ook wel iets wat hij op de opvang heeft geleerd)quote:Op donderdag 21 november 2024 09:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik lees elke avond voor naar bed gaan hetzelfde verhaal voor en sindskort blijft ze dan ook echt rustig zitten, wel af en toe wijzen/slaan in het boek maar niet meer proberen 4 bladzijdes tegelijk eruit te scheuren.
Jaquote:Op donderdag 21 november 2024 08:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Hoe gaat het bij jullie met boekjes voorlezen? Hebben jullie dreumesen er het geduld al voor?
Herkenbaarquote:Op donderdag 21 november 2024 08:32 schreef alpeko het volgende:
Hij heeft een fase gehad dat we ieder boekje (en dat zijn er 20+) uit zijn kast moesten halen omdat alles "nee, nee" was en hij maar bleef roepen om "die, die" zonder dat wij (en hij!) wisten welke hij bedoelde.
quote:Op zondag 24 november 2024 19:11 schreef Debsterr het volgende:
Oh man, waarom is ze nog niet eens 15 maanden en nu al ster in de uitvoering van de Stervende Zwaan
Hehe, dat beloofd nog watquote:Op zondag 24 november 2024 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]![]()
Ik wil het gezegde "ik ben 2 en ik zeg nee" ook graag laten aanpassen naar: "ik ben 16 maanden en ik zeg nee"
Wauw, wat een woordenschat al en wat liefquote:Op maandag 25 november 2024 05:56 schreef margaretha_01 het volgende:
T. was gister bij het wakker worden zo schattig! Hij heeft op de opvang geleerd om te fluisteren en fluisterde bij het wakker worden: ‘is nog donker, alle kindjes slapen nog?‘
Toen antwoordde ik, ‘ja, alle kindjes slapen nog en mama slaapt ook nog’. En toen antwoordde hij: ‘T. auch’.
En toen hebben we daadwerkelijk nog een uurtje verder geslapen!
Ja mooi is dat hèquote:Op dinsdag 26 november 2024 15:53 schreef margaretha_01 het volgende:
Zijn jullie ook vaak verbaasd wat een kind allemaal leert op de opvang?
Ik ben echt zo blij dat we gewisseld zijn van opvang toen ie 13 maanden was. Nu echt veel leukere leidsters, met veel meer knutselwerk. En vaak op stap (naar de bakker, supermarkt, markt) als het kan (op vrijdag kleine groep zonder baby'squote:T. Komt zo vaak terug met weer nieuwe vaardigheden waar we echt van staan te kijken. Moet zeggen dat mijn respect voor de leidsters/pedagogen echt is gestegen!
Ik ben ook elke keer weer verbaasd. Het is zo enorm verschil dat in mijn ogen elk kind eigenlijk wel baat zou hebben van een beetje opvang paar dagen in de week 😄. Begreep laatst ook dat kinderen met opvangervaring in de kleuterklassen al zo’n enorme voorsprong hebben dat het doel daar vooral draait om de kinderen zonder opvang op zelfde niveau te krijgen voordat groep 3 start.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:53 schreef margaretha_01 het volgende:
Zijn jullie ook vaak verbaasd wat een kind allemaal leert op de opvang?
T. Komt zo vaak terug met weer nieuwe vaardigheden waar we echt van staan te kijken. Moet zeggen dat mijn respect voor de leidsters/pedagogen echt is gestegen!
Oh sjeetje, Alpeko, wat moeilijk. Zoiets is ook moeilijk uit te leggen aan jullie kleine. Hoop dat jullie er een beetje bovenop zijn gekomen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:10 schreef alpeko het volgende:
We hebben pas ons hondje moeten laten inslapen. Droevig. Ons zoontje heeft ons al meerdere ontroerende momenten bezorgd. Hij begeleide haar naar haar eten ‘s avonds. Ze had de laatste dagen veel moeite om te lopen en was heel suf. Op de dag zelf ging hij haar nog een hele lieve knuffel geven toen we vroegen om haar te knuffelen vlak voordat hij naar de opvang ging.
De avond viel hem niks op. De volgende ochtend wierp hij een blik op waar haar mand stond: Mila weg. Alsof ze voor hem ieder moment kom besluiten weer thuis te komen. Wij meteen in tranen. Hij ons weer troosten. Zo schattig. In zijn wereld is ze er nog.
En dit weekend speelde hij met zijn keukentje. Daar zit een uitneembare metalen wasbak in die lijkt op haar drinkbak. Hij haalde hem eruit. Liep naar de plek waar haar bak stond. Zette hem neer en zei: Mila drinken. Liep naar de deur en riep haar om te komen
Het moment van de waarheid wordt enkel uitgesteld, hoe moeilijk het ook is.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:05 schreef Piles het volgende:
Oh ik lees dit nu pas, wat sneu
Aan de andere kant ook heel schattig, die onschuldigheid. Maar de aanleiding niet
Alleerste sterkte alpeko!quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:10 schreef alpeko het volgende:
We hebben pas ons hondje moeten laten inslapen. Droevig. Ons zoontje heeft ons al meerdere ontroerende momenten bezorgd. Hij begeleide haar naar haar eten ‘s avonds. Ze had de laatste dagen veel moeite om te lopen en was heel suf. Op de dag zelf ging hij haar nog een hele lieve knuffel geven toen we vroegen om haar te knuffelen vlak voordat hij naar de opvang ging.
De avond viel hem niks op. De volgende ochtend wierp hij een blik op waar haar mand stond: Mila weg. Alsof ze voor hem ieder moment kom besluiten weer thuis te komen. Wij meteen in tranen. Hij ons weer troosten. Zo schattig. In zijn wereld is ze er nog.
En dit weekend speelde hij met zijn keukentje. Daar zit een uitneembare metalen wasbak in die lijkt op haar drinkbak. Hij haalde hem eruit. Liep naar de plek waar haar bak stond. Zette hem neer en zei: Mila drinken. Liep naar de deur en riep haar om te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |