Nizno | zondag 23 juni 2024 @ 16:47 |
![]() ![]() Circuit de Barcelona-Catalunya ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
TweedeKlum | zondag 23 juni 2024 @ 16:48 |
Wie was dat opgewarmde lijk? | |
_UserName_ | zondag 23 juni 2024 @ 16:48 |
We wachten op "Maxieeee!" van Penelope, of is ze er niet bij deze keer? | |
_UserName_ | zondag 23 juni 2024 @ 16:48 |
![]() ![]() | |
LTVDK | zondag 23 juni 2024 @ 16:48 |
Maar zijn nu zowaar een keertje alle 20 auto's gefinisht ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 23 juni 2024 @ 16:48 |
Heeft Oostenrijk toch iets gewonnen ![]() | |
potjecreme | zondag 23 juni 2024 @ 16:48 |
![]() | |
_UserName_ | zondag 23 juni 2024 @ 16:48 |
Jinx het nu niet! Daar is het veel te vroeg voor | |
TheStigsDutchCousin | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Geen SC, geen rode vlaggen... | |
Tijn | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Lekker normale reactie op een onschuldige kleuter ![]() | |
Nebelwerfer | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Norris ook al fans die er doorheen galpen? Zou nou echt nooit in mij opkomen. | |
FireFox1 | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Prima 👍🏻 | |
LTVDK | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Volgens mij zelfs niet eens een gele vlag | |
SiGNe | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Is Sargeant ook al klaar dan? ![]() | |
_UserName_ | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Zelfs geen gele of VSC | |
TweedeKlum | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Scheelt voor SAR dat er geen muren zijn. | |
Nizno | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
wauw wat heeft een 5jarige jou aangedaan? | |
ZaZoe | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Ut waor wer skon vandaag | |
HiDiHo | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
![]() | |
Mano_ | zondag 23 juni 2024 @ 16:49 |
Haha Lewis weet in ieder geval nog hoe het werkt ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 23 juni 2024 @ 16:50 |
Was een race met potentie. En het team van McLaren laat het liggen. Wat wel mooi was: het was Lando VS Max en de teamgenoten deden niet mee. | |
pmponer | zondag 23 juni 2024 @ 16:50 |
Albon | |
schommelstoel | zondag 23 juni 2024 @ 16:50 |
![]() | |
HiDiHo | zondag 23 juni 2024 @ 16:50 |
Dat zeg ik...niets gebeurd | |
potjecreme | zondag 23 juni 2024 @ 16:51 |
Wellicht gaat het niet over de kleuter. Laat het kind lekker buiten beeld blijven. Fijn dat ze een zeer goede band hebben. Kind heeft gewoon een andere vader. | |
Tijn | zondag 23 juni 2024 @ 16:51 |
Wel genoeg inhaalacties op de baan en verschillende strategien. Prima race, hoor. | |
ChevyCaprice | zondag 23 juni 2024 @ 16:51 |
Lando had 1 ding moeten doen tijdens die start: gewoon recht door rijden (en naar links aan het eind?. Die slechte launch was nog niet eens het probleem. | |
_UserName_ | zondag 23 juni 2024 @ 16:52 |
Leuke race idd, blij dat ik om 14:53 wakker werd ![]() Tot volgende week! ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 23 juni 2024 @ 16:52 |
Ergens wel apart dat je iemand het gras op mag drukken. Dat is blijkbaar racen. | |
Jane | zondag 23 juni 2024 @ 16:52 |
Dus het gaat jou er om dat hij niet haar biologische vader is? Da's nog sneuer. ![]() | |
pmponer | zondag 23 juni 2024 @ 16:52 |
Volgende week TT Assen, de campings zijn al open | |
Nizno | zondag 23 juni 2024 @ 16:52 |
tijdens de VT mag je ook vleugels er af rijden | |
HiDiHo | zondag 23 juni 2024 @ 16:52 |
Adios ![]() | |
wdn | zondag 23 juni 2024 @ 16:52 |
BBC iPlayer. Doctor Who 3 dagen eerder dan normaal ![]() Je kunt ook F1 kijken gratis met vpn. | |
spectrumanalyser | zondag 23 juni 2024 @ 16:53 |
Leclerc heeft een reprimande gekregen - Norris: My whole front wing was fucked | |
Nizno | zondag 23 juni 2024 @ 16:53 |
ook dat idd. | |
TwenteFC | zondag 23 juni 2024 @ 16:53 |
Hij heeft ook nog een boel te leren natuurlijk, alleen de snelste auto hebben is niet genoeg. Wel het verschil tussen een Max een Lando, we gaan de komende races zien of Lando het in zich heeft. | |
PzKpfw | zondag 23 juni 2024 @ 16:53 |
Britten komen daar mee weg. | |
Nizno | zondag 23 juni 2024 @ 16:53 |
een reprimande voor een vleugel Bewust! raken is ook belachelijk | |
Nattekat | zondag 23 juni 2024 @ 16:54 |
Ahw, vanaf nu loopt Max nog maar 7 punten uit op de nummer 2 bij winst op Norris ![]() | |
SiGNe | zondag 23 juni 2024 @ 16:55 |
Nog 3 punten meer en Max zit op het dubbele aantal punten van Perez. Red Bull heeft een exit clausule klaar staan voor als dat gebeurt, dan hoeven ze z'n contract volgend jaar niet te verlengen (dus na 2025 exit) | |
Monolith | zondag 23 juni 2024 @ 16:55 |
Lando is een fantastische coureur, maar het zit hem in de details en daar laat hij het vandaag liggen. | |
franklop | zondag 23 juni 2024 @ 16:56 |
Mag 10 reguliere GPs tweede wordennu en staat dan max 1 punt achter ![]() | |
HiDiHo | zondag 23 juni 2024 @ 16:56 |
Austria 04 DAYS 19 HRS 34 MINS Later ![]() | |
Questular | zondag 23 juni 2024 @ 16:57 |
Is waarschijnlijk gevaccineerd. | |
ChevyCaprice | zondag 23 juni 2024 @ 17:00 |
Lando zit inmiddels ook al weer in jaartje 6 van zijn carrire in F1, dus eigenlijk verwacht ik dit soort fouten dan niet meer. Maar goed hij heeft er wel even over gedaan om aan het front te strijden, misschien is dat daadwerkelijk andere koek zoals Doornbos laatst zei. | |
ChevyCaprice | zondag 23 juni 2024 @ 17:01 |
Hard racing. Ze komen niet naar het circuit om "na u" te roepen. Kom op zeg. | |
ChevyCaprice | zondag 23 juni 2024 @ 17:02 |
Het ironische van dat Lando Max heel lichtjes op het gras duwde was dat de er maar n de dupe van was uiteindelijk: Lando zelf. | |
SiGNe | zondag 23 juni 2024 @ 17:05 |
Lando heeft pas sinds Miami gewonnen en als je daar eenmaal van geproefd hebt... Dat geeft ook motivatie om wat meer te pushen maar daardoor maakte hij ook de fout om iets teveel te willen. Misschien dat als Norris ervoor gekozen had om te pitten om Russell voor te blijven dat hij ook maar P2 was gewroden maar dan had hij wel een meer ontspannen race kunnen rijden. Nu moest Norris flink pushen op het eind en dat vinden de rubbertjes natuurlijk ook niet zo leuk.[ Zag je ook bij Max toen die pas net z'n eerste wedstrijden ging winnen, wilde teveel in een keer. Nu is hij veel rustiger en heeft meer lange termijn visie. | |
Weltschmerz | zondag 23 juni 2024 @ 17:05 |
Sky blijft gewoon stug volhouden dat de RB de beste auto is. | |
potjecreme | zondag 23 juni 2024 @ 17:06 |
Heeft hij ook niet. In de eerste stint was Verstappen sneller. Daarna had Norris steeds nieuwere banden. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2024 @ 17:06 |
Sky serieus nemen ![]() | |
Zwoerd | zondag 23 juni 2024 @ 17:06 |
Nou ja zeg ![]() wtf is mis met jou? | |
spectrumanalyser | zondag 23 juni 2024 @ 17:07 |
Dat Sky maakt zichzelf belachelijk. Niet Max, nee de auto. Ookal heeft Perez heel toevallig exact dezelfde auto. Welliswaar met Ken & Barbi-instellingen, maar het blijft in de basis dezelfde auto. | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2024 @ 17:07 |
Regel 1: Sky heeft altijd gelijk Regel 2: zie regel 1 Aldus Sky | |
ChevyCaprice | zondag 23 juni 2024 @ 17:11 |
Eens. Helikopterview is in F1 gewoon belangrijk. Soms even je verlies nemen om daarna keihard terug te komen, bijvoorbeeld bij die start of bij een stopstrategie. Denk zelf dat er weinig anders had moeten gaan voor Lando om dit te winnen. Maar ja dat neemt die hopelijk mee uit de analyse en gaan we hem in de komende weken op de hoogste trede zien staan. Heb hier bizar veel zin in! | |
TwenteFC | zondag 23 juni 2024 @ 17:11 |
Ligt ook meer focus op natuurlijk, door hetzelfde foutje 8e ipv 7e worden daar heeft niemand het over. Daardoor 2e worden ipv 1e en er worden de hele week analyses en nieuwsberichten op los gelaten. Neem bijvoorbeeld Leclerc, kan best een paar rondjes goed racen maar een hele race foutloos rijden is lastig voor hem, die gaat ook nooit de kampioen worden. Ik schat Lando wel een stuk hoger in dan Leclerc, maar nu ligt hij onder het vergrootglas en mag hij het bewijzen. | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2024 @ 17:12 |
McLaren had naar Mercedes 2021 moeten kijken. Max laten gaan bij de eerste bocht en daarna toeslaan. | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 17:15 |
Max bij ViaPlay nu en hij is bezorgd. Wel gewonnen, maar wederom niet de snelste. En hij was dus geen banden aan het sparen op die laatste set, bij iedere poging om de rondetijden van Norris te evenaren raakte z'n set banden meteen oververhit. Meer zat er niet in. | |
Red_85 | zondag 23 juni 2024 @ 17:15 |
Blijft bijzonder. Niet de snelste auto hebben en toch winnen. Waar is RBR toch de mist mee in gegaan? We zien nu wel wie de grootste titelconcurrent is voor het seizoen. | |
Tijn | zondag 23 juni 2024 @ 17:16 |
Het is goed om RBR scherp te houden, maar Norris gaat vanaf nu natuurlijk niet opeens elke race winnen, terwijl dat wel zo'n beetje de enige mogelijkheid is voor Lando om de titel af te nemen van Max. | |
Red_85 | zondag 23 juni 2024 @ 17:18 |
Ja natuurlijk. Dit is toch niet goed? Je moet een buitencategorie coureur in je auto hebben en nog moet je het op strategie doen. Op de baan heb je gewoonweg niet de snelste auto. Way too close for comfort. Echt way too close. | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 17:19 |
Er zijn verschillende verhalen die afgelopen weken voorbij zijn gekomen: • Red Bull heeft een design filosofie gekozen met een duidelijk plafond, en Newey zou intern gezegd hebben dat die bereikt is. • Correlatieproblemen in de software, men weet zelf niet meer wat nou wel en niet werkt waardoor er ook geen duidelijk pad voorwaarts is. Gebrachte (kleine) updates werken niet of nauwelijks. edit: En dan zijn er natuurlijk de geruchten dat het vertrek van Newey direct leidt tot een performance dip. Dat lijkt me zelf onwaarschijnlijk, daar zijn de lead times simpelweg te lang voor. | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2024 @ 17:21 |
Combinatie van beide? | |
spectrumanalyser | zondag 23 juni 2024 @ 17:22 |
van wat ik begrijp van het commentaar is dat Red Bull met meer downforce heeft gereden. Zo konden enkele bochten met vol gas worden genomen, terwijl andere teams moesten liften. dat moet dan wel de topsnelheid beinvloeden, lijkt mij. | |
Tarado | zondag 23 juni 2024 @ 17:28 |
Interessante race wel, de beste was Verstappen, beste Engelsman Hamilton, die andere 2 maken toch nog steeds wat teveel fouten. | |
spectrumanalyser | zondag 23 juni 2024 @ 17:35 |
Lando wel tevreden met P2. Die snapt ook wel dat het pas ronde 10 is. 24 races ditjaar. | |
Weltschmerz | zondag 23 juni 2024 @ 17:35 |
Merecedes maakte fouten ten koste van Russell, niet Russell. | |
Tarado | zondag 23 juni 2024 @ 17:36 |
Hij zal wel tevreden moeten zijn, P1 heeft hij zelf weggegooid. | |
FireFox1 | zondag 23 juni 2024 @ 17:37 |
Lando leek mij juist niet tevreden met plek 2. En terecht. | |
Tarado | zondag 23 juni 2024 @ 17:37 |
Russell maakte zelf ook een fout, plus verliest teveel op z'n in en out laps. | |
Perox | zondag 23 juni 2024 @ 17:39 |
Volgende race RBR ook een flex frontwing - problem solved. ![]() ![]() ![]() | |
bedachtzaam | zondag 23 juni 2024 @ 17:43 |
Wederom een race gewonnen door Max terwijl Lando met McLaren deze had moeten winnen. Nog niet eens de start maar juist ook George Russel niet voorbij gaan en lang door blijven rijden op de zachte banden is wat mij betreft waar McLaren het verloren heeft. Indien Max ook achter George gebleven was had hij het niet gered. | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2024 @ 17:43 |
Zul je net zien dat die vleugel dan verboden wordt | |
Weltschmerz | zondag 23 juni 2024 @ 17:44 |
Hij had juist een heel goede outlap en welke fout heeft hij precies gemaakt? Het is alsof er altijd iets moet zijn waardoor Hamilton toch niet de mindere is, zonder dat dat verder hoeft onderbouwd. Ja, Russell is niet zo foutarm als Verstappen, maar dat is niemand en zeker Hamilton niet. Als Hamilton ook op hards was gezet was Russell gewoon op het podium gekomen en die pitstop hielp hem ook totaal niet. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 23 juni 2024 @ 17:44 |
Sprintrace volgend weekend kan ik niet live zien. Die zondagochtend maar terugkijken. | |
Perox | zondag 23 juni 2024 @ 17:45 |
Tja, dat is het risico van het vak. Zou wel zuur zijn want de FIA heeft genoeg tijd gehad nu om het te beoordelen. | |
spectrumanalyser | zondag 23 juni 2024 @ 17:46 |
Had Lando niet teveel tijd verloren tijdens het verdedigen tijdens de start en de trage pitstop? | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2024 @ 17:47 |
Het is in het verleden vaak genoeg gebeurd dat iets oogluikend toegestaan werd tot RBR het ook ging doen | |
Perox | zondag 23 juni 2024 @ 17:48 |
Ja, daar wil ik liever niet aan denken, maar kan wel natuurlijk. Daarom is het goed dat RBR dat nu openlijk heeft geuit, om dit soort getrut te voorkomen. ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 23 juni 2024 @ 17:48 |
Hmm, bij Burgers Zoo is vermoedelijk geen Formule1 te zien. Die sprintrace mis ik ook. | |
bedachtzaam | zondag 23 juni 2024 @ 17:49 |
De start was niet zijn beste maar ook niet slecht, de trage pitstop was de derde en laatste stop, helpt niet natuurlijk maar die 1.3 seconden maakte ook niet heel veel uit. | |
Tijn | zondag 23 juni 2024 @ 17:49 |
F1TV app op de telefoon, gaat prima ![]() | |
Nattekat | zondag 23 juni 2024 @ 17:51 |
Sprintaids volgende week? Nou ja zeg, laat ik nou toevallig al plannen hebben voor zaterdag, het is weer gelukt ![]() @ESF1Gamer | |
Tarado | zondag 23 juni 2024 @ 17:51 |
Ik zeg dat Hamilton vandaag de beste engelsman was, niet dat hij nooit fouten maakt, wat ik begreep was Russell 2 keer langzaam met z'n in en out laps en maakte hij een fout ik meen met Norris erachter, dat z'n pitstops ook niet helemaal vlekkeloos gingen kwam er dan nog bij en als dit, als dat, heb je weinig aan verder. | |
Monolith | zondag 23 juni 2024 @ 17:54 |
Nee, hier had gewoon meer in gezeten. En daarbij staat Verstappen nu 69 (nice!) punten voor. Met nog 14 races te gaan betekent dat feitelijk dat vanaf nu elke wedstrijd een 1-2 Norris-Verstappen maar net goed genoeg is om het kampioenschap te winnen. Natuurlijk kan het nog alle kanten op, heb je kans op DNFs, matige races en ga zo maar door, maar Verstappen is ook gewoon nog steeds bizar constant. En die heeft nota bene al een mechanische (of was het elektronische?) DNF op zijn naam staan. Edit: we hebben natuurlijk ook nog sprintaids. | |
trein2000 | zondag 23 juni 2024 @ 17:56 |
Verstappen gaat dit seizoen gewoon WDC worden, voorsprong is daarvoor al te groot (zeker gelet op de betrouwbaarheid heden ten dage). Maar voor volgend jaar kan het wel heel leuk worden. | |
Weltschmerz | zondag 23 juni 2024 @ 17:58 |
De een heeft een briljante start, de ander een matige. De een zijn pitstop wordt met meer dan 5 seconden verkloot, de andere heeft een soepele. De een krijgt de verkeerde strategie, de ander de juiste. De een won/behield een positie door een zeer goede outlap, de ander niet zoiets van gehoord. Norris stond ook op de juiste banden en had de iets snellere auto.De ander komt weer eens weg zonder straf en zonder schade bij een enigzins twijfelachtige actie. Hoezo is de ander dan de beste Engelsman? | |
Jane | zondag 23 juni 2024 @ 17:59 |
Moet McLaren wel een keer een seizoen goed uit de startblokken komen. ![]() Maar ze hadden het dit jaar wel eerder op orde dan vorig jaar, dus er is progressie. En RBR moet het ook maar weer zien te fixen natuurlijk. | |
Monolith | zondag 23 juni 2024 @ 18:05 |
Dat laatste moet ik nog maar zien. Het rommelt al een tijdje bij Red Bull en er vertrekken wel de nodige belangrijke mensen waardoor er langzaamaan wel de nodige scheurtjes in de geoliede machine verschijnen. | |
Tarado | zondag 23 juni 2024 @ 18:06 |
Strategie scenario's werk je toch samen uit en goed met je banden omgaan isook wel belangrijk voor een coureur in een race maar dat telt voor jou niet natuurlijk. | |
Tijn | zondag 23 juni 2024 @ 18:10 |
Ja, de sfeer lijkt me intern niet helemaal top bij RBR momenteel, dat kan op termijn zeker wel flinke effecten gaan hebben. Maar ze hebben daar wel een goede organisatie gebouwd over de jaren. Ze zijn ook strategisch loeisterk, dus zelfs met een wat mindere auto denk ik dat er wel heel wat moet gebeuren wil Max er niet met de winst vandoor gaan. Maar zonder Verstappen is RBR gelijk een mid-field team momenteel. | |
Weltschmerz | zondag 23 juni 2024 @ 18:12 |
Het team gaat voor de split strategy en de een is duidelijk de verkeerde en de ander de goede. Dat zie je bij alle hards in de laatste stint, dan moet je dat niet toeschrijven aan bandenmanagement om te doen alsof de coureur met de matige ipv briljante start en de goede pitstops toch een betere race reed. Een verkeerd uitpakkende bandenstrategie hoort er gewoon bij maar dat moet je natuurlijk wel meenemen in wie het beste gereden heeft en dus ook bij wie de beste Engelsman was. | |
ESF1Gamer | zondag 23 juni 2024 @ 18:12 |
Zo jammer dit ![]() | |
Tarado | zondag 23 juni 2024 @ 18:15 |
| |
LTVDK | zondag 23 juni 2024 @ 18:20 |
Gevalletje 'suffering from sucess', eerst moesten ze als 1 team voor hetzelfde doel vechten, kampioen worden. Nu dat doel is behaald gaan mensen zich over andere dingen druk maken en gaat het schuren. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2024 @ 18:24 |
![]() Ik wist het niet eens ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 23 juni 2024 @ 18:25 |
Allejezus. Perez was zo laat over de finish, hij heeft in het interview zelfs een baard. | |
WheeledWarrior | zondag 23 juni 2024 @ 18:27 |
Perez is een verspilling van een zitje. | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 18:38 |
Niemand: Sargeant: ![]() | |
franske19 | zondag 23 juni 2024 @ 18:38 |
Enige reden dat Max heeft kunnen winnen was omdat Lando vast zat achter George in die eerste stint. Laatste stint op softs waren de banden volgens mij even oud. Max had nieuwe en Lando had 3 ronde oude maar zijn pitstop was ook 3 ronde later en langzamer. Uiteindelijk heeft Lando dat gat nog bijna dicht gereden. | |
WheeledWarrior | zondag 23 juni 2024 @ 18:43 |
Verdienste dus van Verstappen die Russell heel snel voorbij ging terwijl Norris dat niet kon of deed. | |
PzKpfw | zondag 23 juni 2024 @ 18:44 |
Verstappen heeft het gat tot Norris natuurlijk wel gewoon kunnen managen in die laatste stint dus je weet nooit hoe snel hij echt was. Was het daadwerkelijk tot een gevecht om de eerste plek aangekomen had Norris z'n banden al flink op en Verstappen waarschijnlijk nog wat over. Ik denk dat ze bij Red Bull geen moment bang zijn geweest voor de overwinning. | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 18:47 |
Max heeft na de race voor de microfoon van ViaPlay gezegd dat hij niet uit luxe de voorsprong terug liet lopen. Iedere keer wanneer hij een poging deed om de rondetijden van Norris te evenaren raakten zijn Pirelli's oververhit en moest hij de poging direct staken. | |
Questular | zondag 23 juni 2024 @ 18:48 |
Dus Norris was sneller maar gaat wel naar binnen omdat hij George niet kan inhalen in de 1e stint. Ik zal het wel niet snappen. | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2024 @ 18:50 |
Lando kon niet voorbij Russell in de eerste stint, zelfs niet met DRS en kwam niet dichtbij Max om zelfs maar te denken aan een overtake. De enige reden dat Max wint is omdat hij alle anderen achter zich houd. | |
George_of_the_Jungle | zondag 23 juni 2024 @ 18:50 |
Maar Max passeerde George in een ronde, terwijl Norris dat blijkbaar niet voor elkaar kreeg. | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 18:51 |
Precies wat Max zei in de cooldown room: het was essentieel om op die Softs binnen 2/3 ronden George voorbij te steken. Daarna zou het moeilijker en moeilijker worden op die compound (onmogelijk bij woorden van Max). Dat was waar Norris even later mee geconfronteerd werd tov Russell. | |
Nebelwerfer | zondag 23 juni 2024 @ 18:58 |
Norris had in het begin scherp moeten zijn dat het gat met Verstappen niet te groot zou worden. Dan had ie misschien mee kunnen gaan langs Russel. Het grootste verschil met Russel en Max de laatste races is denk ik Max die meteen reageert op gebeurtenissen waarbij hij kwartjes dwingt zijn kant op te vallen. | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2024 @ 19:04 |
Dat heeft Jos Max wel geleerd | |
bedachtzaam | zondag 23 juni 2024 @ 19:12 |
Lando verloor tot een seconde per ronde van lap 18 tm lap 23 omdat hij langer buiten bleef. Het gat was dus van 4 seconden naar 11 seconden gegaan en door zijn latere stop moest hij ook op de baan weer voorbij gaan aan Sainz, Lewis en Russel. Daar heeft hij het naar mijn mening verloren, wellicht had hij beter geluisterd naar zijn engineer en dus ook tijdig naar binnen gekomen om de boven genoemde drie voor te blijven. | |
Tijn | zondag 23 juni 2024 @ 19:16 |
Niet de eerste keer dat Lando tegen het advies van z'n engineer in gaat en daardoor een slechter resultaat scoort dan-ie had kunnen hebben. | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 19:17 |
Goed punt, McLaren moet nog die balans vinden tussen aan de ene kant de coureur zijn inbreng laten geven, maar aan de andere kant duidelijk zijn wanneer een beslissing niet in zijn handen ligt. Zie Sochi 2021 en hoe RBR daarmee omging en McLaren. | |
Nebelwerfer | zondag 23 juni 2024 @ 19:18 |
Tja uiteindelijk weet je ook niet of hij er uiteindelijk langs heeft weten te komen. Beste was hij er bij de start gewoon voor gebleven. | |
ChevyCaprice | zondag 23 juni 2024 @ 19:19 |
Het punt van Norris was: ik ben niet in gevecht met Russell. Je weet niet wat ze van tevoren hebben besproken qua scenario's. Die tyre delta zorgde ervoor dat hij na het pitten steeds weer kon inlopen op Max. Als die meer in de buurt van Max was gepit had die misschien de gap meer constant gehouden. Daarom is ook niet te zeggen dat McLaren nou zoveel sneller was dan RB. | |
Nebelwerfer | zondag 23 juni 2024 @ 19:24 |
Spannende sprintrace volgende week. RBR zal niet teveel mogen aankloten met de set-up | |
bedachtzaam | zondag 23 juni 2024 @ 19:24 |
Die delta was na de derde stop nagenoeg gelijk en McLaren gewoon veel sneller. Ook toen Russel zijn eerste stop maakte ging Lando gelijk 8 tienden harder dan Max. | |
Nebelwerfer | zondag 23 juni 2024 @ 19:26 |
Al een paar weken kan men veel harder pushen met die McLaren | |
PzKpfw | zondag 23 juni 2024 @ 19:26 |
Dan ben je dus gewoon sneller.. | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2024 @ 19:27 |
Zou je kunnen zeggen, ja. | |
bedachtzaam | zondag 23 juni 2024 @ 19:28 |
Wat maar laat zien dat ze bij McLaren goed werk geleverd hebben. | |
PzKpfw | zondag 23 juni 2024 @ 19:28 |
Ook meer tijd in de windtunnel enzo. Wat overigens een volstrekt belachelijke regeling is. | |
bedachtzaam | zondag 23 juni 2024 @ 19:30 |
Nu de budgetten gelijk zijn zou die regel inderdaad geschrapt kunnen worden. | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 19:33 |
De handschoenen gaan trouwens langzaam uit bij Ferrari: Charles Leclerc: “Start? It wasn't moment to fight, after the briefing we agreed we had to save the tyres, I did but Sainz didn't. He damaged my front wing. I guess he wanted to impress at his homerace and it's an important moment for his career” | |
bedachtzaam | zondag 23 juni 2024 @ 19:35 |
Het was ook gewoon belachelijk wat Sainz daar deed. | |
Marcoss | zondag 23 juni 2024 @ 20:01 |
Ook wel een situatie die je had kunnen verwachten als team bij een coureur die is weggestuurd, maar nog wel een jaar in de auto zit zonder nieuw team | |
ZaZoe | zondag 23 juni 2024 @ 20:01 |
StephanL | zondag 23 juni 2024 @ 20:10 |
Max de nieuwe Goat ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 20:18 |
![]() Max en zijn oma. | |
FireFox1 | zondag 23 juni 2024 @ 20:19 |
Ze lijkt een beetje op Judi Dench | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 20:21 |
Was ook m'n eerste ingeving om te posten. ![]() Max met Judi Dench z'n oma | |
Zwoerd | zondag 23 juni 2024 @ 20:30 |
Als je wil lachen (of huilen) moet je die reacties eens lezen ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 23 juni 2024 @ 20:39 |
Godver | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2024 @ 20:41 |
GOAT. Het is beslist ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 23 juni 2024 @ 20:41 |
#TeamLH aan het schuimbekken | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2024 @ 20:42 |
Mischien kunnen ze er nog een mailtje tegenaan gooien? Ik begrijp dat Toto Wolff daar van geniet. | |
Kleffe_Dop | zondag 23 juni 2024 @ 20:53 |
![]() | |
Starflyer | zondag 23 juni 2024 @ 21:50 |
Norris was in de vrije lucht duidelijk sneller dan Verstappen. Niet alleen door de betere banden in de tweede stint, maar ook met dezelfde banden in de laatste stint. Die banden waren even oud. | |
Managarm | zondag 23 juni 2024 @ 22:21 |
en toch won ie niet, Max deed het erg goed. | |
WismutVeilchen83 | zondag 23 juni 2024 @ 23:21 |
Het verschil was denk ik in de eerste stint gemaakt. Daar had Max ruim 4 seconden voorsprong. Toen Russell weg was voor Norris bleek dat Norris op even oude banden veel sneller was, maar pitte Max waardoor hij weer een periode betere banden had. Bij de laatste pitstop gebeurde dat weer. Overigens pitte RedBull ook ruim 1,5 seconde sneller dan McLaren..! | |
Red_85 | zondag 23 juni 2024 @ 23:41 |
Mclaren en Norris zijn beter op het moment. Rbr moet t nu hebben van strategin en de compensatie van Max. Dat gaat een keer fout. | |
Tijn | zondag 23 juni 2024 @ 23:45 |
Max hoeft niet elke race te winnen om de titel te pakken, he. | |
SiGNe | zondag 23 juni 2024 @ 23:54 |
Laatste 4 races, Max 83 punten, Perez 8... ![]() | |
Managarm | zondag 23 juni 2024 @ 23:57 |
Sneller is niet beter, zie de uitslag. | |
Red_85 | zondag 23 juni 2024 @ 23:58 |
Dooddoener van mensen die niet willen onderkennen dat het niet de goede kant op gaat. Je zit in de F1, je gaat voor iedere race te winnen als je het topteam bent, komen voor het meedoen is voor de partyteams die al jaren geleden zijn weggestuurd. Rbr moet aan het werk om het gat te dichten en de problemen die ze hebben op te lossen. | |
Red_85 | maandag 24 juni 2024 @ 00:01 |
Dit is niet de mentaliteit die je moet hebben. De beste zijn, de snelste auto ontwikkelen. En niet tevreden zijn met wat je hebt maar altijd beter willen. | |
FireFox1 | maandag 24 juni 2024 @ 00:09 |
Ik zit de persco na de race te kijken en Norris zat er maar wat op los te brabbelen. Ik snap dat je teleurgesteld bent, Lando, maar feliciteer de winnaar en zit niet zo te mokken. | |
Tijn | maandag 24 juni 2024 @ 00:12 |
Ik denk dat ze dat zelf ook wel doorhebben, hoor. Maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat Max de titel nog laat lopen dit jaar. Norris heeft 1 race gewonnen, die zet niet opeens de rest van het seizoen op z'n naam. De focus zal vooral op volgend jaar liggen. Dan moet RBR wel een stap zetten om de leiding vast te houden. Maar dat geldt eigenlijk voor elk team, niemand zit stil. | |
bedachtzaam | maandag 24 juni 2024 @ 04:00 |
Als het aan Max ligt niet maar hij heeft het ook niet helemaal in de hand. Rijdt al met de vierde motor nu en op weg naar een penalty wanneer nummer vijf en zes er in moeten, verder kan de betrouwbaarheid zomaar eens roet in het eten gooien zoals in Australi dus ik blijf liever voorzichtig zo vroeg in het seizoen. | |
heywoodu | maandag 24 juni 2024 @ 05:59 |
Er moeten wel hele rare dingen gebeuren om nog echte spanning in het kampioenschap te krijgen inderdaad. Ik hoop het van harte, want dat zou natuurlijk tof zijn, maar de kans lijkt me toch al zeker 90%, zo niet meer, dat Verstappen 'gewoon' de titel pakt. | |
Tarado | maandag 24 juni 2024 @ 06:23 |
Lijkt me ook niet, zo'n seizoen als het vorige was uniek maar dat lag ook voor een groot deel aan de anderen die het niet voor elkaar hadden. Maar je hebt nu al 2 keer een race gezien dat Lando er eigenlijk niet uithaalt wat er in zit en Max er mee wegloopt omdat hij maar ook z'n team weten wat ze moeten doen om een race te winnen. | |
opgebaarde | maandag 24 juni 2024 @ 07:04 |
McLaren en RBR zijn nu aan elkaar gewaagd. Zouden we voor de tweede seizoenshelft mogen verwachten dat door de windtunnel restricties McLaren sneller dan RBR wordt? RBR heeft 840 uur en McLaren 1020 | |
Managarm | maandag 24 juni 2024 @ 07:07 |
De beste is Max, de snelste Norris. Max is niet tevreden, maar wint toch, maar zegt zelf ook dat als ie op 101 procent moet blijven rijden dat de kans dat het mis gaat groter is. | |
Donderkonijn | maandag 24 juni 2024 @ 07:15 |
Jullie zeggen het zelf al , Norris heeft op dit moment de snelste auto, maar rbr heeft max en die is buitencategorie. Wat hier eigenlijk moet gebeuren is dat Perez wakker wordt en punten bij de directe concurrentie gaat afsnoepen. Ik verwacht het niet , maar daar is eigenlijk die 2e man voor…. | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 juni 2024 @ 07:17 |
In de eerste 5 races was McLaren ook niet de snelste, maar vanaf Imola met uitzondering van Monaco aan. Zet McLaren ng een stap dan is het niet meer te compenseren door Max. Dat kan het best ineens snel gaan. | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 juni 2024 @ 07:18 |
je kunt 2000 uur windtunnel tijd hebben, als je geen goede ideen hebt komt er niks uit. McLaren maakt van stappen omdat ze goede ideen hebben, niet omdat ze het langer kunnen testen. | |
WheeledWarrior | maandag 24 juni 2024 @ 09:17 |
Het zijn vooral Verstappen en Norris die nu aan elkaar gewaagd zijn in deze fase van het seizoen. Perez en Piastri dit hele weekend niet gezien. | |
Electric_Eye | maandag 24 juni 2024 @ 09:34 |
In dat licht zou je zelfs kunnen stellen dat Mercedes de beste auto heeft met plek 3 en 4. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 24 juni 2024 @ 09:39 |
De meest gebalanceerde misschien. Ik denk alleen dat het vooral het rijdersduo is dat beter in balans is daar. | |
franklop | maandag 24 juni 2024 @ 09:45 |
Red Bull 29 punten Mercedes 27 punten McLaren 26 punten Eigenlijk dus toch Red Bull op basis van punten dit weekend ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 24 juni 2024 @ 10:34 |
Perez toch weer knap 8 punten in de laatste 4 races. | |
beantherio | maandag 24 juni 2024 @ 10:38 |
Zijn prestaties zitten wel in de lift ja. De lift naar beneden. | |
ChevyCaprice | maandag 24 juni 2024 @ 10:41 |
Wat ik wel een leuk iets vind aan Norris: ja hij maakt fouten. Maar nu is het aan hem en McLaren om dit zo goed mogelijk te analyseren zodat ze goed kunnen herstellen de komende weken. | |
FireFox1 | maandag 24 juni 2024 @ 10:52 |
Zoveel fouten hebben Norris en McLaren gisteren niet gemaakt. Het is dat Max 110% uit dat hok haalt, anders had Norris met gemak gewonnen. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 24 juni 2024 @ 10:57 |
Ze hebben in elk geval te lang doorgereden in stint 1. O.a. omdat Norris het wat hoog in zijn bol had, althans als ik de boordradio goed interpreteer had hij het idee dat hij langer door wilde rijden omdat hij dacht zo Verstappen te kunnen pakken. | |
Tijn | maandag 24 juni 2024 @ 10:59 |
Terwijl feitelijk het gat met Max daardoor alleen maar groter werd. | |
Nattekat | maandag 24 juni 2024 @ 11:03 |
Nee, denk je nou echt dat McLaren net zo'n zooitje clowns als Ferrari is? Die strategie mislukte omdat Russell een te groot probleem was, Mercedes hun strategie opsplitste en ze geen andere keus hadden dan die tweede stint vroegtijdig beindigen, het had in een ander universum zowaar geniaal uit kunnen pakken. Op dezelfde strategie als Verstappen waren ze er nooit voorbij gekomen. | |
beantherio | maandag 24 juni 2024 @ 11:14 |
Ik weet niet zeker of je hierin gelijk hebt. Volgens mij werd het gat niet veel groter en hoe langer je door kunt rijden met dezelfde banden hoe korter je daarna met betere banden meer tijd kunt terugwinnen. Norris wist dat ie zijn laatste stint met nieuwe zachte banden zou gaan rijden waarmee hij heel snel zou zijn. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 24 juni 2024 @ 11:14 |
Je hebt de laatste stint gemist? | |
Nattekat | maandag 24 juni 2024 @ 11:15 |
Die ene waar Norris enkel dichterbij kon komen in de ronden dat ie drs van achterblijvers kreeg toen Verstappen eenmaal op gang kwam? Zeker niet. | |
Evenstar | maandag 24 juni 2024 @ 11:27 |
McLaren moet ook stoppen met vragen aan Norris welke strategie ze moeten volgen. Daar heb je tering knappe koppen voor en dan vraag je het aan je jonge coureur die nu net voor het eerst voor overwinningen kan gaan vechten, vol met adrenaline zit en mentaal nog niet sterk genoeg is om alles te doorzien. | |
Jane | maandag 24 juni 2024 @ 12:32 |
In principe niet oneens, maar we moeten van onszelf ook erkennen dat we bijv. bij Ferrari juist vaak geroepen hebben dat ze de coureur meer moeten betrekken bij de strategie. En niet alleen Ferrari trouwens. Ook Hamilton heeft vaak achter het stuur onvrede geuit met wat het team bedacht had. Ik denk dat McLaren daarin een ander beleid wil voeren. Waar het bij McLaren (nog) aan schort t.o.v. RBR in mijn ogen, is dat er bijna blind vertrouwen moet ontstaan tussen Norris en de strategie-crew. Het strategieteam van RBR weet precies waar de auto en Max toe in staat zijn, in de omstandigheden van dat moment, dus Max kan er op vertrouwen dat hij de best mogelijke strategie meekrijgt. Natuurlijk wordt hem input gevraagd over van alles en nog wat, maar de cruciale beslissingen hoeft hij niet te nemen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 juni 2024 @ 12:37 |
Jij denkt dat als hij geen bandenvoordeel had gehad zoals in stint 2 hij niet sneller was geweest dan Max? Er was een moment waarop hij had kunnen pitten en voor Russell en dus ook Sainz en Hamilton had kunnen komen, direct achter Max. Ik vraag me echt af hoe het dan uitpakt had hoor.. | |
Red_85 | maandag 24 juni 2024 @ 12:47 |
Daarom moet RBR als een malle zich concentreren op de ontwikkeling van de huidige auto. Zat tijd voor die van volgend jaar. De RB20 is echt zo goed niet. | |
Nattekat | maandag 24 juni 2024 @ 12:58 |
Hij heeft geen voordeel als ie in dezelfde ronde als Verstappen stopt nee. | |
ChevyCaprice | maandag 24 juni 2024 @ 13:08 |
Tenzij zijn auto sneller is | |
Tekaschi | maandag 24 juni 2024 @ 13:12 |
Wordt ook vaak vergeten dat Max rijdt tegen 2 rijders, keer op keer elk seizoen weer. Hij stond er alleen voor tegen Mercedes, ook in 2022 tegen Ferrari en nu tegen Mclaren. Het is fijn als je 2 rijders dicht bij elkaar hebt zitten waardoor je druk kan zetten op n rijder, in dit geval Max, die teams kunnen de tactieken afwisselen in de hoop Max/RB te dwingen in een pitstop. Perez kan niet gebruikt worden om Norris/Leclerc/Hamilton onder druk te zetten. | |
George_of_the_Jungle | maandag 24 juni 2024 @ 13:42 |
Uiteraard, op de pitmuur hebben ze ook inzicht waar iemand komt te zitten als hij de pitstraat uitrijdt, die info heb je als rijder gewoon niet, en kan heel belangrijk zijn. | |
George_of_the_Jungle | maandag 24 juni 2024 @ 13:44 |
Max rijdt tegen wel meer dan 2 rijders, die rijdt tegen 3 teams. Norris had ook weinig aan Piastri deze race. | |
Jane | maandag 24 juni 2024 @ 13:58 |
Het verbaast me dat her en der (ik bedoel dus niet per se hier) zo gefocust wordt op de vermeende poepstart van Norris. Zal wel komen omdat hij zelf daar de schuld van het verlies aan gaf, maar volgens mij was de periode vlak daarna veel crucialer. Max/RBR begrepen gelijk dat het belangrijk was om Russell zsm in te halen, terwijl Lando er veel te lang achter bleef hangen. Je zou denken dat hij in die McLaren ook in staat had moeten zijn om er veel eerder voorbij te gaan, juist op verse banden. Dan kun je daarna beginnen met banden sparen en een (strategisch) gevecht met Verstappen aan gaan. Ik ben natuurlijk een leek, maar ik zie hierin toch wel een groot verschil tussen RBR/Max en andere teams. RBR lijkt vrijwel altijd in staat om snel te schakelen op whatever zich voordoet in de race. Ze hadden ook kunnen denken "Norris is onze tegenstander en die rijdt nu achter ons, dus laat Russell maar uitrazen. Die halen we later wel in. Nu eerst banden sparen en de vooraf besproken strategie uitvoeren." Maar goed, misschien was Lando gewoon echt niet in staat om George in te halen. Max laat het er wrs vaak makkelijker uitzien dan het is. Bij Max twijfel ik er eigenlijk nooit aan dat hij, zodra hij de snelheid heeft om bij iemand in de buurt te komen, hij er ook voorbij kan en gaat. Maar Norris is normaal ook goed in 'naar voren rijden', dus ik begrijp toch niet goed waarom het gisteren zo lang duurde in die eerste stint. | |
Nattekat | maandag 24 juni 2024 @ 14:14 |
Het is ook wel echt heel simpel gedacht om te denken dat Norris helemaal op eigen houtje besloot om door te rijden, terwijl dat niet vooraf al besproken is. Norris kreeg gewoon de vraag of hij voor plan A of plan B wilde gaan, McLaren stelt heel die vraag nooit als ze weten dat plan B kansloos is. | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 juni 2024 @ 14:21 |
Je hoeft ook geen voordeel te hebben, als je op gelijke banden toch sneller bent dan haal je hem toch wel in. Dan hoef je geen Ferrari en twee Mercedessen in te halen. | |
Nattekat | maandag 24 juni 2024 @ 14:34 |
Dan is er nog het probleem van de grote achterstand die ingelopen moet worden, de bandenslijtage die daarbij komt en het daadwerkelijk inhalen zelf. Bij McLaren wisten ze dat op dat moment stoppen P2 veilig stellen was, denk niet dat een willekeurige FOK!er dat beter ziet. | |
bedachtzaam | maandag 24 juni 2024 @ 15:18 |
Ik denk het wel want het is best duidelijk, 5 seconden verloren door langer op oude banden door te gaan en waardoor hij ook door de late stop weer achter Sainz, Hamilton en Russel de baan op komt. Dan moet hij ze gaan inhalen wat hem 12 ronden kost om te doen en in die twaalf ronden kan hij niet de snelheid rijden die wel in de McLaren zit. 1:20.2 gedurende het inhalen en eenmaal voorbij Russel naar 1:19.2 tel 8 tienden maal 12 ronden op en dat is ook een behoorlijk verlies vanwege de late pitstop. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 24 juni 2024 @ 15:25 |
In 99,9% van de gevallen zijn de strategen van RBR echt wel de beste op de grid. Zo ook hier. Hoe eerder Max in vrije lucht zat, hoe sneller hij de voorsprong kon uitbouwen en kon beginnen met managen. Norris en Russell waren ook een half circuit aan het knokken met elkaar en dat kostte ook tijd. | |
Nattekat | maandag 24 juni 2024 @ 15:31 |
Wederom: jij hebt niet de kennis die de McLaren pitmuur wel heeft. Misschien viel het inhalen tegen, maar bood het wel de enige mogelijkheid om te winnen. Misschien had die tweede stint niet zo vroeg al beindigd hoeven te worden als het net wat gunstiger verliep, dat weten we ook niet. | |
Starflyer | maandag 24 juni 2024 @ 15:36 |
Max gaf zelf ook aan dat het in de eerste 2 a 3 ronden moest gebeuren omdat het anders onmogelijk zou worden om in te halen. Daarnaast is de topsnelheid (zeker met DRS) van de RBR hoger dan McLaren imho, waardoor het voor hem makkelijker is dan voor Norris. | |
ChevyCaprice | maandag 24 juni 2024 @ 15:38 |
Max zei dat de banden oververhitten na 2 ronden om te kunnen inhalen, vandaar ook dat die het meteen ingaan ronde 3 moest doen en dat ook lukte. Lando kon automatisch nooit na 2 ronden Russell inhalen omdat Max er nog voorbij moest en dus kwam die vast te zitten. Die start was simpelweg n van de cruciale factoren. Voordeel van Max was ook dat de Red Bull betere straightline had. | |
Bargehassus | maandag 24 juni 2024 @ 15:39 |
Volgens Peter Windsor was de topsnelheid van de McLaren's (of in ieder geval NOR) hoger dan VER. Wel zonder DRS uiteraard. | |
ChevyCaprice | maandag 24 juni 2024 @ 15:42 |
Als je kijkt naar de topsnelheden van de kwali was Verstappen op alle meetpunten sneller dus dat kan onmogelijk kloppen. | |
Jane | maandag 24 juni 2024 @ 15:54 |
De strategen zijn top en Max kan hun 'agressieve', aanvallende plannen meestal perfect uitvoeren. Het is die combinatie denk ik, die het andere teams zo moeilijk maakt om van RBR/Verstappen te winnen op strategie, ook al zijn de auto's zelf aan elkaar gewaagd. Want je kunt bijv. wel een strategie verzinnen waarbij de coureur na terugkomst op de baan andere auto's (snel) moet inhalen, maar als die dat niet voor elkaar krijgt, dan werkt je strategie ook niet. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 24 juni 2024 @ 15:54 |
Kwalificatie is geen race. | |
bedachtzaam | maandag 24 juni 2024 @ 16:13 |
Ook met DRS had Lando meer snelheid, Mclaren 325 en Red Bull 324. | |
bedachtzaam | maandag 24 juni 2024 @ 16:17 |
Waarom niet, we hebben live alle data tijdens de race als het gaat om ronde en sector tijden, overduidelijk waren zij die gepit hadden een seconde per ronde sneller dan Lando. Nu kan het natuurlijk dat Lando lang door kan op die banden en zodoende een pitstop minder hoeft te doen maar dat was dus niet zo. | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 juni 2024 @ 17:14 |
Die achterstand was helemaal niet zo groot, hooguit 4 of als hij 1 ronde later stopte 5 seconden. En dan hoefde hij ook niet voorbij die 3 auto’s. Ik denk dat dat achteraf bezien by far zijn beste kans was geweest. Als meer dan gemiddelde Fok!er eigen ik me die stellingname toe. | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 juni 2024 @ 17:15 |
Daarbij had Verstappen een tow. | |
Tarado | maandag 24 juni 2024 @ 17:29 |
Ik vond het ook niet zo heel handig van McLaren, als je tegen Verstappen racet moet je de strategie aan hem aan aanpassen of iig reageren op wat hij doet, dat doorrijden in de hoop dat je het later nog in kan halen was best wel vergezocht, nu gaven ze de touwtjes eigenlijk in de eerste bocht al uit handen en maakten ze het Red Bull relatief makkelijk. | |
ChevyCaprice | maandag 24 juni 2024 @ 18:03 |
En daarom zei ik dat die op alle meetpunten sneller was, dus ook sector 1 en 2. En daar had die geen tow. | |
Tarado | maandag 24 juni 2024 @ 18:07 |
Maar Q is met DRS en het is wel bekend dat die Red Bull nog steeds het beste werkt, ze zijn na vrijdag wel naar een grotere achtervleugel gegaan om de banden te sparen in de race. | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 juni 2024 @ 19:15 |
Maar op die plekken hangt het van andere dingen af dan pot topsnelheid en bovendien haal je daar in de race meestal niet in. | |
Starflyer | maandag 24 juni 2024 @ 19:44 |
Ik denk ook dat het verschil in grip het verschil maakte dat Verstappen Russell wel en Norris Russell niet kon inhalen in het begin. Verstappen reed met meer downforce en kon dus dichter achter Russell aan de laatste bocht door dan Norris, waardoor hij er op het rechte stuk dichter op zat. Later lukte het Norris wel, omdat hij nieuwere banden had dan Russell en dus meer grip had dan Russell. | |
Perox | maandag 24 juni 2024 @ 20:32 |
Ik denk dat ze bij McLaren toch nog wel even de hele race en de strategie tegen het licht houden om te zien waar ze mogelijk verbeteringen kunnen aanbrengen. Dat hele voorleggen aan je coureur is leuk maar waarom heb je dan strategen in huis? In zo'n geval krijgt Lando een beetje het verwijt van de wedstrijd te verliezen door zijn drang naar voren, maar zo'n vraag moet je geen enkele coureur stellen natuurlijk. 9/10 zouden hetzelfde antwoord hebben gegeven. Misschien wel 10/10. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2024 @ 20:39 |
Norris ook | |
Nieuwschierig | maandag 24 juni 2024 @ 21:02 |
Misschien heeft Toto tegen George gezegd dat hij Max moet laten gaan en Lando moet ophouden. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 juni 2024 @ 23:42 |
Mooie race weer. Best een beetje spannend en Max wint. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 24 juni 2024 @ 23:48 |
Ik denk persoonlijk dat als Norris niet had geprobeerd Max bij te houden, maar terug naar de racelijn was gegaan voor bocht 1 en Russell had geblocked, dat hij een kans had gehad om te winnen. Max kreeg het 'makkelijk' doordat hij Russell kon inhalen en Norris niet. | |
SiGNe | dinsdag 25 juni 2024 @ 00:41 |
Later bij de pitstops maakte Norris ook een fout door niet naar binnen te gaan omdat hij Max wilde proberen bij te komen. Daardoor verloor hij uitiendelijk tijd en kwam achter sainz, russell en hamilton terecht, ook dat kostte veel tijd om daar voorbij te komen. | |
Sabata | dinsdag 25 juni 2024 @ 19:18 |
verkeerd | |
Perox | dinsdag 25 juni 2024 @ 20:44 |
Maar dat is het precies. De kampioen maakt geen fouten en zijn team ook niet. Daarom blijf je je vertwijfeld afvragen hoe je wl had kunnen winnen. En het antwoord is simpel: Door k geen fouten te maken. Maar dat is niet iedereen gegeven! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Perox op 25-06-2024 20:45:44 (klemTOON) ] | |
hoatzin | woensdag 26 juni 2024 @ 12:19 |
door te testen en de uitslagen/data daarvan krijg je ideen | |
#ANONIEM | woensdag 26 juni 2024 @ 12:21 |
Of je krijgt de Mercedes F1 auto van 2022 en 2023. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 26 juni 2024 @ 13:07 |
Dat waag ik te betwijfelen. Als je dichtbij het snappen van hoe dingen werkt bent wel ja, maar als je daar ver vanaf bent niet. McLaren heeft meer windtunneltijd, maar de transfer van Rob Marshall van RBR naar McLaren heeft by far meer impact. Iemand die je kan uitleggen hoe de regels cht werken, die het zelf begrijpt en met een beetje geluk ook nog kan doorontwikkelen, dan maak je stappen. McLaren was begin vorig jaar nergens, trekt Marshall aan en komt ineens met een update pakket waarmee ze het tweede team op de grid zijn en een jaar later zijn ze misschien wel de beste. Dt zijn de echte stappen, anders zaten ze nu nog te hannesen. Je kunt mij 3 haar geven om algebra te bestuderen, dan begrijp ik er nog steeds niks van, ik ben hooguit doorgedraaid. | |
hoatzin | woensdag 26 juni 2024 @ 13:41 |
Het is natuurlijk een totaalontwikkeling, waarvan de windtunnel maar 1 aspect is. Kijk naar RedBull, ze hebben het qua aerodynamiek best goed voor elkaar, maar over de kerbs missen ze de boot momenteel een beetje. | |
Starflyer | woensdag 26 juni 2024 @ 14:29 |
Het een is niet los te zien van het ander. Om de aerodynamica te laten werken moeten ze de auto zo stijf afstellen dat die problemen met de kerbs heeft. In de windtunnel merk je dat niet en in de simulator hebben ze het ook niet ontdekt. Om goed over de kerbs te komen moeten ze de auto zachter afstellen, maar dat gaat ten koste van de efficintie van de aerodynamica. | |
StephanL | woensdag 26 juni 2024 @ 14:29 |
![]() | |
Red_85 | woensdag 26 juni 2024 @ 15:50 |
Kansloos flauw weer. Zoals het hoort. | |
hoatzin | woensdag 26 juni 2024 @ 16:16 |
Dat lukt McLaren momenteel dus wel. | |
Tarado | woensdag 26 juni 2024 @ 18:26 |
Ja die auto is wat makkelijker maar schijnt dan weer wat problemen te hebben met de snellere bochten, het blijft altijd een compromis. Red Bull had gekozen voor zondag en dat is dus goed gevallen en het ging zaterdag ook bijna goed, maar dat is denk ook wel het verschil tussen Verstappen en Norris, zeker over 1 rondje. Op racepace zit Norris er dichterbij qua bandenmanagement, qua raceinstinct staat Verstappen op eenzame hoogte. | |
ESF1Gamer | donderdag 27 juni 2024 @ 08:43 |
We zitten nu in Oostenrijk |