abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214144071
Niet mijn OP.

quote:
Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'

ZIE VIDEO BIJ BRON

Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is? :') Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
pi_214144097
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.

Maar dat kon ze niet.

Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.

Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:28:39 #3
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214144110
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Black_Baron het volgende: Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg. Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen. Maar dat kon ze niet.

Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.
Dit zijn natuurlijk altijd lastige discussies. Als iemand zelf een hoofddoek wil dragen, hoe vrijwillig is het dan om dat op het verzoek van iemand anders niet te doen? Daar kom je moeilijk uit.

Ik hoop dat iedereen in Nederland gewoon de vrijheid heeft om zo'n ding niet te dragen wanneer ze dat niet willen, maar dat lijkt me helaas ijdele hoop. De sociale druk is in sommige gevallen gewoon te hoog.
pi_214144158
Ik ben niet zo van het korfbal
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:48:29 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214144288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.

Maar dat kon ze niet.

Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 03-07-2024 17:01:58 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214144365
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
blablablabla
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:00:28 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214144384
Minister onwaardig deze vrouw.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:07:03 #8
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214144440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
Dat hoeft ook niet, toch? :)
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:07:34 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214144445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:32 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben niet zo van het korfbal
Racist
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 3 juli 2024 @ 17:14:02 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214144515
quote:
Vreemd, je stelt een vraag maar je gelooft het antwoord niet. Je had haar wel geloofd als ze had gezegd dat ze het onder dwang draagt. Ik hoef hier geen woorden aan vuil te maken, je ziet vast zelf wel dat er dan iets niet klopt bij je.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214144692
quote:
84s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?
Zijn er landen waar je als vrouw gestraft kan worden vanwege het niet hebben van een vegan dieet?

Volgens mij niet.

Dus zou jij ook wel door moeten hebben dat je hier nu appels met peren aan het vergelijken bent. Ik ken overigens een dame die van vegan naar een Lion diet is gegaan. Dus zeg nooit nooit... ;)
pi_214144817
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet, toch? :)
Blijkbaar wel gezien alle ontsteltenis en commotie die het oproept bij een hoop mensen .
Zie bijvoorbeeld de reactie boven die van jou ;)
blablablabla
pi_214145031
Het hele concept van een hoofddoek is dan ook vrij stompzinnig; jaloerse moslimmannetjes kunnen hun lusten niet in bedwang houden dus moet de vrouw zichzelf bedekken.
pi_214145078
quote:

Maar dat kon ze niet.

Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.
Je raadt het al, eentje met hoofddoek en eentje zonder. Dat suggereert toch wel een vrije keuze, want ze hebben volstrekt dezelfde achtergrond en omstandigheden.

Het is wel handig om ze uit elkaar te houden......
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214145102
Het niet dragen van een hoofddoek zou dan ook de norm moeten zijn. Hoe minder, hoe beter.
pi_214145117
quote:
en dat is verder toch prima?
pi_214145184
Ik zal eerlijk zijn, ik ook niet. Maar anderen nu eenmaal wel, dus dan zal ik dat moeten accepteren.
pi_214145206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:55 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.
Je raadt het al, eentje met hoofddoek en eentje zonder. Dat suggereert toch wel een vrije keuze, want ze hebben volstrekt dezelfde achtergrond en omstandigheden.

Het is wel handig om ze uit elkaar te houden......
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:11:12 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214145266
quote:
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214145328
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:57 schreef Killumination het volgende:
Het niet dragen van een hoofddoek zou dan ook de norm moeten zijn. Hoe minder, hoe beter.
Zo denkt ieder weldenkend mens erover maar paradoxaal genoeg is de hoofddoek heilig verklaard binnen de progressief-linkse kringen terwijl de symboliek van dat ding aardsconservatief en vrouwonterend is.
pi_214145346
Dus we moeten nou allemaal de hoofddoek ook al fantastisch vinden? Of anders zielig doen over de vrouwtjes die hem dragen?

Het is zielig voor de vrouwen die hem niet willen dragen. De vrouwen met hoofddoek zeggen tegen de moslimmannen: Ik ben kuis, ik ben een goede moslima, die anderen dat zijn de hoeren waar jullie je barbaarse gebrek aan zelfbeheersing op los kunt laten.

En via de mannelijke seksuele agressie van moslimannen houdt het niet op bij de hoofddoek. De minst bedekte is altijd de grootste sloerie en zo krijg je een race to the burka zoals we in Franse moslimwijken al zien. Vrijwillig een hoofddoek dragen is dan ook asociaal, niet solidair met andere vrouwen maar solidair met de mannelijke seksuele onderdrukkers van de islam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214145402
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 17:59 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
en dat is verder toch prima?
Voor wie het er mee eens zijn ja.

Voor de andere helft van Nederland is vrijheid van godsdienst ontzettend belangrijk dus vermoedelijk dat daar wel de nodige schoenen zullen gaan wringen.

Gaat om iets heel fundamenteels.
blablablabla
pi_214145429
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
blablablabla
pi_214145430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:05 schreef Charged het volgende:

[..]
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.
geen idee, ik weet wel dat de hoofddoekmeisjes in de minderheid zijn, de meeste studentes met die achtergrond hier hebben geen doekje om. (nu is onze grootste opleiding met veel meisjes het college voor zorg en welzijn, wellicht zijn daar kledingvoorschriften )
Ik zelf werk voor Creatieve Industrie en ICT, daar zijn wel wat hoofddoekjes, maar ook weer niet heel veel. Heb wel het idee dat het terugloopt in elk geval in deze streek En misschien zijn een boel van die meiden met een M-O uiterlijk helemaal geen moslim
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:24:35 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214145443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
Waarom zou je daar van schrikken? Jij wil meer gedwongen hoofddoek dragen en straffen als vrouwen het niet doen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')