abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214173667

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214173681
MIJN GOD.

Nou weet ik het wel. En iedereen in dit kleine hoekje van het wereldwijde web.
En ik vind het prima.

Waarom dan toch?
  Moderator vrijdag 5 juli 2024 @ 22:01:19 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214173753
Zelfs LHO maakt tegenwoordig nog originelere OP en TT's :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 5 juli 2024 @ 22:09:03 #4
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214173928
Nog maar 5 wedstrijden. En een halve.
Spoilers!
  vrijdag 5 juli 2024 @ 22:09:51 #5
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214173951
Ah, lekker, letters door m'n strot. :9~
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_214174064
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 21:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Echoes w/
Waarom zei je dat dan niet? }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator vrijdag 5 juli 2024 @ 22:16:14 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214174079
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik volg het alleen omdat een grote klant (en de eigenaar van de klant heeft ook aandelen in onze firma) een eigen poule heeft met leuke prijzen.

Ik hoop zo dat Portugal verliest door een eigen doelpunt van Ronaldo O+ Dat gun ik hem oprecht.
pi_214174090
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Liggen ze weer op de bank?
pi_214174138
Mag ik overigens alle vrouwen (boven de 40) hier het boek Oestrogen matters, bijnagratis als ebook bij bol, aanraden?

Vet interessant
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214174250
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ging t niet kijken :'(
pi_214174294
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 21:55 schreef AnneX het volgende:
MIJN GOD.

Nou weet ik het wel. En iedereen in dit kleine hoekje van het wereldwijde web.
En ik vind het prima.

Waarom dan toch?
Omdat het zeker in deze SC nodig bleek, en de prikkel van irritatie die dat opwekt, dat je grofweg twee keer per week queer mensen ziet, bewijst dat ook wel.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214174315
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:19 schreef Vanyel het volgende:
Mag ik overigens alle vrouwen (boven de 40) hier het boek Oestrogen matters, bijnagratis als ebook bij bol, aanraden?

Vet interessant
Doe gewoon ff tldr jong
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_214174350
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:01 schreef derLudolf het volgende:
Zelfs LHO maakt tegenwoordig nog originelere OP en TT's :P
Stonewall was a riot was mijn vorige, met reden.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 22:27:35 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214174352
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Liggen ze weer op de bank?
Alleen de mijne maar.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik volg het alleen omdat een grote klant (en de eigenaar van de klant heeft ook aandelen in onze firma) een eigen poule heeft met leuke prijzen.

Ik hoop zo dat Portugal verliest door een eigen doelpunt van Ronaldo O+ Dat gun ik hem oprecht.
Hehe, dat zou mooi zijn ja. Al is hij dit jaar niet meer zo enorm vervelend.
Spoilers!
pi_214174365
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ging t niet kijken :'(
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:19 schreef Vanyel het volgende:

Vet interessant
Over o.a. het onderzoek naar de relatie tussen hoe langer je ongesteld bent hoe meer je kans hebt op borstkanker?
Daar is ook nog een ander boek in het NL van maar naam kwijt.
pi_214174384
Wanneer NL er morgen uitligt ben ik wellicht wel klaar ook. Ik heb mijzelf er mee vermoeid :')

Boven alles hoop ik op niet nog een verlenging
pi_214174481
Aah, de wannebee homo's moeten weer zo drammen dat je er bijna een hekel van zou krijgen aan homo's en andere letters.

Goed gedaan hoor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214174500
Oeh, dit is voor veel mensen niet leuk
“Pech voor klanten van Ziggo: geen EK-voetbal op tv door storing” (verwachting tot 1 uur)
We have far more in common than that which devides us..
pi_214174521
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:34 schreef sigme het volgende:
Aah, de wannebee homo's moeten weer zo drammen dat je er bijna een hekel van zou krijgen aan homo's en andere letters.

Goed gedaan hoor.
Bejaarde AnneX is een wannabe homo?
pi_214174527
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, dit is voor veel mensen niet leuk
“Pech voor klanten van Ziggo: geen EK-voetbal op tv door storing” (verwachting tot 1 uur)
Neeeeee!!
pi_214174539
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Doe gewoon ff tldr jong
Oestrogeen/ hormoonsuppletietherapie verlaagt je kans op hart- en vaatziekten, Alzheimer, osteoporose, fuzzy brain/brain fog, hormoontekortgerelateerde stemmingsissues en dikkedarmkanker en houdt je libido op peil. Het vergroot risico op borstkanker (b?)lijkt schromelijk overdreven, in sommige onderzoeken lijkt het zelfs lager dan geen hst. Dat geldt ook voor mensen die al borstkanker gehad hebben.

Zoiets?
pi_214174574
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:28 schreef Blues het volgende:
Over o.a. het onderzoek naar de relatie tussen hoe langer je ongesteld bent hoe meer je kans hebt op borstkanker?
Daar is ook nog een ander boek in het NL van maar naam kwijt.
Niet specifiek, maar ik kwam daar wel iets over tegen, m.n. dat totale oestrogeenblootstelling gedurende je leven (dus ook langer ongesteld) die kans niet groter zou maken.
pi_214174599
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oestrogeen/ hormoonsuppletietherapie verlaagt je kans op hart- en vaatziekten, Alzheimer, osteoporose, fuzzy brain/brain fog, hormoontekirtgerelateerde stemmingsissues en dikkedarmkanker en houdt je libido op peil. Het vergroot risico op borstkanker (b?)lijkt schromelijk overdreven, in sommige onderzoeken lijkt het zelfs lager dan geen hst. Dat geldt ook voor mensen die al borstkanker gehad hebben.

Zoiets?
O+
pi_214174749
De nieuwe baan blijft ietwat vaag om redenen. De beloofde vrijheid qua inzet uren bleek echter waar *O*

Nu moet ik echter wel morgen gaan zitten werken -O-
pi_214175004
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Omdat het zeker in deze SC nodig bleek, en de prikkel van irritatie die dat opwekt, dat je grofweg twee keer per week queer mensen ziet, bewijst dat ook wel.
Hoe kom je erbij?
Waar haal je dat vandaan?

Het is mij niet opgevallen. “Prikkel van irritatie” wat wordt er bedoeld daarmee?
“Je grofweg 2 x week queer mensen ziet” …so what. Wat moet ik daarmee?

En je weet trouwens helemaal niet wie en wat ik zie, spreek en ontmoet.
Alleen wil ik wel even gevrijwaard blijven van het stampen en herhalen van de boodschap. In het Cul sc hoekje.
Allang begrepen.
pi_214175072
:D
pi_214175079
Ja kak, toch verlenging :( :( :(
pi_214175086
😢
pi_214175234
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij?
Waar haal je dat vandaan?

Het is mij niet opgevallen. “Prikkel van irritatie” wat wordt er bedoeld daarmee?
“Je grofweg 2 x week queer mensen ziet” …so what. Wat moet ik daarmee?

En je weet trouwens helemaal niet wie en wat ik zie, spreek en ontmoet.
Alleen wil ik wel even gevrijwaard blijven van het stampen en herhalen van de boodschap. In het Cul sc hoekje.
Allang begrepen.
- er zijn hier queer-mensen in de sc
- er was hier homofoob gedrag in de sc
- vervolgens kregen de queer-mensen hun eigen identiteit even uitgelegd door iemand hier in de sc

Toen kwam deze OP, door één van die mensen.

De speldenprik / het twee keer per week zien van queer mensen, daarmee bedoel ik die OP. Blijkbaar is het nodig.

Stonewall was geen feestje maar een rel, als andere zich onprettig voelen bij een emancipatiestrijd: jammer dan.
pi_214175836
…en gaan over op de orde van de dag…

…van het tijdstip: welterusten iedereen. :Z
pi_214176077
Koor seizoen afgesloten met biertje in de kraamkamer van @Sarabi bier (zij staan ook op de kaart!).
Was gezellig, nu moe. Morgen uitslapen O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214177339
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 22:36 schreef Vanyel het volgende:

Oestrogeen/ hormoonsuppletietherapie verlaagt je kans op hart- en vaatziekten, Alzheimer, osteoporose, fuzzy brain/brain fog, hormoontekortgerelateerde stemmingsissues en dikkedarmkanker en houdt je libido op peil. Het vergroot risico op borstkanker (b?)lijkt schromelijk overdreven, in sommige onderzoeken lijkt het zelfs lager dan geen hst. Dat geldt ook voor mensen die al borstkanker gehad hebben.

Zoiets?
Ik mag het niet. Verhoogt kans op trombose. -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214177344
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 20:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Leuk he, je ontdekt je eigen taal helemaal opnieuw
:D Ik ben ooit een halve dag bezig geweest op “op de loer liggen” uit te leggen als in “bacteriën liggen op de loer”.

Vanavond zo lekker gegeten. Bakje cherrytomaatjes met kruiden, olie en azijn in de airfryer, pasta erbij en geitenkaas erop. Zo klaar en zo smullen. (@:lucky_strike 2x zo, 2 betekenissen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaatje, ik opende de foto voor ik de tekst las en ik dacht dat je uit eten was geweest :D Complimenten aan de chef dus ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214177374
Ik herken het overigens ook met Nederlands uitleggen aan JRoss. Dan sta je soms gewoon met je mond vol tanden als ze specifieke grammatica dingen willen weten of rare uitdrukking. Ja, weet ik veel, dat zeg ik al jaren zo en geen idee waarom precies :?
pi_214177889
Goedemorgen forum :*
pi_214177976
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 23:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koor seizoen afgesloten met biertje in de kraamkamer van @:sarabi bier (zij staan ook op de kaart!).
Was gezellig, nu moe. Morgen uitslapen O+
Mooi plekje :Y
Ook nog een borrelhapje op?
  zaterdag 6 juli 2024 @ 09:41:50 #37
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214177980
Goedemorgen!

Vandaag weer verven en tuinieren. Vanavond een feestje van een goede vriend die 50 wordt, die die dinsdag hier in slaap was gevallen. Hij zit in een midlife crisis en heeft voor vanavond een DJ en een paar enorme speakers geregeld :')
Spoilers!
pi_214177981
Goedemoooooorgen Tele!!!
pi_214177985
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen!

Vandaag weer verven en tuinieren. Vanavond een feestje van een goede vriend die 50 wordt, die die dinsdag hier in slaap was gevallen. Hij zit in een midlife crisis en heeft voor vanavond een DJ en een paar enorme speakers geregeld :')
Heeftie een combover ook?
pi_214178011
Ik hou zo van deze man he: Voor dit 'daklozenhotel' wordt 1 miljoen euro ingezameld https://www.rijnmond.nl/n(...)joen-euro-ingezameld #rijnmond #rtvrijnmond
  zaterdag 6 juli 2024 @ 09:45:25 #41
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214178021
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 09:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Heeftie een combover ook?
Daar was niet genoeg meer voor over helaas ;(
Spoilers!
pi_214178033
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Daar was niet genoeg meer voor over helaas ;(
Dat houdt niet iedereen tegen :D
pi_214178044
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 09:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hou zo van deze man he: Voor dit 'daklozenhotel' wordt 1 miljoen euro ingezameld https://www.rijnmond.nl/n(...)joen-euro-ingezameld #rijnmond #rtvrijnmond
Mooi inderdaad, ik volg haar al heel lang op linkedin, ontzettend mooi en bevlogen mens
pi_214178066
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mooi inderdaad, ik volg haar al heel lang op linkedin, ontzettend mooi en bevlogen mens
Ja MvT is ook een onruststoker, op de goede manier. Mooie match van mensen. Geen tijd voor regels, we gaan gewoon doen O+
pi_214178108
Wat een goed initiatief👍🏼 en helaasch dat het gofferdomme nodig is!

Kleine vreugde: wat ben ik blij met de 2 zomervesten, die vorig jaar nauwelijks zijn gedragen!
Gisteravond een hotpack gevonden tegen de ijsklomp voeten van mnX. 8)7
pi_214178131
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja MvT is ook een onruststoker, op de goede manier. Mooie match van mensen. Geen tijd voor regels, we gaan gewoon doen O+
Hou van dat soort mensen
pi_214178477
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik mag het niet. Verhoogt kans op trombose. -O-
Ook bij transdermale toediening?

Ik ben niet zo op zoek naar trombose, maar lees dat trombose veel gezien werd bij de befaamde slechte WHI studie. Dat ze daar zeggen gezonde vrouwen te hebben gehad, maar dat van die gezonde vrouwen wel een groot deel overgewicht had of obees was en de gemiddelde leeftijd 62 was...

Vond wel deze quote in het boek

Door het gedoe met onterecht borstkanker toeschrijven aan HST twijfel ik nu aan alle negatieve effecten ;)
  zaterdag 6 juli 2024 @ 10:48:52 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214178552
het is zo fijn dat er in deze SC een groot aantal medisch kritisch denkers zit. O+
Ik leer er zo enorm veel van.

@Vanyel ,is dit ook een soort van aandacht aan de vrouwelijke kant van geneeskunde en het daarin laten zien hoe de studies in het verleden vooral op mannen gericht waren ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_214178608
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 10:48 schreef Barreltje het volgende:
het is zo fijn dat er in deze SC een groot aantal medisch kritisch denkers zit. O+
Ik leer er zo enorm veel van.

@:vanyel ,is dit ook een soort van aandacht aan de vrouwelijke kant van geneeskunde en het daarin laten zien hoe de studies in het verleden vooral op mannen gericht waren ?
Nee dit gaat vooral over dat hormoonsuppletietherapie al jaren en jaren tot volle tevredenheid van praktisch alle betrokkenen werd voorgeschreven en gebruikt, tot een stel klootsakke vooringenomen een studie startte en middenin stopzette zonder akkoord van de inhoudelijk deskundige betrokkenen om vervolgens totaal ongefundeerde (niet significant, oneerlijk over subjects etc etc) te publiceren met forse waarschuwingen tegen HST waardoor de overgrote meerderheid van vrouwen stopte en voorschrijvers stopten met voorschrijven, waarmee de kwaliteit van leven van ontelbare vrouwen stevig omlaag ging.

Wel zo dat dat vast eerder was aangepakt als het over mannen ging ;)
  zaterdag 6 juli 2024 @ 11:00:34 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214178637
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 10:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee dit gaat vooral over dat hormoonsuppletietherapie al jaren en jaren tot volle tevredenheid van praktisch alle betrokkenen werd voorgeschreven en gebruikt, tot een stel klootsakke vooringenomen een studie startte en middenin stopzette zonder akkoord van de inhoudelijk deskundige betrokkenen om vervolgens totaal ongefundeerde (niet significant, oneerlijk over subjects etc etc) te publiceren met forse waarschuwingen tegen HST waardoor de overgrote meerderheid van vrouwen stopte en voorschrijvers stopten met voorschrijven, waarmee de kwaliteit van leven van ontelbare vrouwen stevig omlaag ging.

Wel zo dat dat vast eerder was aangepakt als het over mannen ging ;)
ahh :) duidelijk ^O^

ik ging even opzoeken wat het was en kwam er achter dat mijn bedrijfs partner dat dus bedoelde toen ze het had over dr pleisters :P
pi_214178667
Wel interessant leesvoer!

Alleen ik merk nu wel dat ik mij zonder pil echt beter voel, minder vlak in emoties en libido is beter. (Ik heb verder niet zoveel tegen de pil an sich, ik heb het jarenlang geslikt ivm migraine).

Maar hart - en vaatziekten komen wel weer voor in mijn familie (moeders kant, en daar erf ik tot nu toe alle kwaaltjes van) dus in dat opzicht… zou ik er misschien toch wel weer aan ‘moeten’.
pi_214178678
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 11:04 schreef Candaasje het volgende:
Wel interessant leesvoer!

Alleen ik merk nu wel dat ik mij zonder pil echt beter voel, minder vlak in emoties en libido is beter. (Ik heb verder niet zoveel tegen de pil an sich, ik heb het jarenlang geslikt ivm migraine).

Maar hart - en vaatziekten komen wel weer voor in mijn familie (moeders kant, en daar erf ik tot nu toe alle kwaaltjes van) dus in dat opzicht… zou ik er misschien toch wel weer aan ‘moeten’.
De pil is veel hoger gedoseerd dan HST. Ik zag laatst op LinkedIn iemand schrijven dat de pil zo'n beetje de slechtste van alle opties was maar goedkoop, dus.....
pi_214178740
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 10:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ben niet zo op zoek naar trombose, maar lees dat trombose veel gezien werd bij de befaamde slechte WHI studie. Dat ze daar zeggen gezonde vrouwen te hebben gehad, maar dat van die gezonde vrouwen wel een groot deel overgewicht had of obees was en de gemiddelde leeftijd 62 was...

[ afbeelding ]

Door het gedoe met onterecht borstkanker toeschrijven aan HST twijfel ik nu aan alle negatieve effecten ;)
Heel verstandig :Y Ik leerde dat door mijn proefschrift al met betrekking tot alcohol en het effect op (puber)hersenen. Er wordt zoveel onzin verteld over onderzoeken :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214178912
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dat houdt niet iedereen tegen :D
Toupetje ^O^
pi_214178928
En zou dan een spiraaltje minder goed zijn omdat dat alleen progestageen heeft en geen oestrogeen?
  zaterdag 6 juli 2024 @ 12:58:54 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214179706
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 juli 2024 @ 13:28:11 #57
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214180069
Zo. Hier komt vanavond de eerste zomerstorm voorbij..windkracht 7 met uitschieters naar 10..
Dus maar even alle ramen dicht gedaan en de tuinmeubelen in de carport gezet :+
pi_214180238
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 09:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Mooi plekje :Y
Ook nog een borrelhapje op?
Paar bittergarnituurtjes voor de hele groep besteld. Krappe koorkas dit dat dus de hap met prijs pp werd wat ingewikkeld.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 6 juli 2024 @ 13:44:58 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214180270
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 13:28 schreef Barreltje het volgende:
Zo. Hier komt vanavond de eerste zomerstorm voorbij..windkracht 7 met uitschieters naar 10..
Dus maar even alle ramen dicht gedaan en de tuinmeubelen in de carport gezet :+
Ja hier nu al langs de kust. IJmuiden windkracht 9 :o
  zaterdag 6 juli 2024 @ 14:04:06 #60
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214180446
Het waait hier enorm. We tuinieren stug door.
Spoilers!
pi_214180470
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook maar besloten niet te gaan fietsen, da’s te hard werken
pi_214180617
pi_214180680
quote:
Ik heb alles even tegen elkaar open gezet. Poes is in de gangkast gevlucht en ik schaam mij diep :@
pi_214180688
Windstoten met 10 Bf lees ik hier.
Was even een wandeling naar het dorp voor :r hooikoorts :r tabletten (ik heb NOOIT hooikoorts in juli) en harinkjes/kibbeling en liep wel steeds naar die bomen te kijken :o Doodeng nog steeds... toch een traumaatje van vorig jaar dat ik er bijna was geweest toen ;(

Voel me een stuk beter dan gisteren na tot 11 uur geslapen te hebben. De tranen waren vooral van frustratie, hoe ik het toch zover laat komen dat IK last heb van de onderbezetting. Ik moet ECHT mijn grenzen op zo'n dag bijstellen. Veel vaker pauzes nemen. En niet alleen als het kan, maar standaard. Grote rondjes toiletpauzes, veel thee maken en inschenken voor iedereen. Pauzes niet met de hele groep maar in het stilte centrum.
Dus echt weer terug naar beter voor mezelf zorgen in werkcrisissituatie.

#geeftschouderklopjeaanmezelf want ik was wel echt een fijne collega gister en een goeie zorgverlener. Niemand heeft iets gemerkt van mijn enorme emotionele vermoeidheid aan het einde middag denk ik. :)
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 14:33:23 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214180694
Kilootje kruisbessen geplukt bij een bessen bedrijf nabij Grolloo. Aangezien ik er toch was, ook maar wat blauwe en zwarte bessen geplukt. Totaal nog geen tientje kwijt.

Ik snap wel waarom ze kruisbessen niet in hun winkel verkopen, m'n arm is flink bekrast :D
pi_214180713
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:33 schreef derLudolf het volgende:
Kilootje kruisbessen geplukt bij een bessen bedrijf nabij Grolloo. Aangezien ik er toch was, ook maar wat blauwe en zwarte bessen geplukt. Totaal nog geen tientje kwijt.

Ik snap wel waarom ze kruisbessen niet in hun winkel verkopen, m'n arm is flink bekrast :D
Auw :)
Ik heb nog nooit kruisbessen geplukt in het wild :D Wat ga je ermee doen? Jam maken?
pi_214180718
quote:
Helden _O_

Over tuin gesproken, nu onze Big Boom is gesnoeid in voorjaar heb ik er veeeeel meer vertrouwen in dat die iig NIET naar beneden komt *G*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 juli 2024 @ 14:40:17 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214180745
Lekkere briesjes zoals we in IJmuiden zeggen :P

Ochtendje Rotterdam.
- Verlangen naar Boijmans. Morgen laatste dag. Was leuk gedaan zo met helm op :Y. Verbouwing tot minimaal 2030...
- Chabotmuseum. Kan weer wat afvinken van het Museumpark.
- Lunch bij Station Bergweg, een nieuwe foodcourt. Een sandwich met varkensnek en van alles en nogwat. Wel lekker :Y. Kon beter. Tis wel grappig gedaan dat Station Bergweg :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 6 juli 2024 @ 14:40:47 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214180753
Weet je Blues. Soms is het blijkbaar even nodig om over je grenzen te gaan zodat je een reden hebt om jezelf streng toe te spreken en te resetten. Ik heb dat in elk geval wel. Na een tijdje merk ik dat alles weer gewoon kut is en bedenk ik wat ik daar ook alweer aan kan doen.

Leren voor jezelf te zorgen is een klus, toepassen ook en consequent toepassen is vrijwel onmogelijk.
Spoilers!
pi_214180786
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet je Blues. Soms is het blijkbaar even nodig om over je grenzen te gaan zodat je een reden hebt om jezelf streng toe te spreken en te resetten. Ik heb dat in elk geval wel. Na een tijdje merk ik dat alles weer gewoon kut is en bedenk ik wat ik daar ook alweer aan kan doen.

Leren voor jezelf te zorgen is een klus, toepassen ook en consequent toepassen is vrijwel onmogelijk.
O+
Blij met je tekst. Ik ben een mensch :*
  zaterdag 6 juli 2024 @ 14:44:47 #71
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214180788
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:33 schreef derLudolf het volgende:

Leuk! Ik zit de website mijn kippenboer al een tijdje in de gaten te houden wanneer ik daar kan plukken.
Spoilers!
pi_214180839
Mooi artikel gelezen ihk van medische wetenschap in de VK. O+

En in het kader van bizar nieuws; dit artikel :+
https://www.noordhollands(...)l8RjySGqVfq11sCiuD3Q

#leesvoer

[ Bericht 18% gewijzigd door Blues op 06-07-2024 15:02:41 ]
pi_214181061
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:44 schreef Blues het volgende:

[..]
O+
Blij met je tekst. Ik ben een mensch :*
Moet jij dat nu doen?
pi_214181082
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 15:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

Moet jij dat nu doen?
Wat Moet Ik Nu Doen ?
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 15:26:20 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214181252
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit kruisbessen geplukt in het wild :D Wat ga je ermee doen? Jam maken?
Geen idee eigenlijk. Deels opeten, maar is idd best veel. Misschien dat ik me eens waag aan jam maken :D
pi_214181361
Al het deprimerende nieuws en twitter kan mij niet (meer) bekoren. -O-

Vandaag ben ik weer verslingerd aan 24kitchen.
Rudolf bakt croissants. :Y) leuk om al de (herkenbare) handelingen te observeren.
Het stond op, op de achtergrond 😉 Wat een werk toch. _O_
Jamie Oliver kwam ook al weer voorbij.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 16:37:19 #77
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214182313
Zo. 29 plantjes in de grond gezet. De een nog beter voor de wereld dan de andere O+ Ik ben bezig in mijn windsingel (langs het weiland). Daar plaats ik vooral inheemse planten in die goed zijn voor insecten.

Ondertussen is er ook geverfd, heb ik een nieuwe koplamp en nog meer kleine klusjes. Zo fijn dat we weer tijd hebben voor normale dingen dan alleen die moestuinbakken :)
Spoilers!
pi_214182707
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 15:15 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat Moet Ik Nu Doen ?
Ziekmelden om te voorkomen dat je ziek wordt?

Snap je issues er mee, maar nu loop je nog in je straat. Voor je het weet ben je zo ver van huis dat je de weg niet meer terug kan vinden. Je weet hoe het werkt en je kunt de wereld niet in je eentje op de schouders nemen.

:*
pi_214182824
Ik blijf in mn straat. Tis precies wat Lucky_Strike zei.
Overigens maandag jaargesprek, komt goed uit nu.
pi_214182856
Even wat plaatjesspam :s)

Eerder deze week gewandeld bij Cabrales, in de Picos. Totaal andere omgeving weer dan de andere gebieden in de Picos (of hier in Asturias in het algemeen). Zo tof hoe iedere dertig kilometer het lijkt alsof je in een totaal ander land bent. Uiteraard ook Cabrales-kaas gekocht bij een kaasboerderij waar we langskwamen (Die eigenlijk dicht was maar toen we het erf opliepen niet meer :D )

En de dag erna nog even bij ons tot nu toe favoriete pand geweest (zie topic), waar dit de erfgrens aan de zuidkant is:

En dit de Oostelijke kant:

Edit: Hagedis is een jonge Iberische smaragd-hagedis :)

[ Bericht 3% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 06-07-2024 17:15:26 ]
pi_214182961
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 17:05 schreef Blues het volgende:
Ik blijf in mn straat. Tis precies wat Lucky_Strike zei.
Overigens maandag jaargesprek, komt goed uit nu.
Pas op jou :*
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 17:27:09 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214183207
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Je bracht me op een idee. Recept opgezocht, 100g geleisuiker

Duitse supermarkt

En dan stond daarboven nog een schap met zes soorten van dr. Oetker. Op eentje daarvan stond vermeld dat het geschikt voor bessen was. Dus die maar gekocht.
3:1,2:1 en 1:1 zal voor de verhouding staan. Voor nu maar even voor de veilige (en duurste :') -;¤2,20 voor een pond suiker) optie gegaan.
pi_214183284
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 17:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Duitse supermarkt
[ afbeelding ]
En dan stond daarboven nog een schap met zes soorten van dr. Oetker. Op eentje daarvan stond vermeld dat het geschikt voor bessen was. Dus die maar gekocht.
3:1,2:1 en 1:1 zal voor de verhouding staan. Voor nu maar even voor de veilige (en duurste :') -;¤2,20 voor een pond suiker) optie gegaan.
Heeft kruisbes niet meer dan genoeg pectine om met gewone suiker uit te kunnen? :)
pi_214183471
Wat prachtig daar @LeeHarveyOswald
  zaterdag 6 juli 2024 @ 17:53:42 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214183687
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 17:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Duitse supermarkt
[ afbeelding ]
Voor het vervolg, koop die goedkopere :D
Wij hebben hele voorraad 2:1 ingeslagen in Duitsland.
1:1 vind ik te zoet. Maar is maar net wat je lekker vind.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 18:06:35 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214183854
Uncle Roger over hoe hij Anthony Bourdain mist, Anthony Bourdain over het eten in Maleisië en een verrassing in het midden van de video, en als kersje op de appelmoes, hoe Anthony Bourdain over Jamie Oliver denkt.

Ik pinkte een traantje weg

Rest in Peace Anthony
pi_214184043
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 17:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat prachtig daar @:leeharveyoswald
Ja was weer erg mooi. Wat kortere en lichte wandeling deze keer (6km / 270 meter omhoog)
pi_214184099
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 18:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja was weer erg mooi. Wat kortere en lichte wandeling deze keer (6km / 270 meter omhoog)
Ik ben blij (wel dubbel gevoel) dat ik, niet lopend, er toch van kan genieten
pi_214184140
UK/NL app groep heeft vandaag meer verkeer dan de rest van het jaar bij elkaar :D
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 19:05:07 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214184689
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Heeft kruisbes niet meer dan genoeg pectine om met gewone suiker uit te kunnen? :)
Misschien wel, in het NL recept was het ook 1:4 geleisuiker vs gewone suiker.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 17:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Voor het vervolg, koop die goedkopere :D
Wij hebben hele voorraad 2:1 ingeslagen in Duitsland.
1:1 vind ik te zoet. Maar is maar net wat je lekker vind.
Is dat de verhouding vrucht:suiker gaan?

Dus 2:1 is een jam met 67% vrucht en de 1:1 met 50%? En dan zit het verschil waarschijnlijk in de hoeveelheid pectine? In 3:1 meer pectine zodat de hoeveelheid pectine in je jam hetzelfde blijft.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 19:16:46 #91
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214184856
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 19:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Misschien wel, in het NL recept was het ook 1:4 geleisuiker vs gewone suiker.
[..]
Is dat de verhouding vrucht:suiker gaan?

Dus 2:1 is een jam met 67% vrucht en de 1:1 met 50%? En dan zit het verschil waarschijnlijk in de hoeveelheid pectine? In 3:1 meer pectine zodat de hoeveelheid pectine in je jam hetzelfde blijft.
Correct.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 19:26:43 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214185030
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 19:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Correct.
Het is best logisch te bedenken eenmaal thuis. Met de dure variant is het ook gelukt uiteindelijk.

Misschien een even opletten als ik ergens goedkoop aardbeien op de kop kan tikken. Ik hou van aardbeienjam maar die van BonMamma is best aan de prijs. Zelf jam maken stelt niets voor ja :D
  zaterdag 6 juli 2024 @ 19:32:03 #93
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214185174
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 19:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het is best logisch te bedenken eenmaal thuis. Met de dure variant is het ook gelukt uiteindelijk.

Misschien een even opletten als ik ergens goedkoop aardbeien op de kop kan tikken. Ik hou van aardbeienjam maar die van BonMamma is best aan de prijs. Zelf jam maken stelt niets voor ja :D
Dat stelt inderdaad niet zo veel voor.

Ik ben wel jaloers op je kruisbessen. Ik had maar 350 gram uit mijn struik. Deels zo op en deels in de vriezer voor door mijn ontbijt in de winter.
Spoilers!
pi_214185229
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 18:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
UK/NL app groep heeft vandaag meer verkeer dan de rest van het jaar bij elkaar :D
UK/NL app groep is stil
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 19:38:30 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214185410
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 19:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat stelt inderdaad niet zo veel voor.

Ik ben wel jaloers op je kruisbessen. Ik had maar 350 gram uit mijn struik. Deels zo op en deels in de vriezer voor door mijn ontbijt in de winter.
Marwijkshof in Marwijksoord.
Zwarte bessen, blauwe bessen, groene en rood kruisbessen, bramen, rode en witte aalbessen
Ook frambozen maar het is niet de bedoeling dat je die zelf plukt.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 19:49:39 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_214185701
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 08:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik herken het overigens ook met Nederlands uitleggen aan JRoss. Dan sta je soms gewoon met je mond vol tanden als ze specifieke grammatica dingen willen weten of rare uitdrukking. Ja, weet ik veel, dat zeg ik al jaren zo en geen idee waarom precies :?
Dat zelfde heb ik nu met Duits. Ja waarom is het *** voorvoegsel. Ja ergens iets mat manlijk,vrouwelijk of onzijdig. Met bijbehorende naamval. Maar het gaat vanzelf, als het niet klinkt is het de verkeerde.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214186036
In het Spaans zijn alle woorden die op een A eindigen vrouwelijk, behalve als ze uit het Grieks geleend zijn, dan niet.

Een makkelijke die te onthouden is is probleem, 'el problema'. Dat is uiteraard mannelijk :D
  zaterdag 6 juli 2024 @ 20:07:25 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_214186074
En doosje bougievonkjes in de bosmaaier doet wonderen. "Even" de rand van het veld onderhanden genomen. De rest komt een volgende keer.

En de groene kruisbes bij de voordeur, die vorig jaar is komen aan waaien had een handje vol vruchten.
De blauwe kruisbes hangt weer helemaal vol. De rodebes is ook niet tegenop te eten dit jaar.
Mocht er geen gekke dingen gebeuren heb ik ook genoeg peren voor moes. Beide bomen hangen vol.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 20:11:02 #99
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214186154
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 19:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zwarte bessen, blauwe bessen, groene en rood kruisbessen, bramen, rode en witte aalbessen
Heerlijk, allemaal. De zwarte bessen waren hier uit drie struiken een paar handjes. Het zijn oude struiken en ik heb geprobeerd om ze te snoeien. Volgend jaar eens kijken of ze het dan nog zo slecht doen, dan gaan ze weg.

De loganberry heeft hier wel 3,5 kilo gegeven. Dat was wel extreem _O-
Spoilers!
  zaterdag 6 juli 2024 @ 20:13:07 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214186203
@z80, blauwe kruisbes ken ik niet. Wel rode kruisbes. Ik heb ook een jostabes, dat is een kruising tussen blauwe bes en kruisbes.
Spoilers!
  zaterdag 6 juli 2024 @ 20:24:38 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_214186434
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:z80, blauwe kruisbes ken ik niet. Wel rode kruisbes. Ik heb ook een jostabes, dat is een kruising tussen blauwe bes en kruisbes.
Ze hebben deze kleur als ze rijp zijn. Net even snel een foto gemaakt.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 20:30:04 #102
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214186530
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:24 schreef z80 het volgende:

[..]
Ze hebben deze kleur als ze rijp zijn. Net even snel een foto gemaakt.
[ afbeelding ]
Oh tof.

Ik zag dat mijn jonge kruisbes ook al wat bessen probeert te maken. Ze heet Tatjana en ik heb haar gekocht omdat ze grote ballen zou krijgen :9
Spoilers!
pi_214186567
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 19:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kruisbessen in bier :9
pi_214186611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Uncle Roger over hoe hij Anthony Bourdain mist, Anthony Bourdain over het eten in Maleisië en een verrassing in het midden van de video, en als kersje op de appelmoes, hoe Anthony Bourdain over Jamie Oliver denkt.

Ik pinkte een traantje weg

Rest in Peace Anthony
Uncle Roger is echt te grappig, ook leuk met kinderen
pi_214186960
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:z80, blauwe kruisbes ken ik niet. Wel rode kruisbes. Ik heb ook een jostabes, dat is een kruising tussen blauwe bes en kruisbes.
Jostabes is kruising kruisbes/zwarte bes. Geen blauwe ;)

Mijn blauwe bessen doen het _ge_wel_dig_ dit jaar. Als ik er aan denk maar ik morgen even een foto.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 6 juli 2024 @ 20:51:37 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214187040
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Jostabes is kruising kruisbes/zwarte bes. Geen blauwe ;)

Mijn blauwe bessen doen het _ge_wel_dig_ dit jaar. Als ik er aan denk maar ik morgen even een foto.
Oh ja, dat wilde ik zeggen. Weet ik wel namelijk.

Ik heb nog geen blauwe bessen maar het kan elk moment gaan gebeuren. De twee struiken hangen vol, de twee jonkies wachten nog een jaartje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 06-07-2024 20:56:47 ]
Spoilers!
pi_214187208
Ben best wel jaloers nu even op jullie nu, al die heerlijke bessen. Niet op het werk ervan trouwens ;)
pi_214187886
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 10:40 schreef Vanyel het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb het antifosfolipiden syndroom *O*
pi_214188128
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 21:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb het antifosfolipiden syndroom *O*
Treurig :'(
pi_214188260
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 21:36 schreef Vanyel het volgende:

Treurig :'(
Ja, niet zo fraai. Ik denk dat mijn internist me aan gaat staren als ik vraag om oestrogenen. Die was net aan het overwegen om Xarelto te vervangen voor een VKA, maar ik geloof niet dat ik heel erg warm loop voor trombosedienst controles.
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 21:56:00 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214188784
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In het Spaans zijn alle woorden die op een A eindigen vrouwelijk, behalve als ze uit het Grieks geleend zijn, dan niet.

Een makkelijke die te onthouden is is probleem, 'el problema'. Dat is uiteraard mannelijk :D
M'n leraar Duits gaf als tip als je niet wist of een woord mannelijk of vrouwelijk is: als het vaag of ongrijpbaar is, is het vrouwelijk.
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 21:56:53 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214188801
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 20:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh tof.

Ik zag dat mijn jonge kruisbes ook al wat bessen probeert te maken. Ze heet Tatjana en ik heb haar gekocht omdat ze grote ballen zou krijgen :9
Tatjana is ook niet zo stekelig toch?
  zaterdag 6 juli 2024 @ 22:05:25 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214189044
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 21:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tatjana is ook niet zo stekelig toch?
Nee, dat is een heel onschuldig typje.
Spoilers!
pi_214189998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 21:39 schreef Isabeau het volgende:

Ja, niet zo fraai. Ik denk dat mijn internist me aan gaat staren als ik vraag om oestrogenen. Die was net aan het overwegen om Xarelto te vervangen voor een VKA, maar ik geloof niet dat ik heel erg warm loop voor trombosedienst controles.
Nee idd.
Wat een waardeloze aandoening ook -O-
Wat heeft die VKA voor voordelen tov Xarelto? Is toch een prima antistolling?
pi_214190207
quote:

En la solucíon :+

Ik kan van Duits prima de naamvallen uitleggen (is ook lang zo moeilijk niet als mensen zeggen als je kan zinsontleden) maar mijn echtgenote niet :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214190304
Dit is toch wel een gaaf plaatje (ben blij dat ik er niet tussen sta)

Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 22:42:17 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214190529
Al sprekend schijn ik het best aardig te doen met naamvallen. Terwijl ik er niet bewust op let.

Sommige dingen zijn ook wel weggezakt. Er is toch iets met bijvoeglijk naamwoord dat wel wordt vervoegd als er ein wordt gebruikt en niet als der/die/das wordt gebruikt? Geen idee hoe dat ook alweer zat.
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 22:54:56 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214191054
Deze tuuter is geen grote blij
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 juli 2024 @ 22:58:43 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214191293
Eerste SF op een EK sinds 2004! En met alle grote toernooien sinds 2014.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214191340
Vuurwerk en een rustige weg tegenover m’n huis :D
pi_214191356
Die spelers ook v.l.n.r. :D
pi_214191428
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 22:59 schreef Blues het volgende:
Die spelers ook v.l.n.r. :D
Dat was echt gaaf..eerst dat liedje van hazes van voor hun geboorte waarschijnlijk en toen vlnr
pi_214191539
Ik werk voor een TurksNederlandse internist... hij zei gister toen ik vroeg voor wie hij is, dat ie een opportunist is. Hij is voor die wint ⚽️
Ik ga 'm ff appen })
pi_214191666
Nu wel wat getüter, (burgemeester had ook een boete in het vooruitzicht gesteld)

Ook leuke filmpjes gezien van dat plein op de foto, jongens van de boot ook van linksss naar rechtsss
pi_214191902
Zelfs in het dorp hier vuurwerk!
(de uitslag had ik niet verwacht).
pi_214191978
Groetjes van vuurwerk en getoeter O+ mijn wijk zit tussen Lombok en Overvecht in en mijn straat parallel aan de weg ertussen, maar dan net wat straten verder de wijk in :P
Het is allemaal net ver genoeg weg om er niet echt last van te hebben. Ik hoor het geluid wel met raam open, maar niet alsof ze hier door de straat rijden of voor de deur vuurwerk afsteken dus ik zal zo vast gewoon in slaap vallen met dit achtergrondgeluid. Vind het ook wel weer mooi :) .
pi_214192120
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 23:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Groetjes van vuurwerk en getoeter O+ mijn wijk zit tussen Lombok en Overvecht in en mijn straat parallel aan de weg ertussen, maar dan net wat straten verder de wijk in :P
Het is allemaal net ver genoeg weg om er niet echt last van te hebben. Ik hoor het geluid wel met raam open, maar niet alsof ze hier door de straat rijden of voor de deur vuurwerk afsteken dus ik zal zo vast gewoon in slaap vallen met dit achtergrondgeluid. Vind het ook wel weer mooi :) .
Hier zit op een paar honderd meter een turkse cafetaria waar ook gezamenlijk gekeken is (gemeente faciliteert dat ook), de mensen daar in de omgeving zullen vast eerder rust krijgen dan van de week
pi_214192141
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 23:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Utreg O+
  zondag 7 juli 2024 @ 00:40:02 #129
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214192834
quote:

Wacht maar tot je bij "het koude water" komt >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 7 juli 2024 @ 01:07:22 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214192966
Ik disco silent. Nieuw.
Spoilers!
  zondag 7 juli 2024 @ 08:57:18 #131
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_214193927
Mogge

Gefeliciteerd @fietsie *O*

Hoe was de disco @Lucky_Strike ?
pi_214194035
Oeh! @fietsie jarig? Gefeliciteerd!!! *O* 🎉🥳🎂😘

Goedemorgen, allemaal!
Planning vandaag is naar film met kind en dan nog noedelsoep lunch met nichten en neven.

Ik heb vrijdag meegedaan aan een one shot sessie Dungeons & Dragons. Het zijn wel echt allemaal geeks...pas ik echt wel tussen :P
Ze zijn er eens per maand, dus even kijken of ik nog een keer wil gaan.
Ik vond het leuk, maar ook VEEL om te leren. Wat op zich natuurlijk ook leuk is.

@Blues knuffel en sterkte met bijkomen! (Ik moest gisteren werken en het was druk! En ipv een half uur, stond ik een heel uur op die plek. Toen was ik ook op. En moest nog een uur werken. In de auto ook even huilen, voor mij vooral van het besef dat ik dit vroeger een eitje vond en nu dus nog te veel is).
pi_214194198
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 09:16 schreef Yinny het volgende:
Oeh! @:fietsie jarig? Gefeliciteerd!!! *O* 🎉🥳🎂😘

Goedemorgen, allemaal!
Planning vandaag is naar film met kind en dan nog noedelsoep lunch met nichten en neven.

Ik heb vrijdag meegedaan aan een one shot sessie Dungeons & Dragons. Het zijn wel echt allemaal geeks...pas ik echt wel tussen :P
Ze zijn er eens per maand, dus even kijken of ik nog een keer wil gaan.
Ik vond het leuk, maar ook VEEL om te leren. Wat op zich natuurlijk ook leuk is.

@:blues knuffel en sterkte met bijkomen! (Ik moest gisteren werken en het was druk! En ipv een half :* uur, stond ik een heel uur op die plek. Toen was ik ook op. En moest nog een uur werken. In de auto ook even huilen, voor mij vooral van het besef dat ik dit vroeger een eitje vond en nu dus nog te veel is).
:*

En leuk, D&D ! Gewoon lekker blijven doen, vooral het begin is even veel werk om het je allemaal eigen te maken maar dat komt vanzelf. (Ik heb er zelf helaas niet op regelmatige basis tijd voor, maar ik hou wel van RPG’s, of het nu online is of via een spel zoals Gloomhaven of het ‘echte’ D&Dwerk. *nerd-box*

Hier zelf niet zo’n enorme fan van bessen. Maar laatst tijdens het wandelen wel gratis kersen , en C had ze gisteren ook meegenomen van een kraampje bij het tuincentrum. Worden hier in de omgeving veel verkocht. :9

:* @Blues . Het is zo shit te moeten werken met zulke structurele onderbezetting.
pi_214194224
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 01:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik disco silent. Nieuw.
Komisch gebeuren is dat altijd :D
  zondag 7 juli 2024 @ 09:42:49 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214194292
Die silent disco was zeker geinig. Maar het schoot zijn doel wat voorbij. Tegen de tijd dat we silent gingen, was een groot deel van de groep al zo ver heen dat ze allemaal keihard met hun Nederlandstalige kanaal mee gingen zingen _O-
Spoilers!
pi_214194301
Gefeliciteerd Fiets! *O*

Gisteren de verjaardag van ons pap gevierd en natuurlijk ook de wedstrijd gekeken.
Nu weer de auto volladen voor een bierfestival. Best een drukke vakantie tot nu toe :+
  zondag 7 juli 2024 @ 09:43:59 #137
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214194304
Ik heb D&D al heel lang op mijn bucketlist staan. Lijkt me echt heel tof.
Spoilers!
  zondag 7 juli 2024 @ 09:44:20 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214194308
Fietsie, gefeliciteerd :*
Spoilers!
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 09:49:54 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214194390
Lokwinse fietsie
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 09:54:02 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214194435
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb D&D al heel lang op mijn bucketlist staan. Lijkt me echt heel tof.
Dip and dunk, oftewel een hangermachine. Manier om films te ontwikkelen in grote labs. Wat bedoel jij met D&D?
pi_214194481
Wij aten gisteren bij het echt net geopende ‘Broei’ in Amersfoort. (Eerste vestiging zit al wat jaren in Utrecht).

We kozen voor een 4-gangen menu en het stelde niet teleur :9 Leuke/originele gerechten, geen standaard burgers of de eeuwige curry.
Had eigenlijk even wat foto’s moeten maken…

Een van de week ook echt heerlijk gegeten bij Krishna Vilas in Utrecht. (Indiase gerechten). 6 jaar terug was de laatste keer, op aanraden van een collega uit India van C. Dus het werd weer eens hoog tijd. :9

En tussen al dat eten, uitstapjes naar kastelen en een concert van Taylor Swift door, bouwden we een ecoduct in de ren, sleepten we met rolletjes gras en konden we veel oude spullen en materialen (her)gebruiken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er moeten nog wat laatste puntjes op de i gezet worden (verlichting, schaduwdoek, wat boomstammen, hooiruif, bak met stro etc) maar Vinny kan er straks met een nieuwe vriendin intrekken 8-)

Kost wat tijd, geld en moeite maar geen kat, vos of wolf ( :+ ) zou er nu nog bij kunnen moeten komen.

En daarna moeten het om de ren heen wat gaan aankleden. Iets minder Vinex-grasveld uitstraling. Meer wilde bloemen e.d. :D
pi_214194537
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 09:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dip and dunk, oftewel een hangermachine. Manier om films te ontwikkelen in grote labs. Wat bedoel jij met D&D?
Dungeons & Dragons :)
  zondag 7 juli 2024 @ 10:05:32 #143
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214194578
Zo he! Wat een kasteel voor de kippen konijnen!
Ziet er fraai uit hoor!

Hier geen getoeter.. :+ toen ik nog in het centrum van de stad woonde kon ik 2 jaar geleden wel goed horen wat mm thuisland deed op het WK :+
  zondag 7 juli 2024 @ 10:06:32 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214194591
  zondag 7 juli 2024 @ 10:20:03 #145
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_214194698
Wat een prachtige konijnenvilla
  zondag 7 juli 2024 @ 10:24:57 #146
63722 z80
I fink you freaky
pi_214194756
Gefeliciteerd @fietsie.
pi_214194879
  zondag 7 juli 2024 @ 10:59:14 #148
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zondag 7 juli 2024 @ 11:12:32 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214195352
Gaaf konijnenparadijs @Candaasje _O_
Spoilers!
pi_214195374
Prachtige ren @Candaasje _O_

Felies @fietsie *O*

En lol… ik keek gisteren even naar de wedstrijd en zag NL op 1-0 achterstand staan. Daarna stukje nabespreking met serieuze gezichten waar ik (te) snel mee klaar was (bleek achteraf).
Enige verbazing om weinig getüter buiten, maar ik woon in een rustige wijk dus tja.
Groot was mijn verbazing toen ik vanmorgen las dat NL gewonnen heeft _O-
pi_214195529
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2024 09:58 schreef Candaasje het volgende:
Wij aten gisteren bij het echt net geopende ‘Broei’ in Amersfoort. (Eerste vestiging zit al wat jaren in Utrecht).

We kozen voor een 4-gangen menu en het stelde niet teleur :9 Leuke/originele gerechten, geen standaard burgers of de eeuwige curry.
Had eigenlijk even wat foto’s moeten maken…

Een van de week ook echt heerlijk gegeten bij Krishna Vilas in Utrecht. (Indiase gerechten). 6 jaar terug was de laatste keer, op aanraden van een collega uit India van C. Dus het werd weer eens hoog tijd. :9

En tussen al dat eten, uitstapjes naar kastelen en een concert van Taylor Swift door, bouwden we een ecoduct in de ren, sleepten we met rolletjes gras en konden we veel oude spullen en materialen (her)gebruiken

SPOILER
Er moeten nog wat laatste puntjes op de i gezet worden (verlichting, schaduwdoek, wat boomstammen, hooiruif, bak met stro etc) maar Vinny kan er straks met een nieuwe vriendin intrekken 8-)

Kost wat tijd, geld en moeite maar geen kat, vos of wolf ( :+ ) zou er nu nog bij kunnen moeten komen.

En daarna moeten het om de ren heen wat gaan aankleden. Iets minder Vinex-grasveld uitstraling. Meer wilde bloemen e.d. :D
Geweldige ren, die vloer ook :D O+
pi_214195536
Gefelici @fietsie teerd *G*
pi_214195555
Gefeliciteerd @fietsie!
@Blues :*
@Yinny fijn weer van je te horen. En dat contact met werkgever beter is nu. Maar het blijft pittig allemaal :*
@Candaasje Krishna Vilas, 1.5km van mijn huis, komt wel dichtbij zo :D :P en je konijnenhok _O_ _O_
pi_214195586
@Yinny jij bent er nog lang niet :*
Bij mij zijn het bekende grenzen. Ik 'doe het mezelf aan' en weet heel goed hoe ik dit beter krijg voor mezelf en stink er gewoon weer in door 's morgens al op een sneltrein te stappen en vergeet dat ik een sprintertje moet hebben ;)
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 07-07-2024 11:44:18 ]
pi_214195589
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Geweldige ren, die vloer ook :D O+
Thnx!

We hadden nog heel wat oude planken van de zolder over, en ook nog een stuk vinyl dat ooit voor het toilet in ons appartement bestemd was. (En een salontafel, een oude deurmat, een oud buitenkleed, wat restbalkjes… het ruime wel lekker op zo :D )
pi_214195621
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2024 11:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Thnx!

We hadden nog heel wat oude planken van de zolder over, en ook nog een stuk vinyl dat ooit voor het toilet in ons appartement bestemd was. (En een salontafel, een oude deurmat, een oud buitenkleed, wat restbalkjes… het ruime wel lekker op zo :D )
Paar meubeltjes erin en je hebt een poppen konijnenhuis *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')