abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214300085
Ik had vandaag een rentebetaling moeten krijgen van onze vriend Landt#ng(41028), van CCF.

Mijn onderbuikgevoel denkt dat meneer Landt#ng weer loze beloften heeft gedaan.

We gaan het afwachten.
pi_214300532
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:59 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met een 2e hypotheek:

Novelle Schoenen B.V.
¤ 175.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/novelle-schoenen-b-v/

Pfff, over slechte ervaringen gesproken... Schoenwinkels hebben mij in het verleden ook al de nodige centjes gekost.
Staat open. 2e hypotheek maakt veel uit.
pi_214300688
CCF
4 rentetermijnen van Hans M*llink bijgeschreven. Aflossing wordt nog steeds niet hervat.
pi_214300946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Nou ik heb er eentje bij , dat is een hele grote deugniet. De Slager nog wel.
Wel 2e hypo maar die is niet uit te winnen dus gebed zonder einde.
Mijn enige (waarschijnlijke) default in mijn lopende Collinporto.
Vandaag een termijn ontvangen en een paar maanden rente.
pi_214302042
Wie weet welke platformen gebruik maken van Online Payments Foundation?
Behalve GvE ?

Ik kreeg vandaag een klein bedrag binnen van deze club. Het is niet van GvE .

Irritant dat sommige platformen niet de moeite nemen hun eigen naam erbij te vermelden bij hun OP betalingen.
Betaling settlement :6
Pecunia non olet
pi_214302147
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:08 schreef obligataire het volgende:
Behalve GvE ?

Irritant dat sommige platformen niet de moeite nemen hun eigen naam erbij te vermelden bij hun OP betalingen.

CCF, SiG, WvjG.
pi_214302194
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:08 schreef obligataire het volgende:
Behalve GvE ?

Is die van vandaag dan niet die van HCN? Daarvan ontving ik vandaag de betaling van Amsterdam Canal Hotels via OP. Daar stond niet bij vermeld dat het van HCN was, wel Betaling settlement en periode 01-07-2024 - 14-07-2024.
Betaling was overigens 1 cent minder dat het betaalschema van HCN aangeeft.
pi_214302258
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:24 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Is die van vandaag dan niet die van HCN? Daarvan ontving ik vandaag de betaling van Amsterdam Canal Hotels via OP. Daar stond niet bij vermeld dat het van HCN was, wel Betaling settlement en periode 01-07-2024 - 14-07-2024.
Betaling was overigens 1 cent minder dat het betaalschema van HCN aangeeft.
Je hebt helemaal gelijk. Met alles.

Geen seconde aan HCN gedacht, ook al omdat ze het vandaag hebben overgemaakt op mijn zakelijke bankrekening, terwijl ze dat normaal op mijn privé rekening doen.

Die ene cent, dat zie ik veel meer de laatste tijd, zal wel een verdienmodel(letje) zijn, centen afromen. Vele kleintjes maken een grote?
Pecunia non olet
pi_214302463
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:29 schreef obligataire het volgende:
Die ene cent, dat zie ik veel meer de laatste tijd, zal wel een verdienmodel(letje) zijn, centen afromen. Vele kleintjes maken een grote?
Ik heb er bij hcn een stuk of 3 (van de 7 sinds de doorlopende kosten) die juist (bijna structureel) maandelijks een cent teveel betalen...
pi_214302497
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk. Met alles.

Geen seconde aan HCN gedacht, ook al omdat ze het vandaag hebben overgemaakt op mijn zakelijke bankrekening, terwijl ze dat normaal op mijn privé rekening doen.

Welke rekening heb je dan eerder geverifieerd? Alleen die kan OPP als het goed is weten.

Die ene cent is denk ik wel verklaarbaar. Bij een investering van ¤500, ¤1500, ¤2500 etc is de maandelijkse 0.035% fee een bedrag met een halve cent. In mijn betalingsoverzicht staat die afgerond naar boven, maar als ik terug reken van de maandelijkse betaling, het bedrag aan aflossing en rente is het blijkbaar naar beneden afgerond. Of iets anders is anders afgerond. In ieder geval is aflossing + rente - fee altijd 1 cent minder dan het bedrag aan betaling zoals in het schema staat. Daar heb dan sinds de fee is aangepast iedere (bijna) iedere maand dus 1 cent meer gehad.

En dat 1 cent lagere bedrag staat nu bij transacties en is dus ook daadwerkelijk betaald. Maar het komt dus niet overeen met het bedrag aan betaling uit het betaalschema. En bij andere projecten die gewoon door HCN zelf worden uitbetaald heb ik altijd het bedrag wat in het betaalschema staat ontvangen, dus 1 cent meer. .
pi_214302684
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:47 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb er bij hcn een stuk of 3 (van de 7 sinds de doorlopende kosten) die juist (bijna structureel) maandelijks een cent teveel betalen...
Ik heb er zelfs 21, alle projecten sinds de invoering van de maandelijkse fee.. Alleen bij enkele projecten was het niet zo bij de eerste 2 of 3 maanden aflossingsvrij, bij de maanden met aflossing weer wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Soulfreak op 15-07-2024 21:08:46 ]
  maandag 15 juli 2024 @ 21:35:43 #187
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214303191
Een update vandaag van MaxCF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb me hier eerlijk gezegd niet genoeg in verdiept om het te kunnen snappen...
pi_214303284
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 17:58 schreef zeeland6 het volgende:
CCF
4 rentetermijnen van Hans M*llink bijgeschreven. Aflossing wordt nog steeds niet hervat.
Inderdaad. In het betaalschema zie ik dat de lening met een paar maanden is verlengd.

Ik kan me niet herinneren dat hierover een stemronde is geweest. Wel dat uitwinning van de 2e hypotheek lastig of niet mogelijk bleek. Maar daarnaast is er, volgens de pitch, ook nog een borg.

Ervan uitgaande dat mijn aannames juist zijn: iemand enig idee waarom de lening, zonder stemronde, wordt verlengd in plaats van dat de zekerheden worden uitgewonnen?
pi_214303298
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:35 schreef InVestEerder het volgende:
Een update vandaag van MaxCF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb me hier eerlijk gezegd niet genoeg in verdiept om het te kunnen snappen...
Ik snap het wel maar de volgende vraag is hoe zij uitstaande leningen verstrekt door investeerders, als onderpand kunnen gebruiken voor hun eigen kredietaanvraag. Klinkt als fraude? Of hebben zij deze leningen met eigen geld verstrekt?

Solide onderpand 😉
Pecunia non olet
pi_214303803
Overname detacheringsbureau op GvE
Investeringslink:
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=29019

Met gedeeltelijk dekkende 2e hypotheek.
Pecunia non olet
pi_214303933
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:43 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik snap het wel maar de volgende vraag is hoe zij uitstaande leningen verstrekt door investeerders, als onderpand kunnen gebruiken voor hun eigen kredietaanvraag. Klinkt als fraude? Of hebben zij deze leningen met eigen geld verstrekt?

Solide onderpand 😉
Ik snap het ook wel.
Verder begrijp ik eruit dat dit investeringen zijn die ze zelf in deze projecten hebben gedaan en die ze nu inbrengen om geld los te krijgen om de boel nog eventjes te kunnen laten doordraaien.

Het “project” heeft dus een ltv van 27%. Normaal zouden we dit een toppertje qua zekerheden noemen. Echter in dit geval zie ik vergelijkbare projecten afgerond worden met terugbetaling percentages van ik geloof >34%. Dan is het dus maar erg krapjes. Daarnaast moet je maar afwachten of MPG (MAX) lang genoeg kan doordraaien om de projecten waarin ze zelf zitten te kunnen afronden.
Ik zou er geen euro meer ingooien.

[ Bericht 10% gewijzigd door Horsemen op 15-07-2024 22:46:29 ]
pi_214304241
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:17 schreef obligataire het volgende:
Overname detacheringsbureau op GvE
Investeringslink:
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=29019

Met gedeeltelijk dekkende 2e hypotheek.

Niet perse deze, maar bij grote overname sommen voor bedrijven (vooral als het specifiek goodwill is) gaan mijn nekharen overeind staan. Die gaan alleen weer plat liggen als de lening ruim hypothecair gedekt is...
pi_214306943
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 16:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
De panden variëren van deprimerend naar netjes, alles omgeving Graafseweg. Ik neem deze graag mee. 7 Ton zal het altijd wel opbrengen lijkt me
Staat nu open, gaat vrij rap:

https://www.collincrowdfu(...)-en-r-dogan-parilti/
pi_214307211
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:04 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Staat nu open, gaat vrij rap:

https://www.collincrowdfu(...)-en-r-dogan-parilti/
Ik had m gisteren al dubbel meegenomen. Ze komen mij heel betrouwbaar over zeker omdat ook de (bejaarde) ouders erbij betrokken zijn. En met die WOZ, zit het allemaal wel snor.
Pecunia non olet
pi_214307218
De familie Dogan meegenomen, eenpitter advocaat met gezonde stabiele inkomsten en gezien zijn afkomst &of achtergrond zal er altijd business zijn in de gemeenschap. Geen wereld-panden maar hiervoor is altijd een markt. Zijn Legal staat ingeschreven op nr 8.

De slager-uitzender bij GVE nog ff goed bekijken, maar ben ook niet zo van de forse goodwill op balansen. Dus gaat hem niet worden.

Een nw non-public bij CCF tomorrow live & nu al 20%
SPOILER
pi_214307266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:44 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik had m gisteren al dubbel meegenomen. Ze komen mij heel betrouwbaar over zeker omdat ook de (bejaarde) ouders erbij betrokken zijn. En met die WOZ, zit het allemaal wel snor.
Ik heb het gehouden op mijn basis bedrag als inleg.
Het project ziet er wel oké uit maar wat mij tegenstaat is dat de man jurist is. Op zich een prima beroep maar als er onverhoopt zaken gaan spelen kan hij eindeloos met minimale kosten procederen terwijl dit aan de kant van de investeerders natuurlijk heel anders ligt. Dit zijn mensen waar ik dan weer liever geen "gedoe" mee krijg maar verder ziet het project er prima uit dus toch meegenomen.
pi_214307276
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:46 schreef peterc het volgende:De slager-uitzender bij GVE nog ff goed bekijken, maar ben ook niet zo van de forse goodwill op balansen. Dus gaat hem niet worden.
Ik heb dit project zelf bescheiden meegenomen. Goodwill op de balans, het kan vriezen en dooien. Je koopt een draaiend bedrijf waarvan je verwacht dat het direct gaat bijdragen aan de groepswinst. Dus in die zin verhoogt het de betalingscapaciteit. Anderszins zou het ook niet het eerste leuke bedrijf zijn dat door een nieuwe eigenaar naar de Filistijnen wordt geholpen dus je moet het idd maar even afwachten.

Zelf lijkt hij er wel van overtuigd en zet zijn eigen huis in als zekerheid. Is niet dekkend maar hij zal niet graag onder de brug komen te liggen met zijn gezin dus flinke morele stimulans om voldoende uurtjes te gaan verkopen komende jaren. Beetje risico hoort er ook bij O-)
Pecunia non olet
pi_214307295
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:44 schreef obligataire het volgende:

[..]
Waar kan ik een klacht indienen over dat je die link niet hebt gedeeld? :G
pi_214307319
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik heb het gehouden op mijn basis bedrag als inleg.
Het project ziet er wel oké uit maar wat mij tegenstaat is dat de man jurist is. Op zich een prima beroep maar als er onverhoopt zaken gaan spelen kan hij eindeloos met minimale kosten procederen terwijl dit aan de kant van de investeerders natuurlijk heel anders ligt. Dit zijn mensen waar ik dan weer liever geen "gedoe" mee krijg maar verder ziet het project er prima uit dus toch meegenomen.
Idem, ga er niet vanuit dat er zaken gaan spelen, duidelijke pitch met duidelijke dekkingen, hij vangt 100k bruto per jaar dus waarom troubles zoeken, gezond blijven dan heeft hij een prima business.

Bij de non-public spreekt CCF over
SPOILER
pi_214307322
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 12:00 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Waar kan ik een klacht indienen over dat je die link niet hebt gedeeld? :G
Het Hoge Commissariaat voor de Rechten van de Mens in Straatsburg :lijstje:
Ik weet al niet eens meer waar die link vandaan kwam.....
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')