Jep, beter niet eerst alle warmte ook.binnen overal in laten trekken.. koelen die handelquote:Op maandag 24 juni 2024 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier was het 23. Dat is de temperatuur die ik aan wil houden, dus dan moest het ook wel alvast
Nachtdienstje, ja?! G'dumme.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omdat het 's nachts koeler is en ik zsm binnen wil zitten met dit weer, maar ook het werk gedaan moet krijgen.
Om 4.45 kun je ook trouwens al prima zien hoor. Toen was ik al bezig
Hen niet veel slaap nodig. Kan prima 1 of 2 nachtjes overslaan als ik wilquote:Op maandag 24 juni 2024 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nachtdienstje, ja?! G'dumme.
Slaap dan liever
Ga zo wel 42 km rondje Lac fietsen
Alleen jij hebt hier paarden, dus dat staat nog openquote:Op maandag 24 juni 2024 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een heerlijk weertje! Sinds een paar dagen terug van drie weken Italië. Alleen maar mooi weer gehad. In de Marche en Abruzzo geweest, in de bergen en aan zee. Prachtig. Het mooiste was een gebied in de Abruzzo waar nog beren leven, een stuk of 60. Niet gezien natuurlijk. Wel bordjes op de weg dat ze over kunnen steken een 'snachts hoorde je wel van alles (zaten ook wolven, lynxen, stekelvarkens, etc.). Heel mooi. Alleen daar koelde het snachts nogal af tot 14 graden of zo, lag in de bergen. Dus daarna naar de zee gereden waar het lekker zwoel was.
En het mooie weer meegenomen zoals jullie zien! Hopelijk blijft het even.
Hoe is het nog afgelopen met dat vierendelen?
Ah oké. Dan ga ik ze gauw in conditie brengen, hebben ook drie weken vakantie gehad. Maar vroeg me af of er nog steeds reden toe was. Denk het wel he, gezien mei en juni hier.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen jij hebt hier paarden, dus dat staat nog open
Dat is afgeketst. @RamboDirk belooft ons dit weer tot oktober. Die deal was zoals je vast begrijpt snel rond.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe is het nog afgelopen met dat vierendelen?
Ik duw deze verantwoording door naar Juffrouw @JettenD69quote:Op maandag 24 juni 2024 12:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is afgeketst. @:rambodirk belooft ons dit weer tot oktober. Die deal was zoals je vast begrijpt snel rond.
*koopt alvast kamelenquote:Op maandag 24 juni 2024 14:05 schreef DemonRage het volgende:
Dus t/m donderdag een zomerprik daarna weer verder kwakkelen met temperaturen rond of net boven 20°C, als een poging om uit het langdradige weerregime te komen waar we al een tijd mee opgescheept zitten.
Ergens deze zomer zal die omegablokkade komen die verschroeiende Saharalucht onze kant op laat komen.
Oye. Waar zat je? Zo heet is ut nie hoorquote:Op maandag 24 juni 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
Net geland vanuit de Spaanse bloedhitte.
Dit is perfect weer, 23 graden met een briesje er bij.
Ahja, er was onlangs ook een topic over het stilvallen vd AMOC waardoor noord europa incl Nederland een soort Siberisch klimaat zal krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer briljant dat onze beoogd minister van klimaat deze warme week bestempeld als "klimaatverandering"
https://www.telegraaf.nl/(...)n-klimaatverandering![]()
Mijn godquote:Op maandag 24 juni 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer briljant dat onze beoogd minister van klimaat deze warme week bestempeld als "klimaatverandering"
Sevilla, stuk koeler dan verwacht (38 graden ipv de voorspelde 40)quote:Op maandag 24 juni 2024 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oye. Waar zat je? Zo heet is ut nie hoor
Owja, oke dat is ook wel zo'n beetje de meest hete plek van het land jaquote:Op maandag 24 juni 2024 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Sevilla, stuk koeler dan verwacht (38 graden ipv de voorspelde 40)
Manmanmanquote:Op maandag 24 juni 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
De volgende vierendeling kan gepland worden.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:05 schreef DemonRage het volgende:
Ergens deze zomer zal die omegablokkade komen die verschroeiende Saharalucht onze kant op laat komen.
Wanner komt die dan? Van mij mag het. Gewoon even weken geen regen hier, lijkt me best tof.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:05 schreef DemonRage het volgende:
Dus t/m donderdag een zomerprik daarna weer verder kwakkelen met temperaturen rond of net boven 20°C, als een poging om uit het langdradige weerregime te komen waar we al een tijd mee opgescheept zitten.
"Hele warme, hete week tegemoet". Het wordt nog geen 30 graden.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
Zweeftheeteefquote:Op maandag 24 juni 2024 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
Sowieso Sophie Hermans
Verkeerd aankijken en ze barst al bijna in tranen uit
Deze week is juist wat je bij de laatste week van juni kunt verwachten.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
"Hele warme, hete week tegemoet". Het wordt nog geen 30 graden.
"Gezien de droogte van afgelopen jaar".![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zulke mensen nog geld verdienen met het uitkramen van dit soort onzin. Echt...
Ik hoop ergens half juli of in augustus. We zitten al sinds mei met een overwegend (noord-)westelijke stroming waarbij zon en buien afwisselen bij matige zomertemperaturen. Schijnbaar vastgeroeste stromingspatronen gaan na een maand of 2 vaak wel wankelen.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wanner komt die dan? Van mij mag het. Gewoon even weken geen regen hier, lijkt me best tof.
quote:Op maandag 24 juni 2024 15:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, 27 al
Stop ermee. Opbokken met die hitte. NU
Chill! Mooi zomers temperatuurtjequote:Op maandag 24 juni 2024 17:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
27.7 als max gemeten hier vandaag.
Gewoon normaal Nederlands zomerweer dus.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Afwisseling zon, wolken en buien en normale temperaturen tussen 20 en 25 graden.
Ja, knudde!quote:Op maandag 24 juni 2024 18:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon normaal Nederlands zomerweer dus.
Tussen de 20 en 25 is wat mij betreft ideaalquote:Op maandag 24 juni 2024 17:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Net de 30 daagse voorbij zien komen. Alle tekenen voor wisselvallig zomerweer. Afwisseling zon, wolken en buien en normale temperaturen tussen 20 en 25 graden.
Dit kon toch wel eens een jaartje zonder tropische dagen worden
Laten we het hopenquote:Op maandag 24 juni 2024 17:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
Net de 30 daagse voorbij zien komen. Alle tekenen voor wisselvallig zomerweer. Afwisseling zon, wolken en buien en normale temperaturen tussen 20 en 25 graden.
Dit kon toch wel eens een jaartje zonder tropische dagen worden
quote:Op maandag 24 juni 2024 19:03 schreef StateOfMind het volgende:
Ondanks dat ik overal hoeren horren heb, voorkom je niet dat er af en en toe eentje mee naar binnen glipt.
Dus ik zag er vanmiddag opeens eentje vliegen voor het eerst sinds lang (want zo vaak glipt er geen naar binnen) en sla hem dood.
Niks aan de hand.
Tot ik er later opeens nog een zie vliegen, gedood.
En toen nog 2, en nog 2.
Toen had ik zoiets van 'hee hier klopt iets niet'.
Later bij de voordeur (want zonlicht) zaten er een stuk of 10
Allemaal gedood.
En bij thuiskomst zaten er weer een stuk of 7 bij de voordeur, meteen gedood.
En nu zie ik er weer een paar.
Blijken het zogenaamde klustervliegen te zijn, die zich in spouwmuren nestelen, en als het warm is de spouwmuren verlaten.
En dus ook ipv naar buiten naar binnen te vliegen.
Kiertjes en naden van 0,5mm zijn voldoende.
Bah
Morgen maar eens spray halen en zo'n blauwe electrocutie lamp.
Dat is echt heel vervelend, zoveel vliegen in huisquote:
Ik heb dat met fruitvliegjes wel eens gehad, ik ken het. Maar vergeleken met wat ik hier lees, is dat niets bijzonders.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is echt heel vervelend, zoveel vliegen in huis
En tegelijkertijd ironisch omdat ik overal horren heb
Maar deze soort nestelt zich blijkbaar in spouwen, en daar doe je echt helemaal niks aan helaas.
Mijn ouders hadden het vorig jaar met bijen 😱 in de spouwmuren, die zo massaal naar binnen kwamen.
Bekend verhaal dat met die bijen. Dat hebben mijn ouders een jaar of twee geleden ook gehad. Zat ook in de spuwmuren. Hebben ze toen een speciaal bedrijf voor laten komen. Dat was wel een behoorlijke genocide der bijen.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is echt heel vervelend, zoveel vliegen in huis
En tegelijkertijd ironisch omdat ik overal horren heb
Maar deze soort nestelt zich blijkbaar in spouwen, en daar doe je echt helemaal niks aan helaas.
Mijn ouders hadden het vorig jaar met bijen 😱 in de spouwmuren, die zo massaal naar binnen kwamen.
quote:Op maandag 24 juni 2024 19:03 schreef StateOfMind het volgende:
Ondanks dat ik overal hoeren horren heb, voorkom je niet dat er af en en toe eentje mee naar binnen glipt.
Dus ik zag er vanmiddag opeens eentje vliegen voor het eerst sinds lang (want zo vaak glipt er geen naar binnen) en sla hem dood.
Niks aan de hand.
Tot ik er later opeens nog een zie vliegen, gedood.
En toen nog 2, en nog 2.
Toen had ik zoiets van 'hee hier klopt iets niet'.
Later bij de voordeur (want zonlicht) zaten er een stuk of 10
Allemaal gedood.
En bij thuiskomst zaten er weer een stuk of 7 bij de voordeur, meteen gedood.
En nu zie ik er weer een paar.
Blijken het zogenaamde klustervliegen te zijn, die zich in spouwmuren nestelen, en als het warm is de spouwmuren verlaten.
En dus ook ipv naar buiten naar binnen te vliegen.
Kiertjes en naden van 0,5mm zijn voldoende.
Bah
Morgen maar eens spray halen en zo'n blauwe electrocutie lamp.
is die gast gek geworden?, paar jaar geleden haalde we nog 40+quote:
@John_Rdam = Frans Timmermans?!quote:
Hij hebt zo'n echt blauw twitter vinkie jonguh dus het moet welquote:Op dinsdag 25 juni 2024 03:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
@:John_Rdam = Frans Timmermans?!
REALLY?!
Het ergste is dat zodra na wekenlang te koel weer de temperatuur weer eens boven de 25°C komt, wat een hele normale temperatuur is in de zomer, ze meteen beginnen te smijten met "klimaatverandering". Dan ligt het er wel erg dik bovenop dat er andere belangen in het spel zijn dan het klimaat. En als de klimaattop (waar ze nb. met hun privé jets naartoe vliegen) weer eens op een hete zomerdag valt dan wordt dat wordt dat ook lekker breed uitgemeten in de media.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
"Hele warme, hete week tegemoet". Het wordt nog geen 30 graden.
"Gezien de droogte van afgelopen jaar".![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zulke mensen nog geld verdienen met het uitkramen van dit soort onzin. Echt...
Er staat een knipoog boven mijn post.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 03:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
@:John_Rdam = Frans Timmermans?!
REALLY?!
Een parodie.quote:
Team (mobiele) aircoquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:31 schreef DutchBlend het volgende:
Team (mobiele) airco heeft de slaapkamer naar 20 graden gebracht vannacht. Wat moet ik toch zonder mijn lieveling?!
Tot aan nu is/was dat hier ook de tactiek. Echter de minimum temperaturen gaan inmiddels niet meer onder de 22c dus dan kan je weinig meer op die manier "afkoelen"quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker het raam open 'snachts, slaapt zo lekker. En Rossi (poes) vindt het ook wel handig.
Ik wil gewoon dat het langere tijd droog en zonnig is, meer vraag ik niet. Ben dat schijtweer zatquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:58 schreef Xenorium het volgende:
Ben benieuwd of de week hierna mooi wordt of toch wisselvallig, buienradar is er iig nog niet over uit. Ene dag staan er paar dagen ingetekend met regen en de ander dag is het zo goed als droog met temps tussen de 21 en 23 graden.. En dat is best nice..
Hoop helemaal droog met die temps, is echt zalig man.
Vergeet het maar de komende tijd. Na deze prachtige uitschieter gaat het weer (Westen NL) terug naar:quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat het langere tijd droog en zonnig is, meer vraag ik niet. Ben dat schijtweer zat
Shhhhhh, ik ben helemaal positief van het huidige weer, dit houdt gewoon aanquote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vergeet het maar de komende tijd. Na deze prachtige uitschieter gaat het weer (Westen NL) terug naar:
1.) Temperaturen tussen 15 en 20 graden
2.) Veel bewolking, af en toe een zonnetje
3.) Dagelijks buien
4.) Stevige (Noord-) Westenwind
Arme mensen die vakantie in eigen land vieren. Veel strandtenten en andere toeristische horeca gaan het moeilijk krijgen...
Prima weer voor begin Maart overigens...
Dat het binnen uiteindelijk ondraaglijk warm wordt, is voor mij ook dé reden dat ik een hekel heb aan temperaturen van rond de 30 en hoger.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:55 schreef kilon het volgende:
En het is alweer lekker 28 graden in mijn woonkamer... Je snapt dat ik altijd veel zin heb in de nog warmere dagen van 30+ graden buiten.
Maar buiten is het nu heerlijk dus ik klaag (nog) niet.
In Spanje ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vergeet het maar de komende tijd. Na deze prachtige uitschieter gaat het weer (Westen NL) terug naar:
1.) Temperaturen tussen 15 en 20 graden
2.) Veel bewolking, af en toe een zonnetje
3.) Dagelijks buien
4.) Stevige (Noord-) Westenwind
Arme mensen die vakantie in eigen land vieren. Veel strandtenten en andere toeristische horeca gaan het moeilijk krijgen...
Prima weer voor begin Maart overigens...
Wegaan het zien. Een tijdje een overwegend droge periode kan het land wel gebruiken ja. Zowel de bodem als de inwoners.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Shhhhhh, ik ben helemaal positief van het huidige weer, dit houdt gewoon aan
Ah, dat zijn vast de NWS-users en de BNW-users die weer aan het baggeren zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
Hier aan de loswal is een schip met Fokkers gearriveerd 😱
Ze zijn aan het baggeren
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net zwembad voor de kleine opgezet. Kan het bijna vullen met mijn zweet
Een zeezwembad 😱quote:
Zolang het maar relatief droog en zonnig blijftquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Geniet er nog maar even van, volgende week weer terug naar temperaturen rond 20 graden:
[ afbeelding ]
Redelijk ja, geen extreme aantallen regen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zolang het maar relatief droog en zonnig blijft
Helemaal prima. En wat ook uit maakt, zijn het buien of slepende fronten. Dat eeuwige gedruppel is echt een marteling.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Redelijk ja, geen extreme aantallen regen.
Ziet er uitstekend uit zoquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Geniet er nog maar even van, volgende week weer terug naar temperaturen rond 20 graden:
[ afbeelding ]
Zag net weer zo'n luie idioot die zijn hond op de fiets aan het uitlaten was. Dat arme beest rennend over dat gloeiend hete asfalt. Kan ik zo boos om wordenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn hond ligt ook al de hele dag op de koelmat voor pampus.
Ondanks dat Amsterdam ver weg is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |