Ik zou niet weten waarom ik je zou willen cancelen. We zitten hier toch om een discussie met elkaar te voeren? Ik denk dat dat juist erg helpt. Voor een slachtoffer kan het goed zijn om te weten dat iemand die dit soort vragen stelt het niet verkeerd bedoelt. En voor de vragensteller kan het goed zijn om te weten op welke manieren zulke vragen schadelijk zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:14 schreef ToT het volgende:
Dat mannen geen verkrachters moeten worden is natuurlijk logisch, maar "dat moeten ze dan maar niet doen" betekent niet je gewoon maar kunt doen en laten wat je wil omdat de ander maar geen misdadiger moet worden.
Verstandig omgaan met je eigen veiligheid blijft wel een dingetje in deze wereld.
Het is uiteraard niet je schuld dat je zoiets overkomt, je hebt het ook zeer zeker niet verdiend, maar als je je eigen veiligheid een beetje in het oog houdt, loop je in het algemeen wel wat minder risico.
En nu ga ik vast gecanceleld worden!
Kun je je toch afvragen?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:15 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Neemt niet weg dat het idd heel makkelijk is om achteraf te roepen 'waarom stapt ze dan ook bij hem in de auto..' oid.
Dus gezond verstand en intuïtie moet je maar kunnen uitschakelen omdat de ander zich maar te gedragen heeft?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik je zou willen cancelen. We zitten hier toch om een discussie met elkaar te voeren? Ik denk dat dat juist erg helpt. Voor een slachtoffer kan het goed zijn om te weten dat iemand die dit soort vragen stelt het niet verkeerd bedoelt. En voor de vragensteller kan het goed zijn om te weten op welke manieren zulke vragen schadelijk zijn.
Ik vind het zelf vooral verstandig als we structureel de aandacht vestigen op de oorzaken van onveiligheid in plaats van het steeds te hebben over de vele manieren waarop vrouwen zich aan moeten passen.
Zeg je nu dat ik je intimideer?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:19 schreef Pisces29 het volgende:
Maar er staan hier mensen op de achterste poten. Komt intimiderend over. Zijn niet eens moderators.
De ene nee is de andere niet. Sommige nee's zijn meer een ja dan een echte ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vlogger Ace heeft een goede reactie video gemaakt. Hij legt uit als een vrouw nee zegt en jij gaat proberen haar nee in een ja te veranderen,ZE WIL NIET!!!!!!!
Ik vind "waarom stel je deze vraag" zonder een emoji tamelijk intimiderend overkomen in tekst. En gister ging het al vaker hier zo met meerdere vrouwen. Het is zwart en wit. Grijs bestaat niet. En mondjes worden gesnoerd. Eng, ja.quote:
Mijn opmerking over gecancelled worden maakte ik ook niet voor niks.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind "waarom stel je deze vraag" zonder een emoji tamelijk intimiderend overkomen in tekst. En gister ging het al vaker hier zo met meerdere vrouwen. Het is zwart en wit. Grijs bestaat niet. En mondjes worden gesnoerd. Eng, ja.
Ik deel je mening volledig. Op zijn minst is het passief agressief. Jammer dat het zo moet.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind "waarom stel je deze vraag" zonder een emoji tamelijk intimiderend overkomen in tekst. En gister ging het al vaker hier zo met meerdere vrouwen. Het is zwart en wit. Grijs bestaat niet. En mondjes worden gesnoerd. Eng, ja.
Het niet met iemand eens zijn is nog geen intimidatie of cancelen. Dit is een discussieforum. Ik heb mijn reacties teruggelezen en het ergste wat ik volgens mij heb gedaan is zeggen dat het om victim blaming ging. Dat heb ik onderbouwd met een verwijzing naar Slachtofferwijzer. Ik heb benadrukt dat victim blaming iemand nog niet een slecht mens maakt of maakt dat iemand kwade bedoelingen heeft.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat stuk van de slachtofferwijzer wat je gequote hebt gaat niet over "Wees verstandig en probeer je niet in zulke situaties te begeven", maar meer van: "Hoe had je zo stom kunnen zijn om in een kort rokje in het donker door het park te gaan lopen? Dan vraag je er ook zelf om he!".quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het niet met iemand eens zijn is nog geen intimidatie of cancelen. Dit is een discussieforum. Ik heb mijn reacties teruggelezen en het ergste wat ik volgens mij heb gedaan is zeggen dat het om victim blaming ging. Dat heb ik onderbouwd met een verwijzing naar Slachtofferwijzer. Ik heb benadrukt dat victim blaming iemand nog niet een slecht mens maakt of maakt dat iemand kwade bedoelingen heeft.
Overigens ben ik hier de enige persoon die dit standpunt inneemt. Als er al sprake zou zijn van intimidatie, dan kun je je afvragen of met z'n allen op mij duiken daar niet onder valt.
Deze zaak laat ook goed zien dat het vaak om een voor het slachtoffer bekende gaat. Dit gaat zeker op voor Jill en Ellen. Dat de slachtoffers na de verkrachting/aanranding aardig blijven doen tegen de dader.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:36 schreef ToT het volgende:
En dat voorlichting geven van dat je maar geen verkrachter moet worden; er zijn ook van die Postbus51 campagnes geweest over dit soort onderwerpen.
Zouden veel verkrachters zich bedacht hebben naar aanleiding van het zien van die spotjes op tv?
Natuurlijk moet er aandacht gegeven worden aan dat je niet tegen iemands wil allerlei vunzigheden met diegene uitvoert, maar wetten moet je sowieso in het algemeen niet overtreden.
True.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Deze zaak laat ook goed zien dat het vaak om een voor het slachtoffer bekende gaat. Dit gaat zeker op voor Jill en Ellen. Dat de slachtoffers na de verkrachting/aanranding aardig blijven doen tegen de dader.
Dus omdat anderen het er mee eens zijn, maakt jouw harde zakelijke vraag richting mij (waar mijn post over ging) ineens niet meer intimiderend? Aparte manier van rollen omdraaien.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het niet met iemand eens zijn is nog geen intimidatie of cancelen. Dit is een discussieforum. Ik heb mijn reacties teruggelezen en het ergste wat ik volgens mij heb gedaan is zeggen dat het om victim blaming ging. Dat heb ik onderbouwd met een verwijzing naar Slachtofferwijzer. Ik heb benadrukt dat victim blaming iemand nog niet een slecht mens maakt of maakt dat iemand kwade bedoelingen heeft.
Overigens ben ik hier de enige persoon die dit standpunt inneemt. Als er al sprake zou zijn van intimidatie, dan kun je je afvragen of met z'n allen op mij duiken daar niet onder valt.
Dat stuk heeft heel duidelijk betrekking op wat hier gebeurt. Ik vind het prima om daar een discussie over aan te gaan en er argumenten voor aan te dragen. Dat doe ik volgens mij al de hele tijd. Dan kun jij het met me eens zijn, of niet. Maar je gaat nu niet in op wat ik hier zeg over intimidatie en cancelen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat stuk van de slachtofferwijzer wat je gequote hebt gaat niet over "Wees verstandig en probeer je niet in zulke situaties te begeven", maar meer van: "Hoe had je zo stom kunnen zijn om in een kort rokje in het donker door het park te gaan lopen? Dan vraag je er ook zelf om he!".
Dus het probleem is dat ik extreem in mijn standpunt ben? Tja, dan kunnen we beter ophouden met elkaar in gesprek te gaan. Ik zie er niet iets inherents moreels in om het standpunt van de meute in te nemen. Integendeel: meutes kunnen het bij het verkeerde eind hebben en met elkaar een immorele situatie in stand houden.quote:Zo extreem in je standpunt zijn kan mensen juist tegen je in het harnas jagen. Net als met KOZP en dat soort lieden.
Dus het is hoe dan ook fout om dames te adviseren om verstandig te zijn in mogelijk gevaarlijke situaties?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat stuk heeft heel duidelijk betrekking op wat hier gebeurt. Ik vind het prima om daar een discussie over aan te gaan en er argumenten voor aan te dragen. Dat doe ik volgens mij al de hele tijd. Dan kun jij het met me eens zijn, of niet. Maar je gaat nu niet in op wat ik hier zeg over intimidatie en cancelen.
Ik zie dat je je reactie hebt gewijzigd en dit hebt toegevoegd:
[..]
Dus het probleem is dat ik extreem in mijn standpunt ben? Tja, dan kunnen we beter ophouden met elkaar in gesprek te gaan. Ik zie er niet iets inherents moreels in om het standpunt van de meute in te nemen. Integendeel: meutes kunnen het bij het verkeerde eind hebben en met elkaar een immorele situatie in stand houden.
Omdat het offtopic is, zal ik het hier ook bij laten.
Bregje, z'n vrouw?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kun je je toch afvragen?
Bij Bregje vraagt iedereen zich ook af waarom ze bij een klootzak blijft. Antwoord is vaak "kinderen, geld, hypotheek".
Het antwoord kan namelijk ook zijn, dat zij oprecht (en met goeie intentie) dacht dat hij objectief en zonder 'klootzak te zijn' naar haar muziek zou kunnen luisteren. Dan heb je daar je antwoord.Maar wat als ze alles voor haar muziekcarriere wilde doen? Moeten onze oogkleppen dan op?
Maar er staan hier mensen op de achterste poten. Komt intimiderend over. Zijn niet eens moderators.
Nee het gaat er inderdaad om wat de rechter zwaar vindt wegen, binnen een juridische context van wetten en jurisprudentie.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
Het doet er niet toe wat jíj zwaar vindt wegen, @:ludovico . Het gaat erom wat in een juridische context geldt als bewijs. Daar wil ik je graag nog meer uitleg over geven dan ik al heb gedaan, als je het lief vraagt.
Ik dacht ook altijd dat Spec van Ali was. Als er een artiest tekende, dan was het "artiest x tekent bij Spec, van Ali B.". Ik zie nu dat zij het heeft opgericht.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Bregje, z'n vrouw?
Die lijkt me meer te verdienen dan Ali, als manager van half hiphoppend Nederland..
https://x.com/chrisklomp/(...)ZmQO1m5B3apv-4w&s=19quote:Nog even over de kwestie Ruperti in de zaak #AliB. De advocaat belde een slachtofferadvocaat op om te zeggen dat de verklaring van Ellen ten Damme 'van tafel moest'. Een draadje.
Ruperti ontkent contact niet, maar stelt niet deze bewoordingen te hebben gebruikt. Ali B. zelf zegt dat het verhaal 'grootste onzin' is, zijn advocaat Bart Swier zegt het iets genuanceerder door te stellen dat Ali B. niet de opdracht gaf om de verklaring van tafel te halen.
Slachtofferadvocaat Jager is een gerespecteerde advocaat, ik zou niet weten waarom ze hier - ten overstaan van tientallen journalisten - bewust de verkeerde worden zou gebruiken.
Mr. Ruperti is een wat rare vogel, maar ik geloof niet dat hij buiten het boekje om een boodschap over zou hebben gebracht waar Ali B. niet achter zou staan.
Daar komt bij dat uit onder meer tapgesprekken is gebleken dat #AliB er alles aan heeft gedaan in het verleden om verklaringen van tafel te krijgen. Door veel te bellen en door te spreken over 'zwartmaken' van een slachtoffer.
Een van de vrouwen in het dossier kreeg van Ali B. 500 euro. Het is niet helemaal duidelijk geworden, maar heeft wel de schijn van een vorm van zwijggeld.
Daar komt nog eens bij dat ook slachtofferadvocaat @sebasdiekstra een belletje kreeg van een Bekende Nederlander om het gesprek met Ali B. aan te gaan.
Dus hoe je het verder ook bekijkt: het is wel duidelijk dat team Ali B. er alles aan heeft gedaan om de zaak te beinvloeden. B. zelf had het tijdens zijn proces ook voortdurend over 'gesprekken' en 'mediation'. Het verhaal van slachtofferadvocaat Jager past hier naadloos in.
Het heeft er toch wel alle schijn van dat Ellen ten Damme via haar slachtofferadvocaat onder grote druk is gezet om haar verklaring in te trekken. Inclusief de dreiging van 'nare verhalen' die in de pers zouden verschijnen over haar.
Dat een advocaat als Ruperti zich daarvoor zou lenen, is natuurlijk buitengewoon laakbaar. Helemaal omdat hij verder niets met de zaak van doen heeft. Dit verhaal gaat echt nog wel een staartje krijgen.
• • •
Dat doen jullie toch? Neem aan dat als het substantie heeft dat users in zo een topic daar graag over uitweiden!? Wat een vreemd gedoe hier joh. Lijkt wel een heksenjacht.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dan had je het proces moeten volgen
Dat is jouw wereldvreemde interpretatie dat ik verwacht op mijn wenken te worden bediend.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat een arrogantie dat jij verwacht dat je wel even op je wenken bediend gaat worden.
Claudia_x doet nog moeite, daar mag je al verdomd blij mee zijn.
Zou wel verklaren waarom het "tere zieltjes trappen" lijkt te zijn als je vraagt om bewijs in dit topic, wat een emo reacties zeg, het zou wat zijn als een rechter zo emotioneel zou argumenteren dan is het afgelopen met de rechtsstaat.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:12 schreef Antideeltje.. het volgende:
Er is geen bewijs, 0,0. Alle verklaringen van de vermeende slachtoffers rammelen, met getuigen die hen tegenspreken, hun gedrag na het incident die hun narratief niet ondersteund (vriendelijke berichtjes op insta aan Ali, hem uitnodigen naar de eigen show, etc.). Dat zijn de feiten.
Zou kunnen, of hij is gewoon een foute gast, kan ook, ik vermoed dat iemand in zijn waan waarin die vanalles met gemak kan krijgen van welke vrouw dan ook, daarin extreem kan worden in zijn assertiviteit en dat daar grenzen minder snel zichtbaar zullen zijn. Als de vrouw dan ook niet super assertief is kunnen er natuurlijk zaken gebeuren die ongewenst waren, allicht, dus daar heb ik niet snel twijfel over, maar gelukkig leven we ook weer niet in een wereld waarbij je iedere handeling eerst op papier moet zetten en ondertekenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk is het afwachten wat de rechter beslist en ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar hij had zelf toch ook bepaalde uitspraken gedaan dat hij voor het #metoo gebeuren nooit problemen had gekregen met wat hij deed?quote:
"Word je niet schuldig bevonden totdat daar bewijs voldoende zwaarwegend bewijs tegenoverstaat"quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:19 schreef ToT het volgende:
Natuurlijk is het afwachten wat de rechter beslist en ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Tjah maar kansloze opmerkingen "grab em by the pussy" zijn nog niet crimineel, wel kansloos, maar dat is ook een ander onderwerp.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:19 schreef ToT het volgende:
Riekt alsof hij toch al langer grensoverschrijdend bezig is geweest, maar dat dat vroeger meer getolereerd werd dan nu. Die dames hielden vroeger de klep dicht, maar nu niet meer omdat dit steeds minder geaccepteerd wordt.
Als er weinig ligt dan vermoed ik ook gewoon vrijspraak van de rechter, voor zover ik heb kunnen kijken in dit topic zal dat dan ook mijn gok zijn qua juridische uitkomst, de vraag welk zwaarwegend bewijs er nou precies bestaat in deze zaak wordt nou niet bepaald to the point beantwoord.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:19 schreef ToT het volgende:
Gelukkig zijn we hier in Nederland nog lang niet zo ver, maar her en der merk je wel wat verontrustende scenario's op.
Gewoon nuchter blijven met z'n allen.
Niks tegenstrijdigs aan.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook zo tegenstrijdig; Hij gaf aan heel veel vertrouwen te hebben in de rechtstaat en de rechter.
En geeft kort daarna aan in hoger beroep te gaan als hij een straf opgelegd krijgt.
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat doen jullie toch? Neem aan dat als het substantie heeft dat users in zo een topic daar graag over uitweiden!? Wat een vreemd gedoe hier joh. Lijkt wel een heksenjacht.
[..]
Dat is jouw wereldvreemde interpretatie dat ik verwacht op mijn wenken te worden bediend.
Dat mensen in een topic over note bene de rechtszaak daarover hun visie zouden willen delen lijkt me een hele normale verwachting. Weet niet wat jij doet op een forum anders.
Emo gedoe.
[..]
Zou wel verklaren waarom het "tere zieltjes trappen" lijkt te zijn als je vraagt om bewijs in dit topic, wat een emo reacties zeg, het zou wat zijn als een rechter zo emotioneel zou argumenteren dan is het afgelopen met de rechtsstaat.Je bent gewoon vervelend / trollerig bezig. Er is bijna gelijk antwoord gegeven welk (soort) bewijs er is. Daar is best een discussie over te voeren of dit genoeg is omdat het allemaal geen direct bewijs is. Maar doen alsof er helemaal geen antwoord wordt gegeven is gewoon kinderachtig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou kunnen, of hij is gewoon een foute gast, kan ook, ik vermoed dat iemand in zijn waan waarin die vanalles met gemak kan krijgen van welke vrouw dan ook, daarin extreem kan worden in zijn assertiviteit en dat daar grenzen minder snel zichtbaar zullen zijn. Als de vrouw dan ook niet super assertief is kunnen er natuurlijk zaken gebeuren die ongewenst waren, allicht, dus daar heb ik niet snel twijfel over, maar gelukkig leven we ook weer niet in een wereld waarbij je iedere handeling eerst op papier moet zetten en ondertekenen.
Tjah we zien wel... Ik ben nog niet echt overtuigd dat hier écht iets gebeurt is, ondanks dat ik toch wel aan wat geïnteresseerde users heb gevraagd wat er nou precies aan de hand is, maar die vraag stellen is "arrogantie, verwachting om op je wenken te worden bediend."
Dat users vurig worden tegen verkrachters / zedendelinquenten snap ik goed, maar dat men de rechtsstatelijkheid daarbij over de boeg kieperen... Vreemd.
p.s. je hoeft ook niet zo in de slachtofferrol te kruipen.
Mag hopen dat ie die dan NL niet mag verlaten. Tot het hoger beroep gediend heeft. Want ik zie hem zo vertrekken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook zo tegenstrijdig; Hij gaf aan heel veel vertrouwen te hebben in de rechtsstaat en de rechter.
En geeft kort daarna aan in hoger beroep te gaan als hij een straf opgelegd krijgt.
Ik heb 30x gevraagd welk zwaarwegend bewijs er is en er komt niks concreet uit. Hoogover wordt er gesproken over type bewijs, niks concreet of zwaarwegend, de eindconclusie is dus dat een rechter op basis van heel veel soorten - geen definitief bewijs - een uitspraak moet gaan doen, ik vraag me hardop af of je op basis van weinig concrete items tot veroordeling zou kunnen overgaan. Je krijgt de schijn tegen, ala, maar weet je dan voldoende zeker dat je juist oordeelt? Is er dan wel écht bewezen dat hij fout was?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:26 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Je bent gewoon vervelend / trollerig bezig. Er is bijna gelijk antwoord gegeven welk (soort) bewijs er is. Daar is best een discussie over te voeren of dit genoeg is omdat het allemaal geen direct bewijs is. Maar doen alsof er helemaal geen antwoord wordt gegeven is gewoon kinderachtig.
p.s. je hoeft ook niet zo in de slachtofferrol te kruipen.
dacht ik net ook aan. Krijgen we zo'n O.J. Simpson achtervolging.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Mag hopen dat ie die dan NL niet mag verlaten. Tot het hoger beroep gediend heeft. Want ik zie hem zo vertrekken.
Feedback trekt Ali slecht.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:02 schreef Puzzie het volgende:
Ik moest ineens denken aan' 24 uur met..... '
Dat was ook in 2014
Terug in de tijd ..
Ziek wel
Toen je het topic binnen kwam vond je al dat er niet genoeg bewijs was en in plaats daarover open te discussiëren gebruik je een discussietrucje die we sinds covid heel goed kennen. De "ik stel alleen maar een vraag" methode.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb 30x gevraagd welk zwaarwegend bewijs er is en er komt niks concreet uit. Hoogover wordt er gesproken over type bewijs, niks concreet of zwaarwegend, de eindconclusie is dus dat een rechter op basis van heel veel soorten - geen definitief bewijs - een uitspraak moet gaan doen, ik vraag me hardop af of je op basis van weinig concrete items tot veroordeling zou kunnen overgaan. Je krijgt de schijn tegen, ala, maar weet je dan voldoende zeker dat je juist oordeelt? Is er dan wel écht bewezen dat hij fout was?
Nee het is niet kinderachtig, ik vraag om concreet bewijs, en het hele topic escaleert erom, het is een simpele vraag en het antwoord dat wordt maar niet gegeven, het antwoord dat komt is emo gezever.
Laat het duidelijk zijn, als hij fout is wens ik dat er genoeg bewijs op tafel komt dat hem zou kunnen veroordelen, maar we leven hier in een rechtsstaat, dus dan moet er wel voldoende bewijs op tafel liggen.
Zaken als "Hij verdedigt zichzelf alsof hij niks fout heeft gedaan, daarom moet hij extra gestraft worden" is niet rechtsstatelijk, pure willekeur, doodeng eigenlijk dat mensen dat soort dingen denken.
Mweh.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 17:10 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Toen je het topic binnen kwam vond je al dat er niet genoeg bewijs was en in plaats daarover open te discussiëren gebruik je een discussietrucje die we sinds covid heel goed kennen. De "ik stel alleen maar een vraag" methode.
Had de antwoorden die wel gegeven worden aangegrepen dat je dat niet genoeg vind in plaats van die antwoorden te negeren. Als je vervolgens commentaar krijgt kruip je in de slachtofferrol.
Maar goed je zal hier wel naar op zoek zijn geweest.
Dat klopt, ze staan er emotioneel in, dat zie je ook aan het schelden, te pas en onpas users "victim blaming" verwijten, etc. Ik zie het niet als een zaak tussen "man" vs. "vrouw" waarbij je onvoorwaardelijk achter de vrouwen moet gaan staan en alles moet geloven ook al klopt het aantoonbaar niet. Zo sta ik er niet in. Men belicht hier vooral een kant van de aangeefsters, dus probeer ik soms ook de kant van de verdediging te belichten om het toch een beetje te nuanceren en balanceren. De verdediging heeft imo het zogenaamd "bewijs" van verschillende kanten weten te ontkrachten. Er is niets waarvan je kan zeggen dat is de smoking gun. Vandaar ook de discussie, anders was het gewoon duidelijk en case closed. De doorgaande discussie op zich is bewijs dat er geen bewijs is.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou wel verklaren waarom het "tere zieltjes trappen" lijkt te zijn als je vraagt om bewijs in dit topic, wat een emo reacties zeg, het zou wat zijn als een rechter zo emotioneel zou argumenteren dan is het afgelopen met de rechtsstaat.
[..]
Zou kunnen, of hij is gewoon een foute gast, kan ook, ik vermoed dat iemand in zijn waan waarin die vanalles met gemak kan krijgen van welke vrouw dan ook, daarin extreem kan worden in zijn assertiviteit en dat daar grenzen minder snel zichtbaar zullen zijn. Als de vrouw dan ook niet super assertief is kunnen er natuurlijk zaken gebeuren die ongewenst waren, allicht, dus daar heb ik niet snel twijfel over, maar gelukkig leven we ook weer niet in een wereld waarbij je iedere handeling eerst op papier moet zetten en ondertekenen.
Tjah we zien wel... Ik ben nog niet echt overtuigd dat hier écht iets gebeurt is, ondanks dat ik toch wel aan wat geïnteresseerde users heb gevraagd wat er nou precies aan de hand is, maar die vraag stellen is "arrogantie, verwachting om op je wenken te worden bediend."
Dat users vurig worden tegen verkrachters / zedendelinquenten snap ik goed, maar dat men de rechtsstatelijkheid daarbij over de boeg kieperen... Vreemd.
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 17:36 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Dat klopt, ze staan er emotioneel in, dat zie je ook aan het schelden, te pas en onpas users "victim blaming" verwijten, etc. Ik zie het niet als een zaak tussen "man" vs. "vrouw" waarbij je onvoorwaardelijk achter de vrouwen moet gaan staan en alles moet geloven ook al klopt het aantoonbaar niet. Zo sta ik er niet in. Men belicht hier vooral een kant van de aangeefsters, dus probeer ik soms ook de kant van de verdediging te belichten om het toch een beetje te nuanceren en balanceren. De verdediging heeft imo het zogenaamd "bewijs" van verschillende kanten weten te ontkrachten. Er is niets waarvan je kan zeggen dat is de smoking gun. Vandaar ook de discussie, anders was het gewoon duidelijk en case closed. De doorgaande discussie op zich is bewijs dat er geen bewijs is.
Ik had dat filmpje geplaatst waarin de officier van Justitie sprak. Dus ze vatte de zaak samen. Daarin komt naar voren waarom ze die drie jaar eist.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb 30x gevraagd welk zwaarwegend bewijs er is en er komt niks concreet uit. Hoogover wordt er gesproken over type bewijs, niks concreet of zwaarwegend, de eindconclusie is dus dat een rechter op basis van heel veel soorten - geen definitief bewijs - een uitspraak moet gaan doen, ik vraag me hardop af of je op basis van weinig concrete items tot veroordeling zou kunnen overgaan. Je krijgt de schijn tegen, ala, maar weet je dan voldoende zeker dat je juist oordeelt? Is er dan wel écht bewezen dat hij fout was?
Nee het is niet kinderachtig, ik vraag om concreet bewijs, en het hele topic escaleert erom, het is een simpele vraag en het antwoord dat wordt maar niet gegeven, het antwoord dat komt is emo gezever.
Laat het duidelijk zijn, als hij fout is wens ik dat er genoeg bewijs op tafel komt dat hem zou kunnen veroordelen, maar we leven hier in een rechtsstaat, dus dan moet er wel voldoende bewijs op tafel liggen.
Zaken als "Hij verdedigt zichzelf alsof hij niks fout heeft gedaan, daarom moet hij extra gestraft worden" is niet rechtsstatelijk, pure willekeur, doodeng eigenlijk dat mensen dat soort dingen denken.
De verdediging vond ik juist uitermate slap. Ze kwamen niet verder dan slappe pogingen om de getuigen in diskrediet te brengen. En ik sta er niet 'emotioneel' in, meestal vind ik de "MeToo" aantijgingen tegen BNers nog al zwak, maar deze zaak en die van Römer lijken me maar al te duidelijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 17:36 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Dat klopt, ze staan er emotioneel in, dat zie je ook aan het schelden, te pas en onpas users "victim blaming" verwijten, etc. Ik zie het niet als een zaak tussen "man" vs. "vrouw" waarbij je onvoorwaardelijk achter de vrouwen moet gaan staan en alles moet geloven ook al klopt het aantoonbaar niet. Zo sta ik er niet in. Men belicht hier vooral een kant van de aangeefsters, dus probeer ik soms ook de kant van de verdediging te belichten om het toch een beetje te nuanceren en balanceren. De verdediging heeft imo het zogenaamd "bewijs" van verschillende kanten weten te ontkrachten. Er is niets waarvan je kan zeggen dat is de smoking gun. Vandaar ook de discussie, anders was het gewoon duidelijk en case closed. De doorgaande discussie op zich is bewijs dat er geen bewijs is.
Ali B. heeft gisteren keihard gelogen dus? Heel slim..quote:Op zaterdag 15 juni 2024 18:44 schreef TheVulture het volgende:
Gezamenlijke verklaring van Ruperti en Jager. Het mag dan allemaal niet intimiderend zijn "bedoeld" maar nu wordt wel bevestigd dat Ruperti op verzoek van Ali contact met Jager heeft opgenomen. Swiers wist dat weer niet
Ook in zijn verdediging toont Ali dus dat dominante intimiderende gedrag door dan maar een andere advocaat te laten bellen met de tegenpartij
https://www.telegraaf.nl/(...)ek-niet-intimiderend
Yupquote:Op zaterdag 15 juni 2024 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ali B. heeft gisteren keihard gelogen dus? Heel slim..
Dit zegt de officier van justitie ( dus niet ik, he?)quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |