Dag Gidiquote:Markuszower (PVV) toch geen minister, Wilders schuift Marjolein Faber naar voren
Niet Gidi Markuszower, maar zijn collega-Kamerlid Marjolein Faber wordt minister van Asiel en Migratie namens de PVV. Dat meldt Geert Wilders donderdagavond.
"De inhoud van de naslag over Gidi Markuszower was reden om zijn kandidatuur in te trekken", schrijft de PVV-leider. op X. Volgens de NOS gaat het om naslag van de AIVD voor nieuwe bewindspersonen. Daarbij zijn zaken naar voren gekomen "die bezwaarlijk kunnen zijn voor zijn functioneren als minister", meldt de omroep.
RTL Nieuws meldde op basis van bronnen dat Markuszower ook geen PVV-vicepremier in het beoogde kabinet van Dick Schoof wordt. Kamerlid Fleur Agema, de beoogde minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, volgt hem op als vicepremier.
Het ministerschap gaat nu naar Faber, die tot de verkiezingen van vorig jaar fractievoorzitter van de PVV in de Eerste Kamer was. Daarvoor was ze senator en namens de PVV actief in de Provinciale Staten van Gelderland.
Áltijd op je gut feeling vertrouwen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vond hem er al een beetje raar uitzien, zo zie je maar dat je gewoon op je gut feeling moet vertrouwen.
Een vuurwapengevaarlijke gek ja goed ideequote:Op donderdag 13 juni 2024 19:27 schreef Beaurealis het volgende:
Jammer. We hebben een hardliner op dit thema nodig.
Heeft hij iemand neergeschoten, goh dat wist ik nietquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:40 schreef Aberkullie het volgende:
Een vuurwapengevaarlijke gek ja goed idee
Amateurisme dat we kennen van Balkenende 1quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:43 schreef Jippie het volgende:
Zijn voordracht was mij al een raadsel, was vragen om problemen.
Hij heeft geen dubbel paspoort.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:30 schreef Bezsen het volgende:
Een man met dubbele nationaliteit op die post
Een man die actief lid is van een buitenlandse partij
Staatsgevaarlijke gek
Zou ik niet erg vinden. 45-50 zetels voor de PVV, dan gaat de zon niet alleen schijnen, dan krijgen we in de winter ook weer een Elfstedentochtquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:46 schreef Fok-it het volgende:
Verstandig Geert. Anders had je voor Prinsjesdag alweer naar de stembus gekund.
Bij een volgende ronde in combinatie met deze shitshow gaat Geert zelfs met 55 zetels geen meerderheid vindenquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:49 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Zou ik niet erg vinden. 45-50 zetels voor de PVV, dan gaat de zon niet alleen schijnen, dan krijgen we in de winter ook weer een Elfstedentocht
30,45 of 74 zetels. Het zal geen reet uitmaken.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:49 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Zou ik niet erg vinden. 45-50 zetels voor de PVV, dan gaat de zon niet alleen schijnen, dan krijgen we in de winter ook weer een Elfstedentocht
Hij heeft volgens een oud interview zelf geen Israelische nationaliteit. Zijn ouders hadden wel twee paspoorten maar hebben die toen Markus zes jaar werd ingeleverdquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:51 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Bron dat ie z’n Israëlische nationaliteit heeft opgezegd?
Ik kon t namelijk niet vinden
Uit 2010. NRCquote:
Waarom onderhoudt hij dan de vermeende banden met de Mossad als hij geen Israëlische nationaliteit meer bezit?quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uit 2010. NRC
De PVV is tegen een dubbele nationaliteit. Heeft u twee paspoorten?
„Toen ik een jaar of zes was hebben mijn ouders onze dubbele nationaliteit om praktische redenen opgezegd. Wilders heeft mij daar overigens nooit naar gevraagd. Ik vermoed dat ik het zelf een keer ter sprake heb gebracht, omdat ik wist dat het een belangrijk partijstandpunt is.”
Gidi is gewoon niet door de keuring heen gekomen, bijlhout wel, dat is eigenlijk nog treuriger.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dag Gidi
[ afbeelding ]
Hadden ze dat nou echt niet van tevoren kunnen weten? Het breekt wel het record van mevrouw Bijlhout.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:43 schreef thedeedster het volgende:
Marjolein Faber?
Nou, dat gaan nog wat popcorn momentjes worden.
Tuurlijk wel. Komt door Famke en Frens.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
Hier kunnen toch ook de mensen die op PVV gestemd hebben niet vrolijk van worden?
Het zou FOK! kunnen redden. Zit je zo aan de pak hem beet 80.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:27 schreef torentje het volgende:
Krijgen we nu telkens een apart topic of een PVV'er wel of niet in de regering komt?
Postte net een column van Maarten van Roosmalen die in april dit voorspelde. Binnen een minuut verwijderd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:43 schreef thedeedster het volgende:
Marjolein Faber?
Nou, dat gaan nog wat popcorn momentjes worden.
Dan zou ik Ton Elias of Erica Terpstra aanstellen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik denk trouwens dat vervanger Faber de eerste volgende wordt die af gaat vallen.
Was al bezig.quote:
Hij liep met een pistool rond op een feestje, opgepakt en nu komt hij niet door de AIVD screening.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:44 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Heeft hij iemand neergeschoten, goh dat wist ik niet
Neuh, dat is geen AIVD aangelegenheid en was bovendien al ruimschoots bekend bij Wilders.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hij liep met een pistool rond op een feestje, opgepakt en nu komt hij niet door de AIVD screening.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:44 schreef Raw85 het volgende:
Gelukkig is die Marjolein Faber een uiterst normaal type
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |