als je naar een begravenis gaat moet je in principe de boel wat opkuizen ja verder heeft het met onverantwoordelijk gedrag niets te makenquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan onverantwoordelijk gedrag zijn beiden. Dat is de parallel.²
Hij knijp in haar billen, dan zal de rechter haar in het gelijk stellen als ze zich verdedigt. Maar net als bij andere vormen van zelfverdediging mag je niet gewoon door blijven meppen. Zodra het gevaar geweken is en de situatie over is dien je te stoppen met het gebruiken van geweld. Dat geldt in alle gevallen, dus ook in geval van aanranding. Even daargelaten of ik het daar in alle gevallen mee eens ben is het wel iets dat altijd en overal geldt. Als iemand met een met op je af komt mag je 'm gerust een klap geven, maar als hij z'n mes weggooit en er verder geen direct gevaar meer is mag je niet blijven slaan. Dat zal voor billenknijpers evengoed gelden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan ben ik toch zeer benieuwd wat jij vindt van mijn het verhaal wat ik tikte over M die overdag een bus in stapt en aangerand wordt en bestraft wordt omdat ze de dader letsel heeft toegebracht
Overigens het vergelijken met niet menselijke objecten blijf je doen terwijl het heel anders is, een telefoon heeft geen gevoel en een winkel is verzekerd
Hij een straf omdat hij in haar billen kneep, zij een straf omdat ze meer geweld gebruikte dan noodzakelijk was. De eerste klap kan als zelfverdediging gezien worden, de rest is vergelding en het recht in eigen hand nemen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het was een zomerse dag, M had een kort jurkje aan, maar daar gaat het niet om, M haalt een paar keer flink uit en krijgt een taakstraf net zoals de dader dat kreeg
Je hoort hoe dan ook van anderen af te blijven, ook al zou ze naakt rondlopen. Had die kerel alleen gekeken was er wmb dan weer geen enkel probleem geweest als hij niet doelbewust probeert onder haar rok te kijken ofzo. Maar gewoon kijken wat er voor je te zien is, dat doet werkelijk iedereen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:29 schreef Cupfighter het volgende:
Als mijn ex de bus in stapt in een zomers jurkje bij 30 graden en ze wordt in haar billen geknepen dan is dat niet haar schuld of verantwoordelijkheid, het is bloedheet dus je zou niet op klaarlichte dag in een jurkje mogen of kunnen lopen omdat er een viezerik zijn drang niet kan inhouden, nee M zou een lange broek moeten dragen waarbij de kans er ook nog is want stel dat het een legging zou zijn dan zie je de vorm van de billen ook goed en dan zou dat wederom een aanleiding zijn om haar aan te kunnen randen.
Hij kneep 1 keer in haar billen, M draait zich om en mept hem, hij wankelt achteruit en M slaat nog een keer flink hem recht op zijn gezicht, toen hij op de grond lag gaf M nog een schop in de buik en dat laatste werd haar vooral kwalijk genomen ondanks de verdediging aangaf dat het M zwart voor de ogen werd en geen controle meer had over zichzelf en borderline hadquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:05 schreef Danny het volgende:
[..]
Hij knijp in haar billen, dan zal de rechter haar in het gelijk stellen als ze zich verdedigt. Maar net als bij andere vormen van zelfverdediging mag je niet gewoon door blijven meppen. Zodra het gevaar geweken is en de situatie over is dien je te stoppen met het gebruiken van geweld. Dat geldt in alle gevallen, dus ook in geval van aanranding. Even daargelaten of ik het daar in alle gevallen mee eens ben is het wel iets dat altijd en overal geldt. Als iemand met een met op je af komt mag je 'm gerust een klap geven, maar als hij z'n mes weggooit en er verder geen direct gevaar meer is mag je niet blijven slaan. Dat zal voor billenknijpers evengoed gelden.
[..]
Hij een straf omdat hij in haar billen kneep, zij een straf omdat ze meer geweld gebruikte dan noodzakelijk was. De eerste klap kan als zelfverdediging gezien worden, de rest is vergelding en het recht in eigen hand nemen.
Nou waren wij er beiden niet bij natuurlijk en ik heb geen idee hoe vaak ze hem geslagen/geschopt heeft (of waarmee) en of hij daadwerkelijk maar één keer heeft geknepen, of hij stopte toen ze sloeg of dat hij door bleef gaan, maar aangenomen dat hij één keer kneep en zij meerdere keren sloeg is zo'n straf standaard voor alle zaken waarbij sprake is van zelfverdediging.
[..]
Je hoort hoe dan ook van anderen af te blijven, ook al zou ze naakt rondlopen. Had die kerel alleen gekeken was er wmb dan weer geen enkel probleem geweest als hij niet doelbewust probeert onder haar rok te kijken ofzo. Maar gewoon kijken wat er voor je te zien is, dat doet werkelijk iedereen.
Ja, iemand schoppen die al ligt is natuurlijk wel gewoon strafbaar. Niet dat ik het vanuit haar oogpunt niet begrijp hoor, maar het is geen vreemde of onterechte uitspraak of straf imo, gebaseerd op huidige wetgeving.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij kneep 1 keer in haar billen, M draait zich om en mept hem, hij wankelt achteruit en M slaat nog een keer flink hem recht op zijn gezicht, toen hij op de grond lag gaf M nog een schop in de buik en dat laatste werd haar vooral kwalijk genomen ondanks de verdediging aangaf dat het M zwart voor de ogen werd en geen controle meer had over zichzelf en borderline had
M had ook al een strafblad voor geweldsdelicten dus dat zal ook niet in haar voordeel geweest zijn, zowel, M als de dader hebben 140 uur taakstraf gekregen
Ik had ook zo een vriendinquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij kneep 1 keer in haar billen, M draait zich om en mept hem, hij wankelt achteruit en M slaat nog een keer flink hem recht op zijn gezicht, toen hij op de grond lag gaf M nog een schop in de buik en dat laatste werd haar vooral kwalijk genomen ondanks de verdediging aangaf dat het M zwart voor de ogen werd en geen controle meer had over zichzelf en borderline had
M had ook al een strafblad voor geweldsdelicten dus dat zal ook niet in haar voordeel geweest zijn, zowel, M als de dader hebben 140 uur taakstraf gekregen
Waarbij de vrouw in kwestie dan natuurlijk wel het geluk heeft een man tegen te komen die niet terug slaat. Ik weet dat in films en series een vrouw van 55 kilo met gemak een kerel van 115 kilo en 2 meter lang neer legt, maar in werkelijkheid zijn er maar weinig vrouwen die het winnen van een man die er vol in gaat en niet inhoudt. Kortom; het kan HEEL gevaarlijk zijn om zoiets te doen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik had ook zo een vriendinDie liep in het bos en ziet een man lopen die zijn hond een trap verkoopt en ze loopt er naartoe en geeft hem zo'n stomp dat zn neus brak. Kreeg ook een taakstraf. Ze was zo'n stuk kleiner dan die man dat ze moest springen om er goed bij te kunnen. Die had ook zo'n kort lontje, heb dat maar een keer eerder gezien bij een vrouw. En ja, als je zo'n vrouw tegen komt als man en het escaleert' of je knijpt die in dr kont dan kun je zomaar klappen krijgen.
Mannen houden zich in tegen vrouwen over het algemeen. Als de man in kwestie zijn volle capaciteit gebruikt is de vrouw over het algemeen nergens. Uiteraard zijn er uitzonderingen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Waarbij de vrouw in kwestie dan natuurlijk wel het geluk heeft een man tegen te komen die niet terug slaat. Ik weet dat in films en series een vrouw van 55 kilo met gemak een kerel van 115 kilo en 2 meter lang neer legt, maar in werkelijkheid zijn er maar weinig vrouwen die het winnen van een man die er vol in gaat en niet inhoudt. Kortom; het kan HEEL gevaarlijk zijn om zoiets te doen.
Op dat moment was ik het er niet mee eens, nu terug kijkend ging ze inderdaad de grens over en had ze het bij die paar klappen moeten houden maar mevrouw was nu eenmaal heel erg fel en gezien dit niet de eerste keer was dat mevrouw te fel was kreeg ze dus een taakstraf, dat het gelijk was aan die van de dader vond ik wel dubieus.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, iemand schoppen die al ligt is natuurlijk wel gewoon strafbaar. Niet dat ik het vanuit haar oogpunt niet begrijp hoor, maar het is geen vreemde of onterechte uitspraak of straf imo, gebaseerd op huidige wetgeving.
En dat ze al vaker veroordeeld is wegens geweldsdelicten helpt inderdaad ook niet. Ook recidive wordt doorgaans meegenomen in het bepalen van de strafmaat (niet bij de vraag of er schuld is)
Ooit was er een vrouw en die vroeg of ik meeging naar de motorclub. Nou rij ik ook motor dus ik wilde wel mee maar ik wist niet dat ze op zoek was naar haar vent die niet op de afgesproken tijd thuis was. We komen binnen en ze trekt hem zo achterover van de kruk op de grond en begint te schoppen met haar cowboylaarzen. Ik schoot half in paniek maar de rest van de bar keek ongeinteresseerd naar het gebeuren. Ze schenen het vaker te doen. Toen ging hij staan en pakte haar terug maar ze was behoorlijk sterk en stond haar mannetje. Duurde wel 10 minuten. En schreeuwen erbij dat het uit was en zij de auto wilde houden enzo. De volgende avond zaten ze weer in het cafe en was het weer dikke mik. Allebei een dikke lip en gescheurde wenkbrouw. Ik vergeet dat nooit weer en ze zijn ook nog steeds bij elkaar. Maar die meid kon het wel hoor. Zelf nooit gedaan maar ik kan wel heel hard rennen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Waarbij de vrouw in kwestie dan natuurlijk wel het geluk heeft een man tegen te komen die niet terug slaat. Ik weet dat in films en series een vrouw van 55 kilo met gemak een kerel van 115 kilo en 2 meter lang neer legt, maar in werkelijkheid zijn er maar weinig vrouwen die het winnen van een man die er vol in gaat en niet inhoudt. Kortom; het kan HEEL gevaarlijk zijn om zoiets te doen.
Hier op FOK! en met name in dit subforum willen mensen vooral hun eigen frustraties op anderen afreageren of bevestiging afdwingen voor hun eigen overtuigingen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 18:54 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ok, weer wat geleerd.
Misschien moet ik me niet meer in dergelijke topics melden.
Het lijkt er op dat je het als man toch niet goed kunt doen tenzij je volledig mee gaat in de mening van een aantal users hier. Zo niet, sta je inderdaad bijna symbool voor alle mogelijke aanranders en verkrachters.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
-knip-, maar wel een goed antwoord, niet eens met elke zin maar dat hoeft ook niet-
nee, dat lijkt me best logisch. Het kan niet zo zijn dat je maar mensen in elkaar kunt gaan rossen en dan met een diagnose kunt gaan zwaaien. Bij een aandoening waarbij je anderen geweld aan doet hoort imo een verplichte behandeling in een gesloten kliniek. Al dan niet permanent.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Op dat moment was ik het er niet mee eens, nu terug kijkend ging ze inderdaad de grens over en had ze het bij die paar klappen moeten houden maar mevrouw was nu eenmaal heel erg fel en gezien dit niet de eerste keer was dat mevrouw te fel was kreeg ze dus een taakstraf, dat het gelijk was aan die van de dader vond ik wel dubieus.
Er werd ook geen rekening gehouden met haar borderline,
Als hij niet 50 kilo lichter was heeft hij zich enorm ingehouden. Had hij dat niet gedaan had ze het niet naverteld.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ooit was er een vrouw en die vroeg of ik meeging naar de motorclub. Nou rij ik ook motor dus ik wilde wel mee maar ik wist niet dat ze op zoek was naar haar vent die niet op de afgesproken tijd thuis was. We komen binnen en ze trekt hem zo achterover van de kruk op de grond en begint te schoppen met haar cowboylaarzen. Ik schoot half in paniek maar de rest van de bar keek ongeinteresseerd naar het gebeuren. Ze schenen het vaker te doen. Toen ging hij staan en pakte haar terug maar ze was behoorlijk sterk en stond haar mannetje. Duurde wel 10 minuten. En schreeuwen erbij dat het uit was en zij de auto wilde houden enzo. De volgende avond zaten ze weer in het cafe en was het weer dikke mik. Allebei een dikke lip en gescheurde wenkbrouw. Ik vergeet dat nooit weer en ze zijn ook nog steeds bij elkaar. Maar die meid kon het wel hoor. Zelf nooit gedaan maar ik kan wel heel hard rennen.
Dat is dus de paradox. Het gedrag en kledij is ook een vorm van communicatie. Eentje nog wel die tegen de oerinstincten van een man aanpraten. Het is heel moeilijk om met je mondje het een te zeggen en met het uitbaten van je cleavage het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:14 schreef Electric_Eye het volgende:
Overigens ben ik van mening dat een vrouw die zich in een strak truitje, jurkje of kort rokje heist, zelf goed in staat is om haar grenzen af te bakenen en wanneer deze wordt overschreden dit ook duidelijk kan communiceren.
Mee eens maar nu was er wel wat aan vooraf gegaan, maar de rechter zei mevrouw M heeft een agressie probleemquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
nee, dat lijkt me best logisch. Het kan niet zo zijn dat je maar mensen in elkaar kunt gaan rossen en dan met een diagnose kunt gaan zwaaien. Bij een aandoening waarbij je anderen geweld aan doet hoort imo een verplichte behandeling in een gesloten kliniek. Al dan niet permanent.
Ik krijg er hier van de dames maar geen antwoord op, maar wat nou als een man in een heel strak broekje rond gaat lopen met een stijve bobbel? Of dat z'n ballen er half naast hangen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:14 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat je het als man toch niet goed kunt doen tenzij je volledig mee gaat in de mening van een aantal users hier. Zo niet, sta je inderdaad bijna symbool voor alle mogelijke aanranders en verkrachters.
Er is op dit forum geen weldenkend mens te vinden die verkrachting of aanranding goed gaat praten. Het ondanks dat het vaak zo geframed wordt is er ook geen weldenkend mens te vinden die zegt “had ze maar geen kort rokje aan moeten trekken”. Een kort rokje is volgens niemand een uitnodiging tot aanranding laat staan verkrachting. Maar ja, als man durf ik best te zeggen dat ik wel even kijk naar een paar mooie benen en billen in een kort rokje. En dat is zo in het voorbijgaan een stuk korter dan wanneer we met een paar man op het terras zitten.
Toegegeven, we zien die bewuste vrouw dan ook vooral als mooie vrouw, bekijken het, waarderen het en gaan weer verder waar we gebleven waren.
Maar vooraleer vrouwen weer gaan roepen dat de oplossing van de mannelijke kant moet komen zou het ook wel eens goed zijn dat vrouwen beseffen welke aantrekkingskracht zij mogelijk uit kunnen oefenen op een man en hoe een man daar in potentie mee om kan gaan.
Zolang er op internet en social media vrouwen zijn die zich tonen als lustobject kan ik me voorstellen dat als je eenmaal in die loop zit, je als man vrouwen ook daadwerkelijk zo gaan zien. Dat betekent nog steeds niet dat je als man overal met je grijpgrage handjes overal aan mag zitten maar het zorgt voor een onwerkelijk beeld van de realiteit.
Ik hoef bijvoorbeeld Instagram maar te openen en als ik wil (en zelfs als ik het niet wil) staat heel mijn tijdlijn vol met schaarsgeklede dames. Je hoeft TikTok maar te openen, even 2 seconden te lang naar een filmpje kijken en je algoritme is verneukt. Ik kan me voorstellen dat als jonge mannen heel de dag naar zulke filmpjes kunnen kijken, het ook iets doet met hun perceptie van een vrouw. Het is een glijdende schaal waar zowel de mannen als vrouwen zich op bevinden en nogal kortzichtig om te stellen dat enkel mannen bij kunnen dragen in een mogelijke oplossing.
Overigens ben ik van mening dat een vrouw die zich in een strak truitje, jurkje of kort rokje heist, zelf goed in staat is om haar grenzen af te bakenen en wanneer deze wordt overschreden dit ook duidelijk kan communiceren. Uiteraard zullen daar ook uitzonderingen tussen zitten. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat vrouwen zich in een diep uitgesneden shirtje heisen en dan vervolgens verwachten dat mannen enkel naar hun gezicht kijken. Setting zal daarbij ook een grote rol spelen.
Daar zijn genoeg experimenten over geweest. Vrouwen komen makkelijker weg met aanranding. "Nice!"quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik krijg er hier van de dames maar geen antwoord op, maar wat nou als een man in een heel strak broekje rond gaat lopen met een stijve bobbel? Of dat z'n ballen er half naast hangen?
Ik ben benieuwd wat daarop de reacties zouden zijn...
Wat verschrikkelijk voor je, dat je last hebt van de overgevoeligheid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb vooral last van de overgevoeligheid. Ervaringsdeskundigen zijn troebel in hun kijk op dit soort zaken en zijn te emotioneel betrokken. Begrijp ik ook wel. Het is lastig. Maar dan adviseer ik om de discussie beter niet aan te gaan.
Laat anderen die voeren en maak aantekeningen.²
"met de rest van de boys afschermen van de rest van de coupe"quote:Op maandag 24 juni 2024 21:43 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor achterlijk artikel?
Dat klinkt gewoon smerig.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik krijg er hier van de dames maar geen antwoord op, maar wat nou als een man in een heel strak broekje rond gaat lopen met een stijve bobbel? Of dat z'n ballen er half naast hangen?
Topic met gekromde tenen gevolgd en ben het met je eens.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:14 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat je het als man toch niet goed kunt doen tenzij je volledig mee gaat in de mening van een aantal users hier. Zo niet, sta je inderdaad bijna symbool voor alle mogelijke aanranders en verkrachters.
Ik durf niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Hoezo is dat smerig en het uitbaten van cleavage en andere merchandise niet?quote:
Ja, het is precies dat wat de discussie onmogelijk maakt. Daarom stelde ik voor dat dames met zulke ervaringen enkel meelezen en aantekeningen maken. Het is anders simpelweg niet te doen. Overgevoeligheid prima, heb er zelfs begrip voor, maar dat moet niet averechts werken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk voor je, dat je last hebt van de overgevoeligheid.We laten het wel aan de wijze heren over om over ons te besluiten, dank daarvoor.
Sorry maar ik ben het hiermee oneens, juist ervaringsdeskundige kunnen hier heel veel inbreng hebben en ja emotie speelt een rol maar dat is hem nu juist, het is nuttig die emotie te zien en te leren begrijpen wat ik zie als een eye opener voor mannen, dat het voor jou de discussie lastiger maakt is niet van belang, ik vind het juist goed dat er tegen bepaalde argumenten word gediscussieerd die hier gebracht worden want ik zeg eerlijk soms slaat het echt nergens op naar mijn meningquote:Op woensdag 26 juni 2024 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het is precies dat wat de discussie onmogelijk maakt. Daarom stelde ik voor dat dames met zulke ervaringen enkel meelezen en aantekeningen maken. Het is anders simpelweg niet te doen. Overgevoeligheid prima, heb er zelfs begrip voor, maar dat moet niet averechts werken.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |