SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
We hebben inderdaad voldoende hotels in het centrum van Eindhoven. Wil je echt pal naast de start starten, dan moet je het Inntel hotel boeken op de mathildelaan, maar die zal tegen die tijd snel vol zitten.
Ik vraag me af of de bussen die dag rijden vanaf P&R Genneper parken, want de route loopt door het parcours heen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
https://westcordhotels.nl/arrangement/marathon-eindhoven/quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel prijzig die hotels: 200-300¤ is niks
Valt wel mee?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heb je verder gekeken dan de pagina met de vanaf prijs? Er zijn nog 3 opties: 252, 262 en 322 euro (za/zo)quote:Op donderdag 20 juni 2024 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
https://westcordhotels.nl/arrangement/marathon-eindhoven/
Valt wel mee?
toevallig was een marathonlopende vriend op zoek]![]()
Ah, dat is jammer.. Je moet er daar dus ook erg vroeg bij zijn. Nouja, wie weet valt er op airbnb nog iets te vinden voor je vriend!quote:Op donderdag 20 juni 2024 17:34 schreef Serinde het volgende:
[..]
Heb je verder gekeken dan de pagina met de vanaf prijs? Er zijn nog 3 opties: 252, 262 en 322 euro (za/zo)
toevallig was een marathonlopende vriend op zoek]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb eerder mee geschreven op dit forum, maar ik ben vooral een meelezer hier 😊 Nu toch even ingelogd om te reageren.
Ik ga zelf ook Eindhoven lopen en omdat ik behoorlijke reistijd heb was ik ook op zoek naar een hotel. Ik heb nu een hotel vlak bij station Helmond geboekt. Zag er goed uit en was niet duur. Dus misschien een tip om daar te kijken.![]()
Doen jullie voordat je gaat hardlopen een (uitgebreide) warming up? Of gaan jullie gewoon direct van start vanuit stilstand en lage hartslag? En merken jullie verschil bij wel of geen warming up?![]()
Altijd wel een paar minuten rek en strekoefeningen (kuiten, hamstrings, liezen, enkels) en flink zwaaien met de benen. Helpt voor mij persoonlijk wel echt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:35 schreef Piperidine het volgende:
Doen jullie voordat je gaat hardlopen een (uitgebreide) warming up? Of gaan jullie gewoon direct van start vanuit stilstand en lage hartslag? En merken jullie verschil bij wel of geen warming up?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zijn best wel veel opties toch als ik op deze manier zoek. Je kan altijd op station Eindhoven een OV-fiets huren voor een dag en dan op zo'n 6 km een hotel nemen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:05 schreef Marill83 het volgende:
Ik heb eerder mee geschreven op dit forum, maar ik ben vooral een meelezer hier 😊 Nu toch even ingelogd om te reageren.
Ik ga zelf ook Eindhoven lopen en omdat ik behoorlijke reistijd heb was ik ook op zoek naar een hotel. Ik heb nu een hotel vlak bij station Helmond geboekt. Zag er goed uit en was niet duur. Dus misschien een tip om daar te kijken.![]()
In principe altijd wel, maar bij een langzaam loopje wat minder dan voordat ik ga intervallen (dan hoort 1-2 km langzaam lopen ook bij de warmingup). Meestal wat squats, hakken-billen, knee raises, calf raises, op je tenen/hakken lopen, heupen openen, been zwaaien.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:35 schreef Piperidine het volgende:
Doen jullie voordat je gaat hardlopen een (uitgebreide) warming up? Of gaan jullie gewoon direct van start vanuit stilstand en lage hartslag? En merken jullie verschil bij wel of geen warming up?![]()
Ik weet dat het wel verstandiger is om het wel te doen, maar ik doe het nooit.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:35 schreef Piperidine het volgende:
Doen jullie voordat je gaat hardlopen een (uitgebreide) warming up? Of gaan jullie gewoon direct van start vanuit stilstand en lage hartslag? En merken jullie verschil bij wel of geen warming up?
[ Bericht 1% gewijzigd door En1gma op 21-06-2024 14:59:35 ]![]()
Bij een duurloop doe ik geen warming up, bij intervallen/tempo's/wedstrijd wel..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nuenen, Geldrop, Veldhoven, Best, Waalre, Acht.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:39 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Zijn best wel veel opties toch als ik op deze manier zoek. Je kan altijd op station Eindhoven een OV-fiets huren voor een dag en dan op zo'n 6 km een hotel nemen.
[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 21-06-2024 15:10:51 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Idem. Voor een training volstaat tien minuten tot een kwartier wel. Voor een serieuze wedstrijd ben ik toch zeker wel 20 minuten bezig.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij een duurloop doe ik geen warming up, bij intervallen/tempo's/wedstrijd wel..Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De kans dat hij via de loterij kan deelnemen is heel klein. 850.000 inschrijvingen voor een paar 10.000 plaatsen.quote:[
Ondertussen is mn pa aan het zenuwpezen voor de uitslag voor Londen. De inschrijving voor een marathonreis is met betalingsverplichting maar die datum valt vóór de uitslag van de ballot waarschijnlijk (26 juni). Dus hij heeft keuzestress. Gaat waarschijnlijk niet met die reis mee.
Ik liep 'm vorig jaar via een reisbureau.
Wel een mooie marathon maar er zijn nog mooie marathons.
Londen zelf is wel een topbestemming voor een city trip uiteraard.![]()
Gister bij de 10km Grachtenloop in Haarlem m'n eerste 49-er gelopen, 49:20, en daarmee anderhalve minuut van mn PR van twee jaar geleden af![]()
![]()
![]()
M'n benen waren goed maar verder ging alles eigenlijk vrij kak: de garderobe die als een soort fuik was ingericht en het zo lang duurde dat ik geen tijd meer had voor een fatsoenlijke warming-up, onduidelijke startvakken dus ik stond veel te ver naar achter, een dikke blaar (alweer) bij m'n linker grote teen die open lag aan het einde en al het draaien en keren in de kleine straatjes van Haarlem. Oftewel: als alles mee zit moet het nog wel een stukje sneller kunnen
![]()
O ja en die nieuwe trend van bioplastic medailles hoeft van mij niet echt, het zijn zo allemaal dezelfde inwisselbare plastic schijven (ik kijk ook naar jou 7-heuvenloop!)...![]()
Tsja het is zijn laatste voordat hij zn gewenste six star medal kan ophalen. Dus het moet wel echt deze zijn. En aangezien het via reisbureau behoorlijk prijzig is, wilde hij eerst via loting proberen (voor de 5e keer ofzo). Als hij er niet door is gaat hij volgend jaar (of heel misschien dit jaar) voor een reisbureau.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:27 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
De kans dat hij via de loterij kan deelnemen is heel klein. 850.000 inschrijvingen voor een paar 10.000 plaatsen.
Ik liep 'm vorig jaar via een reisbureau.
Wel een mooie marathon maar er zijn nog mooie marathons.
Londen zelf is wel een topbestemming voor een city trip uiteraard.:)![]()
Ik maak me misschien niet populair met deze mening maar zo'n Six star Medal is meer een financiële prestatie dan een sportieve.
De 6 majors lopen zal je 15.000-20.000 euro (ruwe schatting) kosten alleen al aan het reizen.
Of je nu 6 keer een marathon in Nederland loopt of de 6 majors, sportief staat het op gelijke hoogte.![]()
Ok?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:07 schreef Tracksmith het volgende:
Ik maak me misschien niet populair met deze mening maar zo'n Six star Medal is meer een financiële prestatie dan een sportieve.
De 6 majors lopen zal je 15.000-20.000 euro (ruwe schatting) kosten alleen al aan het reizen.
Of je nu 6 keer een marathon in Nederland loopt of de 6 majors, sportief staat het op gelijke hoogte.
Natuurlijk staat het op gelijke hoogte. Niemand beweert van niet.
Hij heeft inmiddels 16 officiële marathons gelopen. De six star is onderdeel van zijn hobby voor hem.:)![]()
Nouja voor Boston moet je toch relatief snel zijnquote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:07 schreef Tracksmith het volgende:
Of je nu 6 keer een marathon in Nederland loopt of de 6 majors, sportief staat het op gelijke hoogte.![]()
Nja, je moet wel op het juiste moment fit zijn in tegenstelling tot wanneer je 6 random marathons loopt. En reizen+lopen lijkt me ook een uitdaging.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:07 schreef Tracksmith het volgende:
Ik ben het wel een beetje eens, het zijn prachtige marathons maar wel heel erg duur geworden met vliegen en overnachting erbij, dat maakt het wel een prestatie voor de lucky few.
Hoewel het natuurlijk ook een kwestie is van prioriteiten, waar je graag je geld aan uitgeeft.
[ Bericht 11% gewijzigd door La_Tramposa op 23-06-2024 09:26:20 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vooral dat laatste ook welquote:Op zondag 23 juni 2024 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben het wel een beetje eens, het zijn prachtige marathons maar wel heel erg duur geworden met vliegen en overnachting erbij, dat maakt het wel een prestatie voor de lucky few.
Hoewel het natuurlijk ook een kwestie is van prioriteiten, waar je graag je geld aan uitgeeft.![]()
Los van dat je altijd mensen hebt voor wie vakantie helemaal niet is weggelegd. Maar meestal is het een kwestie van keuzes en prioriteiten.
De reizen die hij maakt voor zijn marathons doen double duty als gewone vakantie, dat is heel goed te combineren. Bovendien neemt hij het heel rustig aan, hij heeft niet de ambitie om ze binnen 2 jaar allemaal gedaan te hebben zeg maar.
Marathons lopen in het algemeen is gewoon echt een verschrikkelijk dure hobby. Nog los van de reizen.
Maar ook daarbij, hij loopt de majors omdat hij ze leuk vindt. Omdat hij geniet van het uitzinnige publiek, de sfeer alles er omheen. En omdat hij van reizen houdt. Niet voor de flex, want behalve een foto voor zn 40 facebook en strava volgers doet hij er weinig mee
:)![]()
En ik vind het dus fantastisch dat hij zo'n hobby heeft. Zo'n passie ergens voor. En hij wordt er ontzettend gelukkig van. Dus ik juich hem toe, letterlijk en figuurlijk, bij elke marathon die hij doet.
En hij juicht elke meter die ik loop toe op mn dooie slak tempo. Want hij vindt het geweldig om zijn hobby te delen.:)![]()
Jouw vader is ook niet piepjong meer (denk ik), dat maakt het een prestatie vind ik, om dan nog zomaar een stapel marathons te lopen.
Mijn vader is 75, die loopt wekelijks 10 kilometer. Dat is geen vergelijk natuurlijk, maar ik vind het wel heel tof dat hij dat doet. Heb ook wel eens met hem en mijn zoon een rondje gelopen, tof was dat, zo met z'n drieën
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Klopt idd hij wordt 64 in september.quote:Op zondag 23 juni 2024 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
Jouw vader is ook niet piepjong meer (denk ik), dat maakt het een prestatie vind ik, om dan nog zomaar een stapel marathons te lopen.
Mijn vader is 75, die loopt wekelijks 10 kilometer. Dat is geen vergelijk natuurlijk, maar ik vind het wel heel tof dat hij dat doet. Heb ook wel eens met hem en mijn zoon een rondje gelopen, tof was dat, zo met z'n drieën
Zo leuk toch? Om met elkaar te kunnen delenheerlijk! En wat knap op die leeftijd wekelijks 10km jeetje!
Weet ik. Ik ben zelf een Boston Qualifier en liep Boston in 2019.quote:Op zondag 23 juni 2024 00:27 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Nouja voor Boston moet je toch relatief snel zijn
Maar het is ook mogelijk als niet-Amerikaan om in Boston binnen te raken via een reisbureau. Je hoeft niet per se een qualifier te zijn.
Ik heb zelf 3 van de 6 majors gelopen, Berlijn en Londen waren de andere. Boston heeft mevrouw Tracksmith georganiseerd (met nog een weekje New York erbij), Berlijn en Londen was via een reisbureau.![]()
quote:Op zondag 23 juni 2024 19:53 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Weet ik. Ik ben zelf een Boston Qualifier en liep Boston in 2019.
Maar het is ook mogelijk als niet-Amerikaan om in Boston binnen te raken via een reisbureau. Je hoeft niet per se een qualifier te zijn.
Ik heb zelf 3 van de 6 majors gelopen, Berlijn en Londen waren de andere. Boston heeft mevrouw Tracksmith georganiseerd (met nog een weekje New York erbij), Berlijn en Londen was via een reisbureau.![]()
Mn pa heeft ook een qualifying time gelopen voor Boston.
Maar nogmaals, het is voor hem gewoon een enorme hobby en hij geniet van die grote marathons.:)![]()
Toepasselijke TT. Vandaag maar weer begonnen met hardlopen, na de bevalling in februari. Ik heb een paar weken geleden ook al een paar keer geprobeerd, maar mentaal viel het mij enorm tegen. Je weet van tevoren natuurlijk dat niets meer hetzelfde is, maar op dit moment vind ik het echt nog niet leuk6 x 2 minuten die dan in een tempo van 7:20 min/km gaan terwijl je vorig jaar Rotterdam liep in 4:04u is nogal een verschil.
Maargoed. Vandaag maar weer vol goede moed begonnen. Geduld is een schone zaak.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Respect !quote:Op zondag 23 juni 2024 20:04 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Mn pa heeft ook een qualifying time gelopen voor Boston.
...![]()
Je kunt er best veel via TUI boeken tegenwoordig, die hebben redelijk betaalbare en begeleide tours: https://tuiathome.nl/tui-sports-marathon/quote:Op zondag 23 juni 2024 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoewel het natuurlijk ook een kwestie is van prioriteiten, waar je graag je geld aan uitgeeft.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Rustig aan, het komt straks echt in no time weer terug.quote:Op zondag 23 juni 2024 20:27 schreef DeLuna het volgende:
Toepasselijke TT. Vandaag maar weer begonnen met hardlopen, na de bevalling in februari. Ik heb een paar weken geleden ook al een paar keer geprobeerd, maar mentaal viel het mij enorm tegen. Je weet van tevoren natuurlijk dat niets meer hetzelfde is, maar op dit moment vind ik het echt nog niet leuk6 x 2 minuten die dan in een tempo van 7:20 min/km gaan terwijl je vorig jaar Rotterdam liep in 4:04u is nogal een verschil.
Maargoed. Vandaag maar weer vol goede moed begonnen. Geduld is een schone zaak.
Goed dat je weer bent begonnen!!
Heb m’n schema maar eens aangepast: Over 16 weken een HM lopen.
Is het te snel? Misschien. Maar ach.![]()
Ik ben nog altijd een beetje zoekende naar een goed schema voor de HM in Eindhoven (13 oktober). Dat komt met name omdat ik de afgelopen maanden eigenlijk redelijk makkelijk 10k aantik (1 of 2x per week). Ik denk zelf dat ik met 10 weken training (3x per week) makkelijk richting 18-20k kan trainen, maar ik weet niet zo goed waar ik dan moet beginnen qua afstanden en intensiteit.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik dacht een trainingsschema van Garmin coach te volgen die traint naar een HM in 1:50, maar ik vind de voorgestelde trainingen tot nu toe een beetje maf (gisteren 2 min wandelen, 5 min versnellen, 2 min wandelen, de volgende is een heuveltraining.)quote:Op maandag 24 juni 2024 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben nog altijd een beetje zoekende naar een goed schema voor de HM in Eindhoven (13 oktober). Dat komt met name omdat ik de afgelopen maanden eigenlijk redelijk makkelijk 10k aantik (1 of 2x per week). Ik denk zelf dat ik met 10 weken training (3x per week) makkelijk richting 18-20k kan trainen, maar ik weet niet zo goed waar ik dan moet beginnen qua afstanden en intensiteit.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Daar heb ik dus ook naar zitten kijken, maar dat slaat nergens op inderdaad. Ja leuk als je compleet beginner bent. Met ChatGPT heb ik nu best wel een redelijk schema kunnen genereren dat dus rekening houdt met mijn huidige loopstatus. Dan doe je een klein stapje terug in week 1 en start je met 6-8km lopen.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik dacht een trainingsschema van Garmin coach te volgen die traint naar een HM in 1:50, maar ik vind de voorgestelde trainingen tot nu toe een beetje maf (gisteren 2 min wandelen, 5 min versnellen, 2 min wandelen, de volgende is een heuveltraining.)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben nog altijd erg tevreden met Runna, maar dat kost ook wel wat. Eindelijk schema’s met goede tempo’s erin
Je kan het iig 2 weken gratis proberen met ‘gifted’ als code.![]()
Is dat 2 min 5 min 2 min ding niet de kalibratietraining? De allereerste training van het schema is het ijkpunt, het is me niet duidelijk waarom ze voor 5 min hebben gekozen met zo'n korte warmup maar daarna wordt het schema iig passender voor wat je hebt ingesteld qua afstanden, tempo's en doelen.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik dacht een trainingsschema van Garmin coach te volgen die traint naar een HM in 1:50, maar ik vind de voorgestelde trainingen tot nu toe een beetje maf (gisteren 2 min wandelen, 5 min versnellen, 2 min wandelen, de volgende is een heuveltraining.)
Ik heb al een paar keer een Garmin Coach schema gedaan en ben eigenlijk wel tevreden. Doe altijd Coach Greg, want vind zijn trainingen het leukst. HM training is dan 4x in de week, met een lange loop, 2 rustige loopjes en een interval/tempotraining. Die laatste zijn vaak behoorlijk pittig maar je krijgt ook de optie om bv het tempo minder lang te doen (bv 10 min ipv 20 min).
Voordeel is dat alles meteen in het horloge staat en het is gratis itt Runna.
Nadeel is dat het niet zo flexibel is als het belooft. De enige flexibiliteit lijkt te zijn dat je training een dagje verzet wordt als je 'm niet doet op de dag dat hij ingepland stond.
Ik deed afgelopen herfst een Coach Greg schema voor een HM in 1u40 en heb 'm in 1u39 gelopen
(Maar je weet nooit hoe ik met een ander schema gelopen zou hebben natuurlijk)![]()
De eerste was inderdaad de benckmark run, misschien moet ik gewoon geduldig zijnquote:Op maandag 24 juni 2024 12:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is dat 2 min 5 min 2 min ding niet de kalibratietraining? De allereerste training van het schema is het ijkpunt, het is me niet duidelijk waarom ze voor 5 min hebben gekozen met zo'n korte warmup maar daarna wordt het schema iig passender voor wat je hebt ingesteld qua afstanden, tempo's en doelen.
Ik heb al een paar keer een Garmin Coach schema gedaan en ben eigenlijk wel tevreden. Doe altijd Coach Greg, want vind zijn trainingen het leukst. HM training is dan 4x in de week, met een lange loop, 2 rustige loopjes en een interval/tempotraining. Die laatste zijn vaak behoorlijk pittig maar je krijgt ook de optie om bv het tempo minder lang te doen (bv 10 min ipv 20 min).
Nadeel is dat het niet zo flexibel is als het belooft. De enige flexibiliteit lijkt te zijn dat je training een dagje verzet wordt als je 'm niet doet op de dag dat hij ingepland stond.
Ik deed afgelopen herfst een Coach Greg schema voor een HM in 1u40 en heb 'm in 1u39 gelopen
(Maar je weet nooit hoe ik met een ander schema gelopen zou hebben natuurlijk)Mijne is van Coach Jeff. Ik moet deze week drie keer gehoorzamen aan Coach Jeff. Eens kijken waar ik hier een heuvel vind, we hebben alleen een hoog viaduct op 4km afstand.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Wel eens naar Kiprun Pacer van Decathlon gekeken?quote:Op maandag 24 juni 2024 12:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik dacht een trainingsschema van Garmin coach te volgen die traint naar een HM in 1:50, maar ik vind de voorgestelde trainingen tot nu toe een beetje maf (gisteren 2 min wandelen, 5 min versnellen, 2 min wandelen, de volgende is een heuveltraining.)![]()
Gratis / $ ? Ik gebruik Garmin Coach vooral omdat die de trainingen naar mijn horloge kan pushen en ik in Garmin Connect doelen kan behalen met het afronden van stappen.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wel eens naar Kiprun Pacer van Decathlon gekeken?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik vind de kosten ook het nadeel van Runna. Maar, het is met alles (incl direct op Garmin, met tempo’s) verbonden en is best flexibel.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is dat 2 min 5 min 2 min ding niet de kalibratietraining? De allereerste training van het schema is het ijkpunt, het is me niet duidelijk waarom ze voor 5 min hebben gekozen met zo'n korte warmup maar daarna wordt het schema iig passender voor wat je hebt ingesteld qua afstanden, tempo's en doelen.
(Maar je weet nooit hoe ik met een ander schema gelopen zou hebben natuurlijk)
Maar dat mag ook wel vind ik
Maarrrr onderaan de streep gaat het erom dat je met een schema loopt die bij je past en je stimuleert door te blijven gaan![]()
![]()
Gratis ja, maar het zal ook weer niet heel veel verschillen van anderen. Ook volgens mij alleen doelen die 10k of verder zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Gratis / $ ? Ik gebruik Garmin Coach vooral omdat die de trainingen naar mijn horloge kan pushen en ik in Garmin Connect doelen kan behalen met het afronden van stappen.![]()
Geef mij maar rigide, bewezen schema's op papier/internet #autist(Pfitzinger, Hal Higdon, Daniels (die is wat minder rigide), etc.)
Afstand, pace range op basis van je doel of recente race, en gaan.![]()
Ik vind deze altijd wel een goede basis, als je geen trainer hebt: https://www.runinfo.nl/hardloopschema.htm
Hier staan verschillende schema's voor verschillende afstanden, ook kun je met een tool zelf schema's samenstellen en staat er uitleg over hoe hard je in welke zone moet lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gisterenochtend een HM gelopen waarbij het de laatst 5km wel moeizaam werd. Misschien toch wat moeten eten vooraf.
Ben nu wel over de 1000km na 83 loopjes, mooi op schema.
Komende weken proberen om 4 uur per week te halen en vanaf begin augustus terug naar vier keer per week lopen voor m'n derde HM halverwege september.![]()
Ik stouw mezelf al vol voor een 3k.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:41 schreef Nober het volgende:
Gisterenochtend een HM gelopen waarbij het de laatst 5km wel moeizaam werd. Misschien toch wat moeten eten vooraf.![]()
![]()
![]()
Ik denk dat ik er last van krijg dus eet ik maar na de loop.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:45 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik stouw mezelf al vol voor een 3k.![]()
![]()
Bij ochtendraces doe ik 3-4 uur voor de race ontbijten en dan 1 uur voor de start nog een reep oid (en als langer dan 15k dan ook 15-20 min voor de start nog een gel).quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er last van krijg dus eet ik maar na de loop.
Maar bij zondag long runs veel korter tussen ontbijt en lopen want slecht in vroeg opstaan.![]()
Lekker bezig @GotC
Ik ga vanavond lopen, tussen werk en vrijwilligerswerk in. Ik ga weer eens de benchmark run doen voor het Garmin Coach HM schema. Waarschijnlijk het schema redelijk losjes volgen (vooral voor de opbouwende lengte van de lange runs, en de intervaltrainingen). Denk niet dat het een snelle run gaat worden met dit weer maar ik ga het bos in, dus hopelijk redelijk koel![]()
![]()
Nou ik heb m'n marathonschema globaal ingepland, dat wordt de komende vier maanden ruim 800km hardlopen en dit jaar tot nu toe heb ik er 750km op zitten. Wel een intimiderende hoeveelheid afstand![]()
![]()
Ik heb al mijn pessimisme in een doos gestopt en een schema voor 16km begonnen. 3x rennen, wel 1x echt korter met intensieve intervallen. Het kan nog precies met nog 11 weken te gaan, maar dan moet er niets tussenkomen. Waarschijnlijk lukt dat dus niet, maar dat dacht ik bij de 5k ook vantevoren en die liep ik ook uit. Desnoods op karakter.
Wel nog een vraagje aan de dames met bovenbenen hier: wat doen jullie tegen opkruipende korte broeken? Mijn bovenbenen vinden dat niet tof namelijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Het schema niet tot de letter volgen wilt niet betekenen dat je die 16km niet uitloopt he! Volg het schema zo goed mogelijk, en op de wedstrijddag zelf pas je je tempo aan naar wat je denkt aan te kunnen, en ook met stukken wandelen is een finish een finish!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:09 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb al mijn pessimisme in een doos gestopt en een schema voor 16km begonnen. 3x rennen, wel 1x echt korter met intensieve intervallen. Het kan nog precies met nog 11 weken te gaan, maar dan moet er niets tussenkomen. Waarschijnlijk lukt dat dus niet, maar dat dacht ik bij de 5k ook vantevoren en die liep ik ook uit. Desnoods op karakter.
Wel nog een vraagje aan de dames met bovenbenen hier: wat doen jullie tegen opkruipende korte broeken? Mijn bovenbenen vinden dat niet tof namelijk.![]()
Het enige wat bij mij helpt, zijn legging-shorts.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:09 schreef Nanuke het volgende:
Wel nog een vraagje aan de dames met bovenbenen hier: wat doen jullie tegen opkruipende korte broeken? Mijn bovenbenen vinden dat niet tof namelijk.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Net wat langere broekjes. Er is bij mij een punt ergens op mijn bovenbeen en als het broekje langer is dan dat dan kruipt het niet op.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:09 schreef Nanuke het volgende:
Wel nog een vraagje aan de dames met bovenbenen hier: wat doen jullie tegen opkruipende korte broeken? Mijn bovenbenen vinden dat niet tof namelijk.
Wel jammer van de tan line midden over m'n been maar ja![]()
![]()
Ik heb ook een wat langer broekje, en echt: Dat maakt een gigantisch verschil: Kruipen niet meer op en geen schurende dijenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:09 schreef Nanuke het volgende:
Wel nog een vraagje aan de dames met bovenbenen hier: wat doen jullie tegen opkruipende korte broeken? Mijn bovenbenen vinden dat niet tof namelijk.. Ik heb er 1 van Fusion, een vrouwentight.
![]()
Ik ook hoor. Korte broek, superdunne singlet. 30 minuutjes easy tempo.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:54 schreef Evangelion het volgende:
Pfoe, 27-28 graden is toch niet ZO warm? Maar ik ging echt dood net.
Ik denk dat ik ongeveer 8 liter gezweet heb en had 2 wandelstops van een paar seconden nodig.
Maarja wees aardig voor jezelf (zeg ik vooral tegen mezelf); het is echt pas de eerste dag dit jaar die zó warm is.:)![]()
Ik vind jullie helden. Ik loop pas weer als het afgekoeld is tot onder de 20 graden ofzo. Ik haat warmte.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Het went wel snel![]()
Wel slim om aan te passen: Luchtig kleden, water mee, vroeg of juist laat lopen en tempo naar beneden.![]()
De dinsdag voor een (zondag) race probeer ik altijd wat intervals op race tempo te lopen. 5k PR pace in dit geval. Dat werd hem niet eens 1x. Zelfvertrouwen naar de klote.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:28 schreef GotC het volgende:
Het went wel snel![]()
Wel slim om aan te passen: Luchtig kleden, water mee, vroeg of juist laat lopen en tempo naar beneden.![]()
En dan zegt je Garmin ook nog tegen je dat je dik, oud en onproductief bent.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:07 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De dinsdag voor een (zondag) race probeer ik altijd wat intervals op race tempo te lopen. 5k PR pace in dit geval. Dat werd hem niet eens 1x. Zelfvertrouwen naar de klote.
Kutwarmte.
Idd. Die wilde mijn zones aanpassen naar beneden en ik klikte per ongeluk op OK.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
En dan zegt je Garmin ook nog tegen je dat je dik, oud en onproductief bent.
Kutwarmte.
![]()
Eens kijken of het mij morgen lukt om voor het werk te lopen.I am a black hole shitting into the void![]()
Ik ging wel voor een rondje snelle intervallen. Plan was daarna nog een km rustig uit te lopen, uitvoering werd hijgend en puffend uitwandelen. Het is wat, die warmte.
Ik deed de Benchmark Run voor Coach Greg HM schema vandaag na werk. Het was 28° maarrrr ik was in het bosen het ging eigenlijk best prima behalve spierpijn van krachttraining gisteravond. Ik wilde eigenlijk m'n korte loopje morgenochtend vroeg doen, maar denk dat ik de spierpijn nog wat meer tijd geef om te herstellen.
Fusion maakt mooie broekjes idd @GotC
Ik heb ook een prima broekje van de Decathlon voor het krappere budget. Valt minder mooi (ietwat risico op camel toe) maar dat krijg je voor dat geld.
@Evangelion komt vast goed! Zondag is het weer koeler.![]()
Nooooooquote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Idd. Die wilde mijn zones aanpassen naar beneden en ik klikte per ongeluk op OK.:)![]()
Hahaha zo'n broekje heb ik ook van de lidl (die hebben ook best aardige sportkleding voor krappere portemonnee).quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:18 schreef Tele6 het volgende:
Ik deed de Benchmark Run voor Coach Greg HM schema vandaag na werk. Het was 28° maarrrr ik was in het bosen het ging eigenlijk best prima behalve spierpijn van krachttraining gisteravond. Ik wilde eigenlijk m'n korte loopje morgenochtend vroeg doen, maar denk dat ik de spierpijn nog wat meer tijd geef om te herstellen.
Fusion maakt mooie broekjes idd @:GotC
Ik heb ook een prima broekje van de Decathlon voor het krappere budget. Valt minder mooi (ietwat risico op camel toe) maar dat krijg je voor dat geld.
@:Evangelion komt vast goed! Zondag is het weer koeler.
Risico op camel toe is idd aanwezig, broekje zelf zit wel lekker verder. Maar echt ik heb al mn hoop op een gracieus loopje al heel lang geleden opgegeven![]()
- Schoenen + kniekousen: check
- Binnenlegging tot half bovenbeen + opkruipende short: check
- Camel toe: check
- Flipbelt die inmiddels net onder je vetrichel is gezakt: check
- Bovengenoemde vetrichel die een geheel eigen yolo-leven heeft tijdens het rennen: check
- De voorgevel die ook een eigen yolo-leven heeft, maar bij voorkeur in andere richting dan vetrichel: check
- Zweetnek met velletjes van joost mag weten wat voor gore zooi: check
- Knalrood hoofd want team tomaat forever: check
- Dun haar dat alle kanten op waait en een mix is van coupe windhoos en coupe zweet: check.
Het is maar goed dat ik inmiddels 40 ben en er echt helemaal niks om geef![]()
Verder ben ik best een leuk mens hoor
#team tomaat, matcht zo lekker met mn roze shirt
Ik heb een lange tight van de lidl, het is het toch net niet. Zit niet zo lekker aangesloten als die van fusion, zeg maar het verschil tussen een los topje en een goede bh, maar dan voor je billen
Fake it till you make it...![]()
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 23:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha zo'n broekje heb ik ook van de lidl (die hebben ook best aardige sportkleding voor krappere portemonnee).
Risico op camel toe is idd aanwezig, broekje zelf zit wel lekker verder. Maar echt ik heb al mn hoop op een gracieus loopje al heel lang geleden opgegeven![]()
- Schoenen + kniekousen: check
- Binnenlegging tot half bovenbeen + opkruipende short: check
- Camel toe: check
- Flipbelt die inmiddels net onder je vetrichel is gezakt: check
- Bovengenoemde vetrichel die een geheel eigen yolo-leven heeft tijdens het rennen: check
- De voorgevel die ook een eigen yolo-leven heeft, maar bij voorkeur in andere richting dan vetrichel: check
- Zweetnek met velletjes van joost mag weten wat voor gore zooi: check
- Knalrood hoofd want team tomaat forever: check
- Dun haar dat alle kanten op waait en een mix is van coupe windhoos en coupe zweet: check.
Het is maar goed dat ik inmiddels 40 ben en er echt helemaal niks om geef![]()
Verder ben ik best een leuk mens hoor
![]()
![]()
Ik hou er ook van dat het me weinig kan schelen wat anderen denken. Echt een voordeel van een bepaalde leeftijd aantikken.
Lidl en Decathlon hebben idd prima spullen voor het geld! Al heb ik m’n eerste Fusion tight al 7 jaar (zonder enige slijtage/lubbering), dus heb het geld er wel uit
Ik draag trouwens altijd (ja, altijd: Ook bij <5 km) m’n racevest. Ik was spibelt/flipbelt/…belt echt spuugzat qua comfort rond m’n heupen/middel, en een racevest zit als een soort extra bh, dus heel fijn!![]()
Ik had weer pijn aan mijn scheenbeen dus vandaag toch naar de fysio. Wat blijkt, mijn kuitspieren zijn wat kort of staan strak. Komt wel vaker voor bij hardlopen en kan je goed stretchen.
De pijn in mijn schenen komt van de kuitspier die de achterkant van de schenen irriteert, geen shinsplints!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Hoe ziet jouw schema eruit? Mijne start medio september!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:48 schreef valleilijn het volgende:
Nou ik heb m'n marathonschema globaal ingepland, dat wordt de komende vier maanden ruim 800km hardlopen en dit jaar tot nu toe heb ik er 750km op zitten. Wel een intimiderende hoeveelheid afstandAfgelopen weekend alvast een voorproefje van 30km gedaan en nu nergens last van gelukkig.
![]()
Voor de derde keer op een rij voor London Marathon afgewezen. Verrassend.
Heb nog ff geen doel dus om naar toe te trainen.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik ben maar gestopt met inschrijven voor die lotingen. Het kost weinig moeite maar je gaat er toch rekening mee houden, en aan denken, terwijl de kans klein is. Uiteindelijk was ik vorig jaar opgelucht dat ik voor dit jaar uitgeloot werd voor Berlijn want ik had meer zin in mijn alternatieve plannen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:12 schreef DeLuna het volgende:
Voor de derde keer op een rij voor London Marathon afgewezen. Verrassend.
Heb nog ff geen doel dus om naar toe te trainen.
Ik heb nog genoeg leuke marathons zonder loting op mijn lijstje gelukkig.![]()
He, ik heb nog niks gehad.. Zou het?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Spannend!! Ik zag onder het instagram bericht van The Running Channel dat sommigen ingeloot zijn, sommigen niet, en ook aantal nog niets gekregen!quote:![]()
Helaas uitgeloot (check ook je spam folder). 840k inschrijvingen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Uitgelootmailtjes gaan gewoon in batches.
Hier ook uitgeloot.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:28 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik ben maar gestopt met inschrijven voor die lotingen. Het kost weinig moeite maar je gaat er toch rekening mee houden, en aan denken, terwijl de kans klein is. Uiteindelijk was ik vorig jaar opgelucht dat ik voor dit jaar uitgeloot werd voor Berlijn want ik had meer zin in mijn alternatieve plannen.
Ik heb nog genoeg leuke marathons zonder loting op mijn lijstje gelukkig.
Maar het is zo ver vantevoren, dat ik er ook geen rekening mee houd, dus ik mis er niks mee. Komt ook een beetje omdat ik er geen weekend weg voor hoef te boeken natuurlijk, kan gewoon 's ochtends de trein in, en na de race terug naar huis.![]()
Geen liefs uit Londen, slechts een teleurstellend mailtje.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Wat is een andere mooie marathon om je voor in te schrijven voor 2025?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Màlagaquote:Op woensdag 26 juni 2024 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat is een andere mooie marathon om je voor in te schrijven voor 2025?![]()
![]()
Hier ook afgewezen voor Londen. Doen volgens mij ook veel niet-lopers mee aan die loterij, dat lok je ook wel een beetje uit met een cut-off van 7 uur of 8 uur of hoeveel het ook is.![]()
Welke marathon ga je lopen dat je schema in september start?quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hoe ziet jouw schema eruit? Mijne start medio september!Afgelopen weekend alvast een voorproefje van 30km gedaan en nu nergens last van gelukkig.
Mijn schema wordt een beetje een frankenstein-schema vanwege vakanties enzo, ik kan niet echt netjes de structuur van 3 weken opbouw/1 week herstel volgen. Ik gebruik het marathon lvl2 schema van Ben Parkes (https://benparkes.com/collections/marathon-plans) als basis maar met wat meer volume, en ik ben wel fan van de workouts van Phily Bowden op youtube dus die ga ik er ook wel instoppen denk ik.![]()
Ja dit lijkt me ook. Kans is zo klein, dat mensen die niet eens rennen zich ook inschrijvenquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:23 schreef Tracksmith het volgende:
Hier ook afgewezen voor Londen. Doen volgens mij ook veel niet-lopers mee aan die loterij, dat lok je ook wel een beetje uit met een cut-off van 7 uur of 8 uur of hoeveel het ook is.![]()
![]()
Aan de andere kant maakt een marathon met een cut-off van 8u de drempel misschien wel lager voor mensen die wel willen maar niet durven vanwege de tijdsdruk. Wie weet![]()
Ik denk bij sport, en zeker een individuele sport als hardlopen, hoe meer zielen hoe meer vreugd.:)![]()
Morgen de vuurtorenloop! Blij dat het weer een beetje beter lijkt te worden.
Mn dochter heeft haar startnr niet ontvangen helaas, dus die moeten we morgen nog ophalen. Zijn veel bezorgproblemen begreep ik, terwijl de nummers 3 weken geleden al met postnl mee waren.
Yur is er morgen ookquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:47 schreef mignonne het volgende:
Mn dochter heeft haar startnr niet ontvangen helaas, dus die moeten we morgen nog ophalen. Zijn veel bezorgproblemen begreep ik, terwijl de nummers 3 weken geleden al met postnl mee waren.![]()
![]()
Ik ben er ook!quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:47 schreef mignonne het volgende:
Mn dochter heeft haar startnr niet ontvangen helaas, dus die moeten we morgen nog ophalen. Zijn veel bezorgproblemen begreep ik, terwijl de nummers 3 weken geleden al met postnl mee waren.
![]()
Ik loop de 6kmIk moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Gezellig al die mensen!![]()
Ik geloof dat er iets van 5000 deelnemers zijn toch nog. Maar dat zullen vast alle afstanden samen zijn.:)![]()
Eindhoven halve en hele marathon is uitverkocht, wordt gezellig druk 13 oktober!
Ik loop vanavond bij de vuurtorenloop ook spontaan de 10km, met een goede vriend
EDIT - maar eigenlijk had GotC al zoiets gezegd zie ik
F means you're fucked![]()
Veel plezier met de vuurtorenloop, gelukkig is het niet meer zo heet als de afgelopen dagen!Fake it till you make it...![]()
Natuurlijk, maar niet iedereen hoeft per se de marathon te doen toch? Lijkt me niet gek dat je eerst een bepaald ervaringsniveau met hardlopen opdoet voordat je je opgeeft voor de zwaarste afstand. En dan heb je er als het goed is ook geen 8 uur voor nodig, als je het zonder wandelen kunt volbrengen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:46 schreef mignonne het volgende:
Aan de andere kant maakt een marathon met een cut-off van 8u de drempel misschien wel lager voor mensen die wel willen maar niet durven vanwege de tijdsdruk. Wie weet![]()
Ik denk bij sport, en zeker een individuele sport als hardlopen, hoe meer zielen hoe meer vreugd.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Clubgenootje van me doet telkens mee aan survivalrun wedstrijden die eigenlijk te zwaar voor haar zijn. Ze traint op z'n best 1x in de week en doet mee aan hindernissen van 14 km mer 50 obstakels. Want 8 km met 30 obstakels is haar een keer gelukt (in 4 uur) dus kan ze ook de volgende afstand. Er is altijd maar één klein dingetje waardoor ze de run niet uitgelopen krijgt... soms is het een moeilijke hindernis, soms is het kouder dan ze op gekleed was, soms gaat het regenen (de horror) enz enz. Nou is dat prima, het parcours is meestal tot 16:00 minstens wel open en als je rond 10:00 start heb je hartstikke veel tijd. Maar het eindigt er altijd mee dat ze heel veel aandacht vraagt van vrijwilligers om haar te helpen, bijvoorbeeld omdat ze al 5 uur onderweg is maar geen eten bij zich heeft of omdat ze al 1,5 uur op een plek in natte kleding staat enz enz.
Als je geen hardloper bent en je gewoon voor de fun ingeschreven hebt voor de loting voor zo'n marathon met het idee "ik wandel m wel in acht uur", kom je dan voorbereid naar de start?![]()
Zeker bij World Marathons zou je eigenlijk verwachten dat je dus tenminste 1x een marathon hebt gelopen en de tijdlimiet strenger is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar niet iedereen hoeft per se de marathon te doen toch? Lijkt me niet gek dat je eerst een bepaald ervaringsniveau met hardlopen opdoet voordat je je opgeeft voor de zwaarste afstand. En dan heb je er als het goed is ook geen 8 uur voor nodig, als je het zonder wandelen kunt volbrengen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ach ja, zo lang de tijdlimiet op 8 uur staat, is het natuurlijk aan ieder individueel zelf af hij/zij/andersnamelijk om zich er aan te wagenF means you're fucked![]()
Dat belemmert dus wel mensen die de marathon "serieus" en getraind willen lopen ipv in een dinopak.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:29 schreef YUR het volgende:
Ach ja, zo lang de tijdlimiet op 8 uur staat, is het natuurlijk aan ieder individueel zelf af hij/zij/andersnamelijk om zich er aan te wagen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En nieuwe marathon route en de start ook op dezelfde plek als de halve marathon.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Eindhoven halve en hele marathon is uitverkocht, wordt gezellig druk 13 oktober!https://asmlmarathoneindh(...)-marathon-eindhoven/quote:De marathonlopers krijgen een nieuw parcours voorgeschoteld: deze lopers zullen eerst richting het Noorden lopen waarbij de eerste 14 km het parcours van de ASML Halve Marathon gevolgd wordt. In de buurt van het Evoluon is het halve marathonpunt. Vervolgens lopen de lopers de zuidelijke lus, langs onder andere de High Tech Campus en Genneper Parken. De laatste kilometers volgen het traditionele parcours langs het Philips-stadion, door Stratumseind en finish op de Vestdijk.![]()
Er zijn vast lopers in dinopakken die naar hun mogelijkheden trainenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat belemmert dus wel mensen die de marathon "serieus" en getraind willen lopen ipv in een dinopak.F means you're fucked![]()
Hele Marathon van Eindhoven is nog niet uitverkocht voor Belgen.
¼MarathonBijzonder.quote:Verwachte eindtijd kan je invullen vanaf 0:25 uur tot 1:20 uur
Als je die lijn doortrekt dan mag je de HM niet over de 2:40 en de hele moet dan binnen 5 uur en 20 minuten.![]()
Misschien zien we elkaar dan vanavond. Ik loop ook de 10 (als de post mijn startnummer vandaag bezorgtquote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:45 schreef YUR het volgende:
Ik loop vanavond bij de vuurtorenloop ook spontaan de 10km, met een goede vriend
EDIT - maar eigenlijk had GotC al zoiets gezegd zie ik)
![]()
15:45u sluit de finish zie ik op de site staan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:46 schreef Nober het volgende:
Als je die lijn doortrekt dan mag je de HM niet over de 2:40 en de hele moet dan binnen 5 uur en 20 minuten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tsja wie heeft er dan meer recht op? Als er geen prestatielimieten zijn is het open voor iedereen. Als je de marathon echt wil lopen zijn er altijd opties om niet afhankelijk van de loting te zijn (maar dat is dan wel duurder).quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat belemmert dus wel mensen die de marathon "serieus" en getraind willen lopen ipv in een dinopak.![]()
Het is geen charitatieve organisatie, hoe meer deelnemers, hoe groter de opbrengst. Om zoveel mogelijk deelnemers te krijgen wordt het zo laagdrempelig mogelijk gemaakt.![]()
Al zouden ze de tijdslimiet alleen al op 7 uur zetten, heb je alle mensen eruit die het (min of meer) alleen maar wandelend doen.
Londen verkoopt toch wel uit, dus dat maakt niet uit qua opbrengst. Gelukkig zijn er ook veel goede doelen die het mogelijk maken om via hen Londen te lopen: Win-win voor alle partijen!![]()
De qualifying times gelden ook alleen voor de lokale bevolking. Discriminatie.
In London iig en NY volgens mij ook.![]()
Dit idd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:52 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Tsja wie heeft er dan meer recht op? Als er geen prestatielimieten zijn is het open voor iedereen. Als je de marathon echt wil lopen zijn er altijd opties om niet afhankelijk van de loting te zijn (maar dat is dan wel duurder).
En die gasten in dinopak of met een fiets of koelkast op de rug lopen hem nog in een strakke tijd ook.![]()
4u 52 met een koelkast op je rugdie tijd lukt me niet zonder koelkast
![]()
https://www.instagram.com/man_vs_fridge?igsh=MWlsOTl4cHFvcWd6YQ==:)![]()
Al moet ik zeggen, de enige wegmarathon die ik zou overwegen is Rotterdam.
Dus dat is iets toegankelijker![]()
![]()
Geweldige marathon met een prachtige sfeer. Ga ik nog een keer lopen (en dan blessurevrij hopelijk).quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:02 schreef GotC het volgende:
Al moet ik zeggen, de enige wegmarathon die ik zou overwegen is Rotterdam.
Dus dat is iets toegankelijker“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jaaaa RotterdamDat is echt de enige massale loop die ik in Nederland nog wel een paar keer wil doen
Nog steeds geen startnummer gekregen. Ze stonden al wel in de postnl app (woensdag al), maar nog steeds niet bezorgd. Nou ja, maar kijken of ze daar ter plekke nog wat kunnen regelen. Ik zie her en der op internet dat we niet de enigen zijn hier die nog niks ontvangen hebben.![]()
Rotterdam is de top, maar er zijn natuurlijk nog veel meer leuke massale loopjes. En dat zegt iemand die een hekel heeft aan mensenmassa'squote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:04 schreef YUR het volgende:
Jaaaa RotterdamDat is echt de enige massale loop die ik in Nederland nog wel een paar keer wil doen
![]()
![]()
Proleten..quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:43 schreef mignonne het volgende:
![]()
https://www.instagram.com/man_vs_fridge?igsh=MWlsOTl4cHFvcWd6YQ==Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Vroeger waren de cutoffs vaak wel een stuk scherper, volgens mij was een cutoff van 4-5u ofzo in de jaren 80 niet heel ongewoon. Maar ja, tegenwoordig moet alles voor iedereen bereikbaar en te doen zijn, toch?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker bij World Marathons zou je eigenlijk verwachten dat je dus tenminste 1x een marathon hebt gelopen en de tijdlimiet strenger is.![]()
Heb een keer een gast een hele ironman zien doen als volgt:quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:43 schreef mignonne het volgende:
![]()
https://www.instagram.com/man_vs_fridge?igsh=MWlsOTl4cHFvcWd6YQ==
Zwemmen de hele 3.8km vlinderslag
180 fietsen op een oude herenfiets zonder versnellingen (was de ironman in Zwitserland!)
Marathon lopen op klompen. En ruim binnen de cut-off binnen, die is meestal 16 uur.![]()
Vuurtorenloop was voor mij één grote kutzooi.
![]()
Start gemist doordat de 6km en 10km samen in startvak stonden alleen niet tegelijk starten. Ik stond vrij ver achteraan, en ik merk dat de meute niet gaat bewegen. Bleek dat ik tussen allemaal 10km stond. Die 5 min later gingen. Ineens hoor ik: en de laatste 6km is gestart, en toen stond ik nog steeds in het startvak. Moest ik ineens heel dat vak door, achter de bezemwagen aanrennen, en mezelf dus helemaal stukgelopen daarop.
De hele loop uit mijn doen geweest, niet lekker erin gekomen.
Helemaal verkut
Ik was blij dat het vechten klaar was en ik heb er zelfs over staan janken. Ik had er echt naar uitgekeken en dit was echt precies niks.
Tot zover mijn samenvatting van de vuurtorenloop Hoek van Holland.Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Wat balen zeg KapiteinIglo![]()
Klinkt ook wel als vrij onhandig georganiseerd, dat je met twee afstanden tegelijk in het startvak staat, twee afstanden zo dicht op elkaar en dan ook nog wel een bezemwagen voor de 6km.
Heb je al weer een nieuw loopje in de planning om naar uit te kunnen kijken?![]()
Ja en dan vooral twee afstanden die niet tegelijk starten.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:49 schreef valleilijn het volgende:
Wat balen zeg KapiteinIglo![]()
Klinkt ook wel als vrij onhandig georganiseerd, dat je met twee afstanden tegelijk in het startvak staat, twee afstanden zo dicht op elkaar en dan ook nog wel een bezemwagen voor de 6km.
Heb je al weer een nieuw loopje in de planning om naar uit te kunnen kijken?
Ik loop op 7 september, op mijn verjaardag!!, de Goudse singelloop by night.
Verder nog niks op de planning.Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Dat is zeker balen @KapiteinIglo! Geeft wel gestress zo'n start dan, snap dat je er dan niet meer lekker inkomt.
Komt vast goed bij de singelloop!![]()
Voor mij vanavond een 5000m baanwedstrijd van mijn atletiekvereniging op de planning. Gisteren al even gelopen, 13km met wat versnellingen, ook om nog een beetje te wennen aan de hitte, maar misschien was dat net wat teveel van het goede.
Vandaag gelukkig wel een stuk minder warm dan gister, al stond er wel iets meer wind. Ik stond in serie 1 met ongeveer een man of 20, waarvan ook enkelen de 3000m liepen. Maar ik liep al heel snel voorop en in mijn eentje. De 1e km eigenlijk wat te snel gelopen, maar dat is wel bekend bij mij. Na 1500m was ik helemaal kapot en wou ik eigenlijk al uitstappen omdat ik mijn doel waarschijnlijk toch niet zou redden. Het voelde ook echt ontzettend zwaar en het leek alsof ik niet meer vooruit kwam, maar de rondetijden bleven nog redelijk stabiel, dus daar maar aan vastgeklampt. Als je dan nog 5 rondjes moet kan je in ieder geval makkelijker gaan aftellen, maar hemel wat moest ik er diep voor gaan. Laatste 2 rondjes het tempo weer heel iets omhoog kunnen krijgen en mijn doel behaald, door een sub17 te lopen.Uiteindelijke tijd 16'53, net geen PR, maar die was 10 jaar geleden op een onofficieel parkoers gelopen, dus ik tel hem wel als PR
.
Volgende week voor het eerst in 7 jaar weer eens naar de Ardennen om daar een trail te lopen. De long challenge van de Chouffe Trail!Zaterdagmiddag 18km, zaterdagavond 15km met hoofdlamp
en zondag nog 25km, het hoeft in ieder geval niet zo snel als de 5000m, maar ik denk wel dat dat ook best wat afzien gaat worden, lange tijd niet meer zoveel kilometer in een weekend gelopen.
![]()
![]()
Ik las het op je strava wat ontzettend klote!!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:04 schreef KapiteinIglo het volgende:
Vuurtorenloop was voor mij één grote kutzooi.
![]()
Start gemist doordat de 6km en 10km samen in startvak stonden alleen niet tegelijk starten. Ik stond vrij ver achteraan, en ik merk dat de meute niet gaat bewegen. Bleek dat ik tussen allemaal 10km stond. Die 5 min later gingen. Ineens hoor ik: en de laatste 6km is gestart, en toen stond ik nog steeds in het startvak. Moest ik ineens heel dat vak door, achter de bezemwagen aanrennen, en mezelf dus helemaal stukgelopen daarop.
De hele loop uit mijn doen geweest, niet lekker erin gekomen.
Helemaal verkut
Ik was blij dat het vechten klaar was en ik heb er zelfs over staan janken. Ik had er echt naar uitgekeken en dit was echt precies niks.
Tot zover mijn samenvatting van de vuurtorenloop Hoek van Holland.
Het was idd niet handig. Ze hadden beter denk ik een kwartier ofzo er tussen kunnen laten, en de verschillende loopjes andere kleuren of soort startnrs kunnen geven ofzoiets. Wat zuur voor je![]()
Maar! Je hebt hem wel gelopen. En hopelijk een beetje genoten van het strand ook?
Ik liep samen met mn dochter en mn vader en 2 collega's. Vond hem echt heel leuk. Niet zo massaal als Rotterdam natuurlijk, maar qua afwisseling en parcours vond ik het echt heel geslaagd.:)![]()
Balen! En dan komt sport en emotie wel samen en de emotie naar buiten.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:54 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ja en dan vooral twee afstanden die niet tegelijk starten.
Verder nog niks op de planning.
Waarom een bezemwagen op de 6km als de 10km er nog achteraan komt? Het parkoers zal wel wat anders zijn, maar de finish toch niet? Je kunt 6km en 10km toch prima samen laten finishen?![]()
Het was een bezemfiets idd en de 10km kwam later gewoon voorbij dus die liepen idd deels dezelfde route.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Balen! En dan komt sport en emotie wel samen en de emotie naar buiten.
Waarom een bezemwagen op de 6km als de 10km er nog achteraan komt? Het parkoers zal wel wat anders zijn, maar de finish toch niet? Je kunt 6km en 10km toch prima samen laten finishen?
Maar ik heb het wel vaker gezien dat ze voor de veiligheid van de laatste loper er een fiets achter doen 😂.
Misschien was bezemwagen verkeerde keuze woord, ik bedoelde bezemfiets met ehbo’er.Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Singelloop gaan we voor een PR op de 5kmquote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:08 schreef Jero_nimo het volgende:
Dat is zeker balen @:KapiteinIglo! Geeft wel gestress zo'n start dan, snap dat je er dan niet meer lekker inkomt.
Komt vast goed bij de singelloop!![]()
Ja was supermooi op het strand. En omdat ik veel gewandeld heb, heb ik extra lang genoten van die uitzichtenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar! Je hebt hem wel gelopen. En hopelijk een beetje genoten van het strand ook?
Paar weken geleden mijn eerste wedstrijd gelopen (5k).
Het parcours was pittig (eigenlijk een trailrun) maar wel leuk en leerzaam.![]()
En 7 September staat de Veluwse trailrun (21k) op de agenda, zin in.![]()
![]()
Balen van de vuurtoren loop..quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:54 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ja en dan vooral twee afstanden die niet tegelijk starten.
Verder nog niks op de planning.![]()
Hopelijk meer succes dan op je verjaardag!![]()
![]()
Balen @KapiteinIglo, maar je bent wel over de finish gekomen!op naar de singelloop
Fake it till you make it...![]()
IgloDe organisatie had zo te horen wel wat meer tijd tussen de twee afstanden kunnen laten.. Mensen gaan toch altijd eerder in een startvak staan.
Ik heb net een drop set gelopen, ging lekker!
1.5km warm up at a conversational pace (no faster than 7:45/km), 60s walking rest
1km at 6:50/km, 90s walking rest
800m at 6:45/km, 90s walking rest
600m at 6:30/km, 90s walking rest
400m at 6:25/km, 90s walking rest
200m at 6:10/km, 90s walking rest
1km cool down at a conversational pace (or slower!)![]()
De Vuurtorenloop was leuk! Startnummer moet nog steeds bezorgd worden door tante post, maar daar waren ze op ingespeeld. Heel veel mensen hadden hetzelfde probleem. Mailtje met inschrijving laten zien en je kreeg een startnummer.
Wel stonden er lange rijen bij de startnummeruitgifte voor mensen die niet wilden betalen voor het laten opsturen. Daardoor werd er dacht ik een tweede start gehouden voor de halve marathon. Omdat de route over een spoorwegovergang van de metro ging, waren de starttijden ook afgestemd op het schema van de metro (die vrijwel op het strand stopt).
De route begon met een stuk langs de veerboten en meteen enkele vuurtorens. Een indrukwekkend gezicht. Ik moest wat slalommen omdat ik te ver achterin gestart was, dat zou me later natuurlijk opbreken. De terugweg ging door een bosrijk gebied en het stuk over het strand bleek verhard te zijn. Iets wat ik had kunnen weten volgens d'n @YUR, want dat stond gewoon op de website.
In het tweede deel vond ik het toch wel warm en er stond een aardig windje tegen op het strand. Mijn horloge mat 10,2 km, maar goed, dat wil niet zeggen dat dat klopt. Ik liep mijn beste 10 km-tijd in jaren, waarschijnlijk mijn op 2 na beste tijd ooit, dus ik moet tevreden zijn.
Mooie medaille trouwens ook.![]()
Eén van m’n favo onderdelen van dit topic: Wedstrijdverslagen van @Zwabberhark
Mooi gelopen, met een toptijd!![]()
Ik heb m'n loopronde van vanochtend (er stond 50 min duurtempo op de planning) geskipt want deze week overal pijntjes. In plaats daarvan 50 min krachttraining en stretchen in de schaduw op het balkonDe krachttraining ging helemaal zonder pijntjes, blij mee. Morgen een lange survivalruntraining in de Achterhoek
![]()
![]()
Ik ook! Werkt mentaal altijd wel lekker, en km’s vliegen voorbijquote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:22 schreef Tele6 het volgende:
Dat soort trainingen doe ik ook graag @:GotC lekker tempo's afwisselen en op het eind knallen!
En slim dat je je hebt aangepast! Ben benieuwd naar morgen voor je!![]()
Die redenering klopt niet echt. Ze hebben sowieso veel meer inschrijvingen dan deelnemers.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 12:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Het is geen charitatieve organisatie, hoe meer deelnemers, hoe groter de opbrengst. Om zoveel mogelijk deelnemers te krijgen wordt het zo laagdrempelig mogelijk gemaakt.
Zelfs al zouden ze de limiet op 5 uur zetten, dan zouden ze nog steeds veel plaatsen tekort hebben.
Nee, er is de Londen marathon veel aan gelegen om "inclusief" te zijn.![]()
Morgen 5k. The death or the gladiolus.
Daarna weer gestructureerd marathon(+) trainen. Ben ik wel aan toe.![]()
Succes! Je kunt het!quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:59 schreef Evangelion het volgende:
Morgen 5k. The death or the gladiolus.
Daarna weer gestructureerd marathon(+) trainen. Ben ik wel aan toe.Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Vanochtend een lekker zware long run gedaan, 25k in de duinen met krap 500hm rond de Brederodeberg bij Santpoort. Doel was om grotendeels in hartslagzone 3 (max 162) te lopen en dat is gelukt met twee uur in zone 3 (en de rest wat in zone 1/2, en een aardig stuk toch ook in zone 4 (163-173). Voelde best goed, wel net iets te weinig eten mee voor deze effort dus volgende keer een extra gelletje. Was vooral ook een goede training voor de Groesbeektrail over drie weken, die is 30k met ook ongeveer 500hm. Bij die trail kom je onderweg 4x langs een verzorgingspost dus er op letten dat ik dan ook steeds nog wat eten pak![]()
Merk wel weer dat het heel kut is om na ruim 22km onverhard het laatste stukje weer op stenen te moeten lopen, herkennen jullie dat ook?![]()
![]()
Hoofddoel gehaald: Team sprint-triathlon winnen
Niet de gehoopte 5k PR maar daar waren de omstandigheden (en misschien topfitheid) niet naar. Was nog best heet.![]()
Leuk, ik doe ook triathlon! Welke wedstrijd heb je gedaan?quote:Op zondag 30 juni 2024 16:27 schreef Evangelion het volgende:
Hoofddoel gehaald: Team sprint-triathlon winnen
Niet de gehoopte 5k PR maar daar waren de omstandigheden (en misschien topfitheid) niet naar. Was nog best heet.![]()
Utrecht. De teamvariant, dus persoon A zwemt, persoon B fietst en persoon C loopt.quote:Op zondag 30 juni 2024 19:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Leuk, ik doe ook triathlon! Welke wedstrijd heb je gedaan?
Vol gas mensen inhalen die er al een tweederde triathlon hebben opzitten(want de afstanden en varianten lopen een beetje door elkaar).
![]()
Toevallig, daar was ik vandaag als vrijwilliger op het loopparcours (daar bij dat fietstunneltje, heb ook veel staan aanmoedigenquote:Op zondag 30 juni 2024 19:53 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Utrecht. De teamvariant, dus persoon A zwemt, persoon B fietst en persoon C loopt.
Vol gas mensen inhalen die er al een tweederde triathlon hebben opzitten(want de afstanden en varianten lopen een beetje door elkaar).
)
![]()
Ik kwam weer eens per ongeluk in Duitsland terecht, maar gelukkig viel het mee met hoe erg ik uit mijn geplande route liep. Het was verder een lekker rondje en helemaal niet zo warm. Padden gezien, heel veel mais, loslopende honden en een laag overvliegende ooievaar.De naaktslakken ontken ik, die zijn vies.
Afgelopen vrijdag mocht ik weer op voor het lokale circuit. Een 5km loopje in het Westland, donderdag pas besloten om mee te doen vanwege een vrij drukke periode. (twee EK wedstrijden van NL bezocht, een weekendje wezen zeilen, kortom de laagste maandomvang van de afgelopen 10 maanden)
Voorbereiding: 0. qua planning thuis is half 8 starten ook net even rot. Dus net op tijd in het startvak, maar de start was 10 minuten vertraagt dus nog wel wat tijd om even wat te rekken en strekken. planning: 0. Het resultaat laat zich natuurlijk al raden, na 2 km liep ik 18 sec voor op mijn PR. Ook dankzij de wind bij de PR-race begon die tegen en hadden we hem de tweede helft mee. Nu was het andersom en hadden we hem op de terugweg voornamelijk flink tegen en kwam ik (als ik de 200 meter die we volgens afstandmeten en strava teveel gelopen hebben) 5 seconden te kort op mijn PR. Door het te lange parcours ook de eindsprint later ingezet.
Toch een fijn idee dat je na een mindere periode niet direct alles kwijt bent. Nu doortrainen voor langere afstanden en op naar de HM in oktober, daar zou ik toch wel minuten van de tijd die ik tijdens de CPC gelopen heb af willen krijgen.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Zeker balen en slecht geregeld! Maar in het vervolg, je ook niet gek laten maken door zo'n bezemfiets of het feit dat je te laat was. Ik heb bij de Egmond halve marathon ook wel eens de start gemist door OV-problemen, toen waren ze die boog al aan het afbreken toen ik er onder door ging. Gewoon je eigen race lopen, ze zullen je echt niet zomaar van de weg halenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:29 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Het was een bezemfiets idd en de 10km kwam later gewoon voorbij dus die liepen idd deels dezelfde route.
Maar ik heb het wel vaker gezien dat ze voor de veiligheid van de laatste loper er een fiets achter doen 😂.
Misschien was bezemwagen verkeerde keuze woord, ik bedoelde bezemfiets met ehbo’er.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb me aangesloten bij een duurloopclubje (echt goede tip) , ter voorbereiding op mijn eerste halve marathon (gepland in oktober). Elke 2 weken een kilometertje erbij en zo rustig opbouwen.
Gister stond er weer een langzame duurloop op het programma, heerlijk gelopen, door het bos, de drek, weilanden, regen (ja hier in Twente regende het) maar wel even relaxed de 15 kilometer aangetikt.
Nog nooit zo ver gelopen, en het was heerlijk. Ik vind het in mijn eentje moeilijk om een laag tempo aan te houden (9 km per uur) maar in zo'n groep met wat experts die het leiden gaat het top!
Ik heb zo'n zin om een keer de halve te lopen!Alius aliud dicit![]()
Omgeving Utrecht of Rotterdam, opgelet!!!
RUNFEST × PUMA in hartje Utrecht en Rotterdam
Waar & wanneer?
RUNFEST Utrecht – Woensdag 28 augustus 2024 – 19:00 – inschrijven
RUNFEST Rotterdam – Dinsdag 3 september 2024 – 19:00 – inschrijven
¤15,00 INCLUSIEF SHIRT!quote:Er zijn slechts 100 plekken beschikbaar (VOL=VOL). Inschrijving kost slechts 15 euro, dit is inclusief een uniek PUMA RUNFEST x PUMA running shirt en een gratis drankje. Voor de winnaar hebben we uiteraard een mooie prijs klaarliggen.https://hardloopnetwerk.nl/runfest/quote:We organiseren iets nieuws: RUNFEST, een onofficiële wedstrijd dwars door het centrum van een stad. 100 lopers verzamelen zich aan het begin van de avond op een speciale locatie in het centrum van Utrecht & Rotterdam. Ze weten nog niet waar ze naartoe moeten en wanneer ze starten. Opeens loopt de klok terug en gaat het RUNFEST echt beginnen. Alle lopers starten tegelijk en bepalen zelf hun route naar de twee checkpoints verspreid over de stad. Bij de checkpoints moeten de lopers iets doen om hun toegang tot de club veilig te stellen. Wie is de snelste en mag het feest openen?
Tijdens RUNFEST navigeer je zelf van checkpoint naar checkpoint, dwars door de start. De checkpoints zijn bekende (of onbekende) punten in de stad en vooraf niet bekend bij de deelnemers. De starttijd bepalen wij, je route en snelheid bepaal je zelf. We verzamelen om 19 uur bij de startlocatie, de exacte starttijd merk je vervolgens vanzelf. We organiseren RUNFEST samen met PUMA. Voor elke loper ligt er daarom een gratis RUNFEST x PUMA running shirt klaar én iedereen kan tijdens RUNFEST de allernieuwste PUMA Deviate Nitro 3 schoenen testen, zodat je nog sneller terug bent! De afstand, afhankelijk van je gekozen route, bedraagt tussen de 8 en 10 kilometer.![]()
100 lopers die als kip zonder kop de weg oversteken genot.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:49 schreef Nober het volgende:
Waar & wanneer?
¤15,00 INCLUSIEF SHIRT!
[..]
[..]
https://hardloopnetwerk.nl/runfest/![]()
De tiende krollenloop begin november heeft, net als de vijfde editie, een night run op de zaterdagavond van 5km door gebouwen.
https://www.krollenloop.n(...)Urban-Night-Run.aspx
https://m.facebook.com/st(...)bid=1001016531823258![]()
Leuk initiatief maar niets voor mij.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:49 schreef Nober het volgende:
Waar & wanneer?
¤15,00 INCLUSIEF SHIRT!
[..]
[..]
https://hardloopnetwerk.nl/runfest/
Ik vind hardlopen door een druk (stedelijk) gebied zeer frustrerend..![]()
![]()
Lachen, ik heb me ingeschreven. Werk op woensdagen in Utrecht dus dat komt goed uit. Verkeer ontwijken ben ik toch al gewend in Amsterdamquote:Op maandag 1 juli 2024 13:49 schreef Nober het volgende:
Waar & wanneer?
¤15,00 INCLUSIEF SHIRT!
[..]
[..]
https://hardloopnetwerk.nl/runfest/![]()
![]()
Oh ja echt een kakloopje vandaag, totaal geen energie. gelukkig was het maar een zone 2 training, toch 9km er uit weten te persen maar het ging niet van harte![]()
![]()
Je hebt van die dagen…quote:Op maandag 1 juli 2024 21:15 schreef valleilijn het volgende:
Oh ja echt een kakloopje vandaag, totaal geen energie. gelukkig was het maar een zone 2 training, toch 9km er uit weten te persen maar het ging niet van harte
Bij mij gaat meestal 1 training per week zo. Gelukkig blijven er dan nog genoeg fijne trainingen over
En als je gaat omdenken: het helpt je een beetje wennen aan lopen als je je oncomfortabel voelt
Misschien al deze maand inschrijven?quote:Afgelopen periode heb jij je aangemeld voor de interesselijst voor de NN Marathon Rotterdam van 2025. Wij willen je alvast informeren dat de inschrijvingen voor de marathonafstand binnenkort openen.
Jij zult als één van de eersten te horen krijgen wanneer de inschrijvingen open gaan. Houd je mailbox de komende periode in de gaten!
Zet zondag 13 april 2025 alvast in de agenda voor #demooiste 🧡![]()
Guess who's back, back again?
https://www.duesseldorfmarathon.de/Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Weet iemand of onze nieuwe MP toevallig een marathon heeft gelopen?
pas 100 keer gehoordquote:Minister-president Schoof is begonnen aan het afleggen van de regeringsverklaring. Hij begint met te zeggen dat atlete Sifan Hassan een van zijn grootste sporthelden is. Zij liep vorig jaar voor het eerst een marathon. "Ze wilde het gewoon een keer meemaken", zegt Schoof. "Ik sta nu een beetje met hetzelfde gevoel en dezelfde adrenaline aan de start."
Schoof noemt de samenstelling en totstandkoming van dit kabinet bijzonder en de voorliggende taken spannend. "Zoals u weet won Sifan Hassan haar eerste marathon met overtuiging. Als marathonloper trek ik mij daaraan op."![]()
Op de site maar zie nu dat die knop weg is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:25 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Hoe kan je je inschrijven voor de interesse lijst?
Dan maar zo:quote:Op maandag 15 april 2024 11:09 schreef Nober het volgende:
INTERESSELIJST
[..]
https://www.nnmarathonrotterdam.nl/onderdelen/interesselijst/
![]()
Dank je wel. Gelukt. Vorig jaar is de inschrijving eind september geopend volgens mij.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Op de site maar zie nu dat die knop weg is.
Dan maar zo:
[..]![]()
Aardige intervaltraining net gedaan, en dat na gisteravond 7.5 km easy runWas nog best even bikkelen! Mooi om te zien dat m’n hartslag 20-30 slagen zakt tijdens de rust
2km warm up at a conversational pace (no faster than 7:40/km), 60s walking rest
Repeat the following 2x:
----------
4 reps of:
• 400m at 6:15/km, 60s walking rest
60s walking rest
----------
800m cool down at a conversational pace (or slower!)
[ Bericht 9% gewijzigd door GotC op 03-07-2024 18:53:38 ]![]()
Ik had gister ook snelle intervaltraining, maar ik vind dat qua tempo ingewikkeld om te weten wat ik precies loop. Mijn horloge is niet superprecies qua tempo tijdens het lopen, dus dan wisselt het echt wel met 10-15 sec verschil. Voelde wel echt lekker uitdagend en tegen verwachting in vandaag helemaal geen vermoeide benen.
Weet iemand toevallig of Rotterdam volgend jaar weer het NK marathon host?
Zie namelijk (nog) niets op de geüpdatete website..
Heb sinds dit jaar een wedstrijdlicentie van de Atletiekunie, dus leek me wel tof om volgend jaar het NK marathon te starten in Rotterdam.
In ieder geval wel het NK halve marathon in Breda op 6 oktober![]()
![]()
Nog niet bekend lijkt het. Volgens deze pagina konden wedstrijden zich tot 30 april 2024 aanmelden voor de NKs 2025 en 2026.quote:Op woensdag 3 juli 2024 22:32 schreef Noisecontrollers het volgende:
Weet iemand toevallig of Rotterdam volgend jaar weer het NK marathon host?
Zie namelijk (nog) niets op de geüpdatete website..
Heb sinds dit jaar een wedstrijdlicentie van de Atletiekunie, dus leek me wel tof om volgend jaar het NK marathon te starten in Rotterdam.
In ieder geval wel het NK halve marathon in Breda op 6 oktober
https://www.atletiekunie.(...)n/kandidaatstelling/![]()
Ik heb mijn Garmin - Coach Jeff interval training van woensdag uitgesteld tot vandaag. Nog steeds geen fan van die dingen, maar het moet echt om weer sneller te worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:31 schreef GotC het volgende:
Aardige intervaltraining net gedaan, en dat na gisteravond 7.5 km easy runWas nog best even bikkelen! Mooi om te zien dat m’n hartslag 20-30 slagen zakt tijdens de rust
2km warm up at a conversational pace (no faster than 7:40/km), 60s walking rest
Repeat the following 2x:
----------
4 reps of:
• 400m at 6:15/km, 60s walking rest
60s walking rest
----------
800m cool down at a conversational pace (or slower!)Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Gisteren op 5 seconden geen PR op de 5 km. Had ik maar op m'n horloge gekeken.
Wel de tweede tijd ooit.
![]()
Ik mocht net 200s lopen, moest me er ook even toe zettenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb mijn Garmin - Coach Jeff interval training van woensdag uitgesteld tot vandaag. Nog steeds geen fan van die dingen, maar het moet echt om weer sneller te worden.
Maar, hoe gingen de intervallen?![]()
Ik denk dat ik iets extra's in moet stellen op mijn horloge, want hij coacht niet zo goed op intervallen of ik doe iets fout, dus was het eerst 5 minuten opwarmen en daarna maar gwoon afwisselend hard en zacht gelopen. Verre vna een interval.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik mocht net 200s lopen, moest me er ook even toe zetten
Maar, hoe gingen de intervallen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Waren het die "accelleration glider" intervallen? Dan moet je van wandelen naar vlot rennen gaan en weer terug. Heb je de filmpjes gekeken in de Garmin Connect app? Daar leggen ze de verschillende types trainingen uit.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk dat ik iets extra's in moet stellen op mijn horloge, want hij coacht niet zo goed op intervallen of ik doe iets fout, dus was het eerst 5 minuten opwarmen en daarna maar gwoon afwisselend hard en zacht gelopen. Verre vna een interval.
Ik vind Coach Jeff met z'n walk-run methode niks voor mij en doe altijd Coach Greg![]()
Die heeft gewoon tempodoelen voor de intervallen. Bijvoorbeeld moet ik komende week 6x1 minuut op 3:50/km![]()
Ik ben even vergeten waarquote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk dat ik iets extra's in moet stellen op mijn horloge, want hij coacht niet zo goed op intervallen of ik doe iets fout, dus was het eerst 5 minuten opwarmen en daarna maar gwoon afwisselend hard en zacht gelopen. Verre vna een interval., maar je kan idd instellen dat er een pace range wordt getoond tijdens intervallen (met een alarm voor te laag/hoog). Vind ik echt een top functie
![]()
![]()
Ik stel mn intervallen altijd gewoon lekker ouderwets als workout in op mn Coros zodat ik precies weet wanneer ik op welk tempo of hartslag moet lopen, controle![]()
![]()
Doet de app ook voor mij #luiquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:20 schreef valleilijn het volgende:
Ik stel mn intervallen altijd gewoon lekker ouderwets als workout in op mn Coros zodat ik precies weet wanneer ik op welk tempo of hartslag moet lopen, controle![]()
Nee maar serieus, ik kan niks met generieke tempo’s (DL1/2/3, of watdanook), dan ga ik mezelf sowieso voorbij lopen. Dus heel dankbaar voor de berekende tempo’s.![]()
Ik heb mijn lange loop omgewisseld want zondag na een dag sauna ga ik niet nog ruim een uur rennen. Maar op vrijdagavond vind ik het ook vrij waardeloos. Maar wel weer een training afgevinkt en het gaat langzaamaan weer wat makkelijker.
Precies dat stelt de Garmin Coach ook voor me in. Tot aan het tempo van m'n duurloopjes aan toe -- waar ik me vrijdagochtend totaal niet aan gehouden heb, want 6:00/km duurloop op de weg is dikke sprint op heuvelachtige modderige trail. Uiteindelijk iets van 6:50/km gelopenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:20 schreef valleilijn het volgende:
![]()
11 jaar geleden liepen we met een paar teams van Fok! de Ekiden bij PAC Rotterdam![]()
‘Zijn jullie van het internet?’![]()
![]()
En we liepen met deze teams:
Fok!ing Fast
Niet Fok!en, maar lopen
Fok!ing Awesome
Fok!ing Girlpower
Run, Fok!, run!![]()
![]()
Ouderwets zegt iequote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:20 schreef valleilijn het volgende:
Ik leer ze gewoon uit mijn hoofd. (zo ingewikkeld is het vaak niet, al raak ik wel eens de tel kwijt)![]()
Maar ben je dan niet de hele tijd op je horloge aan het kijken? Ik vind 't juist zo fijn dat ik aan de piepjes en het trillen kan merken waar ik ben in m'n training.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:09 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ouderwets zegt ie![]()
Ik leer ze gewoon uit mijn hoofd. (zo ingewikkeld is het vaak niet, al raak ik wel eens de tel kwijt)
Vanochtend 8x20 seconden strides gedaan met 45 seconden rust ertussen, heel blij dat ik dat niet hoefde te timen door op m'n horloge te kijken want ik wil m'n armen gebruiken voor een goede loophouding.![]()
Ja op zich wel. Piepjes lijkt me persoonlijk niks maar kan me voorstellen dat het handig kan zijn idd.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet de hele tijd op je horloge aan het kijken? Ik vind 't juist zo fijn dat ik aan de piepjes en het trillen kan merken waar ik ben in m'n training.
Vanochtend 8x20 seconden strides gedaan met 45 seconden rust ertussen, heel blij dat ik dat niet hoefde te timen door op m'n horloge te kijken want ik wil m'n armen gebruiken voor een goede loophouding.
Die strides zou ik zelf gewoon zeggen x aantal lantaarnpalen of bomen verder per keer.![]()
![]()
Ik word door mijn vrienden omschreven als zeer trainbaar, met piepjes, commando's en beloningen op de juiste momenten doe ik allesquote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:04 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja op zich wel. Piepjes lijkt me persoonlijk niks maar kan me voorstellen dat het handig kan zijn idd.
Die strides zou ik zelf gewoon zeggen x aantal lantaarnpalen of bomen verder per keer.
Dus alleen last van de piepjes als iemand in m'n buurt ook aan het trainen is, want als diens horloge dan piep-piep-piep aftelt voor de start van een interval dan ga ik er ook vandoor
Het hoeft idd niet zo exact, ik doe ze ook wel eens met lantaarnpalen of ik tel het aantal stappen.![]()
In de sportschool vergeet ik soms al hoeveel setjes ik van een oefening heb gedaan, laat staan dat ik zelf moet gaan tellen hoeveel intervallen ik doe en of ze allemaal even lang en snel zijn, dan wordt het echt een rommeltje.![]()
Ik zag de herinneringen op FB ook!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 07:26 schreef GotC het volgende:
11 jaar geleden liepen we met een paar teams van Fok! de Ekiden bij PAC Rotterdam![]()
‘Zijn jullie van het internet?’![]()
en gister liep onze zoon weer mee, 10km in 45 minuten ofzo. (en hij zit ook in het opbouw/organisatie-gebeuren, dus ben 'm gewoon 3 dagen kwijt rond die Ekiden)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik zie alle 3 jouw kids nog op @YUR gestapeld in het grasquote:Op zondag 7 juli 2024 16:01 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik zag de herinneringen op FB ook!![]()
en gister liep onze zoon weer mee, 10km in 45 minuten ofzo. (en hij zit ook in het opbouw/organisatie-gebeuren, dus ben 'm gewoon 3 dagen kwijt rond die Ekiden)
![]()
![]()
Ik zie dat zo weer voor me! Was een onwijs gezellige Fok!-hardlooptijd toenquote:Op zondag 7 juli 2024 19:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zie alle 3 jouw kids nog op @:Yur gestapeld in het gras![]()
(ik zat trouwens te zoeken naar een foto hiervan, maar ik heb er alleen een waar mijn kinderen zo op Jeronimo zitten bij de Vooroeverloop) Mijn oudste was toen jonger dan jouw oudste nu is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik zit altijd te rekenen in mijn hoofd. Raak ook vaak de tel kwijt van aantal intervallen, maar dan ga ik rekenen hoeveel ik er al gedaan heb aan de hand van de totale tijd die ik al gelopen heb. Dan weet ik bijv dat ik 15 min warm up had, en dan 5x 3min met 2min herstel. Als ik dan in min 33 zit, dan heb ik aan het einde van de 4e snelle 3 min. Sowieso altijd aan het rekenen. 30 sec met tempo van 3:50, hoeveel meter is dat? 30 sec met tempo van 3:55, hoeveel meter is dat? Welk tempo loop ik nu, hoe lang doe ik erover van deze lantaarnpaal naar de volgende, en dan berekenen hoeveel meter verschil. Of als iemand voor me loopt, een paar keer het tijdsverschil meten, de afstand checken, en dan proberen te berekenen hoe hard diegene loopt op basis van de data die ik kan verzamelen. I know, ik ben een nerd.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:48 schreef valleilijn het volgende:
In de sportschool vergeet ik soms al hoeveel setjes ik van een oefening heb gedaan, laat staan dat ik zelf moet gaan tellen hoeveel intervallen ik doe en of ze allemaal even lang en snel zijn, dan wordt het echt een rommeltje.![]()
Bij marathons doe ik dat ook wel bewust als afleiding. Iets minder extreem. Vooral uitrekenen hoe ver ik voor/achter schema lig en hoe snel ik de rest van de race zou willen lopen. En dan alle scenarios.quote:Op zondag 7 juli 2024 21:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik zit altijd te rekenen in mijn hoofd. Raak ook vaak de tel kwijt van aantal intervallen, maar dan ga ik rekenen hoeveel ik er al gedaan heb aan de hand van de totale tijd die ik al gelopen heb. Dan weet ik bijv dat ik 15 min warm up had, en dan 5x 3min met 2min herstel. Als ik dan in min 33 zit, dan heb ik aan het einde van de 4e snelle 3 min. Sowieso altijd aan het rekenen. 30 sec met tempo van 3:50, hoeveel meter is dat? 30 sec met tempo van 3:55, hoeveel meter is dat? Welk tempo loop ik nu, hoe lang doe ik erover van deze lantaarnpaal naar de volgende, en dan berekenen hoeveel meter verschil. Of als iemand voor me loopt, een paar keer het tijdsverschil meten, de afstand checken, en dan proberen te berekenen hoe hard diegene loopt op basis van de data die ik kan verzamelen. I know, ik ben een nerd.
Kan natuurlijk gewoon met een paceplan op je horloge maar dan heb ik die afleiding niet.![]()
![]()
Yur is mijn grote held, dus dat moest ik toch even nadoen inderdaadquote:Op zondag 7 juli 2024 20:11 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik zie dat zo weer voor me! Was een onwijs gezellige Fok!-hardlooptijd toen![]()
(ik zat trouwens te zoeken naar een foto hiervan, maar ik heb er alleen een waar mijn kinderen zo op Jeronimo zitten bij de Vooroeverloop) Mijn oudste was toen jonger dan jouw oudste nu is
. Was zeker een leuke tijd toen, die Ekidens waren geniaal, vooroeverloop ook trouwens.
![]()
Voor mij stond dit weekend de Chouffetrail op het programma, de Long Challenge. Op zaterdag 18km, zaterdagavond 15km en zondagochtend nog eens 25. Dat was toch best pittig.
Bij de nighttrail nog 2e geworden, doordat het na 7km ineens super begon te lopen, dus mooie medaille voor de 2e plek en een grote fles Chouffe. Zondag was wel superzwaar om weer op te starten, last van mijn ademhaling enzo, benen liepen nog redelijk. Maar na een km of 4 begon de rest ook warm te worden en kon ik hem nog redelijk uitlopen. Op een beetje kramp in mijn hamstring 3km voor het eind na.
In de Challenge zelf helaas net niet op het podium, maar wel een mooie 4e plek gepakt. Erg tevreden mee!
Daarnaast nu in 2 dagen meer gelopen dan het gemiddelde en misschien zelfs max weektotaal van de afgelopen 2 jaar.
Mooi weekendje zo!![]()
![]()
Vraagje. Regelmatig heb ik een ontzettende drop in mijn tempo. Als ik dan thuis kijk waar ik op dat moment heb gelopen valt het op dat het vaak onder bomen of naast een bos is. Dus ergens is mijn GPS signaal niet accuraat op die locaties. Ik loop namelijk echt niet stukken van 7:30 tot 08:00 min/km.
Hebben meer mensen hier last van? Kan dat aan het horloge liggen (ik heb Garmin) of is dit gewoon accepteren en door?![]()
![]()
Ik zie het in het bos ook wel eens, een pace van 6:50 op mijn (Garmin Instinct) horloge terwijl ik niet ineens langzamer loop. Als het goed is, moet je overall tijd wel kloppen als je naderhand je logs bekijkt.quote:Op maandag 8 juli 2024 15:38 schreef Piperidine het volgende:
Vraagje. Regelmatig heb ik een ontzettende drop in mijn tempo. Als ik dan thuis kijk waar ik op dat moment heb gelopen valt het op dat het vaak onder bomen of naast een bos is. Dus ergens is mijn GPS signaal niet accuraat op die locaties. Ik loop namelijk echt niet stukken van 7:30 tot 08:00 min/km.
Hebben meer mensen hier last van? Kan dat aan het horloge liggen (ik heb Garmin) of is dit gewoon accepteren en door?
[ afbeelding ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
verkeerde topic
Om toch iets ontopics te posten. Morgen keuze uit bloedhitte of terror-onweer voor het lopen (of vroeg opstaan, no way).![]()
![]()
Ja is een bekend probleem dat je horloge GPS minder goed ontvangt als je onder dichte begroeiing loopt (of langs hoge gebouwen for that matter). Je totale tijd en afstand zouden wel moeten kloppen ja, soms zie je op je GPS plaatje dan ook wel ineens slingers in je pad terwijl je gewoon rechtdoor liep.Je kan vandaag nog lopenquote:Op maandag 8 juli 2024 19:17 schreef Evangelion het volgende:
Om toch iets ontopics te posten. Morgen keuze uit bloedhitte of terror-onweer voor het lopen (of vroeg opstaan, no way).![]()
Heb ook mn loopjes vandaag en morgen even omgedraaid, liever intervallen nu het nog iets koeler is en dan morgen een easy loopje in de hitte.
Overigens wel echt feest om weer eens op hartslag intervallen te doen zeg. 8x1km @ drempel hartslag, maar omdat het natuurlijk een tijdje duurt (ook na warming-up) voordat je hartslag op niveau is ging ik veel te snel. Resultaat: alle 8 de reps keurig een gemiddelde hartslag van 164-167, en niks boven de 173 dus wel echt keurig in zone 4 gebleven, maar de eerste km was lekker in 4:25 en de volgenden steeds ongeveer 4 seconden langzamer om pas in de laatste twee uit te komen op m'n 10k tempo
![]()
![]()
Ik vond het anders vanavond ook al vies benauwd
Ik had training in de obstakels, dus niet echt keus qua tijdstip (het is een groepstraining). Het had net een beetje geregend en we gingen korte intervallen doen (1 min klimmen, dan meteen 1 min rennen zone 4, dan 1 min rust). Ben er bijna m'n avondeten verloren. Lekker altijd dat je nog aan het klimmen bent, de pieper gaat dat je minuut om is, hup eruit springen en wegrennen![]()
Wat ga je doen @Evangelion, bloedhitte of terroronweer?
Ik doe m'n 45 min duurloopje wel in de hitte![]()
![]()
Ligt er bij mij ook aan of baantraining doorgaat. Paar weken geleden ging het niet door vanwege onweer.quote:Op maandag 8 juli 2024 22:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond het anders vanavond ook al vies benauwd
Ik had training in de obstakels, dus niet echt keus qua tijdstip (het is een groepstraining). Het had net een beetje geregend en we gingen korte intervallen doen (1 min klimmen, dan meteen 1 min rennen zone 4, dan 1 min rust). Ben er bijna m'n avondeten verloren. Lekker altijd dat je nog aan het klimmen bent, de pieper gaat dat je minuut om is, hup eruit springen en wegrennen![]()
Wat ga je doen @:Evangelion, bloedhitte of terroronweer?
Ik doe m'n 45 min duurloopje wel in de hitte
Persoonlijk liever hitte.
Vandaag lopen was geen optie. Zeer nodige rustdag.
Garmin zei gisteren 57 uur hersteltijd. Dat klopt wel tot dinsdagavond.![]()
Ik had vanavond weer eens een klotspens. Dan heb ik of te kort gewacht na het eten, te veel gegeten/gedronken of juist te weinig. Het was zo hard dat het boven de muziek waar ik naar luisterde uit kwam. Ik vond het vooral vervelend als ik onderweg mensen tegenkwam. Nu vind ik dat altijd vervelend, want mensen, maar ik was nu bang dat zij het ook konden horen.
![]()
Net 8km easy run gedaan. Tempo bewust stuk omlaag, en paar keer gestopt om te drinken (totaal 500ml).
Maar, wel gedaan![]()
![]()
Ik moet dus eigenlijk weer mijn tempotraining. Ik denk dat ik hem deze keer maar ruil met mijn training van donderdag. Ik moet ook nog hekje bouwen op de moestuin, dat is samen genoeg zweten voor 1 avond denk ik.
Ik ook zoiets net. Voelde niet enorm easy dankzij de jumping lunges op training gisterquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:13 schreef GotC het volgende:
Net 8km easy run gedaan. Tempo bewust stuk omlaag, en paar keer gestopt om te drinken (totaal 500ml).
Maar, wel gedaanmaar het goede nieuws was dat het aan het begin van de 7,5 km net zo zwaar was als aan 't eind.
![]()
Nu wachten tot de beloofde code oranje op ons neerdaalt hier![]()
![]()
Onze minister president loopt ook graag hard.
Een echte marathonloper die dat moet benoemen wanneer het kan (ook wanneer het niet kan).quote:Op woensdag 10 juli 2024 15:54 schreef SEMTEX het volgende:
Onze minister president loopt ook graag hard.
[ afbeelding ]
quote:Minister-president Schoof is begonnen aan het afleggen van de regeringsverklaring. Hij begint met te zeggen dat atlete Sifan Hassan een van zijn grootste sporthelden is. Zij liep vorig jaar voor het eerst een marathon. "Ze wilde het gewoon een keer meemaken", zegt Schoof. "Ik sta nu een beetje met hetzelfde gevoel en dezelfde adrenaline aan de start."
Schoof noemt de samenstelling en totstandkoming van dit kabinet bijzonder en de voorliggende taken spannend. "Zoals u weet won Sifan Hassan haar eerste marathon met overtuiging. Als marathonloper trek ik mij daaraan op."quote:Premier Dick Schoof zal in het debat met de Tweede Kamer spreken over het coalitieakkoord van zijn kabinet. De partijloze Schoof debatteerde niet eerder in de Tweede Kamer. Tegen politiek verslaggever Floor Bremer vertelt Schoof, die een fervent hardloper is, dat hij voor het debat heeft geoefend, 'een beetje zoals je de marathon traint'.![]()
Er stond een interview met 'm in de Runner's World van mei (in tempore non suspecto).
Echt wel een die-hard loper.
Loopt 80km per week, een keer of 30 (!) de CPC gelopen, 18 marathons enz.![]()
Ik dacht dat hardlopen afzien was, totdat ik een 4daagse ging lopen. 😂😂
Nou volgende week met plezier weer hardlopen want dat wandelen is maar niks![]()
Heb blaren op mn grote tenen en m’n schenen doen weer pijn, morgen laatste dag.
Maarrrr wel mooie omgeving en gelukkig heb ik het bijna uitgelopenIk moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
@SEMTEX hoe is je Garmin Coach schema inmiddels? Iets minder raar dan week 1 of nog steeds stom?
Ik heb deze week de eerste week waar wat snelheid in de trainingen zit. Een progressieve loop waar ik eerst 25 min duurlooptempo en dan 10 min VET SNEL moest. Dat lukte zowaar. En intervallen waar ik 6x1 minuut snel en 6x30 seconden snel moet: dat is te overzien. Alleen raar dat er staat "snel maar niet sprinten", want voor mij voelt 3:30 min/km tempo wel echt als sprintenzal wel aan mij liggen.
![]()
Nee, ik moet nog steeds beter uitzoeken hoe dat zit. Ik zou op 'lap' moeten drukken tijdens runs, maar mijn horloge heeft die optie niet. Ik moet er echt meer eigen initiatief in steken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:45 schreef Tele6 het volgende:
@:SEMTEX hoe is je Garmin Coach schema inmiddels? Iets minder raar dan week 1 of nog steeds stom?
Ik heb deze week de eerste week waar wat snelheid in de trainingen zit. Een progressieve loop waar ik eerst 25 min duurlooptempo en dan 10 min VET SNEL moest. Dat lukte zowaar. En intervallen waar ik 6x1 minuut snel en 6x30 seconden snel moet: dat is te overzien. Alleen raar dat er staat "snel maar niet sprinten", want voor mij voelt 3:30 min/km tempo wel echt als sprintenzal wel aan mij liggen.
Vandaag trouwens hopen dat het nog loopweer wordt, het regent momenteel pijpenstelen in de pauze waarin ik eigenlijk had willen lopen buiten.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Als ik na 30km Geert Wilders met een hamer tegenkom lig ik wel plat.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:39 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Een echte marathonloper die dat moet benoemen wanneer het kan (ook wanneer het niet kan).
[..]
[..]Met pijn en moeite derde![]()
Welk horloge heb je? Bij mij is het het knopje rechtsonder waar "BACK" bij staat. Ik vond het eerst ook niet zo intuïtief.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, ik moet nog steeds beter uitzoeken hoe dat zit. Ik zou op 'lap' moeten drukken tijdens runs, maar mijn horloge heeft die optie niet. Ik moet er echt meer eigen initiatief in steken.
Vandaag trouwens hopen dat het nog loopweer wordt, het regent momenteel pijpenstelen in de pauze waarin ik eigenlijk had willen lopen buiten.
Hier regent het ook keihard. Ik hoop dat ik vanavond rond avondetentijd m'n loopje kan doen. Desnoods regen ik maar helemaal nat. Je moet wat![]()
![]()
Vanochtend vroeg interval gedaan, het was nog droog. Nu herstellen voor de lange langzame duurloop die zondag gepland staat. 17 kilometer! Dat wordt mijn langste afstand ooit![]()
Ook even nadenken over drinken / gelletje meenemen. Nooit gedaan, maar merk dat ik het met deze afstanden (13+ km) nodig heb.Alius aliud dicit![]()
De Garmin Instinct (solar):quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Welk horloge heb je? Bij mij is het het knopje rechtsonder waar "BACK" bij staat. Ik vond het eerst ook niet zo intuïtief.
Hier regent het ook keihard. Ik hoop dat ik vanavond rond avondetentijd m'n loopje kan doen. Desnoods regen ik maar helemaal nat. Je moet wat
Voor wat ik kan vinden is het ook bij jouwe de rechtsonder knop, maar kan het zijn dat je 'm in instellingen wel nog aan moet zetten als "lap button". De instructies als je "garmin instinct lap button" googelt zien er doenbaar uitquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De Garmin Instinct (solar):
[ afbeelding ]![]()
![]()
Heb jij zulke harige armen?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De Garmin Instinct (solar):
[ afbeelding ]
Thanks, ga ik doen! [Edit: leek al aan te staan, heb wat extra data velden aangezet. Eens kijken of dit verschil maakt. ]quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Voor wat ik kan vinden is het ook bij jouwe de rechtsonder knop, maar kan het zijn dat je 'm in instellingen wel nog aan moet zetten als "lap button". De instructies als je "garmin instinct lap button" googelt zien er doenbaar uit
[ Bericht 6% gewijzigd door SEMTEX op 12-07-2024 15:06:54 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Mag ik je bedanken? Het is me eindelijk gelukt mijn intervaltraining te doenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Voor wat ik kan vinden is het ook bij jouwe de rechtsonder knop, maar kan het zijn dat je 'm in instellingen wel nog aan moet zetten als "lap button". De instructies als je "garmin instinct lap button" googelt zien er doenbaar uit
Yay! Graag gedaan!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mag ik je bedanken? Het is me eindelijk gelukt mijn intervaltraining te doen![]()
![]()
Hoe ging je laatste dag? Hopelijk geen extra last van de schenen gekregen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:16 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik dacht dat hardlopen afzien was, totdat ik een 4daagse ging lopen. 😂😂
Nou volgende week met plezier weer hardlopen want dat wandelen is maar niks![]()
Heb blaren op mn grote tenen en m’n schenen doen weer pijn, morgen laatste dag.
Maarrrr wel mooie omgeving en gelukkig heb ik het bijna uitgelopen
Bij mij was de Vierdaagse vorig jaar een mega blessure tranendal dus ik voel met je mee![]()
![]()
Mijn intervallen zitten er ook weer op. Garmin heeft me een vo2max punt erbij gegeven - voor wat het waard is, ik weet dat die waarde niet zo veel zegt - en nu heb ik de hoogste vo2max sinds januari 2023. Die winter ging ik echt als een speer dus fijn dat het horloge vindt dat ik nu ook weer zo ga![]()
Heb wel het gevoel dat ik anders fit ben, want tempo's gaan nu beter en duurlopen doe ik juist wat minder.![]()
Over een maand Monschau 56k, waar ben ik aan begonnen.
Toen ik me inschrijf dacht ik dat wel even tussendoor te doen als "ontspannen long run", maar nu lijkt het ineens veel. Heb niet eens trailschoenen.
Denk dat het wel moet lukken maar ik vrees voor het herstel.![]()
Ik word de laatste tijd doodgegooid op instagram met wannabe trainers. Van die filmpjes als: 'Do these 3/5/6 things to run a 5k <20 min', of 'how I went from xx min 5k to <20/25 5k in x month' en '3 tips to avoid for novice runners'.
En er zit veel bagger tussen: 'Run in Z2 (vermijd liever Z2 zeggen anderen weer, het ligt ook aan welke methode je gebruikt om zones te bepalen), do 1 min intervals in Z4/5 (korte intervallen loop je niet op hartslag), etc. En het zijn altijd behoorlijke fit en slank uitziende mensen. De grootste progressie die ik op dit moment kan halen is kilos kwijtraken. Een goed wedstrijd-gewicht voor mij zou iets van 72-73 kg zijn, tijdens mijn ironman woog ik 77kg, en nu 86kg bijv.
Paar weken minder gelopen in juni, omdat ik een tuinproject deed wat ik af wilde hebben voor de kleine kwam. In juli begonnen met zo'n programma van Garmin voor een 10k. Het tempo van de easy runs valt me wat zwaar (2 maanden, en 4kg, geleden zouden die wat makkelijker zijn gegaan), dus die doe ik wat rustiger dan voorgeschreven.
De kleine is er inmiddels, en met vaderschapsverlof zijn de trainingen redelijk makkelijk in te plannen, maar denk dat ik er wel wat ga missen zodra ik weer aan het werk ben na volgende week, we'll see. De prioriteit ligt duidelijk niet bij het hardlopen
[ Bericht 2% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 12-07-2024 22:15:03 ]![]()
Daar zitten echt wel wat gemene klimmetjes in inderdaad...quote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:50 schreef Evangelion het volgende:
Over een maand Monschau 56k, waar ben ik aan begonnen.
Toen ik me inschrijf dacht ik dat wel even tussendoor te doen als "ontspannen long run", maar nu lijkt het ineens veel. Heb niet eens trailschoenen.
Denk dat het wel moet lukken maar ik vrees voor het herstel.op de 42 had ik me al verkeken op de hoogteverschillen.
Wat betreft je schoenen: trailschoenen heb je niet echt nodig, ik heb ook gewoon gelopen op gewone Asics.https://runhanrun.nl/podiumplek-bij-de-monschau-ultra-marathon/quote:"Toch had ik meer 'trail' verwacht van deze route. Was moeilijk te achterhalen van te voren. Wanneer je naar de route cq de kaart kijkt, dan verwacht je toch wel een trail. Daarom ook de Hoka Tecton X aan m'n voeten gedaan.
Nu hadden we boven over de Hoge Venen zeker wel leuke single track paadjes door de bossen, onverhard en hier en daar glibberig. Toch was de rest van de route bijna allemaal asfalt. Straat, fietspad. Of het betrof een 'feuerpfad', maar dat kan je zeker niet 'trail' noemen."
[ Bericht 27% gewijzigd door SEMTEX op 13-07-2024 09:51:02 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Lekkere zone 2/zone 3 workout gedaan net, wisselende kilometers, 10 in totaal. Had makkelijk nog een paar reps kunnen doen maar goed, dit stond in het plan. Zone 3 splits waren 5:16/5:22/5:26/5:27/5:17 gemiddelde hartslag allemaal 155-157. Bij de eerste en laatste split had ik wind mee, dat was wel te merken.
Toch wel bemoedigend voor mn marathon dat deze paces makkelijk gaan, beoogde tempo dan is 5:30-5:35.![]()
NK 24 uur in Deventer is bezig nu. Niet echt live te volgen zo ver ik zie. Ik zie de strava-activiteit van m'n collega morgen wel verschijnen(niet dat hij voor de titel gaat, iedereen kan gewoon meedoen).
Oh toch live link gevonden
https://my.raceresult.com/299206/results#1_5E0213
[ Bericht 18% gewijzigd door Evangelion op 13-07-2024 22:10:42 ]![]()
Ik liep ongetraind “maar” 12km per dag in Apeldoorn. Laatste dag was niet normaal takkeweer, maar mijn benen waren wel weer beetje beter.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe ging je laatste dag? Hopelijk geen extra last van de schenen gekregen.
Bij mij was de Vierdaagse vorig jaar een mega blessure tranendal dus ik voel met je mee
Gelukkig heb ik vandaag al geen last meer van mijn schenen. Maar oh oh oh, wat een ellende is de 4 daagse. Ik wil niet eens weten hoe het voelt om 4x 40km te moeten lopen in bijv Nijmeegse.
In Apeldoorn kan je zelf de afstand kiezen. Vrouwlief (@superkimmi) liep 20km per dag, die kreeg op de laatste dag een regenbui over zoch heen waar zelfs een regenjas niet meer tegen hielp: Nat tot op ondergoed, blaren overal.
Gelukkig is het weer voorbij
Fijn dat het meevalt met de schenenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:55 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik liep ongetraind “maar” 12km per dag in Apeldoorn. Laatste dag was niet normaal takkeweer, maar mijn benen waren wel weer beetje beter.
Gelukkig heb ik vandaag al geen last meer van mijn schenen. Maar oh oh oh, wat een ellende is de 4 daagse. Ik wil niet eens weten hoe het voelt om 4x 40km te moeten lopen in bijv Nijmeegse.
In Apeldoorn kan je zelf de afstand kiezen. Vrouwlief (@:superkimmi) liep 20km per dag, die kreeg op de laatste dag een regenbui over zoch heen waar zelfs een regenjas niet meer tegen hielp: Nat tot op ondergoed, blaren overal.
Gelukkig is het weer voorbij![]()
En dat je het hebt gedaan, goed bezig
Naar wel van superkimmi's regen en blaren
Ik deed vorig jaar de 4x50 en ja je wilt niet weten hoe dat voelde![]()
![]()
Kon je wel alles hardlopen of moest je ook wandelen/hiken?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar zitten echt wel wat gemene klimmetjes in inderdaad...op de 42 had ik me al verkeken op de hoogteverschillen. [ afbeelding ]
Wat betreft je schoenen: trailschoenen heb je niet echt nodig, ik heb ook gewoon gelopen op gewone Asics.
[..]
https://runhanrun.nl/podiumplek-bij-de-monschau-ultra-marathon/
Om 6u starten wordt ook een dingetje![]()
![]()
Damn Evangelion, dat is ook wel meteen goed erin knallen met ultra afstanden![]()
Vanochtend 26k gelopen waarvan de laatste 5 op marathon pace. Was ook meteen de test van m'n nieuwe Superblast 2![]()
![]()
![]()
Hele fijne schoen, zit top en totaal geen last van de plek waar ik met m'n Novablast wel steeds blaren kreeg bij races dus dat is echt mega fijn. Met die mega stack en veel demping merk je wel ook wat instabiliteit als je zelf vermoeider wordt dus dat is even opletten, en goed de krachttraining blijven doen om netjes te blijven lopen
O ja en voor het eerst een gelletjes met cafeïne geprobeerd, daar merkte ik dus helemaal niks van
[ Bericht 4% gewijzigd door valleilijn op 14-07-2024 13:38:45 ]![]()
De hele loop? Misschien merk je wel verschil als je bijv alleen de tweede helft de caffeine gels gebruikt (als extra boost) en de eerste helft zonder caffeine.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:27 schreef valleilijn het volgende:
O ja en voor het eerst een gelletjes met cafeïne geprobeerd, daar merkte ik dus helemaal niks van
Zo heb ik het 2x gedaan in marathons. Weet ook niet echt zeker of het helpt. De eerste keer dacht ik van wel, de tweede keer niet echt.![]()
Nee juist alleen m'n laatste gel met cafeïne, de eerste waren gewone gels. Misschien iets minder vermoeidheid dan anders maar ja. 12-pack gekocht dus ze gaan wel op, we'll see of ik er dan mee door ga.![]()
Net 9 km gelopenEn week 3 van m’n schema afgerond.
Volgende week een deload week, ook wel even fijn.![]()
Ik zie elke keer op tegen de lange rustige duurlopen, maar eigenlijk zijn ze zo voorbij. 8km in de pocket. Elke week een km erbij en dan zou ik theoretisch de 16km op tijd moeten kunnen lopen.
Ik liep zaterdag einde middag en toen waren de paden nog allemaal zeiknat van de regen van vrijdag. Dat is toch altijd zo heerlijk lopen he
Zo mijn eerste trainingsweek richting de halve marathon zit er op, nog 12 te gaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik vind die rustige duurlopen tegenwoordig wel het meest chill eigenlijk, ik zie altijd meer op tegen de intervallenquote:Op zondag 14 juli 2024 22:28 schreef Nanuke het volgende:
Ik zie elke keer op tegen de lange rustige duurlopen, maar eigenlijk zijn ze zo voorbij. 8km in de pocket. Elke week een km erbij en dan zou ik theoretisch de 16km op tijd moeten kunnen lopen.
Ik heb echt wel stukken gewandeld en er zitten ook echt wel steile stukken inquote:Op zondag 14 juli 2024 11:00 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Kon je wel alles hardlopen of moest je ook wandelen/hiken?
Om 6u starten wordt ook een dingetje
Eindhoven?quote:Op maandag 15 juli 2024 08:33 schreef TheVulture het volgende:
Zo mijn eerste trainingsweek richting de halve marathon zit er op, nog 12 te gaan“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik moet mezelf echt gaan dwingen om niet te stressen over pace.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb echt wel stukken gewandeld en er zitten ook echt wel steile stukken in
Ach ja, let it goooooo.![]()
Oef het gaat zaterdag lekker warm worden en ik start om 11u dus dat wordt zweten. Zijn hier mensen een beetje bekend met het gebied tussen Nijmegen en Groesbeek, is het een beetje beschut daar in de bossen?![]()
Oh gezellig! Ik heb er nog 13 te gaan richting een HMquote:Op maandag 15 juli 2024 08:33 schreef TheVulture het volgende:
Zo mijn eerste trainingsweek richting de halve marathon zit er op, nog 12 te gaan![]()
![]()
Geniet gewoon van de omgeving, want die is wel echt mooiquote:Op maandag 15 juli 2024 09:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik moet mezelf echt gaan dwingen om niet te stressen over pace.
Ach ja, let it goooooo.
Yesquote:
Ik heb eigenlijk geen wedstrijd als doel. Heb namelijk geen zin in een wegwedstrijd (tenzij heel groot), maar voelt tegelijkertijd wel beetje alsof ik een doel mis
Ik ga me wel inschrijven voor de Sallandtrail 25 km tzt, maar dat is pas in maart..![]()
Netjes! Ik begin 1 augustus officieel aan m'n schemaquote:
Nice, heb je een streeftijd in gedachten eigenlijk? Ik ga proberen om onder de 2 uur te blijven, dat lijkt me voor de eerste keer al een leuke uitdaging. Op zich denk ik dat het wel moet lukken op basis van wat ik kan over 10 en 15kmquote:Op maandag 15 juli 2024 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Netjes! Ik begin 1 augustus officieel aan m'n schema
1:50 - 1:55 is het streven. Als het weer mee zit en de benen goed voelen zou ik nog echt voor een relatieve toptijd kunnen gaan < 1:50u. Mijn PR van 1:40 van 11 jaar geleden ga ik niet meer aanstippen vermoed ikquote:Op maandag 15 juli 2024 13:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nice, heb je een streeftijd in gedachten eigenlijk? Ik ga proberen om onder de 2 uur te blijven, dat lijkt me voor de eerste keer al een leuke uitdaging. Op zich denk ik dat het wel moet lukken op basis van wat ik kan over 10 en 15km
Mooie doelenquote:Op maandag 15 juli 2024 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1:50 - 1:55 is het streven. Als het weer mee zit en de benen goed voelen zou ik nog echt voor een relatieve toptijd kunnen gaan < 1:50u. Mijn PR van 1:40 van 11 jaar geleden ga ik niet meer aanstippen vermoed ik
Intervallen gaan zo voorbij. Lekker snel en zweten en klaar.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind die rustige duurlopen tegenwoordig wel het meest chill eigenlijk, ik zie altijd meer op tegen de intervallenDe mentale knop om van 'jezus ik moet gewoon meer dan een uur lopen' omzetten is voor mij een stuk lastiger.
Alles deed pijn x 50?quote:Op zondag 14 juli 2024 08:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Fijn dat het meevalt met de schenen![]()
En dat je het hebt gedaan, goed bezig
Naar wel van superkimmi's regen en blaren
Ik deed vorig jaar de 4x50 en ja je wilt niet weten hoe dat voeldeIk moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Ik heb dat met vroeg gaan lopen. Daar moet ik me echt overheen zetten ofzo hahaquote:Op maandag 15 juli 2024 13:45 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Intervallen gaan zo voorbij. Lekker snel en zweten en klaar.De mentale knop om van 'jezus ik moet gewoon meer dan een uur lopen' omzetten is voor mij een stuk lastiger.
Intervalletjes mwoah. Als het eenmaal klaar is voelt het altijd wel prima.
Ik zie wel op tegen de dam tot damloop. Je mag er 2u over doen. Zoals ik nu loop gaat het me waarschijnlijk niet lukken om dat binnen die 2u te doen en daar baal ik wel van. Er zijn vast lopers zat die langzamer zijn dan die 2u maar toch. Ik zou het fijner vinden om gewoon zonder druk van tijd te lopen.:)![]()
Mn dochter appte net dat ze 2e werd met de 400m sprint van atletiek. Liep ze in 68 seconden blijkbaar. Op dr nieuwe baan-schoenen. Ben benieuwd wat ze nog meer kan als ze meer traint.:)![]()
Weet je al hoe laat je moet beginnen dan? Er zijn echt veel waves altijd met steeds 20 min ertussen of zo. Dus die limiet zal alleen voor de laatste groep echt gehandhaafd worden.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb dat met vroeg gaan lopen. Daar moet ik me echt overheen zetten ofzo haha
Intervalletjes mwoah. Als het eenmaal klaar is voelt het altijd wel prima.
Ik zie wel op tegen de dam tot damloop. Je mag er 2u over doen. Zoals ik nu loop gaat het me waarschijnlijk niet lukken om dat binnen die 2u te doen en daar baal ik wel van. Er zijn vast lopers zat die langzamer zijn dan die 2u maar toch. Ik zou het fijner vinden om gewoon zonder druk van tijd te lopen.
Dit is een oud schema.
https://do.occdn.net/p/75(...)-tijden-digitaal.pdf![]()
Nee weet ik nog niet. Ik hoop idd niet als allerlaatste groep. Maar goed nouja zo wel dan zie ik het wel.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:27 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Weet je al hoe laat je moet beginnen dan? Er zijn echt veel waves altijd met steeds 20 min ertussen of zo. Dus die limiet zal alleen voor de laatste groep echt gehandhaafd worden.
Dit is een oud schema.
https://do.occdn.net/p/75(...)-tijden-digitaal.pdf
Niet zoveel aan te doen dan. Misschien is het startvak nog te wijzigen
Om 6 uur gaan hardlopen was nog niet eens zo'n gek idee. Ik had niet verwacht dat het zoveel koeler zou zijn dan laat in de avond (ik liep op zondag om 21h.. veel te warm).Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Dat is zeker een mooie tijd!quote:Op maandag 15 juli 2024 21:12 schreef mignonne het volgende:
Mn dochter appte net dat ze 2e werd met de 400m sprint van atletiek. Liep ze in 68 seconden blijkbaar. Op dr nieuwe baan-schoenen. Ben benieuwd wat ze nog meer kan als ze meer traint.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De laatste weken merk je inderdaad dat het einde middag tot later in de avond broeierig is omdat het dan ook vaak bewolkt raakt.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 07:26 schreef JimmyJames het volgende:
Om 6 uur gaan hardlopen was nog niet eens zo'n gek idee. Ik had niet verwacht dat het zoveel koeler zou zijn dan laat in de avond (ik liep op zondag om 21h.. veel te warm).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zou me er nu nog niet ál te druk over maken, die 2 uur is meer in verband met vergunningen/wegafsluitingen en voorkomen dat ze al te veel mensen van de route moeten gaan vegen want "dat doe je wel even". Het is nog geen september.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee weet ik nog niet. Ik hoop idd niet als allerlaatste groep. Maar goed nouja zo wel dan zie ik het wel.
Niet zoveel aan te doen dan. Misschien is het startvak nog te wijzigen![]()
En in praktijk loop je met dat formaat evenement toch weer anders dan wanneer je alleen loopt, gezien m'n voorbereiding moest ik wel echt m'n best doen om 'm in die 2 uur te halen, op de dag zelf (2019) was het belachelijk heet en toch net aan onder de 2 uur gedaan (en, voor mezelf belangrijker, zonder te hoeven wandelen).Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Coach Jeff prakt die er wel in in mijn Garmin Coach plan. Heuvel op ook nog (de heuvel is in dit geval een viaductquote:Op maandag 15 juli 2024 20:18 schreef GotC het volgende:
Ik vind korte intervallen en duurlopen fantastisch, maar lange intervallen… nope. Vreselijk
)
Ja dat is wel waar. Zoals ik nu loop zou 2.05 haalbaar moeten zijn. Maar ik hoop gewoon onder die 2u te kunnen lopen. Nog even hard aan de bak met trainen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 08:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zou me er nu nog niet ál te druk over maken, die 2 uur is meer in verband met vergunningen/wegafsluitingen en voorkomen dat ze al te veel mensen van de route moeten gaan vegen want "dat doe je wel even". Het is nog geen september.![]()
En in praktijk loop je met dat formaat evenement toch weer anders dan wanneer je alleen loopt, gezien m'n voorbereiding moest ik wel echt m'n best doen om 'm in die 2 uur te halen, op de dag zelf (2019) was het belachelijk heet en toch net aan onder de 2 uur gedaan (en, voor mezelf belangrijker, zonder te hoeven wandelen).
Vanmorgen voor mn 48u dienst nog even gaan lopen. Als het rustig blijft dan morgen wat krachttraining. Net wel nieuw kabeltje moeten kopen want mn garmin oplader was ineens foetsie
Ik krijg ze ook, al vind ik alles >800 meter al een lange interval. Doe het wel maar pffffquote:Op dinsdag 16 juli 2024 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Coach Jeff prakt die er wel in in mijn Garmin Coach plan. Heuvel op ook nog (de heuvel is in dit geval een viaduct)
Heuvels heb ik uitgezet, die bestaan hier nauwelijks helaas..![]()
Oh, met evenement-adrenaline en nog 2 maanden te gaan, is 5 minuten niks.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Zoals ik nu loop zou 2.05 haalbaar moeten zijn. Maar ik hoop gewoon onder die 2u te kunnen lopen. Nog even hard aan de bak met trainen.
Vanmorgen voor mn 48u dienst nog even gaan lopen. Als het rustig blijft dan morgen wat krachttraining. Net wel nieuw kabeltje moeten kopen want mn garmin oplader was ineens foetsie
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Afgelopen zaterdag een lange loop en gruwelijk nat geworden. En eigenlijk maakte het me geen reet uit. Telkens als het weer droog werd de zonnebril op. Haha.Ik kwam laatst een hardloper tegen net na twaalf uur s' nachts, heb nog steeds niet uitgevogeld hoe of wat.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 07:26 schreef JimmyJames het volgende:
Om 6 uur gaan hardlopen was nog niet eens zo'n gek idee. Ik had niet verwacht dat het zoveel koeler zou zijn dan laat in de avond (ik liep op zondag om 21h.. veel te warm).![]()
![]()
Ik loop wel eens heeel erg laat, laatst ben ik om 23:30 gaan lopen tot 00:30quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een hardloper tegen net na twaalf uur s' nachts, heb nog steeds niet uitgevogeld hoe of wat.
Heb ik ook wel gedaan, tot ik tot het inzicht kwam dat je beter een training over kunt slaan als je die dag écht geen ander moment tijd hebtquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:45 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik loop wel eens heeel erg laat, laatst ben ik om 23:30 gaan lopen tot 00:30
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb geen verbetering de laatste tijd. Soms met goede benen loop ik de 5km onder 30 minuten en met normale benen 32. De laatste weken erg slechte benen en dus 35. Hoe zet ik de volgende stap! Ik moet eind september de 8,1 km van Dam tot Dam lopen en ik kan niet af gaan bij mijn vrienden.Groot fan van User Wotte![]()
Dan slaap ik de hele nacht niet hoorquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:45 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik loop wel eens heeel erg laat, laatst ben ik om 23:30 gaan lopen tot 00:30Groot fan van User Wotte![]()
Weer een rondje in de pocket. Snelle intervallen, wind tegen, heuveltje op, keihard bikkelen.Same! Ik vind het al lastig om op tijd te gaan slapen als ik om 22u net terug ben van een rondje.quote:Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Ik begin om half 8 dus moet eigenlijk altijd wel voor half 12 slapen, maar zelfs dat lukt vaak niet. Daarom loop ik altijd voor het etenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:07 schreef Nanuke het volgende:
Weer een rondje in de pocket. Snelle intervallen, wind tegen, heuveltje op, keihard bikkelen.
[..]
Same! Ik vind het al lastig om op tijd te gaan slapen als ik om 22u net terug ben van een rondje.Groot fan van User Wotte![]()
Als je wekenlang slechte benen hebt (en niet in piek marathon training zit) gaat er iets niet goed qua rust of iets anders hequote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:33 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb geen verbetering de laatste tijd. Soms met goede benen loop ik de 5km onder 30 minuten en met normale benen 32. De laatste weken erg slechte benen en dus 35. Hoe zet ik de volgende stap! Ik moet eind september de 8,1 km van Dam tot Dam lopen en ik kan niet af gaan bij mijn vrienden.![]()
![]()
Stap net binnen van mijn loopje.
Had me even misgerekend in hoever ik zou komen, ik dacht 7,5km en het werd 9,5km met de daarbij behorende extra tijd natuurlijk.
Oepsie.
Verder ging het wel lekker
Ik haat in de ochtend lopen. Overdags werk ik, en anders moet ik voor het eten lopen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb ik ook wel gedaan, tot ik tot het inzicht kwam dat je beter een training over kunt slaan als je die dag écht geen ander moment tijd hebt
Kan wel iets eerder op de avond natuurlijk. Maar ik vond het laat lopen wel prima.Geen last van, stap net binnen van 75min rennen. Even douchen en dan slaap ik binnen 2minuten nadat ik in bed ben gestaptquote:
Zou ik niet kunnen KapiteinIglo, maar ik ben niet zo'n opblijver.
Als ik te laat naar bed ga, dan slaap ik op een of andere manier een stuk slechter.
Begin van de avond lopen vind ik wel prettig, 's morgens ook wel, als het weer zo warm wordt ga ik 's ochtends vroeg.Fake it till you make it...![]()
Varieer je je trainingen? Soms kort en snel, lang en langzaam, intervallen, sprintjes aan het eind trekken of is het vermoeidheid/herstel?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:33 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb geen verbetering de laatste tijd. Soms met goede benen loop ik de 5km onder 30 minuten en met normale benen 32. De laatste weken erg slechte benen en dus 35. Hoe zet ik de volgende stap! Ik moet eind september de 8,1 km van Dam tot Dam lopen en ik kan niet af gaan bij mijn vrienden.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Tja als het goed in je leven past is er ook geen bezwaar tegen natuurlijk. Maar ik word 's ochtends altijd vroeg wakker, en na het hardlopen slaap je niet zo makkelijk in. Een extra training erin proppen om middernacht en dan maar 4-5 uurtjes kunnen slapen is uiteindelijk waarschijnlijk slechter voor je progressie dan die training overslaan en rust pakken.quote:Op woensdag 17 juli 2024 00:10 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik haat in de ochtend lopen. Overdags werk ik, en anders moet ik voor het eten lopen.
Kan wel iets eerder op de avond natuurlijk. Maar ik vond het laat lopen wel prima.
[..]
Geen last van, stap net binnen van 75min rennen. Even douchen en dan slaap ik binnen 2minuten nadat ik in bed ben gestaptIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als je niet zo makkelijk inslaapt dan is het wel een ding ja.quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja als het goed in je leven past is er ook geen bezwaar tegen natuurlijk. Maar ik word 's ochtends altijd vroeg wakker, en na het hardlopen slaap je niet zo makkelijk in. Een extra training erin proppen om middernacht en dan maar 4-5 uurtjes kunnen slapen is uiteindelijk waarschijnlijk slechter voor je progressie dan die training overslaan en rust pakken.
Ik sliep gister binnen een minuut![]()
Ik denk dat hardlopen voor mij ook een manier is om juist nog even alles eruit te gooien voordat ik ga slapen![]()
Ieder zo zn ding denk ik
Probeer eerst de duur uit te breiden en het tempo omlaag. Dus 1x per week een langere training, elke week 5 minuten erbij, maar dan loop je die 30 sec per kilometer langzamer dan je nu doet, dus tussen de 7.00-7.30/km.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:33 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb geen verbetering de laatste tijd. Soms met goede benen loop ik de 5km onder 30 minuten en met normale benen 32. De laatste weken erg slechte benen en dus 35. Hoe zet ik de volgende stap! Ik moet eind september de 8,1 km van Dam tot Dam lopen en ik kan niet af gaan bij mijn vrienden.
Daarnaast 1x per week een training voor de snelheid, dus bijv. 10 minuten rustig opwarmen, 5x2 minuten op 5.30-6.00/km met 1 minuut wandel/dribbelpauze, en nog een stukje uitlopen. Als je dan nog tijd hebt in de week voor een derde training kun je bijv. een progressieve duurloop doen, dus beginnen op 7.30/km en dan elke km 10 sec sneller.
En houd er rekening mee dat het warmer is de laatste tijd, dan is het zwaarder om een gelijke inspanning te leveren dus gaat je tempo automatisch wat omlaag.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zou wel eens een lange duurloop willen doen midden in de nacht in de zomer, puur voor de ervaring / stilte. Maar lastig om te plannen want dan is je slaapritme meteen fucked de komende dagen.
En verder team #anti-in-de-vroege-ochtend-lopen![]()
![]()
Kan je aanraden dan eens gewoon om 06 of 07u de deur uit te wandelen op een zondag bijvoorbeeld. Dan is er geen mens op straat. Heb dit tijdens mijn eerste marathon training vaak gedaan voor de echte lange afstanden (+22km) zodat ik ook tegen 10u weer thuis was om de warmte voor te zijn. Heerlijk is dat.quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:55 schreef Evangelion het volgende:
Ik zou wel eens een lange duurloop willen doen midden in de nacht in de zomer, puur voor de ervaring / stilte.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:46 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als je wekenlang slechte benen hebt (en niet in piek marathon training zit) gaat er iets niet goed qua rust of iets anders hequote:Op woensdag 17 juli 2024 09:25 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Varieer je je trainingen? Soms kort en snel, lang en langzaam, intervallen, sprintjes aan het eind trekken of is het vermoeidheid/herstel?Ik loop nu drie keer, maar sinds de warmte is het inderdaad wel wat minder geworden inderdaad. Ook doe ik het met dat van Evy van 5 naar 7,5 km alleen het extensieve tempo en intensieve tempo is nog dichtbij. Nu probeer ik het extensieve tempo op hartslag te lopen maar blijf al een paar weken op hetzelfde niveau. Nu heb je met fitness beginner gains heb je dat met hardlopen ook?quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Probeer eerst de duur uit te breiden en het tempo omlaag. Dus 1x per week een langere training, elke week 5 minuten erbij, maar dan loop je die 30 sec per kilometer langzamer dan je nu doet, dus tussen de 7.00-7.30/km.
Daarnaast 1x per week een training voor de snelheid, dus bijv. 10 minuten rustig opwarmen, 5x2 minuten op 5.30-6.00/km met 1 minuut wandel/dribbelpauze, en nog een stukje uitlopen. Als je dan nog tijd hebt in de week voor een derde training kun je bijv. een progressieve duurloop doen, dus beginnen op 7.30/km en dan elke km 10 sec sneller.
En houd er rekening mee dat het warmer is de laatste tijd, dan is het zwaarder om een gelijke inspanning te leveren dus gaat je tempo automatisch wat omlaag.Groot fan van User Wotte![]()
Zou dat ook wel willen, maar elke ochtend ga ik al om 7 uur de deur uit dus ik slaap uit in het weekend.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan je aanraden dan eens gewoon om 06 of 07u de deur uit te wandelen op een zondag bijvoorbeeld. Dan is er geen mens op straat. Heb dit tijdens mijn eerste marathon training vaak gedaan voor de echte lange afstanden (+22km) zodat ik ook tegen 10u weer thuis was om de warmte voor te zijn. Heerlijk is dat.
Groot fan van User Wotte![]()
Hardlopen heeft vooral 'consistency gains'. Je ziet de progressie niet van dag op dag, maar als je het 3x lopen blijft volhouden ga je vanzelf vooruit over de maanden en jaren!quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:36 schreef Tjacka het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik loop nu drie keer, maar sinds de warmte is het inderdaad wel wat minder geworden inderdaad. Ook doe ik het met dat van Evy van 5 naar 7,5 km alleen het extensieve tempo en intensieve tempo is nog dichtbij. Nu probeer ik het extensieve tempo op hartslag te lopen maar blijf al een paar weken op hetzelfde niveau. Nu heb je met fitness beginner gains heb je dat met hardlopen ook?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oké.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hardlopen heeft vooral 'consistency gains'. Je ziet de progressie niet van dag op dag, maar als je het 3x lopen blijft volhouden ga je vanzelf vooruit over de maanden en jaren!
Nouja je doet het natuurlijk niet voor de progressie want het brengt ook serieus een goede ''mood'' en ik vind het een fijne sport omdat ik 50 minuten later weer onder de douche sta...
Best wel fijn voor een druk leven. Dus ik blijf het zeker volhouden!Groot fan van User Wotte![]()
Dat ligt natuurlijk wel allemaal aan wat je persoonlijke doel is.Meer dan genoeg hier in dit topic die de verleiding van steeds verder en sneller toch niet kunnen weerstaan.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:22 schreef Nanuke het volgende:
Dat ligt natuurlijk wel allemaal aan wat je persoonlijke doel is.Meer dan genoeg hier in dit topic die de verleiding van steeds verder en sneller toch niet kunnen weerstaan.
![]()
*box*quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:55 schreef Evangelion het volgende:
En verder team #anti-in-de-vroege-ochtend-lopen
De keuze is hier om 22:00/30 de deur uitlopen en 6 uur te slapen. Of alleen 6 uur te slapen. Dat het dan niet de meest ideale training is, is dan maar zo.
In de ochtend lopen met ben ik geen fan van zelf, en is in de thuis situatie ook niet altijd even handig. ( Jonge kinderen, werk etc)Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Oke sorryquote:Op woensdag 17 juli 2024 16:22 schreef Nanuke het volgende:
Groot fan van User Wotte
Forum Opties Forumhop: Hop naar: