Ook als ie niet herhaald wordt, is het waar. Israël is het grote probleem in het Midden-Oosten, omdat ze extreem veel doden veroorzaken onder de burgers uit omliggende landen en wij ze daarvoor van wapens voorzien. Elke oplossing zou de veiligheid van Palestijnen - als grootste slachtoffers van het moorddadige Israelische beleid van etnische zuivering - voorop moeten zetten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die uitspraak eindeloos blijven herhalen maakt hem nog niet waar.
In welke landen veroorzaken ze extreem veel burgerdoden afgezien van de Palestijnse gebieden?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 17:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ook als ie niet herhaald wordt, is het waar. Israël is het grote probleem in het Midden-Oosten, omdat ze extreem veel doden veroorzaken onder de burgers uit omliggende landen en wij ze daarvoor van wapens voorzien. Elke oplossing zou de veiligheid van Palestijnen - als grootste slachtoffers van het moorddadige Israelische beleid van etnische zuivering - voorop moeten zetten.
Dus jij stelt voor om de Joden etnisch te zuiveren uit Israel? Interessante oplossing.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:17 schreef Blastbeat het volgende:
Het hele project Israël was gewoon echt kansloos. Je kunt een kolonie teruggeven aan de bevolking en dan geeft dat doorgaans heel veel onrust. Geef je een kolonie aan een derde partij dan wordt het chronisch oorlog.
Dus hoe nu verder? Terug naar de basale mensenrechten? Daar hebben beide partijen geen zin in. Ik denk dat een tweestatenoplossing ook niet meer kan inmiddels. Dan resteert óf een volledig Israël (dat ook in de toekomst alle omringende landen als vijand zal hebben) of een volledig Palestina met als consequentie dat die Joden die daar eindelijk een eigen plek gevonden dachten te hebben (ik breng het maar even vriendelijk) nu wéér naar een andere plek moeten.
Maar ik stel de VS voor. Ruimte zat daar en gezien de constante en enorm sterke lobby is er daar ook meer dan voldoende draagvlak voor een zuiver Joodse staat.
Nee. Ik ben voor het opheffen van Israël. Wie vervolgens waar wil wonen is een tweede. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er na decennia van genocidepogingen, kolonialisme en onderdrukking wel een bepaalde onmogelijkheid is ontstaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:38 schreef oblo het volgende:
[..]
Dus jij stelt voor om de Joden etnisch te zuiveren uit Israel? Interessante oplossing.
Is dat een droom van je of een realistische oplossing voor dit conflict?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:54 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nee. Ik ben voor het opheffen van Israël. Wie vervolgens waar wil wonen is een tweede. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er na decennia van genocidepogingen, kolonialisme en onderdrukking wel een bepaalde onmogelijkheid is ontstaan.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:55 schreef oblo het volgende:
[..]
Is dat een droom van je of een realistische oplossing voor dit conflict?
Kan je mij uitleggen hoe dit precies een realistische oplossing is? Hoe zou dat moeten werken die opheffing?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:56 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Hetzelfde als bij andere dekolonisaties. Zoals Congo los van België raakte, enzovoort. En ja, dat wordt eerst een bende, maar een andere weg is er niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:57 schreef oblo het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen hoe dit precies een realistische oplossing is? Hoe zou dat moeten werken die opheffing?
Huh?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:59 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hetzelfde als bij andere dekolonisaties. Zoals Congo los van België raakte, enzovoort. En ja, dat wordt eerst een bende, maar een andere weg is er niet.
Ik slaag er niet in om dit op Israel te betrekken. Kan je wat specifieker zijn? Hoe hef je Israel op?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:59 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Hetzelfde als bij andere dekolonisaties. Zoals Congo los van België raakte, enzovoort. En ja, dat wordt eerst een bende, maar een andere weg is er niet.
Ook een optie, maar die levert hetzelfde op. Noem het hele gebied Israël en organiseer er verkiezingen. Er wonen daar meer Palestijnen dan andere groepen, dus dan heb je ineens een groot Israël met een Palestijnse regering. Drie keer raden hoe die regering daarna dat land gaat noemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:00 schreef Nober het volgende:
From the river to the sea Israel will be free.
Door het niet meer als land te erkennen. Het is een doorgegeven kolonie. Dus hoe hef je Israël op? Zoals andere koloniën opgeheven werden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:02 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik slaag er niet in om dit op Israel te betrekken. Kan je wat specifieker zijn? Hoe hef je Israel op?
Ik zeg net dat al die arabieren in dat palestina naar omringende landen vertrekken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:05 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ook een optie, maar die levert hetzelfde op. Noem het hele gebied Israël en organiseer er verkiezingen. Er wonen daar meer Palestijnen dan andere groepen, dus dan heb je ineens een groot Israël met een Palestijnse regering. Drie keer raden hoe die regering daarna dat land gaat noemen.
Maar koloniën die werden opgeheven, waren onzelfstandig en werden op dat moment zelfstandig. Dat kan bij Israël helemaal niet, want dat is al zelfstandig. Totaal onzinnige vergelijking dus.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:07 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Door het niet meer als land te erkennen. Het is een doorgegeven kolonie. Dus hoe hef je Israël op? Zoals andere koloniën opgeheven werden.
Hoe gaat dat precies uitpakken voor vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:05 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ook een optie, maar die levert hetzelfde op. Noem het hele gebied Israël en organiseer er verkiezingen. Er wonen daar meer Palestijnen dan andere groepen, dus dan heb je ineens een groot Israël met een Palestijnse regering. Drie keer raden hoe die regering daarna dat land gaat noemen.
Dus de meest realistisch oplossing is de hele wereld zo ver te krijgen om Israel niet meer als land te erkennen? En als dat gebeurd is dan is Israel magisch opgeheven? Dan gaan alle Joden vrijwillig naar Amerika?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:07 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Door het niet meer als land te erkennen. Het is een doorgegeven kolonie. Dus hoe hef je Israël op? Zoals andere koloniën opgeheven werden.
Ik stelde geen vragen.quote:
Hetzelfde als voor de joodse bevolking, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe gaat dat precies uitpakken voor vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden?
Goed, andere vergelijking dan. De apartheid: in Zuid-Afrika werd die afgeschaft en inderdaad, met heel lelijke gevolgen. Maar de morele vraag is dan: is apartheid oké als je er onrust mee voorkomt?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar koloniën die werden opgeheven, waren onzelfstandig en werden op dat moment zelfstandig. Dat kan bij Israël helemaal niet, want dat is al zelfstandig. Totaal onzinnige vergelijking dus.
Hoe weet jij zo zeker dat er geen apartheid blijft bestaan? Zeker met Hamas.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Goed, andere vergelijking dan. De apartheid: in Zuid-Afrika werd die afgeschaft en inderdaad, met heel lelijke gevolgen. Maar de morele vraag is dan: is apartheid oké als je er onrust mee voorkomt?
Met dit soort opmerkingen kan ik niet zoveel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |