abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214287126
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 15:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
burgers zijn burgers, hoe gehersenspoeld en bang ze ook zijn
Het is daarom van belang om goed duidelijk te hebben wie deze burgers nou in de vuurlinie plaatst. Israël? Of Hamas?

Het antwoord is Hamas en alleen Hamas. Israël zal het echt niet erg vinden om Palestijnen op te blazen, want het zijn "geen leuke buren", maar desondanks mikken ze er niet op. Het is Hamas die ze in de weg plaatst en daarmee is het hun schuld.
Intolerant voor intolerantie
pi_214287889
Ik vraag me soms af of mensen die zo fel pro-Israël zijn zelf doorhebben hoe ongelofelijk voor lul ze staan door maar te blijven geloven in hun eigen overtuiging dat Israël dit maar blijft doen uit zelfverdediging. :')

Er is overweldigend aangetoond (en niet vanuit 1 bron maar meerdere officiële instituten) dat Israël te weinig bewijs kan aanleveren dat er zich hoge Hamas officials bevinden tussen al die burgers. Dit is gewoon een doortrapte manier om met steeds meer slachtoffers weg te komen. Heel makkelijk om dat weg te zetten als ‘ze geven ons geen keus, we zijn niet veilig totdat we elk hoekje van Gaza beschoten hebben’.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_214287955
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:15 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ok, heb je dan een link naar het betreffende bnw topic?
Zie dm
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 14 juli 2024 @ 18:45:03 #129
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_214289059
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:49 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het is daarom van belang om goed duidelijk te hebben wie deze burgers nou in de vuurlinie plaatst. Israël? Of Hamas?

Het antwoord is Hamas en alleen Hamas. Israël zal het echt niet erg vinden om Palestijnen op te blazen, want het zijn "geen leuke buren", maar desondanks mikken ze er niet op. Het is Hamas die ze in de weg plaatst en daarmee is het hun schuld.
collateral damage noemen ze dat dan.
  zondag 14 juli 2024 @ 18:46:30 #130
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_214289077
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:27 schreef Nexum het volgende:
Ik vraag me soms af of mensen die zo fel pro-Israël zijn zelf doorhebben hoe ongelofelijk voor lul ze staan door maar te blijven geloven in hun eigen overtuiging dat Israël dit maar blijft doen uit zelfverdediging. :')

Er is overweldigend aangetoond (en niet vanuit 1 bron maar meerdere officiële instituten) dat Israël te weinig bewijs kan aanleveren dat er zich hoge Hamas officials bevinden tussen al die burgers. Dit is gewoon een doortrapte manier om met steeds meer slachtoffers weg te komen. Heel makkelijk om dat weg te zetten als ‘ze geven ons geen keus, we zijn niet veilig totdat we elk hoekje van Gaza beschoten hebben’.
heb je dan ook overtuigend instituten bewijs dat israel gewoon zoveel mogelijk slachtofers wil maken en helemaal niet achter hamas leiders aan zit?
pi_214291294
quote:

Er is overweldigend aangetoond (en niet vanuit 1 bron maar meerdere officiële instituten) dat Israël te weinig bewijs kan aanleveren dat er zich hoge Hamas officials bevinden tussen al die burgers.
Dan kun je daar vast wel een linkje van plaatsen. Toch?
quote:
Dit is gewoon een doortrapte manier om met steeds meer slachtoffers weg te komen. Heel makkelijk om dat weg te zetten als ‘ze geven ons geen keus, we zijn niet veilig totdat we elk hoekje van Gaza beschoten hebben’.
Die Joden toch, met hun doortrapte aard. He? :Y
  zondag 14 juli 2024 @ 21:32:03 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214292075
quote:
Deze hele oorlog is zelfverdediging voor Israël, men probeert een terreurgroepering af te stoppen die het land al decennia aan het aanvallen is. Juist dit niet willen erkennen is jezelf nogal belachelijk maken.
quote:
Haha, 'overweldigend aangetoond'. Je bedoelt via de bekende narratieven zoals anti-Israëlische NGOs? Het is irrelevant wat die vinden, zij voeren pro-Palestijns activisme en hebben de conclusies al klaarliggen alvorens er iets is gebeurd. Daarnaast is Israël ook helemaal geen uitleg verschuldigd. We vragen andere krijgsmachten ook niet om uitleg te geven over elke actie die zij uitvoeren tijdens een oorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 14 juli 2024 @ 21:35:56 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214292158
Gisteren van de New York Times:
quote:
How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes

Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.

They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.

They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.

They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.

...
Een uitgebreid artikel dat ingaat op de strijdwijze van Hamas. Dat men zelfs bij de New York Times dit plaatst, zegt genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214292538
“Overweldigend aangetoond” is tegenwoordig wel aan inflatie onderhevig zeg.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:10:27 #135
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214293012
quote:

Ik bezie de boel niet door doelpalen te verschuiven noch uit een overtuiging van pro of contra.

De oorzaak van ellende is begonnen door hamas c.s. die op 07okt23 vooropgezet een bloedige aanslag pleegde met als enig doel Israël te doen kantelen.
Alle daarna komende acties en mede de verschrikkelijke gevolgen, zijn het daaruit voorvloeiende gevolg.
Niet omdat het makkelijk is maar omdat het doel is om o.a. hamas en terreur daarvan uit te schakelen.
Of dat lukt zal de leefbare toekomst voor burgers van Gaza (gaan) bepalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214293460
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef Scorpie het volgende:
We geven hem/haar nog even de kans.

Hoewel het er op lijkt dat het de zoveelste is die gewoon niet kan geloven dat er mensen zijn die anders denken dan hij/zij.
pi_214293625
https://nos.nl/artikel/25(...)erbod-op-vlag-israel

Dit soort kneuzen zijn de reden dat progressief links een Trump en Wilders als verkiezingswinnaar krijgt. Je staat daar voor LGBTQ+ acceptatie, maar gaat tegelijkertijd een volledig onnodige confrontatie aan over totaal iets anders. Idem voor andere demonstraties zoals voor het klimaat. Het is pure onverdraagzaamheid en een enorm voordeel voor de kant die je echt niet mag.
pi_214293792
quote:

Ik heb Sinwar als een rat door tunnels zien vluchten met kleine kinderen aan zijn hand. Bovendien zou Hamas de eerste verzetsorganisatie zijn die niet schuilt tussen burgers en langer dan een jaar heeft bestaan. Zie het Nederlandse verzet in WW2 als voorbeeld. Het is trouwens ook totaal krankzinnig om van een land te verwachten dat ze prijsgeven hoe ze inlichtingen inwinnen terwijl de oorlog nog gaande is.

Israel doet genoeg stoute dingen waar je naar kan wijzen zonder een club moordende verkrachters het voordeel van de twijfel te hoeven geven.
  maandag 15 juli 2024 @ 08:36:06 #139
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214296164
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:32 schreef Glazenmaker het volgende:

Dit soort kneuzen zijn de reden dat progressief links een Trump en Wilders als verkiezingswinnaar krijgt. Je staat daar voor LGBTQ+ acceptatie, maar gaat tegelijkertijd een volledig onnodige confrontatie aan over totaal iets anders. Idem voor andere demonstraties zoals voor het klimaat. Het is pure onverdraagzaamheid en een enorm voordeel voor de kant die je echt niet mag.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ertekens-israel.html

Dit dan ook joh? Ik zou als militair detachement gewoon een willekeur van verschillende vlaggen van bondgenoten meenemen, inclusief de Israëlische en dan eens zien wat er gebeurt })
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214296557
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:36 schreef nixxx het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)ertekens-israel.html

Dit dan ook joh? Ik zou als militair detachement gewoon een willekeur van verschillende vlaggen van bondgenoten meenemen, inclusief de Israëlische en dan eens zien wat er gebeurt })
Er moet maar een burgerwacht komen die die "burgerwacht" in de Maas kiepert.
pi_214301777
Palestijnse Autoriteit geeft Hamas schuld van voortduren van Gaza-oorlog
https://www.geenstijl.nl/(...)r-op-gezag-over-gaza
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214301955
Despite death threats, young Moroccans visit during Gaza war to hear Israel’s side
https://www.timesofisrael(...)ceive-death-threats/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214307012
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee, het is israel's keuze om op dat moment deze man te bombarderen.
Het is inderdaad wel zeer betreurenswaardig dat Israël meent hun tegenstanders te moeten uitschakelen ten tijde van oorlog, hoe durven ze. Schande.
pi_214307021
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:32 schreef Glazenmaker het volgende:

We zijn een haar verwijderd tot de oproepen om
Joden herkenbaar op straat te maken.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 11:33:27 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214307155
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef Scorpie het volgende:
Aan hyperinflatie zelfs.
Zeker in deze kwestie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:29:51 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214308867
quote:
19s.gif Op maandag 15 juli 2024 19:45 schreef Aether het volgende:
Palestijnse Autoriteit geeft Hamas schuld van voortduren van Gaza-oorlog
https://www.geenstijl.nl/(...)r-op-gezag-over-gaza
Die uitpraak van fatah (leider Munir Al-Jaghoub) is natuurlijk niet vreemd gezien dat het rivalen zijn van hamas in de strijd wie precies de Palestijnen vertegenwoordigd.
Dit ws in voorbereiding op de, door China gefaciliteerde en zich daarmee in de kijker spelende, conferentie volgende week om hun onderlinge dispuut bij te leggen. bron:reuters
pi_214309044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
We zijn een haar verwijderd tot de oproepen om
Joden herkenbaar op straat te maken.
Iedere randdebiel kan een oproep doen. Zover ik kan zien is er geen enkele politieke partij die daar ook maar in de buurt van wil komen.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:57:05 #148
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_214309098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is inderdaad wel zeer betreurenswaardig dat Israël meent hun tegenstanders te moeten uitschakelen ten tijde van oorlog, hoe durven ze. Schande.
zoals ik zei, er zijn andere manieren om dat te doen. dit is gewoon de fuck ze allemaal hoeveel doden interesseert me niet manier. mensen die israel de morele kant vinden, en daar hoor ik bij, zouden zich druk moeten maken over dit soort walgelijke aanvallen.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 16:03:33 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214309162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
zoals ik zei, er zijn andere manieren om dat te doen. dit is gewoon de fuck ze allemaal hoeveel doden interesseert me niet manier. mensen die israel de morele kant vinden, en daar hoor ik bij, zouden zich druk moeten maken over dit soort walgelijke aanvallen.
Hoe dan wel ?
pi_214309335
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hoe dan wel ?
Ergens begin februari kreeg IDF het gebied rondom het UNRWA hoofdkantoor in Gaza stad onder controle. We kregen toen beelden te zien die zouden bewijzen dat Hamas in een naburige tunnel dmv datakabels alles van unrwa konden volgen

Dat hoofdkantoor, dat gebouw, is sinds deze week vernietigd. Plat. Niks meer van heel. In gebied dat al maanden onder controle van IDF is en waar IDF alleen tegen Hamas vecht. We weten natuurlijk nog niet waarom, het zal wel weer vanwege veiligheid zijn en de eindeloze 'trust me bro'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')