Hangt er vooral vanaf wat de strafmaat is. Als hij daadwerkelijke 2-3 jaar de gevangenis in moet snap ik dat hij in beroep zal gaan, in de betreffende bajes zal hij namelijk niet als held worden ontvangen. Integendeel.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het niet logisch is. Ik noem het hier omdat het nieuws is en er eerder over is gespeculeerd. Thijs Römer heeft afgezien van een hoger beroep en Ali B zou dat ook kunnen doen als hij schuldig wordt verklaard.
Zijn reactie toont het dubbele moraal van Ali B aan, dat Ali het zelf niet zo nauw neemt met zijn geloof. Dat maakt zijn verdediging nog zwakker, "ik zou dat niet doen want geloof" blijkt niet uit zijn gedrag. Dat maakt die reactie van hem ontopic. En jou reactie daarop compleet offtopic.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:47 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet hij ook dat soort onzin weglaten. Hij is degene die dat noemt. Als hij dat niet zei, zei ik dit ook niet; simpel toch.
Accepteren van de straf of in hoger beroep gaan (en dan wel of niet vrijgesproken worden) maakt niet zo veel uitquote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hangt er vooral vanaf wat de strafmaat is. Als hij daadwerkelijke 2-3 jaar de gevangenis in moet snap ik dat hij in beroep zal gaan, in de betreffende bajes zal hij namelijk niet als held worden ontvangen. Integendeel.
Heel veel mensen die geen kinderen of kleine kinderen hebben gaan juist vóór of na de schoolvakantie.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De eerste schoolvakantie begint 6 juli, dat is regio Zuid, waar deze rechtbank en rechtszaak sowieso niets mee van doen hebben, de zomervakantie van regio Midden begint 13 juli en die van Noord op 20 juli.
Dus de vakanties beginnen pas na de uitspraak.
Het zou me niets verbazen als dat bommetje dat Ruth Jager gedropt heeft de reden is.
De rechtbank zal dat willen uitzoeken, want dat is nogal van invloed op de zaak, zeker als het waar is, en ik verwacht dat het waar is, want dat is niet alleen intimidatie en bedreiging, maar ook min of meer een schuldbekentenis van Ali B.
Een beetje advocaat zou ook afgeraden hebben om hier überhaupt over te beginnen. En wanneer hij dat wel heeft afgeraden dan toont het aan dat hij zijn cliënt niet in bedwang kan houden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
We hebben het over een man die stelselmatig vrouwen seksueel lastig blijft vallen, blijft intimideren, en bij een rechtszaak begint over zijn geloof. Dan zou er al een korannetje moeten gaan branden. Ik bedoel lampje.
De vraag is niet zozeer of hij aan de bak komt, maar of hij de bak in gaat.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:59 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Accepteren van de straf of in hoger beroep gaan (en dan wel of niet vrijgesproken worden) maakt niet zo veel uit
Links of rechts om: deze droplul komt nooit meer aan de bak
Dat is zijn echte straf
Ik zou me melden bij Ali B. Hij is diegene die zn eigen geloof bespot.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:05 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Oh dus die vrijheid van meningsuiting werkt één kant op? Of onze mening of mond dicht. Klinkt niet zo vrij?
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben niet bekend met Ruth Jager en haar bommetje, wie is dat en wat heeft ze gedropt?
https://www.nu.nl/media/6(...)in-proces-ali-b.htmlquote:Slachtofferadvocaat Ruth Jager zegt onder druk te zijn gezet door raadsman Michael Ruperti zodat Ellen ten Damme haar verklaring zou intrekken in het proces tegen Ali B. Ruperti ontkent dit en zegt tegen NU.nl een klacht in te gaan dienen bij de deken.
De naam van Ruperti, de huidige advocaat van Ridouan Taghi, viel vrijdagmiddag ineens tijdens het slotpleidooi van Ruth Jager, die Ten Damme bijstaat in de zaak tegen Ali B. Jager zei kort geleden te zijn gebeld door Ruperti. Hij zou haar namens Ali B hebben gezegd dat het beter zou zijn voor Ten Damme om haar verklaring in de zedenzaak in te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |