SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Voor Nederland zijn er nog geen deelnemers voorgedragen door NOCNSF. Dat kan, lijkt mij, niet al te lang meer op zich laten wachten. Misschien dat een van jullie al een beter zicht heeft wie zich gekwalificeerd heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Wijler heeft het OKT gewonnen: https://nos.nl/artikel/25(...)tst-zich-voor-spelenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:09 schreef Riofan83 het volgende:
De bond heeft Gaby Schloesser, Quinty Roeffen, Laura van der Winkel en Steve Wijler geselecteerd.
Op basis waarvan Wijler de voorkeur krijgt boven Senna Roos weet ik niet. Ze schieten allebei niet zo lekker de laatste tijd.
Gijs Broeksma, die ook in het Nederlands team zat, heeft zijn carrière beëindigd en gaat beginnen aan de pilotenopleiding.
Zoals je in alle sporten ziet, meer vrouwen dan mannen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat is er met de mannen gebeurd de afgelopen 4 jaar?
Team viel steeds tegen. 3 mannen staan individueel nog steeds subtop. Maar ja, mag er maar 1 meedoen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Logisch als je 4 damesteams hebt en maar 1 herenteam bij de grote teamsporten, buiten dat is het verschil niet zo heel grootquote:Op donderdag 18 juli 2024 09:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals je in alle sporten ziet, meer vrouwen dan mannen.
2024:
104 mannelijke deelnemers
154 vrouwelijke deelnemers
https://en.m.wikipedia.or(...)2024_Summer_Olympics
De beste (Stef van den Berg) is gestopt wegens aanhoudende ondraaglijke hoofdpijn, niet echt te combineren met een concentratiesport als boogschieten. Nu hebben we 3 mannen die alle 3 best zouden kunnen mee doen, de finale bij OKT ging ook tussen 2 Nederlanders. Maar het team heeft zich door wat pech niet geplaatst.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ze hadden soms ook wel net de verkeerde loting. Maar ik bedoel met 'wat pech' is dat ze absoluut de kwaliteiten wel hebben, maar het kwam er op het juiste moment niet uit. Terwijl ze eerder hebben laten zien dat ze het ook onder druk wel kunnen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 08:16 schreef Szura het volgende:
Hoezo wat pech? Ze hebben gewoon niet geleverd.
Zen? Ik vind het altijd juist enorm zenuwslopend in ieder geval als het een Nederlander is in de KO-fase.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:17 schreef Nielsch het volgende:
dit is altijd zo'n lekken zen kijkevenement... vooral als je een beetje brak bent.
Jep, ranking round in het boogschieten, het schermen van de moderne vijfkamp en de nodige zeilraces (die niet op de TV-baan) zijn volgens mij de enige paar dingen van de hele Spelen die níet live te kijken zijnquote:
Daar ging ik ook vanuit, maar ze hebben er wel dit staan: Live on Eurosport from 9:30 on 25 Julyquote:
In Tokyo was er geloof ik een samenvatting van 15 minuten. Het was letterlijk een beeld van alle boogschutters op een rij, geen camera op het doelwit. Ik kan me niet herinneren of er überhaupt graphics op het scherm waren. Zoveel mis je dus ook niet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar ging ik ook vanuit, maar ze hebben er wel dit staan: Live on Eurosport from 9:30 on 25 July
Wel heel jammer trouwens dat het niet uitgezonden wordt.
Schieten Qquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, ranking round in het boogschieten, het schermen van de moderne vijfkamp en de nodige zeilraces (die niet op de TV-baan) zijn volgens mij de enige paar dingen van de hele Spelen die níet live te kijken zijn
Ja ik vroeg me al af of mijn verbinding stuk wasquote:Op donderdag 25 juli 2024 09:46 schreef kilon het volgende:
Het zou begonnen moeten zijn maar ik zie nog geen gescoorde pijlen.
https://olympics.com/en/p(...)ividual/qual000100--
Terwijl we wachten dus nog even de belangen: je schiet in de ranking round 72 pijlen en de totale score bepaalt je ranking voor de bracket. Daar speelt nummer 1 tegen 64, 2 tegen 63 etc.
De team bracket wordt samengesteld door de som van alle individuele schutters te nemen.
Het mixed team is hetzelfde idee maar dan pakken we de mannen ook mee.
Zolang ze maar niet tegen Korea moeten in de mogelijke QFquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:06 schreef kilon het volgende:
Het lijkt erop dat ze alles per 6 pijlen tegelijkertijd invoeren. Het updaten zal dan telkens wat tijd in beslag nemen.
Nu 12 pijlen gehad, niet best. Elfde team in de tussenstand.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:10 schreef franklop het volgende:
Of nee, wat is verschil tussen 10 en X in deze?
Brainfartquote:
Niks.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:10 schreef franklop het volgende:
Of nee, wat is verschil tussen 10 en X in deze?
Hoe wordt die indeling gemaakt met die 12 teams eigenlijk, top 4 automatisch door en de overige 8 voor die andere 4 plekken?quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet tegen Korea moeten in de mogelijke QF
Gewoon 1-16 8-9 etc, maar dan zijn 13-16 BYEquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoe wordt die indeling gemaakt met die 12 teams eigenlijk, top 4 automatisch door en de overige 8 voor die andere 4 plekken?
Dat komt op hetzelfde neer toch?quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon 1-16 8-9 etc, maar dan zijn 13-16 BYE
quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon 1-16 8-9 etc, maar dan zijn 13-16 BYE
Ja dat is wat ik bedoeldequote:
Ja Roeffen en Winkel staan echt heel slecht te schieten, je verwacht ze niet bij de bovenste helft maar dit is rukquote:
Amerika doet het tot nu toe ook vrij belabberd, die staan 10equote:Op donderdag 25 juli 2024 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nouja zolang je Amerika en Korea maar ontloopt in de potentiële kwartfinale vind ik het allemaal wel best
Individueel is toch een loterij
Nee joh dit zijn de slechtste spelen ooit!!! Dat topic moet maar snel worden gemaakt hoorquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nouja zolang je Amerika en Korea maar ontloopt in de potentiële kwartfinale vind ik het allemaal wel best
Individueel is toch een loterij
Jennifer Mucino heeft haar dag niet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Amerika doet het tot nu toe ook vrij belabberd, die staan 10e
Casey staat ook niet echt lekker te schietenquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jennifer Mucino heeft haar dag niet.
Korea ook volgens mij en die staan eerste.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:32 schreef franklop het volgende:
Ze staan op de eerste baan, kan dat invloed hebben?
Wijler en de dames moeten van nu alles op alles zetten om alles in de roos te schieten!quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:32 schreef kilon het volgende:
Wijler moet wel zijn best doen om er voor het gemengd pijltjes schieten een goede klassering uit te halen. Ik weet alleen niet hoe ze daar de scores optellen, van iedereen of alleen de beste man en vrouw.
Ik bel meteen de coach even op. Het kan nog!!!quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wijler en de dames moeten van nu alles op alles zetten om alles in de roos te schieten!
Maar Senna Roos doet niet meequote:Op donderdag 25 juli 2024 10:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wijler en de dames moeten van nu alles op alles zetten om alles in de roos te schieten!
Alleen beste man/vrouw volgens mij. En dan staat Schloesser nu wel 36e, maar met 3 Koreanen, 3 Chinezen, 3 Mexicanen, 2 Amerikanen, 2 Duitsers en ook nog wel wat dames uit landen die geen deelname hebben bij de heren boven zich is het minder dramatisch dan het lijkt.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:32 schreef kilon het volgende:
Wijler moet wel zijn best doen om er voor het gemengd pijltjes schieten een goede klassering uit te halen. Ik weet alleen niet hoe ze daar de scores optellen, van iedereen of alleen de beste man en vrouw.
Pijnlijk voor Sennequote:Op donderdag 25 juli 2024 10:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar moet je in ieder geval top 16 halen (en liefst geen 8/9 of 16)quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen beste man/vrouw volgens mij. En dan staat Schloesser nu wel 36e, maar met 3 Koreanen, 3 Chinezen, 3 Mexicanen, 2 Amerikanen, 2 Duitsers en ook nog wel wat dames uit landen die geen deelname hebben bij de heren boven zich is het minder dramatisch dan het lijkt.
Dan is dat het probleem.quote:
33/36 van de schoten in de 10 is ook wel erg netjes.quote:
Op dit moment staan Korea, Turkije, China, Duitsland, Indonesië, Italië, Frankrijk, Amerika, India, Mexico, Brazilië, Israël, Tsjechië, Spanje, Japan, Taiwan, Oekraïne, Colombia en Oezbekistan boven Nederland. Nederland dus 20e.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar moet je in ieder geval top 16 halen (en liefst geen 8/9 of 16)
Naast Casey ook wel de topfavoriet zou ik zeggenquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
33/36 van de schoten in de 10 is ook wel erg netjes.
Midden tussen de exoten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:07 schreef Szura het volgende:
Vd Winkel houdt er maar liefst 4 achter zich
Qua loting bedoel je? Want ze doen toch sowieso mee?quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:15 schreef kilon het volgende:
Schloesser nu ook met een slechte beurt en ze zakt naar plek 41.
Dat wordt straks nog echt een probleem voor de mixed als het zo doorgaat.
Nee, alleen de beste 16 landen van de ranking round. Normaal gesproken geen probleem omdat alleen de beste man en vrouw per land meetelt blijkbaar. Maar nu staan er wel de nodige verschillende landen tussen. Na afloop maar even de stand opmaken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Qua loting bedoel je? Want ze doen toch sowieso mee?
Van de 27 mixed teams gaan er maar 16 door.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Qua loting bedoel je? Want ze doen toch sowieso mee?
Zie haar wel op 32 terecht komen uiteindelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:21 schreef Hanca het volgende:
Schloesser schiet een slechtere 2e helft dan eerste helft, dat is voor mixed inderdaad wel heel vervelend.
Ik ben echt heel slecht in brackets, maar dan kom je al snel de nummer 1 tegen tochquote:Op donderdag 25 juli 2024 11:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Zie haar wel op 32 terecht komen uiteindelijk.
Individueel is er voor de dames toch niet veel te halen, maar bij de teams kun je zo met wat mazzel in een kwartfinale naar de halve finale lopen. Moet je wel zorgen dat je bij de mixed geen 16e wordt, natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Zie haar wel op 32 terecht komen uiteindelijk.
Klopt, vandaar dat ik het zeg.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben echt heel slecht in brackets, maar dan kom je al snel de nummer 1 tegen toch
Volgens mij was het 1-64, 2-63 etc. Maar zodra ze er zijn zal ik de bracket hier plaatsen om alle onzekerheid weg te nemenquote:Op donderdag 25 juli 2024 11:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben echt heel slecht in brackets, maar dan kom je al snel de nummer 1 tegen toch
Als ik zo even snel keek is Schloesser 23e kijkend naar 1 schutter per land. Plus of min als ik iemand over het hoofd heb gezien of dubbel heb geteld.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:44 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij moet Wijler er inderdaad wel wat voorbij om bij de top 16 te komen in de mixed.
Maar niet iedereen daarvan zal ook iemand bij de mannen hebben, dus dat moet je er dan nog af halen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:48 schreef kilon het volgende:
[..]
Als ik zo even snel keek is Schloesser 23e kijkend naar 1 schutter per land. Plus of min als ik iemand over het hoofd heb gezien of dubbel heb geteld.
Ja dat zag ik ook, Oostenrijk valt daar bijvoorbeeld ook al weg.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar niet iedereen daarvan zal ook iemand bij de mannen hebben, dus dat moet je er dan nog af halen.
3 punten achter 16, dat is te overzien. Maar vooral zo hoog mogelijk proberen te eindigen, maar geen 16 of 8quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
olympische site is geüpdatet, we staan 20ste bij de Mixed.
Dat is een stuk makkelijker checken hahaquote:Op donderdag 25 juli 2024 11:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
olympische site is geüpdatet, we staan 20ste bij de Mixed.
Dat wordt een nederlaag lijkt me.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:44 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij moet Wijler er inderdaad wel wat voorbij om bij de top 16 te komen in de mixed.
De dames tegen Frankrijk in de eerste ronde
Schloesser ook een vervelende opponent als je 30e bentquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Barbelin is wel een vervelende opponent als je 35e bent
quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tegen ZKO ach ach ach
Loserthalys staat klaar
Volgens mij hoeven we ons niet veel zorgen te maken dat je Zuid-Korea treft in de halve finale. Vrij lastig om die te halenquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tegen ZKO ach ach ach
Loserthalys staat klaar
Laten we hopen op een positieve verrassing, normaal overkomt het ons altijd alleen maar de andere kant uitquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:35 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven we ons niet veel zorgen te maken dat je Zuid-Korea treft in de halve finale. Vrij lastig om die te halen
Vorige spelen toch een onverwachte zilveren medaille gepakt hier! Dus dat valt wel mee, al viel het mannen team toen wel door de mand met een sjook van Van den Berg dacht ik.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laten we hopen op een positieve verrassing, normaal overkomt het ons altijd alleen maar de andere kant uit
Het woord heksenketel is aan enige inflatie onderhevigquote:Zenuwen zaten de Nederlandse handboogschutsters dwars in hun kwalificatie voor de olympische knock-outfase in Parijs. Het resultaat was de laatste plek in de kwalificatie voor de teamwedstrijd.
"De laatste paar dagen waren moeilijk voor mezelf, want ik was heel erg zenuwachtig. Ik wil hier natuurlijk een medaille winnen, net als in Tokio", zegt de 30-jarige Gaby Schloesser.
Drie jaar geleden pakte ze met Steve Wijler zilver in de olympische gemengde landenwedstrijd.
"Ik denk dat ik in Tokio nog zenuwachtiger was, maar daar was ik echt 100 procent in vorm. Ik had het gevoel dat ik alles kon. Nu zat ik denk ik op 95 procent, omdat ik zenuwachtig was."
"Dit was voor ons al een heksenketel met zoveel indrukken", aldus bondscoach Jacqueline van Rozendaal. Niet dat er zoveel toeschouwers aanwezig waren op de Esplanade des Invalides. Wel waren er tientallen camera's en journalisten aanwezig.
"Tijdens de training zaten er zes mensen op de tribune en toen zei Steve (Wijler) al dat dat er al meer mensen waren dan tijdens het NK. Dat went niet makkelijk."
Als je minder dan 6 toeschouwers gewend bent, dan is iets heel snel een heksenketel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Het woord heksenketel is aan enige inflatie onderhevig
Ongeschiktquote:
Er zijn geen beelden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom word het eigenlijk niet uitgezonden?
Goede vraag, waarschijnlijk vinden ze de plaatsingswedstrijd niet belangrijk genoeg?quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar waarom zijn er geen beelden?
Wat ga je ook in beeld brengen? Je kunt er moeilijk met 64 cameras staanquote:Op donderdag 25 juli 2024 14:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Goede vraag, waarschijnlijk vinden ze de plaatsingswedstrijd niet belangrijk genoeg?
Vermoedelijk wel maar aan de andere kant kan het zo maar zijn dat de Fransen stijf staan van de zenuwen voor eigen publiek. Zal niet de 1e keer zijn ......quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:55 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ongeschikt
Nu tegen Frankrijk, misschien zitten de tribunes dan wel vol, definitief einde tijdperk team NL
quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Het woord heksenketel is aan enige inflatie onderhevig
watquote:"Ik denk dat ik in Tokio nog zenuwachtiger was, maar daar was ik echt 100 procent in vorm. Ik had het gevoel dat ik alles kon. Nu zat ik denk ik op 95 procent, omdat ik zenuwachtig was."
Wijler moet dit niveau echt consistent volhouden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:49 schreef kilon het volgende:
De stand voor het mixed team wordt ook meteen geupdate. Dat scheelt. Nu 18e.
Ook al last van demonenquote:Op donderdag 25 juli 2024 13:49 schreef kilon het volgende:
"Tijdens de training zaten er zes mensen op de tribune en toen zei Steve (Wijler) al dat dat er al meer mensen waren dan tijdens het NK. Dat went niet makkelijk."
Ik vind het wel schattig.
16e worden heb je ook niks aan, 15 is echt minstens nodig. Maar Spanje heeft al 6 punten minder bij de mannen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
17e nu op 1 puntje van de nummer 16
Benieuwd wat het gemiddelde tegen elkaar doet straks.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Score van de winnaar bij de vrouwen kan zomaar hoger worden dan die van de mannen.
Waarom deze farce van een sport nog wordt beoefend op de OS is mij een raadsel. Iedereen weet van te voren wie er wint.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar ja, het verschil met Nederland en de nummer 2 is ongeveer net zo groot als het verschil tussen Zuid-Korea en de nummer 2
Duiken is wat dat betreft nog een gradatie erger.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom deze farce van een sport nog wordt beoefend op de OS is mij een raadsel. Iedereen weet van te voren wie er wint.
Tafeltennis vindt dit ook leukquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Duiken is wat dat betreft nog een gradatie erger.
Tafeltennis.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Duiken is wat dat betreft nog een gradatie erger.
Misschien moet je nagaan hoe klein deze sport buiten de Spelen dus is, in plaats van meteen zuur doen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:03 schreef RipCity het volgende:
Zullen we dit soort mensen maar geen financiele ondersteuning geven aub? Als je ZES mensen al te veel vind en de 'spanning' niet aan kan
Misschien moet je jezelf geen topsporter noemen als je niet met druk kan omgaan of met meer dan 6 mensen op een tribune lekker gaan hobby'en achteraf of met Raymond v Barneveld in therapie gaan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien moet je nagaan hoe klein deze sport buiten de Spelen dus is, in plaats van meteen zuur doen.
Aldus RipCity vanuit de leunstoel. Heb je Simone Biles al medegedeeld dat ze zichzelf geen topsporter mag noemen?quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf geen topsporter noemen als je niet met druk kan omgaan of met meer dan 6 mensen op een tribune lekker gaan hobby'en achteraf of met Raymond v Barneveld in therapie gaan.
Toppertje die Simone.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Aldus RipCity vanuit de leunstoel. Heb je Simone Biles al medegedeeld dat ze zichzelf geen topsporter mag noemen?
Meeste tienen volgens mij gewoon. Dus ook daar geldt dat 3 extra punten nodig zijn jaquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:10 schreef kilon het volgende:
Hoe zit het met gelijke scores trouwens? De hoogste individuele score als tie-breaker? Of iets anders? Anders moeten we drie punten beter scoren dan Spanje nog in 12 pijlen.
Aantal X denk ik?quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:10 schreef kilon het volgende:
Hoe zit het met gelijke scores trouwens? De hoogste individuele score als tie-breaker? Of iets anders? Anders moeten we drie punten beter scoren dan Spanje nog in 12 pijlen.
Nog niet aan toegekomen, ik moet nog bijkomen van die keer dat ze gewoon het lef hadden om preventief een Guus Meeuwis concert met een paar minuutjes uit te stellen omdat er een kans was op noodweer.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Toppertje die Simone.
Heb je ook een mooie stoel voor tijdens de OS?
Spanje scoort 11 punten minder, gewoon hopen dat die trend van ca -2 punten doorzetquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:11 schreef kilon het volgende:
Hm ok daar staat Spanje op het moment voor dus.
Mja dit is wel zo'n beetje wat je mag verwachten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:16 schreef kilon het volgende:
Individueel best wel aardig hoor. Straks even goed de bracket bekijken maar het zal best positief uit kunnen vallen (bij goede vorm). De dames hebben het totaal verpest. En de heren bij de kwalificaties eerder ook al.
Ja Wijler valt hier weinig te verwijten, het gat was door de dames eigenlijk al te groot.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:16 schreef kilon het volgende:
Individueel best wel aardig hoor. Straks even goed de bracket bekijken maar het zal best positief uit kunnen vallen (bij goede vorm). De dames hebben het totaal verpest. En de heren bij de kwalificaties eerder ook al.
Nouja 21e is natuurlijk niet groots, maar Schloesser had sowieso 10 plaatsen hoger mogen eindigen en dan heb je nooit problemen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja Wijler valt hier weinig te verwijten, het gat was door de dames eigenlijk al te groot.
Heeft iemand dat gifje nog?quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Om vervolgens volgende week weggeveegd te worden door KIM Woojin god.
Daar zat ik ook al raar naar te kijken ja.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vooral ook in de shit omdat de Oezbeken echt zwaar overpresteren trouwens. Die horen hier niet
Geen totale prutsers hoor, maar vooraf zou ik ze niet direct op hebben geschreven.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:24 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al raar naar te kijken ja.
Nou ja, toch liever Duitsland toch?quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:23 schreef Szura het volgende:
Shoot-off voor een route naar een kansloze nederlaag
Wat een dom artikelquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:37 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)plekje-in-mixed-team
"Steve en ik weten hoe je een medaille moet winnen" , alleen jammer dat die zenuwen er nu voor zorgen dat je er of al uitligt of dat je tegen Korea mag
https://www.gettyimages.n(...)130124?adppopup=truequote:Op donderdag 25 juli 2024 16:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik probeer de foto te vinden die hiervoor gebruikt is maar lukt niet
Ja, en als je de potjes daarna ook allemaal wint maak je een goede kans op goud.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als je de SO wint en daarna van Zuid-Korea dan ligt de weg naar de finale wel open
Zou je durven stellen dat Nederland vanaf nu alles op alles moet zetten om alles te winnen?quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, en als je de potjes daarna ook allemaal wint maak je een goede kans op goud.
Zal wel op dezelfde dag als die pot tegen Korea zijn, dan kan de winnaar meteen doorquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij weet de organisatie dat zelfs nog niet.
Dat zou ik bij deze sport sowieso niet aanradenquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:01 schreef OmniRocket het volgende:
Ze kunnen geen verstoppertje meer spelen.
Zonder publiek dus dat winnen ze wel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:29 schreef Szura het volgende:
Zaterdag 10.00u is de shoot-off volgens NOS
Dan kan ik niet, zullen we 't om 13:00 doen?quote:Op donderdag 25 juli 2024 19:29 schreef Szura het volgende:
Zaterdag 10.00u is de shoot-off volgens NOS
Ja, ook heel jammer voor D’Amour dat ie in dit stukje zit, had hem graag ver zien komen maar lijkt me in dit brekket kansloos.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:55 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit nog eens even goed te kijken, maar goeiedag, hier moet één halvefinalist uit gaan komen..
[ afbeelding ]
Kim, D'Almeida en Gazoz zouden allemaal niet-verrassende kampioenen zijn, damn.
Dat is altijd het leuke aan handboogschieten, je kan van te voren allemaal medaillevoorspellingen gaan doen, maar die kunnen al kansloos zijn zodra de bracket uit isquote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:55 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit nog eens even goed te kijken, maar goeiedag, hier moet één halvefinalist uit gaan komen..
[ afbeelding ]
Kim, D'Almeida en Gazoz zouden allemaal niet-verrassende kampioenen zijn, damn.
Dit is mooi klote.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:21 schreef Szura het volgende:
Om 10u shoot-off, geen idee of er een stream is
Leuke kijksport inderdaad, zonde dat er niet weer een halve/kwartfinale oid in zat, dan is het nog leuker om naar te kijken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel jammer, laatste paar OS was het toch een leuk onderdeel met een competitief Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |