abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:54:17 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214598580
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die uitspraak eindeloos blijven herhalen maakt hem nog niet waar.
Ook als ie niet herhaald wordt, is het waar. Israël is het grote probleem in het Midden-Oosten, omdat ze extreem veel doden veroorzaken onder de burgers uit omliggende landen en wij ze daarvoor van wapens voorzien. Elke oplossing zou de veiligheid van Palestijnen - als grootste slachtoffers van het moorddadige Israelische beleid van etnische zuivering - voorop moeten zetten.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:34:29 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214599182
De Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem omschrijft het Israëlische gevangenissysteem als "een netwerk van martelkampen" op basis van getuigenissen van 55 recent vrijgelaten Palestijnen. Het rapport van B'Tselem volgt op eerdere onderzoeken van onder andere nieuwszender CNN, hulporganisatie Save the Children en de VN, waarin de mishandeling en marteling van Palestijnse gevangenen wordt beschreven.

Ach, we steunen alleen maar een land dat duizenden Palestijnen in concentratiekampen vasthoudt terwijl het even verderop honderdduizenden Palestijnen de dood in jaagt (omdat ze Palestijns zijn). Israël is een genocidaal land dat gestopt, niet gesteund, moet worden.
pi_214599312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 17:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ook als ie niet herhaald wordt, is het waar. Israël is het grote probleem in het Midden-Oosten, omdat ze extreem veel doden veroorzaken onder de burgers uit omliggende landen en wij ze daarvoor van wapens voorzien. Elke oplossing zou de veiligheid van Palestijnen - als grootste slachtoffers van het moorddadige Israelische beleid van etnische zuivering - voorop moeten zetten.
In welke landen veroorzaken ze extreem veel burgerdoden afgezien van de Palestijnse gebieden?
pi_214599865
Het hele project Israël was gewoon echt kansloos. Je kunt een kolonie teruggeven aan de bevolking en dan geeft dat doorgaans heel veel onrust. Geef je een kolonie aan een derde partij dan wordt het chronisch oorlog.

Dus hoe nu verder? Terug naar de basale mensenrechten? Daar hebben beide partijen geen zin in. Ik denk dat een tweestatenoplossing ook niet meer kan inmiddels. Dan resteert óf een volledig Israël (dat ook in de toekomst alle omringende landen als vijand zal hebben) of een volledig Palestina met als consequentie dat die Joden die daar eindelijk een eigen plek gevonden dachten te hebben (ik breng het maar even vriendelijk) nu wéér naar een andere plek moeten.

Maar ik stel de VS voor. Ruimte zat daar en gezien de constante en enorm sterke lobby is er daar ook meer dan voldoende draagvlak voor een zuiver Joodse staat.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214600303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:17 schreef Blastbeat het volgende:
Het hele project Israël was gewoon echt kansloos. Je kunt een kolonie teruggeven aan de bevolking en dan geeft dat doorgaans heel veel onrust. Geef je een kolonie aan een derde partij dan wordt het chronisch oorlog.

Dus hoe nu verder? Terug naar de basale mensenrechten? Daar hebben beide partijen geen zin in. Ik denk dat een tweestatenoplossing ook niet meer kan inmiddels. Dan resteert óf een volledig Israël (dat ook in de toekomst alle omringende landen als vijand zal hebben) of een volledig Palestina met als consequentie dat die Joden die daar eindelijk een eigen plek gevonden dachten te hebben (ik breng het maar even vriendelijk) nu wéér naar een andere plek moeten.

Maar ik stel de VS voor. Ruimte zat daar en gezien de constante en enorm sterke lobby is er daar ook meer dan voldoende draagvlak voor een zuiver Joodse staat.
Dus jij stelt voor om de Joden etnisch te zuiveren uit Israel? Interessante oplossing.
pi_214600616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:38 schreef oblo het volgende:

[..]
Dus jij stelt voor om de Joden etnisch te zuiveren uit Israel? Interessante oplossing.
Nee. Ik ben voor het opheffen van Israël. Wie vervolgens waar wil wonen is een tweede. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er na decennia van genocidepogingen, kolonialisme en onderdrukking wel een bepaalde onmogelijkheid is ontstaan.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214600655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:54 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nee. Ik ben voor het opheffen van Israël. Wie vervolgens waar wil wonen is een tweede. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er na decennia van genocidepogingen, kolonialisme en onderdrukking wel een bepaalde onmogelijkheid is ontstaan.
Is dat een droom van je of een realistische oplossing voor dit conflict?
pi_214600673
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:55 schreef oblo het volgende:

[..]
Is dat een droom van je of een realistische oplossing voor dit conflict?
Het een sluit het ander niet uit.
pi_214600685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:56 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Kan je mij uitleggen hoe dit precies een realistische oplossing is? Hoe zou dat moeten werken die opheffing?
pi_214600723
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:57 schreef oblo het volgende:

[..]
Kan je mij uitleggen hoe dit precies een realistische oplossing is? Hoe zou dat moeten werken die opheffing?
Hetzelfde als bij andere dekolonisaties. Zoals Congo los van België raakte, enzovoort. En ja, dat wordt eerst een bende, maar een andere weg is er niet.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:59:49 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214600732
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:59 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hetzelfde als bij andere dekolonisaties. Zoals Congo los van België raakte, enzovoort. En ja, dat wordt eerst een bende, maar een andere weg is er niet.
Huh?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214600750
De palestijnen arabieren gaan maar in omringende landen wonen tussen hun soortgenoten.

From the river to the sea Israel will be free.
pi_214600799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:59 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik slaag er niet in om dit op Israel te betrekken. Kan je wat specifieker zijn? Hoe hef je Israel op?
pi_214600858
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:00 schreef Nober het volgende:
From the river to the sea Israel will be free.
Ook een optie, maar die levert hetzelfde op. Noem het hele gebied Israël en organiseer er verkiezingen. Er wonen daar meer Palestijnen dan andere groepen, dus dan heb je ineens een groot Israël met een Palestijnse regering. Drie keer raden hoe die regering daarna dat land gaat noemen.
pi_214600922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:02 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik slaag er niet in om dit op Israel te betrekken. Kan je wat specifieker zijn? Hoe hef je Israel op?
Door het niet meer als land te erkennen. Het is een doorgegeven kolonie. Dus hoe hef je Israël op? Zoals andere koloniën opgeheven werden.
pi_214600965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:05 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ook een optie, maar die levert hetzelfde op. Noem het hele gebied Israël en organiseer er verkiezingen. Er wonen daar meer Palestijnen dan andere groepen, dus dan heb je ineens een groot Israël met een Palestijnse regering. Drie keer raden hoe die regering daarna dat land gaat noemen.
Ik zeg net dat al die arabieren in dat palestina naar omringende landen vertrekken.

Verkiezingen is sowieso geen bezigheid in palestina. Hamas is de baas en daar gaan we dus mee stoppen.

Verder nog vragen?
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:08:56 #142
346939 Janneke141
pi_214600966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:07 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Door het niet meer als land te erkennen. Het is een doorgegeven kolonie. Dus hoe hef je Israël op? Zoals andere koloniën opgeheven werden.
Maar koloniën die werden opgeheven, waren onzelfstandig en werden op dat moment zelfstandig. Dat kan bij Israël helemaal niet, want dat is al zelfstandig. Totaal onzinnige vergelijking dus.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:09:17 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214600976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:05 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hoe gaat dat precies uitpakken voor vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214600983
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:07 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dus de meest realistisch oplossing is de hele wereld zo ver te krijgen om Israel niet meer als land te erkennen? En als dat gebeurd is dan is Israel magisch opgeheven? Dan gaan alle Joden vrijwillig naar Amerika?

Sorry, ik snap het nog steeds niet.
pi_214600992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:08 schreef Nober het volgende:

Verder nog vragen?
Ik stelde geen vragen.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:10:06 #146
346939 Janneke141
pi_214601006
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe gaat dat precies uitpakken voor vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden?
Hetzelfde als voor de joodse bevolking, vermoedelijk.
pi_214601119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar koloniën die werden opgeheven, waren onzelfstandig en werden op dat moment zelfstandig. Dat kan bij Israël helemaal niet, want dat is al zelfstandig. Totaal onzinnige vergelijking dus.
Goed, andere vergelijking dan. De apartheid: in Zuid-Afrika werd die afgeschaft en inderdaad, met heel lelijke gevolgen. Maar de morele vraag is dan: is apartheid oké als je er onrust mee voorkomt?
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:13:13 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214601144
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:12 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Goed, andere vergelijking dan. De apartheid: in Zuid-Afrika werd die afgeschaft en inderdaad, met heel lelijke gevolgen. Maar de morele vraag is dan: is apartheid oké als je er onrust mee voorkomt?
Hoe weet jij zo zeker dat er geen apartheid blijft bestaan? Zeker met Hamas.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214601163
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:09 schreef oblo het volgende:
Sorry, ik snap het nog steeds niet.
Met dit soort opmerkingen kan ik niet zoveel.
pi_214601211
Maar goed, Etto is binnen en die is er altijd goed toe in staat om conservatieve meuk goed te praten, dus ga elkaar even lekker gelijk geven en dan ga ik even eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')