abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214075380
We zijn begin 2018 hier komen wonen, mooi huis maar wel een totale renovatie, rustige buurt, en hebben kennis met de buren gemaakt. Alles leek wel in orde, alleen onze buurvrouw 'B' gaf wel aan dat we een keer de buurt zouden moeten uitnodigen om kennis te maken.
De renovatie van huis en tuin was echter heel veel werk, en zomer 2018 waren we nog lang niet klaar. Op een avond had buurvrouw 'B' de buren bij haar uitgenodigd, behalve ons, en met heel harde stem riep ze over de schutting: Proost, omdat WIJ zulke goede buren zijn. Ik vroeg mijn vrouw: Gaan we ze nog uitnodigen? Absoluut niet was haar antwoord.
Ondertussen kwamen er een paar keer nieuwe buren en wij werden nergens bij betrokken, niet bij verwelkomen, niet bij bezoeken. Mijn vrouw heeft haar daarop aangesproken maar ze zei dat het onze eigen schuld was, en stuurde ons een paar links op Whatsapp over hoe je goede buren moet zijn. Toen zakte me echt de broek af
.
In januari kwam naast ons een jong stel wonen, wij er heen met een fles wijn en een bos bloemen, goed gesprek, en vriendelijk contact. Maar: afgelopen zaterdag hadden ze een huwelijksceremonie in de tuin, wij waren niet uitgenodigd maar zagen wel de gebruikelijk 'kliek' aankomen.
Wat moet je hier nu mee? Ik heb sterk het idee dat 'B' hier heeft zitten stoken maar krijg er geen vinger achter. Ik maal er niet zo om maar mijn vrouw is wel iedere keer van streek van dit achterbakse gedrag. Ik hoor graag tips en goed raad. Dank alvast..
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  vrijdag 28 juni 2024 @ 01:41:24 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214075464
Getver wat een manipulerende heks is die buurvrouw van je. :N

Sterkte man!

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214075471
Hier moet je van genieten met hoofdletter G.

Boeiend.
Groot fan van User Wotte
pi_214075477
Dit is heel vervelend en zeker wel boeiend als je ermee te maken hebt. Alle buren behoren jullie op je gedrag te beoordelen en niet op de woorden van een andere buur. Als mensen geroddel geloven, als dat idd aan de hand is, kunnen alle buren die daarin trappen ook de neten krijgen. Het beste is je wel normaal te gedragen, niet te vissen bij de buur of buren die je wantrouwt naar het hoe en waarom, een eerlijk antwoord krijg je niet en van ruzie word je zelf niets wijzer. Sterker nog, het wordt alleen maar een obsessie, dit soort negatieve energie trekt je leeg.

Beste gewoon gedag zeggen en verder schijt eraan hebben.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 04:45:46 #5
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_214075614
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 00:35 schreef De_Melkboer het volgende:
We zijn begin 2018 hier komen wonen, mooi huis maar wel een totale renovatie, rustige buurt, en hebben kennis met de buren gemaakt. Alles leek wel in orde, alleen onze buurvrouw 'B' gaf wel aan dat we een keer de buurt zouden moeten uitnodigen om kennis te maken.
De renovatie van huis en tuin was echter heel veel werk, en zomer 2018 waren we nog lang niet klaar. Op een avond had buurvrouw 'B' de buren bij haar uitgenodigd, behalve ons, en met heel harde stem riep ze over de schutting: Proost, omdat WIJ zulke goede buren zijn. Ik vroeg mijn vrouw: Gaan we ze nog uitnodigen? Absoluut niet was haar antwoord.
Ondertussen kwamen er een paar keer nieuwe buren en wij werden nergens bij betrokken, niet bij verwelkomen, niet bij bezoeken. Mijn vrouw heeft haar daarop aangesproken maar ze zei dat het onze eigen schuld was, en stuurde ons een paar links op Whatsapp over hoe je goede buren moet zijn. Toen zakte me echt de broek af
.
In januari kwam naast ons een jong stel wonen, wij er heen met een fles wijn en een bos bloemen, goed gesprek, en vriendelijk contact. Maar: afgelopen zaterdag hadden ze een huwelijksceremonie in de tuin, wij waren niet uitgenodigd maar zagen wel de gebruikelijk 'kliek' aankomen.
Wat moet je hier nu mee? Ik heb sterk het idee dat 'B' hier heeft zitten stoken maar krijg er geen vinger achter. Ik maal er niet zo om maar mijn vrouw is wel iedere keer van streek van dit achterbakse gedrag. Ik hoor graag tips en goed raad. Dank alvast..
Lijkt me logisch wat er gebeurd is, B had verwachtingen en jullie voldeden daar niet aan. B is degene die dingetjes organiseert voor de buurt en de persoon die de roddelmolen draait, en is daarmee het vertrouwenspersoon en aanspreekpunt met sociaal kapitaal.

Situatie waar jullie in zitten is een beetje als mot hebben met de stadskrant, die journalisten hebben die jullie in de gaten houden en de krant die alles dat jullie doen breed uitmeten voor sensatie en dat distribueren zodat nu iedereen een raar beeld van jullie heeft.

Ze heeft waarschijnlijk in de buurtappgroep alles dat jullie 'fout' deden en breed uitgemeten, waardoor jullie nu bekend staan als dat tokkie-gezin of wat dan ook.

Niets met B geregeld om de buurt uit te nodigen? Tokkie!
Ooit lawaai gemaakt? Tokkie!
Stortcontainer voor de deur voor de verbouwing? Tokkie!
Ooit een keer iemand niet gegroet? Tokkie!

Men kan altijd een stok vinden om een hond te slaan, en zijn heeft de afgelopen tijd een knokploeg een een hoop stokken achter haar verzameld om jullie de hele dag door te meppen.

Dat zit nu in iedereens hoofd, dus met de individuen gaan praten heeft nu geen zin meer, want niemand wil 'de kliek' afvallen en met jullie gezien worden. Reken er maar op dat als iemand een andere buur met jullie ziet praten er meteen vragen gesteld worden in de roddel-groep.

Zie het maar dat jullie nu bekend staan als PVVers en de kliek van buren allemaal D66ers zijn. Ze willen niet met jullie gezien worden, en als ze met jullie gezien worden zullen ze desnoods tegenover de rest van de groep liegen dat de ervaring met jullie slecht was omdat dat het verwachtingspatroon is, want jullie zijn tenslotte PVVers en dat kan geen goed volk zijn. Nieuwe buren zullen direct achter het cordon sanitaire getrokken worden en het zal ze vrij snel duidelijk zijn dat de D66 niet naar hun feestje komen als er PVVers gesignaleerd zijn.

Je hebt twee opties:

* Gewoon totaal negeren, wel netjes blijven maar geen moeite verspillen om aansluiting te zoeken

* Naar B toe gaan en met haar gaan praten. Gebruik eventueel een "toevallig" gesprek over de heg met de partner van B als achterdeurtje zodat het spontaan lijkt en niet direct obvious is wat je wil en dat je een toneelstukje komt opvoeren om dat te bereiken. Als je eenmaal binnen bent, geleidelijk zo veel stroop om de mond smeren als nodig. Zulke personen willen bevestigd worden in hun gelijk. Laat haar haar klachten uitspreken, hoor haar aan en wees meegaand en geef gewoon toe op alles. Leg je toe om tijdelijk te doen wat ze wil, glimlach, zeg wat ze wil horen. Je moet even flink door het stof kruipen en zodra je de deur dicht getrokken kun je denken wat je van haar vindt, maar om dit te fixen moet je je eigen ego opzij zetten om haar via haar ego te kunnen manipuleren. Daarna gaat zij uiteindelijk de buurt uitnodigen of krijg je een uitnodiging op een ander buurtfeestje en van daaruit kan je het goedmaken met de rest. De ideale positie is als B jullie gezin als haar projectje ziet omdat het haar credit oplevert als de buurt denkt dat B de "lompe tokkies" succesvol opgevoed heeft.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_214075620
Is al duidelijk wat jullie precies hebben misdaan? Dat kan ik uit de op niet opmaken. En wat vinden jullie andere buurtbewoners hiervan?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_214075761
Nou lekker dan. Wat een feeks. Lekker laten gaan, niks mee doen. Ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten dit slag volk.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 06:27:33 #8
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214075782
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 04:49 schreef Ridocar het volgende:
Is al duidelijk wat jullie precies hebben misdaan? Dat kan ik uit de op niet opmaken. En wat vinden jullie andere buurtbewoners hiervan?
Ze hadden de buurt moeten uitnodigen voor een barbecue in de tuin en hebben daarbij de termijn waarop dat moet overschreden.

Nu zijn ze gebrandmerkt als arrogante buren die geen moeite in het contact steken en alleen maar aan zichzelf denken. Waarschijnlijk zijn ze ook al een keer op vakantie gegaan terwijl er een feestweek was in het dorp.
pi_214075863
Heel vervelend natuurlijk maar mij persoonlijk zou het niets uitmaken.
Ik heb totaal geen behoefte aan veel contact met buren en al helemaal niet met dat soort types.

Gewoon vriendelijk blijven en verder je ding doen.
pi_214075876
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 07:06 schreef lily het volgende:
Heel vervelend natuurlijk maar mij persoonlijk zou het niets uitmaken.
Ik heb totaal geen behoefte aan veel contact met buren en al helemaal niet met dat soort types.

Gewoon vriendelijk blijven en verder je ding doen.
Een beetje goede verstandhouding met je buren kan op zich wel prettig (lees: of vooral handig) zijn. Maar goed, met dit soort wieven wil je geen contact - en daarom is de huidige stand van zaken prima. Want, als de overige buren (met name de nieuwe) niet zelfstandig genoeg zijn in hun denken en zich laten leiden door dit wief, dan mis je daar verder waarschijnlijk ook niet veel aan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 07:19:19 #11
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214075901
Heeft de renovatie tot veel (geluids)overlast gezorgd bij de buren, speelt dat nog mee?
pi_214075913
Laat me raden, de vervelende buurvrouw heeft een kort pittige kapsel en denkt de baas van de buurt te zijn.

Voor de rest heeft ze het IQ van een gemiddelde kamertemperatuur.

Ik zou blij zijn dat ik daar geen contact mee heb.
Dat soort mensen zijn de kk van de buurt zonder dat ze het zelf doorhebben.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_214075956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 07:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Een beetje goede verstandhouding met je buren kan op zich wel prettig (lees: of vooral handig) zijn.
Een goede verstandhouding zeker. Helemaal mee eens.
Maar meer ook niet. Wat mij betreft.
Hoef er niet op de koffie of buurtfeesten en weet ik wat nog meer.
pi_214075976
Dat je buurvrouw B een boze helleveeg is geloof ik wel, maar dat zij alle andere buren krijgt opgenaaid alsof dat geen weldenkende mensen zijn lijkt me toch lastig. Heb je wel eens een praatje met de overige buren?
En misschien is het een idee om eens met buurvrouw B een kop koffie te drinken
pi_214076059
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 07:31 schreef lily het volgende:

[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom TS zo innig vriendjes wil worden met de hele flat?

Goede buren maken een koetjes kalfjes praatje, nemen pakketjes aan, hebben een sleutel en zijn er wanneer het echt nodig is, voor de rest laat je elkaar in hun waarde en met rust imho
  vrijdag 28 juni 2024 @ 08:10:49 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214076197
Buiten de slechte start, zijn er nog meer dingen geweest? Hebben de buren veel last gehad van jullie renovatie? Toevallig regelmatig een avondje doorgeklust en dat soort dingen? En hoewel je buurvrouw wel héél dwingend is, ooit overwogen of haar punt dat jullie geen goeie buren zijn, wel eens zou kunnen kloppen? De rest van de buren slaat jullie ook over bij uitnodigingen, dat zou ook zomaar kunnen zijn omdat zij het roerend eens zijn met de buurvrouw.

Even een voorbeeld van hoe het ook kan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_214076311
Hier in ons blok een beetje het zelfde gehad. Is leuk voor ze in het begin, maar over een paar jaar hebben ze allemaal ruzie met elkaar.

Hier soort van het zelfde gehad. Wij zijn nu na 8 jaar de enige die nog bij elkaar zijn. Prima want nu hebben we leuke buren die allemaal een beetje op zich zelf zijn en waar we gewoon een praatje mee hebben en meer ook niet.

Dus laat het lekker wegrotten en uiteindelijk zijn ze elkaar zat. Duurt alleen een paar jaar maar komt vast goed :)
  vrijdag 28 juni 2024 @ 08:29:05 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214076370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:24 schreef 111210 het volgende:
Hier in ons blok een beetje het zelfde gehad. Is leuk voor ze in het begin, maar over een paar jaar hebben ze allemaal ruzie met elkaar.

Hier soort van het zelfde gehad. Wij zijn nu na 8 jaar de enige die nog bij elkaar zijn. Prima want nu hebben we leuke buren die allemaal een beetje op zich zelf zijn en waar we gewoon een praatje mee hebben en meer ook niet.

Dus laat het lekker wegrotten en uiteindelijk zijn ze elkaar zat. Duurt alleen een paar jaar maar komt vast goed :)
Dat is ideaal ja, normaal contact maar meer ook niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 08:54:36 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214076689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 07:31 schreef lily het volgende:

[..]
Probleem is meer dat de rest wel gezellig doet met elkaar en ts en zijn vrouw een beetje negeren lijkt mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214076709
Wat kan jou je buren nou boeien. Je woont er toch voor jezelf. Wij hebben bijna nooit contact met onze buren. We hebben ons eigen leven met eigen vrienden. Onze buren hebben ook regelmatig een theekransje. Have fun
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 09:39:11 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214077070
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat kan jou je buren nou boeien. Je woont er toch voor jezelf. Wij hebben bijna nooit contact met onze buren. We hebben ons eigen leven met eigen vrienden. Onze buren hebben ook regelmatig een theekransje. Have fun
Tja, dit wel een beetje inderdaad. Ik kan prima overweg met zo'n beetje de hele straat hier. We nemen ook allemaal pakketjes voor elkaar aan als de eigenlijke ontvanger niet thuis is, etc, maar het is niet zo dat we bij elkaar op de koffie gaan. Dat we toevallig bij elkaar in de straat wonen zegt me verder niets, het zijn niet mijn vrienden, maar ook niet mijn vijanden.

Dan is er 1 keer per jaar ook nog iets van een straatfeest, maar het zijn eigenlijk meerdere straten, met een grote BBQ en een springkasteel voor de kinderen etc. Voor mij hoeft het niet, als het niet zou worden georganiseerd zou ik het net zo prima vinden, maar voor onze dochter is het leuk, en het is best gezellig, maar ik zit verder niet te wachten op innig contact met de buren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214077108
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kan opzich wel snappen dat je je buitengesloten voelt. Hadden wij hier ook, alleen onze buren zaten echt ieder weekend bij elkaar met zn allen. Alle feestjes en verjaardagen bij elkaar tot met zn allen op vakantie.

In het begin voel je je dan buiten gesloten, maar je hebt al snel door dat het bij dat clubje nooit lang goed kan gaan. Wat hier dus ook is gebeurt.

En voor ts, als de buurvrouw echt zo manipulatieve heks is dan heeft de rest dat ook snel genoeg door hoor. Tuurlijk gaan ze in het begin op een uitnodiging in. Maar die hebben straks ook wel door dat het allemaal niet goed zit.
pi_214077228
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Probleem is meer dat de rest wel gezellig doet met elkaar en ts en zijn vrouw een beetje negeren lijkt mij
Ja, dat snap ik.
Ik heb al gezegd dat mij dat niet zou boeien maar wel proberen vriendelijk te blijven verder. En gewoon verder gaan met je leven.
pi_214077275
Mag ik vragen wat voor type buurt dit is?
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:12:15 #25
13462 BansheeBoy
pi_214077422
Ik hoorde van de week een Nederlandse klantrelatie van me zeggen: "Er is geen volk dat kan zeiken en zeuren als Nederlanders." Als ik dit zo lees en het ook afzet tegen bv. de rijdende rechter kan ik het maar moeilijk tegenspreken.

In het Marokkaans zeggen we: De buren gaan voor het huis. M.a.w.: je kan in een paleis wonen maar als je gare buren hebt is het niks.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:12:45 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214077425
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoorde van de week een Nederlandse klantrelatie van me zeggen: "Er is geen volk dat kan zeiken en zeuren als Nederlanders." Als ik dit zo lees en het ook afzet tegen bv. de rijdende rechter kan ik het maar moeilijk tegenspreken.

In het Marokkaans zeggen we: De buren gaan voor het huis. M.a.w.: je kan in een paleis wonen maar als je gare buren hebt is het niks.

Jij bent toch ook een Nederlander? :s)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:24:08 #27
13462 BansheeBoy
pi_214077526
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Jij bent toch ook een Nederlander? :s)
Hangt van het belang en de situatie af. Ik heb 2 nationaliteiten.

pi_214077547
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hangt van het belang en de situatie af. Ik heb 2 nationaliteiten.

Nee, je bent het of je bent het niet. :)

(maar goed, dat is offtopic)
  vrijdag 28 juni 2024 @ 10:36:41 #29
13462 BansheeBoy
pi_214077655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Nee, je bent het of je bent het niet. :)
Ik heb een andere realiteit. Maar dat is inderdaad offtopic.

pi_214078181
Ontopic: TS, die buurvrouw weet er niks van.
Als er ergens nieuwe mensen in de straat komen wonen, is het de taak van de (naaste) buren om zich voor te komen stellen en de nieuwelingen welkom te heten. Niet omgekeerd.
pi_214078246
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 08:10 schreef Seven. het volgende:
Buiten de slechte start, zijn er nog meer dingen geweest? Hebben de buren veel last gehad van jullie renovatie? Toevallig regelmatig een avondje doorgeklust en dat soort dingen? En hoewel je buurvrouw wel héél dwingend is, ooit overwogen of haar punt dat jullie geen goeie buren zijn, wel eens zou kunnen kloppen? De rest van de buren slaat jullie ook over bij uitnodigingen, dat zou ook zomaar kunnen zijn omdat zij het roerend eens zijn met de buurvrouw.

Even een voorbeeld van hoe het ook kan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit een goed advies. Kan het kwaad om eens naar de buurvrouw te gaan en op een open manier te vragen waarom zij jullie geen goede buren vindt en wat ze van jullie verwacht? Misschien willen jullie uiteindelijk wel hetzelfde. Je hoeft niet elke week bij haar op de koffie te gaan, maar het is wel prettig om geen nare gevoelens over en weer te hebben. Daar kan alleen maar rottigheid van komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214078251
Lijkt me de ideale situatie TS, laat ze lekker met elkaar de tyfus krijgen en geniet van het idee dat jij helemaal niks met ze te maken hebt verder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Als er ergens nieuwe mensen in de straat komen wonen, is het de taak van de (naaste) buren om zich voor te komen stellen en de nieuwelingen welkom te heten. Niet omgekeerd.
What the actual fuck?

Hebben jullie hier een etiquette voor?
pi_214078437
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 11:35 schreef Deshain het volgende:
Lijkt me de ideale situatie TS, laat ze lekker met elkaar de tyfus krijgen en geniet van het idee dat jij helemaal niks met ze te maken hebt verder.
[..]
What the actual fuck?

Hebben jullie hier een etiquette voor?
Er bestaat inderdaad een etiquette hiervoor.
Gewoon een kwestie van beleefdheid. Als jij nieuwe buren krijgt, is het aan jou om je voor te gaan stellen en je buren welkom te heten, al dan niet met een bosje bloemen of een ander aardigheidje.
Dan weten je buren in ieder geval dat ze met fatsoenlijke mensen te maken hebben.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:01:41 #34
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_214078467
quote:
Jezus :') Alsof het een verplichting is.

Ik heb ook zo'n buurman die, toen ik nog met de verhuisdozen aan het sjouwen was, me even op luide toon kwam verkondigen dat ik me toch al lang had moeten voorstellen en dat hij daar al 40 jaar woonde en niet van plan was zijn rust te laten verpesten door een nieuwe buurman (ik had net twee dagen de sleutel). Ik heb hem toen gezegd dit ik midden in een verhuizing zat - duidelijk te zien ook - en dat ik, als ik eenmaal was geïnstalleerd, dat ik dan met iedereen kennis ging maken.

De volgende dag kwam hij door mijn tuinpoort lopen, met luide stem of het allemaal niet wat stiller kon terwijl er helemaal geen apparaten aanstonden of lawaai was sowieso. Toen zei ik dat ik het niet prettig vond dat hij zomaar mijn achtertuin binnen kwam lopen, maar dat vond hij normaal.

Twee dagen later stond hij schuimbekkend voor mijn deur omdat ik 'zijn' parkeerplek bezet hield (zijn gewoon openbare plekken). Toen heb ik hem twee keer verzocht om weg te gaan, maar dat weigerde hij. Toen heb ik hem maar vol op zijn smoel geslagen vanwege zijn dreigende houding. Bij zo iemand geldt: geef ze één vinger, dan pakken ze je hele hand. Ik heb na dit incident nooit meer last van hem gehad.
Le Diable
pi_214078490
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n buurman die, toen ik nog met de verhuisdozen aan het sjouwen was, me even op luide toon kwam verkondigen dat ik me toch al lang had moeten voorstellen en dat hij daar al 40 jaar woonde en niet van plan was zijn rust te laten verpesten door een nieuwe buurman (ik had net twee dagen de sleutel). Ik heb hem toen gezegd dit ik midden in een verhuizing zat - duidelijk te zien ook - en dat ik, als ik eenmaal was geïnstalleerd, dat ik dan met iedereen kennis ging maken.

De volgende dag kwam hij door mijn tuinpoort lopen, met luide stem of het allemaal niet wat stiller kon terwijl er helemaal geen apparaten aanstonden of lawaai was sowieso. Toen zei ik dat ik het niet prettig vond dat hij zomaar mijn achtertuin binnen kwam lopen, maar dat vond hij normaal.

Twee dagen later stond hij schuimbekkend voor mijn deur omdat ik 'zijn' parkeerplek bezet hield (zijn gewoon openbare plekken). Toen heb ik hem twee keer verzocht om weg te gaan, maar dat weigerde hij. Toen heb ik hem maar vol op zijn smoel geslagen want bij zo iemand geldt: geef ze één vinger, dan pakken ze je hele hand. Ik heb na dit incident nooit meer last van hem gehad.
Het is niet verplicht, maar wel zo aardig. En het kost weinig moeite.
Jouw 'fantasietje' over je buurman neem ik voor wat het waard is. 0,0 dus.
pi_214078506
Tjonge, zoveel reacties, dank allemaal hiervoor. Ik kan op een paar dingen wel antwoord geven:
We hebben een vrijstaand huis, dat scheelt al op het punt van geluidsoverlast. Als ik iets zaag in de garage doe ik alle deuren dicht, maak geen lawaai na 8 uur, en niet op de zondagen. Er zijn ook geen langdurige luidruchtige klussen geweest, vooral stucwerk, vloeren leggen, isoleren, installaties, en kozijnen vervangen.

Of de hele buurt het met buurvrouw B eens is weet ik niet, en persoonlijk kan het met ook geen bal schelen, maar dat het mijn vrouw van streek maakt vind ik wel erg.

Of wij misschien niet fout, en de tokkies zijn, dat is altijd moeilijk te beoordelen. Ik doe mijn best vriendelijk te zijn, groet iedereen, steek mijn hand op, zeg goedendag, bied hulp aan, geef complimenten aan buurtgenoten over hun klussen, kom met de jaarwisseling buiten om iedereen een goed nieuwjaar te wensen, parkeer de auto niet hinderlijk. Ik kan zo snel niets verzinnen wat dan aanstoot zou hebben gegeven.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:09:34 #37
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_214078541
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is niet verplicht, maar wel zo aardig. En het kost weinig moeite.
Jouw 'fantasietje' over je buurman neem ik voor wat het waard is. 0,0 dus.
Het lijkt me vreselijk om zo iemand als jij als buur te hebben, dat moraliserende toontje van 'het is niet verplicht, maar wel zo aardig', dat passief dwingende en dat overfatsoenlijke :r
Le Diable
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:12:04 #38
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_214078575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Twee dagen later stond hij schuimbekkend voor mijn deur omdat ik 'zijn' parkeerplek bezet hield (zijn gewoon openbare plekken). Toen heb ik hem twee keer verzocht om weg te gaan, maar dat weigerde hij. Toen heb ik hem maar vol op zijn smoel geslagen vanwege zijn dreigende houding. Bij zo iemand geldt: geef ze één vinger, dan pakken ze je hele hand. Ik heb na dit incident nooit meer last van hem gehad.
Je kan het toch nooit goed doen bij dit soort mensen inderdaad en proberen weer in genegenheid te raken is wel het laatste waar je aan moet denken.

De 'verplichting' en bindende factor is dat jullie een straatje delen. Gewoon geen fuck geven en als het kan leuk met de andere buren omgaan. Haar controle en macht vloeit voort uit de hiërarchie die zijzelf heeft opgeworpen. Jij begint er mee, misschien volgt een andere buur dan wel na een tijdje en voor je het weet heeft ze niks meer te zeggen.
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 12:14:41 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214078610
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:05 schreef De_Melkboer het volgende:
Tjonge, zoveel reacties, dank allemaal hiervoor. Ik kan op een paar dingen wel antwoord geven:
We hebben een vrijstaand huis, dat scheelt al op het punt van geluidsoverlast. Als ik iets zaag in de garage doe ik alle deuren dicht, maak geen lawaai na 8 uur, en niet op de zondagen. Er zijn ook geen langdurige luidruchtige klussen geweest, vooral stucwerk, vloeren leggen, isoleren, installaties, en kozijnen vervangen.

Of de hele buurt het met buurvrouw B eens is weet ik niet, en persoonlijk kan het met ook geen bal schelen, maar dat het mijn vrouw van streek maakt vind ik wel erg.

Of wij misschien niet fout, en de tokkies zijn, dat is altijd moeilijk te beoordelen. Ik doe mijn best vriendelijk te zijn, groet iedereen, steek mijn hand op, zeg goedendag, bied hulp aan, geef complimenten aan buurtgenoten over hun klussen, kom met de jaarwisseling buiten om iedereen een goed nieuwjaar te wensen, parkeer de auto niet hinderlijk. Ik kan zo snel niets verzinnen wat dan aanstoot zou hebben gegeven.
Ik snap je, maar dit hele kliekjesgedoe is gewoon schoolpleinmentaliteit. Ik begrijp ergens wel dat je vrouw dat vervelend vindt, maar in principe heeft ze geen validatie nodig van anderen alleen maar omdat die anderen toevallig in dezelfde straat wonen he.

On that same note lopen mij de rillingen over de rug als ik dan lees dat de buren daar allemaal als 1 groepje optrekken en naar gebeurtenissen samen. Maar zo heeft ieder daar zijn mening over natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214078620
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:05 schreef De_Melkboer het volgende:

Als ik dit zo allemaal lees, zijn jullie in een kleinburgerlijk en bekrompen milieu terechtgekomen. Woon je ergens waar de sociale controle heel groot is (Urk of Volendam of van die kleine stadjes waar ze nog normen en waarden uit het jaar nul hebben?).

Mocht dat niet zo zijn, dan hebben jullie gewoon stomme pech dat jullie buurt geregeerd wordt door Koningin Helleveeg. Zo'n arrogant wijf die alles en iedereen in de gaten houdt en bij het minste of geringste de betreffende 'crimineel' tot de orde roept.

Ik denk dat zij zo iemand is waarvoor iedereen bang is. Om wat voor reden dan ook. Of gewoon te laf zijn om tegen haar in te gaan.

Als dit niet verandert, zou ik toch overwegen naar elders te verhuizen.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:17:38 #41
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_214078633
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:12 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Je kan het toch nooit goed doen bij dit soort mensen inderdaad en proberen weer in genegenheid te raken is wel het laatste waar je aan moet denken.

De 'verplichting' en bindende factor is dat jullie een straatje delen. Gewoon geen fuck geven en als het kan leuk met de andere buren omgaan. Haar controle en macht vloeit voort uit de hiërarchie die zijzelf heeft opgeworpen. Jij begint er mee, misschien volgt een andere buur dan wel na een tijdje en voor je het weet heeft ze niks meer te zeggen.
Precies dit. Bij die buurvrouw is het pathologisch, zij ontleent haar identiteit waarschijnlijk aan haar 'macht' in de buurt. Zulke figuren kun je óf helemaal afbranden, maar dat kost strijd en energie, óf je zoekt mensen die wél bij je passen en niet zo verstikkend zijn.
Le Diable
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:18:23 #42
13462 BansheeBoy
pi_214078638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap je, maar dit hele kliekjesgedoe is gewoon schoolpleinmentaliteit. Ik begrijp ergens wel dat je vrouw dat vervelend vindt, maar in principe heeft ze geen validatie nodig van anderen alleen maar omdat die anderen toevallig in dezelfde straat wonen he.

On that same note lopen mij de rillingen over de rug als ik dan lees dat de buren daar allemaal als 1 groepje optrekken en naar gebeurtenissen samen. Maar zo heeft ieder daar zijn mening over natuurlijk.
Ik heb ook in zo'n straat gewoond. Met een narcistische profilerende vrouw die niks te doen heeft en denk te bepalen hoe de straat zich moet gedragen. Doei!

pi_214078640
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:09 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Het lijkt me vreselijk om zo iemand als jij als buur te hebben, dat moraliserende toontje van 'het is niet verplicht, maar wel zo aardig', dat passief dwingende en dat overfatsoenlijke :r
Ik denk, nee ik weet wel zeker dat ik, als buur, 1000 keer beter ben dan jij. Ik heb nl. nog nooit een buur vol op zijn smoel geslagen. Over moraliserend gesproken. 8)7
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:20:55 #44
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_214078666
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik denk, nee ik weet wel zeker dat ik, als buur, 1000 keer beter ben dan jij. Ik heb nl. nog nooit een buur vol op zijn smoel geslagen. Over moraliserend gesproken. 8)7
Als je het vooruitzicht hebt om de komende decennia naast iemand te wonen die alles in de straat probeert naar zijn hand te zetten, volop scheldt en me ook nog eens gaat bedreigen aan mijn eigen voordeur dan zou jij hem een kop koffie aanbieden? Of ben je zo iemand die kiest voor de ''lieve vrede"? Ik vond mijn actie meer dan gerechtvaardigd en het heeft me op lange termijn een hoop gezeik bespaard, daar ben ik zeker van.
Le Diable
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:26:49 #45
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_214078713
quote:
Niet mee eens. Als je ergens komt wonen bel je zelf aan om hallo te zeggen en je even voor te stellen.
Protège moi de mes désirs.
pi_214078714
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:20 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Als je het vooruitzicht hebt om de komende decennia naast iemand te wonen die alles in de straat probeert naar zijn hand te zetten, volop scheldt en me ook nog eens gaat bedreigen aan mijn eigen voordeur dan zou jij hem een kop koffie aanbieden? Of ben je zo iemand die kiest voor de ''lieve vrede"? Ik vond mijn actie meer dan gerechtvaardigd en het heeft me op lange termijn een hoop gezeik bespaard, daar ben ik zeker van.
Zoals ik al eerder schreef, ik geloof niks van je verhaaltje. Schreef je alleen maar om te laten zien wat een stoere boi dat je bent.
En geloof me, ik heb in mijn lange leven echt wel te maken gehad met lastige buren. Ik kon dat oplossen zonder mijn vuisten te gebruiken. Ik ben niet iemand die gaat lopen slijmen om in de smaak te vallen bij mensen die ik niet mag.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:28:17 #47
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214078733
Zo’n straat waarbij iedereen min of meer noodgedwongen met elkaar om moet gaan lijkt me de hel op aarde

Dat had je vrouw snel door
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214078735
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:26 schreef arvensis het volgende:

[..]
Niet mee eens. Als je ergens komt wonen bel je zelf aan om hallo te zeggen en je even voor te stellen.
Nu kan dat wel. Vroeger was dat anders.
Ach ja, tijden veranderen.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 12:31:17 #49
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_214078764
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder schreef, ik geloof niks van je verhaaltje. Schreef je alleen maar om te laten zien wat een stoere boi dat je bent.
En geloof me, ik heb in mijn lange leven echt wel te maken gehad met lastige buren. Ik kon dat oplossen zonder mijn vuisten te gebruiken. Ik ben niet iemand die gaat lopen slijmen om in de smaak te vallen bij mensen die ik niet mag.
quote:
En geloof me
Ik geloof er niks van. Je presenteert je hier als de redelijkheid zelve en neemt een houding aan van 'kijk mij eens lekker middle of the road zijn" en anderen primitief. En mensen delen wel eens klappen uit ja, hoort bij het leven. Dat gebeurt echt, en soms is het ook noodzakelijk. Maar in jouw Vinexwijkje is alles pais & vree natuurlijk.

- Die laatste toevoeging is op de persoon en maakt je punt niet sterker. -

[ Bericht 3% gewijzigd door CoolGuy op 28-06-2024 12:32:35 ]
Le Diable
pi_214078780
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 12:31 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
[..]
Ik geloof er niks van. Je presenteert je hier als de redelijkheid zelve en neemt een houding aan van 'kijk mij eens lekker middle of the road zijn" en anderen primitief. En mensen delen wel eens klappen uit ja, hoort bij het leven. Dat gebeurt echt, en soms is het ook noodzakelijk. Maar in jouw Vinexwijkje is alles pais & vree natuurlijk. Je bent toevallig ook een zeester?
Moet jij weten. Je laat hier wel overduidelijk zien dat jij een ruziezoeker bent.
Meer hoefde ik niet te weten om mijn gelijk te halen. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')