abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214325359
Gisteren met mijn kabouter even bij de Vierdaagse wezen kijken op een relatief rustig plekje (lees: niet al teveel muziek)!.
Klappen, zingen, heel veel high fives en aaitjes over de bol gekregen. Alles was goed!

🧡💚

Morgenmiddag weer, maar dan ook echt de hele middag en avond.
Heb daarom op de valreep even gehoorbescherming gekocht. Die wordt vanavond bezorgd. Eens zien of ie die wil ophouden morgen.
pi_214325634
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2024 10:14 schreef Anne het volgende:
Gisteren met mijn kabouter even bij de Vierdaagse wezen kijken op een relatief rustig plekje (lees: niet al teveel muziek)!.
Leuk!
quote:
Eens zien of ie die wil ophouden morgen.
Haha, nou als het net zo gaat als met pet/hoedje/zonnebril hier, dan duurt het geen seconde :')
pi_214326110
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 10:41 schreef Piles het volgende:

[..]
Leuk!
[..]
Haha, nou als het net zo gaat als met pet/hoedje/zonnebril hier, dan duurt het geen seconde :')
Ik ben er ook bang voor :').
pi_214341876
Gaat echt dramatisch hier afgelopen 4 wkn. De winter ging beter dan de zomer. Van verkoudheid naar waterpokken naar dubbele oorontsteking weer terug naar een nieuwe verkoudheid.

Lichtpuntje is wel dat ie het naar omstandigheden goed doet. Ondanks alle tegenslagen toch maar 2 x opgehaald van de opvang. Het houdt zich daar best goed. Thuis moppert ie meer. Al 4 wkn eindigt de dag vrijwel altijd met verhoging of zelfs koorts.

Eten blijft hier zelfs in goede tijden - al voelt dat als een jaar geleden - een uitdaging. Hij probeert niks en eet alleen wat ie al kent. Droge pasta of pasta met mijn pastasaus, nasi, pannenkoeken en friet. En brood dan. Zucht. Vlees? Nehhh. Groente? Nehh.
pi_214343000
Ook hier de waterpokken, samen met 27 graden op de slaapkamer. Arme jongen :'(
pi_214343109
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 19:35 schreef alpeko het volgende:
Gaat echt dramatisch hier afgelopen 4 wkn. De winter ging beter dan de zomer. Van verkoudheid naar waterpokken naar dubbele oorontsteking weer terug naar een nieuwe verkoudheid.

Lichtpuntje is wel dat ie het naar omstandigheden goed doet. Ondanks alle tegenslagen toch maar 2 x opgehaald van de opvang. Het houdt zich daar best goed. Thuis moppert ie meer. Al 4 wkn eindigt de dag vrijwel altijd met verhoging of zelfs koorts.

Eten blijft hier zelfs in goede tijden - al voelt dat als een jaar geleden - een uitdaging. Hij probeert niks en eet alleen wat ie al kent. Droge pasta of pasta met mijn pastasaus, nasi, pannenkoeken en friet. En brood dan. Zucht. Vlees? Nehhh. Groente? Nehh.
Wat een toestand met dat vele ziek zijn. Hopelijk hebben jullie het nu wel weer gehad voorlopig.

Kieskeurige eter herken ik wel. Hier nog steeds een dieet van boterhammen, bananen en glad geprakte stamppot. Blijkbaar kunnen ze erop leven. :')
pi_214343146
En gefeliciteerd voor de nieuwe eenjarigen en hun ouders!
pi_214345886
Dreumes O+ . Die van ons begint langzaam driftbuien te krijgen. Maar verder vooral veel grappen en grollen. Dansen, grapjes uithalen. En sinds kort ieder die voorbij fietst of wandelt met een vrolijke HAI! begroeten _O-
pi_214358739
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:08 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Wat een toestand met dat vele ziek zijn. Hopelijk hebben jullie het nu wel weer gehad voorlopig.

Ik hoop het. Verlang bijna naar winter. 39+ koorts bij 34 graden buiten gister. Arm ding. Vanmorgen ook nog stevige koorts maar wel een betere nacht en deze ochtend ook een stuk meer rek.

Geen idee wat het is dat hij opeens zoveel ziek is. Mss gewoon pech. Of zijn leeftijd. 1,5 schijnt wel vaker voor een piek te zorgen. Hij is nu eenmaal mobieler dus ook meer kans om met iets in aanraking te komen.

We zitten over 3 wkn bij de cardioloog. Kan ook nog te maken hebben met zijn hartafwijking al was er goede hoop dat hij daar overheen is gegroeid. We gaan het zien.
pi_214396564
Hallo iedereen! :)

Mij is vanochtend iets interessants opgevallen. T. is nu 15 maanden en sinds hij 8 maanden is al fanatieke overal naar aan het wijzen. Als we vragen waar papa en mama zijn, kan hij ons aanwijzen en als we voor de spiegel staan en vragen waar T. is, wijst hij zijn spiegelbeeld aan.

Maar vanochtend vroeg ik dus zonder voor te spiegel te staan ‘waar is T’? En toen wees hij naar zijn hoofdje. Toen ik dit het tweede keer vroeg, deed hij hetzelfde.

Ik weet niet waarom ik dit zo interessant vind. Online vind ik vooral literatuur over baby’s en dreumesen die zichzelf in de spiegel herkennen (zie vanaf 15 maanden), maar niets over dreumesen die zichzelf aanwijzen.

Vanaf wanneer wezen jullie dreumesen op zichzelf zonder zichzelf in de spiegel te zien?

En een andere vraag: is het herkennen van jezelf in de spiegel en het bewustzijn van jezelf in je eigen lichaam (dus zelfbewustzijn zonder spiegel) hetzelfde mentale proces?

[ Bericht 5% gewijzigd door margaretha_01 op 24-07-2024 18:40:53 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_214396636
dubbel

[ Bericht 96% gewijzigd door margaretha_01 op 24-07-2024 18:40:28 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_214403287
Poeh ik heb geen idee eigenlijk @margaretha_01. :D Ze herkent zichzelf echt al een tijd op foto's, en snapt ook al maanden het verschil tussen onze 'vul hier een lichaamsdeel in' en die van haar. Ik heb al helemaal geen idee van de mentale processen, haha.
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:28:25 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214404301
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:15 schreef margaretha_01 het volgende:

Mij is vanochtend iets interessants opgevallen. T. is nu 15 maanden en sinds hij 8 maanden is al fanatieke overal naar aan het wijzen. Als we vragen waar papa en mama zijn, kan hij ons aanwijzen en als we voor de spiegel staan en vragen waar T. is, wijst hij zijn spiegelbeeld aan.

Maar vanochtend vroeg ik dus zonder voor te spiegel te staan ‘waar is T’? En toen wees hij naar zijn hoofdje. Toen ik dit het tweede keer vroeg, deed hij hetzelfde.

Ik weet niet waarom ik dit zo interessant vind. Online vind ik vooral literatuur over baby’s en dreumesen die zichzelf in de spiegel herkennen (zie vanaf 15 maanden), maar niets over dreumesen die zichzelf aanwijzen.

Vanaf wanneer wezen jullie dreumesen op zichzelf zonder zichzelf in de spiegel te zien?

En een andere vraag: is het herkennen van jezelf in de spiegel en het bewustzijn van jezelf in je eigen lichaam (dus zelfbewustzijn zonder spiegel) hetzelfde mentale proces?

Ik denk dat het bewust worden van een 'ik' of 'zelf' (bijv zichtbaar door snappen dat je aangesproken wordt als je naam genoemd wordt) een eerste stap is, en het besef dat je zelf ook dat kind in de spiegel bent een tweede. (Maar dit is even uit mijn blote hoofd, hoor).

Het verschil tussen de betekenis van 'ik' en 'jij' in taalgebruik (afhankelijk van wie het gebruikt) is weer iets anders. Daarom is het voor ouders vaak ook handiger om inderdaad te praten in termen van 'papa' 'mama', [naam van het kind] in plaats van 'jij' en 'ik' omdat dat zo afhangt van wie het zegt.
in de haak.
pi_214413004
Hoe was het gisteren, @Piles *O* ? Van harte gefeliciteerd met R!
pi_214413228
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 09:31 schreef Anne het volgende:
Hoe was het gisteren, @:Piles *O* ? Van harte gefeliciteerd met R!
Thanks!
Officieel dreumes nu *O*

Gisteren was een beetje tegenvaller :@ Hij was totaal niet in z'n humeur (lijkt er op alsof ie 4 hoektanden in 1 keer krijgt ;( ). Maar wel leuk gevierd op opvang met trakteren en koekiemonster-muts :D
's Middags wel eerder opgehaald omdat het niet meer ging. Ik kon er prima mee leven (morgen en zondag is het pas feest hier thuis), maar vriendin had wat meer moeite met zo'n anticlimax als eerste verjaardag :@
pi_214413351
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 09:54 schreef Piles het volgende:

[..]
Thanks!
Officieel dreumes nu *O*

Gisteren was een beetje tegenvaller :@ Hij was totaal niet in z'n humeur (lijkt er op alsof ie 4 hoektanden in 1 keer krijgt ;( ). Maar wel leuk gevierd op opvang met trakteren en koekiemonster-muts :D
's Middags wel eerder opgehaald omdat het niet meer ging. Ik kon er prima mee leven (morgen en zondag is het pas feest hier thuis), maar vriendin had wat meer moeite met zo'n anticlimax als eerste verjaardag :@
Aww! Arme vriendin! Ik snap het wel!
Wat staat er morgen en zondag allemaal op de planning? :P

Wat gaan jullie hard met tandjes trouwens!
Hier nog steeds maar 2 tandjes onder en ik zie ook niks nieuws aankomen.
pi_214413374
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 18:15 schreef margaretha_01 het volgende:

Wat knap/grappig!

Ik ga het eens wat vaker vragen :D.
Hij wijst zichzelf inderdaad wel aan in de spiegel, maar als ik het hem buiten de spiegel vraag, komt ie heel prominent voor mij staan, zo van "hier ben ik", maar dat komt meestal omdat we dan net kiekeboe aan het spelen zijn. Ik zal het buiten dat spelletje om ook eens vragen.
pi_214413803
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:07 schreef Anne het volgende:

[..]
Aww! Arme vriendin! Ik snap het wel!
Wat staat er morgen en zondag allemaal op de planning? :P
Morgen wat vrienden met kinderen (10 volwassen en 9 dreumessen/peuters, halleluja). En zondag de familie (opa's en oma's vooral). Allemaal hier thuis, kijken hoe dat gaat :')
quote:
Ja gaat echt enorm snel! Hij heeft al een tijd lang 8 tanden, en nu dus de hoektanden al. En we hebben soms een beetje het idee dat er ook al beweging in de kiezen zit...
Aan de andere kant: dan zijn we er wel snel vanaf. Hou ik me ook maar voor :P
Maar er gaat een hoop paracetamol doorheen in zo'n fase :@
pi_214413857
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:07 schreef Anne het volgende:
Hier had ie met z'n eerste verjaardag pas 2 tandjes maar daarna gaat het snel. Nu 6 tanden. 3 onder en 3 boven en flink wat kiezen ook al. Alleen niet te tellen want hij laat dat niet toe.

Het is een late loper. Vandaag voor het eerst los gestaan. Hij klimt al wel de trap op en de woordjes gaan heel hard. Hij probeert alles na te zeggen en doet verschillende dieren na. O.a. een varken, koe en hond. Op verzoek dingen aanwijzen kan ie ook al bij heel veel woordjes.
pi_214413961
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:54 schreef Piles het volgende:

[..]
Morgen wat vrienden met kinderen (10 volwassen en 9 dreumessen/peuters, halleluja). En zondag de familie (opa's en oma's vooral). Allemaal hier thuis, kijken hoe dat gaat :')
Veel plezier, maar ook sterkte alvast :D.
quote:
Ja gaat echt enorm snel! Hij heeft al een tijd lang 8 tanden, en nu dus de hoektanden al. En we hebben soms een beetje het idee dat er ook al beweging in de kiezen zit...
Aan de andere kant: dan zijn we er wel snel vanaf. Hou ik me ook maar voor :P
Maar er gaat een hoop paracetamol doorheen in zo'n fase :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 11:03 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hier had ie met z'n eerste verjaardag pas 2 tandjes maar daarna gaat het snel. Nu 6 tanden. 3 onder en 3 boven en flink wat kiezen ook al. Alleen niet te tellen want hij laat dat niet toe.
Oh dan! Dan zal het hier ook wel een keer komen.
Ik moet zeggen dat ik het gelukkig niet echt merk wanneer ie tandjes krijgt, dus ik voel af en toe even snel tijdens het tandenpoetsen, maar op dit moment nog geen hobbeltje of scherp puntje kunnen voelen.
  zondag 28 juli 2024 @ 15:03:05 #46
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214448809
Volgens mij heeft mijn net-dreumes waterpokken. Ze had eerst hele erge luieruitslag, dat kregen we goed onder controle maar toen kwamen er ineens rode bultjes. Dacht eerst dus weer luieruitslag somehow, maar de bultjes zitten nu na twee dagen niet meer alleen bij dr billen. Ook op dr benen nu. Op dr billen zitten er inmiddels witte puntjes op. Het heerst ook op de opvang, dus het was te verwachten :')
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_214452431
quote:
17s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Volgens mij heeft mijn net-dreumes waterpokken.
Ach... Aan de andere kant, je kan het maar gehad hebben.

Hier ook rode bultjes bij de net-dreumes (tis ook altijd wat...), maar hier heerst hand voet mondziekte. Dus we vrezen dat.
Echt helemaal klaar met dat ziek zijn. Hij is afgelopen jaar nog geen 3 weken aangesloten gezond geweest :{
pi_214456732
Hier ook al twee keer hand-voet-mondziekte gehad. Op zich niet heel veel last van gehad, behalve dat vast eten drama was, maar dat snap ik wel met al die blaasjes in de mond. Dan maar wat extra flessen!

Beterschap aan jullie kabouters iig :*.

Oh.. En.. nieuwtje! Mijn kabouter durft eindelijk wat stapjes alleen en zonder hulp te zetten! Hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen! Durft nu ook ineens op zijn loopfietsje en wiebel-lieveheersbeestje te stappen. Dat was de eerste paar dagen allemaal maar eng en huilen.
pi_214456773
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:54 schreef Piles het volgende:

[..]
Hoe ging het gisteren en vandaag?
pi_214458186
R. vindt het erg interessant hoe de lichaamsdelen heten. Ze noemt de pink nu steeds 'pikkie' :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')