Met dat gezegd hebbende zou geen enkele verkrachting bewezen kunnen worden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me dat het nogal gammel staat en daar helemaal niets definitief is.
Zo vaak is het toch geen succes zo een rechtszaak, en de echte kansloze gevallen komen daar niet eens, dan wordt de aangifte al ontraden door de politie.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Met dat gezegd hebbende zou geen enkele verkrachting bewezen kunnen worden.
Tenzij het in het openbaar heeft plaatsgevonden met getuigen.
Ook met dit aantal verklaringen van deze hoeveelheid vrouwen? Plus steun/schakelbewijs en tapgesprekken?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo vaak is het toch geen succes zo een rechtszaak, en de echte kansloze gevallen komen daar niet eens, dan wordt de aangifte al ontraden door de politie.
Ik ben de verklaring van Ruperti en Jager nog aan het zoeken (voor zover die is gepubliceerd), maar ze zeggen dat het geen intimidatie van Jager zelf was, volgens mij.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe moet je het inschakelen van Ruperti niet als intimidatie zien?
Ali wist in dat stadium dat Ten Damme een verklaring afgegeven heeft. Dan is het moment van praten voorbij.
quote:Advocaat Michael Ruperti heeft op verzoek van Ali B gebeld met Ruth Jager, de advocaat van Ellen ten Damme. Beide advocaten laten zaterdag in een gezamenlijke verklaring weten dat de inhoud van het gesprek niet intimiderend of bedreigend richting Jager was.
[...]
"Het gesprek heeft plaatsgevonden zoals ik in mijn pleitnota heb beschreven", zegt Jager zaterdag tegen NU.nl. Ze benadrukt dat het gesprek niet intimiderend richting haar was. Dat Ten Damme de boodschap wel intimiderend vond, heeft Ruperti zich niet gerealiseerd, zo staat in de verklaring.
Bron
Dit is, als het klopt, gewoon een misdrijf waar 4 jaar gevangenisstraf op staatquote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:20 schreef capricia het volgende:
Slachtoffer Naomi is heel veel geld aangeboden om haar aangifte in te trekken. Daarnaast is ze ook gechanteerd.
https://www.tubantia.nl/v(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Ruperti en Jager zijn kennelijk oud-kantoorgenoten en Ali B wist dit. En Ali legde dus contact met Ruperti.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben de verklaring van Ruperti en Jager nog aan het zoeken (voor zover die is gepubliceerd), maar ze zeggen dat het geen intimidatie van Jager zelf was, volgens mij.
[..]
In hetzelfde filmpje in je link zegt Jager dat ze het gesprek over Ellen ervaarde als "onder druk zetten, een bijna bedreiging, anders zouden er nare dingen gezegd worden tijdens de zitting", terwijl ze vandaag in een gezamenlijke verklaring met Ruperti zegt dat het gesprek toch niet dwingend of intimiderend was. Ze komt dan zelf niet echt betrouwbaar over.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:20 schreef capricia het volgende:
Slachtoffer Naomi is heel veel geld aangeboden om haar aangifte in te trekken. Daarnaast is ze ook gechanteerd.
Maar dan nog. Wat is de toegevoegde waarde van het inschakelen van Ruperti.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
En Ruperti en Jager zijn kennelijk oud-kantoorgenoten en Ali B wist dit. En Ali legde dus contact met Ruperti.
https://x.com/Maartje/sta(...)Evua5sbWEfSsCeA&s=19
Ja. Daar gebeurt iets vreemd. Eens hoor.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:45 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
In hetzelfde filmpje in je link zegt Jager dat ze het gesprek over Ellen ervaarde als "onder druk zetten, een bijna bedreiging, anders zouden er nare dingen gezegd worden tijdens de zitting", terwijl ze vandaag in een gezamenlijke verklaring met Ruperti zegt dat het gesprek toch niet dwingend of intimiderend was. Ze komt dan zelf niet echt betrouwbaar over.
Dit past in het patroon om aangevers en getuigen te 'beïnvloeden'. Het OM zei eerder dat de telefoontap dat beeld ondersteunt. Is dit niet gewoon een nieuwe zaak?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
En Ruperti en Jager zijn kennelijk oud-kantoorgenoten en Ali B wist dit. En Ali legde dus contact met Ruperti.
https://x.com/Maartje/sta(...)Evua5sbWEfSsCeA&s=19
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Swier: Ali ontkent dat hij Ruperti de opdracht heeft gegeven om contact op te nemen met Jager om Ellen ten Damme te intimideren..
Ook Swier: Als iemand mij hierover zou bellen, zou ik direct een bevestiging van het gesprek aan de deken sturen. Ze (Jager) overvalt iedereen met deze mededeling, terwijl het enige weken geleden is gebeurd. Ik had het anders aangepakt.
"om de boel vlot te trekken"quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Maar dan nog. Wat is de toegevoegde waarde van het inschakelen van Ruperti.
In welke casus kan je dat niet als intimiderend zien. Daar kan ik mij geen scenario voor bedenken.
En alsof hij niet geweten zou hebben waar de zaak over ging...quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
"om de boel vlot te trekken"![]()
Maar wel even vermelden dat er hele nare dingen over Ellen ten Damme ter zitting komen, en dat ze beter haar verklaring in kan trekken.
Dit spoort van geen kant allemaal. Heel vreemd.
Kan ook zijn dat ze zelf vreemd is gegaan en dat bij het uitleggen van Ali z'n kant van het verhaal, dit neit verzwegen kan worden?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
"om de boel vlot te trekken"![]()
Maar wel even vermelden dat er hele nare dingen over Ellen ten Damme ter zitting komen, en dat ze beter haar verklaring in kan trekken.
Dit spoort van geen kant allemaal. Heel vreemd.
Dit filmpje is nog interessanter. Jager zegt hier dat het doel van het gesprek was om Ellen ten Damme onder druk te zetten om in gesprek te komen. Bijna een bedreiging, noemt ze het, en ernstig. En dan nu die gezamenlijke verklaring...quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:20 schreef capricia het volgende:
Wat ook nog wel eens wil helpen is als het slachtoffer meteen naar een arts is gegaan. Ik moet denken aan de zaak van Dani Alves..de voormalige voetballer van Barcelona. Toen hij op het toilet van een discotheek een vrouw verkrachtte, was daar niemand bij. Maar desondanks was het bewijs overweldigend en is hij veroordeeld.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Met dat gezegd hebbende zou geen enkele verkrachting bewezen kunnen worden.
Tenzij het in het openbaar heeft plaatsgevonden met getuigen.
Inderdaad. Maar het ernstige was toch sowieso dat het intimiderend voor Ellen was? Dit is dan toch niet bepaald een nuancering?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:57 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ik denk dat Rupert niet naar Jager toe dreigend was qua toon ofzo.... maar dat het dreigende zit in de tekst meer richting Ten Damme moet worden gezien....
Wellicht dat Jager daar iets duidelijker over moet zijn.
"niet intimiderend richting haar "quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:45 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
In hetzelfde filmpje in je link zegt Jager dat ze het gesprek over Ellen ervaarde als "onder druk zetten, een bijna bedreiging, anders zouden er nare dingen gezegd worden tijdens de zitting", terwijl ze vandaag in een gezamenlijke verklaring met Ruperti zegt dat het gesprek toch niet dwingend of intimiderend was. Ze komt dan zelf niet echt betrouwbaar over.
Filmpje is duidelijk en ik geloof dat Jager niet liegt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit filmpje is nog interessanter. Jager zegt hier dat het doel van het gesprek was om Ellen ten Damme onder druk te zetten om in gesprek te komen. Bijna een bedreiging, noemt ze het, en ernstig. En dan nu die gezamenlijke verklaring...
Het is niet de eerste advocaat die in (in)direct verband met Taghi staat en rare dingen doet.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:03 schreef quirina het volgende:
[..]
Filmpje is duidelijk en ik geloof dat Jager niet liegt.
Ik vind dat ze dit moeten onderzoeken.
Ja. Er klopt hier gewoon iets niet. Die gezamenlijke verklaring is heel vreemd.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit filmpje is nog interessanter. Jager zegt hier dat het doel van het gesprek was om Ellen ten Damme onder druk te zetten om in gesprek te komen. Bijna een bedreiging, noemt ze het, en ernstig. En dan nu die gezamenlijke verklaring...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |