abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216245580
Because of injuries, BVB has to start Kabar and Lührs in defense who combine for 89 first league minutes in the top game against Leverkusen

Ze hebben een excuus
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 21:33:22 #252
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_216246026
Geweldige voorzet van Frimpong voor de 1-3.
pi_216246902
lachwekkende penal _O-
pi_216246942
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:07 schreef Evangelion het volgende:
Because of injuries, BVB has to start Kabar and Lührs in defense who combine for 89 first league minutes in the top game against Leverkusen

Ze hebben een excuus
Wat
U MAD?
  zondag 12 januari 2025 @ 16:15:39 #255
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_216268260
Xavi gaat lekker zo de eerste wedstrijd terug van blessure. 2x gescoord alweer, nu rust.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_216277990
Voetbal kort:
- Een "Arbeitsseig" voor Bayern uit bij Gladbach. Slechts een makkelijk gegeven penalty kon Moritz Nicolas overwinnen, die 9 doelpogingen kon onderscheppen. 0-1
- vrijdag al kwam Bayer04 als de spreekwoordelijke raket uit de startblokken tegen BVB, Tella scoorde al na 26 seconden en Schick legde er in de eerste helft ook 2 in. BVB kwam nog wel terug, maar niet genoeg. 2-3
- De eerste wedstrijd van Steffen Baumgart als Union coach liep niet naar wens. Tegenstander Heidenheim had met Frans Kratzig en Budu Zivzivadze (Bodo voor de vrienden) twee aankopen die meteen effect hadden. Kratzig scoorde in de eerste helft, Bodo had de assist voor de 2-0 op Beck. Buiten het coach issue is vooral het keepers issue een punt, vaste doelman Fredrik Rönnow heeft nog steeds last van zijn elleboog, zodat Alex Schwolow het moet opknappen.
- Omar Marmoush gaat ook na de korte winterstop door met scoren, 0-1 tegen St Pauli. Maar het is de vraag hoe lang dit nog in het shirt van Frankfurt is, nu volgens geruchten Manchester City achter hem aan zit. Zowel Dino Toppmöller als Pep reageren ontwijkend op de vragen
- Xavi gaat mee in de goede voorbeelden en scoorde gisteren twee keer tegen Werder Bremen (4-2 winst). Opvallend, Ollie Burke maakt zijn vierde goal in dienst van Bremen, voor de vierde keer in de blessuretijd.
- Nog een herintreder die scoort? Ok, Dennis Undav deed dat ook voor Stuttgart op bezoek bij Augsburg.
- Quote van de dag uit Mainz: "als ik het durf Jonny niet op te stellen, gaat ie slaan" - Bo Hendriksen. De Basterds gaan gewoon lekker door met winnen tegen Bochum, twee goals van de grensoverschrijdende Jonny Burkhardt ;)
- Julian Schuster had in Freiburg ook wel zin in wat grensoverschrijdend gedrag, zo irriteerde hij zich aan zijn ploeg tegen Holstein Kiel. "Ja ok, winnen is goed, maar we begonnen heel slecht en we eindigen heel slecht"(Kiel kwam van 3-0 terug naar 3-2 dankzij cafespits Phil Harris)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_216298303
Het spookt na 45 minuten voetbal aan de Noord Duitse kust. Holstein Kiel in eigen stadion 3-0 voor tegen Bvb! Geniet ervan zolang het kan ooievaars!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 14-01-2025 20:05:10 ]
pi_216298334
Ze missen een type Malen @PSVCL
U MAD?
pi_216298397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:59 schreef de_boswachter het volgende:
Ze missen een type Malen @:psvcl
Malen Eindhovenaar

https://www.voetbalnieuws(...)ia-dortmund-psv.html

_O_
pi_216299752
Een leuke stunt op dinsdag aan de Noord Duitse kust. Holstein Kiel kreeg het Malenloze BVB op bezoek en dat liet zich blijkbaar voelen. De gasten hadden last met een griepgolf, maar Schlotterbeck, Çan en Bensebaini hadden ze op tijd terug. Nuri Sahin moest wel Beier en Adeyemi missen die werden vervangen door Duranville en Sabitzer

BVB speelde op balbezit, Kiel kwam er af en toe link uit en Porath zette Kobel al in de 5e minuut aan het werk met een schotkans. Guirassy deed iets terug met een afstandsschot, maar ook Timon Weiner was op post. Een tweede counter van de Ooievaars was raak. Bernardsson loopt Brandt van de bal, stuurt de snelle Machino weg en de Japanner schiet gewoon, 1-0. Fans meteen zo dol dat er vuurwerk afgestoken wordt, maar na de rookwolken en pauze gaat Kiel lekker door. Cafespits Phil Harris zet eerst zijn hoofd tegen een corner van Rosenboom (2-0) en zet dan Bernardsson vrij voor Kobel (3-0). De coach van BVB keek alsof er een zwaar laxeermiddel in zijn koffie had gezeten.

Bensebaini en Ryserson mochten in de dugout hun zonden overdenken, Beier en Anton werden alsnog ingebracht om het tij te keren. Waar ik een beetje bang voor was gebeurde wel, de Ooievaars kregen het moeilijk met steeds opstomende BVB's spelers. Een geluk dat die zich met het vele balbezit geen raad wisten. Holtby kreeg nog wel rood voor een charge op Nmecha en BVB kwam tot 3-2 terug door goals van Reyna en Gittens. Het slotakkoord was echter voor Fiete Arp die in de laatste minuut de 4-2 liet aantekenen _O_ Applaus Holstein Kiel, Applaus. 11 punten zijn nu hun deel, en men moet eigenlijk hopen dat Bochum en Heidenheim morgen een slechte dag hebben om aansluiting te houden. Aansluiting die BVB inmiddels kwijt is met de top. 7e zou iig zeker Europees voetbal betekenen, maar 9e is een keuze tussen het kaartje voor de Europa dorpen toer die Conference League heet of gewoon helemaal niks als de beker finalisten ongunstig uitpakken
pi_216342901
Hoe antwoordt je als voetballer op een trainer die na binnenkomst in Bochum meermaals in de media roept dat je geen speeltijd krijgt en niet in zijn plannen voor komt? Door drie keer te scoren omdat je alsnog wordt opgesteld door blessures. Myron Boadu draait eigenhandig de wedstrijd tegen Rasenball om van 0-3 naar 3-3
pi_216356093
Voor Bochum zou het gisteren een typische dollemansrit worden aan de Castropperstrasse. Men kreeg Rasenball op bezoek, en van te voren waren er flink wisselingen dankzij de midweekse wedstrijd tegen St. Pauli. Myron Boadu leeft al sinds Dieter Hecking de interimcoach is in onmin met de beste man. Hij vondt Myron slecht trainen en zou hem niet meer opstellen als hij zijn inzet niet verbeterde. Door vermoeidheid en dreigende blessures mocht Myron als nog beginnen, evenals ex Fortunees Passlack, Dani de Wit en Oermann.

Bij Rasenball stond Xavi er wel in, maar misten de scorende spitsen Sesko en Openda doordat ze allebei tegen een schorsing aan waren gelopen. Nusa en Baumgartner kregen de kans. En de gasten grepen al na 10 minuten geheel per ongeluk een voorsprong. Of Willy Orban een voorzet in gedachten had of dat hij echt Patrick Drewes wilde verrassen is alleen aan de verraste lichaamstaal van de Hongaar op te maken, want hij liet een voorzet vanaf de cornervlag direct in het doel dwarrelen.

Bochum was van de leg en Nusa scoorde nog eens twee minuten later al de 0-2. Bochum raakte vervolgens nog erger van de leg toen hen naar eigen inzicht een pingel werd onthouden (Baumgartner kreeg een voorzet die Ordets wilde doorkoppen op zijn arm). Terwijl ze daar nog over mopperden was Rasenball al weer weg via Raum die zojuist genoemde Baumgartner vond voor de 0-3 voorsprong. De toeschouwers vielen een beetje stil, Hecking liep rood aan van woede. En eerlijk gezegd had ik er op dat moment een hard hoofd in dat hij De Wit en Boadu ging laten staan.

Maar gelukkig, Hecking is niet impulsiever geworden met de jaren. Hij liet beide Nederlanders staan en haalde alleen Passlack eraf omdat hij de snelheid van Gerrit "Turbo" Holtmann weer nodig had om tussen alle linies heen en weer te draven. En dat lukte prima, Holtmann kreeg binnen twee minuten twee kansen. De eerste voorzet werd onderschept, bij de tweede profiteerde hij slim van geschutter tussen Gulasci en Seiwald en kreeg de bal bij Boadu die hem er nog in frommelde ook. Ineens was het stadion weer wakker.

Het spoorde de rest van de spelers ook aan en Boadu stond weer op de juiste plek toen Bernardo een pas over alles heen lepelde, en via Broschinski's hoofd de NL'er bereikte. 0-2. Dani de Wit speelde ook een belangrijke rol als slachtoffer toen hij even later door een ruw verdedigende Nusa onderuit werd gehaald. Penalty en Boadu schoot hem prima binnen. Van grafstemming naar kermis in 45 minuten. Het hád alsnog graf stemming kunnen worden als Xavi in de laatste 10 minuten beter had gemikt of Poulsen nog een voorzet had kunnen bereiken maar dat deden ze niet : 3-3 en Boadu mocht de bal meenemen. Zoals hij zelf voor de camera in zijn beste Van Gaal Engels zei: "Never raait Bochem off."
pi_216356405
In de slangenkuil die Dortmund heet blijft het onrustig. BVB verloor op bezoek bij Holstein Kiel en bezorgde Nuri Sahin maagpijn. Er moest dus een reactie volgen tegen Eintracht Frankfurt, en juist die hadden Omar Marmoush nu er niet bij, omdat hij op het punt stond naar City te gaan. Ekitiké stond daarom alleen in de spits met Götze en Knauff achter zich.

De Adler begonnen verrassend goed met Larsson die Kobel meteen tot ingrijpen dwong. Guirassy kreeg ook een forse kans maar kopte op de lat. In de 18e minuut uiteindelijk vond Christensen de ruimte om met Ekitike iets op te zetten en de Fransman werkte de 1-0 binnen. Het had ook nog 2-0 kunnen worden als Knauff iets minder achterover had geleund in zijn schot, maar de bal plofte op de lat.

In de tweede helft kreeg BVB het vooral druk met ruziemaken met scheidsrechter Daniel Schlager. De man keurde een roep van Gittens om een strafschop af, Collins had hem wel aangepakt maar niet hard genoeg. De tweede was echt op het randje toen Theate Guirassy omvertrok, maar ook nu vond Schlager het niets. Een volgende aanval trof geen doel, maar alleen een steward die achter het doel stond. En hoe agressiever Dortmund werd, hoe meer ruimte er kwam, en dus kon Hojlund in de laatste seconden 2-0 scoren. Frankfurt bevestigt aldus dat er meer is dan alleen Marmoush, maar bedankte de Egyptenaar even goed met een afscheid na het laatste fluitsignaal. BVB zit in zwaar weer en de druk op Sahin wordt alleen maar hoger. In de CL MOET er echt gewonnen worden liet Bild optekenen. Een zekere Erik ten Hag is gepolst als mogelijke verwarmingsmonteur die vooral de lekkages in de achterhoede moet oplossen.
pi_216357797
Ik moet mn mening over St Pauli een beetje herzien. Ik vond het leuk dat de Kiezclub er eerder in is geslaagd om de Bundesliga te halen dan grote broer HSV, maar ik had niet verwacht dat ze erg veel klaar gingen spelen. Coach Fabian Hurzeler dacht er toendertijd het zelfde over, wat niet heel slecht uitpakte met een overstap naar Brighton.
Alexander Blessin moest het daarna over nemen en had gisteren de kans iets heel bijzonders te presteren: in de heenronde won St Pauli namelijk uit van Hoffenheim, Freiburg en Stuttgart. Als het dan ook uit bij Heidenheim kan winnen zijn álle ploegen uit deelstaat Baden Wurtemberg geklopt. En mede dankzij die eerdere Badense overwinningen stond St Pauli voor Heidenheim in de stand.

De gasten begonnen met Johannes Eggestein als gevaarlijkste speler uitstekend en na twee mislukte aanvallen was de derde wel de goede: Saliakas werd door Eggestein weggestuurd maar Kratzig trok aan de noodrem. Penalty en Eggestein schoot hem binnen. Daarna werd het bijna nog erger, maar Kevin Muller tikte een schot van Treu nipt over. In de tweede helft drukte de Kiezclub Heidenheim achteruit maar het scoorde niet. Uit een tegenstoot leek vervolgens Breunig de 1-1 te maken, maar een laaaaaange var check maakte duidelijk dat Scienza in de voorbereiding buitenspel had gestaan. Geen minuut later slaat St Pauli weer toe en is het alsnog 0-2 via Guilavogui. St Pauli is daarmee de vierde ploeg uit Baden Wurtemberg de baas, en overtuigend "Badens Kampioen" geworden :P Alexander Blessin nam het met een glimlach aan: Het is mooi hier, het eten is goed, mooie natuur, we komen graag nog eens terug." In Heidenheim zijn de druiven zuur, want doordat Hoffenheim uit wint bij Kiel is de Ostalb gezakt naar plaats 16. St Pauli is nu 14e.
pi_216358305
Wat zijn een beetje leuke clubs tegenwoordig om te bezoeken? Liefst ook waar kaartjes relatief eenvoudig te koop zijn want dat wordt in Duitsland ook steeds moeilijker met volle stadions en diverse lidmaatschappen per club.
pi_216359122
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 18:27 schreef Jeroboam het volgende:
Wat zijn een beetje leuke clubs tegenwoordig om te bezoeken? Liefst ook waar kaartjes relatief eenvoudig te koop zijn want dat wordt in Duitsland ook steeds moeilijker met volle stadions en diverse lidmaatschappen per club.
ff snel want zit mobiel:

-Leverkusen: is qua sfeer saai, wel leuk voetbal. Vind ik een beetje het AZ van Duitsland. Kaarten krijgen was voor mij geen probleem.

- Schalke: kaarten krijgen is niet makkelijk, maar wel te doen. Voetbal stelt niks voor.

- FC Köln: kaarten krijgen moet lukken, sfeer is top. Voetbal matig.

- Gladbach: kaarten krijgen moet lukken, leuke sfeer en redelijk voetbal.

- Fortuna Düsseldorf: matige sfeer, stadion zit niet vol en slecht voetbal. Kaarten krijgen moet lukken.

- Dortmund: kaarten krijgen erg moeilijk, sfeer overrated. Moet je gezien hebben

HSV is bijvoorbeeld erg leuk, maar dat kan je beter met overnachting doen.
pi_216359166
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:49 schreef ISVV het volgende:

[..]
ff snel want zit mobiel:

-Leverkusen: is qua sfeer saai, wel leuk voetbal. Vind ik een beetje het AZ van Duitsland. Kaarten krijgen was voor mij geen probleem.

- Schalke: kaarten krijgen is niet makkelijk, maar wel te doen. Voetbal stelt niks voor.

- FC Köln: kaarten krijgen moet lukken, sfeer is top. Voetbal matig.

- Gladbach: kaarten krijgen moet lukken, leuke sfeer en redelijk voetbal.

- Fortuna Düsseldorf: matige sfeer, stadion zit niet vol en slecht voetbal. Kaarten krijgen moet lukken.

- Dortmund: kaarten krijgen erg moeilijk, sfeer overrated. Moet je gezien hebben

HSV is bijvoorbeeld erg leuk, maar dat kan je beter met overnachting doen.
Ja, ben bij behalve Schalke en Koln allemaal 1 of meerdere keren geweest. Klopt wel ongeveer wat je schrijft. Ik vind alleen Gladbach echt kut met die bussen enzo naar het stadion. HSV vond ik ook saai trouwens. Ik zoek toch nog iets meer lagere clubs.
pi_216359210
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:53 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ja, ben bij behalve Schalke en Koln allemaal 1 of meerdere keren geweest. Klopt wel ongeveer wat je schrijft. Ik vind alleen Gladbach echt kut met die bussen enzo naar het stadion. HSV vond ik ook saai trouwens. Ik zoek toch nog iets meer lagere clubs.
Ik vond HSV geweldig! Prachtige sfeer toen ik er was. Bij Gladbach kan je toch ook op zo'n veld parkeren en dan lopen?

Misschien vind je Aachen wel wat. Ben ik zelf niet geweest overigens, maar hoor ik goede verhalen over.
pi_216359222
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:57 schreef ISVV het volgende:
Bij Gladbach kan je toch ook op zo'n veld parkeren en dan lopen?
Het voetbal boeit me nooit iets eerlijk gezegd, bier drinken en een beetje genieten van het zingen en in de rust een curryworst eten vind ik het leukste. Met bier kan ik niet met de auto.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 10:42:59 #270
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_216376531
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:58 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het voetbal boeit me nooit iets eerlijk gezegd, bier drinken en een beetje genieten van het zingen en in de rust een curryworst eten vind ik het leukste. Met bier kan ik niet met de auto.
Wat je zou kunnen doen is vanuit de dorpen om Gladbach heen met een touring car. Het openbaar vervoer in Gladbach is overvol. Maar die prive bussen rijden op de busbaan en zonder rijen met vaste zitplaats. Vaak zelfs met bierverkoop in de bus! Ze hebben ook de beste plekken op de parkeerplaats.

https://rp-online.de/nrw/(...)ordpark_aid-21752847

Er zijn tientallen van dat soort bussen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_216384218
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:42 schreef XL het volgende:

[..]
Wat je zou kunnen doen is vanuit de dorpen om Gladbach heen met een touring car. Het openbaar vervoer in Gladbach is overvol. Maar die prive bussen rijden op de busbaan en zonder rijen met vaste zitplaats. Vaak zelfs met bierverkoop in de bus! Ze hebben ook de beste plekken op de parkeerplaats.

https://rp-online.de/nrw/(...)ordpark_aid-21752847

Er zijn tientallen van dat soort bussen
Kende ik niet, mooie tip!
pi_216385105
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 19:58 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Al is de Braadworst in Gladbach echt matig. Beetje niveau AH worst. Voor het bier ook echt 10 minuten in de rij bij rust terwijl we vrijwel al eerste ons vak uit konden.
pi_216387116
de slangenkuil maakt een volgend slachtoffer. Nori Sahin exit left!

https://www.kicker.de/nac(...)ahin-1084125/artikel
pi_216388217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:05 schreef Sabata het volgende:
de slangenkuil maakt een volgend slachtoffer. Nori Sahin exit left!

https://www.kicker.de/nac(...)ahin-1084125/artikel
Erik ten Hag incoming :o
pi_216388633
voor het vlaggetje zou dat leuk zijn. Maar ik denk dat het niet gaat gebeuren. Ten Hag heeft volgens mij helemaal geen zin om nu in te stappen, zeker niet na wat er aan het gebeuren is met Amorim bij zijn oude baan.

sinds die geswitched is naar United is het hele Portugese voetbal wel aardig op zijn gat gegaan. Alle drie de topclubs hebben inmiddels hun trainer ontslagen :')

edit: voor de komende wedstrijd tegen Werder Bremen hebben ze in ieder geval een stopgap. de trainer van de jeugd Mike Tullberg neemt de leiding even over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')