Leuk!quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:14 schreef Anne het volgende:
Gisteren met mijn kabouter even bij de Vierdaagse wezen kijken op een relatief rustig plekje (lees: niet al teveel muziek)!.
Haha, nou als het net zo gaat als met pet/hoedje/zonnebril hier, dan duurt het geen secondequote:Eens zien of ie die wil ophouden morgen.
Ik ben er ook bang voorquote:Op donderdag 18 juli 2024 10:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Leuk!
[..]
Haha, nou als het net zo gaat als met pet/hoedje/zonnebril hier, dan duurt het geen seconde
Wat een toestand met dat vele ziek zijn. Hopelijk hebben jullie het nu wel weer gehad voorlopig.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:35 schreef alpeko het volgende:
Gaat echt dramatisch hier afgelopen 4 wkn. De winter ging beter dan de zomer. Van verkoudheid naar waterpokken naar dubbele oorontsteking weer terug naar een nieuwe verkoudheid.
Lichtpuntje is wel dat ie het naar omstandigheden goed doet. Ondanks alle tegenslagen toch maar 2 x opgehaald van de opvang. Het houdt zich daar best goed. Thuis moppert ie meer. Al 4 wkn eindigt de dag vrijwel altijd met verhoging of zelfs koorts.
Eten blijft hier zelfs in goede tijden - al voelt dat als een jaar geleden - een uitdaging. Hij probeert niks en eet alleen wat ie al kent. Droge pasta of pasta met mijn pastasaus, nasi, pannenkoeken en friet. En brood dan. Zucht. Vlees? Nehhh. Groente? Nehh.
Ik hoop het. Verlang bijna naar winter. 39+ koorts bij 34 graden buiten gister. Arm ding. Vanmorgen ook nog stevige koorts maar wel een betere nacht en deze ochtend ook een stuk meer rek.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:08 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat een toestand met dat vele ziek zijn. Hopelijk hebben jullie het nu wel weer gehad voorlopig.
Ik denk dat het bewust worden van een 'ik' of 'zelf' (bijv zichtbaar door snappen dat je aangesproken wordt als je naam genoemd wordt) een eerste stap is, en het besef dat je zelf ook dat kind in de spiegel bent een tweede. (Maar dit is even uit mijn blote hoofd, hoor).quote:Op woensdag 24 juli 2024 18:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen!
Mij is vanochtend iets interessants opgevallen. T. is nu 15 maanden en sinds hij 8 maanden is al fanatieke overal naar aan het wijzen. Als we vragen waar papa en mama zijn, kan hij ons aanwijzen en als we voor de spiegel staan en vragen waar T. is, wijst hij zijn spiegelbeeld aan.
Maar vanochtend vroeg ik dus zonder voor te spiegel te staan ‘waar is T’? En toen wees hij naar zijn hoofdje. Toen ik dit het tweede keer vroeg, deed hij hetzelfde.
Ik weet niet waarom ik dit zo interessant vind. Online vind ik vooral literatuur over baby’s en dreumesen die zichzelf in de spiegel herkennen (zie vanaf 15 maanden), maar niets over dreumesen die zichzelf aanwijzen.
Vanaf wanneer wezen jullie dreumesen op zichzelf zonder zichzelf in de spiegel te zien?
En een andere vraag: is het herkennen van jezelf in de spiegel en het bewustzijn van jezelf in je eigen lichaam (dus zelfbewustzijn zonder spiegel) hetzelfde mentale proces?
Thanks!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:31 schreef Anne het volgende:
Hoe was het gisteren, @:Piles? Van harte gefeliciteerd met R!
Aww! Arme vriendin! Ik snap het wel!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Thanks!
Officieel dreumes nu
Gisteren was een beetje tegenvallerHij was totaal niet in z'n humeur (lijkt er op alsof ie 4 hoektanden in 1 keer krijgt
). Maar wel leuk gevierd op opvang met trakteren en koekiemonster-muts
's Middags wel eerder opgehaald omdat het niet meer ging. Ik kon er prima mee leven (morgen en zondag is het pas feest hier thuis), maar vriendin had wat meer moeite met zo'n anticlimax als eerste verjaardag
Wat knap/grappig!quote:Op woensdag 24 juli 2024 18:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen!
Mij is vanochtend iets interessants opgevallen. T. is nu 15 maanden en sinds hij 8 maanden is al fanatieke overal naar aan het wijzen. Als we vragen waar papa en mama zijn, kan hij ons aanwijzen en als we voor de spiegel staan en vragen waar T. is, wijst hij zijn spiegelbeeld aan.
Maar vanochtend vroeg ik dus zonder voor te spiegel te staan ‘waar is T’? En toen wees hij naar zijn hoofdje. Toen ik dit het tweede keer vroeg, deed hij hetzelfde.
Ik weet niet waarom ik dit zo interessant vind. Online vind ik vooral literatuur over baby’s en dreumesen die zichzelf in de spiegel herkennen (zie vanaf 15 maanden), maar niets over dreumesen die zichzelf aanwijzen.
Vanaf wanneer wezen jullie dreumesen op zichzelf zonder zichzelf in de spiegel te zien?
En een andere vraag: is het herkennen van jezelf in de spiegel en het bewustzijn van jezelf in je eigen lichaam (dus zelfbewustzijn zonder spiegel) hetzelfde mentale proces?
Morgen wat vrienden met kinderen (10 volwassen en 9 dreumessen/peuters, halleluja). En zondag de familie (opa's en oma's vooral). Allemaal hier thuis, kijken hoe dat gaatquote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Aww! Arme vriendin! Ik snap het wel!
Wat staat er morgen en zondag allemaal op de planning?
Ja gaat echt enorm snel! Hij heeft al een tijd lang 8 tanden, en nu dus de hoektanden al. En we hebben soms een beetje het idee dat er ook al beweging in de kiezen zit...quote:Wat gaan jullie hard met tandjes trouwens!
Hier nog steeds maar 2 tandjes onder en ik zie ook niks nieuws aankomen.
Hier had ie met z'n eerste verjaardag pas 2 tandjes maar daarna gaat het snel. Nu 6 tanden. 3 onder en 3 boven en flink wat kiezen ook al. Alleen niet te tellen want hij laat dat niet toe.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:07 schreef Anne het volgende:
Wat gaan jullie hard met tandjes trouwens!
Hier nog steeds maar 2 tandjes onder en ik zie ook niks nieuws aankomen.
Veel plezier, maar ook sterkte alvastquote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Morgen wat vrienden met kinderen (10 volwassen en 9 dreumessen/peuters, halleluja). En zondag de familie (opa's en oma's vooral). Allemaal hier thuis, kijken hoe dat gaat
quote:Ja gaat echt enorm snel! Hij heeft al een tijd lang 8 tanden, en nu dus de hoektanden al. En we hebben soms een beetje het idee dat er ook al beweging in de kiezen zit...
Aan de andere kant: dan zijn we er wel snel vanaf. Hou ik me ook maar voor
Maar er gaat een hoop paracetamol doorheen in zo'n fase
Oh dan! Dan zal het hier ook wel een keer komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hier had ie met z'n eerste verjaardag pas 2 tandjes maar daarna gaat het snel. Nu 6 tanden. 3 onder en 3 boven en flink wat kiezen ook al. Alleen niet te tellen want hij laat dat niet toe.
Ach... Aan de andere kant, je kan het maar gehad hebben.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Volgens mij heeft mijn net-dreumes waterpokken.
Hoe ging het gisteren en vandaag?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Morgen wat vrienden met kinderen (10 volwassen en 9 dreumessen/peuters, halleluja). En zondag de familie (opa's en oma's vooral). Allemaal hier thuis, kijken hoe dat gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |