abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214702830
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:23 schreef ToT het volgende:

[..]
Ahhhh hee natuurlijk, een plafond-airco! :D
Hmmm, ja ik zal toch wel een expert ff een inschatting moeten laten maken wat de mogelijkheden betreft.
De minimale inbouwhoogte bedraagt tussen de 21 en 32 cm (afhankelijk van de capaciteit en het merk van de inbouw airco).

Ja jij zit met een systeemplafond.
Dus die buizen raak je dan wel kwijt.

https://schiltbedrijven.n(...)ette-plafond-inbouw/
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214702858
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
De minimale inbouwhoogte bedraagt tussen de 21 en 32 cm (afhankelijk van de capaciteit en het merk van de inbouw airco).

Ja jij zit met een systeemplafond.
Dus die buizen raak je dan wel kwijt.
Klinkt goed! :Y

En dan de ramen vervangen met HR++ glas en een voorzetwandje bij de ramen....maar zoals je op het schema kunt zien heb je niet echt veel muur bij de ramen. Ik betwijfel het of een voorzetwandje daar heel veel verschil zou maken.
pi_214702874
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:26 schreef ToT het volgende:
Klinkt goed!
Moet je wel die ruimte hebben, je kan ook denken: Fuck dat systeemplafond.

Je keuken maakt jou allicht geen reet uit als je daar wat industrieels van maakt.

Dan kun je naast de deur ook nog dit doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De binnenunit zelf zit dan in de keuken.
Maar dan moet je denk ik de hele muur wegslopen dat zal wel weer niet kunnen.

Nee toch met buizen werken en proberen ofwel naast de deur een unit in het zicht... Of onder je systeemplafond.
Daar kun je ook met een onopvallend rooster werken overigens, maar het kost je gewoon hoogtemeters.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214702896
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Moet je wel die ruimte hebben, je kan ook denken: Fuck dat systeemplafond.

Je keuken maakt jou allicht geen reet uit als je daar wat industrieels van maakt.

Dan kun je naast de deur ook nog dit doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De binnenunit zelf zit dan in de keuken.
Dus dit is een soort tunnel om de lucht van de airco doorheen te laten stromen?
Is volgens mij wel een dragende muur, maar is wel interessant! :Y Alleen heb je in de keuken ook weinig ruimte voor een binnen-unit bij die muur.
pi_214702942
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:29 schreef ToT het volgende:
Dus dit is een soort tunnel om de lucht van de airco doorheen te laten stromen?
Is volgens mij wel een dragende muur, maar is wel interessant! Alleen heb je in de keuken ook weinig ruimte voor een binnen-unit bij die muur.
Dan ga je snel richting een opvallende binnunit. Of dus als dat mogelijk is - achter je systeemplafond.

Ik heb boven de keuken lege kasten.... Daar gaat de airco in (soort verticaal systemplafondje)

Krijg je boven de keukenkasten een roostertje te zien die gaat de hele keuken + woonkamer wat verkoelen.

Airco boven de deur.... in de slaapkamers, kost niks.
Airco boven keukenkasten, enige wat je ziet is een streepje "lijnrooster" kost ook niks (afgezien van je investering).
Buizen weggewerkt etc dan hou je alleen wat moois over.
pi_214703015
Ik ga je weinig nuttige info kunnen geven verder maar je hebt wel wat elementen in je woning waar een aircoman heel creatief mee kan zijn ;)
pi_214703017
SPOILER
Vooruit, nog wat meer beeldmateriaal voor een beter beeld van de situatie. :)

Waarom die binnenunit (die inmiddels verwijderd is) zo gesloopt is, weet ik overigens niet.
pi_214703019
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:39 schreef ludovico het volgende:
Ik ga je weinig nuttige info kunnen geven verder maar je hebt wel wat elementen in je woning waar een aircoman heel creatief mee kan zijn ;)
B-) Fijn te horen!
pi_214703047
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Klinkt goed! :Y

En dan de ramen vervangen met HR++ glas en een voorzetwandje bij de ramen....maar zoals je op het schema kunt zien heb je niet echt veel muur bij de ramen. Ik betwijfel het of een voorzetwandje daar heel veel verschil zou maken.
Ik zou eerder de vloer ook isoleren dat gaat gruwelijk koud aanvoelen zonder vloerverwarming.
Tevens een mooie fancoil wegwerken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214703078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik zou eerder de vloer ook isoleren dat gaat gruwelijk koud aanvoelen zonder vloerverwarming.
Tevens een mooie fancoil wegwerken.
Hoe zou je de vloer isoleren? Ondervloertje er overheen en dan een nieuwe vloer? Of meer dan dat?

Fancoil, dat ken ik nog niet. :)

Sowieso moet er nog wel meer in het huis gebeuren. Egaline over de vloer in de aanbouw, lekkende voegen bovenop de aanbouw aansmeren, schimmel in de aanbouw verwijderen en diverse dingen optisch verbeteren.
_O- De bekleding op de trap is ook echt helemaal op, maar dat zou ik kunnen verwijderen en schilderen om ff de kosten te drukken.
pi_214703157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Hoe zou je de vloer isoleren? Ondervloertje er overheen en dan een nieuwe vloer? Of meer dan dat?

Fancoil, dat ken ik nog niet. :)

Sowieso moet er nog wel meer in het huis gebeuren. Egaline over de vloer in de aanbouw, lekkende voegen bovenop de aanbouw aansmeren, schimmel in de aanbouw verwijderen en diverse dingen optisch verbeteren.
_O- De bekleding op de trap is ook echt helemaal op, maar dat zou ik kunnen verwijderen en schilderen om ff de kosten te drukken.
Fancoils zie je in veel hotels is het systeem wat achter ludo zijn plaatje zit.

Als je het goed wil doen betonvloer eruit, isoleren en nieuwe betonvloer.
Andere optie is de vloer ophogen met isolatie en dan een nieuwe vloer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214703177
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Fancoils zie je in veel hotels is het systeem wat achter ludo zijn plaatje zit.

Als je het goed wil doen betonvloer eruit, isoleren en nieuwe betonvloer.
Andere optie is de vloer ophogen met isolatie en dan een nieuwe vloer.
Ik kan het plafond al aanraken als ik op de huidige vloer sta. Ik wil de vloer niet al te veel verder ophogen.

Verder wil ik geen extreme bedragen neerleggen voor het verwarmen van water en de woonkamer.
Een warmtepompboiler komt er sowieso wel, en voor de woonkamer moet ik dus navraag doen. :)
Doet een gemiddelde aircoboer ook wat met fancoils? Dat die ff een inschatting kan maken wat het beste is?
pi_214703452
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 15:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat zou misschien kunnen, afhankelijk van hoe lang de slang van de buitenunit naar de binnenunit mag zijn, misschien dat het net zou passen, anders wordt hij geplaatst zodat hij in de breedte van die smalle kamer gaat blazen. Moet ik ff ter plekke uitmeten.
Kan toch altijd met vloerunits?

Haal gewoon een radiator weg, die zitten er vast wel.
De enige bedenking is, hoe ga je de leidingen van binnen naar buiten weg werken?

Daarom een oplossing, voorzet wand en daar de leiding in.
Je kunt zelfs buiten door de grond in kabelbeschermbuis 100mm helemaal naar achterin de tuin. Aan een multi mag je hele lange leidingen hangen. Tot wel 50 meter per binnenunit (merkafhankelijk)
Vloermodellen heeft Mitsubishi Electric, Daikin, alle grote spelers wel.
Die passen goed bij monumentaal want vallen bijna niet op. En hoe jij binnen verbouwd moet je helemaal zelf weten zolang je niet aan de basis zit.
Vakman pur sang
pi_214703458
Als je maar nooit LG neemt *)
Vakman pur sang
pi_214703515
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kan toch altijd met vloerunits?

Haal gewoon een radiator weg, die zitten er vast wel.
De enige bedenking is, hoe ga je de leidingen van binnen naar buiten weg werken?

Daarom een oplossing, voorzet wand en daar de leiding in.
Je kunt zelfs buiten door de grond in kabelbeschermbuis 100mm helemaal naar achterin de tuin. Aan een multi mag je hele lange leidingen hangen. Tot wel 50 meter per binnenunit (merkafhankelijk)
Vloermodellen heeft Mitsubishi Electric, Daikin, alle grote spelers wel.
Die passen goed bij monumentaal want vallen bijna niet op. En hoe jij binnen verbouwd moet je helemaal zelf weten zolang je niet aan de basis zit.
Check de foto's. :)
Een tuin heb ik niet; die is volgebouwd met de aanbouw! _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je maar nooit LG neemt *)
Slechte kwaliteit?
pi_214703936
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:54 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik kan het plafond al aanraken als ik op de huidige vloer sta. Ik wil de vloer niet al te veel verder ophogen.

Verder wil ik geen extreme bedragen neerleggen voor het verwarmen van water en de woonkamer.
Een warmtepompboiler komt er sowieso wel, en voor de woonkamer moet ik dus navraag doen. :)
Doet een gemiddelde aircoboer ook wat met fancoils? Dat die ff een inschatting kan maken wat het beste is?
Tjah dat is een beetje je risico, als je dat plafond erin laat en je gaat de lucht in op de vloer (want goedkoper, laminaat eroverheen).

Is het de vraag of je je niet ergert aan de laagte van het plafond.
Die keuken zou ik zelf niet zo wakker liggen van een unit...

En mocht je een radiator kwijt willen heb je ook ruimte voor vloermodellen.

Maar mijn voorkeur zou snel zijn alles weggewerkt --> Wegwerking in de keuken --> binnen unit hoog --> vloermodel.

Ik ben niet zo een fan van vloermodellen.
pi_214703960
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah dat is een beetje je risico, als je dat plafond erin laat en je gaat de lucht in op de vloer (want goedkoper, laminaat eroverheen).

Is het de vraag of je je niet ergert aan de laagte van het plafond.
Die keuken zou ik zelf niet zo wakker liggen van een unit...

En mocht je een radiator kwijt willen heb je ook ruimte voor vloermodellen.

Maar mijn voorkeur zou snel zijn alles weggewerkt --> Wegwerking in de keuken --> binnen unit hoog --> vloermodel.

Ik ben niet zo een fan van vloermodellen.
Ja een hoger plafond zou ik wel fijner vinden, maar ik neem aan dat er wel een reden is waarom het zo laag is. Ik weet dat het enorm versterkt is, dus misschien zijn er extra balken geplaatst waar dit plafond weer tegenaan gezet is?

Hoe de oplossing er visueel uit gaat zien vind ik niet zo heel belangrijk; het moet energie-efficiënt zijn en niet al te duur in de aanschaf zijn.
pi_214703972
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:04 schreef ToT het volgende:
Ja een hoger plafond zou ik wel fijner vinden, maar ik neem aan dat er wel een reden is waarom het zo laag is. Ik weet dat het enorm versterkt is, dus misschien zijn er extra balken geplaatst waar dit plafond weer tegenaan gezet is?
Dat systeemplafondje doet niks qua sterkte, dat is afwerking om lelijke zaken eronder weg te werken, misschien elektriciteitsdraden e.d.

Die tegels eruit werken zou kunnen maar krijg je gelijk een grotere operatie.
Goedkope oplossing "plafond boeit je niks" dan utiliseer je het plafond gewoon en leg laminaat over de vloer.
pi_214703979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat systeemplafondje doet niks qua sterkte, dat is afwerking om lelijke zaken eronder weg te werken, misschien elektriciteitsdraden e.d.
Dan is het de vraag hoe ver dat plafondje van de balken af zit.
Is het eenvoudig om schadeloos wat te verwijderen om te kijken wat er onder zit?
pi_214703998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:06 schreef ToT het volgende:

[..]
Dan is het de vraag hoe ver dat plafondje van de balken af zit.
Is het eenvoudig om schadeloos wat te verwijderen om te kijken wat er onder zit?
Klinkt alsof het gewoon van die panelen zijn die je zo omhoog wipt (kun je checken).. Maar ik ben geen bouwer.
pi_214704011
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klinkt alsof het gewoon van die panelen zijn die je zo omhoog wipt (kun je checken).. Maar ik ben geen bouwer.
Toen ik er tijdens de bezichtiging ff tegenaan duwde, zat er weinig beweging in.

Ik vermoed trouwens dat er iets van isolatiemateriaal achter verwerkt zou kunnen zitten, aangezien die huizen behoorlijk gehorig zijn.
Er moet een reden voor dat verlaagde plafond zijn.
pi_214704025
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:16 schreef ludovico het volgende:
Je hebt een verlaagd plafond / systeemplafond? Daar kun je kriskras een buis wegwerken.
Keuken zou mij weinig interesseren als aparte ruimte, daar wil je alleen arbeitten, zo gezellig is het daar niet.
Nee zijn vaste gips of andere materiaalplaten, blind gespijkerd
Vakman pur sang
pi_214704050
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh dus dat plafond valt af?
pi_214704064
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb ook de indruk dat ze vast zitten.
Ik hoop niet dat het één of ander brandgevaarlijk materiaal is.
pi_214704071
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh dus dat plafond valt af?
Ach wat professionele kabelgoten vind ik an sich ook geen enorm probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')