Oudste is natuurlijk al klaar, moet alleen vrijdag nog een boek inleveren wat niet helemaal werkt (moeten eerst online inchecken, maar de school wordt niet gevonden).quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:52 schreef hilliebillie het volgende:
Hier nog vier dagen werken en dan ook vakantie!
Wel mijn lange dienst van vrijdag kunnen ruilen met een collega naar een korte dienst. Toch wel fijn om om 14.15 thuis te zijn ipv 17.45 als je de dag er na op vakantie vertrekt (al is dat dan pas in de middag, toch even wat relaxter alles inpakken)
Hier zit een behoorlijke wachttijd voor je terecht kan. Dus als je nu aan meldt. Dan wordt het sowieso ergens (ruim) na de zomervakantie dat je terecht kan (tenzij er bij jullie geen wachttijd is natuurlijk maar dan kun je alsnog plannen voor na de zomervakantiequote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:35 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Troel, beterschap met je voeten en eenvoor alles.
Ah, ja, de ortho. Ik moet nog steeds een afspraak maken voor zoon. Zou ik na de zomervakantie doen. Vorig jaarWordt het na deze
Ah, das ook weer zo. Zal hier ook wel zijn. Moet ik toch eerdaags maar een afspraak makenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:03 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier zit een behoorlijke wachttijd voor je terecht kan. Dus als je nu aan meldt. Dan wordt het sowieso ergens (ruim) na de zomervakantie dat je terecht kan (tenzij er bij jullie geen wachttijd is natuurlijk maar dan kun je alsnog plannen voor na de zomervakantie
Nope, hij is 13quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk altijd dat ie onder de 10 is maar dat is niet zo he?
Doe die ortho nou maar, niks zo erg als een lelijk gebit omdat je ouders je geen beugel lieten hebben
Ah, zo. Nee klopt, als je onze generatie soms ziet...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 22:38 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb zeker wel een beugel gehad maar ik ken echt een paar mensen......
Knuffelquote:Op woensdag 10 juli 2024 08:14 schreef exode het volgende:
Nou, hier gaat ie weer op het tandvlees hoor. Met name B is helemaal op. Hij heeft de ene na de andere woedeaanval, reageert op werkelijk alles en is echt een handvol momenteel.
Nog 2,5 dag school en voor mij de laatste loodjes op mijn werk. Wat losse eindjes en dan heb ik ook vakantie. Eerder dan gepland, maar ik kan niet meer. Lag gisteren ook al om 9 uur op bed.
Nog even volhouden!quote:Op woensdag 10 juli 2024 08:14 schreef exode het volgende:
Nou, hier gaat ie weer op het tandvlees hoor. Met name B is helemaal op. Hij heeft de ene na de andere woedeaanval, reageert op werkelijk alles en is echt een handvol momenteel.
Nog 2,5 dag school en voor mij de laatste loodjes op mijn werk. Wat losse eindjes en dan heb ik ook vakantie. Eerder dan gepland, maar ik kan niet meer. Lag gisteren ook al om 9 uur op bed.
Ikzelf had de beugelellende al op de basisschool doorlopen, dus ik was wel heel erg vroeg. Ik kan me de pijn van het aandraaien van de blokbeugel (bovenkant) en de plaatjesbeugel (draad wat strakker werd gezet en ze toen vergeten waren die draad af te knippen waardoor ik dat ding in mn kaak poerdequote:Op woensdag 10 juli 2024 09:41 schreef Phaidra het volgende:
@:Troel wat je eind vorige topic zei over je bezwaard voelen, dat is zo ontzettend herkenbaar. Ik heb dan geen 'nieuwe' vriend (wij zijn inmiddels 24 jaar samen), maar alsnog kan ik het heel slecht loslaten als ik er fysiek uitlig. Ik heb dan ook het gevoel dat ik het gezin in de steek laat en dat iedereen me vast stom vindt.
@:exode nog heel even volhouden. Rot als het zo moet gaan aan het einde van het schooljaar he. Alsof het jaar altijd nét te lang duurt
.
@:Mushanga71 onze oudste was ontzettend vroeg met wisselen en was met net 11 al helemaal klaar. Op het eerste gezicht was geen beugel nodig, maar toen er bij de orthodontist foto's werden gemaakt, bleek dat zijn kaak toch wat scheef stond, waardoor op termijn slijtage zou kunnen optreden. Dus toch maar aan de beugel. Als het goed is, is hij zo rond 13 jaar alweer klaar ermee. Al weet ik niet of zo vroeg een beugel beter is. Hij was de eerste 2 weken wel heel erg overweldigd door de pijn die het gaf. Ik denk dat ze daar iets beter mee om kunnen gaan als ze wat ouder zijn. Inmiddels gaat dat ook prima.
Een jongen die daar ook werkt of een binnenloper?quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:30 schreef vencodark het volgende:
Mensen, er kwam vannacht een jongen op werk die vroeg of ik de zojuist gekochte appel voor hem wilde snijden.
Normaal doet zijn moeder dit voor hem en hij kon het zelf niet…
Ja, een werknemer. Had zijn eerste nachtdienst deze week.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een jongen die daar ook werkt of een binnenloper?
Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van wat er precies moet gebeuren met het gebit. Sommige ingrepen zijn gewoon pijnlijker dan andere denk ik dan.quote:Op woensdag 10 juli 2024 09:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ikzelf had de beugelellende al op de basisschool doorlopen, dus ik was wel heel erg vroeg. Ik kan me de pijn van het aandraaien van de blokbeugel (bovenkant) en de plaatjesbeugel (draad wat strakker werd gezet en ze toen vergeten waren die draad af te knippen waardoor ik dat ding in mn kaak poerde) nog heel goed herinneren en das meer dan 40 jaar geleden.
Zoon kreeg vorig jaar van de tandarts te horen dat hij aan de beugel kon, toen was hij 12. En hij ziet er best tegenop.
Ik denk eigenlijk ook wel dat als ze wat ouder zijn, de pijn beter kunnen handelen. Dochter was 13 en die hoorde ik er nooit over. Goed, verschilt ook per kind natuurlijk, maar toch. Als ik aan mijn eigen ellende van toen denk...
quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:30 schreef vencodark het volgende:
Mensen, er kwam vannacht een jongen op werk die vroeg of ik de zojuist gekochte appel voor hem wilde snijden.
Maar hij kocht wel een appel! Tegenwoordig zijn dat toch vaker blikjes energiedrank enzo en frikandellenbroodjesquote:Op woensdag 10 juli 2024 10:30 schreef vencodark het volgende:
Hahahahaha!quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:30 schreef vencodark het volgende:
Okok, fair enough! Er is nog hoop!quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar hij kocht wel een appel! Tegenwoordig zijn dat toch vaker blikjes energiedrank enzo en frikandellenbroodjes
Aan de stand van zoons kaak te zien, gaat ie dezelfde ellende tegemoet als die ik heb gehad.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van wat er precies moet gebeuren met het gebit. Sommige ingrepen zijn gewoon pijnlijker dan andere denk ik dan.
Nou, hij kocht eerst een banaan omdat hij last had van eczeem.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar hij kocht wel een appel! Tegenwoordig zijn dat toch vaker blikjes energiedrank enzo en frikandellenbroodjes
Je noemt zojuist de Bob Ross van zijn generatie op.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel kunnen roken, geen appel kunnen snijden. Zijn ouders hebben echt gefaald in het opvoeden tot zelfredzaamheid.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, hij kocht eerst een banaan omdat hij last had van eczeem.
Dus ik vraag hem: oh, helpt banaan dan?
Ja, geen idee maar het zijn wel vitamines…
Maar hij liet buiten bij het rookhok de banaan vallen en zijn collega kwam bij mij om een nieuwe banaan te halen maar die waren bij ons op dus hij kocht een appel voor die gast.
Die dude kwam na zijn rookpauze terug met die appel en zo geschiedde.
Zullen vast geen ingewikkelde sjekkies zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel kunnen roken, geen appel kunnen snijden. Zijn ouders hebben echt gefaald in het opvoeden tot zelfredzaamheid.
Ach, vroegah, toen ik nog met 3 Duvall vloeitjes een joint bouwde omdat ik niet van rijstpapier hieldquote:Op woensdag 10 juli 2024 11:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zullen vast geen ingewikkelde sjekkies zijn.
quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:30 schreef vencodark het volgende:
quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar hij liet buiten bij het rookhok de banaan vallen en zijn collega kwam bij mij om een nieuwe banaan te halen maar die waren bij ons op dus hij kocht een appel voor die gast.
Ik denk dat zijn collega dat al voor hem deed.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:32 schreef oh-oh het volgende:
Zou die wel zelf zijn banaantje kunnen pellen?
Mijn hemel, nachtdienst draaien terwijl je van je moeder nog geen mes mag vasthouden...quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, een werknemer. Had zijn eerste nachtdienst deze week.
Misschien net 18 geworden ofzo.
Als hij rookt heeft hij die vitaminen ook extra hard nodig natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Weet ik ook nietquote:Op woensdag 10 juli 2024 14:35 schreef vencodark het volgende:
Ik heb trouwens weleens een uitzendkracht ingewerkt die niet wist hoe ze eieren moest koken, die was toch ook al 19.
Maar jij werkt niet in een kantine dus boeiend!quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet ik ook nietlos van water koken, eieren erin, maar hoe lang? Geen idee.
Ik eet dan ook geen eieren.
Ik kan ze ook niet bakken trouwens, ik vind dat zo intens stinken dat ik het huis uit ga als er bij ons eieren gebakken worden.
Maar goed, ik kook sowieso niet thuis.
Ik vind het een noodzakelijk kwaad, N vindt het leuk, dus die rolverdeling was vanaf het begin al simpel.
Boh, das kutquote:Op woensdag 10 juli 2024 15:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik wist ook niet hoe ik eieren moest koken. Wij hadden thuis een eierkoker en ik had nog nooit iemand een ei in een pannetje zien koken.
Ik kon wel een appel snijden overigens. En voor een gezin van 7 eten op tafel zetten. Voor 1 of 2 personen maakte ik dan ook steevast veel en veel te veel eten. Ik was niet anders gewend dan twee pakken pasta, twee potten saus, een halve kilo gehakt enz![]()
Wij zijn op vakantie, hebben het noodweer overleefd en de eerste-avond-paniek bij de kinderen ook. Nu bijkomen.
Nee, dat is een van de redenen dat ik niet in een kantine werk, overigens is mijn oudste gewoon een volwassen vent van 2 meter geworden, en niet op patat en pannenkoeken, dus als het moet kan ik het wel, maar het hoeft al ruim 14 jaar niet meer.quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar jij werkt niet in een kantine dus boeiend!
Team eierkoker hier, ik kook minstens 10 eieren per week voor de beestjes.
Impopulair en oneens zijn verschillende dingen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:26 schreef livelink het volgende:
Impopulaire post-waarschuwing
Ik vind het echt onzin dat leren koken onderdeel van de opvoeding moet zijn. Als je op jezelf komt te wonen leer je het koken snel genoeg. Het is bepaald geen rocketscience en je hebt kookboeken die het stap voor stap uitleggen inclusief de basis.
edit; dat zo'n jongen dan niet zelf maar gaat lopen klungelen en iemand anders vraagt zijn appel te snijden vind ik dan wel weer een gebrek in de opvoeding.
Tja, ik hou zelf niet van koken. Mijn filosofie is dat het eten binnen een half uur klaar moet zijn en niet te ingewikkeld. Het is eetbaar, maar verwacht van mij geen culinaire snufjes. Ik heb dus ook op geen enkele manier de behoefte gehad om mijn kinderen te leren koken. Ik geloofde het wel. Als het er in zit komt het er wel uit. Mijn dochter is op haar 18e op kamers gegaan en heeft toen als vanzelf leren koken en zij houdt er wel van. En zo verwacht ik ook dat het gaat. Je zult moeten koken om in leven te blijven en leer het dan maar zelf met behulp van boeken of vrienden die het wel leuk vinden. Dit vind ik nou typisch iets wat sowieso wel goed komt. Overleven doen ze wel.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Impopulair en oneens zijn verschillende dingen.
Oneens! Je kunt het jezelf leren, tuurlijk, maar dat geldt voor wel meer basic life skills. Kunnen is niet moeten en je hebt een behoorlijke achterstand als je het niet van jongs af aan meegekregen hebt.
Er is ook nogal een verschil tussen eten kunnen maken en goed kunnen koken. Maar dat laatste leer je natuurlijk ook alleen van je ouders als zij dat ook kunnen
Dit! Mijn jongste is helemaal niet zo kleinzerig, maar heeft van die beugel wel heel veel last gehad de eerste dagen. Paracetamol deed niet genoeg, dus ibuprofen erbij gegooid, dat ging beter.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van wat er precies moet gebeuren met het gebit. Sommige ingrepen zijn gewoon pijnlijker dan andere denk ik dan.
Ik ben het tegenovergestelde, ik heb onwijs lol in koken. En ik kook verdomd goed ook, al zeg ik het zelf.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, ik hou zelf niet van koken. Mijn filosofie is dat het eten binnen een half uur klaar moet zijn en niet te ingewikkeld. Het is eetbaar, maar verwacht van mij geen culinaire snufjes. Ik heb dus ook op geen enkele manier de behoefte gehad om mijn kinderen te leren koken. Ik geloofde het wel. Als het er in zit komt het er wel uit. Mijn dochter is op haar 18e op kamers gegaan en heeft toen als vanzelf leren koken en zij houdt er wel van. En zo verwacht ik ook dat het gaat. Je zult moeten koken om in leven te blijven en leer het dan maar zelf met behulp van boeken of vrienden die het wel leuk vinden. Dit vind ik nou typisch iets wat sowieso wel goed komt. Overleven doen ze wel.
Ik vind koken en verstand hebben van voedsel wel echt twee verschillende dingen. Ik vind het wel bij de opvoeding horen dat je kinderen nieuwe dingen en smaken willen proberen en weten wat ze eten. En dat je in een restaurant niet voor schut staat omdat je 15-jarige bij wijze van spreken nog steeds het kindermenu kiest of dat ze als ze bij anderen mee-eten overal appelmoes en mayonaise overheen gooien. Dat ze goed en gevarieerd leren eten vind ik los staan van dat ze het zelf al kunnen koken voordat ze op zichzelf staan. Maar het zal uiteindelijk allemaal wel te maken hebben met het feit of je het zelf leuk vindt om te doen. Dat ik niet van koken hou betekent niet dat ik niet van lekker eten hou.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:41 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind samen koken met mijn kind ook vooral heel gezellig. Beetje samen prutsen in de keuken, ik leg wat uit en hij oefent dingen. Handig is het ook, want hij is dol op snijden en dat vind ik stom, dus dat bespaart me flink tijd en ergernis. Ik vind het ook best onsexy als mensen núl verstand hebben van koken of voedsel dus dat stuk geef ik hem graag mee.
Maar denk je nou echt dat als iemand dat niet als kind heeft geleerd dat ze dat dan nooit meer kunnen leren? Dat is denk ik het onbegrip aan mijn kant. Ik heb helemaal niet het idee dat als ze het niet van mij/ons hebben geleerd dat ze het dan per definitie niet kunnen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar volwassen worden zonder de basis te weten, dat vind ik wel gek. Net als bijvoorbeeld niet weten hoe je een wc schoonmaakt, of een keuken.
Maar binnen een half uur klaar is toch wat iedereen doordeweeks doet? Elke dag uitgebreid koken kan alleen als je weinig/niet werkt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, ik hou zelf niet van koken. Mijn filosofie is dat het eten binnen een half uur klaar moet zijn en niet te ingewikkeld. Het is eetbaar, maar verwacht van mij geen culinaire snufjes. Ik heb dus ook op geen enkele manier de behoefte gehad om mijn kinderen te leren koken. Ik geloofde het wel. Als het er in zit komt het er wel uit. Mijn dochter is op haar 18e op kamers gegaan en heeft toen als vanzelf leren koken en zij houdt er wel van. En zo verwacht ik ook dat het gaat. Je zult moeten koken om in leven te blijven en leer het dan maar zelf met behulp van boeken of vrienden die het wel leuk vinden. Dit vind ik nou typisch iets wat sowieso wel goed komt. Overleven doen ze wel.
Ik zie het probleem echt nietquote:Op woensdag 10 juli 2024 22:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind bakken heel leuk en op m'n gemak een gerecht koken ook, maar het dagelijkse eten na een werkdag zo snel mogelijk op tafel zetten met twee kleine kinderen aan m'n been is niet m'n hobby. We eten vaak ongeveer hetzelfde riedeltje van een gerecht of 20 en af en toe eens iets nieuws dat dan wel of niet blijft plakken in het lijstje gerechten.
M'n lievelingsgerechten zijn stoofpot met allerlei groente, wrapjes met een hele tafel vol lekkere dingen voor erin, homemade pizza, ouderwets opgebakken aardappels of 'prak': geprakte aardappels met jus en verse worst. Ik eet ook wel graag pasta en mie en rijst enzo, maar blijf daar vaak zo gefrustreerd mee zitten, dat ik er weinig plezier in heb om het te maken. Zo kut als de kinderen amper iets eten.
Oh ik vind een beetje leren hoe je jezelf een gezond bord voedsel voorzet wel iets dat je in je opvoeding zou moeten meekrijgen eigenlijk. En ik vond het ook een beetje sneu toen mijn huisgenoot nog geen macaroni uit een pakje kon maken omdat hij niet wist wat 'rullen' was en dat moest googelen. Zeker als je op kamers gaat of echt op jezelf en je mensen wilt kunnen uitnodigen om 'gewoon gezellig te blijven eten' is het echt kut als je dan nog moet beginnen met leren koken. Voor mij is het hetzelfde als een knoopje aanzetten, de wc poetsen of de was doen.
Same. Ik was ook zo. Huishouden en koken heb ik beide niet meegekregen van huis. Het is toch echt helemaal goedgekomen met mij. Scheelt wel dat ik mijn moeder wel goed kon bellen over hoe iets moest. "Ik heb weer eens wat meegenomen waarvan ik niet weet hoe lang het koken moet." En later (en nog) kwam google. Ik heb geen hoofd voor koken, onthoud geen methodes of standaard recepten, dingen tegelijk doen gaat regelmatig heel slecht. Maar ik heb er wel lol aan om lekker (te) eten dus het is ongeveer 50/50 een succesverhaal.quote:Op woensdag 10 juli 2024 22:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zie het probleem echt nietDan zoekt hij of zij 1x op wat rullen is of iemand legt het even uit en daarna weten ze het ook. Ik verbaas me juist dat men daar zo veroordelend over doet.
Hahaha aardappel anders kwam ook geregeld terug idd. Zo. Veel. Zout.quote:
Het was een voorbeeld hè. Gewoon het feit dat jongens nog altijd minder hoeven dan meisjes op het gebied van huishouden/zelfredzaamheid. Dat zie ik nog zoveel en wil ik voor de mijnen niet.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:26 schreef livelink het volgende:
Impopulaire post-waarschuwing
Ik vind het echt onzin dat leren koken onderdeel van de opvoeding moet zijn. Als je op jezelf komt te wonen leer je het koken snel genoeg. Het is bepaald geen rocketscience en je hebt kookboeken die het stap voor stap uitleggen inclusief de basis.
edit; dat zo'n jongen dan niet zelf maar gaat lopen klungelen en iemand anders vraagt zijn appel te snijden vind ik dan wel weer een gebrek in de opvoeding.
Mijn moeder zei altijd dat ze niet kookte maar eten warm maaktequote:Op woensdag 10 juli 2024 19:39 schreef livelink het volgende:
Mijn moeder kon vooral niet lekker koken, maar ze kookte wel. Nadat mijn vader jarenlang eten voorgeschoteld had gekregen dat hij niet echt lekker vond is hij kookcursussen gaan volgen en bij een kookclub gegaan. Vanaf dat moment heeft mijn vader altijd gekookt bij ons thuis tot ieders tevredenheid.
Niet per definitie niet, maar als mijn kind om maar iets te noemen wil leren gitaarspelen, zeg ik ook niet hier heb je een gitaar, leer het maar uit een boek. Het helpt als iemand die er verstand van heeft hem dan leert hoe je gitaar speelt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar denk je nou echt dat als iemand dat niet als kind heeft geleerd dat ze dat dan nooit meer kunnen leren? Dat is denk ik het onbegrip aan mijn kant. Ik heb helemaal niet het idee dat als ze het niet van mij/ons hebben geleerd dat ze het dan per definitie niet kunnen.
In principe zou je je met scherpe messen toch minder snel moeten snijden?quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:06 schreef Clubsoda het volgende:
Het nadeel is dus wel dat ie mijn messen heeft staan slijpen en ik me enorm in mijn vinger sneed vandaag
Een wat?quote:Op woensdag 10 juli 2024 23:30 schreef hilliebillie het volgende:
Dus ik doe het wel, maar het is een moetje. (Dan helpt het ook niet mee dat de jongste een pitster is)
Haha, Brabants denk ik (of misschien zelfs nog wel plaatselijker? Maar hier wel zo gangbaar in gebruik dat ik er niet over nagedacht hebquote:
Wel in de zin dat je niet afketst en in je vinger hakt. Als je gewoon onhandig bent en je hand precies in het pad van het mes houdt, dan kom je met een scherp mes toch duidelijk dieperquote:Op woensdag 10 juli 2024 23:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In principe zou je je met scherpe messen toch minder snel moeten snijden?
Moet je wel weten dat ze scherp zijn
Nou ja, als ik het niet kan, heb je dus gezinsleden die het wel kunnen. Ik heb er geen ei minder om gegeten in mijn jeugd. Sterker nog we aten vaak eieren omdat die een stuk goedkoper waren dan een stukje vlees.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:58 schreef Tink89 het volgende:
Geen ei pellen? Hoe vierden jullie Pasen thuis?
En pitser ken ik ook als moeilijke eter. Zijn mijn kinderen soms niet, maar da's de uitzondering. Meestal zeuren ze aan tafel over wat ze allemaal niet eten.
Haha, ik heb met koken dat ik voor lastiger dingen precies een recept moet volgen..quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Grappig, zoveel mensen die liever bakken dan koken.
Ik heb juist een hekel aan bakken, omdat je dan precies moet doen wat iemand anders voorgeschreven heeft. Niet proeven, niet nog een kloddertje roze hier, een snufje kruiden daar toevoegen om het af te maken. Zo saaaaai, al is wat eruit komt vast heus lekker.
Bakken doet eigenlijk alleen de 10jarige bij ons thuis, die vindt dat wel tof.
Ik heb ook liever verse groente maar voor de honden koop ik diepvries want bulk en voor 1 persoon voor 7 dagen alles vers kopen is niet te doen hoor, ik krijg wel vaak courgettes komkommers tomaten en fruit van vrienden met moestuinen, en ik kweek zelf elk jaar kilo's pepers op het balkon, van carolina reaper en madame jeanette tot milder, veel kruiden ook, en dit jaar heb ik voor het eerst okra geplant.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:09 schreef exode het volgende:
Verloofde is opgegroeid met tot prut gekookte diepvriesgroente. In onze vriezer ligt dus absoluut geen groente en aanverwanten, dan gaat ze al kokhalzen.
Daarin was ik wel verwend, wij aten alleen groente uit eigen moestuin en direct van het land van de boeren in de omgeving.
Moet voor vanavond nog nadenken, ik denk dat het parelcouscous wordt. Vandaag komen de boodschappen maar aangezien ik 3 dagen misselijk was, kon ik niet aan eten denken en vergat dus de avondeet dingen in de boodschappen te gooien.
Morgen eten we frietjes, B heeft een kinderfeestje dus Juul wilde dan frietjes op de bank eten.
Laten we gewoon blij zijn dat mijn schoonmoeder geen van haar kinderen heeft leren koken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:20 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb ook liever verse groente maar voor de honden koop ik diepvries want bulk en voor 1 persoon voor 7 dagen alles vers kopen is niet te doen hoor, ik krijg wel vaak courgettes komkommers tomaten en fruit van vrienden met moestuinen, en ik kweek zelf elk jaar kilo's pepers op het balkon, van carolina reaper en madame jeanette tot milder, veel kruiden ook, en dit jaar heb ik voor het eerst okra geplant.
Diepvriesgroente kun je ook gewoon NIET tot pulp koken natuurlijk.
Daar houd ik juist vanquote:Op donderdag 11 juli 2024 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Grappig, zoveel mensen die liever bakken dan koken.
Ik heb juist een hekel aan bakken, omdat je dan precies moet doen wat iemand anders voorgeschreven heeft. Niet proeven, niet nog een kloddertje roze hier, een snufje kruiden daar toevoegen om het af te maken. Zo saaaaai, al is wat eruit komt vast heus lekker.
Bakken doet eigenlijk alleen de 10jarige bij ons thuis, die vindt dat wel tof.
Ik heb niet eens een naaimachine.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:43 schreef oh-oh het volgende:
van naaien word ik echt opgefokt, als er 1 ding mis gaat gooi ik het weg en gaat die dure machine weer maanden of jaren de kast in
Ik heb een Pfaff en elke keer als ik 'm pak moet ik de handleiding erbij pakken hoe je ook alweer een spoeltje moet opzettenquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik maak wel eens wat voor de honden, ik kan best aardig naaien en ook zelf patronen uitvogelen, dwz dat ik een bestaand iets namaak maar dan precies op maat of verbeterd qua pasvorm, maar als er gezeik komt met spoeltjes en zo, dan haak ik echt snel af. Ik heb een hele dure Husqvarna, maar gebruik alleen de stikfunctie![]()
Bakken doe ik meestal met kopje kopje recepten, uit mijn hoofd ook, zelfs spekkoek maak ik per twee zonder weegschaal
Mijn moeder had er een schurfthekel aan, zij had ook geen naaimachine. Ik ben zelf op les gegaan rond mijn 30e, samen met een vriendin. Dat was echt heel leuk en gezellig.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:21 schreef oh-oh het volgende:
De kinderen die hier komen leren ook allemaal naaien van me trouwens, vinden ze echt superleuk, ik neem het mijn ouders nog steeds kwalijk dat ik niet op naailes mocht vroeger
Mijn nichtje zat op naailes en die kon zelf winterjassen maken en alles, ik wilde dat ook, mijn moeder zei dat dat onzin was want zij kon me dat wel leren.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn moeder had er een schurfthekel aan, zij had ook geen naaimachine. Ik ben zelf op les gegaan rond mijn 30e, samen met een vriendin. Dat was echt heel leuk en gezellig.
De kinderen willen het ook altijd graag proberen als ze mij bezig zien. Het heeft toch iets magisch, zo'n machine.
Oh wauwquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn nichtje zat op naailes en die kon zelf winterjassen maken en alles, ik wilde dat ook, mijn moeder zei dat dat onzin was want zij kon me dat wel leren.
Mijn moeder maakte echt de meest afschuwelijke creaties, die we dan gedwongen werden te dragen.
Ze had een keer een hemdje voor me gemaakt toen ik een jaar of zes was denk ik, ik moest passen, ik zat te janken dat het pijn deed, helemaal klem in dat ding. Gelukkig kwam mijn tante net binnen, die heeft me los geknipt, daar hebben ze jaren ruzie over gehad, want dat was dure stof en ik stelde me maar aan.
Had ik al eens gezegd dat ik geen leuke moeder heb?
No way!?quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Had ik al eens gezegd dat ik geen leuke moeder heb?
We maken ons nu al druk dat niemand van ons iets leuks weet te vertellen als ze eindelijk ooit eens dood isquote:
Mijn kinderen moesten en zouden een grijze jagersmantel hebben. 10 km gefietst naar de lapjesmarkt en ik heb ze geholpen met t patroon (hoe zet je er een capuchon aan en hij moest dubbel mét binnenzak). En ze hebben het meeste zelf genaaid. Ze zijn er supertrots op.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn moeder had er een schurfthekel aan, zij had ook geen naaimachine. Ik ben zelf op les gegaan rond mijn 30e, samen met een vriendin. Dat was echt heel leuk en gezellig.
De kinderen willen het ook altijd graag proberen als ze mij bezig zien. Het heeft toch iets magisch, zo'n machine.
Mede dankzij haar, zijn wij er ook.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
We maken ons nu al druk dat niemand van ons iets leuks weet te vertellen als ze eindelijk ooit eens dood is
Nou zoveel valt er niet te lachen met zo een moeder hoor, my lord.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mede dankzij haar, zijn wij er ook.
Veel om mét haar gelachen!
Ik heb afgelopen week mijn ruimte ook verbouwd. Heerlijkquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:40 schreef LeSage het volgende:
Mijn moeder heeft op zolder afgelopen weken een heel atelier gebouwd. Met een enorme tafel, kasten vol materiaal en de mogelijkheid om naaimachine te laten staan. Dus ik ga daar de komende tijd af en toe zitten![]()
Als onze zolder in een verre toekomst af is en de kamers van de kinderen daar zijn wordt hun kamer nu ook een creatieve ruimte voor mij. Kan ik mijn garen daar fatsoenlijk bewaren, boekenkast, groot bureau
Huis tuin en keuken naaien? Kijk op de site van Libelle voor bijvoorbeeld de patronen van lmv, kloppen qua maatvoering en zijn niet moeilijk te volgen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:02 schreef Schanu het volgende:
Iemand een tip waar te beginnen mocht ik wel het spontane idee krijgen om te leren naaien? Wat voor machine, wat voor patronen. Is dit uberhaupt nog te leren met mijn 40 jaar?
Ze staat in ieder geval niet ineens voor je deur terwijl je bezoek hebt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou zoveel valt er niet te lachen met zo een moeder hoor, my lord.
Ik ga sowieso niks zeggen , ze weet niet eens wanneer ik jarig ben. Ze bekijkt het maar.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ze staat in ieder geval niet ineens voor je deur terwijl je bezoek hebt.![]()
Maar nee: dat is ook waardeloos. Je hoeft ook niets te zeggen.
Docent kleding had een lichte pishekel aan mij.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Naaien... Ik kan een knoop aannaaien en een gat dichten. Oh, en ophalen wegwerken.
Maar een naaimachine bedienenHad vroeger naailes op school en ik brak alleen maar de naalden. Geloof dat de docent niet zo heel blij met me was
![]()
Mijn mams kon dat wél, net zoals haken en breien. Ze heeft geprobeerd me dat ook te leren maar heeft de maar moed opgegevenMijn breiwerk waren gaten met wat wol en haken kreeg ik ook niet voor elkaar
Vingerhaken kon ik dan wel weer heel goed alleen haak je daar verder niks van
Dat had de gymleraar ook aan mij. Werd uit het gymlokaal verbannenquote:Op donderdag 11 juli 2024 12:45 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Docent kleding had een lichte pishekel aan mij.
Ik kan wel knopen aannaaien en iets stikken maar daar is alles mee gezegd.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat had de gymleraar ook aan mij. Werd uit het gymlokaal verbannen
Toch een leuke anekdote voor als het afscheid ooit komt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]ik weigerde een keer te gaan bokjespringen buiten in de regen, ging die idioot mijn ouders bellen, moest mijn moeder naar school komen, voor een gesprek met de directeur en de gymdocent.
Mijn broertje was toen een jaar of zo, die had ze onder de arm toen ze woest aangestampt kwam, Die trok tijdens het gesprek wat plantenpotten om, en mijn moeder zei dat ze niet begreep dat ze voor zoiets belachelijks naar school moest komen, en dat ik van haar ook niet als een of andere idioot bokje hoefde te springen in de stromende regen. Toen kreeg ik maar vrijstelling van die hele docent.
Ik zei nog oh cool, volgende keer vraag ik of papa wil komen, dit was echt te gek!
En wiskunde, de docent zei ga maar in de mensa naar de muur staren, daar pik je vast meer op
quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Toch een leuke anekdote voor als het afscheid ooit komt.
1 les is 2 uurtjes per weekquote:Op donderdag 11 juli 2024 12:20 schreef oh-oh het volgende:
[..]nou ze is wel de reden waarom ik niet terug verhuis naar mijn geboortestad!!!
Yns, die naailes klinkt wel heel tof, ik baal echt dat ik daar gewoonweg geen tijd voor vrij kan maken,
Mss als ik ooit met pensioen ben, lijkt me heerlijk!
quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]ik weigerde een keer te gaan bokjespringen buiten in de regen, ging die idioot mijn ouders bellen, moest mijn moeder naar school komen, voor een gesprek met de directeur en de gymdocent.
Mijn broertje was toen een jaar of zo, die had ze onder de arm toen ze woest aangestampt kwam, Die trok tijdens het gesprek wat plantenpotten om, en mijn moeder zei dat ze niet begreep dat ze voor zoiets belachelijks naar school moest komen, en dat ik van haar ook niet als een of andere idioot bokje hoefde te springen in de stromende regen. Toen kreeg ik maar vrijstelling van die hele docent.
Ik zei nog oh cool, volgende keer vraag ik of papa wil komen, dit was echt te gek!
En wiskunde, de docent zei ga maar in de mensa naar de muur staren, daar pik je vast meer op
Ik denk dat je mentaal al goed op weg bent door het al te doen ipv het laten spelen door je hoofd. Tis die mindsetquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:36 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb mee voorgenomen (voor zolang als het duurt) om meer te gaan bewegen. Zeg maar gerust van helemaal niet bewegen naar wel bewegen. Dus 3 dagen geleden ben ik begonnen met (stevig) wandelen en ik heb net op mijn derde dag wederom 5 km. flink doorgewandeld, dus al 15 km. in de benen in totaal deze week
.
Ik ben benieuwd hoe lang ik het volhoud en vooral of ik het lang genoeg volhoud om verschillen (zowel lichamelijk als mentaal) te gaan merken.
Ik heb weleens begrepen dat als je zegt ‘dat je het gaat doen’ al kan voelen alsof je het doet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik denk dat je mentaal al goed op weg bent door het al te doen ipv het laten spelen door je hoofd. Tis die mindset
quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:17 schreef vencodark het volgende:
Verbannen worden bij de gymles had wel echt mijn droom geweest hoor.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb weleens begrepen dat als je zegt ‘dat je het gaat doen’ al kan voelen alsof je het doet.![]()
Ipv het dus werkelijk te doen.
Of de klassieker: “Ja, ik moet dat nog eens doen.”!
Als ik het kon leren op mijn 30e, waarom jij niet op je 40e? Ik ben eerst op les gegaan, en de machine van daar gebruikt. Dat was een volautomatische Brother. Makkelijk om mee te werken. Uiteindelijk wilde ik met dikkere stoffen kunnen werken, waardoor ik een krachtiger motor wilde. Daarom heb ik voor een mechanische Pfaff gegaan. Maar dat is dus wel iets ingewikkelder/meer zelf in te stellen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:02 schreef Schanu het volgende:
Iemand een tip waar te beginnen mocht ik wel het spontane idee krijgen om te leren naaien? Wat voor machine, wat voor patronen. Is dit uberhaupt nog te leren met mijn 40 jaar?
Net als dat uitstelgedrag ook zelfdestructief is, zijn mijn ogen ook meer open gegaan.quote:
Vaak is die handeling voor veel mensen een drempel, ik merk en zie dat veel voorbij komen. (Eigen ervaring, omdat mijn (bijna) werk hier absoluut mee te maken heeft.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb weleens begrepen dat als je zegt ‘dat je het gaat doen’ al kan voelen alsof je het doet.![]()
Ipv het dus werkelijk te doen.
Of de klassieker: “Ja, ik moet dat nog eens doen.”!
Hahaha, dat is dus precies wat mijn hoofd voor zich ziet, inclusief de strijkplankquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week mijn ruimte ook verbouwd. Heerlijk
[ afbeelding ]
Ik loop elke keer vast op de kosten, ik kan redelijk naaien maar ik heb geen machine en elke keer dan denk ik tjah als ik geld moet uitgeven dan wil ik ook gewoon gelijk een beetje redelijke en dan denk ik laat maar weer.quote:Op donderdag 11 juli 2024 14:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil heel graag een lockmachine maar ik kijk naar zo een ding en krijg al error
Concerten zijn zo duur tegenwoordigquote:Op donderdag 11 juli 2024 16:32 schreef oh-oh het volgende:
Ik geef al mijn geld uit aan de honden, 1 concert gezien in de afgelopen jaren, maar dat was dan ook weer duur zat.
een lockmachine is goedkoper dan de naaimachine die ik heb, die kreeg ik kado van mijn tante een keer, dat geld had ik er zelf ook nooit aan uitgegeven.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:40 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Concerten zijn zo duur tegenwoordigmijn moeder stierf bijna van schrik toen ze hoorde hoeveel ik kwijt was voor Taylor Swift, had ik wel een mooie naai en lockmachine van kunnen kopen
Ik moest dit laatst tijdens het werk doen. Mijn knoopje verloor ik nét voor de lunch begon en het werd een beetje te sexyquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:52 schreef exode het volgende:
Ik ben blijkbaar nog nooit in een situatie terechtgekomen dat je een knoop aan moet zetten want ik heb die skills nooit gemist.
Gedoe is dat he, bij ons is eindelijk de technische bouwtekening volledig klaar. Echt alles duurt lang. Wij zetten in op start september 2025. En dat is prima.quote:Op donderdag 11 juli 2024 16:35 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn voorzichtig nu toch echt aan het kijken naar verbouwen... we hebben een aannemer over de vloer gehad die wat mannetjes gaat verzamelen om een offerte te maken.
Maar ik krijg er nu al stress van (en dan duurt het nog wel bijna een jaar voor ze uberhaupt zouden kunnen beginnen...).
Dan zou ik voor sexy gaan, ook goed voor de fooien.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik moest dit laatst tijdens het werk doen. Mijn knoopje verloor ik nét voor de lunch begon en het werd een beetje te sexy![]()
Dus snel bij de Wibra een setje gehaald en binnen een paar minuten was het opgelost. Knopen aanzetten is echt niet moeilijk.
Aannemer gaf aan rond mei waarschijnlijk. We moeten maar vast wat gaan opruimen enzo, want beneden moet helemaal leeg.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:41 schreef exode het volgende:
[..]
Gedoe is dat he, bij ons is eindelijk de technische bouwtekening volledig klaar. Echt alles duurt lang. Wij zetten in op start september 2025. En dat is prima.
Hoezo dan? Zo heerlijk in gebruikquote:Op donderdag 11 juli 2024 14:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil heel graag een lockmachine maar ik kijk naar zo een ding en krijg al error
Wel fijn, hopelijk goed weer kan je veel buiten zitten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Aannemer gaf aan rond mei waarschijnlijk. We moeten maar vast wat gaan opruimen enzo, want beneden moet helemaal leeg.
Daar heb ik een vrouw voorquote:Op donderdag 11 juli 2024 15:52 schreef exode het volgende:
Ik ben blijkbaar nog nooit in een situatie terechtgekomen dat je een knoop aan moet zetten want ik heb die skills nooit gemist.
Dat is waar, ook voor gaatjes boren, vloeren leggen, tegelen heb ik een vrouw in huis.quote:
Gaatjes boren, planken hangen, kasten bouwen, schilderen. Doet de mijne ookquote:Op donderdag 11 juli 2024 18:18 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is waar, ook voor gaatjes boren, vloeren leggen, tegelen heb ik een vrouw in huis.Oh ja strijken kan ze ook al.
Al die spoelen #ingewikkeld 😂quote:
Ben je haar vergeten te updaten?quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gaatjes boren, planken hangen, kasten bouwen, schilderen. Doet de mijne ook
Vloeren leggen en tegelen heb ik haar nog niet zien doen en strijken kan ze ook al niet zo snel als ik![]()
Heb ik dan toch een inferieur model uitgekozen?
Wij hadden heel veel water want het was heet. En idd patat en nog iets. En ofc merch 😂. Plus nog eens eten op weg naar huis want weer honger.quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:07 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik was eten in de arena 1 glaasje water, 1 glaasje cola, 2 patat en 2 burgers 35 euro!!!
En de hoeveelheid patat was echt zo treurig..
Ow, dus de patat kunnen we beter overslaan. De kipburger was drooooog. Maar ging van alles mis, moesten kaartje wisselen en wilden buiten nog wat eten, maar toen stonden we ineens in de arena met gescande tickets op een totaal verkeerde plekquote:Op donderdag 11 juli 2024 17:07 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik was eten in de arena 1 glaasje water, 1 glaasje cola, 2 patat en 2 burgers 35 euro!!!
En de hoeveelheid patat was echt zo treurig..
Zou dat het zijn?quote:
Jeetje, ja, dat zou best kunnen. Heb je het bonnetje nog?quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou dat het zijn?
Wel een aantal andere skills toegevoegd, misschien is er een maximum aan totale skills in de set.
Hahhaah ja ik had dus ook de kipburger, heb hem met moeite weggekregen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, dus de patat kunnen we beter overslaan. De kipburger was drooooog. Maar ging van alles mis, moesten kaartje wisselen en wilden buiten nog wat eten, maar toen stonden we ineens in de arena met gescande tickets op een totaal verkeerde plek
En die djquote:Op donderdag 11 juli 2024 20:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Hahhaah ja ik had dus ook de kipburger, heb hem met moeite weggekregen.
Waarom? Ik zou half slapend ruimte voor haar maken en in de ochtend lekker die white norse en het lampje uit gaan zetten. Slaap boven alles, dat gaat niet over na het eerste jaar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:39 schreef Bami het volgende:
Wat heerlijk dat iedereen hier zijn/haar vakantie nog in het vooruitzicht heeft! Wij zijn net weer terug, met een nieuwe zoektocht erbij voor mij. Dochter loopt nu zelf van haar kamer naar onze als ze 's nachts wakker wordt, alleen dan moet ik daar alsnog heen voor de white noise en om haar nachtlampje uit te zetten. Dus ik wil een bluetooth speaker met (rood) licht waarbij ik zowel geluid als licht via bluetooth/afstandsbediening kan bedienen. Laat nou vrijwel nergens bijstaan hoe je het licht bedient bij die bluetooth speakers.
Die zit in de shopperhal. Daar is ook veel eetbaars te krijgen, alleen ietsje verder van de arena.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:47 schreef Leandra het volgende:
Ik heb daar pas bij Lucky King En Hong (Bijlmerpoort) gegeten, was ook een prima maaltijd.
Dit idd Als die dingen toch de hele nacht al aanstaan, kan een paar uur langer ook geen kwaad. En anders heb je dingen voor in stopcontacten om met een afstandsbediening de stroom daarvan aan/uit te zetten, dat is wellicht ook nog een optie.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:35 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Waarom? Ik zou half slapend ruimte voor haar maken en in de ochtend lekker die white norse en het lampje uit gaan zetten. Slaap boven alles, dat gaat niet over na het eerste jaar.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:44 schreef exode het volgende:
[..]
Jeetje, ja, dat zou best kunnen. Heb je het bonnetje nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ze slaapt überhaupt nog niet goed, daardoor durf ik ook niet zo goed af te bouwen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:59 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit idd Als die dingen toch de hele nacht al aanstaan, kan een paar uur langer ook geen kwaad. En anders heb je dingen voor in stopcontacten om met een afstandsbediening de stroom daarvan aan/uit te zetten, dat is wellicht ook nog een optie.
Maar persoonlijk zou ik proberen de white noise en nachtlampje proberen langzaam af te bouwen, zodat ze die überhaupt niet meer nodig heeft. Hadden jullie die ook meegenomen op vakantie of sliep ze daar ook goed zonder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Aaaah, A-HAquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:18 schreef TolstoiFan het volgende:
Vakantie!!!!
![]()
Echt lekker Hollands zomerweer.....
Concerten heb ik niet zoveel meer mee, die mensenmenigtes trek ik niet zo goed meer.
Vroeger ben ik wel naar Depeche Mode (meerdere keren) en A-ha geweest.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:22 schreef Troel het volgende:
Jongste was naar MoviePark. Bijna alle attracties waren dicht
Nou zeg, wat stom!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:22 schreef Troel het volgende:
Jongste was naar MoviePark. Bijna alle attracties waren dicht
Ja ze slapen echt op die bootjes, tenzij het te koud is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:33 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht ook dat waterscouts gewoon in tenten sliepen. In die mini bootjes die zij gebruiken passen liggend max twee scouts denk ik… ik zou dat nog even goed navragen voor hij zijn keuze gaat maken.
Nadeel van waterscouts vind ik ook dat ze in het voorjaar heel vaak de hele zaterdag (en soms zondag) weg zijn, en dat je ze dus ook naar de ligplaats moet brengen ipv hun reguliere locatie. Dat is hier een klein half uur reistijd enkele reis, zonder file.
Ja ze mag nog aansluiten, maar we hebben het vandaag weer gevraagd en ze wil echt niet. Wel jammer hoor want met de welpen is ze altijd wel geweest en ze heeft het steeds leuk gehad.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:35 schreef exode het volgende:
Ach nee LeHeNe, kan ze later nog?
Ik breng B over een uurtje naar Scoutingkamp, hij vindt het wel spannend maar gelukkig vooral heel leuk. Wel nog even snel regenlaarzen voor hem gekocht.
Ja, hij had er zin in. Gezonde spanning was het.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:13 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Ja ze mag nog aansluiten, maar we hebben het vandaag weer gevraagd en ze wil echt niet. Wel jammer hoor want met de welpen is ze altijd wel geweest en ze heeft het steeds leuk gehad.
Is B wel gegaan? Hoop dat hij een leuke tijd heeft en hopelijk zijn de regenlaarzen niet nodig.
Slapen op vletten lijkt me nog weer spannender dan tenten
quote:Op zondag 14 juli 2024 17:29 schreef BE het volgende:
Geen idee hoe je dit nou brengt, maar toch maar…
Mijn moeder is gisterenochtend heel rustig overleden nadat ze vrijdagmiddag in slaap is gebracht. Heel verdrietig, maar het is echt goed zo. De laatste dagen waren heel zwaar.
Mijn moeder is gisterenochtend heel rustig overleden nadat ze vrijdagmiddag in slaap is gebracht. Heel verdrietig, maar het is echt goed zo. De laatste dagen waren heel zwaar.
Oh gecondoleerd en een dikke belgische knuffelquote:Op zondag 14 juli 2024 17:29 schreef BE het volgende:
Heel veel sterkte BEquote:Op zondag 14 juli 2024 17:29 schreef BE het volgende:
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.quote:Op zondag 14 juli 2024 17:29 schreef BE het volgende:
Ik doe het voor het grootste deel zelf. Heb ook samen met mijn zus de laatste verzorging gedaan. En O heeft zelfs geholpen op het laatst.quote:Op zondag 14 juli 2024 23:09 schreef FlyingFish het volgende:
Gecondoleerd BE. Ga je zelf haar uitvaart regelen of besteed je dat uit?
quote:
Fijn dat jullie ook wat leuks gaan doen, even de gedachten eldersquote:Op dinsdag 16 juli 2024 08:28 schreef BE het volgende:
Tx meiden! ❤❤❤❤
En nu weer over de vakantie hoor!
Of shop-tips? Ik ga zo met mijn pubers naar de mall of the Netherlands om even wat nieuws te halen voor zaterdag.
Oeh, daar was ik in maart voor het eerst. Heel gezellig. Daar slaag je vast wel.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 08:28 schreef BE het volgende:
Tx meiden! ❤❤❤❤
En nu weer over de vakantie hoor!
Of shop-tips? Ik ga zo met mijn pubers naar de mall of the Netherlands om even wat nieuws te halen voor zaterdag.
Ik zie overal 16+ staan anders.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 08:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Fijn dat jullie ook wat leuks gaan doen, even de gedachten elders![]()
Ga iig niet bij dat indiaase eettentje eten want das bagger.
Ik bestelde 2 tickets in Maasmechelen voor Wolverine vs Deadpool voor 30 juli. De minimumleeftijd in België voor deze film is 12+ dus waarom de overheid denkt onze kinderen hier 16+ moeten zijn ontgaat me
Beterschapquote:Op dinsdag 16 juli 2024 08:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zie overal 16+ staan anders.
België, Nederland, IMDB.
Als ze bij de toegang maar niet moeilijk doen.
''LET OP: Volgens de wet krijgen jongeren onder de 16 jaar geen toegang tot deze film. Bij twijfel wordt om legitimatie gevraagd. Indien deze ontbreekt zal de toegang worden geweigerd.''quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Kijkwijzer wordt enkel gebruikt als richtlijn. Vroeger waren ze wel streng.
https://www.demorgen.be/t(...)ps://www.google.com/
Verschil tussen Nederland en onze Zuiderburen?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:23 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
''LET OP: Volgens de wet krijgen jongeren onder de 16 jaar geen toegang tot deze film. Bij twijfel wordt om legitimatie gevraagd. Indien deze ontbreekt zal de toegang worden geweigerd.''
Staat er bij in mijn bios..
In NL is men juist strenger geworden, ik krijg mijn 13-jarige echt niet mee naar een 16+ film.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik las het, hebben wij mazzelquote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Nooit aan gedachtquote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:54 schreef Leandra het volgende:
Dat wil zeggen: in theorie, in de praktijk worden kaartjes alleen nog maar bij de ingang gecontroleerd en kun je vrij makkelijk naar een andere film gaan dan waar je een kaartje voor hebt, zeker als je dan ook nog een beetje oplet dat je op een stoel gaat zitten die niet bezet is, maar dat kun je in de app zo checken.
Oh, die wil Soneal denk ik ook wel zienquote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik las het, hebben wij mazzel
[..]
Nooit aan gedachtMaar ik ben een schijtbak wat dat betreft
![]()
Anyway, we gaan naar Wolverine vs Deadpool![]()
Lekker exode, probeer ook een beetje van je vakantie te genieten
Deze film zou pas in november op Disney+ komen en dat duurde ons beide te langquote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, die wil Soneal denk ik ook wel zien
Misschien op de terugweg uit Duitsland maar door België, de laatste overnachting is in Trier, dus dan is dat gewoon wel een optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |