Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Dit zijn natuurlijk altijd lastige discussies. Als iemand zelf een hoofddoek wil dragen, hoe vrijwillig is het dan om dat op het verzoek van iemand anders niet te doen? Daar kom je moeilijk uit.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Black_Baron het volgende: Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg. Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen. Maar dat kon ze niet.
Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.
Maar dat kon ze niet.
Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.
Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
Dat hoeft ook niet, toch?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
Racistquote:
Vreemd, je stelt een vraag maar je gelooft het antwoord niet. Je had haar wel geloofd als ze had gezegd dat ze het onder dwang draagt. Ik hoef hier geen woorden aan vuil te maken, je ziet vast zelf wel dat er dan iets niet klopt bij je.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
Zijn er landen waar je als vrouw gestraft kan worden vanwege het niet hebben van een vegan dieet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?
Blijkbaar wel gezien alle ontsteltenis en commotie die het oproept bij een hoop mensen .quote:
Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.
Maar dat kon ze niet.
en dat is verder toch prima?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:55 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.
Je raadt het al, eentje met hoofddoek en eentje zonder. Dat suggereert toch wel een vrije keuze, want ze hebben volstrekt dezelfde achtergrond en omstandigheden.
Het is wel handig om ze uit elkaar te houden......
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
Zo denkt ieder weldenkend mens erover maar paradoxaal genoeg is de hoofddoek heilig verklaard binnen de progressief-linkse kringen terwijl de symboliek van dat ding aardsconservatief en vrouwonterend is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:57 schreef Killumination het volgende:
Het niet dragen van een hoofddoek zou dan ook de norm moeten zijn. Hoe minder, hoe beter.
Voor wie het er mee eens zijn ja.quote:
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.
geen idee, ik weet wel dat de hoofddoekmeisjes in de minderheid zijn, de meeste studentes met die achtergrond hier hebben geen doekje om. (nu is onze grootste opleiding met veel meisjes het college voor zorg en welzijn, wellicht zijn daar kledingvoorschriften )quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:05 schreef Charged het volgende:
[..]
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.
Waarom zou je daar van schrikken? Jij wil meer gedwongen hoofddoek dragen en straffen als vrouwen het niet doen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |