quote:De eerste wedstrijd van maandag wordt afgetrapt door Roemenië en Oekraïne. Op papier niet meteen de sterkste landen tijdens het EK voetbal, maar wel twee landen om in de gaten te houden omdat Oranje zomaar eens één van deze twee teams kan tegenkomen later dit toernooi
Als het Nederlands elftal namelijk tweede wordt in de groep, dan speelt het de achtste finale tegen de nummer twee van Groep E. En dat zou dus zomaar Roemenië of Oekraïne kunnen worden.
Roemenië - Oekraïne
De Oekraïners zullen blij zijn dat ze überhaupt gekwalificeerd zijn om tijdens het EK te spelen. Het scheelde namelijk niet veel of ze deden niet eens mee. Het land zat in een poule met Engeland en Italië en liepen rechtstreekse plaatsing net mis. De ploeg van Sergey Rebrov eindigde met evenveel punten als Italië, dat op doelsaldo tweede werd. Uiteindelijk wist Oekraïne via de play-offs alsnog een ticket te bemachtigen voor het eindtoernooi.
Als er naar de voorbereiding wordt gekeken dan heeft Oekraïne waarschijnlijk flink wat zelfvertrouwen opgebouwd door zowel tegen Italië, Engeland als Duitsland gelijk te spelen. Roemenië plaatste zich wel direct voor het EK door als groepswinnaar te eindigen.
Stadion: Fußball Arena München
Aftrap: Maandag 17 juni om 15:00
quote:
Misschien. Na de teleurstelling die SPA-KRO heette.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:55 schreef Caland het volgende:
Toch wel de absolute kraker van deze eerste speelronde.
Daarom natuurlijk om maandag om 15.00 geplandquote:Op maandag 17 juni 2024 09:55 schreef Caland het volgende:
Het schijnt dat je alsnog mag voetballen ondanks dat je land in puin ligt. Op papier heeft Oekraïne ook de betere spelers, nog relatief veel spelers uit goede competities in tegenstelling tot Roemenië. Om die reden zullen ze favoriet zijn bij de bookies.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:16 schreef Schnitzels het volgende:
Ik vraag mij echt af waarom Oekraine de favoriet is? Roemenië heeft zich toch veel gemakkelijker geplaatst en in Oekraïne ligt hun land in puin. Die oefenpotjes zullen ze toch niet zo zwaar meetellen?
Ik bedoel dat je dan wellicht een potje voetbal niet helemaal bovenaan je belangen hebt staan.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Het schijnt dat je alsnog mag voetballen ondanks dat je land in puin ligt. Op papier heeft Oekraïne ook de betere spelers, nog relatief veel spelers uit goede competities in tegenstelling tot Roemenië. Om die reden zullen ze favoriet zijn bij de bookies.
Het zijn profvoetballers he, geen militairen.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:21 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je dan wellicht een potje voetbal niet helemaal bovenaan je belangen hebt staan.
Nóg beter dan Zwitserland - Hongarije. Hier gaan we eens even goed voor zitten.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:55 schreef Caland het volgende:
Dan sta je al bijna bij de laatste 8.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Kans is best groot dat we vanmiddag onze tegenstander in de achtste finales gaan zien.
Ik vond dit ook de moeilijkste poule om te voorspellen. Maakt het wel leuk.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb echt geen idee wat ik in deze poule moet verwachten achter de Belgen.
En interessant voor Nederland, met het oog op een potentiële achtste finale.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vond dit ook de moeilijkste poule om te voorspellen. Maakt het wel leuk.
Siem de Jong komt ook niet verder dan 'ja ze spelen allemaal bij topclubs maar geen idee of het een team is'.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wat gebeurt met je als speler Ibi, als je zo'n kleedkamer binnenloopt.
Laten we maar gewoon naar de reclame gaan.
Ik zet juist in op Slowakije. Hebben een prima ploeg en ook goed gespeeld in de kwalificatie, hebben best redelijke landen onder zich gehouden. België heeft ook al een paar jaar geen noemenswaardige wedstrijden meer gewonnen op Oostenrijk-uit na (en dat was juist een vrij labiele pot).quote:Op maandag 17 juni 2024 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En interessant voor Nederland, met het oog op een potentiële achtste finale.
Gevoelsmatig zeg ik toch dat Oekraïne de beste is van het trio, al moet ik bekennen dat ik vooral van Roemenië heel weinig weet.
Ik stel voor dat we dit gebeuren bij de NOS weg gaan halen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:49 schreef GGMM het volgende:
Ik klaag niet over de analisten.
Straks zetten ze Koen en Sanders er weer neer.
En Slowakije heeft de beste verdediger ter wereld op linksback staan.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zet juist in op Slowakije. Hebben een prima ploeg en ook goed gespeeld in de kwalificatie, hebben best redelijke landen onder zich gehouden. België heeft ook al een paar jaar geen noemenswaardige wedstrijden meer gewonnen op Oostenrijk-uit na (en dat was juist een vrij labiele pot).
Toch maar mooi nummer drie Luxemburg achter zich gelaten ja.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zet juist in op Slowakije. Hebben een prima ploeg en ook goed gespeeld in de kwalificatie, hebben best redelijke landen onder zich gehouden. België heeft ook al een paar jaar geen noemenswaardige wedstrijden meer gewonnen op Oostenrijk-uit na (en dat was juist een vrij labiele pot).
In die poule zie ik dat niet zo gebeuren, makker.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:52 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik zet in op Georgië als toernooiverrassing. Iedere paar maanden achter het doel gezeten toen Guram Kashia er met de zaag inging.
Ik doel op Bosnië en IJsland he! En Luxemburg is ook al een tijd niet meer zo slecht.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:50 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Toch maar mooi nummer drie Luxemburg achter zich gelaten ja.
Dat is wel een stevige poule.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:52 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik zet in op Georgië als toernooiverrassing. Iedere paar maanden achter het doel gezeten toen Guram Kashia er met de zaag inging.
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:53 schreef Caland het volgende:
[..]
In die poule zie ik dat niet zo gebeuren, makker.
IJsland kan er echt niets van en Bosnië ook niet als ik zei hoe weinig punten die hebben gepakt. Maar ben wel nieuwsgierig naar Slowakije.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik doel op Bosnië en IJsland he! En Luxemburg is ook al een tijd niet meer zo slecht.
Oostenrijk kan alleen met geluk doorgaan als t van Polen wint. Zou ik niet als dark horse kwalificerenquote:Op maandag 17 juni 2024 14:55 schreef maxi-mus het volgende:
Saaie keuzes maar Tsjechië, Zwitserland en Oostenrijk zijn mijn dark horses. (mag dit nog?)
Ben van treurigheid zojuist helaas overleden.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:57 schreef GlennQuagmire het volgende:
Lekker volksliedje wel, dat van Roemenië
Hoezo geluk, vrijwel alle nummers drie plaatsen zich ook.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oostenrijk kan alleen met geluk doorgaan als t van Polen wint. Zou ik niet als dark horse kwalificeren
Oostenrijk is stevig favoriet tegen Polen en ook helemaal niet kansloos tegen NL.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oostenrijk kan alleen met geluk doorgaan als t van Polen wint. Zou ik niet als dark horse kwalificeren
Oostenrijk heb ik ook maar dan praat ik wel een beetje de rest na. Slowakije is mijn andere donkere paardje.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:55 schreef maxi-mus het volgende:
Saaie keuzes maar Tsjechië, Zwitserland en Oostenrijk zijn mijn dark horses. (mag dit nog?)
Vooral als ze met een gelijkspel allebei zo goed als zeker doorgaan. Leve het 'beste nr 3' systeem!quote:Op maandag 17 juni 2024 14:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Oostenrijk is stevig favoriet tegen Polen en ook helemaal niet kansloos tegen NL.
@aad300quote:Op maandag 17 juni 2024 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat er niet één ploeg is buiten de 9 toplanden die een van dezelfde toplanden gaat verslaan in de KO-fase. Dan heb ik het over Italië, Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland, Kroatië en België.
Als het gaat gebeuren is het tegen een van die laatste 3 of Italië wellicht en dan geef ik Oekraine/Slowakije wel wat kans tegen Nederland of Polen/Oostenrijk tegen België. Het kan natuurlijk ook zomaar Kroatië - België worden en dan krijgen we 8 van deze 9 landen in de kwartfinales.
21=5quote:
Turkije dat goed presteert zou een verrassing zijn jaquote:Op maandag 17 juni 2024 15:01 schreef Caland het volgende:
Mag je het een keer niet choken van Turkije ook als dark horse zien
TURKIYE ALTIJD NUMMER 1
Die lijken nog steeds geen ruzie met elkaar te hebben, dat is wel gek voor zo'n eindtoernooi ja.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:01 schreef Caland het volgende:
Mag je het een keer niet choken van Turkije ook als dark horse zien
TURKIYE ALTIJD NUMMER 1
9 toplanden? Dat is wel heel positief. België en Nederland zijn echt geen toplanden en ook Kroatië niet meer, die zijn begonnen aan het toernooi teveel voor de “gouden generatie”. .quote:Op maandag 17 juni 2024 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat er niet één ploeg is buiten de 9 toplanden die een van dezelfde toplanden gaat verslaan in de KO-fase. Dan heb ik het over Italië, Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland, Kroatië en België.
Als het gaat gebeuren is het tegen een van die laatste 3 of Italië wellicht en dan geef ik Oekraine/Slowakije wel wat kans tegen Nederland of Polen/Oostenrijk tegen België. Het kan natuurlijk ook zomaar Kroatië - België worden en dan krijgen we 8 van deze 9 landen in de kwartfinales.
Nee, alleen Oekraïners, voor wapens.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:03 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Staan er al roma's te bedelen voor het stadion?
Ja, als Italië, Nederland, België of Kroatië in de KO-fase een van die andere 5 verslaat zou dat wat mij betreft ook al een verrassing zijn ja, maar ik denk wel dat deze ruim boven een Oostenrijk, Oekraine, Turkije, Zwitserland, Denemarken etc staan.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:03 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
9 toplanden? Dat is wel heel positief. België en Nederland zijn echt geen toplanden en ook Kroatië niet meer, die zijn begonnen aan het toernooi teveel voor de “gouden generatie”. .
Daar kan ik het wel mee eensch zijn.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, als Italië, Nederland, België of Kroatië in de KO-fase een van die andere 5 verslaat zou dat wat mij betreft ook al een verrassing zijn ja, maar ik denk wel dat deze ruim boven een Oostenrijk, Oekraine, Turkije, Zwitserland, Denemarken etc staan.
Gewoon om 7 uur beginnen en dan lekker om 3 uur klaar met werk.quote:
Ik schaal Nederland toch wel even hoger in dan Italië en Spanje. Alleen Duitsland, Portugal, Frankrijk en Engeland zijn échte top. Nederland zit daar vlak achter.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:03 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
9 toplanden? Dat is wel heel positief. België en Nederland zijn echt geen toplanden en ook Kroatië niet meer, die zijn begonnen aan het toernooi teveel voor de “gouden generatie”. .
Had jij nou al een nieuwe baan eigenlijk?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon om 7 uur beginnen en dan lekker om 3 uur klaar met werk.
Spanje heeft wel een gebrekkige defensie, dat gaat ze opbrekenquote:Op maandag 17 juni 2024 15:07 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik schaal Nederland toch wel even hoger in dan Italië en Spanje. Alleen Duitsland, Portugal, Frankrijk en Engeland zijn échte top. Nederland zit daar vlak achter.
Dit is satire, toch?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:07 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik schaal Nederland toch wel even hoger in dan Italië en Spanje. Alleen Duitsland, Portugal, Frankrijk en Engeland zijn échte top. Nederland zit daar vlak achter.
Jezus ik dacht dat ik aan het trollen was met Taylor, maar het kan altijd nog erger.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:07 schreef Durmada het volgende:
[..]
Mijn dag is weer geslaagdquote:17-06-2024 @ 15:07:45
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "EK 2024 / [17-06 15:00] Roemenië - Oekraïne (Groep E) #1"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |