Dan had je de suikerzoete variant? Wat ik net uit die pot haalde was gewoon echt niet lekker. Niet zuur, niet zoet. Kan het niet omschrijven, maar het was niet zoetzuurquote:
Jawel dat kan wel.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:59 schreef mschol het volgende:
kuhne heeft qua voedingswaarde nog veel meer suiker erin.. kan ook niet lekker zijn
Er is maar één fatsoenlijke Piccalilly en dat is die van Kühne. Geen discussie mogelijk ook.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:11 schreef maily het volgende:
Hier augurken van ah; zoetzure variant.![]()
Piccalilly wel van Kesbeke.
Vooropgesteld, ik ben niet echt van de ingelegde zaken zoals augurken - maar heb hier wel es gelezen dat Kesbeke veel zoetstof gebruikt, dus misschien zit in Kühne meer suiker maar is Kesbeke dus veel zoeter.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:59 schreef mschol het volgende:
kuhne heeft qua voedingswaarde nog veel meer suiker erin.. kan ook niet lekker zijn
Stem maar C merk dan. Met je uitpakhulp. Wtf.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:06 schreef De_Hertog het volgende:
Team
[ afbeelding ]
Helaas lijkt de handige groene uitpakhulp inmiddels wegbezuinigd
Die stoppen er ook zoetstoffen in, hun azijn is ook azijnzuur met water ipv echt natuurazijn.quote:
Wil ik ooit nog eens heen, de enige echt ouderwetse zuurwinkel in nederland denk ik toch zeker.quote:
Die ze ook inkoopt bij Kesbeke.quote:
Die zie ik altijd in zo'n grote pot zitten. Er naast staat een pot leverworst - nog nooit iemand gezien die dat kocht.quote:
Oh, dat zou goed kunnen, voor mijn gevoel smaken ze wat zuurder. Plus een pot van die kanjers vult mijn hele koelkast en van die laffe schijfjes hoef ik niet.quote:
Maar wel glucose-fructose siroop en suiker.. mij ook veel te zoetquote:
Zo eens, hier ook team Kühne.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
Mooie Nederlandse term vind ik dat ‘overrated’.
Enfin. Naar aanleiding van het daverende succes van de TV formule ‘de Augurkenkoning’ heb ik me maar eens een pot augurken (godenvoer) van Kesbeke gekocht en zojuist open gedraaid. Ik ben vrij duidelijk: Niet te vreten gewoon. Hoe smerig dat ‘zuur’ waar die augurken in zittenIk blijf team Kühne, Duitse goden.
En jullie?
[poll=7397]
Wel dapper dat ze in Amsterdam anno 2024 nog durven te melden dat ze joodse wortels hebbenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:53 schreef MadMaster het volgende:
Gewoon vers halen bij De Leeuw in Amsterdam:
[ afbeelding ]
https://deleeuwzuur.nl/
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel dapper dat ze in Amsterdam anno 2024 nog durven te melden dat ze joodse wortels hebben
Ook in 't zuur?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel dapper dat ze in Amsterdam anno 2024 nog durven te melden dat ze joodse wortels hebben
Leuk om te zien dat Gert-Jan Segers tegenwoordig een eigen zaak heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:53 schreef MadMaster het volgende:
Gewoon vers halen bij De Leeuw in Amsterdam:
[ afbeelding ]
https://deleeuwzuur.nl/
Zolang ze er geen zoetstof ingooien zal het mij een biet zijn wat er nog meer inzitquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar wel glucose-fructose siroop en suiker.. mij ook veel te zoet
Daar hebben ze ook een variant van: met rode biet.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:04 schreef Sorella het volgende:
Zolang ze er geen zoetstof ingooien zal het mij een biet zijn wat er nog meer inzit.
Waarom zeg je dan niet gewoon overgewaardeerd?quote:Op maandag 17 juni 2024 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
Mooie Nederlandse term vind ik dat ‘overrated’.
Als je smaak hebt ontwikkeld, koop je dat niet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:08 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Bij dat tafelzuur kun je overigens het beste gewoon de goedkoopste nemen. Dat is echt helemaal prima.
Eens, al verschilt het wel per (huis)merk.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:08 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Bij dat tafelzuur kun je overigens het beste gewoon de goedkoopste nemen. Dat is echt helemaal prima.
Gemakkelijk zelf te maken en smaakt dan veel beter, wat suiker ipv zoetstof en saffraan ipv kleurstofquote:Op donderdag 20 juni 2024 21:16 schreef golfer het volgende:
Jammer dat de potten met de echte handgeschilde grote Amsterdamse uien zo beperkt verkrijgbaar zijn.
Om eerlijk te zijn vind ik de Amsterdamse uien, ongeacht van welke producent, de laatste jaren veel te hard.quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:16 schreef golfer het volgende:
Jammer dat de potten met de echte handgeschilde grote Amsterdamse uien zo beperkt verkrijgbaar zijn.
Dan zijn ze te kort gefermenteerd. Korter fermenteren is natuurlijk goedkoper, dat ga je aan de kwaliteit merken helaas. Zelf fermenteren is altijd nog een optie... Niet heel moeilijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 13:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik de Amsterdamse uien, ongeacht van welke producent, de laatste jaren veel te hard.
Vroegâh waren ze zachter en kon je de diverse lagen van de ui makkelijk afpellen totdat je aan de kern van de ui kwam.
Tegenwoordig scheuren/breken de lagen, bij het afpellen er van, bij het minste geringste, zo stug en hard zijn ze.
Ik koop ze daarom niet meer...
Dat kan, ik beoordeel alleen het eindresultaat en heb geen idee of er in de voorbereiding ergens wat anders is gedaan dan voorheen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan zijn ze te kort gefermenteerd. Korter fermenteren is natuurlijk goedkoper, dat ga je aan de kwaliteit merken helaas.
Ik ben consument/smulpaap/Bourgondiër, geen kok of augurkenkoning.quote:Zelf fermenteren is altijd nog een optie... Niet heel moeilijk.
Ja! Zo maakte mijn vroegere Turkse buuf augurken in. Augurken uit mijn moestuin trouwensquote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:11 schreef JeMoeder het volgende:
De enige echte augurken zijn het gevolg van lacto-fermentatie: 6 maanden gefermenteerd in een zoutwateroplossing met bijvoorbeeld dille, mierikswortel en mosterdzaad. Niet die neppe zooi op zoetzuur suikerwater.
Uit zo'n groot blik. Heerlijk zijn die.quote:
Ja. Alleen staat er op die grote blikken...Kesbeke.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:18 schreef Curiosity het volgende:
Uit zo'n groot blik. Heerlijk zijn die.
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Alleen staat er op die grote blikken...Kesbeke.
Of van Uyttewaal 😉quote:Op maandag 17 juni 2024 23:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Er is maar één fatsoenlijke Piccalilly en dat is die van Kühne. Geen discussie mogelijk ook.
Wat een beetje in de buurt komt zijn de ingelegde (grote) uien op de zaterdagmarkt op de Grote Markt bij de Turk. Ze hebben ze niet altijd (lees: kennelijk zelden) maar de voorliefde is kennelijk een niche.quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:16 schreef golfer het volgende:
Bij jullie zenden ze TV-beelden van 1979 uit?quote:Op zondag 23 juni 2024 11:01 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik zit net even regionale tv te kijken.
En kijk eens op de Achtergrond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |