abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213922304
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:29 schreef ToT het volgende:
Hoe dan ook; Ali komt me niet echt als de meest vrome, toegewijde moslim over.
Die geloofskaart is weinig waard.
Hij gelooft zoals veel 'gelovigen' hun religie beleven: het is eerder bijgeloof. Zoals al die vrome voetballers die geloven dat God of Allah hun team wel even zal laten winnen. Dat soort flauwekul heeft niks met religie te maken. Ali B. gelooft niet in Allah, hij is gewoon een hypocriet varken zoals het gros van zijn soortgenoten. Iemand die oprecht gelovig is, staat anders in het leven dan die loser.
pi_213922328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Hij gelooft zoals veel 'gelovigen' hun religie beleven: het is eerder bijgeloof. Zoals al die vrome voetballers die geloven dat God of Allah hun team wel even zal laten winnen. Dat soort flauwekul heeft niks met religie te maken. Ali B. gelooft niet in Allah, hij is gewoon een hypocriet varken zoals het gros van zijn soortgenoten. Iemand die oprecht gelovig is, staat anders in het leven dan die loser.
Ja nee maar ho wacht eens even: hij heeft liever niet dat een andere kerel zijn gebedskamer met sperrmavlekken ligt te bevuilen he! :o

;)
pi_213922342
Maar helemaal mee eens hoor! :Y
Voor velen is het geloof een belemmering doordat ze door geloofsgenoten op hun acties aangekeken worden.
pi_213922354
twitter
pi_213922358
twitter
pi_213922496
Ook goed om te weten.

twitter
pi_213922503
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:48 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
Hoe hij Ali kent of wat lijkt me er verder toch niet toe te doen? Hij lijkt me niet dat je als verdachte via via de getuige mag beïnvloeden?

Of mag dat alleen in Amerikaanse films niet?
pi_213922543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:42 schreef Ericr het volgende:
Ruperti heeft nog wat extra druk gezet of Jager heeft bewust de zaken aangezet?
Dat laatste, want zowel Ruperti als Jager hebben vandaag in een gezamenlijke verklaring gezegd dat het gesprek tussen hen niet dwingend of intimiderend was. Jager heeft dus bewust tijdens het proces het overdreven waardoor het intimiderend overkwam, wat ook zo in de media werd belicht.
pi_213922555
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Hij gelooft er idd niet in, denk ik.

Beetje zoals Selma Omari, wordt ook uitgekotst door andere Marokkanen omdat ze meent echt religieus te zijn maar precies doet waar het geloof van walgt.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 20:14:23 #220
236264 crew  capricia
pi_213922733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:42 schreef Ericr het volgende:
Ruperti heeft nog wat extra druk gezet of Jager heeft bewust de zaken aangezet?
Na contact met Ali. Dit stinkt enorm.
twitter

En ook namens Ali.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 20:20:09 #221
236264 crew  capricia
pi_213922807
Slachtoffer Naomi is heel veel geld aangeboden om haar aangifte in te trekken. Daarnaast is ze ook gechanteerd.

https://www.tubantia.nl/v(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213922841
quote:
87s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:20 schreef capricia het volgende:
Slachtoffer Naomi is heel veel geld aangeboden om haar aangifte in te trekken. Daarnaast is ze ook gechanteerd.

pi_213922844
Heel veel? Ik las 500 euro.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213922966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:26 schreef timmmmm het volgende:
Zonder fysiek bewijs kan je een zaak ook prima sluitend maken.
Lijkt me dat het nogal gammel staat en daar helemaal niets definitief is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213922967
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Na contact met Ali. Dit stinkt enorm.
[ x ]

En ook namens Ali.
[ x ]
Ik weet niet meer wat ik moet denken. Wat ik niet snap, is de felheid van Jager als het allemaal niet zo ernstig is geweest. En waarom bemoeit Ruperti zich er überhaupt mee? En hij moet toch in grote lijnen hebben geweten waar het over ging? Ik hoop van harte dat Jager nu niet onder druk wordt gezet.

Dit vond ik trouwens een wat duidelijkere samenvatting van wat Jager zei:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
[...]

De slachtofferadvocaat van Ellen ten Damme heeft vrijdagmiddag in de rechtbank verklaard dat ze kortgeleden is gebeld door advocaat Michael Ruperti. Die zou haar namens Ali B gezegd hebben dat het beter voor Ellen ten Damme zou zijn als ze haar verklaring in de zedenzaak zou intrekken.

"Ruperti, ook wel bekend als de advocaat van Ridouan Taghi, liet mij weten dat hij via via, wie kon hij niet zeggen, in contact was gekomen met Ali. Hij had Ali gesproken en hij wist mij te vertellen dat Ali een stevige zaak had," zei slachtofferadvocaat Ruth Jager.

Ruperti vertelde haar dat de voorbereidingen voor de zitting in volle gang waren en dat er naar verwachting 'de nodige nare dingen over Ellen ten Damme' naar voren zouden worden gebracht. Hij spiegelde de raadsvrouw voor dat Ten Damme 'daar echt niet blij van zou worden en haar management al helemaal niet. Het was beter voor Ellen om te voorkomen dat al die narigheid straks op straat zou liggen.'

Jager: "Voor ons is duidelijk dat het de verdachte zelf is die zijn bekendheid, aanzien en macht gebruikt en misbruikt op ieder moment dat het hem zelf van pas komt. Dat hij daarbij grenzen overgaat en mensen schade toebrengt, doet er blijkbaar niet toe en lijkt hij zelf niet eens in de gaten te hebben. Er zijn voldoende mensen bereid om alles voor hem uit de kast te trekken." Bron: liveblog van parool.nl

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213923070
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me dat het nogal gammel staat en daar helemaal niets definitief is.
Met dat gezegd hebbende zou geen enkele verkrachting bewezen kunnen worden.
Tenzij het in het openbaar heeft plaatsgevonden met getuigen.
pi_213923124
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Met dat gezegd hebbende zou geen enkele verkrachting bewezen kunnen worden.
Tenzij het in het openbaar heeft plaatsgevonden met getuigen.
Zo vaak is het toch geen succes zo een rechtszaak, en de echte kansloze gevallen komen daar niet eens, dan wordt de aangifte al ontraden door de politie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213923140
Hoe moet je het inschakelen van Ruperti niet als intimidatie zien?
Ali wist in dat stadium dat Ten Damme een verklaring afgegeven heeft. Dan is het moment van praten voorbij.
pi_213923202
pi_213923213
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zo vaak is het toch geen succes zo een rechtszaak, en de echte kansloze gevallen komen daar niet eens, dan wordt de aangifte al ontraden door de politie.
Ook met dit aantal verklaringen van deze hoeveelheid vrouwen? Plus steun/schakelbewijs en tapgesprekken?

Ik denk zomaar dat het een celstraf gaat opleveren.
Dan gaat Ali in beroep en komt er weer een celstraf uit. En gaat ie op de vlucht.
pi_213923269
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe moet je het inschakelen van Ruperti niet als intimidatie zien?
Ali wist in dat stadium dat Ten Damme een verklaring afgegeven heeft. Dan is het moment van praten voorbij.
Ik ben de verklaring van Ruperti en Jager nog aan het zoeken (voor zover die is gepubliceerd), maar ze zeggen dat het geen intimidatie van Jager zelf was, volgens mij.

quote:
Advocaat Michael Ruperti heeft op verzoek van Ali B gebeld met Ruth Jager, de advocaat van Ellen ten Damme. Beide advocaten laten zaterdag in een gezamenlijke verklaring weten dat de inhoud van het gesprek niet intimiderend of bedreigend richting Jager was.

[...]

"Het gesprek heeft plaatsgevonden zoals ik in mijn pleitnota heb beschreven", zegt Jager zaterdag tegen NU.nl. Ze benadrukt dat het gesprek niet intimiderend richting haar was. Dat Ten Damme de boodschap wel intimiderend vond, heeft Ruperti zich niet gerealiseerd, zo staat in de verklaring.

Bron
pi_213923303
quote:

Dit is, als het klopt, gewoon een misdrijf waar 4 jaar gevangenisstraf op staat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 20:43:35 #233
236264 crew  capricia
pi_213923327
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben de verklaring van Ruperti en Jager nog aan het zoeken (voor zover die is gepubliceerd), maar ze zeggen dat het geen intimidatie van Jager zelf was, volgens mij.
[..]

En Ruperti en Jager zijn kennelijk oud-kantoorgenoten en Ali B wist dit. En Ali legde dus contact met Ruperti.

https://x.com/Maartje/sta(...)Evua5sbWEfSsCeA&s=19

Ben benieuwd of Zwiers zijn verdedigen neerlegt. Zoals hij gisteren bij Renze zei.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213923356
quote:

In hetzelfde filmpje in je link zegt Jager dat ze het gesprek over Ellen ervaarde als "onder druk zetten, een bijna bedreiging, anders zouden er nare dingen gezegd worden tijdens de zitting", terwijl ze vandaag in een gezamenlijke verklaring met Ruperti zegt dat het gesprek toch niet dwingend of intimiderend was. Ze komt dan zelf niet echt betrouwbaar over.
pi_213923364
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]
En Ruperti en Jager zijn kennelijk oud-kantoorgenoten en Ali B wist dit. En Ali legde dus contact met Ruperti.

Maar dan nog. Wat is de toegevoegde waarde van het inschakelen van Ruperti.

In welke casus kan je dat niet als intimiderend zien. Daar kan ik mij geen scenario voor bedenken.
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 20:46:48 #236
236264 crew  capricia
pi_213923367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:45 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
In hetzelfde filmpje in je link zegt Jager dat ze het gesprek over Ellen ervaarde als "onder druk zetten, een bijna bedreiging, anders zouden er nare dingen gezegd worden tijdens de zitting", terwijl ze vandaag in een gezamenlijke verklaring met Ruperti zegt dat het gesprek toch niet dwingend of intimiderend was. Ze komt dan zelf niet echt betrouwbaar over.
Ja. Daar gebeurt iets vreemd. Eens hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213923375
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit past in het patroon om aangevers en getuigen te 'beïnvloeden'. Het OM zei eerder dat de telefoontap dat beeld ondersteunt. Is dit niet gewoon een nieuwe zaak?

En het lijkt me ook niet zuiver wat Ruperti doet. Jager snap ik evenmin. Swier zei al dat hij het raar vond dat ze niet meteen naar de deken was gegaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Swier: Ali ontkent dat hij Ruperti de opdracht heeft gegeven om contact op te nemen met Jager om Ellen ten Damme te intimideren..

Ook Swier: Als iemand mij hierover zou bellen, zou ik direct een bevestiging van het gesprek aan de deken sturen. Ze (Jager) overvalt iedereen met deze mededeling, terwijl het enige weken geleden is gebeurd. Ik had het anders aangepakt.
pi_213923403
Je zou bijna vergeten dat er ook nog een Bekende Nederlander is geweest die contact zocht met Diekstra, ook over het intrekken van een verklaring. Kortom, drie keer intimidatie?
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 20:49:01 #239
236264 crew  capricia
pi_213923429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Maar dan nog. Wat is de toegevoegde waarde van het inschakelen van Ruperti.

In welke casus kan je dat niet als intimiderend zien. Daar kan ik mij geen scenario voor bedenken.
"om de boel vlot te trekken" :')

Maar wel even vermelden dat er hele nare dingen over Ellen ten Damme ter zitting komen, en dat ze beter haar verklaring in kan trekken.

Dit spoort van geen kant allemaal. Heel vreemd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213923467
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:49 schreef capricia het volgende:

[..]
"om de boel vlot te trekken" :')

Maar wel even vermelden dat er hele nare dingen over Ellen ten Damme ter zitting komen, en dat ze beter haar verklaring in kan trekken.

Dit spoort van geen kant allemaal. Heel vreemd.
En alsof hij niet geweten zou hebben waar de zaak over ging...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')