Niets incorrects, maar het was natuurlijk wel niveau kringverjaardag Osdorp.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zei dan ook niks incorrects, helemaal op zo’n sturende vraag.
Goed dat je in ieder geval erkent dat het aan jezelf ligt. En populisten heb je aan beide zijde van het politieke spectrum.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar ik heb al gereageerd: voor mij is het leven en laten leven. Iedereen mag denken en doen wat ze willen, zolang ze er geen andere mensen mee lastig vallen. Ik vind mensen die op populisten stemmen kortzichtig, maar dat ligt aan mij.
Ik stond een paar jaar geleden in de lift met een mondkapje op. Er stond nog iemand in de lift die daar heel kwaad over was, mij heeft staan uitschelden en een paar keer dat mondkapje van mijn gezicht wilde trekken. Als hij dat ook gedaan had, had ik daar aanstoot aan genomen. Verder bevestigde het helaas mijn vooroordeel, dat hij er niet over na had gedacht en het op zijn gevoel deed.
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:22 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]Wel triest dat je nota bene als vrouw vrouwen voor de bus gooit en neerzet als het probleem met hun hoofddoekje (LOL), terwijl in de meeste gevallen het mannen zijn (salafistische ook nog eens) die bijv. aanslagen plegen, indoctrineren, etc. en het mannen zijn die geen kennis hebben van de religie die eerwraak uitvoeren. Je bent nu aan het victim blamen. "Fundamentalisme" is niks anders dat je je aan de regels houdt, het fundament. Bid je, vast je, geef je aalmoezen, ga je op pelgrimstocht, steel je niet, lieg je niet, pleeg je geen misdaden of zonden, drink je geen alcohol, heb je eerbied voor je ouders, ga je goed om met je naasten, dan ben je een fundamentalist, dan hou je je aan de regels/het fundament, maar dat is niet het probleem. Extremisme is het probleem, en zelfs Mohammed heeft voor extremisme gewaarschuwd en veroordeeld. Hoofddoekje heeft niks met het probleem te maken, zeker als je een foto bij het artikel plaats van oude traditionele dametjes. Je bent aan het victim blamen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien wel, maar slechts 1 kant schuift alles op buitenlanders. De andere kant is vooral niet zo blij met rechts.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goed dat je in ieder geval erkent dat het aan jezelf ligt. En populisten heb je aan beide zijde van het politieke spectrum.
Bedoel je dat ze ziek werden, of dat hun vrijheid werd beperkt?quote:En met betrekking tot mondkapjes is de kans groot dat meer mensen problemen hebben gehad door er niet eentje te dragen, dan door een wel eentje te dragen.
Veel van mijn vrienden zijn dol op Formule 1. Ik heb daar niks mee.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat het in jouw straatje past. Voor mij bijvoorbeeld was het extreem incorrect en niet passend.²
Wat als je aan Lahlah zou vragen: Wat vindt u van homo's? En zij zegt: Daar heb ik niets mee. Is daar dan wat mis mee? Zij is als kamerlid toch een volksvertegenwoordigster...quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Niets incorrects, maar het was natuurlijk wel niveau kringverjaardag Osdorp.
Het verschil zit hem in dat ze een publieke functie betreedt en minister is voor alle Nederlanders. Ze moet haar woorden wegen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel van mijn vrienden zijn dol op Formule 1. Ik heb daar niks mee.
Veel moslima's dragen hoofddoekjes. Ik heb daar niks mee.
Dat is geen probleem. Alleen heeft een minister natuurlijk een wetgevende rol en dan wordt het wel problematisch. Zij kan dan niet handelen naar haar mening als het indruist tegen de grondwet. Dat is ook het punt waar men met dit kabinet tegenaan kan lopen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel van mijn vrienden zijn dol op Formule 1. Ik heb daar niks mee.
Veel moslima's dragen hoofddoekjes. Ik heb daar niks mee.
Wat is daar mis mee? En ja, ook een minister mag zeggen dat ze zelf niks heeft met hoofddoekjes.
In de media is dit overigens verbasterd naar: Ik heb het niet zo op hoofddoekjes. Maar dat heeft ze dus niet gezegd. Daar zou je wel wat van kunnen vinden.
Nee, kritiek op democratie is meer dan legitiem. Leeft deze katholieke Anthony ook in een parallelle samenleving?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:59 schreef oblo het volgende:
Dat krijg je als in een soort van parallelle samenleving opgroeit en leeft.
Wat had ze dan moeten zeggen op die vraag? Als ze zegt: "het boeit me niet", komt dat eigenlijk op hetzelfde neer. Ze gaat niet zeggen dat ze hoofddoekjes geweldig vindt, want dan zou ze liegen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in dat ze een publieke functie betreedt en minister is voor alle Nederlanders. Ze moet haar woorden wegen.²
"Nederlanders"quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in dat ze een publieke functie betreedt en minister is voor alle Nederlanders. Ze moet haar woorden wegen.²
Nee, want er is al overeengekomen dan men allen de grondwet respecteert.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is geen probleem. Alleen heeft een minister natuurlijk een wetgevende rol en dan wordt het wel problematisch. Zij kan dan niet handelen naar haar mening als het indruist tegen de grondwet. Dat is ook het punt waar men met dit kabinet tegenaan kan lopen.
Haar mening druist zeker niet in tegen de grondwet. Al veegt ze thuis letterlijk d’r reet af met hoofddoekjes. Dikke prima. Maar als minister kan ze niet handelen tegen bijvoorbeeld de ambtenaren met een hoofddoek. In haar functie kan ze er helemaal niets aan doen, bedoel ik. Heel benieuwd hoe dat gaat lopen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want er is al overeengekomen dan men allen de grondwet respecteert.
En haar mening, dat ze niks met hoofddoekjes heeft, druist niet in tegen de grondwet. Ze hoeft daar niets mee te hebben.
Dat geldt voor de islam als geheel als we naar de afgelopen 25 jaar kijken.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:54 schreef Gia het volgende:
Het zou goed zijn als we het onderwerp 'hoofddoekjes', zowel hier als in de politiek zouden doodzwijgen.
De wet is de wet en die moet gehandhaafd en gerespecteerd worden, overal.
Hoe meer ophef er is over hoofddoekjes, hoe feller moslima's zijn in het dragen ervan.
Steeds meer gematigde moslima's gaan een hoofddoekje dragen. N.m.m. juist om zich af te zetten tegen het commentaar erop.
Het beste is het onderwerp dood te zwijgen, geen aandacht aan schenken.
Er zijn toch afspraken gemaakt die in het regeerakkoord staan! Volgens mij staat daar niets in over het verbannen van hoofddoekjes of zo...quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Haar mening druist zeker niet in tegen de grondwet. Al veegt ze thuis letterlijk d’r reet af met hoofddoekjes. Dikke prima. Maar als minister kan ze niet handelen tegen bijvoorbeeld de ambtenaren met een hoofddoek. In haar functie kan ze er helemaal niets aan doen, bedoel ik. Heel benieuwd hoe dat gaat lopen.
Eens. Agema moet nog even wennen aan haar nieuwe plek. Ze heeft ook flink op haar falie gehad, vermoed ik.quote:En Agema heeft vakkundig laten zien dat de PVV schijt heeft aan de afspraken binnen het kabinet. Ze ondermijnt de premier tijdens zijn eerste debat. Het is volstrekt kansloos om dit lang houdbaar te houden als er niet iets rigoureus verandert in het handelen van de PVV’ers.
Dat haal jij uit de video die ik eerder postte? Legitieme kritiek op democratie? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:47 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nee, kritiek op democratie is meer dan legitiem. Leeft deze katholieke Anthony ook in een parallelle samenleving?
9 min 13 sec over democratie
Het tegen Islam schoppen is van zichzelf al een nobel doel, want mensen die dat doen die worden bewezen vroeg of laat afgeslacht.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:01 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat geldt voor de islam als geheel als we naar de afgelopen 25 jaar kijken.
Wat heeft ertegenaan schoppen gebracht behalve meer islamisering?
Halve kont is inmiddels een meme en een verwijzing naar die video.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:04 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat haal jij uit de video die ik eerder postte? Legitieme kritiek op democratie? Of begrijp ik je verkeerd?
Komt dan meer door de vraag dan het antwoord. Wat verwacht je te horen van een PVV minister. Het antwoord boeit mensen ook niet; enkel het deel (ik heb er niks mee) wat ze weer kunnen gebruiken om lekker te flamen. Ze zei ook dat iedereen het recht heeft er een te dragen, maar daar hoor je ze weer niet over.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Niets incorrects, maar het was natuurlijk wel niveau kringverjaardag Osdorp.
Ze heeft haar mening, dat recht heeft ze als er om gevraagd wordt.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat het in jouw straatje past. Voor mij bijvoorbeeld was het extreem incorrect en niet passend.²
En ik op die van mij. Los daarvan word ik niet warm of koud van haar. Maar dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze heeft haar mening, dat recht heeft ze als er om gevraagd wordt.
Alles, wat is alles? Er zijn een aantal problemen die veroorzaakt of verergerd worden door de toestroom van migranten of mensen met een migratieachtergrond. Dit is ook een feit, dus niet mag benoemd worden.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Misschien wel, maar slechts 1 kant schuift alles op buitenlanders. De andere kant is vooral niet zo blij met rechts.
Tja, anno 2024 gaat niemand meer met een mondkapje oplopen. Hoestende mensen heb je helaas overal, en beschaafde mensen doen hun hand voor de mond als ze hoesten en als je echt verkouden bent ga je niet naar de kapper. Daarnaast kun je zelf werken aan een goede weerstand, eet dierlijke producten, groenten en neem vitaminesupplementen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze ziek werden, of dat hun vrijheid werd beperkt?
Ik zat een paar maanden geleden bij de kapper te wachten, toen er iemand vlak naast me kwam zitten en continu hard begon te hoesten, zonder ook maar zijn hand voor zijn mond te houden. Daar ben ik een paar weken heel ziek van geweest en daar heb ik ook geneesmiddelen voor gekregen. En ik was waarschijnlijk niet de enige. Dus wiens vrijheid wordt er in zo'n geval beperkt?
Hoe bedoel je als?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat jij op alle drie de vragen Ja zal antwoorden. Afgaande op wat je hier post.
Als dat echt je denkbeelden zijn, maakt jou dat een Moslim fundamentalist.
Ja? Is die onder de gordel voor je? Wen er maar aan want ze zijn het ook, zo blijkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Populistisch geleuter. Je zegt het in een bijzin maar je zet er hele hoop weg als potentiėle terrorist weg omdat ze toevallig over bepaalde zaken hetzelfde denken. Heel erg onder de gordel deze.
Menno.²
Yes. Dat is m.quote:
Het ging me meer om het "assiket koud heb, zet ik wel een muts op", tja.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt dan meer door de vraag dan het antwoord. Wat verwacht je te horen van een PVV minister. Het antwoord boeit mensen ook niet; enkel het deel (ik heb er niks mee) wat ze weer kunnen gebruiken om lekker te flamen. Ze zei ook dat iedereen het recht heeft er een te dragen, maar daar hoor je ze weer niet over.
Dat was wat onnodig jaquote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Het ging me meer om het "assiket koud heb, zet ik wel een muts op", tja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |