Dat was een stuk beter, voor het eerst dit toernooi dat ik eens snelle combinaties zag en scherpe, hard ingespeelde passes tussen de linies waar je jezelf mee in kansrijke positie voetbalt. Goed als elftal de druk naar voren erop gehouden waardoor Dumfries eindelijk weer eens ouderwets kon stieren aan de zijlijn, en Schouten zat op het middenveld overal tussen.
Gakpo subliem, die was wereldklasse, Malen een hele sterke invalbeurt. Zodra er ruimtes beginnen te vallen is hij op een goede dag als deze levensgevaarlijk en dat recht op de keeper schieten lijkt nu ook beter te worden.
Reijnders viel me op, die zat bijna in een soort Frenkie-rol in plaats van z'n gebruikelijke spel dat meer box-to-box is. Dat ging verrassend goed, ook zijn beste partij tot nu toe, was continu aanspeelbaar en deed er meestal iets goeds mee (maar laat die doelpogingen misschien maar even voor wat het is). Temporiseren, steekballen op het juiste moment, bovendien sleurt ie als een gek. Heeft natuurlijk niet dat watervlugge van De Jong maar ik vond het het opmerken waard.
Over de verdedigers kun je verder niet veel zeggen want er hoefde weinig écht te worden ingegrepen. Krijg je als de boel solide staat en de tegenpartij er weinig van kan.
Oké, en dat het geen al te beste tegenstander was helpt natuurlijk om ons beter voor de dag te doen komen, maar ze hebben buiten het eerste kwartier ook echt NIETS te vertellen gehad. Gewoon een goede teamprestatie waardoor je vanzelf ook het kwaliteitsverschil gaat terugzien. Dat is wat zoveel landen dit toernooi niet voor elkaar krijgen, maar wij vanavond wel. Ik ben voorzichtig optimistisch.
Nu alleen nog even leren afronden want dat ging weer net zo beroerd als tegen Polen.

Man, wat heb ik me zitten ergeren tot de 0-2 want hij
zou toch eens verkeerd vallen. Oh ja, en Memphis een boete geven voor elke standaardsituatie waar hij achter de bal gaat staan. Speelde verder best goed, maar wat die gozer met vrije trappen en corners doet kan niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 03-07-2024 00:33:26 ]