https://www.ad.nl/utrecht(...)rH9LnDjMcpoLNCd584jgquote:Voor veel Nederlanders is Amsterdam niet langer dé stad van Nederland; dit jaar is die titel naar Utrecht gegaan. Utrecht wordt als vriendelijker en aantrekkelijker ervaren en staat bovenaan de lijst voor een dagje uit. Dit blijkt uit het Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.
Tijdens de coronacrisis verloor Amsterdam al tijdelijk zijn koppositie door de sluiting van winkels en horeca. Nu wordt de stad vermeden vanwege de toeristendrukte en hoge prijzen, ondanks dat het winkel- en horeca-aanbod als het beste van Nederland wordt gezien. Daarentegen wordt de sfeer in Utrecht als veel prettiger ervaren. Ook Rotterdam en Maastricht winnen aan sympathie bij volwassen Nederlanders.
Er zijn verschillende redenen waarom de Domstad tegenwoordig meer in trek is dan de hoofdstad. ,,Utrecht heeft alles wat Amsterdam ook heeft. Zo heeft Utrecht erg goede faciliteiten, veel horeca en leuke winkels. Alleen heeft Utrecht wel een knussere sfeer.”
,,Daarnaast is de bereikbaarheid van de stad hoog door de centrale ligging, waardoor het voor veel Nederlanders aantrekkelijk is om erheen te gaan. Het is een echte stad, maar dan zonder de ellende waar Amsterdam soms mee te maken heeft’’, vertelt Hendrik Beerda.
Amsterdam onder tieners nog wel de populairste
Bij tieners behoudt Amsterdam nog wel zijn magische status als stad waar het allemaal gebeurt, maar ook bij deze doelgroep verliest de stad aan glans. Onder jongeren van 12 tot 18 jaar behoudt Amsterdam zijn aantrekkingskracht, vooral door het levendige uitgaansleven. Steden als Rotterdam, Utrecht, Maastricht en Den Haag worden wel steeds grotere concurrenten.
Ftfy.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
'De stad van Nederland', dat is nog altijd Den BoschBreda.
quote:Dit blijkt uit het Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy
quote:Op maandag 1 juli 2024 19:06 schreef xpompompomx het volgende:
'De stad van Nederland', dat is nog altijd Den BoschBredaEindhoven.
Utrecht heeft officieel meer vrouwen dan mannenquote:Op maandag 1 juli 2024 19:09 schreef Bofjijff het volgende:
Welke ellende heeft Amsterdam wat utrecht niet heeft? Allebei tiefusdruk volgens mij. En trekt allebei vaag volk aan.
Leuke hoeren. Ooit.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:09 schreef Bofjijff het volgende:
Welke ellende heeft Amsterdam wat utrecht niet heeft? Allebei tiefusdruk volgens mij. En trekt allebei vaag volk aan.
Minimaal 15% daarvan was tot voor kort man.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:29 schreef Paul het volgende:
[..]
Utrecht heeft officieel meer vrouwen dan mannen(vrouwenoverschot)
https://www.rtvutrecht.nl(...)orden-dan-kieskeurig
Arnhem is idd gezellig.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ga voor Arnhem.
Amsterdam staat wel op 2.
Rotterdam als laatste. Wat een kutstad. Daar mochten vroeger nog meer bommen op vallen hoor.
Fixed.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:23 schreef Hathor het volgende:
Kom aapjes kijken in Overvecht.
Pas op, kom niet te dicht bij het hek, ik gooi met poep stenen.
Beter als opgesloten binnen de ring van Amstetdam doen alsof je alles beter weet.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
Lekker achter de geraniums in Utrecht ipv. de wijde wereld te omhelzen.
Hou je eigen rotzooi bij je!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 07:48 schreef Shotty het volgende:
Are you a tourist, and are you reading this?
Utrecht is a lot more fun than Amsterdam! Weed, booze, canals and hookers, all there! The hookers are even on boats. How Dutch do you want it? Even Amsterdam doesnt have that!
Zou wel fijn zijn, wat minder toeristen in Amsterdam namelijk😅
Deels mee eens maar Utrecht idd altijd al de leukste randstad stad gevonden.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
'De stad van Nederland', dat is nog altijd Den Bosch.
Vanuit je dorp in de achterhoek naar Amsterdam verhuizen en dan denken dat je de wijde wereld omhelstquote:Op maandag 1 juli 2024 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
Lekker achter de geraniums in Utrecht ipv. de wijde wereld te omhelzen.
Rotzooi? Geld in het laatje brengende toeristen!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 09:33 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hou je eigen rotzooi bij je!
En die boten zijn al jaren weg by the way ;-)
Rotterdam vond ik nog best wat hebben, toen corona me pushte om m'n vakantie binnen eigen land te boeken. Op dat moment (2021) voelde het wat 'echter' dan Amsterdam.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb sowieso niks met Nederlandse steden. Hotels in Utrecht zijn tegenwoordig ook al flink prijzig, gevoelsmatig niet heel anders dan een Amsterdam.
1 blik op google en ziet er idd gezellig uitquote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Aanrader in Utrecht: Kanaalstraat. Je kan er lekker eten voor een mooi prijsje.²
Minder Britten die dronken hun vrijgezellenfeest houden en minder drugstoeristen, vermoed ikquote:Op maandag 1 juli 2024 19:09 schreef Bofjijff het volgende:
Ja, maar zie er maar eens parkeerplek te vinden voor een schappelijke prijsquote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:33 schreef Ama het volgende:
Amsterdam is wel af en toe leuk voor een dagje weg maar het is zeker niet de leukste stad van NL. Wel veel concertzalen in Amsterdam, dat is wel een pluspunt.
Auto's zijn geen oplossing voor het probleem, maar juist de oorzaak. Dat heeft Utrecht juist goed begrepen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:32 schreef Domnivoor het volgende:
,,Daarnaast is de bereikbaarheid van de stad hoog”
![]()
Kom voor de aardigheid eens met de auto naar Utrecht voordat je zoiets schrijft.
Utrecht is juist super makkelijk te bereiken met de trein voor vrijwel iedereen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:32 schreef Domnivoor het volgende:
,,Daarnaast is de bereikbaarheid van de stad hoog”
![]()
Kom voor de aardigheid eens met de auto naar Utrecht voordat je zoiets schrijft.
Buiten de ring en dan verder met ov. Binnensteden worden niet leuker van auto’s en moeten dan ook ontmoedigd worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, maar zie er maar eens parkeerplek te vinden voor een schappelijke prijs
En dan niet de goede spelling gebruiken 🤨quote:Op maandag 1 juli 2024 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
'De stad van Nederland', dat is nog altijd Den Bosch.
Nep Bosschenaar gespot.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En dan niet de goede spelling gebruiken 🤨
Nee ga jij maar naar dat lelijke Rotterdamquote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik vind het maar een lelijke stad. Kom er niet graag.
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:54 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Auto's zijn geen oplossing voor het probleem, maar juist de oorzaak. Dat heeft Utrecht juist goed begrepen.
Ja leuk… Mijn ouders zijn slecht ter been. Met het OV reizen gaat bijna niet meer. Ze zijn op hun auto aangewezen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Utrecht is juist super makkelijk te bereiken met de trein voor vrijwel iedereen.
Dat is vervelend voor je ouders, er is nooit een oplossing die voor iedereen werkt. Ik ben er van overtuigd dat een autoluwe stad meer toegankelijk is voor mensen met een beperking dan een auto vriendelijke stad. Hoe minder auto’s des te meer ruimte voor de mensen die echt geen alternatief hebben. Vergeet ook niet dat er zat beperkingen zijn waarbij je niet kunt autorijden.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 19:38 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Ja leuk… Mijn ouders zijn slecht ter been. Met het OV reizen gaat bijna niet meer. Ze zijn op hun auto aangewezen.
Door alle verkeersmaatregelen kunnen ze hier helemaal niet meer komen. En dat doet pijn. Ze zouden graag mijn vernieuwde huisje willen zien.
Mijn zus woont in Roermond. Dat is wel goed bereikbaar.
Ijsbaan is ook Overvecht toch?quote:Op maandag 1 juli 2024 22:23 schreef Hathor het volgende:
Kom aapjes kijken in Overvecht.
Pas op, kom niet te dicht bij het hek, ik gooi met poep.
Klopt, zit in Overvecht. Valt je de verloedering daar nou echt niet op bij die flatgebouwen?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 23:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ijsbaan is ook Overvecht toch?
Dit seizoen geweest (met OV), zat niet vol maar wel gezellig en niemand gooide met poep
Voor herhaling vatbaar dacht ik eigenlijk
Ja, daar woon ik niet zo gek ver vandaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 23:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ijsbaan is ook Overvecht toch?
Dit seizoen geweest (met OV), zat niet vol maar wel gezellig en niemand gooide met poep
Voor herhaling vatbaar dacht ik eigenlijk
Ja ik hoef er niet te wonen verder maar niemand gooide met poepquote:Op woensdag 3 juli 2024 00:40 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Klopt, zit in Overvecht. Valt je de verloedering daar nou echt niet op bij die flatgebouwen?
Daarbij doet tuig niet aan schaatsen natuurlijk.
Jazeker. Ik snap het gedweep met de Lelylijn niet zo. Alsof Amsterdam de enige plek is, die belangrijk is voor het Noorden. Het oplossen van het knelpunt bij Meppel is veel belangrijker voor ons.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Utrecht is juist super makkelijk te bereiken met de trein voor vrijwel iedereen.
*ouch*quote:Op maandag 8 juli 2024 12:22 schreef AgLarrr het volgende:
Ik kan me de dagen herinneren dat je de stad zondag voor jezelf had als Utrechtenaar.
quote:
En dan neemt een andere stad het over, en gaat het daar uiteindelijk ook zo.quote:Op maandag 8 juli 2024 12:22 schreef AgLarrr het volgende:
Utrecht is fantastisch, maar dit is wel een tipping point en waarschijnlijk niet in positieve zin. Ooit stond het in de Lonley Planet als één van de onontdekte parels in Europa, daarna begonnen de toeristen te komen. Je ziet nu al minder worden en met deze kwalificatie is het centrum over 10 jaar een pretpark, net als in Amsterdam.
Ik kan me de dagen herinneren dat je de stad zondag voor jezelf had als Utrechtenaar. Alleen de cafés open, geen toerist te bekennen; een beetje flaneren over het Lepelenburg en de grachten. Good ol' times.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |