abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220634443
Spreidingswet in actie: Oldenzaal moet asielzoekers opvangen, dat lukt niet, minister wil opheldering, dreigt met 'actief toezicht'
https://www.geenstijl.nl/5189507/spreidingswet-in-actie
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:21:40 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220634489
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:15 schreef Aether het volgende:
Spreidingswet in actie: Oldenzaal moet asielzoekers opvangen, dat lukt niet, minister wil opheldering, dreigt met 'actief toezicht'
https://www.geenstijl.nl/5189507/spreidingswet-in-actie
Lekker blijven dweilen in plaats van de kraan te repareren.

Well done, Baku.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:38:18 #153
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220634624
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 17:41 schreef capricia het volgende:
Oh kijk. Rellen werkt. Of krijgen ze er voor straf nu nog meer. :+
[..]
https://www.hartvannederl(...)elzoekers-veiligheid
_O_
  woensdag 22 april 2026 @ 19:07:39 #154
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220634836
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou vind ik met name de manier waarop dit stiekem is besloten en waarschijnlijk bewust heel kort van tevoren aan de bewoners is verteld niet kunnen, maar dit is nu dus ook weer meteen een "mooi" voorbeeld geworden waaruit beide extreme uiteinden van het politieke spectrum kunnen leren dat je in Nederland je zin gewoon kunt afdwingen door de grenzen van de politiecapaciteit te tarten, of zoals in dit geval zelfs maar de angst onder bestuurders te zaaien dat je dat zou kunnen gaan doen.

@:Qarrad
Dit schept wat mij betreft een vrij onwenselijk precedent ja. En helaas is het zo in de hand gewerkt door de manier van aanpakken. Als dit hier niet gebeurd was, dan was het wel een andere locatie geweest een weekje later.

En het is ook nog mooi weer de komende tijd om lekker buiten te rellen dus dit kon nog wel eens een heel heet voorjaar worden als diverse schreeuwgroepen het recht op demonstratie gaan misbruiken.

Wat ik ook eng vind is dat er steeds vaker wordt geroepen dat de politie de vijand is. Beelden van agenten naast SS-officieren "Ik deed alleen mijn werk", dat soort walgelijkheden. Het lijkt allemaal totaal los te zingen van wat voor respect voor een ander ook. Alleen de eigen "goede zaak" telt.
pi_220634878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit schept wat mij betreft een vrij onwenselijk precedent ja. En helaas is het zo in de hand gewerkt door de manier van aanpakken. Als dit hier niet gebeurd was, dan was het wel een andere locatie geweest een weekje later.

En het is ook nog mooi weer de komende tijd om lekker buiten te rellen dus dit kon nog wel eens een heel heet voorjaar worden als diverse schreeuwgroepen het recht op demonstratie gaan misbruiken.

Wat ik ook eng vind is dat er steeds vaker wordt geroepen dat de politie de vijand is. Beelden van agenten naast SS-officieren "Ik deed alleen mijn werk", dat soort walgelijkheden. Het lijkt allemaal totaal los te zingen van wat voor respect voor een ander ook. Alleen de eigen "goede zaak" telt.
Dan moet de politie zich niet voor elk politiek karretje laten spannen maar eens een keer naar boven roepen dat zij de wet gelijkelijk voor iedereen ongeacht politieke of religieuze kleur moet handhaven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:17:46 #156
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220634911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De overheid stelt zich toch bijzonder onbetrouwbaar op? Waarom moet de burger dan wel binnen de lijntjes kleuren?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 april 2026 @ 19:53:34 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220635239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De overheid stelt zich toch bijzonder onbetrouwbaar op?
Klopt.
quote:
Waarom moet de burger dan wel binnen de lijntjes kleuren?
Omdat het eind behoorlijk zoek is als "de burger" eigenrichting toe gaat passen. Het is niet voor niets dat we de maatschappij zo hebben ingericht dat we niet door middel van intimidatie van groepen dingen wel of geen doorgang laten vinden. Dat dit niet goed genoeg uitgevoerd wordt wil niet zeggen dat het dan maar helemaal afgeschaft moet worden.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:55:41 #158
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220635254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dan moet de politie zich niet voor elk politiek karretje laten spannen maar eens een keer naar boven roepen dat zij de wet gelijkelijk voor iedereen ongeacht politieke of religieuze kleur moet handhaven.
Dat gebeurt ook. Het zijn geen hersenloze drones. Ook hier is het gevaar dat de lagen van elkaar los zingen.
pi_220635270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:53 schreef Qarrad het volgende:

Omdat het eind behoorlijk zoek is als "de burger" eigenrichting toe gaat passen. Het is niet voor niets dat we de maatschappij zo hebben ingericht dat we niet door middel van intimidatie van groepen dingen wel of geen doorgang laten vinden. Dat dit niet goed genoeg uitgevoerd wordt wil niet zeggen dat het dan maar helemaal afgeschaft moet worden.
Klopt, maar dit gaat niet om incidentele frictie tussen democratische besluitvorming en de burgerij, er is gewoon totaal geen draagvlak voor en dat is ook helemaal niet gezocht. Dat is alleen maar zo omdat de verantwoordelijke politici het democratisch proces hebben doen falen om deze demografische verandering te blijven doordrukken. .
pi_220635299
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 17:41 schreef capricia het volgende:
Oh kijk. Rellen werkt. Of krijgen ze er voor straf nu nog meer. :+
[..]
https://www.hartvannederl(...)elzoekers-veiligheid
Goed dat ze nu toegeven dat ze de veiligheid van de inwoners van Loosdrecht niet kunnen garanderen als er asielzoekers komen.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:59:51 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220635300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Klopt.
[..]
De samenleving heeft de geweldsmonopoly onder vertrouwen gegeven aan de overheid. Als een overheid dat vertrouwen schaadt, dan is het aan de samenleving daar wat aan te doen. Anders gaan de verhoudingen nog schever.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 april 2026 @ 20:01:30 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220635321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Klopt, maar dit gaat niet om incidentele frictie tussen democratische besluitvorming en de burgerij, er is gewoon totaal geen draagvlak voor en dat is ook helemaal niet gezocht. Dat is alleen maar zo omdat de verantwoordelijke politici het democratisch proces hebben doen falen om deze demografische verandering te blijven doordrukken. .
Nee, het gaat structureel mis wat dit betreft. Maar dan is opnieuw het idee best eng dat intimidatie en rellen loont. Dat riep ik een tijdje geleden ook al: er komt een moment waarop mensen gaan beseffen dat de politie bijvoorbeeld de pro-Palestinaprotesten, XR-acties, Antifa etc. niet alleen niet kan indammen, maar dat ze die ook niet kan beschermen. Het eind is dan zoek.
  woensdag 22 april 2026 @ 20:03:24 #163
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220635343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De samenleving heeft de geweldsmonopoly onder vertrouwen gegeven aan de overheid. Als een overheid dat vertrouwen schaadt, dan is het aan de samenleving daar wat aan te doen. Anders gaan de verhoudingen nog schever.
Momenteel is het laissez faire. En als je dan zélf wat doet, dan staan ze er direct.

Op een bepaalde manier zijn bepaalde machthebbers doodsbang.

Maar hoe het nou precies zit…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220635390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, het gaat structureel mis wat dit betreft. Maar dan is opnieuw het idee best eng dat intimidatie en rellen loont. Dat riep ik een tijdje geleden ook al: er komt een moment waarop mensen gaan beseffen dat de politie bijvoorbeeld de pro-Palestinaprotesten, XR-acties, Antifa etc. niet alleen niet kan indammen, maar dat ze die ook niet kan beschermen. Het eind is dan zoek.
Waarom wil je die pestmensen beschermen?

Antifa hebben een jongeman in Frankrijk doodgeslagen, maar Antifa wordt nogsteeds niet verboden in Nederland. Als je de roots van Antifa kent, dan begrijp je waarom de bolshevistische macht in Nederland gezind is met deze Antifa.
pi_220635778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Daar zit hem het probleem juist. Ik heb jihadis mensen met een stuk hout neer zien slaan zonder dat de politie ingreep, universiteitsgebouwen zijn dagenlang bezet en vernield door buitenlands tuig, talloze snelwegen eindeloos bezet met politie assistentie, relmarokkanen krijgen niets deėscalatie, kerkgangers mogen belaagd dan wel geintimideerd worden maar zodra gewone burgers protesteren bij henzelf in de buurt voor hun buurt dan is dat tegen de overheid en zijn ze met 20 honden present.

Als de politie dan geen kick geeft dan laten ze inderdaad het volk in de steek en zijn ze te braaf tegen hun superieuren die opzettelijk de burgers die vertegenwoordigd zouden moeten zijn totaal onnodig met problemen opzadelen.
  woensdag 22 april 2026 @ 21:35:30 #166
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220635953
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:07 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Waarom wil je die pestmensen beschermen?

Antifa hebben een jongeman in Frankrijk doodgeslagen, maar Antifa wordt nogsteeds niet verboden in Nederland. Als je de roots van Antifa kent, dan begrijp je waarom de bolshevistische macht in Nederland gezind is met deze Antifa.
Ik wil dat de politie ook ingrijpt en dus dezelfde opdracht krijgt bij die groeperingen, ja. In die zin wil ik ze niet beschermen.

Wat ik niet wil is dat onfrisse types het recht in eigen hand nemen en zonder veel inzicht, training of beperkingen mensen die ze niet aanstaan in elkaar trekken. Dat lijkt heel lekker lik op stuk en dan leren ze het tenminste een keertje hihaho, maar daar komt een tegenreactie op en verdere escalatie.

Ik ken teveel mensen uit voormalig Joegoslaviė, Azerbeidzjan, Armeniė, Rwanda etc. om te denken dat we hier te beschaafd zijn voor sektarisch geweld. Het enige wat nodig is, is één groepje gemotiveerde idioten dat langs de huizen gaat om de maatschap blijvend te ontwrichten.

Zoals ik maar blijf herhalen: het eind is dan zoek. Waarom is het zo moeilijk om die uitdrukking te snappen en er iets van te willen maken als dat ik één smaak tuig zou willen beschermen?
  woensdag 22 april 2026 @ 21:37:50 #167
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220635971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar zit hem het probleem juist. Ik heb jihadis mensen met een stuk hout neer zien slaan zonder dat de politie ingreep, universiteitsgebouwen zijn dagenlang bezet en vernield door buitenlands tuig, talloze snelwegen eindeloos bezet met politie assistentie, relmarokkanen krijgen niets deėscalatie, kerkgangers mogen belaagd dan wel geintimideerd worden maar zodra gewone burgers protesteren bij henzelf in de buurt voor hun buurt dan is dat tegen de overheid en zijn ze met 20 honden present.

Als de politie dan geen kick geeft dan laten ze inderdaad het volk in de steek en zijn ze te braaf tegen hun superieuren die opzettelijk de burgers die vertegenwoordigd zouden moeten zijn totaal onnodig met problemen opzadelen.
Zoals ik hierboven ook zeg: ik wil ook dat de politie met dezelfde opdracht in mag grijpen bij de taferelen die jij beschrijft. Dat heb ik veel liever dan dat een ander de steken die zij laten vallen gaan recht breien met alle emoties van dien.
pi_220636376
Dit topic is wel echt een vergaarbak van ellende zeg.

Als de AIV even mee komt kijken, kunnen ze direct een hele reeks figuren arresteren en opsluiten in een kliniek.

Maar wel fijn dat geweld en diepe haat hier openlijk getoond wordt.
Scheelt de AIVD en politie een hoop onderzoek.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 22:32:12 ]
  woensdag 22 april 2026 @ 23:31:14 #169
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220636605
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:31 schreef bianconeri het volgende:

Als de AIV even mee komt kijken, kunnen ze direct een hele reeks figuren arresteren en opsluiten in een kliniek.

Ik denk dat de AIVD het veel drukker heeft met andere types.
  woensdag 22 april 2026 @ 23:38:56 #170
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220636615
quote:

Laten we dan ook hopen dat jouw begeleiding je gauw weer gevonden heeft.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 april 2026 @ 23:53:45 #171
486919 Swango
Just saying
pi_220636649
quote:

In Nederland dempt men pas de put als het kalf verdronken is, tenzij jij graag ziet dat Nederland verandert in een totalitaire regime. Het is al ernstig genoeg dat we een sleepwet hebben, maak het nog niet erger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swango op 23-04-2026 06:43:57 ]
pi_220636735
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:07 schreef HowardRoark het volgende:
Wie zijn die globalisten eigenlijk?
Bij ons? Met afstand D66. Al kon Timmermans er ook wat van, 'Europe must accept diversity'

Bekijk deze YouTube-video
:N

In de rest van de EU denk ik vooral aan de partijen waar Macron en von der Leye aangesloten zitten, zoals Renew Europe en de European People’s Party. Partijen die zichzelf als pro Europees presenteren, maar wat eigenlijk simpelweg betekent nog meer soevereiniteit bij lidstaten weg te halen.
pi_220636737
quote:

De AIVD kan zich beter richten op radicaal links of moslims.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220636745
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2026 00:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De AIVD kan zich beter richten op radicaal links of moslims.
Doen ze ook wel. De AIVD zegt zelf dat terrorisme uit jihadistische hoek nog steeds de grote dreiging is.

En dat vangen ze tot dusver goed op. Je kan een hoop kritiek op Nederland hebben maar we hebben gelukkig een prima inlichtingendienst ^O^
pi_220636748
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 01:02 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Doen ze ook wel. De AIVD zegt zelf dat terrorisme uit jihadistische hoek nog steeds de grote dreiging is.

En dat vangen ze tot dusver goed op. Je kan een hoop kritiek op Nederland hebben maar we hebben gelukkig een prima inlichtingendienst ^O^
Eens, als de AIVD niet gefunctioneerd had dan was het hier net zo 'bloederig' geworden als Frankrijk op den duur :{

Helaas zijn de inlichtingendiensten ook gewoon weer een post waar steeds meer belastinggeld heen moet als gevolg van de massale immigratie. Over de gehele lijn slokt immigratie welvaart, veiligheid en saamhorigheid op. Denk toch eens na waar Nederland had gestaan als die verwoestende decennialange immigratie niet had plaatsgevonden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')