149 euro per jaar? Bedoelde je niet per maand?quote:Op vrijdag 20 december 2024 18:55 schreef Wantie het volgende:
Terug naar de energietarieven:
Ik ben wat aan het struinen naar een andere leverancier.
Situatie: hoekwoning, volledig geïsoleerd, 10 zonnepanelen.
Dan ga ik naar gaslicht.com en vul eerst zonder zonnepanelen in.
Aanbod Oxxio:
149 euro per jaar.
2300 kWh 1000 m³
Stroom tarief
¤ 0,2499 /kWh
Gas
¤ 1,2798 /m3
Vaste leveringskosten
¤ 15,98 /maand
Korting
¤ 335,00
Dan zelfde berekening met zonnepanelen.
2300 kWh 1000 m³ 3000 kWh teruglevering
¤155 per jaar!
Stroom tarief
¤ 0,2499 /kWh
Teruglevering tarief
¤ 0,2499 /kWh
Na salderen
¤ 0,1730 /kWh
Gas
¤ 1,2798 /m3
Vaste leveringskosten
¤ 15,98 /maand
Terugleverkosten
¤ 0,1430 /kWh
Tja, dan denk ik: Hoe dan?
Per maand inderdaadquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
149 euro per jaar? Bedoelde je niet per maand?
En heel simpel, je betaaldt nu zelf voor je onbalanskosten.
Dan ga je naar Vandebron en dan betaal 127 p/m met 3000kWh teruglevering.quote:Op vrijdag 20 december 2024 18:55 schreef Wantie het volgende:
Terug naar de energietarieven:
Ik ben wat aan het struinen naar een andere leverancier.
Situatie: hoekwoning, volledig geïsoleerd, 10 zonnepanelen.
Dan ga ik naar gaslicht.com en vul eerst zonder zonnepanelen in.
Aanbod Oxxio:
149 euro per jaar.
2300 kWh 1000 m³
Stroom tarief
¤ 0,2499 /kWh
Gas
¤ 1,2798 /m3
Vaste leveringskosten
¤ 15,98 /maand
Korting
¤ 335,00
¤155 per jaar!
Stroom tarief
¤ 0,2499 /kWh
Teruglevering tarief
¤ 0,2499 /kWh
Na salderen
¤ 0,1730 /kWh
Gas
¤ 1,2798 /m3
Vaste leveringskosten
¤ 15,98 /maand
Terugleverkosten
¤ 0,1430 /kWh
Tja, dan denk ik: Hoe dan?
Nee. Dat kunnen ze niet.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Per maand inderdaad![]()
Als die vergelijking klopt kunnen de panelen net zo goed van het dak af.
Klopt, en de anderen in de lijst zijn wel lager..quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee. Dat kunnen ze niet.
Je kan ook voor iets anders dan Oxxio gaan. Dan ben je ook al goedkoper uit. Of voor een dynamisch energietarief.
Je kijkt naar de advertentie, dat is niet heel handig.
ja, ze willen jouw afval niet. Iets wat ik begrijpelijk vind. Toen men hier klaagde dat de stroom even 1.20 was, waren de onbalanskosten ook torenhoog.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en de anderen in de lijst zijn wel lager..
Maar het viel me gewoon op dat Oxxio mèt panelen gewoon duurder is dan zonder.
Och, als ik zie dat ik net voor die hoge prijzen over ben gegaan en nu 31,74 cent per kWh betaal, lach ik mij kapot. Het kan eigenlijk alleen maar beter worden. Helemaal als je niet al je panelen vol op Zuid hebt liggen. De teruglever vergoeding gaat ook omhoog.quote:Dynamisch ben ik nog niet over uit.
Is dat met panelen wel voordelig?
Aangezien stroom op zijn goedkoopst is als de panelen maximaal leveren.
Buiten alles wat al genoemd is, lever je ook daadwerkelijk 3000 kWh terug met je panelen of is 3000 kWh ongeveer de jaarlijkse opwek en moet je directe verbruik er nog af om te bepalen wat je daadwerkelijk terug het net in stopt?quote:Op vrijdag 20 december 2024 18:55 schreef Wantie het volgende:
Ik heb even gekeken wat ik volgens Regelneef terug lever, en als ik dat doorreken tot een jaar, dan kom ik inderdaad op 3000kWh uit.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:07 schreef Zedi het volgende:
[..]
Buiten alles wat al genoemd is, lever je ook daadwerkelijk 3000 kWh terug met je panelen of is 3000 kWh ongeveer de jaarlijkse opwek en moet je directe verbruik er nog af om te bepalen wat je daadwerkelijk terug het net in stopt?
Electrisch kacheltje in de tuin op een afstandsbediening.quote:Op vrijdag 20 december 2024 23:27 schreef Zedi het volgende:
zal t.z.t. ook moeten proberen m’n directe verbruik te verhogen. Op sommige dagen zal dat lukken maar kan niet elke dag m’n auto volladen.
Dat heet geen zin, want dan kun je in de winter niet salderen. Nu is dat er toch niet meer vanaf 2027, maar toch.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:54 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Electrisch kacheltje in de tuin op een afstandsbediening.
Even daargelaten dat je dan bij een wolk direct weer vol tarief energiebelasting betaald.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat heet geen zin, want dan kun je in de winter niet salderen. Nu is dat er toch niet meer vanaf 2027, maar toch.
Bij een driejarig contract kan je maar 1 maal van de eventuele welkomstkorting profiteren.quote:Op dinsdag 24 december 2024 13:29 schreef Adrie072 het volgende:
Aanbod om 1 of 3 jaar vast te leggen, met onderstaande prijzen. Voors of tegens?
[ afbeelding ]
Ik zit nu een paar jaar bij Greenchoice, maar waar zou je om gebeld moeten worden dan? Ik heb onlangs een offerte opgevraagd voor een laadpaal en toen werd ik vanzelfsprekend een aantal keer gebeld.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:50 schreef Eilatan het volgende:
Mensen hier die klant zijn bij Greenchoice? Ik ben overgestapt via Gaslicht, maar zie nu op Trustpilot ontzettend slechte reviews over dit bedrijf en schrik er nog al van. Mensen die klagen dat ze constant gebeld worden, etc. Nu zul je op Trustpilot vooral slechte reviews zien voor zulke bedrijven, maar toch. Zijn er hier mensen die daar ook last van hebben?
Ik had een contract afgesloten voor 1,34 per m3 gas en 0,27 per kwh stroom. Ik zie dat het nu iets lager is, namelijk 1,29 per m3 gas en 0,26 stroom.
Ik heb nog een week om te annuleren. Doen?
Heb ook wel eens een jaartje bij Greenchoice gezeten.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:50 schreef Eilatan het volgende:
Mensen hier die klant zijn bij Greenchoice? Ik ben overgestapt via Gaslicht, maar zie nu op Trustpilot ontzettend slechte reviews over dit bedrijf en schrik er nog al van. Mensen die klagen dat ze constant gebeld worden, etc. Nu zul je op Trustpilot vooral slechte reviews zien voor zulke bedrijven, maar toch. Zijn er hier mensen die daar ook last van hebben?
Ik had een contract afgesloten voor 1,34 per m3 gas en 0,27 per kwh stroom. Ik zie dat het nu iets lager is, namelijk 1,29 per m3 gas en 0,26 stroom.
Oxxio komt bij mij via gaslicht goedkoper uit p/m, waarschijnlijk door de hogere welkomstkorting.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:50 schreef Eilatan het volgende:
Klopt, ik zit nu bij Oxxio. Dus voor mij verstandig om juist over te stappen voor een jaartjequote:Op vrijdag 27 december 2024 14:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Oxxio komt bij mij via gaslicht goedkoper uit p/m, waarschijnlijk door de hogere welkomstkorting.
3 jaar Greenchoice gehad tot oktober. Heb ze nooit gesproken vanuit hen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:50 schreef Eilatan het volgende:
Top, ben overgestapt naar Greenchoice!quote:Op zondag 29 december 2024 10:42 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
3 jaar Greenchoice gehad tot oktober. Heb ze nooit gesproken vanuit hen.
Al jaren. Ze bellen alleen vaak als je rondom je verlengperiode zit.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:50 schreef Eilatan het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |