abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213943693

24 Heures Du Mans 2024 - editie 92
Onderdeel van het FIA World Endurace Championship

Race 2023 en vooruitblik
In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat.

Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche.

Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00


Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

• Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
• Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
• Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

Afbeelding Circuit

Circruit info inclusief marshall posts
Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)
Circuit informatie 2021

Onboard (Pole 2017):



Entry list 2024 (pdf)


• Rode nummers
• Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
• 1030kg
• Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen.


• Blauwe nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:33
• 930kg
• 75L tank (benzine)
• Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.


• Oranje nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting)
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
• 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
• Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse.



Woensdag 12 juni
• 14:00-17:00 Free practice session 1
• 19:00-20:00 Qualifying session 1
• 22:00-0:00 Free practice session 2

Donderdag 13 juni
• 15:00-18:00 Free practice session 3
• 20:00-20:30 Hyperpole
• 22:00-23:00 Free practice session 4

Zaterdag 15 juni
• 12:00-12:15 Warm-up
• 16:00 Start 24 uren van Le Mans


TV
• Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
• RTL zendt de 24 uur volledig uit
• Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden

Streams
Officiële WEC stream (betaald)
Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip)
• Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport

Live Timing
Officiële live timing
Resultaten

Spotter Guide
Spotter Guide 2024, grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

Overige informatie
Laatste informatie, verslagen en analyses
Weer
Le Mans resource guide (Dailysportscar)

Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:

Officiele FIA World Endurance Championship


ELMS championship


IMSA championship


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
[img=657,165]https://i.imgur.com/oMryVC9.png[/img]
[b]24 Heures Du Mans 2024[/b] - editie 92
[i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i]

[b]Race 2023 en vooruitblik[/b]
In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat.

Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche.

Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00

[img=514,34]http://i.imgur.com/imJEUHw.png[/img]
Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je [url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]hier[/url]. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

[*]Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
[*]Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
[*]Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

[b]Afbeelding Circuit[/b]
[img]http://i.imgur.com/oGNnJS1.jpg[/img]
[url=http://www.marshalsguide.com/index.php/Le_Mans]Circruit info inclusief marshall posts[/url]
[url=http://www.lemans.org/explorer/pdf/courses/2016/24-heures-du-mans/track-map-24-heures-du-mans-2016.pdf]Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)[/url]
[url=https://24h-lemans.storage.googleapis.com/assets/v1.0.143/images/infos/plan_2021.jpg]Circuit informatie 2021[/url]

[b]Onboard (Pole 2017):[/b]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j9ohHhgEfUM[/youtube]

[img=514,34]http://i.imgur.com/gePNpi3.png[/img]

[url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2024.pdf]Entry list 2024 (pdf)[/url]

[img=127,25]https://i.imgur.com/5TDhbrP.png[/img]
[*]Rode nummers
[*]Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
[*]1030kg
[*]Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. 

[img=127,25]https://i.imgur.com/vrNSLr2.png[/img]
[*]Blauwe nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:33
[*]930kg
[*]75L tank (benzine)
[*]Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon"  LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.

[img=127,25]https://i.imgur.com/TPns8ga.png[/img]
[*]Oranje nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting)
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
[*]120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
[*]Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse.

[img=514,34]http://i.imgur.com/GOQmC6a.png[/img]

[b]Woensdag 12 juni[/b]
[*]14:00-17:00 Free practice session 1
[*]19:00-20:00 Qualifying session 1
[*]22:00-0:00 Free practice session 2

[b]Donderdag 13 juni[/b]
[*]15:00-18:00 Free practice session 3
[*]20:00-20:30 Hyperpole
[*]22:00-23:00 Free practice session 4

[b]Zaterdag 15 juni[/b]
[*]12:00-12:15 Warm-up
[*]16:00 Start 24 uren van Le Mans

[img=514,34]http://i.imgur.com/mWKf3uZ.png[/img]
[b]TV[/b]
[*]Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
[*]RTL zendt de 24 uur volledig uit
[*]Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is [url=https://www.fiawec.com/en/news/how-and-where-to-watch-the-24-hours-of-le-mans/7992]hier te vinden[/url] 

[b]Streams[/b]
[*][url=https://discover.fiawec.tv/]Officiële WEC stream[/url] (betaald)
[*][url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i])
[*]Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport

[b]Live Timing[/b]
[*][url=https://24h-lemans.tv/page/6655a2c4d9988d6eb74a8e17]Officiële live timing[/url] 
[*][url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url]

[b]Spotter Guide[/b]
[*][url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/spotter-guide-24-heures-du-mans-2024.pdf]Spotter Guide 2024[/url], grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

[b]Overige informatie[/b]
[*][url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url]
[*][url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url]
[*][url=https://www.dailysportscar.com/2024/06/13/2024-le-mans-24-hours-resources.html]Le Mans resource guide (Dailysportscar)[/url]

[u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u]

[b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b]
[img=253,87]https://i.imgur.com/OU8B9Mu.png[/img]

[b]ELMS championship[/b]
[img=228,102]https://i.imgur.com/Xr4drin.png[/img]

[b]IMSA championship[/b]
[img=266,81]https://i.imgur.com/b0Yrv1r.png[/img]
pi_213943835
Beetje vroeg dit topic. 24 uur van Le Mans is pas over een jaar. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 17 juni 2024 @ 12:46:40 #3
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_213945278
Dit is het endurance topic. Niet alleen voor de 24 uur van Le Mans. Volgend weekend is de 6 uur van Watkins Glen in het IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_213945880
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:54 schreef vosss het volgende:
Beetje vroeg dit topic. 24 uur van Le Mans is pas over een jaar. :@
om ervoor te zorgen dat jij het weekend alvast reserveert :P
pi_213945901
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:56 schreef M90 het volgende:

[..]
om ervoor te zorgen dat jij het weekend alvast reserveert :P
En dat je op tijd de spottersguide uitprint en boodschappen voor het hele weekend binnenhaalt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 17 juni 2024 @ 14:56:28 #6
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_213946417
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:59 schreef franklop het volgende:

[..]
En dat je op tijd de spottersguide uitprint en boodschappen voor het hele weekend binnenhaalt.
_O- _O- _O-
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 juni 2024 @ 15:59:38 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213947183
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:46 schreef Starflyer het volgende:
Dit is het endurance topic. Niet alleen voor de 24 uur van Le Mans. Volgend weekend is de 6 uur van Watkins Glen in het IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
En de week erna Spa 24h :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 17:44:28 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214024125
De #47 Ferrari is wel klaar op The Glen

Geramd door een LMP2
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 19:03:10 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214024817
De #31 is eerst gespind en daarna van de baan geraakt. Verliest veel tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 19:18:56 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214024946
Stevige crash voor de #33 LMP2
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 19:21:42 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214024967
Er komt regen aan :9
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 20:05:41 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214025608
Regen en meteen een harde klapper
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214025611
Dat is een flinke crash
pi_214026054
Naast https://www.imsa.com/tvlive/ is de race ook via Youtube te zien, is dat laatste nieuw?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 21:04:17 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214026411
Wel erg stevige straf voor de #85 voor het omrijden van het paaltje bij de pituitgang

5 min stop en go ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214026412
Vijf minuten stop and go lol
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 21:24:51 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214026862
Weer regen *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 21:25:37 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214026878
Er vloog er al eentje zeer hard af. Gelukkig vingen de bandenstapels het keurig op
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 21:26:18 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214026892
Zelfs meerdere rijders er af gevlogen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214026919
Blij dat ik glij.

Hé Viscaal rijdt ook mee ^O^ Wist niet dat die IMSA rijdt tegenwoordig.

[ Bericht 43% gewijzigd door StephanL op 23-06-2024 21:34:42 ]
  zondag 23 juni 2024 @ 21:58:07 #21
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214027721
Rood nu
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 22:35:38 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214028526
Ze rijden weer
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 22:39:50 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214028630
Ze hebben gelijk gewisseld naar slicks

Het leek erop alsof Deletraz bij de uitgang van de pits over de streep stond ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 22:46:51 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214028823
De #10 van Ricky Taylor komt niet meer vooruit omdat de band rechtsachter er af gelopen is _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2024 @ 23:01:30 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214029214
Lekkere slotfase zo :9
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214035199
Porsche _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juni 2024 @ 10:21:32 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214087219
En daar zijn we weer, om 16.30 uur de start van de 24 uur van Spa-Francorchamps *O*
https://www.crowdstrike24hoursofspa.com/entry-list
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214090154
Normaal is deze race toch pas over een maand?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juni 2024 @ 15:41:37 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214090353
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Normaal is deze race toch pas over een maand?
klopt, maar dan is de Formule 1 op Spa
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 juni 2024 @ 15:43:11 #30
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214090361
verkeerde post in het juiste topic ;)
pi_214091036
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 15:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
klopt, maar dan is de Formule 1 op Spa
Iets met prioriteiten niet op orde hebben. :') :
pi_214091054
Benieuwd of het weer, in tegenstelling tot Nurnburgring en Le Mans, zijn prioriteiten nu wel op orde heeft.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 30 juni 2024 @ 00:28:13 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214098527
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 16:49 schreef TargaFlorio het volgende:
Benieuwd of het weer, in tegenstelling tot Nurnburgring en Le Mans, zijn prioriteiten nu wel op orde heeft.
Helaas. Inmiddels al een flinke tijd achter de SC ivm regen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214098975
Flink veel FCY en safety cars :D
pi_214100611
Te veel sport dit weekend...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 30 juni 2024 @ 17:09:53 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214104539
Aston Martin #7 wint uiteindelijk, Drudi/Sörensen/Thiim, halve minuut voor de #51 Ferrari.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214961580
quote:
Genesis To Enter Endurance Racing’s Top Class With LMDh Programme
New era for Genesis to 'add a new pillar to Hyundai Motorsport's porfolio'

Genesis, the Hyundai Motor Group’s premium brand, is set to compete at the top level of endurance racing in the future, with the brand announcing today that it will add an LMDh programme to Hyundai Motorsports’ portfolio.

The announcement from Genesis today is brief, giving no detail on its chassis partner, which championship(s) it will enter or which year it will debut, the announcement though is set to be the first of several as more detail is revealed of a planned multi-part programme.

“Genesis is proud to announce its ambitious entry into the world of endurance racing through the LMDh programme,” its statement read. “Genesis is actively exploring programmes to strengthen its high-performance image, and after a thorough evaluation of various options, LMDh emerged as the most strategic choice for us at this time.

“We have carefully analysed LMDh and found it to be a natural fit for our motorsport ambitions and a valuable platform to drive the development of future mobility technologies for road cars. Endurance racing presents an unparalleled opportunity to showcase Genesis’ cutting-edge technology, design philosophy and performance-driven character in a highly competitive arena. This project is part of our broader vision for the future of mobility.”

However, DSC believes via industry sources that the programme will see Genesis compete in both the FIA WEC’s Hypercar class and IMSA’s GTP class, meaning the brand will be present for the Rolex 24 Hours at Daytona and Le Mans 24 Hours in the future, subject to its entries being approved.

DSC has also previously reported that the chassis partner will be ORECA, the target is for a 2026 debut and that an in-house team will be used for the globe-trotting arm, with key staff currently moving close to Paul Ricard in the South of France in preparation.

For the WEC effort, the automaker is expected to form a team to compete in LMP2 in the 2025 European Le Mans Series. This would allow its personnel to gain experience with the ACO rulebook, although it would be unlikely to feature Hyundai branding.

Several partnership options believed to be on the table including current ELMS teams and at least one with expertise in an entirely different area of motorsport.

As for the IMSA GTP effort, there are a number of options on the table for a service provider, with Chip Ganassi Racing believed to be a front-runner.


...
Bron: https://www.dailysportsca(...)-lmdh-programme.html

*O* *O* *O*
pi_214961596
@heywoodu

Misschien titel aanpassen naar zoiets als "FIA WEC, IMSA SportsCar Championship en ELMS"?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 september 2024 @ 17:34:33 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214961904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 16:42 schreef TargaFlorio het volgende:
@:heywoodu

Misschien titel aanpassen naar zoiets als "FIA WEC, IMSA SportsCar Championship en ELMS"?
Heb hem even aangepast, ik ben zeker bij dit topic wel voorstander van aanpassen tijdens grote evenementen met een LIVE-ding erin (en daarna weer terug naar normaal) maar de 24u van Spa is al wel even klaar :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214981870
Waarom doet de Cadillac van Renger niet mee in Fuji? COTA ook al niet.
De nr 2 Cadillac pakt pole trouwens, waarom rijdt die dan wel?
geen goud zonder schuim
  zondag 15 september 2024 @ 10:11:22 #41
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214985949
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 20:37 schreef amsoor het volgende:
Waarom doet de Cadillac van Renger niet mee in Fuji? COTA ook al niet.
De nr 2 Cadillac pakt pole trouwens, waarom rijdt die dan wel?
Renger rijdt in de IMSA (+ Le Mans), niet in de WEC. De #2 rijdt in de WEC, niet in de IMSA.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:30:36 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215243774
Vanavond vanaf 18.00 uur de afsluiter van het IMSA-seizoen, Petit Le Mans, 10 uur lang op Road Atlanta. Gisteren was de kwalificatie:
https://autosport.nl/klas(...)ande-catsburg-dontje

Renger en co op P4 in zijn laatste race voor Cadillac.
https://imsa.results.alka(...)sults_Qualifying.PDF
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215244009
Benieuwd naar welk team Van der Zande gaat.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:59:41 #44
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215244052
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Benieuwd naar welk team Van der Zande gaat.
Geruchten zeggen Meyer Shank Racing.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:22:46 #45
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_215247634
Keating spint en wordt geraakt door de Corvette van o.a. Catsburg. Waarschijnlijk einde race. -O-
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_215251892
Mooie laatste minuten wel… zonde trouwens voor Ricky Taylor… die schijnbaar geen kant op kon…
pi_215252381
Komende dagen maar eens kijken.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 13 oktober 2024 @ 11:41:13 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215252510
Spoilertje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 oktober 2024 @ 21:45:45 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215257342
Fantastische comeback
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215272251
Mooie inhaalactie van Renger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')