Appeltaart met lemon curd. Kan je geen recept geven, maar kan het wel aanbevelen. We eten het wel eens buiten de deur.quote:Op zondag 13 april 2025 16:13 schreef Seven. het volgende:
Ik had dus lemon curd besteld. Vanmorgen al in de slagroom over de American pancakes met aardbei gedaan. Maar er is nog best veel over. Iemand nog goeie suggesties voor baksels, ook met het oog op Pasen?
En ik ben toevallig gek op limoncello ookquote:Op zondag 13 april 2025 16:18 schreef AnneX het volgende:
Tja, dat gaat op mijn ochtend cracker![]()
Met het oog op Pasen: met kerstmis wil ‘men’ lemon curd tiramisu.
Limoncello op de Lange vingers en
Een hele pot door de mascarpone
Suikerbroodpudding met lemon curd en frambozenquote:Op zondag 13 april 2025 16:13 schreef Seven. het volgende:
Ik had dus lemon curd besteld. Vanmorgen al in de slagroom over de American pancakes met aardbei gedaan. Maar er is nog best veel over. Iemand nog goeie suggesties voor baksels, ook met het oog op Pasen?
quote:Op zondag 13 april 2025 18:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Suikerbroodpudding met lemon curd en frambozen![]()
https://www.laurasbakery.(...)n-curd-en-frambozen/
Dat klinkt lekkerquote:Op zondag 13 april 2025 16:13 schreef Seven. het volgende:
Feliquote:Op dinsdag 15 april 2025 20:45 schreef Goitske het volgende:
Onze jongste was afgelopen weekend jarig
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
And 'The Laziness Bakery' is born!quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:57 schreef laziness het volgende:
Nadat ik de pubers vorig jaar een baksel met dubbele oreo had meegegeven op hun excursie dag kwam er vanuit de vrienden van zoonlief het verzoek voor weer iets lekkers![]()
Deze keer ieder een eigen dip doosje gevuld met paasei brownies, oreo blondies en havermout koekjes met witte chocolade en dragee eitjes en natuurlijk zelfgemaakte chocoladesaus om in te dippen.
[ link | afbeelding ]
De pecan repen van Rutger bakt kan ik je ook enorm aanradenquote:Op maandag 14 april 2025 08:30 schreef Debsterr het volgende:
Oeh, die pecan pie, heb je een recept?
Die zien er wel lekker uit ja!quote:Op woensdag 16 april 2025 09:35 schreef Goitske het volgende:
[..]
De pecan repen van Rutger bakt kan ik je ook enorm aanraden
https://rutgerbakt.nl/koek-recepten/pecan-repen/
Bij deze:quote:Op maandag 14 april 2025 08:30 schreef Debsterr het volgende:
Oeh, die pecan pie, heb je een recept?
Ik heb hem een paar keer geprobeerd, maar kreeg de cake er niet in z’n geheel uit. Ben al blij dat dit er zo uit kwam. 🫠quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Er moet wel iets in het midden komen met zo'n bakvorm... fruit, merengue, slagroom, maakt nie uit... in ieder geval iets
Mooi!quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:43 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik heb hem een paar keer geprobeerd, maar kreeg de cake er niet in z’n geheel uit. Ben al blij dat dit er zo uit kwam. 🫠
Maar de volgende keer bak ik er wat mooiers mee.
Wat voor mij werkt bij dit soort vormen is panko spray. Ik koop het meestal bij de zuidmolen als ik meel bestelquote:Op zaterdag 19 april 2025 10:43 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik heb hem een paar keer geprobeerd, maar kreeg de cake er niet in z’n geheel uit. Ben al blij dat dit er zo uit kwam. 🫠
Maar de volgende keer bak ik er wat mooiers mee.
Oehh goddelijk!quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:58 schreef Goitske het volgende:
Afgelopen weekend Sūkerlatten en Smulkoeke gemaakt. Smulkoeke is gewoon een sūkerlat met glazuur
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ontzettend leuk! En vals spelen is soms ontzettend fijn en nodig!quote:Op woensdag 11 juni 2025 10:43 schreef Vicky het volgende:
Jongste dochter was jarig en oudste en ik maakten de taarten
[ afbeelding ]
Spongebiscuit met o.a. aardbeien, mascarpone
[ afbeelding ]
Mangokwarktaart (beetje valsgespeeld want van Dr. Oetker). Dochter heeft wel zelf de chocolade decoraties gemaakt.
Is dat moeilijk, sūkerlatten?quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:58 schreef Goitske het volgende:
Afgelopen weekend Sūkerlatten en Smulkoeke gemaakt. Smulkoeke is gewoon een sūkerlat met glazuur
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee ontzettend makkelijk!quote:
Supertof, dank je wel! Ik koop vaak sükerlatten als ik weer eens in Friesland ben (want lekker) maar zelf maken scheelt een hoop reistijd. Dit recept moet ook relatief makkelijk even tussendoor kunnen op een regenachtige middagquote:
Ja dit draai je even snel savonds bijvoorbeeld nogquote:Op donderdag 12 juni 2025 12:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Supertof, dank je wel! Ik koop vaak sükerlatten als ik weer eens in Friesland ben (want lekker) maar zelf maken scheelt een hoop reistijd. Dit recept moet ook relatief makkelijk even tussendoor kunnen op een regenachtige middag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |