Dag Gidiquote:Markuszower (PVV) toch geen minister, Wilders schuift Marjolein Faber naar voren
Niet Gidi Markuszower, maar zijn collega-Kamerlid Marjolein Faber wordt minister van Asiel en Migratie namens de PVV. Dat meldt Geert Wilders donderdagavond.
"De inhoud van de naslag over Gidi Markuszower was reden om zijn kandidatuur in te trekken", schrijft de PVV-leider. op X. Volgens de NOS gaat het om naslag van de AIVD voor nieuwe bewindspersonen. Daarbij zijn zaken naar voren gekomen "die bezwaarlijk kunnen zijn voor zijn functioneren als minister", meldt de omroep.
RTL Nieuws meldde op basis van bronnen dat Markuszower ook geen PVV-vicepremier in het beoogde kabinet van Dick Schoof wordt. Kamerlid Fleur Agema, de beoogde minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, volgt hem op als vicepremier.
Het ministerschap gaat nu naar Faber, die tot de verkiezingen van vorig jaar fractievoorzitter van de PVV in de Eerste Kamer was. Daarvoor was ze senator en namens de PVV actief in de Provinciale Staten van Gelderland.
Áltijd op je gut feeling vertrouwen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vond hem er al een beetje raar uitzien, zo zie je maar dat je gewoon op je gut feeling moet vertrouwen.
Een vuurwapengevaarlijke gek ja goed ideequote:Op donderdag 13 juni 2024 19:27 schreef Beaurealis het volgende:
Jammer. We hebben een hardliner op dit thema nodig.
Heeft hij iemand neergeschoten, goh dat wist ik nietquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:40 schreef Aberkullie het volgende:
Een vuurwapengevaarlijke gek ja goed idee
Amateurisme dat we kennen van Balkenende 1quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:43 schreef Jippie het volgende:
Zijn voordracht was mij al een raadsel, was vragen om problemen.
Hij heeft geen dubbel paspoort.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:30 schreef Bezsen het volgende:
Een man met dubbele nationaliteit op die post
Een man die actief lid is van een buitenlandse partij
Staatsgevaarlijke gek
Zou ik niet erg vinden. 45-50 zetels voor de PVV, dan gaat de zon niet alleen schijnen, dan krijgen we in de winter ook weer een Elfstedentochtquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:46 schreef Fok-it het volgende:
Verstandig Geert. Anders had je voor Prinsjesdag alweer naar de stembus gekund.
Bij een volgende ronde in combinatie met deze shitshow gaat Geert zelfs met 55 zetels geen meerderheid vindenquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:49 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Zou ik niet erg vinden. 45-50 zetels voor de PVV, dan gaat de zon niet alleen schijnen, dan krijgen we in de winter ook weer een Elfstedentocht
30,45 of 74 zetels. Het zal geen reet uitmaken.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:49 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Zou ik niet erg vinden. 45-50 zetels voor de PVV, dan gaat de zon niet alleen schijnen, dan krijgen we in de winter ook weer een Elfstedentocht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |