Ah leuk! Hier nog 0 interesse voor los lopen/staan. Hij kruipt als een razend en loopt langs muren, bank en tafel. En dat vindt ie voorlopig wel prima volgens mij. En z'n loopkar, daar rent ie bijna meequote:Op zondag 28 juli 2024 21:51 schreef Anne het volgende:
Oh.. En.. nieuwtje! Mijn kabouter durft eindelijk wat stapjes alleen en zonder hulp te zetten! Hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen! Durft nu ook ineens op zijn loopfietsje en wiebel-lieveheersbeestje te stappen. Dat was de eerste paar dagen allemaal maar eng en huilen.
Goed! Gelukkig even 2 goede vrolijke dagen met alle visitequote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 23:05 schreef Lokasenna het volgende:
R. vindt het erg interessant hoe de lichaamsdelen heten. Ze noemt de pink nu steeds 'pikkie'
Onze dreumes ontwikkelt zich ongeveer hetzelfde! Hij is ook een late loper.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hier had ie met z'n eerste verjaardag pas 2 tandjes maar daarna gaat het snel. Nu 6 tanden. 3 onder en 3 boven en flink wat kiezen ook al. Alleen niet te tellen want hij laat dat niet toe.
Het is een late loper. Vandaag voor het eerst los gestaan. Hij klimt al wel de trap op en de woordjes gaan heel hard. Hij probeert alles na te zeggen en doet verschillende dieren na. O.a. een varken, koe en hond. Op verzoek dingen aanwijzen kan ie ook al bij heel veel woordjes.
Hier heeft hij vrijdagmorgen voor het eerst los gestaan. Tot 2x toe met de handen omhoog. Van zitten naar staan gaat prima inmiddels. Het is een klimgeit. Op onze eetstoelen, zijn Stokke, zijn stoeltje, de bank, de trap.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:52 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Onze dreumes ontwikkelt zich ongeveer hetzelfde! Hij is ook een late loper.
Hij kan nu sinds 1,5 week vanuit gehurkte positie in staande positie komen, en kan dan zo een paar seconde blijven staan, balancerend alsof hij op een surfplank staat!
Met woordjes zeggen gaat het opeens razendsnel en hij kan al 12 blokjes stapelen! *trots* Hoger gaat niet als hij op zijn kont zit! :p
Ik vind dit zo’n schattige fase! Helemaal omdat ze dan ook zo trots op zichzelf kunnen zijn! (T. geeft zichzelf altijd een applausje als ie vindt dat hij iets bijzonders heeft gedaan!)quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hier heeft hij vrijdagmorgen voor het eerst los gestaan. Tot 2x toe met de handen omhoog. Van zitten naar staan gaat prima inmiddels. Het is een klimgeit. Op onze eetstoelen, zijn Stokke, zijn stoeltje, de bank, de trap.
Ja hier ook. Kleine narcistquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:11 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ik vind dit zo’n schattige fase! Helemaal omdat ze dan ook zo trots op zichzelf kunnen zijn! (T. geeft zichzelf altijd een applausje als ie vindt dat hij iets bijzonders heeft gedaan!)
Wat goedquote:
JA! Volledig. En ik word er afgelopen dagen ook doodmoe vanquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:36 schreef Anne het volgende:
Ik denk dat we weer een nieuwe fase in zijn gegaan en ik vind hem lastig.
Herkent iemand het volgende misschien?
Ja heel herkenbaar. We zitten daar ook nog steeds midden in en het duurt al maanden. Ook begonnen vanaf ca 1 jaar. Soms gaat het wat beter maar vaker niet. Op de opvang gaat het goed maar thuis niet. Slaan, gooien, schoppen, niet willen eten en om alles huilen. Heel lastig. Woe dachten we hem een ijsje te geven. Dat heeft de rest van de avond zijn stempel gedrukt. Vreselijk. Hij accepteert geen enkele hulp. Dat wordt beloond met slaan of krijsen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:36 schreef Anne het volgende:
Ik denk dat we weer een nieuwe fase in zijn gegaan en ik vind hem lastig.
Herkent iemand het volgende misschien?
Onze dreumes van net 1 jaar huilt echt om alles wat (in zijn oogjes) mis gaat of niet mag.
Dus hij wijst ergens naar, wij snappen het dan denk ik niet of hij wijst naar iets wat niet kan/mag. Of hij wil bijvoorbeeld per se de hele tijd aan het handje lopen en als ik dan stop, is het zittend op de grond huilen, soms zelfs slaan of met dingen gooien. Maar vooral heel hard huilen, met de handjes in de lucht wapperen en meer van dat soort 'drama'. Gisteravond was het van 18:00 tot 19:30 uur alleen maar zo.
Ik dacht dat dit bij de peuterfase hoorde.
Hehe ja, dat heb ik ook vaak hoor. Gedeelde smart...quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 09:37 schreef Anne het volgende:
Vervelend hè! Maar ik vind het wel geruststellend dat jullie dat dus ook zo ervaren.
Ik zou willen dat ik rustig en begripvol kon blijven. Mijn vriendin lukt dat iets beter maar die heeft het er ook heel lastig mee. Het heeft flink wat invloed op onze eigen stemming en dat is natuurlijk niet goed maar lastig om het om te draaien. Het maakt je onzeker. Al helpt het wel door te horen dat anderen hier ook mee worstelen en dat het erbij hoort.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 09:37 schreef Anne het volgende:
Vervelend hè! Maar ik vind het wel geruststellend dat jullie dat dus ook zo ervaren.
Wat doen jullie verder in die situaties?
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 09:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Hehe ja, dat heb ik ook vaak hoor. Gedeelde smart...
Afleiden werkt hier vaak nog wel. Soms ook z'n zin geven (hij wil soms echt heeeel graag trapklimmen).
En avondeten is soms echt drama (gooien met lepels en bakjes etc.). En dan 1 grote kliederboel. Maar hem schoonmaken is ook alsof ie vermoord wordt.
En dan met slaaptekort is het lontje soms wel wat kort. Ik sluit me er dan ook wel voor af (negeren en gewoon doorgaan), maar dat is ook voor niemand leuk.
Heel herkenbaar dat het ook effect heeft op je eigen humeur en die van je partner.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik rustig en begripvol kon blijven. Mijn vriendin lukt dat iets beter maar die heeft het er ook heel lastig mee. Het heeft flink wat invloed op onze eigen stemming en dat is natuurlijk niet goed maar lastig om het om te draaien. Het maakt je onzeker. Al helpt het wel door te horen dat anderen hier ook mee worstelen en dat het erbij hoort.
Neem een ochtend als vandaag. Vriendin haalt nog even wat van boven en laat de deur open. De kleine ziet meteen de kans schoon om de gang op te schieten dus ik corrigeer hem met als gevolg een huilende dreumes. Voor de 10e keer in dat uurtje dat we wakker zijn. Ik geïrriteerd over die deur en vervolgens heb je daar ruzie om
Onze levens lijken eng op elkaarquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:59 schreef Anne het volgende:
Ik ben gisteren ook uitgevallen tegen mijn vriend die het juist even niet kan gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, foutje!quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:51 schreef Bami het volgende:
@:margaretha_01 Zeker! Ze antwoordt regelmatig instinctief 'nee' om dat vervolgens snel naar 'ja' te veranderen wanneer ze de vraag geregistreerd heeft.![]()
Haha, dit doet R ook, die roept 'nee, klaar' als ze vindt dat het nu wel genoeg is met verschonen of in bad.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bami het volgende:
Ze zegt nu ook 'nee, stoppen!' als we iets doen wat ze niet wilt.Hier wordt verder mega veel gekletst, gerend en geklommen en heel voorzichtig ook eindelijk iets consistenter geslapen. Oh en ze zingt nu zelf kinderliedjes, niet te doen zo schattig.
Vinden jullie dit ook zo'n fijne fase, die 1-2 jaar? Ik vind het (meestal) echt een feestje.
Ik vind het een prachtige fase, om te zien hoe een kind zich zo ontwikkelt. Ik geniet er echt van!!quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bami het volgende:
Ze zegt nu ook 'nee, stoppen!' als we iets doen wat ze niet wilt.Hier wordt verder mega veel gekletst, gerend en geklommen en heel voorzichtig ook eindelijk iets consistenter geslapen. Oh en ze zingt nu zelf kinderliedjes, niet te doen zo schattig.
Vinden jullie dit ook zo'n fijne fase, die 1-2 jaar? Ik vind het (meestal) echt een feestje.
Ohh daar zitten wij nu ook middenin hahaha. Ik heb altijd gezegd; voor haar tweede verjaardag sowieso niet. Die nadert nu, dus nu hebben we het er wel wat vaker over of/hoe we dat willen. De non-stop verantwoordelijkheid van het ouderschap valt man wel heel zwaar, waardoor hij soms twijfelt over überhaupt een tweede. Maar aan de andere kant hebben we er nu toch al 1, dus in hoeverre wordt dat 'erger' met nog een kindje? En als we er dan nog één willen, is het dan handig om daar binnenkort mee te starten zodat je ook sneller door de tropenjaren heen bent? Of idd wachten totdat Pukje nog wat groter is en het meer voelt alsof er ruimte voor is. Veel twijfels! Zal vast ook niet helpen dat ze nog niet doorslaapt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha, dit doet R ook, die roept 'nee, klaar' als ze vindt dat het nu wel genoeg is met verschonen of in bad.
Leuke leeftijd, maar ik kan er nog niet met mijn hoofd bij hoe andere ouders denken, laten we er nog een nemen.
Misschien als ze naar school gaat dat ik het weer aan zou kunnen.
Het kan ook best een tijdje om de dag of bijvoorbeeld alleen na een ochtend psz ofzo. Je hoeft niet van alles naar niks ;-) helpt dat?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:48 schreef Lokasenna het volgende:
R. hebben we vandaag om uit te proberen niet voor een dutje naar bed gebracht en het gaat eigenlijk prima. Ben benieuwd of dit het einde wordt van de middagdutjes, ik zou ze wel missen.
Dit is echt bizar! Hier namelijk ook een huilsessie (en dat is echt al even geleden), dezelfde nacht maar dan om 1 uur. Meneer lag bovenop al zijn knuffels en spenen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:01 schreef Piles het volgende:
Hier hadden we weer een huilsessie vannacht om 3u![]()
Meneer was zn speen kwijt, en wij konden m ook niet vinden in, rond of onder zn bed![]()
Toen ik m uiteindelijk op schoot had, bleek ie onderin zn slaapzak te zitten. Hoe dan![]()
En hij is net zelf via een laag krukje de vensterbank ingeklommen. Ook niet meer veilig dus
Njet bizar, maar engquote:
Hier ookquote:Vandaag wordt er blijkbaar uitgeslapen
Ja we kijken het gewoon per dag aan. Zeker als ze na de vakantie weer naar de opvang gaat zal ze wel weer extra moe zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het kan ook best een tijdje om de dag of bijvoorbeeld alleen na een ochtend psz ofzo. Je hoeft niet van alles naar niks ;-) helpt dat?
Leukquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Ons highlight van gister trouwens: T. kan lopen!!
M’n vriend en ik zaten er net over te praten of we ermee zaten dat hij het nog niet kon, en terwijl we dat deden, begon ie spontaan 12 stappen los te lopen! (Daarvoor deed hij maar een of twee stapjes los).
Wij helemaal trots natuurlijk, we zijn echt zijn grootste cheerleaders!
Leuk!! Gefeliciteerd nog!quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:41 schreef Debsterr het volgende:
Ja, hoi! Knorrie is geen baby meer, ze is een echte dreumes
. Leuke verjaardag gehad, we hebben haar zelf een Wobbel cadeau gedaan en daar stond ze gister al op handjes en voetjes op te wiebelen
. De taart smaakte haar ook goed, en alle aandacht vond ze ook gezellig. Cadeaus uitpakken/papier scheuren wat minder
dat was eng hahaha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |