abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214459932
quote:
17s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:51 schreef Anne het volgende:
Oh.. En.. nieuwtje! Mijn kabouter durft eindelijk wat stapjes alleen en zonder hulp te zetten! Hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen! Durft nu ook ineens op zijn loopfietsje en wiebel-lieveheersbeestje te stappen. Dat was de eerste paar dagen allemaal maar eng en huilen.
Ah leuk! Hier nog 0 interesse voor los lopen/staan. Hij kruipt als een razend en loopt langs muren, bank en tafel. En dat vindt ie voorlopig wel prima volgens mij. En z'n loopkar, daar rent ie bijna mee _O-
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:52 schreef Anne het volgende:

[..]
Hoe ging het gisteren en vandaag?
Goed! Gelukkig even 2 goede vrolijke dagen met alle visite :)
Wat kun je als ouders trots zijn als je kind z'n armen in de lucht gooit als iedereen 'Hoera!' roept O+

En vandaag wordt hele dag met speen, paracetamol en bij mama op schoot vrees ik, arme jongen.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:05 schreef Lokasenna het volgende:
R. vindt het erg interessant hoe de lichaamsdelen heten. Ze noemt de pink nu steeds 'pikkie' :'(
_O-
Wij hebben een uitsprakenboekje liggen, voor als ie begint te praten. Heel benieuwd wat daar komende jaren in komt te staan :P
pi_214477079
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 11:03 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hier had ie met z'n eerste verjaardag pas 2 tandjes maar daarna gaat het snel. Nu 6 tanden. 3 onder en 3 boven en flink wat kiezen ook al. Alleen niet te tellen want hij laat dat niet toe.

Het is een late loper. Vandaag voor het eerst los gestaan. Hij klimt al wel de trap op en de woordjes gaan heel hard. Hij probeert alles na te zeggen en doet verschillende dieren na. O.a. een varken, koe en hond. Op verzoek dingen aanwijzen kan ie ook al bij heel veel woordjes.
Onze dreumes ontwikkelt zich ongeveer hetzelfde! Hij is ook een late loper.

Hij kan nu sinds 1,5 week vanuit gehurkte positie in staande positie komen, en kan dan zo een paar seconde blijven staan, balancerend alsof hij op een surfplank staat!

Met woordjes zeggen gaat het opeens razendsnel en hij kan al 12 blokjes stapelen! *trots* Hoger gaat niet als hij op zijn kont zit! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_214477326
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:52 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Onze dreumes ontwikkelt zich ongeveer hetzelfde! Hij is ook een late loper.

Hij kan nu sinds 1,5 week vanuit gehurkte positie in staande positie komen, en kan dan zo een paar seconde blijven staan, balancerend alsof hij op een surfplank staat!

Met woordjes zeggen gaat het opeens razendsnel en hij kan al 12 blokjes stapelen! *trots* Hoger gaat niet als hij op zijn kont zit! :p
Hier heeft hij vrijdagmorgen voor het eerst los gestaan. Tot 2x toe met de handen omhoog. Van zitten naar staan gaat prima inmiddels. Het is een klimgeit. Op onze eetstoelen, zijn Stokke, zijn stoeltje, de bank, de trap.
pi_214479407
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:14 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hier heeft hij vrijdagmorgen voor het eerst los gestaan. Tot 2x toe met de handen omhoog. Van zitten naar staan gaat prima inmiddels. Het is een klimgeit. Op onze eetstoelen, zijn Stokke, zijn stoeltje, de bank, de trap.
Ik vind dit zo’n schattige fase! Helemaal omdat ze dan ook zo trots op zichzelf kunnen zijn! (T. geeft zichzelf altijd een applausje als ie vindt dat hij iets bijzonders heeft gedaan!)
pi_214479825
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:11 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Ik vind dit zo’n schattige fase! Helemaal omdat ze dan ook zo trots op zichzelf kunnen zijn! (T. geeft zichzelf altijd een applausje als ie vindt dat hij iets bijzonders heeft gedaan!)
Ja hier ook. Kleine narcist :P Als ie zelf een hap met de lepel naar binnenkrijgt bijv. Sowieso leuk om enthousiast te reageren als hij iets leuks doet. Daar gaat ie helemaal in mee.
pi_214501138
Hij loopt :o *O* !
pi_214504402
Ooh, wat goed Anne! :D
pi_214517860
Ik denk dat we weer een nieuwe fase in zijn gegaan en ik vind hem lastig :').
Herkent iemand het volgende misschien?

Onze dreumes van net 1 jaar huilt echt om alles wat (in zijn oogjes) mis gaat of niet mag.
Dus hij wijst ergens naar, wij snappen het dan denk ik niet of hij wijst naar iets wat niet kan/mag. Of hij wil bijvoorbeeld per se de hele tijd aan het handje lopen en als ik dan stop, is het zittend op de grond huilen, soms zelfs slaan of met dingen gooien. Maar vooral heel hard huilen, met de handjes in de lucht wapperen en meer van dat soort 'drama'. Gisteravond was het van 18:00 tot 19:30 uur alleen maar zo.

Ik dacht dat dit bij de peuterfase hoorde :o.
pi_214517908
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 06:52 schreef Anne het volgende:
Hij loopt :o *O* !
Wat goed :D *O*
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:36 schreef Anne het volgende:
JA! Volledig. En ik word er afgelopen dagen ook doodmoe van :@
Want ook even weinig leuke momenten nu. Ook omdat ie flink handvoetmondziekte heeft (ook sneu), maar zo is het elke week weer wat. Sinds juni is ie geen volledige week op de opvang geweest, want dan weer ziek, dan weer tandjes, dan weer ziek etc.
En als ie dan een keer niet ziek of hangerig, is ie boos/gefrustreerd om wat ie wel wil, maar niet mag of kan. Zucht.
pi_214517951
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 08:36 schreef Anne het volgende:

Onze dreumes van net 1 jaar huilt echt om alles wat (in zijn oogjes) mis gaat of niet mag.
Dus hij wijst ergens naar, wij snappen het dan denk ik niet of hij wijst naar iets wat niet kan/mag. Of hij wil bijvoorbeeld per se de hele tijd aan het handje lopen en als ik dan stop, is het zittend op de grond huilen, soms zelfs slaan of met dingen gooien. Maar vooral heel hard huilen, met de handjes in de lucht wapperen en meer van dat soort 'drama'. Gisteravond was het van 18:00 tot 19:30 uur alleen maar zo.

Ik dacht dat dit bij de peuterfase hoorde :o.
Ja heel herkenbaar. We zitten daar ook nog steeds midden in en het duurt al maanden. Ook begonnen vanaf ca 1 jaar. Soms gaat het wat beter maar vaker niet. Op de opvang gaat het goed maar thuis niet. Slaan, gooien, schoppen, niet willen eten en om alles huilen. Heel lastig. Woe dachten we hem een ijsje te geven. Dat heeft de rest van de avond zijn stempel gedrukt. Vreselijk. Hij accepteert geen enkele hulp. Dat wordt beloond met slaan of krijsen.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 02-08-2024 09:01:02 ]
pi_214518486
Vervelend hè! Maar ik vind het wel geruststellend dat jullie dat dus ook zo ervaren :@.
Wat doen jullie verder in die situaties? Ik probeer het te negeren, hem af te leiden met wat anders, hem soms uit te laten razen, want ik kan hem gewoonweg niet altijd zijn zin geven, maar soms gaat ie echt over een grens heen en dan word ik toch wel even boos al herpak ik mezelf gelukkig redelijk snel weer in die situaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 02-08-2024 10:43:17 ]
pi_214518632
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:37 schreef Anne het volgende:
Vervelend hè! Maar ik vind het wel geruststellend dat jullie dat dus ook zo ervaren :@.
Hehe ja, dat heb ik ook vaak hoor. Gedeelde smart...

Afleiden werkt hier vaak nog wel. Soms ook z'n zin geven (hij wil soms echt heeeel graag trapklimmen).
En avondeten is soms echt drama (gooien met lepels en bakjes etc.). En dan 1 grote kliederboel. Maar hem schoonmaken is ook alsof ie vermoord wordt.
En dan met slaaptekort is het lontje soms wel wat kort. Ik sluit me er dan ook wel voor af (negeren en gewoon doorgaan), maar dat is ook voor niemand leuk.
pi_214519264
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:37 schreef Anne het volgende:
Wat doen jullie verder in die situaties?
Ik zou willen dat ik rustig en begripvol kon blijven. Mijn vriendin lukt dat iets beter maar die heeft het er ook heel lastig mee. Het heeft flink wat invloed op onze eigen stemming en dat is natuurlijk niet goed maar lastig om het om te draaien. Het maakt je onzeker. Al helpt het wel door te horen dat anderen hier ook mee worstelen en dat het erbij hoort.

Neem een ochtend als vandaag. Vriendin haalt nog even wat van boven en laat de deur open. De kleine ziet meteen de kans schoon om de gang op te schieten dus ik corrigeer hem met als gevolg een huilende dreumes. Voor de 10e keer in dat uurtje dat we wakker zijn. Ik geïrriteerd over die deur en vervolgens heb je daar ruzie om :')
pi_214519815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:47 schreef Piles het volgende:

[..]
Hehe ja, dat heb ik ook vaak hoor. Gedeelde smart...

Afleiden werkt hier vaak nog wel. Soms ook z'n zin geven (hij wil soms echt heeeel graag trapklimmen).
En avondeten is soms echt drama (gooien met lepels en bakjes etc.). En dan 1 grote kliederboel. Maar hem schoonmaken is ook alsof ie vermoord wordt.
En dan met slaaptekort is het lontje soms wel wat kort. Ik sluit me er dan ook wel voor af (negeren en gewoon doorgaan), maar dat is ook voor niemand leuk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik zou willen dat ik rustig en begripvol kon blijven. Mijn vriendin lukt dat iets beter maar die heeft het er ook heel lastig mee. Het heeft flink wat invloed op onze eigen stemming en dat is natuurlijk niet goed maar lastig om het om te draaien. Het maakt je onzeker. Al helpt het wel door te horen dat anderen hier ook mee worstelen en dat het erbij hoort.

Neem een ochtend als vandaag. Vriendin haalt nog even wat van boven en laat de deur open. De kleine ziet meteen de kans schoon om de gang op te schieten dus ik corrigeer hem met als gevolg een huilende dreumes. Voor de 10e keer in dat uurtje dat we wakker zijn. Ik geïrriteerd over die deur en vervolgens heb je daar ruzie om :')
Heel herkenbaar dat het ook effect heeft op je eigen humeur en die van je partner.

Ik ben gisteren ook uitgevallen tegen mijn vriend die het juist even niet kan gebruiken :@. Hij kon het gehuil en geschreeuw echt niet meer hebben, gisteren was de spreekwoordelijke druppel en hij begon op een gegeven moment het bestek op de tafel te gooien bij het opdekken van de tafel. En ik bedoelde het eigenlijk wel goed, ik riep iets in de trant van "Ga asjeblieft iets doen wat je ontspant of doe je oordoppen in, of ga naar boven, maar doe in ieder geval iets", maar het kwam er alleen heel erg rot en boos uit.
pi_214520114
Oh mega herkenbaar. Wij zijn er weer redelijk uit ondertussen, maar het begon op een punt te komen dat ik niet meer naar buiten wilde gaan met haar omdat ik zo geen zin had in het drama van weer naar binnen moeten. :')
Hier leek/lijkt het te helpen als ik van tevoren kaders aan geef, en haar echt even de tijd geef voor de verandering. Dus niet 'we gaan nu' maar 'nog 2 boekjes en dan'. Haar laten kiezen hoe we naar binnen gaan (lopen/tillen), maar ook zeggen dat als zij niet kiest, ik kies. En hier werkt liedjes zingen heel goed om haar te kalmeren, dus ik zing wat af. :D
Maar ook; pick your battles. Bedenk of een grens op dat moment het je echt waard is, of dat je mee kan bewegen. Ik ben regelmatig volledig onnodig de trap op en af geweest, maar ze werd er wel blij van en het kon ook geen kwaad. In zo'n situatie als alpeko schetst zeg ik nu vaak 'oh wat gaan we doen op de gang?' en laat haar daar even haar ding doen, om haar dan weer de woonkamer in te lokken met een boekje oid. Al kan onze dreumes ondertussen gewoon bij de deurklinken dus is ze sowieso vaak te vinden op plekken waar ze eerst niet kwam hahaha.

Ohja ik probeer me ook altijd maar in te leven in haar, hoe frustrerend moet het zijn als je niet begrepen wordt en het je niet lukt om iets beter uit te leggen? "Ze doet niet moeilijk, ze heeft het moeilijk" enzo. Maar we hebben ook echt wel dagen gehad dat we maar gewoon even wat filmpjes gingen kijken omdat we het echt niet meer trokken. Want ook aan al dat begrip zit een einde als je oren pijn doen van het gegil. :+
pi_214520177
Oh en het schoonmaken is hier ook draaama vaak. Haar het zelf laten doen/proberen helpt vaak, en een liedje zingen terwijl ik het doe maakt ook een wereld van verschil. Plus ze heeft altijd zo'n schort met lange mouwen aan, zodat schoonmaken in principe alleen handen en hoofd is, waarbij handen eventueel nog onder de kraan of in een bakje met water gewassen kunnen worden.
pi_214521415
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:59 schreef Anne het volgende:
Ik ben gisteren ook uitgevallen tegen mijn vriend die het juist even niet kan gebruiken :@.
Onze levens lijken eng op elkaar _O-

Ik was gisteren de vriend die het ook ff niet kon hebben en ben toen boos/gefrustreerd gaan opruimen op zolder. En heb dat ook vrij hardhandig gedaan.
Toen m'n vriendin zei dat ik het ook ff moest laten, was ik weer gefrustreerd: want het moet tóch een keer.

Overigens is hier de tablet met Juf Roos volop in gebruik tijdens de moeilijke moment. Dan is ie helemaal in trance en kun je alles (met hem) doen.
Tot zover de principe van geen scherm bla bla :')
pi_214521679
:D.
We hebben wel heel veel overeenkomsten inderdaad.

Oh ja @Bami! Hier doet muziek het ook heel erg goed. Daar stopten gisteren de drift- en huilbuien inderdaad mee.
Zingen en daarna echte muziek aan zorgde voor een dansende vrolijke kabouter. Maar ook echt instant :').
Dus die ga ik vaker inzetten (en hopen dat het dan nog steeds werkt). Misschien ook iets voor jullie, @Piles? Ipv een scherm.

En ik probeerde gisteren ook de boel te sussen door te zeggen dat het voor de kabouter ook heel vervelend is als ie niet begrepen wordt. Maar daar had vriend even geen boodschap aan. En ook dat snap ik wel. Soms zit de emmer even te vol.
pi_214522172
Ja hier hebben we ook van die muziekboekjes inderdaad. Werkt heel goed. Vanochtend zat ie zelf te 'dansen' (zittend oo de grond met zn armen in de lucht) :D

Nou, dreumes is weer thuis. Niet geslapen op de opvang en algeheel ongelukkig. Gelukkig is vriendin thuis, dus geen probleem. Maar toch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214522834
Ahh wat balen Piles. ;( Hopelijk komt er een rustigere periode aan waarin ze weer wat tot zichzelf kan komen. :*

Ik bedacht me net nog, wat hier bijna altijd heel goed hielp en helpt met de-escaleren wanneer er eenmaal een driftbui is; woorden geven aan wat er gebeurde. "Oh ja lieverd ik snap dat je verdrietig bent, het is zo fijn buiten hè en nu moeten we naar binnen". Of als ik eigenlijk geen idee had wat er aan de hand was "Heb je het zo moeilijk meisje?". 9 van de 10 keer kwam er dan een heel sippe 'jaaaa' uit en was de grootste spanning er dan af. En dan nog een dikke knuffel natuurlijk.

@Anne Haha herkenbaar, hier was een liedje zingen een keer de instant overgang van mokkend op de stoep blijven zitten naar probleemloos mee naar huis lopen. :') O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Bami op 02-08-2024 14:05:59 ]
pi_214526368
Bij ons helpt vooral bumba :+

Woorden nog niet helaas, ze begrijpt ons sowieso nog niet erg goed en zodra ze boos is luistert ze helemaal nergens meer naar. Dus dan maar gewoon onder de arm mee naar huis en wachten tot ze is uitgeraasd. :P
Verder word ik er zelf niet snel geïrriteerd of ongeduldig van, zes jaar met demente bejaarden werken was prima training voor het leven met een eenjarige.
pi_214534578
Ik vind dreumesen pittiger dan peuters. Ze willen vreselijk veel maar kunnen maar heel weinig, ze begrijpen je slecht en jij hen ook niet. Het zijn bommetjes energie die alle kanten op gaan zonder stuur of rem :+

Door mijn oudste ben ik inmiddels meester geworden in dingen aankondigen, afscheid nemen van leuke dingen en afleiden O+ en verdragen dat er bij tijd en wijlen gewoon gegild wordt zonder dat je weet waarom :') de jongste lijkt wat geduldiger en als hij boos wordt, duurt het meestal maar eventjes (dramatisch op de grond storten, even gillen en klaar. Dat laatste zegt hij er soms ook zelf bij; 'So. Ka!' O+ )

Ik geniet wel van die kleine prutser. Hij loopt echt soepel inmiddels, is voortdurend op avontuur. Hij begrijpt idioot veel (ik gaf hem laatst een stuk komkommer met de instructie 'breng dit maar even naar de cavia's' en ja hoor, daar ging hij). Hij praat nog niet zoveel zelf maar dat is vaak zo bij tweetalig opvoeden. Maar gisteren leerde hij dat koffie 'heiss' is en een paar uur later stond hij de deur van de droger te aaien 'heisssssss. Heissssss.' dus dat bleef blijkbaar hangen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214686324
Wat grappig, @Clubsoda , wij hebben hier ook een dreumes die tweetalig, Duits en Nederlands, opgroeit en die sinds kort ook het woordje heiß heel goed begrijpt, uitspreekt en begeleid met fanatiek geblaas op zijn eten (ook als het al lang koud is).

Ook zit hij nu met 16 maanden volop in de nein, oftewel nee fase. Wel spannend, want voor mijn gevoel is het opvoeden nu echt, echt begonnen!

Zijn er hier nog meer dreumesen die maar al te graag nee antwoorden? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 11-08-2024 23:51:02 ]
pi_214688781
@margaretha_01 Zeker! Ze antwoordt regelmatig instinctief 'nee' om dat vervolgens snel naar 'ja' te veranderen wanneer ze de vraag geregistreerd heeft. :') O+
pi_214688788
Jep :Y. Hier ook eentje. Hij weet heel goed dat ie "nee" moet zeggen als ie iets niet wil.
Op zich handig bij bijvoorbeeld het eten; dan weten we dat ie vol zit (voorheen sloeg ie de lepel/vork met eten uit onze handen en zat het nog net niet op de muur, nu is het een "Naj, naj, naj").

Het praten/brabbelen komt nu ook een beetje op gang O+. Vooral de woorden met "ah"-klanken gaan hem goed af. Vandaar dat het ook geen "Nee", maar "Naj" is.

Verder hoor ik de hele dag "mah-ma".
Hij zingt ook al "ha ha ha" mee, met ik zag twee beren.
Hij aait tegenwoordig graag iedere hond die ie ziet, wijst dan ook en zegt "aj".
In de ochtend als ie nog even bij ons in bed komt en een van ons ligt er nog, zegt ie heel lief met een dikke glimlach "Haaaai".
En het woordje hebben kent ie ook, maar klinkt dan een beetje als "H-bah".
Voor de rest is het veel "da". En hij doet best vaak een binnenmonds geluid, zoiets als "KRG" en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat het is. Volgens mij enthousiasme, maar als ie weer echt heeeel enthousiast is doet ie "Ohhhhh".
pi_214688789
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 09:51 schreef Bami het volgende:
@:margaretha_01 Zeker! Ze antwoordt regelmatig instinctief 'nee' om dat vervolgens snel naar 'ja' te veranderen wanneer ze de vraag geregistreerd heeft. :') O+
Haha, foutje!
pi_214688866
Ze zegt nu ook 'nee, stoppen!' als we iets doen wat ze niet wilt. _O- Hier wordt verder mega veel gekletst, gerend en geklommen en heel voorzichtig ook eindelijk iets consistenter geslapen. Oh en ze zingt nu zelf kinderliedjes, niet te doen zo schattig. O+

Vinden jullie dit ook zo'n fijne fase, die 1-2 jaar? Ik vind het (meestal :+ ) echt een feestje.
pi_214688873
@margaretha_01, trouwens! Nog even terugkomend op het naar zichzelf wijzen en bewust van zichzelf zijn.
Dat doet ie niet, maar! Hij heeft blijkbaar geleerd wat een neus is, dus bij bijvoorbeeld mama's neus, tikt ie de mijne aan.
En af en toe tikt hij bij "<naam> neus" ook zijn eigen neus aan (of hij doet niks; blijkbaar is het niet leuk genoeg).
pi_214690130
@Bami , Haha, ja bij ons hebben we ook af en toe dat hij nee zegt, maar ja bedoelt. Vooral als we vragen of hij water wil drinken. :D

Maar bij het eten is het nu wel heel praktisch dat hij zelf kan aangeven wat hij wil hebben. Hoewel hij nu ook vaak van alles een klein hapje neemt en dan vervolgens toch weer nee zegt! :p

Mijn hart breekt nu ook als hij hard schreeuwend nee huilt omdat, hij bijvoorbeeld niet in de kinderwagen wil. Toen hij alleen nog maar huilde vond ik het al zielig, maar als hij er nu ook nog nein, nein, nein bij schreeuwt, heb ik echt af en toe het gevoel dat ik iets traumatisch aan het doen ben! Haha!

Het is echt wel een heel nieuwe ervaring dat hij opeens in onze mensentaal wat terug kan zeggen!
pi_214690172
@Anne

Ja, hier gaat het met woordjes uitspreken ook ontzettend snel. We hielden eerst nog een lijstje bij met welke woordjes hij wanneer kon uitspreken, maar daar komen nu te snel nieuwe woordjes bij, dus de lijstjes zijn niet meer echt accuraat.

En het blijft interessant; dat aanwijzen van de eigen persoon! Ben echt wel benieuwd of dat als ontwikkelingsstap los staat van het zichzelf herkennen in de spiegel! :p (leuk om over te filosoferen, haha)
pi_214690176
Vind het trouwens super leuk dat het dreumestopic weer wat actiever is! :D
pi_214690199
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bami het volgende:
Ze zegt nu ook 'nee, stoppen!' als we iets doen wat ze niet wilt. _O- Hier wordt verder mega veel gekletst, gerend en geklommen en heel voorzichtig ook eindelijk iets consistenter geslapen. Oh en ze zingt nu zelf kinderliedjes, niet te doen zo schattig. O+

Vinden jullie dit ook zo'n fijne fase, die 1-2 jaar? Ik vind het (meestal :+ ) echt een feestje.
Haha, dit doet R ook, die roept 'nee, klaar' als ze vindt dat het nu wel genoeg is met verschonen of in bad. :+

Leuke leeftijd, maar ik kan er nog niet met mijn hoofd bij hoe andere ouders denken, laten we er nog een nemen.
Misschien als ze naar school gaat dat ik het weer aan zou kunnen. :+
pi_214690223
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bami het volgende:

Ik vind het een prachtige fase, om te zien hoe een kind zich zo ontwikkelt. Ik geniet er echt van!!
pi_214690487
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Haha, dit doet R ook, die roept 'nee, klaar' als ze vindt dat het nu wel genoeg is met verschonen of in bad. :+

Leuke leeftijd, maar ik kan er nog niet met mijn hoofd bij hoe andere ouders denken, laten we er nog een nemen.
Misschien als ze naar school gaat dat ik het weer aan zou kunnen. :+
Ohh daar zitten wij nu ook middenin hahaha. Ik heb altijd gezegd; voor haar tweede verjaardag sowieso niet. Die nadert nu, dus nu hebben we het er wel wat vaker over of/hoe we dat willen. De non-stop verantwoordelijkheid van het ouderschap valt man wel heel zwaar, waardoor hij soms twijfelt over überhaupt een tweede. Maar aan de andere kant hebben we er nu toch al 1, dus in hoeverre wordt dat 'erger' met nog een kindje? En als we er dan nog één willen, is het dan handig om daar binnenkort mee te starten zodat je ook sneller door de tropenjaren heen bent? Of idd wachten totdat Pukje nog wat groter is en het meer voelt alsof er ruimte voor is. Veel twijfels! Zal vast ook niet helpen dat ze nog niet doorslaapt. :+

Maar herkenbaar idd dat het verbazingwekkend voelt hoeveel van Pukje's leeftijdsgenoten grote broer/zus zijn of binnenkort worden.
pi_214735331
Ooh… T. Is lekker alleen in zijn kamertje aan het spelen, ik hoor hem brabbelen en bewegen, terwijl ik lekker mijn koffie in de woonkamer aan het drinken ben!

De perfecte zaterdag ochtend! :D
pi_214735712
Hier hadden we weer een huilsessie vannacht om 3u :O

Meneer was zn speen kwijt, en wij konden m ook niet vinden in, rond of onder zn bed :?
Toen ik m uiteindelijk op schoot had, bleek ie onderin zn slaapzak te zitten. Hoe dan _O-

En hij is net zelf via een laag krukje de vensterbank ingeklommen. Ook niet meer veilig dus :')
pi_214738213
R. hebben we vandaag om uit te proberen niet voor een dutje naar bed gebracht en het gaat eigenlijk prima. Ben benieuwd of dit het einde wordt van de middagdutjes, ik zou ze wel missen. :P
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:41:45 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214740702
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 16:48 schreef Lokasenna het volgende:
R. hebben we vandaag om uit te proberen niet voor een dutje naar bed gebracht en het gaat eigenlijk prima. Ben benieuwd of dit het einde wordt van de middagdutjes, ik zou ze wel missen. :P
Het kan ook best een tijdje om de dag of bijvoorbeeld alleen na een ochtend psz ofzo. Je hoeft niet van alles naar niks ;-) helpt dat?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214742262
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:01 schreef Piles het volgende:
Hier hadden we weer een huilsessie vannacht om 3u :O

Meneer was zn speen kwijt, en wij konden m ook niet vinden in, rond of onder zn bed :?
Toen ik m uiteindelijk op schoot had, bleek ie onderin zn slaapzak te zitten. Hoe dan _O-

En hij is net zelf via een laag krukje de vensterbank ingeklommen. Ook niet meer veilig dus :')
Dit is echt bizar! Hier namelijk ook een huilsessie (en dat is echt al even geleden), dezelfde nacht maar dan om 1 uur. Meneer lag bovenop al zijn knuffels en spenen.

En die van ons klimt sinds vrijdag op en van de bank. En gooit dan alle kussens op de grond.

Vandaag wordt er blijkbaar uitgeslapen *O*
pi_214742674
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2024 07:24 schreef Anne het volgende:

[..]
Dit is echt bizar!
Njet bizar, maar eng :D
quote:
Vandaag wordt er blijkbaar uitgeslapen *O*
Hier ook _O-
Ik schrok om 7.35u wakker :o
pi_214743123
Hou op zeg :{w .
pi_214744312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Het kan ook best een tijdje om de dag of bijvoorbeeld alleen na een ochtend psz ofzo. Je hoeft niet van alles naar niks ;-) helpt dat?
Ja we kijken het gewoon per dag aan. Zeker als ze na de vakantie weer naar de opvang gaat zal ze wel weer extra moe zijn.
pi_214753526
Onze kabouter is veranderd in een kalkoen-kuiken.
Het gaat de hele dag van "Mahma" naar "Kulle-koelie-kulle" naar "Mahma" en weer naar "Kulle-koelie-kulle".
En als ik voor hem onverwachts ineens iets tegen hem zeg, krijg ik meestal eerst een "HEH?" terug.

:').

Wel echt héérlijk die nieuwe klankjes steeds.

Hij heeft overigens zijn derde tandje. Nu boven. Maar hij loopt nu de héle dag te tandenknarsen.
Mijn nekharen gaan er van overeind staan. Iemand een idee hoe ik dat een beetje tegen kan gaan? We zijn nu juist al zeker een maand de tut overdag boven aan het laten, maar ik heb de neiging om die maar weer te geven, want brrrrrr.
pi_214758980
Ja, dat brabbelen is echt te schattig! Onze kleine zegt nu ook tijdens het slapen woordjes, met name ‘auto’. :p

Tandenknarsen doet onze nog niet, tenminste ik heb nog niets gehoord.
pi_214758985
Ons highlight van gister trouwens: T. kan lopen!! :D

M’n vriend en ik zaten er net over te praten of we ermee zaten dat hij het nog niet kon, en terwijl we dat deden, begon ie spontaan 12 stappen los te lopen! (Daarvoor deed hij maar een of twee stapjes los).

Wij helemaal trots natuurlijk, we zijn echt zijn grootste cheerleaders! :D
pi_214808038
Hoe was het gisteren, Debsterr?
Nog van harte gefeliciteerd!
pi_214808040
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Ons highlight van gister trouwens: T. kan lopen!! :D

M’n vriend en ik zaten er net over te praten of we ermee zaten dat hij het nog niet kon, en terwijl we dat deden, begon ie spontaan 12 stappen los te lopen! (Daarvoor deed hij maar een of twee stapjes los).

Wij helemaal trots natuurlijk, we zijn echt zijn grootste cheerleaders! :D
Leuk *O*

En heeft hij inmiddels de smaak te pakken? :D
  maandag 26 augustus 2024 @ 09:41:06 #98
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214808637
Ja, hoi :D! Knorrie is geen baby meer, ze is een echte dreumes O+. Leuke verjaardag gehad, we hebben haar zelf een Wobbel cadeau gedaan en daar stond ze gister al op handjes en voetjes op te wiebelen ^O^. De taart smaakte haar ook goed, en alle aandacht vond ze ook gezellig. Cadeaus uitpakken/papier scheuren wat minder _O- dat was eng hahaha.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 26 augustus 2024 @ 09:46:41 #99
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214808670
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:41 schreef Debsterr het volgende:
Ja, hoi :D! Knorrie is geen baby meer, ze is een echte dreumes O+. Leuke verjaardag gehad, we hebben haar zelf een Wobbel cadeau gedaan en daar stond ze gister al op handjes en voetjes op te wiebelen ^O^. De taart smaakte haar ook goed, en alle aandacht vond ze ook gezellig. Cadeaus uitpakken/papier scheuren wat minder _O- dat was eng hahaha.
Leuk!! Gefeliciteerd nog! *O*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')