Omdat de mensen niet begrijpen waar de islam voor staat, wat het doel is van de islam. Mensen leven in een fantasiewereld als ze denken dat de islam inclusief is, dat vrouwenrechten vooraan staan, homo's geaccepteerd worden, gelovigen van andere ideologieën gerespecteerd, gebruiken, normen en waarden van andere geaccepteerd. Waar zie je dat in de islamitische wereld? Dit wordt toch al 1400 jaar aangetoond dat ze islam niets heeft met bovenstaande opsomming, waar zijn al die voorvechters van al die vrijheden binnen de islamitische cultuur? Als de islam hier de dominante factor wordt verdwijnen ook al die vrijheden waar onze voorouders voor gevochten hebben en gestorven zijn, dat is geen lulverhaal dat is de harde realiteit waarbij de signalen inmiddels duidelijk zichtbaar aan het worden zijn in het westen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat wel veel mensen het eng idee vinden dat je praat over mensen met een masker, en dat onder dat masker de echte persoon schuil gaat die kwade bedoelingen heeft. En dat dan projecteren op een hele bevolkingsgroep.
Als het goed is gaan er dan bij de meeste mensen wat alarmbellen af.
Oftewel wat ik zei, The Western Supremacy biasquote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Maar wat alle goede lijstjes betreft (welvaart, veiligheid, vrijheid, educatie, zorg, arbeidsrecht) staan de Westerse landen wel overal bovenaan.
Niet omdat het Westen inherent superieur zou zijn, maar omdat hier de Verlichting is doorgebroken, vaarwe is gezegd tegen tribalisme en blind geloof in wat religieuze mannetjes verkondigen en vrijheid van het individu hoog in het vaandel is komen te staan.
Dit heb je nu al 14 keer zo gezegd, dus ga ik je voor de 15e keer maar uitleggen dat het mij gaat om de in mijn ogen fundament van dit land: de grondwet en de daarbij horende rechtsstaat. Met onder andere dus godsdienstvrijheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, maar dit is toch precies hetzelfde wat jij doet?
Jouw eigen persoonlijke ervaringen met de Islam en diens volgelingen projecteer je op de hele groep en dit is dan ook de reden dat elke keer als dit onderwerp ter sprake komt, je in haantje de voorste bent om in de bres te springen voor deze mensen en hun religie.
Vrijheid van godsdienst ja.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit heb je nu al 14 keer zo gezegd, dus ga ik je voor de 15e keer maar uitleggen dat het mij gaat om de in mijn ogen fundament van dit land: de grondwet en de daarbij horende rechtsstaat. Met onder andere dus godsdienstvrijheid.
En als mensen dan gaan kletsen over hun kwade bedoelingen achter hun masker van goedheid, maar stiekem jou haten ben ik inderdaad niet te beroerd om ze te wijzen op dat onderdeel van de Grondwet. Dat is niet in de bres springen.
Het is een religie. Er zijn een miljard moslims wereldwijd, geloof ik? Met vele stromingen zoals we dat ook kennen vanuit bijvoorbeeld het christendom. De ene heel soepel tot en met wat tegen een sekte aan schuurt. Kom niet aan met dé islam.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Omdat de mensen niet begrijpen waar de islam voor staat, wat het doel is van de islam.
Ik heb soms het idee dat er progressieve mensen zijn die één minderheid kiezen om goed voor op te komen, totdat er een minderheid in de discussie komt die nog meer verdediging vereist. Kan het persoonlijk echt niet rijmen als iemand heel hard opkomt voor vrouwen emancipatie en rechten voor LGBTQ; maar dan vervolgens ook op komt voor een religie (voornamelijk islam, maar ook binnen andere religies is het soms wel heel erg conservatief) waarvan duidelijk is dat ze erg fel zijn tegen vrouwen emancipatie e.d. Uitzonderingen daargelaten dan. Ik snap best dat je voor alle minderheden op wil komen omdat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, maar op een gegeven moment moet je gewoon toe kunnen geven dat het botst imo. Dan kom ik persoonlijk liever op voor vrouwenrechten, daadwerkelijk racisme vanwege het hebben van een ander kleurtje, en homo's bv. Die mensen kunnen er niks aan doen dat ze zo in elkaar zitten, terwijl een haat dragende religie gewoon een keuze is; ook als je ermee opgevoed wordt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Omdat de mensen niet begrijpen waar de islam voor staat, wat het doel is van de islam. Mensen leven in een fantasiewereld als ze denken dat de islam inclusief is, dat vrouwenrechten vooraan staan, homo's geaccepteerd worden, gelovigen van andere ideologieën gerespecteerd, gebruiken, normen en waarden van andere geaccepteerd. Waar zie je dat in de islamitische wereld? Dit wordt toch al 1400 jaar aangetoond dat ze islam niets heeft met bovenstaande opsomming, waar zijn al die voorvechters van al die vrijheden binnen de islamitische cultuur? Als de islam hier de dominante factor wordt verdwijnen ook al die vrijheden waar onze voorouders voor gevochten hebben en gestorven zijn, dat is geen lulverhaal dat is de harde realiteit waarbij de signalen inmiddels duidelijk zichtbaar aan het worden zijn in het westen.
Dus als ze dan roepen dat het onzin is, theoretische uitspraken vs. werkelijke praktijk wat kunnen we dan concluderen? Dat er velen een masker ophebben, niet leuk om te horen maar het is helaas wel zo. Teveel eigen ervaringen, teveel ervaringen van anderen gehoord, ik geloof er niet in. En nee ze zijn het niet allemaal, en daar zit ook gedeelte van het "antwoord" in, want het zijn ook oud of gematigde moslims die exact dit al jarenlang beweren en al jarenlang verkondigen, en dat zijn juist die mensen die vallen onder "het zijn ze niet allemaal".
Kijk die "gematigde" moslims hier in dit topic eens hun best doen te ontkennen of doen dat de islam een goed iets is, dat vrouwen niet onderdrukt worden en dat alles vrije keuzes zijn terwijl iedereen hier beter weet.
Vrouwen zijn ook jagers. Zeker in de vrije westerse wereld.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens. Mijn punt wordt helaas extreem gechargeerd en in het belachelijke getrokken. Maar al zelfs biologische feiten dat mannen jagers zijn worden ontkent is het einde zoek.²
ze willen vooral macht, Islam doet het goed en ze willen een stukje van de taartquote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat er progressieve mensen zijn die één minderheid kiezen om goed voor op te komen, totdat er een minderheid in de discussie komt die nog meer verdediging vereist. Kan het persoonlijk echt niet rijmen als iemand heel hard opkomt voor vrouwen emancipatie en rechten voor LGBTQ; maar dan vervolgens ook op komt voor een religie (voornamelijk islam, maar ook binnen andere religies is het soms wel heel erg conservatief) waarvan duidelijk is dat ze erg fel zijn tegen vrouwen emancipatie e.d. Uitzonderingen daargelaten dan. Ik snap best dat je voor alle minderheden op wil komen omdat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, maar op een gegeven moment moet je gewoon toe kunnen geven dat het botst imo.
Overal joh, we zijn allemaal uiteindelijk gewoon dieren en dat is dikke prima.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Vrouwen zijn ook jagers. Zeker in de vrije westerse wereld.
Het Westen is ook cultureel superieur aan de rest van de wereld. Waarom is het zouden we dit niet mogen benoemen? En als je het hier niet mee eens bent ben ik benieuwd welke culturen jij beter acht dan de Westerse ..quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:30 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oftewel wat ik zei, The Western Supremacy bias
Zelfs massamoordenaars als Hitler worden groter gemaakt dan een Stalin en Mao
Je lijkt hier van alles door elkaar te halen. Als iemand een negatieve mening heeft over een bepaalde groep mensen kun je misschien spreken van een vooroordeel of een generalisatie, maar dit heeft niets te maken met grondrechten of de rechtstaat.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit heb je nu al 14 keer zo gezegd, dus ga ik je voor de 15e keer maar uitleggen dat het mij gaat om de in mijn ogen fundament van dit land: de grondwet en de daarbij horende rechtsstaat. Met onder andere dus godsdienstvrijheid.
En als mensen dan gaan kletsen over hun kwade bedoelingen achter hun masker van goedheid, maar stiekem jou haten ben ik inderdaad niet te beroerd om ze te wijzen op dat onderdeel van de Grondwet. Dat is niet in de bres springen.
Ik zei meestal: "nou, daar zou ik weleens een beschuitje mee willen eten!" als ik een mooie man zag.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Ik zou haar doen" is niet bepaald een Arabische zin. Gebezigd door de regular Hollandse man bij het voorbij lopen van een sensuele schone. Neem dat mee in je overweging.²
Hier ook ja, al doen wij het nog steeds; ook al zijn we al jaren getrouwdquote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zei meestal: "nou, daar zou ik weleens een beschuitje mee willen eten!" als ik een mooie man zag.
Even voor de goede orde: Dat was voor mijn huwelijk. Ben al 35 jaar met dezelfde man.
Het zal vooral onwetendheid zijn. Moet altijd denken aan de verdeling van mijn oude buurt, het arme gedeelte met sociale huurwoningen, veel criminaliteit, veel allochtonen vs. het betere gedeelte met veel koopwoningen en rijkere ouders. Dat waren twee verschillende werelden, de kinderen van dat betere gedeelte mochten nooit spelen in de armere buurten, waar het stikte van de allochtonen, dus kwamen ze er totaal niet mee in aanraking. Ze groeien op in hun bubbel vol gelijkgestemden, stemmen vervolgens D66/GL/PvdA omdat ze overtuigt zijn dat de problematiek onzin is, zij hebben het immers nooit gemerkt en de mensen die ertussenin wonen en het hun hele leven lang zien en meemaken zijn toch maar domme tokkies waar ze verder ook niet veel mee te doen hebben gehad in hun leven.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat er progressieve mensen zijn die één minderheid kiezen om goed voor op te komen, totdat er een minderheid in de discussie komt die nog meer verdediging vereist. Kan het persoonlijk echt niet rijmen als iemand heel hard opkomt voor vrouwen emancipatie en rechten voor LGBTQ; maar dan vervolgens ook op komt voor een religie (voornamelijk islam, maar ook binnen andere religies is het soms wel heel erg conservatief) waarvan duidelijk is dat ze erg fel zijn tegen vrouwen emancipatie e.d. Uitzonderingen daargelaten dan. Ik snap best dat je voor alle minderheden op wil komen omdat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, maar op een gegeven moment moet je gewoon toe kunnen geven dat het botst imo.
Als men voorstelt hun vrijheden zoals het dragen van een hoofddoek ter discussie te stellen, want onderdrukkend en vrouwonvriendelijk en bla bla heeft dat direct te maken met de grondwet. En dat is waar ik op reageer.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Westen is ook cultureel superieur aan de rest van de wereld. Waarom is het zouden we dit niet mogen benoemen? En als je het hier niet mee eens bent ben ik benieuwd welke culturen jij beter acht dan de Westerse ..
[..]
Je lijkt hier van alles door elkaar te halen. Als iemand een negatieve mening heeft over een bepaalde groep mensen kun je misschien spreken van een vooroordeel of een generalisatie, maar dit heeft niets te maken met grondrechten of de rechtstaat.
Het is geen wedstrijd welke cultuur het beste is.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Westen is ook cultureel superieur aan de rest van de wereld. Waarom is het zouden we dit niet mogen benoemen? En als je het hier niet mee eens bent ben ik benieuwd welke culturen jij beter acht dan de Westerse ..
[..]
Je lijkt hier van alles door elkaar te halen. Als iemand een negatieve mening heeft over een bepaalde groep mensen kun je misschien spreken van een vooroordeel of een generalisatie, maar dit heeft niets te maken met grondrechten of de rechtstaat.
Ga je nog in op mijn post over mijn ervaringen? Want ik lees weer een hoop wij-zij, links-rechts en meer van dat soort flauwekul.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het zal vooral onwetendheid zijn. Moet altijd denken aan de verdeling van mijn oude buurt, het arme gedeelte met sociale huurwoningen, veel criminaliteit, veel allochtonen vs. het betere gedeelte met veel koopwoningen en rijkere ouders. Dat waren twee verschillende werelden, de kinderen van dat betere gedeelte mochten nooit spelen in de armere buurten, waar het stikte van de allochtonen, dus kwamen ze er totaal niet mee in aanraking. Ze groeien op in hun bubbel vol gelijkgestemden, stemmen vervolgens D66/GL/PvdA omdat ze overtuigt zijn dat de problematiek onzin is, zij hebben het immers nooit gemerkt en de mensen die ertussenin wonen en het hun hele leven lang zien en meemaken zijn toch maar domme tokkies waar ze verder ook niet veel mee te doen hebben gehad in hun leven.
Meer dan genoeg naïeve (vooral) meisjes meegemaakt in mijn leven met die gedachtegang, totdat ze geconfronteerd werden met de werkelijkheid, want er is geen ontkomen meer aan gezien de toename van dit soort mensen in Europa. Vroeg of laat komen ze allemaal aan de beurt en dan zien ze het eens met hun eigen ogen.
Het is volk wat "ons" niet kent, wat dat dag in dag uit aantoont in hun argumenten of oordeel over de "rechtse" stemmer, maar dit volk zou wel de moslim kennen, juist ja. Alles wat ik de laatste jaren over rechts hoor zie ik nooit tot zelden bij rechts, ik zie het wel al jaren vanuit islamitische hoek komen, en nog wel een factortje 1000 erger dan wat ze over rechts beweren.
U trof me al als een goedhartig man, hulde daarvoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als men voorstelt hun vrijheden zoals het dragen van een hoofddoek ter discussie te stellen, want onderdrukkend en vrouwonvriendelijk en bla bla heeft dat direct te maken met de grondwet. En dat is waar ik op reageer.
Dat is iets fundamenteel anders dan: ik vind de islam kut, maar ze gaan hun goddelijke gang maar zolang ik er maar geen last van heb.
Zoals jij nu probeert te schetsen.
Als je het zo schetst wel, maar wat als we het omdraaien.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als men voorstelt hun vrijheden zoals het dragen van een hoofddoek ter discussie te stellen, want onderdrukkend en vrouwonvriendelijk en bla bla heeft dat direct te maken met de grondwet. En dat is waar ik op reageer.
Dat is iets fundamenteel anders dan: ik vind de islam kut, maar ze gaan hun goddelijke gang maar zolang ik er maar geen last van heb.
Dat kan toch een mening zijn die mensen hebben? Daarnaast is een boerka gelukkig ook verboden op talloze plekken. Wat dat betreft staat de discussie rondom de hoofddoek niet op zichzelf.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Relax, ik heb geen popup gekregen, en is dat ik deze toevallig zag want ook kreeg ik geen popup van. Even zoeken waar die staat.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ga je nog in op mijn post over mijn ervaringen? Want ik lees weer een hoop wij-zij, links-rechts en meer van dat soort flauwekul.
Je komt gefrustreerd over.
Nee natuurlijk moeten we dat niet accepteren, is er iemand die dat zegt? Ook binnen conservatieve Christelijke kringen worden kinderen geïndoctrineerd. Of binnen bepaalde sektes waar het heel moeilijk is uit te stappen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als je het zo schetst wel, maar wat als we het omdraaien.
Meisje krijgt vanuit haar geloof mee dat ze minderwaardig is, een hoer, verstoten wordt etc. als ze die hoofddoek niet draagt. Ze krijgt dag in dag uit met de paplepel ingegoten dat de westerse cultuur slecht is, dat het verboden is om met Nederlandse mannen om te gaan, homoseksualiteit is een doodzonde, haar enige doel in het leven is haar man dienen en de kinderen op te voeden. Allemaal in naam van een godsdienst.
Moeten we dit dan maar blijven accepteren onder de noemer "vrijheid van godsdienst"? Vrijheid van godsdienst moet geen vrijbrief worden voor het importeren van een radicale gedachtegang, extreme elementen in een godsdienst dienen dan aangepakt en verboden te worden. Want door die vrijheid van godsdienst kunnen Joden in Europa niet meer veilig over straat, in vele buurten kun je als homo niet meer hand in hand lopen, mensen worden neergestoken, dood gereden allemaal in naam van die godsdienst en de vrijheid die dat met zich meebrengt om de ideologische haat wat deze godsdienst voortbrengt te prediken en mensen te indoctrineren.
Door de vrijheid van godsdienst worden vrijheden van anderen ingeperkt, door de vrijheid van godsdienst kunnen radicale elementen zich onder de radar ontwikkelen en een gevaar vormen voor de bevolking. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van vrijheid van godsdienst, en kritiek op de islam en op die radicale elementen moet eens los gezien worden van de grondwet, want de opvattingen vanuit islam staan haaks op de grondwet.
Zeker, als het daarbij blijft. Maar als je daarna de suggestie doet om de vrijheid daarin te beperken opper je iets wat niet kan volgens de grondwet. En dát is dan het moment dat ik dat benoem.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan toch een mening zijn die mensen hebben?
Correct.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk moeten we dat niet accepteren, is er iemand die dat zegt? Ook binnen conservatieve Christelijke kringen worden kinderen geïndoctrineerd. Of binnen bepaalde sektes waar het heel moeilijk is uit te stappen.
Daarom is het zo belangrijk dat Lala Gul een boek heeft geschreven over wat haar is overkomen, dat er over gesproken wordt en vrouwen lezen en horen dat het niet normaal is wat hun overkomt. Als er wordt gezwegen en niemand je wat anders verteld weet je niet beter en de omgeving buiten de familie weet het vaak ook niet. Als buiten de familie niemand wat weet kan het ook niet aangepakt worden.
Je maakt alleen de denkfout dat mensen zoals ik het wel prima vinden dat vrouwen onderdrukt worden binnen de islam en dan maak je een denkfout. Denk dat bijna niemand hier dat normaal vind. Ook ‘links’ niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |