Dat is natuurlijk wel zo. Op een aantal prima individuen na, zoals Gakpo en Memphis, is er weinig kwaliteit momenteel. Vooral het middenveld is zeer matig en uit de huidige verdediging zou in 1998 of 2010 ook niemand hebben gespeeld.quote:
Ik heb niet alles even goed kunnen zien in een drukke menigte te Amsterdam, maar het was wel vrij duidelijk dat Geertruida vanaf de eerste minuut stelselmatig tussen twee man moest kiezen om te verdedigen. Ik vind dit wel heel goedkoop.quote:Op woensdag 26 juni 2024 06:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat stempel kan je in mijn ogen ook plakken op Schouten (te slap) en Geertruida. Afgezien van die ene onderschepping deed Geertruida eigenlijk weinig goed. Goede speler bij Feyenoord maar Europees gewoon middelmaat.
Nuance wordt niet gewaardeerd @maxi-musquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik heb niet alles even goed kunnen zien in een drukke menigte te Amsterdam, maar het was wel vrij duidelijk dat Geertruida vanaf de eerste minuut stelselmatig tussen twee man moest kiezen om te verdedigen. Ik vind dit wel heel goedkoop.
Het is ook gewoon de schuld van Koeman dat er ongeveer 17 middenvelders geblesseerd zijn momenteel.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Op een aantal prima individuen na, zoals Gakpo en Memphis, is er weinig kwaliteit momenteel. Vooral het middenveld is zeer matig en uit de huidige verdediging zou in 1998 of 2010 ook niemand hebben gespeeld.
De coach lijkt me ook zeer matig eigenlijk.
Virgil is van wereldklasse maar speelt ook niet best.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Op een aantal prima individuen na, zoals Gakpo en Memphis, is er weinig kwaliteit momenteel. Vooral het middenveld is zeer matig en uit de huidige verdediging zou in 1998 of 2010 ook niemand hebben gespeeld.
Verdedigers van wereldklasse hebben het wel vaker moeilijk bij het nationale elftal. Het is toch vaak anders dan je gewend bent.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:20 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Virgil is van wereldklasse maar speelt ook niet best.
Jawel hoor maar hij was gewoon ontzettend slecht, kan een keer gebeuren maar dit was dit seizoen zijn slechtste pot die ik heb gezien. Dat mag gewoon benoemd worden geloof ik. Daar doet een post van iemand die niet alles goed kon zien niets aan af.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nuance wordt niet gewaardeerd @:maxi-mus
Als je - in je slechtste wedstrijd - betrokken bent bij een doelpunt en ook nog bijna een puntgave assist aflevert, dan moet Geertruida wel een bizar seizoen hebben gedraaid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jawel hoor maar hij was gewoon ontzettend slecht, kan een keer gebeuren maar dit was dit seizoen zijn slechtste pot die ik heb gezien. Dat mag gewoon benoemd worden geloof ik. Daar doet een post van iemand die niet alles goed kon zien niets aan af.
Hier ben ik het wel mee eens itt je initiële post, dit was inderdaad een van z'n slechtere potten. Alsnog stond het tactisch dramatisch en hielp dat niet mee.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jawel hoor maar hij was gewoon ontzettend slecht, kan een keer gebeuren maar dit was dit seizoen zijn slechtste pot die ik heb gezien. Dat mag gewoon benoemd worden geloof ik. Daar doet een post van iemand die niet alles goed kon zien niets aan af.
Ik overdrijf graag even als ik hoog in de emotie zit. Dat hij zwom lag inderdaad niet enkel aan hem.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:25 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens itt je initiële post, dit was inderdaad een van z'n slechtere potten. Alsnog stond het tactisch dramatisch en hielp dat niet mee.
Op eredivisieniveau (en ook in de Europese wedstrijden) vond ik hem vrijwel altijd één van de beteren ja. Maar noem jij eens een slechtere wedstrijd op dan.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:25 schreef Durmada het volgende:
[..]
Als je - in je slechtste wedstrijd - betrokken bent bij een doelpunt en ook nog bijna een puntgave assist aflevert, dan moet Geertruida wel een bizar seizoen hebben gedraaid.
Koeman staat toch ook niet bekend als een geweldige tacticus? Terwijl Rangnick dat voor een bondscoach juist wel heel erg is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Geertruida speelde slecht, al dan niet dankzij tactisch falen van Koeman en de rest.
Wat op zich ook bijzonder is want Oostenrijk speelde niet anders dan in eerste twee potjes dus je hebt ze uitgebreid kunnen analyseren.
Als je in het eerste half uur zo matig speelt kan je het natuurlijk ook in het veld oplossen. Ik meen dat we een speler hebben die de aanvoerder van Liverpool is en ook nog eens het hele veld overziet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:27 schreef Durmada het volgende:
[..]
Koeman staat toch ook niet bekend als een geweldige tacticus? Terwijl Rangnick dat voor een bondscoach juist wel heel erg is.
Van Dijk is aanvoerder maar geen leider in het veld.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:28 schreef Caland het volgende:
Ik meen dat we een speler hebben die de aanvoerder van Liverpool is en ook nog eens het hele veld overziet.
Ik heb niet alle wedstrijden van Geertruida paraat, zo vaak kijk ik geen live wedstrijden van Feyenoord. En hij speelde niet goed, maar is wel gewoon betrokken bij de eerste goal en als Wout zijn voorzet had binnengekopt heeft hij twee cruciale acties bij een doelpunt voor. Daar zou Dumfries drie jaar om bejubeld worden...quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Op eredivisieniveau (en ook in de Europese wedstrijden) vond ik hem vrijwel altijd één van de beteren ja. Maar noem jij eens een slechtere wedstrijd op dan.
Koeman is eindverantwoordelijk, dat vooropgesteld, maar hij heeft natuurlijk een hele staf achter zich. 3 assistenten en 2 video-analisten. Alles staat op een presenteerblaadje. Dan hebben ze daar samen, met de spelers incluis, een waardeloos tactisch plan voor gemaakt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:27 schreef Durmada het volgende:
[..]
Koeman staat toch ook niet bekend als een geweldige tacticus? Terwijl Rangnick dat voor een bondscoach juist wel heel erg is.
Bij Liverpool heeft ie ook wat meer en betere afspeelmogelijkheiden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:23 schreef Durmada het volgende:
[..]
Verdedigers van wereldklasse hebben het wel vaker moeilijk bij het nationale elftal. Het is toch vaak anders dan je gewend bent.
Volgens Koeman was er veel gesproken over hoe Oostenrijk speelt. Blijkbaar is dat of niet aangekomen bij de groep of heeft men de boel onderschat en had men verwacht dat Oostenrijk afwachtend zou gaan spelen omdat ze al zo goed als zeker 3e waren in de poule.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Koeman is eindverantwoordelijk, dat vooropgesteld, maar hij heeft natuurlijk een hele staf achter zich. 3 assistenten en 2 video-analisten. Alles staat op een presenteerblaadje. Dan hebben ze daar samen, met de spelers incluis, een waardeloos tactisch plan voor gemaakt.
één onderschepping en één aardige voorzet vind ik te mager, sorry.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:29 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik heb niet alle wedstrijden van Geertruida paraat, zo vaak kijk ik geen live wedstrijden van Feyenoord. En hij speelde niet goed, maar is wel gewoon betrokken bij de eerste goal en als Wout zijn voorzet had binnengekopt heeft hij twee cruciale acties bij een doelpunt voor. Daar zou Dumfries drie jaar om bejubeld worden...
Maar daar is Koeman toch helemaal niet de coach voor? Die zit er vooral omdat hij met iedereen een goede band heeft, niet omdat hij een wedstrijd zo goed kan lezen. Van Dijk heeft het duidelijk lastiger in dit Nederlands elftal, omdat de tactiek niet heel goed lijkt te werken. Bij Liverpool had hij al jaren dezelfde coach, dan is het veel makkelijker om als verdediger op vastigheden te vertrouwen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je in het eerste half uur zo matig speelt kan je het natuurlijk ook in het veld oplossen. Ik meen dat we een speler hebben die de aanvoerder van Liverpool is en ook nog eens het hele veld overziet.
Een Memphis zou tussen ‘98 en 2014 ook geen basis hebben gestaan hoor. Die beslist nooit watquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is te mager en hij speelde niet goed, maar hij was dus wel betrokken bij twee erg gevaarlijke momenten. Om te doen alsof hij als een clown op het veld aan het wandelen was is schromelijk overdreven.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
één onderschepping en één aardige voorzet vind ik te mager, sorry.
Dat is bijna een ziekte bij Nederlands elftal. Chronisch de rest onderschatten en jezelf overschatten met gevolg dat ze geen vuile meters willen maken voor elkaar.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens Koeman was er veel gesproken over hoe Oostenrijk speelt. Blijkbaar is dat of niet aangekomen bij de groep of heeft men de boel onderschat en had men verwacht dat Oostenrijk afwachtend zou gaan spelen omdat ze al zo goed als zeker 3e waren in de poule.
Dit ja Geertruida herstelde zichzelf prima in de tweede helft. versterkte goed het middenveld met moment en als die assist op Weghorst wel had gezeten was hij opeens de held geweest. Meer nuttig werk zien doen in die 45 minuten dan Dumfries in de twee wedstrijden ervoor.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:29 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik heb niet alle wedstrijden van Geertruida paraat, zo vaak kijk ik geen live wedstrijden van Feyenoord. En hij speelde niet goed, maar is wel gewoon betrokken bij de eerste goal en als Wout zijn voorzet had binnengekopt heeft hij twee cruciale acties bij een doelpunt voor. Daar zou Dumfries drie jaar om bejubeld worden...
Ik bedoel meer te zeggen dat spelers in het veld heel vaak zelf de regie in handen nemen als ze merken dat er iets niet klopt. Daar is een trainer lang niet altijd verantwoordelijk voor. Maar ook dat ontbreekt bij met name Van Dijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:32 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar daar is Koeman toch helemaal niet de coach voor? Die zit er vooral omdat hij met iedereen een goede band heeft, niet omdat hij een wedstrijd zo goed kan lezen. Van Dijk heeft het duidelijk lastiger in dit Nederlands elftal, omdat de tactiek niet heel goed lijkt te werken. Bij Liverpool had hij al jaren dezelfde coach, dan is het veel makkelijker om als verdediger op vastigheden te vertrouwen.
Natuurlijk wel lol. André Ooijer. Joris Mathijssen. Heitinga. van der Wiel.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef TAmaru het volgende:
uit de huidige verdediging zou in 1998 of 2010 ook niemand hebben gespeeld.
Hij was dramatisch slecht, een stuk slechter nog dan Dumbfries en dat was een prestatie op zich.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dit ja Geertruida herstelde zichzelf prima in de tweede helft. versterkte goed het middenveld met moment en als die assist op Weghorst wel had gezeten was hij opeens de held geweest. Meer nuttig werk zien doen in die 45 minuten dan Dumfries in de twee wedstrijden ervoor.
Ze dachten er zeer waarschijnlijk iets te makkelijk over, die oefenwedstrijd tegen Canada zal niet geholpen hebben. Maar ik ben ook niet bijster onder de indruk van de tactische kennis binnen de Nederlandse staf.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Koeman is eindverantwoordelijk, dat vooropgesteld, maar hij heeft natuurlijk een hele staf achter zich. 3 assistenten en 2 video-analisten. Alles staat op een presenteerblaadje. Dan hebben ze daar samen, met de spelers incluis, een waardeloos tactisch plan voor gemaakt.
Hij had (en dat kun je niet alleen hem aanrekenen) vooral in de eerst helft geen enkel benul wat hij moest doen. Malen was ook betrokken bij meer dan twee gevaarlijke momenten, die vond ik ook niet zo goed eigenlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:34 schreef Durmada het volgende:
[..]
Het is te mager en hij speelde niet goed, maar hij was dus wel betrokken bij twee erg gevaarlijke momenten. Om te doen alsof hij als een clown op het veld aan het wandelen was is schromelijk overdreven.
In 98 in elk geval niet nee. In 2010 met Robben en Van Persie vermoedelijk ook niet nee. Daarin heb je gelijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:33 schreef alopio het volgende:
[..]
Een Memphis zou tussen ‘98 en 2014 ook geen basis hebben gestaan hoor. Die beslist nooit wat
van Dijk die door vele kenners en oud voetballers wordt gezien als een geweldige verdediger zou niet spelen? Wat weet jij wat zij niet weten?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik was alweer vergeten hoe matig de verdediging toen was!quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Natuurlijk wel lol. André Ooijer. Joris Mathijssen. Heitinga. van der Wiel.
Ik denk dat dat bij nationale elftallen eigenlijk veel minder is, omdat je niet perfect praat hebt hoe iedereen normaal gesproken speelt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik bedoel meer te zeggen dat spelers in het veld heel vaak zelf de regie in handen nemen als ze merken dat er iets niet klopt. Daar is een trainer lang niet altijd verantwoordelijk voor. Maar ook dat ontbreekt bij met name Van Dijk.
Dat kan, maar na 10 minuten ben je er toch wel achter dat het niet zo makkelijk wordt en leg je wat meer energie in je spel? Niets van te merken hoor. Ook op tactisch gebied veranderde er niets. Kennelijk staat er niemand op veld die kan zien wat er ontbreekt en de afspraken kan veranderen. Zeker de middenvelders Reijnders, Veerman en Schouten kunnen dit niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:36 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ze dachten er zeer waarschijnlijk iets te makkelijk over, die oefenwedstrijd tegen Canada zal niet geholpen hebben. Maar ik ben ook niet bijster onder de indruk van de tactische kennis binnen de Nederlandse staf.
Maar dat ligt dan eerder aan het plan van de coach dan aan Geertruida zelf. Ik vond Malen eigenlijk wel aardig, hij was in ieder geval dreigend alleen wat ongelukkig.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hij had (en dat kun je niet alleen hem aanrekenen) vooral in de eerst helft geen enkel benul wat hij moest doen. Malen was ook betrokken bij meer dan twee gevaarlijke momenten, die vond ik ook niet zo goed eigenlijk.
Tweede helft zorgde zijn verovering voor de eerste Nederlandse goal verder na de rust vulde hij het goed in op momenten als extra mannetje op het middenveld en die voorzet op Weghorst was ook prima speelde tweede helft precies zoals hij moet doen. En dat het met hem en Malen samen zo niet werkt en een Van Dijk die hem niet coacht oa of een Veerman die de slechte interland ooit speelde kan je Geertruida niet aanreken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hij was dramatisch slecht, een stuk slechter nog dan Dumbfries en dat was een prestatie op zich.
De uitvoering van Geertruida was ook heel beperkt. Malen vond ik aanvallend de gevaarlijkste maar zoals altijd was het verdedigend weer ontzettend matig en loopt hij vaak gewoon niet mee. Ook dat hielp Geertruida niet, Geertruida moet met Frimpong voetballen en anders niet. (liefst niet)quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:39 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan eerder aan het plan van de coach dan aan Geertruida zelf. Ik vond Malen eigenlijk wel aardig, hij was in ieder geval dreigend alleen wat ongelukkig.
Nee maar dat is ook niet zo gek toch? Het is niet zo dat deze elf al zo lang samen spelen dat ze dat moeiteloos aanvoelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat kan, maar na 10 minuten ben je er toch wel achter dat het niet zo makkelijk wordt en leg je wat meer energie in je spel? Niets van te merken hoor. Ook op tactisch gebied veranderde er niets. Kennelijk staat er niemand op veld die kan zien wat er ontbreekt en de afspraken kan veranderen. Zeker de middenvelders Reijnders, Veerman en Schouten kunnen dit niet.
Natuurlijk kun je dat Geertruida wél aanrekenen, die rechterkant was ontzettend dramatisch daar kwam al het gevaar weg. Ook hij deelde in de malaise.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Tweede helft zorgde zijn verovering voor de eerste Nederlandse goal verder na de rust vulde hij het goed in op momenten als extra mannetje op het middenveld en die voorzet op Weghorst was ook prima speelde tweede helft precies zoals hij moet doen. En dat het met hem en Malen samen zo niet werkt en een Van Dijk die hem niet coacht oa of een Veerman die de slechte interland ooit speelde kan je Geertruida niet aanreken.
Verdedigend was Malen matig inderdaad, maar hij zorgt natuurlijk wel voor veel gevaar. Maar Geertruida en Malen als koppel afschrijven vind ik na één wedstrijd ook wat voorbarig, hoe vaak hebben die twee nu samengespeeld? Het had alleen wat beter voorbereid kunnen worden, nu is het een beetje de tombola van Koeman die bepaalt wie er gaan spelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De uitvoering van Geertruida was ook heel beperkt. Malen vond ik aanvallend de gevaarlijkste maar zoals altijd was het verdedigend weer ontzettend matig en loopt hij vaak gewoon niet mee. Ook dat hielp Geertruida niet, Geertruida moet met Frimpong voetballen en anders niet. (liefst niet)
Nagenoeg al het gevaar kwam over de linkerkant van Oostenrijk, maar het is iedereens schuld behalve Geertruida natuurlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Tweede helft zorgde zijn verovering voor de eerste Nederlandse goal verder na de rust vulde hij het goed in op momenten als extra mannetje op het middenveld en die voorzet op Weghorst was ook prima speelde tweede helft precies zoals hij moet doen. En dat het met hem en Malen samen zo niet werkt en een Van Dijk die hem niet coacht oa of een Veerman die de slechte interland ooit speelde kan je Geertruida niet aanreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |