abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213943791
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:44 schreef Stepperoller het volgende:
Ik ben benieuwd wat @:Abdullah2 van post #206 van Sweet_Jane vindt. Zijn de punten die zij aanstipt inderdaad vanzelfsprekend voor je?
Ook neem ik me voor hier later op te reageren.
pi_213943796
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:46 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ook neem ik me voor hier later op te reageren.
blijf maar weg met je waanbeelden
pi_213943807
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
...
Gast.. Ik wil best met je inhoudelijk praten over dit soort onderwerpen, maar denk je echt dat de moderators hier in dit topic op zitten te wachten??? Als je echt oprecht interesse zou hebben, stuur een PM; dan kan ik daar vanaf woensdag op reageren.
pi_213943816
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:49 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Gast.. Ik wil best met je inhoudelijk praten over dit soort onderwerpen, maar denk je echt dat de moderators hier in dit topic op zitten te wachten??? Als je echt oprecht interesse zou hebben, stuur een PM; dan kan ik daar vanaf woensdag op reageren.
Het is misschien nodig dat je reflecteert op de gif die geproduceerd wordt vanuit moslimhoek.
Er zijn wel wat meer statistieken die uitwijzen dat het gedachtegoed bij moslims niet fraai is.
Dat is bottem line, een groot probleem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:03:39 #255
842 Zorro
Z
pi_213943902
Ik word ook een beetje moe van dat victim blaming overal opplakken. Misschien is het al lang gezegd, geen zin het hele topic terug te lezen maar het is een utopische gedachte om "het is de schuld van de dader" als argument te gebruiken om het zelf niet te hoeven voorkomen. Als ik mijn splinternieuwe electrische fiets onafgesloten op het station parkeer en die wordt gestolen is dat de schuld van de dader. Natuurlijk. Hij moet met zijn tengels van andermans spullen afblijven. Het is niet mijn schuld. Het is mijn fiets en daar moet ik mee kunnen doen wat ik wil zonder dat iemand daar aan zit.

In wat voor een sprookjeswereld leef je dan? NATUURLIJK is het de schuld van de dader, maar om dan te zeggen dat ik die fiets daar zo neer moet kunnen zetten is uiteraard een volledig wereldvreemde gedachte. Dat iets mijn schuld niet is betekent niet dat ik het niet kan proberen te voorkomen. Maar als iemand tegen mij zegt dat ik misschien beter die fiets op slot kan zetten dan is hij aan het victim blamen?

Ja daag, je kan me wat. Een beetje gezond verstand mag ook wel eens worden gebruikt. Ja ik wil mijn fiets het liefst overal zonder zorgen neer kunnen zetten, maar ik weet gewoon dat dat zo niet werkt. Of het nou goed is of fout, het is de realiteit.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 10:05:35 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213943912
Ugh het gaat alweer over de moslims hoor

/Stop volgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213943923
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:03 schreef Zorro het volgende:
Ik word ook een beetje moe van dat victim blaming overal opplakken. Misschien is het al lang gezegd, geen zin het hele topic terug te lezen maar het is een utopische gedachte om "het is de schuld van de dader" als argument te gebruiken om het zelf niet te hoeven voorkomen. Als ik mijn splinternieuwe electrische fiets onafgesloten op het station parkeer en die wordt gestolen is dat de schuld van de dader. Natuurlijk. Hij moet met zijn tengels van andermans spullen afblijven. Het is niet mijn schuld. Het is mijn fiets en daar moet ik mee kunnen doen wat ik wil zonder dat iemand daar aan zit.

In wat voor een sprookjeswereld leef je dan? NATUURLIJK is het de schuld van de dader, maar om dan te zeggen dat ik die fiets daar zo neer moet kunnen zetten is uiteraard een volledig wereldvreemde gedachte. Dat iets mijn schuld niet is betekent niet dat ik het niet kan proberen te voorkomen. Maar als iemand tegen mij zegt dat ik misschien beter die fiets op slot kan zetten dan is hij aan het victim blamen?

Ja daag, je kan me wat. Een beetje gezond verstand mag ook wel eens worden gebruikt. Ja ik wil mijn fiets het liefst overal zonder zorgen neer kunnen zetten, maar ik weet gewoon dat dat zo niet werkt. Of het nou goed is of fout, het is de realiteit.
Het gaat ook niet zozeer om het vooraf waarschuwen, maar om het achteraf beschuldigen.
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:08:32 #258
842 Zorro
Z
pi_213943936
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:06 schreef -Spring het volgende:

[..]
Het gaat ook niet zozeer om het vooraf waarschuwen, maar om het [ [url=achteraf]afbeelding[/url] ] beschuldigen.
Dus als iemand achteraf tegen mij zegt "He wat erg dat je fiets gestolen is. Maar je had die fiets beter op slot kunnen zetten" dan is dat verkeerd?
pi_213943941
quote:

een losse fiets stelen is van een andere orde dan een vrouw aanranden
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:09:44 #260
842 Zorro
Z
pi_213943944
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:09 schreef Loverboii het volgende:

[..]
een losse fiets stelen is van een andere orde dan een vrouw aanranden
De redenering erachter echter niet.
pi_213943948
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:08 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dus als iemand achteraf tegen mij zegt "He wat erg dat je fiets gestolen is. Maar je had die fiets beter op slot kunnen zetten" dan is dat verkeerd?
Bij een gestolen fiets zou ik dat minder erg vinden, maar na een verkrachtig het slachtoffer verwijten op de verkeerde plek te zijn geweest, vind ik wel erg pijnlijk.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 10:10:56 #262
236264 crew  capricia
pi_213943955
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:08 schreef Zorro het volgende:

[..]
Die fiets staat gewoon op slot hoor. De sleutel heeft ze zelf.

Het was niet zo dat iedereen een rondje op haar fiets mocht rijden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 10:12:18 #263
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213943966
quote:

Ik had een spijkerbroek met trui aan. Was niets sexy aan. Gewoon op werk.
Maar toch kreeg ik het ongewenste appje: Wat zie je er lekker uit vandaag.
Gewoon een vraagje: wat had ik anders moeten doen of dragen? Had deze persoon al maanden niet gesproken nadat ik hem meerdere keren had gezegd niets met hem te willen. Hij bleef lastigvallen en ongewenste aanrakingen te doen. Ook bij andere vrouwen. Niemand had een kort rokje of sexy kleding aan, want dat mag niet op het lab? Welke vibes gaven wij af? Behalve gewoon collegiaal met elkaar omgaan?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:12:39 #264
842 Zorro
Z
pi_213943970
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:10 schreef -Spring het volgende:

[..]
Bij een gestolen fiets zou ik dat minder erg vinden, maar na een verkrachtig het slachtoffer verwijten op de verkeerde plek te zijn geweest, vind ik wel erg pijnlijk.
Ik snap het gevoel wel, en zoals in de OP staat, meteen erna niet het beste moment om tegen het slachtoffer te zeggen. Maar evengoed blijft het een onverstandige keuze) (even voor het voorbeeld dan, het is natuurlijk neit altijd zo) en dat mag best gezegd worden. Het is naief om niet met de realiteit rekening te houden.
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:14:17 #265
842 Zorro
Z
pi_213943978
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:12 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik had een spijkerbroek met trui aan. Was niets sexy aan. Gewoon op werk.
Maar toch kreeg ik het ongewenste appje: Wat zie je er lekker uit vandaag.
Gewoon een vraagje: wat had ik anders moeten doen of dragen? Had deze persoon al maanden niet gesproken nadat ik hem meerdere keren had gezegd niets met hem te willen. Hij bleef lastigvallen en ongewenste aanrakingen te doen. Ook bij andere vrouwen. Niemand had een kort rokje of sexy kleding aan, want dat mag niet op het lab? Welke vibes gaven wij af? Behalve gewoon collegiaal met elkaar omgaan?
Om maar op de fiets terug te komen: Ook fietsen die op slot staan worden gestolen. Dat is nou eenmaal zo. Dat is hier echter niet het punt.
pi_213943979
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:09 schreef Zorro het volgende:

[..]
De redenering erachter echter niet.
er is geen sprake van rede bij beide
  maandag 17 juni 2024 @ 10:15:18 #267
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213943982
Zelfs als ik mijn fiets van het slot af heb, is het ethisch niet wenselijk om hem te stelen. Zo moeilijk is het niet.
Er zit een verschil tussen toegang verkrijgen en jezelf toegang geven.
Trotste mama van Ambar
  maandag 17 juni 2024 @ 10:16:17 #268
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213943987
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:14 schreef Zorro het volgende:

[..]
Om maar op de fiets terug te komen: Ook fietsen die op slot staan worden gestolen. Dat is nou eenmaal zo. Dat is hier echter niet het punt.
Hou eens op met de vergelijking tussen vrouwen en fiets. Bah :r Geeft precies aan hoe je in deze discussie staat.
Trotste mama van Ambar
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 10:16:58 #269
5428 crew  miss_sly
pi_213943990
quote:

Misschien moet je wel even het hele topic lezen. De argumenten tegen deze redenatie zijn al uit en te na besproken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:22:44 #270
842 Zorro
Z
pi_213944024
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Die fiets staat gewoon op slot hoor. De sleutel heeft ze zelf.

Het was niet zo dat iedereen een rondje op haar fiets mocht rijden.
Ja dat is weer zo'n typische vrouwenredenering alleen bedoeld om de vergelijking niet te hoeven accepteren. NAtuurliojk is die niet perfect maar je snapt het best. Het gaat er gewoon om dat mensen misbruik maken van een situatie wanneer dat kan. Dat kan je leuk vinden of niet, maar zo is het tegenwoordig. Vroeger sloot ook niet iedereen de deur, tegenwoordig is dat geen optie meer. En in sommige gevallen is die kans op misbruik in welk opzicht dan ook groter dan in andere. En dan is het op zijn minst handig om daarover na te denken.

Nogmaals, ook op slot staande fietsen worden gestolen. Niet alles is te voorkomen. Maar niet mogen zeggen dat iets misschien niet verstandig is OOK AL ZOU HET NIET MOETEN UITMAKEN slaat nergens op. Het maakt nou eenmaal WEL iets uit. Of je het leuk vindt of niet. Ik zou het ook liever anders zien (duh) maar je ogen sluiten voor de realiteit is onhandig.

Dat is voor mij geen victim blamen maar iemand waarschuwen om voorzichtig te zijn.
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:23:20 #271
842 Zorro
Z
pi_213944030
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:15 schreef ieniminimuis het volgende:
Zelfs als ik mijn fiets van het slot af heb, is het ethisch niet wenselijk om hem te stelen. Zo moeilijk is het niet.
Er zit een verschil tussen toegang verkrijgen en jezelf toegang geven.
Dat is nou PRECIES wat ik zeg. Bedankt voor het bevstigen van mijn punt.
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:24:16 #272
842 Zorro
Z
pi_213944038
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:16 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Hou eens op met de vergelijking tussen vrouwen en fiets. Bah :r Geeft precies aan hoe je in deze discussie staat.
Nee ik geef aan dat mensen altijd en overal misbruik zullen maken van een situatie als ze de kans hebben. Niet alle mensen, maar eentje is al genoeg.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 10:24:32 #273
5428 crew  miss_sly
pi_213944040
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:22 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ja dat is weer zo'n typische vrouwenredenering alleen bedoeld om de vergelijking niet te hoeven accepteren. NAtuurliojk is die niet perfect maar je snapt het best. Het gaat er gewoon om dat mensen misbruik maken van een situatie wanneer dat kan. Dat kan je leuk vinden of niet, maar zo is het tegenwoordig. Vroeger sloot ook niet iedereen de deur, tegenwoordig is dat geen optie meer. En in sommige gevallen is die kans op misbruik in welk opzicht dan ook groter dan in andere. En dan is het op zijn minst handig om daarover na te denken.

Nogmaals, ook op slot staande fietsen worden gestolen. Niet alles is te voorkomen. Maar niet mogen zeggen dat iets misschien niet verstandig is OOK AL ZOU HET NIET MOETEN UITMAKEN slaat nergens op. Het maakt nou eenmaal WEL iets uit. Of je het leuk vindt of niet. Ik zou het ook liever anders zien (duh) maar je ogen sluiten voor de realiteit is onhandig.

Dat is voor mij geen victim blamen maar iemand waarschuwen om voorzichtig te zijn.
Waarschuwen doe je vooraf, niet achteraf.

Het is nogal onzinnig he om iemand die verkracht is te waarschuwen voor iets dat haar al is overkomen.

Je spreekt jezelf dus tegen. Waarschuwen doe je vooraf, achteraf doe je aan victim blaming.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 10:26:31 #274
842 Zorro
Z
pi_213944055
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je wel even het hele topic lezen. De argumenten tegen deze redenatie zijn al uit en te na besproken.
Misschien meot ik dat dan inderdaad maar doen.
Al gaat het mij om het feit dat mensen, zoals ik hierboven nu een paar keer gezegd heb, van elke situatie misbruik maken. En uiteraard hoe makkelijker, hoe eerder. Ik zie niet in wat daar tegen in te brengen is.
Maar ok, wellicht zie ik wat over het hoofd.
pi_213944081
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:22 schreef Zorro het volgende:

[..]

Het heeft geen nut om zoiets te zeggen achteraf. Buiten het feit dat je jezelf even op de borst kan kloppen. Het geeft een gebrek aan medeleven aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')