abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213931521
Mensen zijn mensen en ondanks de wijze dingen die ouders zeggen, ga je je eigen gang.

Als jonge 20er ben ik als vrouw in de auto gestapt met 3 voor mij vreemde jonge mannen van eind 20. We kwamen elkaar tegen op straat er gebeurde iets waardoor we in gesprek raakte. Ik was onderweg naar huis en zij gingen mij wel even afzetten. De hele rit hoorde ik mijn moeders stem in mijn hoofd. De hele rit dacht ik omg ze kunnen ook gewoon de hele andere kant uit rijden. Het waren nette mannen die mij netjes thuis hebben gebracht. Als er wel wat naars was gebeurd, had ik mijzelf gedeeltelijk wel de schuld gegeven. Ookal zou de schuld van grensoverschrijdend gedrag bij de mannen liggen.

Dat maakt het lastig ik snap beide kampen wel. Door de heersende norm van de maatschappij van wat risicovol is en wat niet, kan je als slachtoffer jezelf de schuld geven. Had ik maar niet.... Aan de andere kant mensen horen zich sowieso netjes te gedragen en niet over andere mensen hun grenzen gaan.
pi_213932110
Ik licht m'n kinderen aan de voorkant voor over potentieel gevaarlijke situaties. Zo vertel ik ze dat ze beter niet in het donker door een bepaald stuk van de stad naar huis kunnen fietsen. Maar als ze dat tóch doen en er gebeurt iets, dan zal ik achteraf nóóit zeggen: "Zie je wel: ik zéi toch dat je daar niet moest fietsen!" De schuld (het blaming-gedeelte) ligt namelijk never nóóit bij haar.
pi_213932158
quote:
Het is natuurlijk nooit je eigen schuld als je aangerand of verkracht wordt,
Voor wie ga je anders uren staan op te tutten voordat je gaat stappen? En verwissel je ook nog 23 keer van outfit om dan toch het eerste outfit aan te trekken die met kort rokje inderdaad. Voor wie dan!?

Groetjes,
een man.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 14:17:02 ]
pi_213932177
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:30 schreef potjecreme het volgende:
Mensen zijn mensen en ondanks de wijze dingen die ouders zeggen, ga je je eigen gang.

Als jonge 20er ben ik als vrouw in de auto gestapt met 3 voor mij vreemde jonge mannen van eind 20. We kwamen elkaar tegen op straat er gebeurde iets waardoor we in gesprek raakte. Ik was onderweg naar huis en zij gingen mij wel even afzetten. De hele rit hoorde ik mijn moeders stem in mijn hoofd. De hele rit dacht ik omg ze kunnen ook gewoon de hele andere kant uit rijden. Het waren nette mannen die mij netjes thuis hebben gebracht. Als er wel wat naars was gebeurd, had ik mijzelf gedeeltelijk wel de schuld gegeven. Ookal zou de schuld van grensoverschrijdend gedrag bij de mannen liggen.

Dat maakt het lastig ik snap beide kampen wel. Door de heersende norm van de maatschappij van wat risicovol is en wat niet, kan je als slachtoffer jezelf de schuld geven. Had ik maar niet.... Aan de andere kant mensen horen zich sowieso netjes te gedragen en niet over andere mensen hun grenzen gaan.
Precies. Dus hoef je dat echt niet nog een keer van een ander te horen.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 14:23:30 #30
5428 crew  miss_sly
pi_213932269
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Voor wie ga je anders uren staan op te tutten voordat je gaat stappen? En verwissel je ook nog 23 keer van outfit om dan toch het eerste outfit aan te trekken die met kort rokje inderdaad. Voor wie dan!?

Groetjes,
een man.
Dit meen je niet, toch? Dit is een ontzettend flauwe manier om een heel verkeerde grap te maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213932471
Beste voorbeeld blijft natuurlijk, man en vrouw beide dronken.
Man en vrouw hebben sex, vrouw krijgt later spijt (omdat ze hoort van een ander wat er gebeurt is), man is opeens een verkrachter en vrouw is onschuldig lammetje in de weide.

Dat beide dronken zijn en beide geen controle hebben, dat is blijkbaar een onmogelijk iets.
pi_213932494
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:12 schreef -Spring het volgende:
De schuld (het blaming-gedeelte) ligt namelijk never nóóit bij haar.
Natuurlijk niet.
De schuld ligt 'm bij de keuze die de dader bij zich legt.
Daar komt bij dat de meeste mannen met hun piemel denken en niet met het verstand, en al helemaal niet met inlevingsvermogen en empathie naar hun potentiële slachtoffer.
Een potentiële dader kan in plaats van; 'hmm mooie dame, die zal ik...', ook denken: 'hm mooie dame, ik kan wel even van een afstand onopgemerkt naar haar staren, maar verder wel met rust laten'.

quote:

[..]

Groetjes,
een man.
Meisjes houden van aandacht. Het geeft hun een boost in het zelfvertrouwen als zij met hun opgemaakte zelve staan te dansen op de dansvloer. Dat jongens naar ze staren omdat zij zich hebben opgemaakt kan evenwel een voordeel of een nadeel zijn.
Vrouwen vragen er niet om, om slachtoffer te worden. Niet door kleding, niet door gedrag.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213932501
quote:

[..]

Groetjes,
een man.
Ene vrouw tut zich op om aantrekkelijk gevonden te worden.
Een vrouw zegt dat ze dit voor haarzelf doet, liegt.

Maar ik zie even, als man, niet in hoe je dan het lijntje trekt naar een vrijkaartje om zo’n vrouw dat te verkrachten.

Maar ik vanuit dat je een soort cynische grap maakt.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:49:26 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213932778
Inzake dit hele verhaal is het eigenlijk het ergst dat aanranding, verkrachting en mishandeling van vrouwen het meest gedaan worden door iemand uit de huiselijke cq relationele sfeer van de vrouw.

Dus je kunt 10 keer roepen dat ze maar geen kort rokje had moeten dragen, de kans is veel groter dat ze beschadigd raakt door iemand die ze vertrouwt of zou moeten kunnen vertrouwen, en toch weerhoudt dat mensen er niet van te roepen dat ze maar dit of dat.

Maar goed, als je als 17-jarige met een door je vriendje in puin geslagen gezicht thuiskomt na het ziekenhuis en het politiebureau, en je moeder staat bij de keukendeur, en het eerste wat ze zegt is letterlijk "zie je wel", dan maakt dat wel wat kapot wat nooit meer goed komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!fotograaf zondag 16 juni 2024 @ 14:51:53 #35
364681 over_hedge
pi_213932822
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou het niet logischer en handiger zijn de jongens en mannen educatie te geven en voor te lichten?
Eens! Die vrouwen zouden hun kinderen eens beter moeten opvoeden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213932905
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:32 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dus omdat er mannen zijn die hun seksuele frustratie niet in bedwang kunnen houden, moet vrouwen zich aanpassen?

Doe dan maar gelijk een boerka en mogen alleen in het openbaar 2 meter achter hun man aanlopen.

En als we toch bezig zijn ook gelijk maar sharia hier invoeren of niet TS.

:') :') :')
De sharia is wel degelijk het antwoord op dit vraagstuk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
En als een vrouw er toch voor kiest om alleen met een man te zijn, en ze wordt verkracht, dan zeggen we die man is erg fout omdat hij je heeft verkracht, maar jullie beide waren überhaupt al fout - natuurlijk in mindere mate dan het verkrachten - omdat jullie alleen samen waren terwijl dat niet mag wegens het kwaad wat daar bij kan komen kijken.

En deze zaken zijn zo bepaald voor eenieder zijn best wil, al vergen bepaalde delen ervan wel geduld.

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Abdullah2 op 16-06-2024 15:04:32 ]
  zondag 16 juni 2024 @ 14:55:30 #37
401987 ludovico
pi_213932906
Als ik een dochter heb zet ik haar wel op een vechtsport en leer ik haar het woord 'Nee' uit te spreken en haar lijf te beschermen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 16 juni 2024 @ 14:56:18 #38
401987 ludovico
pi_213932923
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:55 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]

SPOILER
En als een vrouw er toch voor kiest om alleen met een man te zijn, en ze wordt verkracht, dan zeggen we die man is erg fout omdat hij je heeft verkracht, maar jullie beide waren überhaupt al fout - natuurlijk in mindere mate dan het verkrachten - omdat jullie alleen samen waren terwijl dat niet mag wegens het kwaad wat daar bij kan komen kijken.

En deze zaken zijn zo bepaald voor eenieder zijn best wil, al vergen bepaalde delen ervan wel geduld.

SPOILER
Leuk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 16 juni 2024 @ 14:57:20 #39
401987 ludovico
pi_213932957
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:30 schreef potjecreme het volgende:

Denk dat je het ook wel een beetje aan kan voelen maar ja dat gaat niet altijd perfect.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 15:00:19 #40
5428 crew  miss_sly
pi_213933034
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:55 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]

SPOILER
En er staat een afschrikwekkende straf op zodat men het wel uit zijn hoofd laat, doet ie het toch? Dan is het in elk geval een schrik voor anderen:

SPOILER

SPOILER
We wonen in Nederland. Sharia en verder islamitisch of ander religieus geneuzel is niet voor dit topic, wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 16 juni 2024 @ 15:10:08 #41
506928 Abdullah2
pi_213933275
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We wonen in Nederland. Sharia en verder islamitisch of ander religieus geneuzel is niet voor dit topic, wat mij betreft.
Ik heb echt geen zin in discussie, dus na deze post zeg ik er ook niks meer over in dit topic. Maar het is overdreven zo paniekerig en vijandig te reageren ( wat ik ook bij anderen heb gemerkt ) als er werkende oplossingen uit een andere invalshoek worden gedeeld? Als ik het zelf had bedacht (wat ik niet kon) was het dan wel goed? Als het niet bevalt lees je het toch niet? Ik heb het daarom express in spoilers gezet zodat je makkelijk er langs kan scrollen als je het niet wil lezen. Maak niet van alles een punt joh (en dat is niet alleen naar jou, maar ook naar anderen).

Einde bericht en een fijne dag iedereen.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 15:13:57 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213933343
quote:

[..]
Ja, dit.

Dit.

Dit.

Had ik al dit gezegd?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 16 juni 2024 @ 15:19:15 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213933543
quote:

[..]
Het heeft helemaal niets in dit topic te zoeken idd, maar het is gewoon weer een herhaling van zetten waarbij vrouwen wederom de schuld/verantwoordelijkheid krijgen van/voor wat anderen hen aandoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 15:50:07 #44
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213934424
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:32 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dus omdat er mannen zijn die hun seksuele frustratie niet in bedwang kunnen houden, moet vrouwen zich aanpassen?

Doe dan maar gelijk een boerka en mogen alleen in het openbaar 2 meter achter hun man aanlopen.

En als we toch bezig zijn ook gelijk maar sharia hier invoeren of niet TS.

:') :') :')
Dus omdat sommigen hun kleptomanie maar niet in bedwang kunnen houden, moeten wij onze huizen en auto's maar afsluiten?

Doe maar gelijk een alarmsysteem.

En als we toch bezig zijn ook gelijk een waakhond en camera.
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 16 juni 2024 @ 15:51:34 #45
297592 schommelstoel
punt
pi_213934453
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:50 schreef SwJ het volgende:

[..]
Dus omdat sommigen hun kleptomanie maar niet in bedwang kunnen houden, moeten wij onze huizen en auto's maar afsluiten?

Doe maar gelijk een alarmsysteem.

En als we toch bezig zijn ook gelijk een waakhond en camera.
Mannen die zich niet kunnen gedragen een kuisheidsgordel geven.

Zodat de "normale" mens geen last ven hem heeft.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 15:54:43 #46
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213934520
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:51 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Mannen die zich niet kunnen gedragen een kuisheidsgordel geven.

Zodat de "normale" mens geen last ven hem heeft.
Net zoals dieventuig achter slot en grendel geplaatst wordt. Desalniettemin sluit iedereen voor de zekerheid zijn/haar huis af.

Waarom is preventie bij aanranding dan vaak een taboe?
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 16 juni 2024 @ 15:57:22 #47
297592 schommelstoel
punt
pi_213934575
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:54 schreef SwJ het volgende:

[..]
Net zoals dieventuig achter slot en grendel geplaatst wordt. Desalniettemin sluit iedereen voor de zekerheid zijn/haar huis af.

Omdat in een normaal net westers land bepaalde dingen moeten kunnen zonder je zorgen te hoeven maken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 16 juni 2024 @ 15:58:11 #48
430579 Moass
pi_213934595
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:54 schreef SwJ het volgende:

[..]

Preventief scheermesjes in de lichaamsholtes laten plaatsen ^O^
  zondag 16 juni 2024 @ 16:05:30 #49
506291 Antideeltje..
pi_213934775
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:57 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Omdat in een normaal net westers land bepaalde dingen moeten kunnen zonder je zorgen te hoeven maken.
Geen enkele land is geheel normaal, net, of gevrijwaard van zorgen. Waar mensen zijn, daar heb je problemen en zorgen. Je spreekt vanuit hoe het idealiter aan toe zou moeten gaan, maar dat is gewoon fantasie.
  zondag 16 juni 2024 @ 16:06:34 #50
505682 Kip_Frites_Appelmoes
pi_213934798
quote:
Dan hoef ik zeker ook niet aan te komen met drank als risicofactor voor sexueel grensoverschrijdend gedrag?
Voor het Trimbos Instituut is dat gelukkig geen taboe-onderwerp.

https://www.trimbos.nl/ke(...)grensoverschrijding/

Drank verhoogt de kans om slachtoffer te worden en het verhoogt de kans om dader te worden.
Het probleem van aanranding en verkrachting is in hoge mate gewoon heel ordinair een drankprobleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')