SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Voor Nederland zijn er nog geen deelnemers voorgedragen door NOCNSF. Dat kan, lijkt mij, niet al te lang meer op zich laten wachten. Misschien dat een van jullie al een beter zicht heeft wie zich gekwalificeerd heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Wijler heeft het OKT gewonnen: https://nos.nl/artikel/25(...)tst-zich-voor-spelenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:09 schreef Riofan83 het volgende:
De bond heeft Gaby Schloesser, Quinty Roeffen, Laura van der Winkel en Steve Wijler geselecteerd.
Op basis waarvan Wijler de voorkeur krijgt boven Senna Roos weet ik niet. Ze schieten allebei niet zo lekker de laatste tijd.
Gijs Broeksma, die ook in het Nederlands team zat, heeft zijn carrière beëindigd en gaat beginnen aan de pilotenopleiding.
Zoals je in alle sporten ziet, meer vrouwen dan mannen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat is er met de mannen gebeurd de afgelopen 4 jaar?
Team viel steeds tegen. 3 mannen staan individueel nog steeds subtop. Maar ja, mag er maar 1 meedoen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Logisch als je 4 damesteams hebt en maar 1 herenteam bij de grote teamsporten, buiten dat is het verschil niet zo heel grootquote:Op donderdag 18 juli 2024 09:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals je in alle sporten ziet, meer vrouwen dan mannen.
2024:
104 mannelijke deelnemers
154 vrouwelijke deelnemers
https://en.m.wikipedia.or(...)2024_Summer_Olympics
De beste (Stef van den Berg) is gestopt wegens aanhoudende ondraaglijke hoofdpijn, niet echt te combineren met een concentratiesport als boogschieten. Nu hebben we 3 mannen die alle 3 best zouden kunnen mee doen, de finale bij OKT ging ook tussen 2 Nederlanders. Maar het team heeft zich door wat pech niet geplaatst.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ze hadden soms ook wel net de verkeerde loting. Maar ik bedoel met 'wat pech' is dat ze absoluut de kwaliteiten wel hebben, maar het kwam er op het juiste moment niet uit. Terwijl ze eerder hebben laten zien dat ze het ook onder druk wel kunnen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 08:16 schreef Szura het volgende:
Hoezo wat pech? Ze hebben gewoon niet geleverd.
Zen? Ik vind het altijd juist enorm zenuwslopend in ieder geval als het een Nederlander is in de KO-fase.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:17 schreef Nielsch het volgende:
dit is altijd zo'n lekken zen kijkevenement... vooral als je een beetje brak bent.
Jep, ranking round in het boogschieten, het schermen van de moderne vijfkamp en de nodige zeilraces (die niet op de TV-baan) zijn volgens mij de enige paar dingen van de hele Spelen die níet live te kijken zijnquote:
Daar ging ik ook vanuit, maar ze hebben er wel dit staan: Live on Eurosport from 9:30 on 25 Julyquote:
In Tokyo was er geloof ik een samenvatting van 15 minuten. Het was letterlijk een beeld van alle boogschutters op een rij, geen camera op het doelwit. Ik kan me niet herinneren of er überhaupt graphics op het scherm waren. Zoveel mis je dus ook niet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar ging ik ook vanuit, maar ze hebben er wel dit staan: Live on Eurosport from 9:30 on 25 July
Wel heel jammer trouwens dat het niet uitgezonden wordt.
Schieten Qquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, ranking round in het boogschieten, het schermen van de moderne vijfkamp en de nodige zeilraces (die niet op de TV-baan) zijn volgens mij de enige paar dingen van de hele Spelen die níet live te kijken zijn
Ja ik vroeg me al af of mijn verbinding stuk wasquote:Op donderdag 25 juli 2024 09:46 schreef kilon het volgende:
Het zou begonnen moeten zijn maar ik zie nog geen gescoorde pijlen.
https://olympics.com/en/p(...)ividual/qual000100--
Terwijl we wachten dus nog even de belangen: je schiet in de ranking round 72 pijlen en de totale score bepaalt je ranking voor de bracket. Daar speelt nummer 1 tegen 64, 2 tegen 63 etc.
De team bracket wordt samengesteld door de som van alle individuele schutters te nemen.
Het mixed team is hetzelfde idee maar dan pakken we de mannen ook mee.
Zolang ze maar niet tegen Korea moeten in de mogelijke QFquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:06 schreef kilon het volgende:
Het lijkt erop dat ze alles per 6 pijlen tegelijkertijd invoeren. Het updaten zal dan telkens wat tijd in beslag nemen.
Nu 12 pijlen gehad, niet best. Elfde team in de tussenstand.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:10 schreef franklop het volgende:
Of nee, wat is verschil tussen 10 en X in deze?
Brainfartquote:
Niks.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:10 schreef franklop het volgende:
Of nee, wat is verschil tussen 10 en X in deze?
Hoe wordt die indeling gemaakt met die 12 teams eigenlijk, top 4 automatisch door en de overige 8 voor die andere 4 plekken?quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet tegen Korea moeten in de mogelijke QF
Gewoon 1-16 8-9 etc, maar dan zijn 13-16 BYEquote:Op donderdag 25 juli 2024 10:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoe wordt die indeling gemaakt met die 12 teams eigenlijk, top 4 automatisch door en de overige 8 voor die andere 4 plekken?
Dat komt op hetzelfde neer toch?quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon 1-16 8-9 etc, maar dan zijn 13-16 BYE
quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon 1-16 8-9 etc, maar dan zijn 13-16 BYE
Ja dat is wat ik bedoeldequote:
Ja Roeffen en Winkel staan echt heel slecht te schieten, je verwacht ze niet bij de bovenste helft maar dit is rukquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |