SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die lul met vingers beweerde dat rusland dit jaar nog de oorlog gaat winnenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
Rusland moet deze heilige oorlog voortzetten tot het hele westen gezuiverd is van van satanische invloeden
Ze kwamen bijna klaar van patriotismequote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Die lul met vingers beweerde dat rusland dit jaar nog de oorlog gaat winnen
Klopt,quote:Op dinsdag 2 juli 2024 19:10 schreef Idisrom het volgende:
Het slopen van grafstenen van Sovjet soldaten uit de Tweede Wereldoorlog door Estland, vind ik een EU- en NAVO-lid onwaardig.
(zie eerste minuut)
[ afbeelding ]
Foto: Wikipedia
Waarom moet je precies begraafplaatsen hebben voor mensen die jou land binnen gevallen zijn en bezet hebben gehouden?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt,
Monumenten in stadscentra vind ik wat anders, maar militaire begraafplaatsen hoor je te respecteren.
Wij hebben toch ook geen praalgraven voor SS-ers? Voor de Esten zijn de Russen bezetters en onderdrukkers, dus dat ze die graven ruimen is prima te begrijpen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt,
Monumenten in stadscentra vind ik wat anders, maar militaire begraafplaatsen hoor je te respecteren.
Moah ik kan het wel begrijpen. Na een paar eeuwen bezetting/oorlog/genocide is het geduld wel op, en wil je niks russisch/soviet meer in je land hebben. Dit zijn de graven van de uitvoerders van genocide.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 19:10 schreef Idisrom het volgende:
Het slopen van grafstenen van Sovjet soldaten uit de Tweede Wereldoorlog door Estland, vind ik een EU- en NAVO-lid onwaardig.
(zie eerste minuut)
[ afbeelding ]
Foto: Wikipedia
Ik zit er wat neutraler in. Over het algemeen worden de Duitse graven uit wo1 en 2 ook gewoon gerespecteerd.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Moah ik kan het wel begrijpen. Na een paar eeuwen bezetting/oorlog/genocide is het geduld wel op, en wil je niks russisch/soviet meer in je land hebben. Dit zijn de graven van de uitvoerders van genocide.
En het is ook niet zo dat rusland om een paar miljoenen doden meer of minder geeft, dus dit soort begraafplaatsen zijn alleen bedoeld voor propaganda doeleinden.
Net als in deze oorlog; _niemand_ geeft een fuck om russen. Levend of dood.
De vergelijking zou dan zijn als Duitsland nu constant nog loopt te stoken in de regio en haar nazi geschiedenis en symbologie verheerlijkt en er elke dag dreiging is vanuit Duitsland.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zit er wat neutraler in. Over het algemeen worden de Duitse graven uit wo1 en 2 ook gewoon gerespecteerd.
Dat je de rest van de symboliek sloopt snap ik wel.
Graven uit de eerste wereldoorlog worden eigenlijk altijd wel gerespecteerd. Er is ook weinig reden dat niet te doen aangezien de ideologische saus, die wel degelijk aanwezig is in de 2e wereldoorlog, in de 1e afwezig is. Ik kan me voorstellen dat je graven van oorlogscriminelen of SS troepen ruimt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zit er wat neutraler in. Over het algemeen worden de Duitse graven uit wo1 en 2 ook gewoon gerespecteerd.
De bezetting van de Duitsers duurde maar 5 jaar (in plaats van eeuwen), en de gemiddelde Nederlander had minder te vrezen van de gemiddelde Duitse soldaat. Onder andere omdat de Duitse soldaten relatief gedisciplineerd waren.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ook ten westen van Ocheretyne komt na twee maanden relatieve stilstand meer beweging. Sokil en Novooleksandrivka zijn door de Russen intussen ingenomen, en als Prohres ook nog valt, dan zitten de Russen vanaf het noorden al achter de Oekraense verdedigingslinie van de stuwmeren boven Karlivkaquote:Op woensdag 3 juli 2024 06:03 schreef BlaZ het volgende:
Wat interessante ontwikkelingen aan de frontlinie vandaag, na een wat rustigere periode.
1) Forse doorbraak richting Niu York.
2) Oostelijk deel van Chasiv Yar ingenomen.
Zie, dat Amsterdam geen Stalinlaan meer heeft, dat is meer dan terecht. Deze sadistische leider met miljoenen doden op zijn geweten, hoeft niet vereerd te worden met straatnamen en beelden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:26 schreef oheng het volgende:
[..]
De bezetting van de Duitsers duurde maar 5 jaar (in plaats van eeuwen), en de gemiddelde Nederlander had minder te vrezen van de gemiddelde Duitse soldaat. Onder andere omdat de Duitse soldaten relatief gedisciplineerd waren.
Bij de soviets was letterlijk niemand veilig. Zelfs de soviet soldaten niet. Iedereen was een potentieel slachtoffer.
En, ten slotte komen we misschien wel het grootste probleem van rusland: ze hebben nooit verantwoording afgelegd voor hun ontelbare misdaden. Er is niemand veroordeeld voor de rode terreur, de vele genocides, de massamoorden, het vervolgen van willekeurige groepen mensen.
Wat dat betreft is zelfs een begraafplaats met SS soldaten beter te pruimen dan een begraafplaats met soviet soldaten. Onder andere omdat de ene ideologie dood is, terwijl de andere weer wordt opgerakeld.
Orban kan in dit half jaar ook nog voor een (voor ons) onverwachte doorbraak zorgen, nu Hongarije het voorzitterschap van de EU heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:21 schreef Neezoistniet het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/07/3/7463788/
Er speelt een hoop achter de schermen (hele verhaal op de Politico link)
Richting Vozdvizhenka is het ook link, daar zitten de Russen nog slechts 6,5km van de hoofdweg tussen Pokrovsk en Chasiv Yar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ook ten westen van Ocheretyne komt na twee maanden relatieve stilstand meer beweging. Sokil en Novooleksandrivka zijn door de Russen intussen ingenomen, en als Prohres ook nog valt, dan zitten de Russen vanaf het noorden al achter de Oekraense verdedigingslinie van de stuwmeren boven Karlivka
Ja. Maar ik snap het strategische belang van deze weg niet zo. Al maandenlang schrijven en zeggen 'mappers' dat de weg heel belangrijk is. Maar ik zie niet in dat er troepen en materieel van Chasiv Yar naar Pokrovsk of vice versa vervoerd gaan worden. Beide plaatsen zullen toch bevoorraad moeten worden vanuit het achterland, dus via andere routes.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Richting Vozdvizhenka is het ook link, daar zitten de Russen nog slechts 6,5km van de hoofdweg tussen Pokrovsk en Chasiv Yar.
Geen woord over onze Trump-whisperer, die dat varkentje wel even gaat wassen!quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:21 schreef Neezoistniet het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/07/3/7463788/
Er speelt een hoop achter de schermen (hele verhaal op de Politico link)
Zag het gisteren idd via een update van weeb unionquote:Op woensdag 3 juli 2024 06:03 schreef BlaZ het volgende:
Wat interessante ontwikkelingen aan de frontlinie vandaag, na een wat rustigere periode.
1) Forse doorbraak richting Niu York.
2) Oostelijk deel van Chasiv Yar ingenomen.
Nu is het wel zo dat dat en langer geleden is en er een zekere mate van verzoening heeft plaatsgevonden. Dat is in dit geval niet zo.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Denys had de eerste aanval behandelt, dus waarom zou hij dit niet behandelen? Hij is best kritisch over het handelen van het Oekraense leger, en stelt misstanden (ook) aan de kaak.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:24 schreef LethalNinja het volgende:
Denys zal je hier uiteraard niet over horen. Denk wek dat Navo beter eerst wat extra anti air kan leveren en daarna pas (dure) vliegtuigen;)
Nederland en Roemeni gaan nog een extra patriot leveren toch?quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:24 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)-priceless-aircraft/
Denys zal je hier uiteraard niet over horen. Denk wek dat Navo beter eerst wat extra anti air kan leveren en daarna pas (dure) vliegtuigen;)
Gaat niet meer door, na gisteravondquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nederland en Roemeni gaan nog een extra patriot leveren toch?
Die graven zijn er ook al bijna 100 jaar. Bij Ieper bv liggen ze vlak bij elkaar en in het interbellum was het ook niet zo gezellig.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat dat en langer geleden is en er een zekere mate van verzoening heeft plaatsgevonden. Dat is in dit geval niet zo.
Sterker nog, de dreigementen richting de Baltischs staten zijn alleen maar toegenomen.
De gemiddelde Soviet soldaat gedroeg zich erger dan zelfs de gemiddelde SS soldaat.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar de geschiedenis wissen van de gewone Igors, Borissen en Ivans met de pet op, die gesneuveld zijn in belangrijke veldslagen, is onkies.
In Pokrovsk komen 6 relatief belangrijke wegen samen. Met name belangrijk in het modderseizoen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja. Maar ik snap het strategische belang van deze weg niet zo. Al maandenlang schrijven en zeggen 'mappers' dat de weg heel belangrijk is. Maar ik zie niet in dat er troepen en materieel van Chasiv Yar naar Pokrovsk of vice versa vervoerd gaan worden. Beide plaatsen zullen toch bevoorraad moeten worden vanuit het achterland, dus via andere routes.
Ik ben in Normandie ook op een Duitse begraafplaats geweest.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:40 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wij hebben toch ook geen praalgraven voor SS-ers? Voor de Esten zijn de Russen bezetters en onderdrukkers, dus dat ze die graven ruimen is prima te begrijpen.
Daaff zwetst weer wat.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik ben in Normandie ook op een Duitse begraafplaats geweest.
Oke het was minder "imposant" dan de Amerikaanse maar er lagen er bijna dubbel zoveel en sommigen maar 14 jaar.
Velen daarvan zijn ook maar "gestuurd".
Als Frankrijk het kan, kan een ander land dit toch ook?
Ongeveer het verschil tussen sterven aan kanker of aan een hartaanval.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:15 schreef oheng het volgende:
[..]
De gemiddelde Soviet soldaat gedroeg zich erger dan zelfs de gemiddelde SS soldaat.
The disaster that befell this area with the entry of the Soviet forces has no parallel in modern European experience. There were considerable sections of it where, to judge by all existing evidence, scarcely a man, woman or child of the indigenous population was left alive after the initial passage of the Soviet forces. The Russians swept the native population clean in a manner that had no parallel since the days of the Asiatic hordes.
U.S. diplomat George Kennan
De Jodenvervolging is procentueel het ergste van het Naziregiem.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:15 schreef oheng het volgende:
[..]
De gemiddelde Soviet soldaat gedroeg zich erger dan zelfs de gemiddelde SS soldaat.
The disaster that befell this area with the entry of the Soviet forces has no parallel in modern European experience. There were considerable sections of it where, to judge by all existing evidence, scarcely a man, woman or child of the indigenous population was left alive after the initial passage of the Soviet forces. The Russians swept the native population clean in a manner that had no parallel since the days of the Asiatic hordes.
U.S. diplomat George Kennan
Dat bedoelde ik juist ook. Je kunt op heel veel manieren Pokrovsk bevoorraden, en ook Chasiv Yar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:43 schreef oheng het volgende:
[..]
In Pokrovsk komen 6 relatief belangrijke wegen samen. Met name belangrijk in het modderseizoen.
Anders bekijk je zijn filmpjes eens. Hij heeft de aanval op het vliegveld gewoon genoemd, die van eergisteren? waar die 2 vliegtuigen bij zijn vernietigd/beschadigd. En eerdere aanvallen op vliegvelden waarbij vliegtuigen zijn geraakt heeft hij ook gewoon genoemd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:24 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)-priceless-aircraft/
quote:Large-scale fire in Kursk: OSINTers discovered that a military unit is on fire
Fire in Russian Kursk. July 2, 2024
A massive fire broke out in the Russian city of Kursk on Tuesday, July 2, with thick black smoke visible from different parts of the city.
Russian Telegram channel Astra published the eyewitness video.
Ukrainian OSINT researchers from the CyberBoroshno Telegram channel identified what was burning on the territory of the 3754th Central Aviation Technical Base (military unit 13830).
The first reports of a massive fire in the center of the Russian city of Kursk were published in local public media after 10 a.m.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag is hoe het sentiment in NL en Frankrijk is op het moment dat Duitsland al 3 jaar Belgi uitmoord en er een kans bestaat dat ze daarna doortikken naar ons of de Fransen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Daaff zwetst weer wat.
Net als La Cambe hebben wij de Duitse militaire begraafplaats in Ysselsteyn - waar van de Wehrmacht tot de SS ligt.
Ik heb al een tijd geen filmpje gekeken van Denys daar ben ik transparant over. Ik kan ook aangeven dat ik het moeilijk vind want als ik die headers zie dan schrikt dat bij mij al enorm af. De filmpjes die ik heb gezien, al wat langer geleden repten alleen maar over Oekranse successen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:56 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Anders bekijk je zijn filmpjes eens. Hij heeft de aanval op het vliegveld gewoon genoemd, die van eergisteren? waar die 2 vliegtuigen bij zijn vernietigd/beschadigd. En eerdere aanvallen op vliegvelden waarbij vliegtuigen zijn geraakt heeft hij ook gewoon genoemd.
Die aanval waar de forbes het over heeft is ook gewoon in zijn laatste filmpje langsgekomen.
- vanaf 6.40 - 7.50 ofzo (aanval helikopter)
- vanaf 4.00 - 8.40 (aanval vliegtuigen)
Wanneer ik commentaar lever op jouw pro Russische filmpjes dan bekijk ik ze tenminste. Maar jij valt nu wel door de mand.
Het is maar wat je door de mand vallen noemt. Als je naar mijn reacties kijkt in NWS in de afgelopen jaren dan zie je dat ik al heel lang bezig ben om als aanvulling op de overwegend westerse informatie ook wat informatie te delen vanuit andere gebieden voor een zo volledig beeld. Weeb union maar ook History Legends helpen daarmee. Als je niet naar hen filmpjes kijkt maar alleen af en toe naar de nieuwe kaart van het front dan kan dat verwarrend zijn "huh hoe kan dat nou, Rusland is ineens een paar dorpen of zelfs een hele stad opgeschoven???" Nouja als je dus af en toe ook filmpjes kijkt van andere bronnen dan was dat geen verassing geweest.quote:Maar jij valt nu wel door de mand.
Hopelijk denkt Oekrane wel extra goed na waar ze de nieuwe vliegtuigen straks gaat parkeren. Wellicht nog even wachten met die vliegtuigen tot de anti air overal in orde is?quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:57 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Ik wil niet zeggen dat dit bij alle vliegtuigen zo is die daar geparkeerd staan. Volgens mij waren er sowieso een aantal vliegtuigen aanwezig die wel in werkende staat waren. Maar het zou best kunnen dat een aantal niet meer in werkende staat waren en voor bijvoorbeeld onderdelen gebruikt werden. Of als decoys verplaatst werden.
https://www.google.co.uk/(...)0vMDdiNzRj?entry=ttu
Vliegtuigen die in gebruik zijn zouden niet zo gegroepeerd staan lijkt mij. Er is meer dan genoeg ruimte op het vliegveld.
Pokrovsk is schijnbaar een van de belangrijkste steden qua verdeling van goederen vanwege de aansluiting op het spoornetwerk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja. Maar ik snap het strategische belang van deze weg niet zo. Al maandenlang schrijven en zeggen 'mappers' dat de weg heel belangrijk is. Maar ik zie niet in dat er troepen en materieel van Chasiv Yar naar Pokrovsk of vice versa vervoerd gaan worden. Beide plaatsen zullen toch bevoorraad moeten worden vanuit het achterland, dus via andere routes.
quote:In Odessa SBU detained two military spies and an agent in a wig
The SBU has neutralised an FSB agent group in Odessa, with one of the agents using wigs for concealment.
The SBU neutralised an FSB agent group in Odessa. The spy cell consisted of two military officers and their accomplice. This was reported by the SBU on 2 July.
On the instructions of the Russian secret service, the spies were scouting locations of air defence systems that defend Odessa.
The agents systematically travelled around Odessa and the surrounding areas to collect information. If they found "necessary" objects, they covertly photographed them and marked the corresponding geolocations on Google maps.
Another task of the enemy group was the disguised installation of wireless video cameras on the territory of the Odessa seaport.
For conspiracy, the enemy spies used taxis, and their accomplice disguised her appearance by constantly changing her wigs.
Ook als het oude vliegtuigen zijn, of decoys, dan wil je ze verspreiden. Dan moeten ze immers meer raketten eraan besteden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:57 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Ik wil niet zeggen dat dit bij alle vliegtuigen zo is die daar geparkeerd staan. Volgens mij waren er sowieso een aantal vliegtuigen aanwezig die wel in werkende staat waren. Maar het zou best kunnen dat een aantal niet meer in werkende staat waren en voor bijvoorbeeld onderdelen gebruikt werden. Of als decoys verplaatst werden.
https://www.google.co.uk/(...)0vMDdiNzRj?entry=ttu
Vliegtuigen die in gebruik zijn zouden niet zo gegroepeerd staan lijkt mij. Er is meer dan genoeg ruimte op het vliegveld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |