abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214131512
Siversk van Lienden 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 18:35:18 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214131689

Rusland moet deze heilige oorlog voortzetten tot het hele westen gezuiverd is van van satanische invloeden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214132424
Het slopen van grafstenen van Sovjet soldaten uit de Tweede Wereldoorlog door Estland, vind ik een EU- en NAVO-lid onwaardig.

(zie eerste minuut)

Foto: Wikipedia

[ Bericht 5% gewijzigd door Idisrom op 02-07-2024 19:23:45 ]
pi_214134480
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 18:35 schreef michaelmoore het volgende:

Rusland moet deze heilige oorlog voortzetten tot het hele westen gezuiverd is van van satanische invloeden
Die lul met vingers beweerde dat rusland dit jaar nog de oorlog gaat winnen :')
  dinsdag 2 juli 2024 @ 20:22:53 #6
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214134776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 20:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Die lul met vingers beweerde dat rusland dit jaar nog de oorlog gaat winnen :')
Ze kwamen bijna klaar van patriotisme
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 2 juli 2024 @ 20:23:50 #7
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214134789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 19:10 schreef Idisrom het volgende:
Het slopen van grafstenen van Sovjet soldaten uit de Tweede Wereldoorlog door Estland, vind ik een EU- en NAVO-lid onwaardig.

(zie eerste minuut)

[ afbeelding ]
Klopt,

Monumenten in stadscentra vind ik wat anders, maar militaire begraafplaatsen hoor je te respecteren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_214134898
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 20:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt,

Monumenten in stadscentra vind ik wat anders, maar militaire begraafplaatsen hoor je te respecteren.
Waarom moet je precies begraafplaatsen hebben voor mensen die jou land binnen gevallen zijn en bezet hebben gehouden?

En als je dat al moet, voor hoe lang dan?
Je kan niet eeuwig begraafplaatsen blijven onderhouden.
pi_214135081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 20:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt,

Wij hebben toch ook geen praalgraven voor SS-ers? Voor de Esten zijn de Russen bezetters en onderdrukkers, dus dat ze die graven ruimen is prima te begrijpen.
pi_214135172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 19:10 schreef Idisrom het volgende:

(zie eerste minuut)

[ afbeelding ]
Moah ik kan het wel begrijpen. Na een paar eeuwen bezetting/oorlog/genocide is het geduld wel op, en wil je niks russisch/soviet meer in je land hebben. Dit zijn de graven van de uitvoerders van genocide.

En het is ook niet zo dat rusland om een paar miljoenen doden meer of minder geeft, dus dit soort begraafplaatsen zijn alleen bedoeld voor propaganda doeleinden.

Net als in deze oorlog; _niemand_ geeft een fuck om russen. Levend of dood.
pi_214138030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 20:45 schreef oheng het volgende:

[..]
Moah ik kan het wel begrijpen. Na een paar eeuwen bezetting/oorlog/genocide is het geduld wel op, en wil je niks russisch/soviet meer in je land hebben. Dit zijn de graven van de uitvoerders van genocide.

En het is ook niet zo dat rusland om een paar miljoenen doden meer of minder geeft, dus dit soort begraafplaatsen zijn alleen bedoeld voor propaganda doeleinden.

Net als in deze oorlog; _niemand_ geeft een fuck om russen. Levend of dood.
Ik zit er wat neutraler in. Over het algemeen worden de Duitse graven uit wo1 en 2 ook gewoon gerespecteerd.

Dat je de rest van de symboliek sloopt snap ik wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214138278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 22:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik zit er wat neutraler in. Over het algemeen worden de Duitse graven uit wo1 en 2 ook gewoon gerespecteerd.

De vergelijking zou dan zijn als Duitsland nu constant nog loopt te stoken in de regio en haar nazi geschiedenis en symbologie verheerlijkt en er elke dag dreiging is vanuit Duitsland.

Die graven zijn dan hier ook vrij snel weg als daar SS symbolen op staan. Die Russen lopen nu ook niet voor niks met USSR symbologie rond.

Snap dus wel dat ze alles wat ook maar op enige manier als positief gezien kan worden richting Rusland gebruiken als publiek toilet of anders gewoon netjes ruimen.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 23:28:29 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214138366
quote:

[..]

Graven uit de eerste wereldoorlog worden eigenlijk altijd wel gerespecteerd. Er is ook weinig reden dat niet te doen aangezien de ideologische saus, die wel degelijk aanwezig is in de 2e wereldoorlog, in de 1e afwezig is. Ik kan me voorstellen dat je graven van oorlogscriminelen of SS troepen ruimt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214138639
quote:

[..]

De bezetting van de Duitsers duurde maar 5 jaar (in plaats van eeuwen), en de gemiddelde Nederlander had minder te vrezen van de gemiddelde Duitse soldaat. Onder andere omdat de Duitse soldaten relatief gedisciplineerd waren.

Bij de soviets was letterlijk niemand veilig. Zelfs de soviet soldaten niet. Iedereen was een potentieel slachtoffer.

En, ten slotte komen we misschien wel het grootste probleem van rusland: ze hebben nooit verantwoording afgelegd voor hun ontelbare misdaden. Er is niemand veroordeeld voor de rode terreur, de vele genocides, de massamoorden, het vervolgen van willekeurige groepen mensen.

Wat dat betreft is zelfs een begraafplaats met SS soldaten beter te pruimen dan een begraafplaats met soviet soldaten. Onder andere omdat de ene ideologie dood is, terwijl de andere weer wordt opgerakeld.
  woensdag 3 juli 2024 @ 06:03:49 #15
56749 BlaZ
pi_214138995
Wat interessante ontwikkelingen aan de frontlinie vandaag, na een wat rustigere periode.

1) Forse doorbraak richting Niu York.
2) Oostelijk deel van Chasiv Yar ingenomen.
pi_214139330
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 06:03 schreef BlaZ het volgende:
Wat interessante ontwikkelingen aan de frontlinie vandaag, na een wat rustigere periode.

Ook ten westen van Ocheretyne komt na twee maanden relatieve stilstand meer beweging. Sokil en Novooleksandrivka zijn door de Russen intussen ingenomen, en als Prohres ook nog valt, dan zitten de Russen vanaf het noorden al achter de Oekraïense verdedigingslinie van de stuwmeren boven Karlivka
pi_214139362
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 00:26 schreef oheng het volgende:

[..]
De bezetting van de Duitsers duurde maar 5 jaar (in plaats van eeuwen), en de gemiddelde Nederlander had minder te vrezen van de gemiddelde Duitse soldaat. Onder andere omdat de Duitse soldaten relatief gedisciplineerd waren.

Bij de soviets was letterlijk niemand veilig. Zelfs de soviet soldaten niet. Iedereen was een potentieel slachtoffer.

En, ten slotte komen we misschien wel het grootste probleem van rusland: ze hebben nooit verantwoording afgelegd voor hun ontelbare misdaden. Er is niemand veroordeeld voor de rode terreur, de vele genocides, de massamoorden, het vervolgen van willekeurige groepen mensen.

Wat dat betreft is zelfs een begraafplaats met SS soldaten beter te pruimen dan een begraafplaats met soviet soldaten. Onder andere omdat de ene ideologie dood is, terwijl de andere weer wordt opgerakeld.
Zie, dat Amsterdam geen Stalinlaan meer heeft, dat is meer dan terecht. Deze sadistische leider met miljoenen doden op zijn geweten, hoeft niet vereerd te worden met straatnamen en beelden.
Maar de geschiedenis wissen van de gewone Igors, Borissen en Ivans met de pet op, die gesneuveld zijn in belangrijke veldslagen, is onkies.
De Esten waren ook door de Duitsers in de steek gelaten door het Molotov-Von Ribbentropverdrag.
pi_214139372
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/07/3/7463788/

Er speelt een hoop achter de schermen (hele verhaal op de Politico link)
pi_214139415
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 08:21 schreef Neezoistniet het volgende:

Orban kan in dit half jaar ook nog voor een (voor ons) onverwachte doorbraak zorgen, nu Hongarije het voorzitterschap van de EU heeft.
  woensdag 3 juli 2024 @ 08:31:01 #20
56749 BlaZ
pi_214139422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 08:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ook ten westen van Ocheretyne komt na twee maanden relatieve stilstand meer beweging. Sokil en Novooleksandrivka zijn door de Russen intussen ingenomen, en als Prohres ook nog valt, dan zitten de Russen vanaf het noorden al achter de Oekraïense verdedigingslinie van de stuwmeren boven Karlivka
Richting Vozdvizhenka is het ook link, daar zitten de Russen nog slechts 6,5km van de hoofdweg tussen Pokrovsk en Chasiv Yar.
pi_214139486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 08:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Richting Vozdvizhenka is het ook link, daar zitten de Russen nog slechts 6,5km van de hoofdweg tussen Pokrovsk en Chasiv Yar.
Ja. Maar ik snap het strategische belang van deze weg niet zo. Al maandenlang schrijven en zeggen 'mappers' dat de weg heel belangrijk is. Maar ik zie niet in dat er troepen en materieel van Chasiv Yar naar Pokrovsk of vice versa vervoerd gaan worden. Beide plaatsen zullen toch bevoorraad moeten worden vanuit het achterland, dus via andere routes.
pi_214140893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 08:21 schreef Neezoistniet het volgende:

Geen woord over onze Trump-whisperer, die dat varkentje wel even gaat wassen!

https://www.politico.eu/a(...)rump-vladimir-putin/
pi_214140953
https://www.forbes.com/si(...)-priceless-aircraft/

Denys zal je hier uiteraard niet over horen. Denk wek dat Navo beter eerst wat extra anti air kan leveren en daarna pas (dure) vliegtuigen;)
pi_214140963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 06:03 schreef BlaZ het volgende:

Zag het gisteren idd via een update van weeb union
  Forum Admin woensdag 3 juli 2024 @ 11:30:07 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214140992
quote:

[..]

Nu is het wel zo dat dat en langer geleden is en er een zekere mate van verzoening heeft plaatsgevonden. Dat is in dit geval niet zo.

Sterker nog, de dreigementen richting de Baltischs staten zijn alleen maar toegenomen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')