abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2024 @ 22:26:34 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214215784
De gravelrit van zondag was vermakelijk. De laatste 120 kilometer gebeurde er van alles, vooral in de groep met favorieten die de hele tijd een minuutje of een, twee achter de koplopers reden, waar Turgis zou winnen voor Pidcock. Pogacar en Evenepoel toonden zich avontuurlijk op de witte paden, Vingegaard was vooral bezig met controleren en achterom kijken. Primoz Roglic, onderdeel van de grote 6, werd voortdurend op achterstand gezet, maar de drie podiumklanten die eveneens tot de grote 6 behoren, maalden daar niet echt om; dat geeft de krachtverhoudingen van deze Tour tot dusver en waarschijnlijk in de komende weken goed weer.

Als we toch bezig zijn, zagen we de andere leden van de grote 6 ook nog eventjes door. Weten we het nog, niet zoveel jaar geleden, dat JumboVisma etappe na etappe won, met Wout van Aert die tussen het knechten door ook de massasprints, de punchbeklimmingen en de cols van voren meefietste, om tot slot ook de tijdrit te winnen? Die tijden zijn niet meer. Nog eerder dan Laporte wordt Wout tegenwoordig ingezet voor het domme werk in de fase dat normaliter Tim de Clercq het peloton moet mennen. Geen noemenswaardige sprint meer, geen tijdrit, ook al 30 jaar oud. Wout heeft een groot problem richting de Olympische Spelen.

Want dat speelt natuurlijk ook mee, die gouden plak. Waar vroeger niemand zijn bed nog uitkwam voor dat criterium en je de overwinning per opbod kon kopen, doet men opeens alsof de Olympische wegrit het het zesde monument zou zijn, of zelfs meer dan dat; het is overigens te hopen van niet want de monumenten zijn de laatste Jaren doodsaai. Mathieu van der Poel is zo iemand die wil pieken in PARIJS, dus trekt hij hier sprintjes aan voor de in goddank matige vorm stekende Jasper Philipsen. Zo'n gravelrit zou hem toch moeten smaken en dat vond ie zelf ook, dus ook hij was actief in de wegen rond Troyes. Dat wil zeggen, hij wachtte zijn kans af, Dick Schoof mee op een geschikt moment in een contra-attack nadat hij de hele dag al van voren te zien was op de klimmetjes, en toen... toen niets. Mathieu is vergeten om te koersen met bravoure. Met 8 man wegrijden en geen enkel moment proberen om daar enige selectie in uit te voeren, om het gaatje dat constant 40 seconden was, op de wat moeilijkere stukken zelf terug te brengen. Nota bene David Gaudu toonde meer panache dan De Wereldkampioen. Een erg onleuke ontwikkeling bij iemand die juist altijd initiatief nam.

Enfin, de gravelrit zit erop en daarmee de eerste Tourweek, die maarliefst 9 dagen duurde. Het was de week van de kleine teams, Intermarche, Arkea, TotalEnergies, Astana; de bodem van de UCI-ranking kwam aan zijn trekken, ten koste van de grote teams. Decathlon is werkelijk waar hilarisch slecht, die hebben met de gehele ploeg een paar kilo selderij van de moeder van Oliver Naesen naar binnen gewerkt zo lijkt het. VismaLab heeft nog niets laten zien, Trek is nergens, Bora heeft 8 man mee voor Primoz Roglic en die heeft ie nodig ook. Je moet Oma Ria heten om dit allemaal vooraf te kunnen voorspellen.

Waar je niet Oma Ria voor hoeft te heten, is voor een inzicht in de rit van morgen. We gaan van Orleans naar Saint-Amand-Montrond en het wordt een ongeziene KUTRIT.

Voordat we de guillotine het podium op trekken voor Gouvenu en zijn maatje Prudhomme, lopen we eerst even de kaartjes door.

We rijden van Orleans naar Saint-Amand-Montrond en, je ziet het al, het is mokervlak. Een dag na de rustdag, mensen hebben misschien rare benen, maar daar gaan we allemaal niet achter komen, want we kabbelen richting de finish. Zelf Jonas Actbrahamsen zal niet de motivatie voelen om hier aan te vallen. Hoe-o-hoe komen we dan aan deze etappe, als er zo weinig in zit als er in zit?

Daarvoor moeten we een tijdje terug in de tijd, toen het internet zich nog steeds in een ontwikkelende fase bevond: het jaar 2013. JumboVisma reed destijds nog onder de noemer Belkin en was nog een ploeg die vooral met Nederlanders rond reed. Destijds konden de Nederlanders ook best een potje fietsen, in tegenstelling tot de kermisklanten die we nu afleveren en geselecteerd zijn op hun gevoel voor humor of hun eindschot in etappes die vlakker blijven dan de weg tussen Leeuwarden en Groningen.

Zoek vooral betere beelden op, of luister naar de legendes. Froome die aan Tankink vroeg waarom Belkin niet reed (omdat ze een waaier verderop zaten, hahaha), Valverde die 2 uur verloor met behulp van een valpartij. Cavendish won de sprint, voor Sagan (die in die tijd altijd 2e werd) en ons eigen Bauke Mollema. Vogelenzang werd zelfs vierde zie ik nu in de uitslag, apart apart. Slechts 9 man telde het voorste groepje nog, met daarin onze eigen Bau & Lau. Daar komt die hele term ook vandaan; een beetje flauw voor Mollema die toch wel niveaus beter was dan wat deze Buurman&Buurman meets Tiny&Lau artiestennaam doet beweren.

Die minuten verloren ze later wel weer, maar de legende leeft voort. Zozeer zelfs, dat Gouvenu sindsdien dat spektakel, want dat was het, krampachtig probeert te doen herleven. Zo ook vandaag, want de finishplaats is dus precies dezelfde finishplaats als toen die dag. Niet alleen Gouvenu zit zo in de wedstrijd, ook Prudhomme, de Martin Ostergaard van de Tour de France, zit zo in de wedstrijd getuige zijn woord vooraf:

Heading through the Sologne forest, it’ll be difficult to predict the outcome of this stage, as the weather may play a significant role. After leaving Issoudun, the riders will find themselves on roads exposed to the crosswinds that scattered the peloton a decade ago. With three changes of direction in the last 30 kilometres, there’s a real chance of echelons forming.

Het wordt lastig om de uitslag te voorspellen? Nou, niet dus. Ik heb in mijn voorbereiding net eventjes de weersverwachting erop nageslagen en we hebben te maken met een windkracht van maarliefst 2. Geen mistral, geen feest. Er ligt een enorm hogedrukgebied van Italie tot Denemarken, dat zich ondermeer uitstrekt over Frankrijk, met daarnaast een miezerig laagje dat echt helemaal niets doet om wind aan te wakkeren. FLOPSHOW incoming.

Edit: En dit is de windverwachting zoals op dinsdagochtend bekend is. Toch nog wel 20 per uur als max; ik denk nog steeds dat het een kilometer of 5 te zacht is. Richting lijkt overigens wel in orde, dus dat is in ieder geval iets.

Na dit overlijdensbericht voor de etappe, laten we dan toch maar even de start- en finishplaatsen doornemen. Daar betalen ze immers voor, dus dat is wel zo netjes.
We starten in het prachtige Orleans. Dat kennen we natuurlijk van de Maagd van Orleans, de christelijk verantwoorde tegenhanger van de hoeren van Parijs ofzo. Het verhaal erachter is natuurlijk onzin, maar dat Jeanne d'Arc destijds de Engelsen in de pan hakte keuren wij absoluut goed. Laat het een inspiratie zijn voor ONZE JONGENS komende woensdag.

Hier zien we Jeanne voor haar onvermijdelijke onthoofding door de Engelsen. Het waren andere tijden, beduidend minder woke. Voor meer verhalen over de Engelse aanwezigheid in het Middeleeuwse Frankrijk, verwijs ik naar de trilogie van Thea Beckman die zich afspeelt tegen de achtergrond van de Honderdjarige Oorlog met een klassieker als Geef me de Ruimte (iets voor Toni Kroos).

De hele stad van pakweg 100.000 inwoners is vergeven van referenties naar de lokale heldin met wereldallure.

Deze kathedraal bijvoorbeeld. Als je niet beter weet zou je trouwens denken dat het de Notre Dame is; dat komt omdat het allebei Gotische bouwwerken zijn, waarbij deze niet recent is afgefikt. Merckx won er ooit een rit, net als Erik Zabel, maar dit jaar wint er niemand een rit, want het is een startplek en geen finishplaats.

We rijden door de bossen naar het Zuid-Oosten, het had zo mooi kunnen zijn. De beelden zijn waarschijnlijk nog steeds wel oke, het is die hoek van Frankrijk waar het allemaal lichtjes glooit met af en toe een bos en af en toe een akker en waar in elk dorpje de paar overgebleven bejaarden en hun familieleden vol woede op Ressentiment Nationaal stemt. Nee, geintje, valt allemaal best mee, zit tegen de 40% aan.

In tegenstelling tot Italië is het bij het Franse platteland een beetje zoeken naar leuke plaatsen in de regio; alles is al sinds jaar en dag zo gefocust op Parijs dat de rest van het land gewoon niet zoveel is. Dat levert leuke boeken op, zoals Verloren Illusies van Honore de Balzac, iets wat uitstekend van toepassing is op de rit van vandaag en de waaiers die niet komen.

Gelukkig is er dan nog altijd de lokale cuisine. We moeten uitkijken naar de bekende Brie van de mat, jawel, in het Frans Brie de Meaux genoemd; eveneens een lokale kaas is de Olivet. Deze komt in meerdere variaties, de Cendre en de Bleu bijvoorbeeld.

We rijden verder door het dal van de Loire, een van de drie grote rivieren van Frankrijk. Prachtige kastelen links en rechts op de oever, UNESCO Werelderfgoed zelfs.

Wel even wat anders dan die meuk van Meiland. Die ligging in het dal is ook de reden dat hier die waaiers kunnen komen; het dal vormt als het ware een soort trechter in het heuvelachtige landschap eromheen. Maar niet vandaag dus, we krijgen niets.Snel door naar de finishplaats.

Saint-Armand-Montrond.

Een oud vestingstadje, waar de Fransen zich in het verleden tijdens hun terugtochten in konden verschuilen. In de Loirevallei, dus bekend om zijn wijnen. Bijvoorbeeld de Chateumeillant komt uit de regio:

PatLef mag waarschijnlijk de komende dagen niet autorijden als hij hier achter komt.

Hoe ziet de finale er dan uit? Eigenlijk identiek aan de rit van 2013. We zien een knikje op een kilometer of 10 van de streep, maar weinig steile meters dus waarschijnlijk zonder gevolgen voor de snelle mannen.

Richting de finish is het vooral een rechte lijn, met een bochtencombinatie in de slotkilometer die je goed moet nemen als je kans wil maken op de overwinning.

Naar alle waarschijnlijkheid rijden we de laatste kilometers met lichte wind mee, dus dit kan een sprint op hoge snelheid worden. Wie wint er dan?

1. Cavendish. Won 11 jaar geleden ook; kan ook waaierrijden dus mocht het toch nog leuk worden, staat deze naam nog steeds.
2. Girmay. In topvorm, positioneert zich ook eindelijk goed, heeft tevens het geduld.
3. Philipsen. Jammer Jasper, ga je maar voorbereiden op de ronde van Groot-Brittannië ofzo.
4. Gaviria. Hahaha.
5. De Lie. Die wint nooit, maar zo is ie toch maar mooi genoemd.

LIVE WIND-UPDATES. BELANGRIJK.
11.00: Voorspellingen verbeteren. 23-24 per uur rond de namiddag staat op de kaarten. Kan het dan toch nog?

[ Bericht 1% gewijzigd door VoMy op 09-07-2024 11:40:53 ]
  maandag 8 juli 2024 @ 22:49:22 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214215957
Groenewegen niet noemen _O-
  Moderator maandag 8 juli 2024 @ 23:08:53 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214216099
Windkracht 3 misschien 4. En wind draait van oostenwind naar westenwind tijdens de dag, tijdens de rit vooral westenwind.

Redactie Sport / Supervogel maandag 8 juli 2024 @ 23:12:04 #4
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214216136
Mooi zo'n halve TT.
  maandag 8 juli 2024 @ 23:25:33 #5
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_214216259
Gelukkig zijn die gigantische hagelstenen die hier voorspeld worden voor morgen niet in Frankrijk, dan zouden ze de hele rit afgelasten.
pi_214216454
Prima stukje @VoMy

Wat een strontrit maar wel gelachen. _O_
pi_214216583
Misleidende TT, je zou bijna denken dat ze in Pau zouden finishen.
pi_214217125
Leuk geschreven @VoMy
Jack does it in real time...
pi_214217432
Gezien die vluchtheuvel op het profiel niet heel ver voor de meet geef ik Jakobsen en Cavendish sowieso geen kans, want die zullen zich moeilijk kunnen handhaven voorin. Ik gok op Philipsen vandaag.
Mja
  dinsdag 9 juli 2024 @ 08:15:26 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214217675
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 23:08 schreef Momo het volgende:
Windkracht 3 misschien 4. En wind draait van oostenwind naar westenwind tijdens de dag, tijdens de rit vooral westenwind.

[ afbeelding ]
Westenwind is wel wat we willen denk ik, en dan ook nog kracht 3 a 4, dan kan het misschien toch nog?! Waar ik keek was het echt 1 a 2 qua voorspelling.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 08:28:19 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_214217797
Toch een paar keer moeten gniffelen tijdens het lezen van de TT. Bij vlagen kostelijk!
  dinsdag 9 juli 2024 @ 08:29:05 #12
194695 franklop
Fran knock
pi_214217811
Benieuwd of we nu wel ontsnapping gaan krijgen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_214218085
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 08:29 schreef franklop het volgende:
Benieuwd of we nu wel ontsnapping gaan krijgen
Mochten er waaiers komen, ben je in dat geval wel mee in de 1e groep in ieder geval..
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 09:19:38 #14
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214218133
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 08:15 schreef VoMy het volgende:

[..]
Westenwind is wel wat we willen denk ik, en dan ook nog kracht 3 a 4, dan kan het misschien toch nog?! Waar ik keek was het echt 1 a 2 qua voorspelling.
Denk dat het net als bij die vorige etappe was met net niet waaiers, eigenlijk is het aan de zwakke kant. Weet niet hoe open het parcours vandaag is.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 09:33:30 #15
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_214218218
https://www.ad.nl/tour-de(...)appe-ooit~ab4c72887/
Mooie reconstructie van de etappe in 2013
  dinsdag 9 juli 2024 @ 09:36:45 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214218256
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 09:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat het net als bij die vorige etappe was met net niet waaiers, eigenlijk is het aan de zwakke kant. Weet niet hoe open het parcours vandaag is.
Ik heb nog even een actuele windverwachting in de OP verwerkt. 20 per uur als maximum, ik denk dat het niet genoeg gaat zijn.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 09:43:38 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214218299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 09:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik heb nog even een actuele windverwachting in de OP verwerkt. 20 per uur als maximum, ik denk dat het niet genoeg gaat zijn.
Als ik kijk naar de verschillende modellen dan is 27 km/u het maximum wat ik zie als uurgemiddelde, meeste modellen 20-22 km/u. Trouwens ook nog wel een kans op buitjes hier aan eind van de rit. We zullen zien of het genoeg is.
pi_214218866
Als ik Terpstra zo hoor, was het in 2013 qua kracht ook niet ideaal voor waaiers.

Wel mooi dat je bij hem in het hele verhaal de hekel richting Belkin hoort :D
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 10:48:09 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214218950
twitter
pi_214218978
Eindelijk weer eens een massasprint
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 10:51:19 #21
375570 crew  Cyan9
pi_214218992
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 10:48 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Die had er zin in.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 11:08:32 #22
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_214219110
Ik mis vooral nog eens een echte waaieretappe. Waarbij er met minuten wordt gegooid. Zo eentje dat niet opgehemeld wordt in de media. Zo eentje totaal onverwachts :P
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_214219224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik mis vooral nog eens een echte waaieretappe. Waarbij er met minuten wordt gegooid. Zo eentje dat niet opgehemeld wordt in de media. Zo eentje totaal onverwachts :P
Die ga je met alle data tegenwoordig vast nooit meer krijgen.. het onverwachte dan, de waaieretappe zelf wel
  dinsdag 9 juli 2024 @ 11:21:24 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214219279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Die ga je met alle data tegenwoordig vast nooit meer krijgen.. het onverwachte dan, de waaieretappe zelf wel
Ik heb ook het idee dat de waaieretappes zelf vooral zeldzamer worden door de data. Teams zijn veel alerter geworden, en je hebt vaak toch een verrassingselement nodig voor een goede waaier.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 11:25:34 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214219330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:21 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik heb ook het idee dat de waaieretappes zelf vooral zeldzamer worden door de data. Teams zijn veel alerter geworden, en je hebt vaak toch een verrassingselement nodig voor een goede waaier.
Dat denk ik niet. De krachten van de wind is al genoeg om voor breuken in peloton te zorgen.

Als de peloton over De Moeren gaat en het waait daar dan weet iedereen daar ook wel dat het daar losgaat maar toch komen er breuken.

Je moet dan wel echt over grote open vlaktes; dat is al lastig genoeg met vele bebouwing overal en dan moet het ook nog uit juiste richting en dan ook hard genoeg waaien. Gouvenou probeert het soms maar de wind heb je niet op bestelling helaas.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 11:46:10 #26
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214219547
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. De krachten van de wind is al genoeg om voor breuken in peloton te zorgen.

Als de peloton over De Moeren gaat en het waait daar dan weet iedereen daar ook wel dat het daar losgaat maar toch komen er breuken.

Je moet dan wel echt over grote open vlaktes; dat is al lastig genoeg met vele bebouwing overal en dan moet het ook nog uit juiste richting en dan ook hard genoeg waaien. Gouvenou probeert het soms maar de wind heb je niet op bestelling helaas.
Wat ook helpt is als je een paar bochten hebt waardoor het automatisch op een lint gaat. Je moet in grote rondes ook de juiste afscheiding hebben, een goede combinatie van kanshebbers en sprinters die mee zijn en juist niet mee zijn. Het is een delicate zaak, de waaiers.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 12:27:40 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214220050
twitter
pi_214220104
Gebruikt iemand hier trouwens al HBO Max om Eurosport/de Tour te kijken, en zo ja hoe bevalt dat?
Mja
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 13:27:50 #29
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_214220711
Hey, wederom een volledig vlakke rit en wederom NUL renners die in de aanval willen gaan.

ARE YOU WOTCHING THIERRY
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 13:28:04 #30
426493 crew  PippenScottie
pi_214220713
Heerlijke siesta etappe :)
My friends all drive horses
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 13:28:51 #31
pi_214220722
Als er volgend jaar ook maar één volledig vlakke rit in het parcours zit wordt Thierry op een ochtend wakker met een paardenkop in zijn bed.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 13:32:17 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214220745
Lekker babbelen als een theeclubje.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 13:33:41 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214220754
Kijken we werkelijk naar GROOTSTE WIELERWEDSTRIJD TER WERELD?

Waarin niemand ook maar een trap te veel doet.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 13:40:57 #34
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214220794
Finish om 19:00?
pi_214220826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 13:40 schreef Momo het volgende:
Finish om 19:00?
met dit tempo 18:45
  dinsdag 9 juli 2024 @ 13:47:13 #36
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214220835
Werkschuwe Fransen lopen massaal uit
  dinsdag 9 juli 2024 @ 13:51:10 #37
194695 franklop
Fran knock
pi_214220862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 13:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hey, wederom een volledig vlakke rit en wederom NUL renners die in de aanval willen gaan.

ARE YOU WOTCHING THIERRY
In beeld rijden is voor teams veel minder belangrijk dan vroeger
pi_214220890
Ik vind het toch vrij dom van bijna alle sprintersploegen. Maak onderling afspraken, ga met 5 man op pad, probeer iets. Je hoeft niet te rijden in de achtergrond en mogelijkheden zijn er altijd.

Op deze manier krijgen al die b-sprinters nooit meer hun sprintetappe, omdat onze Thierry dit terecht nooit meer wil zien in de Tour.
pi_214220893
PIEMOL
  dinsdag 9 juli 2024 @ 13:54:58 #40
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214220898
Rookworsten met PCM-attack graag...
pi_214220965
Het is toch vreemd dat geen enkel team er blijkbaar zin in heeft.
Mja
pi_214220968
Maar wie vinden jullie dat ze dan vandaag bij uitstek in de kopgroep zouden moeten gaan zitten?
Mja
pi_214220973
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 13:53 schreef Reljem het volgende:
Ik vind het toch vrij dom van bijna alle sprintersploegen. Maak onderling afspraken, ga met 5 man op pad, probeer iets. Je hoeft niet te rijden in de achtergrond en mogelijkheden zijn er altijd.

Op deze manier krijgen al die b-sprinters nooit meer hun sprintetappe, omdat onze Thierry dit terecht nooit meer wil zien in de Tour.
Volgend jaar krijgen we weer gewoon 7-8 vlakke ritten hoor.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_214220994
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:04 schreef Felagund het volgende:

[..]
Volgend jaar krijgen we weer gewoon 7-8 vlakke ritten hoor.
Dat moet ook, want grote steden in vlakkere gebieden betalen maar wat graag om als start- of finishplaats te mogen fungeren, én men moet zich natuurlijk door het land verplaatsen. Je kunt die etappes moeilijk afschaffen of volledig vermijden.
Mja
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 14:08:05 #45
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_214221002
Vroeger wilden wildcardploegen per se meezitten voor de airtime maar er zijn eigenlijk geen kleine teams meer die daarvoor gaan.
pi_214221037
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:08 schreef Slobeend het volgende:
Vroeger wilden wildcardploegen per se meezitten voor de airtime maar er zijn eigenlijk geen kleine teams meer die daarvoor gaan.
Je zou zeggen dat ploegen als UNO-X, Total Energies en Arkea hier nog wel baat bij hebben.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_214221040
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:08 schreef Slobeend het volgende:
Er zijn toch wel teams zonder sprinter of kansrijke sprinter en die nog niks verdiend hebben deze ronde. Je zou toch denken dat er daar wel een paar geīnteresseerd zijn.

Wat ik gewoon zou doen als ik zo'n team was, is gewoon demarreren met het hele team tegelijkertijd en er een ploegentijdrit van maken. Gewoon eens wat geks doen.
Mja
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:20:01 #48
194695 franklop
Fran knock
pi_214221094
Huidige tempo is finish ca 18.35
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 14:24:08 #49
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214221121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:13 schreef Felagund het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat ploegen als UNO-X, Total Energies en Arkea hier nog wel baat bij hebben.
De knakworsten hebben wel een prima sprinter.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214221148
Franse humor :P
pi_214221151
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De knakworsten hebben wel een prima sprinter.
Misschien, maar zelfs Kristoff gaat toch geen pelotonsprint (meer) winnen? Al weet je het in deze Tour nooit.
Album top 100 2024
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:30:20 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214221159
Annemiek :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 14:30:21 #53
pi_214221160
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:29 schreef Felagund het volgende:

[..]
Misschien, maar zelfs Kristoff gaat toch geen pelotonsprint (meer) winnen? Al weet je het in deze Tour nooit.
Ik geef Kristoff in deze tour wel een halve kans, alleen Philipsen, Groenewegen en Girmay steken er enigszins bovenuit
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:32:29 #54
194695 franklop
Fran knock
pi_214221181
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:29 schreef Felagund het volgende:

[..]
Als je derde kunt worden kan je ook winnen
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:32:36 #55
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_214221182
Present.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_214221190
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Annemiek :9
:?
pi_214221212
Het is koers!
pi_214221235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het is koers!
Twee hele vluchters. Dit wordt genieten.
pi_214221244
Tegenaanval!
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:41:30 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214221246
Wanty rijdt achter hun eigen Kobold Goossens aan?
pi_214221249
Philipsen is blijkbaar zo nijdig over wanty en girmay dat zijn ploeg Gerben Thijssen en Mike Teunissen intimideert om vooral niet mee te sprinten in de tussensprint. Boerenkrijg incoming
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 14:42:55 #62
pi_214221259
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:41 schreef VoMy het volgende:
Wanty rijdt achter hun eigen Kobold Goossens aan?
Die rijden met dichtgeknepen remmen. Met het oog op groen is dit geen slechte situatie, als deze kopgroep het haalt komt Philipsen nooit meer in de buurt van Bini.
pi_214221268
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Die rijden met dichtgeknepen remmen. Met het oog op groen is dit geen slechte situatie, als deze kopgroep het haalt komt Philipsen nooit meer in de buurt van Bini.
Wanty-tactics op punt.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 14:43:44 #64
pi_214221269
En daar is Alpecin al. Die mogen het nu alleen gaan oplossen. (lol)
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:44:57 #65
194695 franklop
Fran knock
pi_214221274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:41 schreef Sabata het volgende:
Philipsen is blijkbaar zo nijdig over wanty en girmay dat zijn ploeg Gerben Thijssen en Mike Teunissen intimideert om vooral niet mee te sprinten in de tussensprint. Boerenkrijg incoming
Ik snap dat niet zo. Dat gebeurt toch al jaren? Niet altijd even succesvol, maar toch.

Nu is Jasper mokerdom
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 14:47:23 #66
pi_214221299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:43 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Wanty-tactics op punt.
Stiekem wel ja. Goossens speelt toch geen rol in de sprinttrein, dus die kan prima zijn krachten verspillen in de kopgroep. En Intermarche hoeft nu verder niets te doen, laat Alpecin en Jayco het maar mooi oplossen.

Wel vrij verdedigend, maar hey, in ieder geval een soort van actie. Was wel gunstiger geweest voor ze als de achtervolgers het hadden gered, dan hadden ze nog een eind kunnen komen ook.
pi_214221308
Ik moet inderdaad zeggen dat Wanty het tactisch prima doet in de Tour, mede door geluk omdat Bini gewoon erg sterk is. Maar Kobold Goossens meesturen is gewoon een prima idee met het oog op het groen.
Album top 100 2024
pi_214221321
kwartiertje moeten werken dus het volgende uur zal wel met 30km/uur gaan.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:50:54 #69
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_214221323
en wat is de FDJ-tactiek?
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:50:56 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214221324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Stiekem wel ja. Goossens speelt toch geen rol in de sprinttrein, dus die kan prima zijn krachten verspillen in de kopgroep. En Intermarche hoeft nu verder niets te doen, laat Alpecin en Jayco het maar mooi oplossen.

Wel vrij verdedigend, maar hey, in ieder geval een soort van actie. Was wel gunstiger geweest voor ze als de achtervolgers het hadden gered, dan hadden ze nog een eind kunnen komen ook.
Maar de achtervolgers kunnen het toch nog steeds redden? Kwestie van willen bij FDJ.

Nja, dan niet dus.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:51:05 #71
194695 franklop
Fran knock
pi_214221325
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:48 schreef Felagund het volgende:
Ik moet inderdaad zeggen dat Wanty het tactisch prima doet in de Tour, mede door geluk omdat Bini gewoon erg sterk is. Maar Kobold Goossens meesturen is gewoon een prima idee met het oog op het groen.
Het is wachten op het onvermijdelijke pechgeval bij Bini.

(Al hoop ik het niet)
pi_214221338
Bini bijna de hekken in.
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 14:52:10 #73
pi_214221339
Jasper :')
pi_214221340
zucht, modderkruiper Philipsen kan het verdikkeme weer niet laten hč, drukt Girmay gewoon weg. goed dat Kobold de volle mep meeneemt #antiJasperP
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 14:52:34 #75
pi_214221343
Schuld van Netflix dit.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:52:45 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214221345
De altijd zwalkende Philipsen.
pi_214221346
Jasper weer vreemde bewegingen aan het maken, die gaat op deze manier niet het einde van de tour halen.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 14:53:20 #78
pi_214221350
Bini moet hier trouwens het risico niet nemen. Ik zou van m'n leven niet tussen Philipsen en de hekken willen passeren.
pi_214221383
Gooi die vent de Tour uit.
Album top 100 2024
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:02:06 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214221420
Gerben Thijssen plots van sprinter naar knecht: "Snap het 100%, maar op persoonlijk vlak is het niet makkelijk"

Gerben Thijssen was met grote sprintambities naar de Tour de France getrokken, maar nu zijn ploegmaat Biniam Girmay in het groen rijdt, moet hij die ambities noodgedwongen bijstellen. "Ik had gehoopt vandaag nog zelf te mogen sprinten, maar de ploeg heeft er anders over beslist. Het is nu eenmaal zo."

"Het was een fantastische eerste week en ik ben hier nog altijd heel graag", opent Gerben Thijssen met een positieve noot.

Ach, geen 9e plek meer voor Gerben.
pi_214221434
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:02 schreef VoMy het volgende:
Gerben Thijssen plots van sprinter naar knecht: "Snap het 100%, maar op persoonlijk vlak is het niet makkelijk"

Gerben Thijssen was met grote sprintambities naar de Tour de France getrokken, maar nu zijn ploegmaat Biniam Girmay in het groen rijdt, moet hij die ambities noodgedwongen bijstellen. "Ik had gehoopt vandaag nog zelf te mogen sprinten, maar de ploeg heeft er anders over beslist. Het is nu eenmaal zo."

"Het was een fantastische eerste week en ik ben hier nog altijd heel graag", opent Gerben Thijssen met een positieve noot.

Die heeft ook flink last van zelfoverschatting.
pi_214221444
Ik dacht altijd dat Gerben Thijssen een wielrenner was uit de jaren 50 of 60, totdat ik van hem hoorde als knecht in deze Tour. dus prima dat hij gewoon een knecht is hier.

en Philipsen kan gewoon zijn lijn niet houden. hij kan gewoon niet sturen. die reclameborden stonden ook niet helemaal lekker trouwens. maar Philipsen week wel van zijn lijn af.
Mja
pi_214221450
Vingegaard weer lek. Is echt iets mis daar bij Visma met het materiaal.
Mja
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:06:20 #84
194695 franklop
Fran knock
pi_214221455
quote:

Als de voorsprong nog groot genoeg is dan kan hij vast in Pau voor zijn kans gaan
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 15:08:39 #85
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214221473
twitter
pi_214221485
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:08 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Gebruiken ze nou ook computermodellen om bijv. Pogacar te analyseren (zijn gezicht, omwentelingen etc.) en zo in te kunnen schatten of hij kapot zit of niet?
Mja
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 15:10:25 #87
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214221487
Als Jasper Philipsen een Netflix script is dan is het wachten dat tot iemand anders een Fabio Jakobsen in Polen gaat doen.
pi_214221499
quote:
[ x ]
prima rukbunker
pi_214221505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:10 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Gebruiken ze nou ook computermodellen om bijv. Pogacar te analyseren (zijn gezicht, omwentelingen etc.) en zo in te kunnen schatten of hij kapot zit of niet?
Ja, daar aan kunnen ze zien hoe ver Pogi van een hongerklop zit.
Album top 100 2024
pi_214221521
Kittel bijna zonder Duits accent Nederlands horen spreken, blijft bijzonder knap
pi_214221532
Hoe goed is DE LIE
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:15:09 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214221534
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja die staat bij Jeroen Stomphorst. Erg mooie dame vind ik dat.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:16:44 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214221541
Maar goed, ik kom wel weer terug als die lulinterviews achter de rug zijn.
pi_214221556
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:13 schreef Dutch_view het volgende:
Kittel bijna zonder Duits accent Nederlands horen spreken, blijft bijzonder knap
les gevolgd bij Nico Hulkenberg zeker
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 15:18:43 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214221565
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:13 schreef Dutch_view het volgende:
Woont gewoon in Twente al jaren.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:19:01 #96
194695 franklop
Fran knock
pi_214221569
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:17 schreef Sabata het volgende:

[..]
les gevolgd bij Nico Hulkenberg zeker
Nederlandse vrouw toch?
pi_214221573
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:10 schreef Momo het volgende:
Als Jasper Philipsen een Netflix script is dan is het wachten dat tot iemand anders een Fabio Jakobsen in Polen gaat doen.
als iemand Philipsen in een Netflix serie gaat spelen krijgt die vast en zeker een zwart tenue met een gouden randje
pi_214221578
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja klopt, iedere keer denk ik weer, hé bijna geen Duits accent
Prima kerel verder qua commentator
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:22:28 #99
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214221586
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:19 schreef franklop het volgende:

[..]
Nederlandse vrouw toch?
Tess von Piekartz.

Voormalig volleybalster die het nooit helemaal gered heeft volgens mij.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:23:14 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214221593
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:20 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ja klopt, iedere keer denk ik weer, hé bijna geen Duits accent
Prima kerel verder qua commentator
Wat vind je van zijn haar?
pi_214221617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
Erg Duits
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:25:56 #102
194695 franklop
Fran knock
pi_214221619
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:22 schreef VoMy het volgende:
Tess von Piekartz
Puntige knieën wel.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:26:36 #103
209676 knijn1985
pi_214221628
twitter
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:27:51 #104
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_214221644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:26 schreef knijn1985 het volgende:
[ x ]
Nou, daar hopen we dan maar op. :P
Fuck the EBU.
pi_214221659
quote:

[..]
zou hij fan van Star Trek strange new worlds zijn. Anson Mount heeft als cmdr Christopher Pike hetzelfde kapsel

dinsdag 9 juli 2024 @ 15:33:49 #106
209676 knijn1985
pi_214221675
quote:

[..]
Du hast die Hare schön
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 15:45:57 #107
pi_214221775
quote:

Ach, Gerben de knecht.

Niet te verwarren met Gerben de Knegt.
pi_214221814
De knie!
pi_214221843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ach, Gerben de knecht.

Niet te verwarren met Gerben de Knegt.
Gerben de Knegt de knecht?
Album top 100 2024
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:06:33 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214221970
Is het al leuk?
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:11:01 #111
194695 franklop
Fran knock
pi_214222027
Joris is zo tenenkrommend slecht. man man man
pi_214222030
Saaie boel zo.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:12:17 #113
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214222038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:11 schreef franklop het volgende:
Joris is zo tenenkrommend slecht. man man man
Naar Joris luisteren :')
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:12:47 #114
194695 franklop
Fran knock
pi_214222045
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef kibo het volgende:

[..]
Even aan gedwongen helaas.
pi_214222069
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef kibo het volgende:

[..]
Tja Sporza lijkt goed, omdat de NOS zo dramatisch is. Maar eigenlijk zijn ze gewoon allebei kut in de tour vind ik.

Al geef ik het je te doen, zeker bij een etappe als vandaag om een paar uur vol te lullen. Je moet zo'n gek ook maar zien te vinden en dan hoop je dat er iets van kwaliteit in zit.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:15:49 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214222079
Over 10 kilometer zijn we in Issoudun. Daarna zou het dus ergens moeten gebeuren.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:16:53 #117
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214222097
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:14 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Tja Sporza lijkt goed, omdat de NOS zo dramatisch is. Maar eigenlijk zijn ze gewoon allebei kut in de tour vind ik.

Al geef ik het je te doen, zeker bij een etappe als vandaag om een paar uur vol te lullen. Je moet zo'n gek ook maar zien te vinden en dan hoop je dat er iets van kwaliteit in zit.
Schotte is ook een neuzelaar, maar heeft tenminste nog De Cauwer ernaast zitten.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:18:11 #118
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_214222112
Nog 70km :')

Edit: ik lees dat dit positief is. Zometeen wellicht waaiers?
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 16:19:00 #119
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214222127
Op de radar zitten er nu onweersbuien ten westen van Issoudun
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:19:14 #120
194695 franklop
Fran knock
pi_214222132
'Maaskant, maaskant, maaskant'
'Toch Farrar'
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:21:07 #121
194695 franklop
Fran knock
pi_214222158
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:18 schreef hhh38 het volgende:
Nog 70km :')

Edit: ik lees dat dit positief is. Zometeen wellicht waaiers?
Ik pleit nog steeds om standaard rond 16.30 te finishen.
pi_214222223
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:16 schreef kibo het volgende:

[..]
Schotte is ook een neuzelaar, maar heeft tenminste nog De Cauwer ernaast zitten.
als het ook maar enigszins mogelijk is zet ik radio Tour de France aan met het beeld van NOS, Andries Lamin is best goed en Dean van het Laar is als invaller ook wel oké
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:26:33 #123
194695 franklop
Fran knock
pi_214222228
Daar draaien we.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 9 juli 2024 @ 16:26:58 #124
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214222233
twitter

Streep erdoor.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:27:29 #125
194695 franklop
Fran knock
pi_214222239
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:26 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]

Streep erdoor.
Dan zal het nu wel gaan gebeuren juist
pi_214222242
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:26 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]

Streep erdoor.
Als zelfs Thijs het zegt
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:29:39 #127
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214222261
Nairo nog niet aan het front van het peloton gezien, dan is het per definitie loos alarm.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:29:45 #128
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_214222262
Ze rijden ook continu door de bebouwing. Dan wordt het sowieso lastig.
pi_214222276
Alle klassementsmannen zitten ook goed lijkt het, dus doortrekken gaan die ploegen niet echt doen
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 16:31:28 #130
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214222282
Ze rijden alsof ze verwachten dat als ze dit stadje uitgaan de wind goed gaat staan
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:33:07 #131
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214222296
Het waren drie onvergetelijke minuten.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:34:05 #132
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214222307
Van Aert en Van der Poel in laatste wiel, tja.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:34:08 #133
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_214222308
Gaap.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:34:21 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214222311
Te weinig wind. Ik kom om tien voor zes de sprint nog wel even bekijken. Nu bier :W
pi_214222337
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:27 schreef McGrath het volgende:

[..]
Als zelfs Thijs het zegt
Wel klaar met die waaierhobby van sunfield. Wannabe-volksmenner dat t is
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:37:04 #136
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214222341
Wat een natte scheet dit
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:37:28 #137
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_214222345
Mij was waaiers belooft. :(
Fuck the EBU.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:37:31 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214222348
Open terrein, maar geen wind. Jammer dan.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 16:38:16 #140
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214222361
Tja als je een rit als dit uitkiest en waarschijnlijk 20 procent van de dagen de wind goed zou staan voor waaiers.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:39:00 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222367
Dit is gewoon op voorposten zitten om het zitten.
pi_214222392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:07 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dat moet ook, want grote steden in vlakkere gebieden betalen maar wat graag om als start- of finishplaats te mogen fungeren, én men moet zich natuurlijk door het land verplaatsen. Je kunt die etappes moeilijk afschaffen of volledig vermijden.
Gewoon in Italië koersen
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:43:05 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222401
De mannen van Alpecin verwachten wel precies niks, zitten lekker achterin
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:43:50 #144
194695 franklop
Fran knock
pi_214222409
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
De mannen van Alpecin verwachten wel precies niks, zitten lekker achterin
Intermarche die het dan nu op de kant gooit zou wel extreem grappig zijn
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:45:04 #145
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_214222421
Schaf nou eens vlakke etappes af en geef sprinters een startverbod voor člke koers.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_214222425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 15:18 schreef Momo het volgende:

[..]
des te knapper dat hij accentloos Nederlands spreekt ;)
Mja
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:48:28 #147
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214222455
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:45 schreef Mani89 het volgende:
Schaf nou eens vlakke etappes af en geef sprinters een startverbod voor člke koers.
Gewoon 1x in het jaar de Scheldeprijs en daar train je maar een jaar voor.
pi_214222464
quote:
vlakke etappes zijn zeer te pruimen met de juiste commentatoren. vroeger met Jean en Mart was het genieten. bij Jeroen en Karsten schakel ik ook in. dit laat alleen maar nog duidelijker zien hoe pover deze commentatoren zijn.
Mja
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:50:04 #149
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_214222467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:48 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik die koers zelden kijk, maar daar zijn ook wel eens waaiers toch?
pi_214222470
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:49 schreef TAmaru het volgende:

[..]
vlakke etappes zijn zeer te pruimen met de juiste commentatoren. vroeger met Jean en Mart was het genieten. bij Jeroen en Karsten schakel ik ook in. dit laat alleen maar nog duidelijker zien hoe pover deze commentatoren zijn.
Mart :')
pi_214222474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:50 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik die koers zelden kijk, maar daar zijn ook wel eens waaiers toch?
Vooral valpartijen
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:51:18 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222482
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:48 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Allemaal sturen naar Ster ZLM Toer. Hebben ze ook eens een goed deelnemersveld.
pi_214222506
De tourmanager :')
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:54:52 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214222518
quote:
Ach ja dat sprinten is ook een onderdeel van het spelletje kennelijk.

Maar dit soort etappes kun je net zo goed met de bus doen ja.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:55:35 #155
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222527
Hoeveel geld heb je dan wel niet bij wielermanager als je alle toppers kan kiezen :')
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:55:53 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214222532
Boogerd is een wandelaar.
pi_214222537
Het probleem (zoals al eerder is besproken) is dat ze tegenwoordig maar de hele tour live willen uitzenden. Begin de uitzending bij dit soort etappes gewoon pas om 16:00.
pi_214222550
Als we alleen maar punch-, gravel- of bergetappes krijgen dan kunnen we gewoon 3 weken lang niks anders doen met ons leven. Nu kan ik nog even gaan stofzuigen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:57:01 #159
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het probleem (zoals al eerder is besproken) is dat ze tegenwoordig maar de hele tour live willen uitzenden. Begin de uitzending gewoon pas om 16:00.
Het probleem is dat ze niet werken voor hun kk geld...

Terecht dat Uno-X gisteren in een aftands hotelletje zat. Dat zal ze leren :P
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:57:21 #160
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_214222558
quote:
Het probleem (zoals al eerder is besproken) is dat ze tegenwoordig maar de hele tour live willen uitzenden. Begin de uitzending gewoon pas om 16:00.
Dat zou ook al een hoop schelen inderdaad. De vlakke etappes gewoon vanaf 16 uur en alleen de berg- en heuvelritten vanaf de start of vanaf het begin van het reliëf.
pi_214222567
quote:
Het probleem (zoals al eerder is besproken) is dat ze tegenwoordig maar de hele tour live willen uitzenden. Begin de uitzending bij dit soort etappes gewoon pas om 16:00.
Proberen ze het in beeld rijden te stimuleren met een hele uitzending en dan willen ze ineens niet meer in een vroege vlucht zitten
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:58:08 #162
168304 Mani89
pi_214222570
“Waarom kunnen we de jeugd maar niet enthousiasmeren om te kijken naar onze sport??”

- Mensen die dit soort etappes en 10 kilometer schaatsjerijden toejuichen
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:58:32 #163
262211 hhh38
pi_214222576
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:57 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Dat zou ook al een hoop schelen inderdaad. De vlakke etappes gewoon vanaf 16 uur en alleen de berg- en heuvelritten vanaf de start of vanaf het begin van het reliëf.
Als er dan wel waaiers zijn vindt iedereen het weer schandalig dat zoiets in 2024 niet in beeld is geweest.
pi_214222578
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:58 schreef Mani89 het volgende:
“Waarom kunnen we de jeugd maar niet enthousiasmeren om te kijken naar onze sport??”

Maar die graveletappe is een schande voor de sport! NOOIT MEER DOEN!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 juli 2024 @ 16:58:50 #165
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214222581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:58 schreef Mani89 het volgende:

Zo veel mensen zijn er niet die dit soort etappes én de immens mooie 10 kilometer toejuichen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 9 juli 2024 @ 16:59:36 #166
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_214222591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:58 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als er dan wel waaiers zijn vindt iedereen het weer schandalig dat zoiets in 2024 niet in beeld is geweest.
Tja, die mensen kijken dan maar naar Eurosport.
pi_214222595
twitter

weet niet of deze tweet al gedeeld was
pi_214222596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zo veel mensen zijn er niet die dit soort etappes én de immens mooie 10 kilometer toejuichen.
Alleen snelwandelfanaten vinden dit leuk. :P
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:01:04 #169
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222610
Kopgroep had prima kunnen bestaan uit

Ben Turner, Ryan Gibbons, Bruno Armirail, Fred Wright, racistische appelboer, Matteo Sobrero, Sean Quinn, Brent Van Moer, Krists Neilands, Axel Zingle, Gregor Muhlberger, Luca Mozzato, Mike Teunissen (heb je toch geen zak aan), Nils Eekhoff (zoek het uit Fabio), Yevgeniy Fedorov, heel Uno-X, heel TotalEnergies (hallo wat doe je hier dan)
pi_214222616
Renaat is nog steeds ziedend over de rechtszaak van de vrouw van Jasper Stuyven.
The owls are not what they seem
pi_214222622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

Ben Turner, Ryan Gibbons, Bruno Armirail, Fred Wright, racistische appelboer, Matteo Sobrero, Sean Quinn, Brent Van Moer, Krists Neilands, Axel Zingle, Gregor Muhlberger, Luca Mozzato, Mike Teunissen (heb je toch geen zak aan), Nils Eekhoff (zoek het uit Fabio), Yevgeniy Fedorov, heel Uno-X, heel TotalEnergies (hallo wat doe je hier dan)
Gezien de waaierkans hadden ze vandaag nooit een grote groep laten wegrijden.
pi_214222624
Ik dacht dat de rustdag gisteren was
pi_214222630
Gemiddelde is overigens alweer een prima 42.2
pi_214222635
quote:

wie is de racistische appelboer?
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:03:27 #175
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222636
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Gezien de waaierkans hadden ze vandaag nooit een grote groep laten wegrijden.
Ik zie niet in wat waaierkansen daarmee te maken heeft. Er blijven genoeg over. En niet alles moet erbij he; een selectie ervan is ook prima.
pi_214222641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zie niet in wat waaierkansen daarmee te maken heeft. Er blijven genoeg over.
Dat ze met waaiers een grote kopgroep nooit gaan terugpakken, dus dat heeft het ermee te maken. Daarom laten de sprinterploegen dat nooit gebeuren in een rit als vandaag.
pi_214222646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat ze met waaiers een grote kopgroep nooit gaan terugpakken, dus dat heeft het ermee te maken.
Je weet dat als ze een waaier trekken dat ze juist heel hard doorrijden?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 9 juli 2024 @ 17:05:01 #178
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214222650
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:03 schreef McGrath het volgende:

[..]
wie is de racistische appelboer?
Moscon
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:05:45 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222656
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat ze met waaiers een grote kopgroep nooit gaan terugpakken, dus dat heeft het ermee te maken. Daarom laten de sprinterploegen dat nooit gebeuren in een rit als vandaag.
Jij zou ploegleider moeten worden; de enorme passiviteit die je tentoonspreidt levert je direct een plek op
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 juli 2024 @ 17:05:52 #180
284411 crew  heywoodu
pi_214222658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Alleen snelwandelfanaten vinden dit leuk. :P
Maar ik vind dit niet leuk :o

Denk ik, TV staat nog uit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:08:17 #181
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_214222677
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gemiddelde is overigens alweer een prima 42.2
In een peloton nog steeds te doen voor de gemiddelde toerfietser.
pi_214222682
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:05 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Moscon
Moest het even googlen, dat had ik toendertijd gemist
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:09:36 #183
Belg
pi_214222687
Waarom is deze etappe 187km?

Als er toch geen hol gebeurd dan kan je even goed op 50km voor de finish starten
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_214222694
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:01 schreef DiegoFuser het volgende:
Renaat is nog steeds ziedend over de rechtszaak van de vrouw van Jasper Stuyven.
Ik heb tv op mute staan, waar gaat deze zaak over?
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:10:07 #185
Belg
pi_214222697
De leuter van DeLie bijna in beeld _O-
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:10:41 #186
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_214222702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:

Als er toch geen hol gebeurd dan kan je even goed op 50km voor de finish starten
Je wilt wel dat de renners enig duurvermogen nodig hebben om de etappe te voltooien. Al ben ik met je eens dat 187 km te lang is. De rit naar Turijn was zelfs 230 km :')
pi_214222706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
De leuter van DeLie bijna in beeld _O-
De regisseur kijkt stiekem zelf wel :P
pi_214222711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik heb tv op mute staan, waar gaat deze zaak over?
Mevrouw Stuyven mag de naam 'The Women Peloton' niet gebruiken (in de EU) voor haar forum/merk vanwege de naam peloton van het Amerikaanse fietstrainer merk.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:12:39 #189
262211 hhh38
pi_214222720
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:58 schreef McGrath het volgende:

[..]
Maar die graveletappe is een schande voor de sport! NOOIT MEER DOEN!
Ik heb dit weekend helaas gemist, wie zei dat?
pi_214222721
quote:

Zolang er een handvol sprintersploegen is die alles lam leggen door op te gevaarlijke renners te reageren door in het wiel te gaan zitten en niet over te nemen wens ik ze daar veel succes mee.
pi_214222725
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Mevrouw Stuyven mag de naam 'the women peloton' niet gebruiken voor haar forum/merk vanwege de naam peloton van het Amerikaanse fietstrainer merk.
:N Laat peloton maar failliet gaan.
pi_214222732
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
:N Laat peloton maar failliet gaan.
kindermoordenaars
pi_214222739
quote:
[ x ]
Leuk dat ze Eurosport-feeds hebben, maar die lopen een seconde of 30 achter op de werkelijkheid.
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 17:14:23 #194
pi_214222740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:12 schreef wimderon het volgende:

[..]
Zolang er een handvol sprintersploegen is die alles lam leggen door op te gevaarlijke renners te reageren door in het wiel te gaan zitten en niet over te nemen wens ik ze daar veel succes mee.
Het is ook erger geworden sinds Tacogod en het fenomeen meewind ervoor gezorgd hebben dat het peloton af en toe te laat komt.
pi_214222748
Ik denk niet dat gravel etappes ineens jongeren overhaalt om massaal te gaan kijken.
pi_214222751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:12 schreef hhh38 het volgende:

[..]
zo'n beetje elke ploegleider met een klassementsrenner die hier niet goed in is
pi_214222755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:12 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Richard P. en Patrick L. met name. En flink wat andere ploegbazen waren er ook niet zo'n fan van.
pi_214222773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is ook erger geworden sinds Tacogod en het fenomeen meewind ervoor gezorgd hebben dat het peloton af en toe te laat komt.
Nou ja, ik heb altijd met stijgende verbazing gekeken naar hoe ze het zichzelf altijd zo moeilijk maakten door te grote/sterke groepen te laten rijden of gratis een monstervoorsprong weggaven.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:18:26 #199
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214222777
Camper gespot.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:18:49 #200
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214222781
Altijd tegen Fabio
pi_214222786
Fabio is een klager
pi_214222842
ik snap inderdaad niet dat die ploeg nog steeds voor Fabio rijdt
die is totaal uit vorm
dan moet je als team toch een alternatief bedenken; iemand meesturen in de vlucht, zodat je in elk geval een extra kans hebt
stuur desnoods Fabio mee in de vlucht

maar hij zal wel winnen straks, dat zul je dan altijd zo zien
Mja
pi_214222864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:25 schreef TAmaru het volgende:
die is totaal uit vorm
dan moet je als team toch een alternatief bedenken; iemand meesturen in de vlucht, zodat je in elk geval een extra kans hebt

welke vlucht?
pi_214222867
quote:
die is totaal uit vorm

Er zijn altijd een heleboel sprintploegen die denken dat het hele matige sprinter nog kans heeft om te winnen
pi_214222868
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:59 schreef McGrath het volgende:
[ x ]

weet niet of deze tweet al gedeeld was
ben het er wel mee eens, maar er worden nog steeds nauwelijks gravelkoersen uitgezonden. dus zijn dat dan zulke publiekstrekkers?

ik denk dat we gewoon meer gravelkoersen nodig hebben, zowel eendagskoersen als meerdaagse gravelkoersen.
Mja
pi_214222872
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:02 schreef Xylos het volgende:
Ik dacht dat de rustdag gisteren was
Ere wie ere toekomt. De podcast van de NOS met Mart Smeets had vanmorgen gelijk al over een tweede opvolgende rustdag omdat er geen wind stond vanochtend.
pi_214222879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
welke vlucht?
nou die moet je dan dus opzetten die vlucht, wellicht met andere kansloze sprinters zoals die gast waar EF de hele tijd voor aan het rijden is
Mja
pi_214222883
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:27 schreef McGrath het volgende:

[..]
Er zijn altijd een heleboel sprintploegen die denken dat het hele matige sprinter nog kans heeft om te winnen
ik snap dat echt nooit; die sprinter wordt dan constant 9e of 10e, en dan rijden ze daar elke dag voor
Mja
pi_214222886
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:27 schreef TAmaru het volgende:

[..]
ben het er wel mee eens, maar er worden nog steeds nauwelijks gravelkoersen uitgezonden. dus zijn dat dan zulke publiekstrekkers?

ik denk dat we gewoon meer gravelkoersen nodig hebben, zowel eendagskoersen als meerdaagse gravelkoersen.
Denk dat het ook wel iets lastiger is om de koers goed vast te leggen, de verschillende docu's zijn altijd wel genieten.
pi_214222894
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:

Beter verlengen naar 300 kilometer. Dan kan er nog een kopgroep ontstaan.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:30:25 #211
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214222896
Wie zal de strijdlust krijgen?
pi_214222906
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:29 schreef McGrath het volgende:

[..]
Denk dat het ook wel iets lastiger is om de koers goed vast te leggen, de verschillende docu's zijn altijd wel genieten.
misschien moeten ze eens een Netflix-docu maken over Unbound, of is die er al?
Mja
pi_214222907
Stukje André Rieu
pi_214222910
quote:
die is totaal uit vorm

DSM lijkt al binnen dankzij die gele trui van Bardet en de vele screentime van van de Broek. rest is nu bonus voor ze.
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 17:32:09 #215
pi_214222918
Ik vind deze etappe wat saaiig
pi_214222922
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:31 schreef Sabata het volgende:

[..]
DSM lijkt al binnen dankzij die gele trui van Bardet en de vele screentime van van de Broek. rest is nu bonus voor ze.
welk team denkt er nou zo? we hebben de eerste etappe gewonnen en de gele trui gepakt en dus interesseert het ons verder niet meer??
Mja
pi_214222925
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind deze etappe wat saaiig
ik vind het mooi man. heerlijk uren lang kijken! mooie verhalen aanhoren.
Mja
pi_214222926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:30 schreef TAmaru het volgende:

[..]
misschien moeten ze eens een Netflix-docu maken over Unbound, of is die er al?
lifetime grand prix maakt die dingen, is wel op youtube te zien
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2024 @ 17:33:06 #219
842 Zorro
Z
pi_214222927
Zo ik ben d'r!

Toch nog te vroeg zo te zien.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:33:40 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214222929
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:32 schreef TAmaru het volgende:

[..]
welk team denkt er nou zo? we hebben de eerste etappe gewonnen en de gele trui gepakt en dus interesseert het ons verder niet meer??
Bij dsm hebben ze in november 2015 al beslist hoe deze Tour gaat verlopen. Elk etappe hebben ze al bepaald wat hun strategie is en daar wordt nooit te nimmer van afgeweken.
pi_214222940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Bij dsm hebben ze in november 2015 al beslist hoe deze Tour gaat verlopen. Elk etappe hebben ze al bepaald wat hun strategie is en daar wordt nooit te nimmer van afgeweken.
Alsof ze bij DSM renners zo lang tevreden kunnen houden
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:36:10 #222
168304 Mani89
pi_214222950
Als Fabio ook in deze etappe niet kan presteren moet hij per direct met pensioen gaan.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:37:08 #223
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_214222959
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:27 schreef McGrath het volgende:

[..]
En het zijn vaak die floprenners uit flopploegen met een flopsprinter die voor het gevaar in de laatste kms zorgen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:38:10 #224
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_214222969
Weer terug van eten. Zo te zien nog niks gemist. :P
Fuck the EBU.
pi_214222975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:37 schreef kibo het volgende:

[..]
En het zijn vaak die floprenners uit flopploegen met een flopsprinter die voor het gevaar in de laatste kms zorgen.
ook nu zit EF weer voorin
Mja
pi_214222977
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:36 schreef Mani89 het volgende: Fabio gaat ook in deze etappe niet presteren en moet per direct met pensioen gaan.
pi_214222981
maar ik vind het nogal onzinnig om te zeggen dat die uitzending maar later moet beginnen
want je hoeft niet in te schakelen natuurlijk
of hebben jullie zo weinig controle over jezelf?
Mja
pi_214222993
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:39 schreef TAmaru het volgende:
maar ik vind het nogal onzinnig om te zeggen dat die uitzending maar later moet beginnen
want je hoeft niet in te schakelen natuurlijk
of hebben jullie zo weinig controle over jezelf?
Wat moet ik anders kijken? balletje overslaan op gras?
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:40:06 #229
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214222999
Dit zijn nou echt typische wegen om er eens lekker collectief bij te gaan liggen.
pi_214223007
Gaat Philipsen vandaag iemand de boarding in rijden?
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:41:02 #231
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214223010
Waarom rijden ze nu als gekken door
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_214223015
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit zijn nou echt typische wegen om er eens lekker collectief bij te gaan liggen.
supergevaarlijk hier ja
Mja
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:41:24 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214223016
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:33 schreef Zorro het volgende:
Zo ik ben d'r!

Toch nog te vroeg zo te zien.
Ik volg via Teletekst
pi_214223032
EF met een indrukwekkende twee mannetjes voor 3 kilometer.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:42:17 #235
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214223036
Bissegger mag nu drie kilometer lang de sprint aan gaan trekken.
pi_214223039
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik volg via Teletekst
Dan loop je wel wat achter.
Album top 100 2024
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:42:49 #237
362868 crew  Slobeend
of all places
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:42:52 #238
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214223044
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:41 schreef TAmaru het volgende:

[..]
supergevaarlijk hier ja
Daarom snap ik niet dat ze zo hard rijden. De renners zelf maken het voor zich zelf ook gevaarlijker
pi_214223045
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:40 schreef McGrath het volgende:
Gaat Philipsen vandaag iemand de boarding in rijden?
Is dit een retorische vraag?
Album top 100 2024
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:42:59 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214223046
180 graden bocht ??????
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:43:07 #241
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214223050
Er gaan hier gaten vallen.
pi_214223052
Kan Groenewegen van Poppel niet lenen? Dit lijkt elke keer nergens op.
pi_214223053
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:42 schreef Felagund het volgende:

[..]
Is dit een retorische vraag?
Kan niet in de toekomst kijken
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 17:43:20 #244
pi_214223054
Benieuwd hoe Philipsen vandaag 2e wordt.
pi_214223055
waarom zijn die rookworsten altijd zo vroeg?
pi_214223058
Een breuk!
pi_214223063
WOUT gaat sprinten
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:44:08 #248
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214223065
Appeltje eitje voor Girmay. Schrijf ik je op een briefje
pi_214223066
Roompot, oh nee jayco
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:44:25 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214223070
Flinke handrem van renner van Jayco
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2024 @ 17:44:45 #251
842 Zorro
Z
pi_214223071
Ach JAsper

ik zeg het maar vast
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:44:46 #252
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214223072
Heel, heel, heel erg jammer.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:44:52 #253
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_214223073
Jasper?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:44:57 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214223074
Wout is facking slecht
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 17:44:57 #255
pi_214223075
Nou zowaar een keer gewonnen
pi_214223076
lol
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:00 #257
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214223077
Kneus Roodhooft, neuk je moeder.
pi_214223078
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:44 schreef Zorro het volgende:
Ach JAsper

ik zeg het maar vast
Ja, niet dus.
Album top 100 2024
pi_214223079
Erg jammer
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:08 #260
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_214223081
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:44 schreef Zorro het volgende:
Ach JAsper

ik zeg het maar vast
Watte?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214223082
Klootzak Philipsen, ja jammer.
pi_214223083
Monsterlijke leadout
pi_214223084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Kneus Roodhooft, neuk je moeder.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:21 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214223085
Matje kan eindelijk zijn snor afscheren
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:22 #265
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_214223086
Philipsen wint.
Fuck the EBU.
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:23 #266
842 Zorro
Z
pi_214223087
Erg jammer
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:24 #267
168304 Mani89
pi_214223088
De Rothoofdjes zijn blij, jammer.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:25 #268
362868 crew  Slobeend
of all places
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:26 #269
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_214223090
Eindelijk :)
AZ
ALKMAAR
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:38 #270
7889 tong80
Spleenheup
pi_214223091
Van der Poel. :D Wat een beest _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214223093
Mag deze op naam van Mathieu?
pi_214223094
de tweetrap slaat toe, ik herhaal de tweetrap slaat toe
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:45:42 #273
pi_214223095
De meest passende uitkomst voor deze rit.
pi_214223096
Ik zou Alpecin niet hun hele sprinttrein vrij laten rijden.
pi_214223098
Zo'n waardeloze rit verdient ook een waardeloze winnaar
pi_214223099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:43 schreef Remco het volgende:
Kan Groenewegen van Poppel niet lenen? Dit lijkt elke keer nergens op.
Dat wiel gaat hij al helemaal niet kunnen volgen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:46:08 #277
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214223100
Overwinning met een regenboog randje
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:46:20 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214223105
Goeie sprint wel van zowel Jakobsen als Groenewegen

Ja niet
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:46:38 #279
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214223110
Degenkolb > Jakobsen.
pi_214223111
Niemand feliciteert hem.... auw.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 juli 2024 @ 17:46:40 #281
284411 crew  heywoodu
pi_214223112
Impressionant, deze sprint van Philipsen _O_
  Redactie Sport dinsdag 9 juli 2024 @ 17:46:52 #282
pi_214223114
Degenkolb en Naesen, huh?
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:47:12 #283
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214223119
Jakobsen met een knappe 127e plek, de vorm is groeiende.
pi_214223123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:46 schreef Adrie072 het volgende:
Niemand feliciteert hem.... auw.
zegt wel wat over zijn status buiten de ploeg
pi_214223124
Die wordt vannacht uit elkaar getrokken in plaats van in elkaar geslagen
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2024 @ 17:47:56 #286
842 Zorro
Z
pi_214223129
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:36 schreef Mani89 het volgende:
Als Fabio ook in deze etappe niet kan presteren moet hij per direct met pensioen gaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Nou, dat is dus geregeld.
pi_214223130
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:47 schreef Sabata het volgende:

[..]
zegt wel wat over zijn status buiten de ploeg
Ja toch, vond het wel opvallend.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:47:59 #288
333483 Aguero
oooooooo
pi_214223132
Knap werk van Alpecin
Citius, Altius, Fortius.
pi_214223134
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Degenkolb > Jakobsen.
Welten > Jakobsen.
Album top 100 2024
pi_214223135
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Stop er maar meer Fabio
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_214223136
Pogi gaat hem nog wel feliciteren
Mja
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:48:40 #292
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_214223141
"Heerlijk om nog even terug te zien."
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 17:49:22 #293
pi_214223145
Er was vandaag niets te doen aan Alpecin, maar Bini beperkt toch knap de schade.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:49:27 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214223146
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:50:01 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214223151
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2024 22:49 schreef Kopiko het volgende:
Groenewegen niet noemen _O-
9e geëindigd?! ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2024 @ 17:50:05 #296
842 Zorro
Z
pi_214223152
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
_O_ :')
pi_214223155
Stelling: het is beter om als sprinter gehaat dan geliefd te worden. Cavendish was ook altijd gehaat en op het randje, en nu is hij de grootste sprinter ooit.
Mja
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:50:28 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214223156
Nou, mooi. Alpecin kan weer een nieuwe bus kopen. Die blijft wel heel.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:50:32 #299
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214223157
Mooi dat dit binnen 1 topic kan
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_214223158
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er was vandaag niets te doen aan Alpecin, maar Bini beperkt toch knap de schade.
Alleen jammer dat hij nog steeds in die lelijke kleur groen moet rijden
pi_214223161
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Stagiair met een oude laptop met een kapot toetsenbord?
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')