Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Dat zijn dezelfden die wel huilen dat ze van hun clitoris ontdaan zijn, maar toch hun kleine dochter laten doen , omdat het moet van de "wijze" IMAMquote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je het gif niet ziet. De dame die in de TK huilde om aangesproken te worden op haar hoofddoek, viert het als overwinning dat kinderen (en lees dan meisjes alleen) zwemles krijgen in bedekte kleding. "van de pols tot de enkel. Zo fijn!"
Ik vind dit compleet van de pot gerukt. Wat is dit voor vrije keuze?
(https://pbs.twimg.com/med(...)rmat=jpg&name=medium)
Je vraagt je af waarom je zou vluchten voor gevaar om dan het echte gevaar zelf hier te zijn..quote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:54 schreef capricia het volgende:
Moet steeds denken aan Ryan Al Najjar. (Het moet nog bewezen worden, btw) Vermoord door haar broers en vader. Het gezin is gevlucht uit Syrië hier heen. Maar toen ze geen hoofddoek meer wilde dragen en meer voor haar eigen vrijheid ging, werd ze vermoord.
De vader is weer terug gevlucht naar Syrië.
Is die vrouwen-besnijdenis een een islam ding?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfden die wel huilen dat ze van hun clitoris ontdaan zijn, maar toch hun kleine dochter laten doen , omdat het moet van de "wijze" IMAM
voor mannen is dat hetzelfde als ze je eikel eraf snijden he![]()
![]()
![]()
lang leve de tradities
Is eerder in de Afrikaanse wereld te vinden volgens mij.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Is die vrouwen-besnijdenis een een islam ding?
Familie eer.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je vraagt je af waarom je zou vluchten voor gevaar om dan het echte gevaar zelf hier te zijn..
Ja ik weet het.. is idd ziek..quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Familie eer.
Geen individualisme. Geen verlichting.
Wat jouw dochter doet, straalt af op jou, als mannelijk hoofd van de familie. En ook haar broers. Alle mannen moeten de familie-eer verdedigen. Ik las het hier ook al, dat broers moeten toezien dat ze zedelijk over straat gaat.![]()
Ik vind het compleet ziek.
Ik moet steeds aan de dochters van Ric en Sietske denken, echt ziek wat zij hun dochters hebben aangedaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:54 schreef capricia het volgende:
Moet steeds denken aan Ryan Al Najjar. (Het moet nog bewezen worden, btw) Vermoord door haar broers en vader. Het gezin is gevlucht uit Syrië hier heen. Maar toen ze geen hoofddoek meer wilde dragen en meer voor haar eigen vrijheid ging, werd ze vermoord.
De vader is weer terug gevlucht naar Syrië.
Achterlijke landen zullen er altijd zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sterker nog ze willen het weer invoeren , het was verboden
[..]
Eergerelateerd geweld heeft echt wel met geloof te maken.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:04 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik moet steeds aan de dochters van Ric en Sietske denken, echt ziek wat zij hun dochters hebben aangedaan.
https://www.boevennieuws.(...)moedigen-fantasieen/
Weet je wat mooi zou zijn? Als je als antwoord je mening zou geven over die eerwraak in het voorbeeld en niet een ander voorbeeld zou zoeken van een mongool uit de westerse wereld. Geen mens hier die dat soort zaken goedpraat/ negeert?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:04 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik moet steeds aan de dochters van Ric en Sietske denken, echt ziek wat zij hun dochters hebben aangedaan.
https://www.boevennieuws.(...)moedigen-fantasieen/
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Achterlijke landen zullen er altijd zijn.
Maar is dit een islamitisch ding?
quote:Imam Abdoulie Fatty, a religious leader in The Gambia, asserted that female genital mutilation (FGM) has no. health risks, but this is false.
Speaking during Friday prayers, Fatty strongly supported Female Genital Mutilation (FGM) and criticized the influence of Western countries and UN agencies
https://www.facebook.com/search/top/?q=Imam%20Abdoulie%20Fattyquote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is Afrikaans he? Kan evenzeer mss een zeer verre aftakking zijn van de Islam maar volgens mij komt vrouwenbesnijdenis niet voor in de Islam zoals wij ze hier kennen.
Daar in Afrika geloven ze ook dat seks met een zo jong mogelijk maagdje de genezing betekent voor aids..
quote:"We must practice female circumcision in this country, and let me make that very clear, and I am urging Gambians who respect the practice to keep it.
For those who are not doing it, you can leave it.
In fact, I told them at the TRRC that any law which is contrary to the Holy Quran and the Sunnah of the Prophet Muhammad, we will reject it outright," Fatty said.
"If you don't stop this campaign, we will file a petition at the Assembly to ensure that by force all Gambian Muslim women go for female circumcision.
We must circumcise our daughters and if you don't like it, that is your business," Imam warned anti- FGM campaigners.
Nee, dat heeft het niet. En daar zijn meerdere users reeds op ingegaan. Je negeert die inhoudelijke reacties en komt later terug om dezelfde onderbuikgevoelens te herhalen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Eergerelateerd geweld heeft echt wel met geloof te maken.
Gekken-geweld komt daar nog eens bij.
Dit is Afrikaans he? Kan evenzeer mss een zeer verre aftakking zijn van de Islam maar volgens mij komt vrouwenbesnijdenis niet voor in de Islam zoals wij ze hier kennen.quote:
Niet echt.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee, dat heeft het niet. En daar zijn meerdere users reeds op ingegaan. Je negeert die inhoudelijke reacties en komt later terug om dezelfde onderbuikgevoelens te herhalen.
Vrijheid kun je op verschillende manieren invullen. Je leert je dochters om een bikini/badpak te dragen als ze gaan zwemmen, waarom niet naakt? Je leert ze misschien ook om geen make-up te dragen tot hun 16de? etc. Dan zeg je toch ook niet: wat is dat voor vrije keuze?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je het gif niet ziet. De dame die in de TK huilde om aangesproken te worden op haar hoofddoek, viert het als overwinning dat kinderen (en lees dan meisjes alleen) zwemles krijgen in bedekte kleding. "van de pols tot de enkel. Zo fijn!"
Ik vind dit compleet van de pot gerukt. Wat is dit voor vrije keuze?
(https://pbs.twimg.com/med(...)rmat=jpg&name=medium)
Afrikaans en moslim sluit elkaar niet uit hè.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is Afrikaans he? Kan evenzeer mss een zeer verre aftakking zijn van de Islam maar volgens mij komt vrouwenbesnijdenis niet voor in de Islam zoals wij ze hier kennen.
Daar in Afrika geloven ze ook dat seks met een zo jong mogelijk maagdje de genezing betekent voor aids..
Maar is dat ook wel echt zo?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee, dat heeft het niet. En daar zijn meerdere users reeds op ingegaan. Je negeert die inhoudelijke reacties en komt later terug om dezelfde onderbuikgevoelens te herhalen.
Ja maar zoals ik zei: een verre aftakking misschien?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Afrikaans en moslim sluit elkaar niet uit hè.
'Meisjesbesnijdenis heeft wel degelijk met de islam te maken'
https://www.trouw.nl/nieu(...)m-te-maken~ba0fba69/
Het is niet okay om te stellen dat een Afrikaanse vorm van islam niet de ware islam is.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar zoals ik zei: een verre aftakking misschien?
Want die van hier doen het niet. Dus het is geen algemeen islamitisch iets.
Daar laat ik liever iemand op antwoorden die hier meer verstand van heeftquote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet okay om te stellen dat een Afrikaanse vorm van islam niet de ware islam is.
Ik ben daar in het vorig deeltje genuanceerd op ingegaan bij een andere user. Vanuit de Islam mag je als individu/familie geen mensen vermoorden, dan ben je zelf strafbaar, het is aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar is dat ook wel echt zo?
Ik zie toch duidelijk een verschil tussen iemand die zijn/haar partner vermoord omdat hij/zij weg gaat (is persoonlijk) en een meisje wat geen hoofddoek meer wil opdoen en dus een schande is voor de vader/familie.
Het resultaat is hetzelfde, beiden verachtelijk.. Beiden schandalig.
Maar bij de ene gaat het niet over het herstellen van de eer van de familie.
Het is altijd bijzonder als er aanslagen uit naam van de islam, verminkingen uit naam van de islam, of onderdanigheid uit de naam van de islam, gepredikt en gebezigd wordt.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Daar laat ik liever iemand op antwoorden die hier meer verstand van heeft
Ik vind dat een beetje hetzelfde als zeggen dat die van de pinkstergemeenschap aan handoplegging doen dus dat daarom alle christenen achter handoplegging staan.
Maar dat wil zeggen dat het in sommige kringen/stromingen voorkomt en eerder 'geaccepteerd' is?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:30 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik ben daar in het vorig deeltje genuanceerd op ingegaan bij een andere user. Vanuit de Islam mag je als individu/familie geen mensen vermoorden, dan ben je zelf strafbaar, het is aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen.
Mij moet je niet overtuigen he??quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is altijd bijzonder als er aanslagen uit naam van de islam, verminkingen uit naam van de islam, of onderdanigheid uit de naam van de islam, gepredikt en gebezigd wordt.
En dat de een dan wel islam is, en de ander niet.
Ik was eigenlijk ook gewoon voetbal aan het kijken.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mij moet je niet overtuigen he??
Maar ik geloof niet in DE islam...
Ik geloof alleen IS LAM en dan nog alleen als ik dronken benquote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mij moet je niet overtuigen he??
Maar ik geloof niet in DE islam...
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk ook gewoon voetbal aan het kijken.
Als ik kijk wat Maurice Blessing aan artikelen heeft geschreven dan lijkt hij wat dat betreft op Arabist Hans Jansen. Zijn argumenten rammelden vaak ook, zoals bronnen uit context halen, etc. In de door jou geplaatste artikel worden ook een aantal blunders gemaakt die mij zijn opgevallen, maar zie bijv. ook deze blog.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Afrikaans en moslim sluit elkaar niet uit hè.
'Meisjesbesnijdenis heeft wel degelijk met de islam te maken'
https://www.trouw.nl/nieu(...)m-te-maken~ba0fba69/
En even compleet los daarvan: dat hele religieuze besnijden is absurd. Ben daar zo op tegen.
Nee, ik zeg toch dat vanuit de sharia-wetgeving het strafbaar is als je als individu/familie mensen vermoord. Het is aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen. Eerwraak is dus vanuit de islam verboden, zelfs salafisten erkennen dit.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dat wil zeggen dat het in sommige kringen/stromingen voorkomt en eerder 'geaccepteerd' is?
Hoe zit dat dan met aanslagen?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:01 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee, ik zeg toch dat vanuit de sharia-wetgeving het strafbaar is als je als individu/familie mensen vermoord. Het is aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen. Eerwraak is dus vanuit de islam verboden, zelfs salafisten erkennen dit.
alcohol drinken en homo zijn is ook verboden bij de islam, nou , ik zeg maar niks meerquote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:01 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee, ik zeg toch dat vanuit de sharia-wetgeving het strafbaar is als je als individu/familie mensen vermoord. Het is aan de rechterlijke macht om tot een oordeel en straf te komen. Eerwraak is dus vanuit de islam verboden, zelfs salafisten erkennen dit.
Duh, Allah is er uiteraard alleen voor mannen. De volgende keer eerst even nadenkenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Buiten de deur neuken mag wel, doch alleen met een ongelovig mormel dat je tegen haar wil je bezit maakt.
Echt, wat een schitterende en complexe religieuze ethiek. Het summum van liefde tot God en Zijn Schepping. Onnavolgbaar.
Ja bij islam is de man de baas en de vrouw is net iets meer dan een varken, ze moet ook altijd luisteren en anders krijgt ze straf , dan moet ze een uur buiten staan, ook als het eten niet smaaktquote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Duh, Allah is er uiteraard alleen voor mannen. De volgende keer eerst even nadenken
Nee.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
nee dat geloof ik ook nietquote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind jou een toffe user. Ik neem dit zo van je aan.quote:
Vroeger was geld niet erg gangbaar en was je rijk als je veel bezit en personeel had. Vooral veel mooie vrouwen. Uiteraard konden alleen mannen dingen bezitten. Waarom zou je arme mannen toestaan vrouwen te hebben? Ok, misschien de lelijke, die verder niemand wil hebben. Maar dan nog.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 20:37 schreef Lenny77 het volgende:
Ivm die 4 vrouwen (die dus wel moslima zijn neem ik aan),vraag ik me wel af hoe dat een goed idee kan zijn, los voor hoe het voor de vrouwen is. Als je om het makkelijk te maken 50/50 van beide geslachten hebt.. dan blijven er toch een hele hoop vrouwloze mannen over? Wat/wie bepaalt dan dat Jantje er 4 mag hebben maar Pietje geen?
Is het zo simpel als: Jantje kan er 4 en een rits kinderen onderhouden want rijk, maar Pietje is een arme drommel dus krijgt er geen?
Het probleem zit um sowieso in je aannames, wil ik geen aandeel in.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind jou een toffe user. Ik neem dit zo van je aan.![]()
Gisteren nog een NOS bericht.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat geloof ik ook niet
het is wel een zware belediging voor de familie, als de dochter een andere persoon neemt , zeker als ie niet van de Islam is
Als het argument 'nee' is, en niets meer, houdt het wel een beetje op.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:39 schreef Killumination het volgende:
[..]
Het probleem zit um sowieso in je aannames, wil ik geen aandeel in.
Als de stelling is dat water droog is of bergen zijn gemaakt van vanillepudding dan is een 'Nee' daarop het enige nuttige wat je kunt zeggen. Jouw stelling is daar geen uitzondering op.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het argument 'nee' is, en niets meer, houdt het wel een beetje op.
Kun je zo'n iemand maar beter gelijk geven. En hem heel veel succes in zijn verder leven wensen.
Score! Ik ben de beste!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 20:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar gereguleerd door een geloof kan hier toch geen sprake van zijn dan dat er zoveel moslims alleen blijven?
Want die ene man met 4 vrouwen bepaalt dat er bij komen.. die vrouwen hebben er weinig over te zeggen.. dus hij pakt toch kansen weg van zijn eigen broeders?
Alleen was dat dat de stelling niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:45 schreef Killumination het volgende:
[..]
Als de stelling is dat water droog is of bergen zijn gemaakt van vanillepudding dan is een 'Nee' daarop het enige nuttige wat je kunt zeggen. Jouw stelling is daar geen uitzondering op.
Ik ken Nederlandse mannen voor wie Nederlandse vrouwen te mondig waren en dus maar een bruid uit het Oostblok of het verre Oosten haalden (en van een koude kermis thuiskwamenquote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja bij islam is de man de baas en de vrouw is net iets meer dan een varken, ze moet ook altijd luisteren en anders krijgt ze straf , dan moet ze een uur buiten staan, ook als het eten niet smaakt
dat heb ik zelf zo vaak gezien , dat er een vrouw buiten staat geheel in het zwart , een uur buiten stilstaan ,
hele rare iets
en goed kans dat de man net bij een inhuurvrouw vandaan komt zoals dat daar heet , dat is een potentiele tweede of derde vrouw, vaak een stuk jonger dan de eerste vrouw
Jouw stelling is nogmaals daar geen uitzondering op.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen was dat dat de stelling niet.
Ouders willen hun kinderen graag beschermen en dit topic geeft aan dat dat geen slecht idee is.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 22:20 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Vrijheid kun je op verschillende manieren invullen. Je leert je dochters om een bikini/badpak te dragen als ze gaan zwemmen, waarom niet naakt? Je leert ze misschien ook om geen make-up te dragen tot hun 16de? etc. Dan zeg je toch ook niet: wat is dat voor vrije keuze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |