Klopt. Maar is eigenlijk de OP van het vorige topic.quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:53 schreef pyl het volgende:
Dat is de legendarische Frans de Munck, oftewel "De Zwarte Panter". Op de foto is goed te zien waarom hij zo werd genoemd.
Makaayquote:Op donderdag 13 juni 2024 18:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Maar is eigenlijk de OP van het vorige topic.
Noem 5 internationals van Vitesse
Ik had er veel meer moeten vragen.......De Munck, Bosvelt, vd Brom, Sturing.....quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Makaay
Latuheru
Theo Jansen
Vierklau
Hofs
De Stoopquote:Op donderdag 13 juni 2024 18:58 schreef -XOR- het volgende:
Welke controversiele voetbalbestuurder en ondernemer betaalde als voorzitter van FC Amsterdam de spelers voor een groot deel zwart maar betaalde wel de boetes voor die spelers als ze door de belastingdienst gepakt werden?
Dé idd. Van Starlift. Sponsorde ook een volleybalclub.quote:
Fons Groenendijk ?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:23 schreef slaveloos het volgende:
Wie:
Fc den haag
Roda JC
Ajax
Manchester City
Sparta
FC Utrecht?
Knap! Stoop stond ooit in de bestuurskamer te dansen toen ie Fonsie verkocht had!quote:
Hoe heten de twee profvoetballende zoons van Jan van Dijk?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:38 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Knap! Stoop stond ooit in de bestuurskamer te dansen toen ie Fonsie verkocht had!
Dominique ja ik denk dat je gelijk hebt!quote:
Klopt. Trusten.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:41 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Dominique ja ik denk dat je gelijk hebt!
Goodnight tong en mooie wedstrijd morgenquote:
Beetje subjectief, maar je doelt op zijn solo goal tegen Arsenal?quote:Op maandag 24 juni 2024 07:21 schreef tong80 het volgende:
Tegen wie scoorde Ryan Giggs ooit zijn mooiste doelpunt ?
Die bedoel ik. Had in de vraag kunnen hinten, maar was dus niet nodig.quote:Op maandag 24 juni 2024 08:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Beetje subjectief, maar je doelt op zijn solo goal tegen Arsenal?
Verzin gelijk maar een nieuwe vraag. Ik ben daar echt heel slecht in.quote:Op maandag 24 juni 2024 08:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die bedoel ik. Had in de vraag kunnen hinten, maar was dus niet nodig.
Doe ik. Ga daarna wel ff liggen.quote:Op maandag 24 juni 2024 08:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Verzin gelijk maar een nieuwe vraag. Ik ben daar echt heel slecht in.
Erik Gerets.quote:Op maandag 24 juni 2024 08:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Doe ik. Ga daarna wel ff liggen.
Welke Ex-PSVer heeft door ziekte niet lang meer te leven?
Wat is de belangrijkste voorzet van Erik Gerets geweest ?quote:Op maandag 24 juni 2024 09:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Erik Gerets.
Even beter je best doen makker.
Gokje; Die leidde tot de overwinning tegen Benfica in 87/88?quote:Op maandag 24 juni 2024 09:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is de belangrijkste voorzet van Erik Gerets geweest ?
Bij een wedstrijd die in 0-0 eindigde zou dat wel heel knap zijnquote:Op maandag 24 juni 2024 09:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gokje; Die leidde tot de overwinning tegen Benfica in 87/88?
Vandaar 'gokje'. Ik wist die uitslag niet eens.quote:Op maandag 24 juni 2024 09:41 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Bij een wedstrijd die in 0-0 eindigde zou dat wel heel knap zijn
Tegen Nederland voor de WK kwalificatie dan?quote:
Vanaf 4:00 is het te zien. Daarvoor is ook interessant. Ik kon het niet meer aanzien en liep naar de keuken. En hoorde dat de Belgen scoorden. Fucking Beenhakkert weer met één van z'n faalmomenten. Helaas was van Basten geblesseerd, die scoorde dat jaar 37 doelpunten. Houtman verving hem. En die werd weer vervangen door van Loen, die ging mee lopen verdedigen. Beenhakkert haalde hem zelfs naar Ajax.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:37 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Tegen Nederland voor de WK kwalificatie dan?
Rode vuurtoren?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 06:23 schreef tong80 het volgende:
Waar werd John van Loen mee vergeleken toen hij bij Anderlecht speelde ?
Ook. Maar Bij Anderlecht werd ie een L..........quote:
Lantaarnpaal? (als dit 'em is dan kende ik hem nog niet)quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook. Maar Bij Anderlecht werd ie een L..........
Dat is 'm zeker.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:19 schreef stokj het volgende:
[..]
Lantaarnpaal? (als dit 'em is dan kende ik hem nog niet)
Danny Hesp. Door sliding van Fred van den Hoorn van Den Bosch in de Vliert. Werd in de leader van Studio Sport gebruikt tot Hesp vroeg of dat er uit kon.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:49 schreef stokj het volgende:
Dankzij de blessure van welke speler moest Frank de Boer debuteren in het eerste van Ajax als speler
quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Danny Hesp. Door sliding van Fred van den Hoorn van Den Bosch in de Vliert. Werd in de leader van Studio Sport gebruikt tot Hesp vroeg of dat er uit kon.
Carlos Valderrama en Arno Vermeulen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:37 schreef tong80 het volgende:
Wie werd de witte Gullit genoemd en wie de witte Socrates ?
Eerste is goed tweede is een andere "witte" Dus nu met aanvulling twee "wittes"quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:05 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Carlos Valderrama en Arno Vermeulen.
Witte Socrates is Arnold Scholtenquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eerste is goed tweede is een andere "witte" Dus nu met aanvulling twee "wittes"
Precies.quote:Op donderdag 27 juni 2024 23:30 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Witte Socrates is Arnold Scholten
Bosvelt ?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:37 schreef Boezeidekoe het volgende:
Welke speler had als bijnaam Kareltje in zijn begintijd als international van oranje?
Kuijt ?quote:
Sorry dacht Boskamp te lezen ipv Bosvelt. Dan is het het een jaar of 20-25 eerder, begin jaren '80quote:
Van Breukelen ?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:43 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Sorry dacht Boskamp te lezen ipv Bosvelt. Dan is het het een jaar of 20-25 eerder, begin jaren '80
Iets met z'n kin ? Of Aalberts ?quote:
Nee hij werd veel in het gezelschap gesignaleerd van Karel Jansen van de VVCS. Vandaar "Kareltje"quote:
En was jarenlang trainer van FC Hilversum, alle voetbaltrainer cliches waren op hem van toe passing.quote:Op woensdag 17 juli 2024 08:13 schreef tong80 het volgende:
Welke Karel was ooit rechtsbuiten van Ajax ?
Waarom post je de naam dan nietquote:Op donderdag 18 juli 2024 13:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En was jarenlang trainer van FC Hilversum, alle voetbaltrainer cliches waren op hem van toe passing.
Juist geen makkelijke vraag. Geef nou maar het antwoord.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 02:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Te makkelijke vraag. Laat ik graag aan anderen over...
Je hebt het juistquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Boh, pittige vraag. Ik zou voor onze Amerikaanse Willem II speler Earnie gaan.
Was dat Martin Palermo?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:52 schreef tong80 het volgende:
Wie miste ooit drie strafschoppen in één wedstrijd (90 minuten) ?
Zekerquote:
René van Rijswijk ?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wie stond er, niet geheel terecht, bekend als "De spits zonder doelpunten"?
Publiekslievelingen zijn doorgaans de betere voetballers. Anders wel de harde werkers op het middenveld of de granieten verdedigers, de sloten op de deur. Daarom is de ongekende populariteit van René van Rijswijk bij zijn clubs zo opmerkelijk.quote:
Iedere bonskoots van San Marino (als je de WK kwalificatie meerekent).quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:07 schreef tong80 het volgende:
Welke coach heeft 7 WK-wedstrijden achter elkaar niet gewonnen ?
Ik bedoel wedstrijden op een WK.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Iedere bonskoots van San Marino (als je de WK kwalificatie meerekent).
Is geen Nederlander, of wel?quote:
Nederlanderquote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Is geen Nederlander, of wel?
Leo Beenhakker wellichtquote:
Correct.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:28 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Leo Beenhakker wellicht
In 1990 met Oranje en in 2006 met Trinidad?
Meidricher ? Ze heetten namelijk eerst Meidrigerquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:43 schreef Bomenverzameling het volgende:
Waar staat de M voor in de naam van MSV Duisburg
Correctquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Meidricher ? Ze heetten namelijk eerst Meidriger
Vorig jaar mooi artikel in De Staantribune met Kees Bregman. Speelde bij MSV toen ze in de jaren 70 Europees voetbal speelden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:02 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Correct
Meidericher om iets preciezer te zijn, maar dus goed who cares
Dat (Meiderich) was toen nog een zelfstandige gemeente. Later kwam het bij Duisburg.
Club is wel afgezakt. Speelt dit seizoen op het vierde niveau
1sten FC Unterhosenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:08 schreef tong80 het volgende:
Wat is de slechtste club ooit in de Bundesliga?
Warmquote:
Dat van Schalke weet ik niet. Tasmania klopt. Zit een heel verhaal achter hun ene jaar in de Bundesliga. Heb er nog een briljante column voor de FP over geschreven.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:35 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Tasmania Berlin, en daarna Schalke.
Andy Brehme?quote:Op zondag 25 augustus 2024 14:12 schreef tong80 het volgende:
Wie en hoe scoorde het doelpunt van de "vorige" eeuw in Duitsland?
Nee, hij leeft nog. Werd gekozen omdat-ie mooi was, niet om het belang.quote:
Madjer was het vast niet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 14:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, hij leeft nog. Werd gekozen omdat-ie mooi was, niet om het belang.
Een Fallruckziehe van Fischer??quote:Op zondag 25 augustus 2024 14:12 schreef tong80 het volgende:
Wie en hoe scoorde het doelpunt van de "vorige" eeuw in Duitsland?
Klopt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:56 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Een Fallruckziehe van Fischer??
Klaus Allofs en Alan Shearer?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:28 schreef tong80 het volgende:
Noem twee spelers die ooit een hattrick scoorden tegen Nederland.
Goed.quote:
Elia ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 06:24 schreef -XOR- het volgende:
Van welke 2-voudig Nederlands international was dit de clubcarriere?
2001–2006 Feyenoord
2003–2004 Excelsior (huur)
2004-2004 Feyenoord
2004–2005 De Graafschap (huur)
2005-2006 Cardiff City (huur)
2005–2008 Cardiff City
2008–2012 Celtic
2012–2013 Real Zaragoza
2013–2018 Sheffield Wednesday
2018–2019 Sunderland
Dat was geen verdediger, maat.quote:
Ik gok maar wat. Heb ook geen idee verder.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 06:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat was geen verdediger, maat.
Blanke gozer. Ik had een vermoeden en zocht het op. Dus ik doe niet meer mee.
Initialen ?quote:
G.... L......quote:
Landzaatquote:Op zondag 1 september 2024 12:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
G.... L......
puntjes komen overeen met het aantal overige letters.
Glen Loovens ?quote:
correct. vergeten international.quote:
Een oh-jaatje.quote:
Correct.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:00 schreef Zorro het volgende:
Ik herinner me het vliegtuigincident (tenminste dat denk ik): Willem Kieft
Aangezien ik er heel slecht in ben: Laat je vooral niet tegenhouden om een nieuwe vraag te plaatsen als je wil.quote:
Net als Bordeaux een mooi Europees verleden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:31 schreef Zorro het volgende:
Bordeaux en Pisa. De derde moet ik even schuldig blijven.
Dat zijn uiteraard: Bordeaux, Pisa en het mooie Torinoquote:Op vrijdag 6 september 2024 08:52 schreef tong80 het volgende:
Voor welke 3 clubs speelde Kieft in het buitenland ?
Zeker......quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:41 schreef MeestervanDijk79 het volgende:
[..]
Dat zijn uiteraard: Bordeaux, Pisa en het mooie Torino
Ach, maar natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:41 schreef MeestervanDijk79 het volgende:
[..]
Dat zijn uiteraard: Bordeaux, Pisa en het mooie Torino
Die doodschop van Gillhaus was klassequote:Op vrijdag 6 september 2024 18:15 schreef tong80 het volgende:
Na de kwartfinale tegen Bordeaux met PSV, werd Ronald Koeman voor één wedstrijd geschorst in EC1 1988. Waarom?
Inderdaad. Tegen Tigana.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die doodschop van Gillhaus was klasse
Goed natuurlijk. Welke oud-spelers van Excelsior zijn trainer van Feijenoord geweest ?quote:
Wilde Rob Jacobs zeggen maar die is als oud Feyenoord speler trainer van Excelsior geweest. Net andersom 😝quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Goed natuurlijk. Welke oud-spelers van Excelsior zijn trainer van Feijenoord geweest ?
Ik kwam op de vraag door een interview dat ik gisteren met hem zag op TV-Rijnmond.quote:Op zondag 13 oktober 2024 05:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wilde Rob Jacobs zeggen maar die is als oud Feyenoord speler trainer van Excelsior geweest. Net andersom 😝
Mario Been is wel speler van Excelsior geweest en trainer van Feyenoord......quote:Op zondag 13 oktober 2024 06:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kwam op de vraag door een interview dat ik gisteren met hem zag op TV-Rijnmond.
Ik wist niet meer dat-ie bij Excelsior heeft gespeeld.quote:Op zondag 13 oktober 2024 07:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mario Been is wel speler van Excelsior geweest en trainer van Feyenoord......
Mario Jardel?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:39 schreef -XOR- het volgende:
Welke speler werd rond de eeuwwisseling 5 keer topscorer van Portugal en won 2 keer de Europese Gouden Schoen?
Viera ?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:44 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ook maar een simpele dan
Van welke speler is dit de loopbaan?
1991–1992 Reims 5 (2)
1992–1993 Metz B 23 (5)
1993–1998 Metz 162 (43)
1998–2000 Marseille 66 (8)
2000–2006 Arsenal 189 (62)
2006–2010 Villarreal 103 (13)
2010–2011 Aston Villa 9 (0)
2014–2015 Goa 8 (1)
Pires dan ?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:45 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee, wel een andere Fransman
Bertus de Harder bij Bordeaux?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:48 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlander werd in Frankrijk voetballer van het jaar? Bonus bij welke club ?
Club is goed.quote:
Ik dacht dat-ie bij St. Ettiene en Bordeaux had gespeeld. Me bad.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:57 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik zou denken Kees Reijvers, maar dan snap ik Bordeaux niet
Willie Janssenquote:
Goed Bos.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:56 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Willie Janssen
Zijn zoon was/ is ook prof en zijn dochter werkt voor ESpN
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
Noem de drie landen die niet uit Europa/Zuid Amerika komen die de op een WK bij de mannen de top 4 haalden..Marokko in 2022. Zuid Korea in 2002.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ennnnnnn ik denk ergens de VS in het begin.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Marokko in 2022. Zuid Korea in 2002.
Ennnnnnn ik denk ergens de VS in het begin.
Nee, die speelde in het zuiden.quote:
Ja had het zelf al nagekeken, wel grappig dat ze zelfde geboortejaar hebbenquote:Op zondag 27 oktober 2024 19:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, die speelde in het zuiden.
Hint, één van zijn vorige clubs heeft nu een spits met bijna dezelfde achternaam. Je spreekt het hetzelfde uit.
Ha ha.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja had het zelf al nagekeken, wel grappig dat ze zelfde geboortejaar hebben
Ook niet.quote:
Jimmy Calderwood?quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:01 schreef tong80 het volgende:
XXXXX(Liverpool, 6 maart 1957) is een voormalige Engelse voetballer die in zijn actieve loopbaan uitsluitend in het Nederlandse betaald voetbal speelde.
XXXXX is afkomstig uit de omgeving van Liverpool. Hij speelde in zijn jeugd voor de vereniging Oyster Martyrs uit de Liverpoolse suburb Croxteth. XXXXXkwam op zijn twintigste naar Nederland om in de bouw te werken. Hij vestigde zich in Groningen en meldde zich aan bij amateurvereniging Velocitas. Daar werd hij ontdekt door SC Veendam, dat uitkwam in de Eerste divisie. Hij speelde ook voor FC Twente, De Graafschap, PEC Zwolle en Cambuur.
Wie is ?
Dat kan Is al een tijdje geleden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nooit van de beste man gehoord.
Abe van den Ban ?quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Welke Haarlem speler had een grote kenmerkende snor ?
Ik ga er vanuit dat hij met pensioen isquote:
Ik ook.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat hij met pensioen is
Sigarenzaak?quote:Op donderdag 7 november 2024 17:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ook.Verkeerd geformuleerd. Wat ging hij doen na het voetballen. Twee mogelijkheden.
Mod?quote:
Mensen die op 14 oktober jarig zijn mogen dat niet worden.quote:
Dir krijgen een ban Van Abe.quote:Op donderdag 14 november 2024 16:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mensen die op 14 oktober jarig zijn mogen dat niet worden.
Precies.quote:
Nottingham Forrest ?quote:Op woensdag 20 november 2024 19:45 schreef slaveloos het volgende:
Van welk team heten de supporters Bushwackers?
Sunderland?quote:Op woensdag 20 november 2024 19:45 schreef slaveloos het volgende:
Van welk team heten de supporters Bushwackers?
Hintjequote:
Niet de meest lieve supportersquote:
Milwall ?quote:
Tuurlijk!!!quote:
Behangkoning... Met quote nuquote:Op zondag 24 november 2024 07:25 schreef tong80 het volgende:
Wat is de bijnaam van John van Zweden ?
Correct. Deze week z'n boek gelezen. Geen leuk persoon. Er wordt meer gevochten dan gevoetbald, en over een dode vriend na schietpartij besteedt ie één zinnetje. Hij vindt zichzelf heeeeeel interessant. Het type dat ik het liefst ontwijk. Geld doet me niks. Mag ie hebben.quote:
Ik wil het ook lezen. Het feit dat ie nooit geld in fc den haag heeft willen pompen zegt mij genoeg over zijn persoon, maar ben wel benieuwd naar hemquote:Op zondag 24 november 2024 11:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Correct. Deze week z'n boek gelezen. Geen leuk persoon. Er wordt meer gevochten dan gevoetbald, en over een dode vriend na schietpartij besteedt ie één zinnetje. Hij vindt zichzelf heeeeeel interessant. Het type dat ik het liefst ontwijk. Geld doet me niks. Mag ie hebben.
Het is boeiend. Maar was paar keer van plan het weg te leggen. Ook dat anti Ajax gedoe. Ajax of Amsterdam niet uitspreken. Zo kinderachtig. Maar het leest makkelijk en snel weg.quote:Op zondag 24 november 2024 14:35 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Ik wil het ook lezen. Het feit dat ie nooit geld in fc den haag heeft willen pompen zegt mij genoeg over zijn persoon, maar ben wel benieuwd naar hem
Wilden niet tegen Israël spelen ?quote:Op zondag 24 november 2024 14:41 schreef slaveloos het volgende:
Waarom trok het Indiase voetbalelftal zich ooit terug voor een WK?
Omdat ze op voetbalschoenen moesten spelen?quote:Op zondag 24 november 2024 14:41 schreef slaveloos het volgende:
Waarom trok het Indiase voetbalelftal zich ooit terug voor een WK?
Anti Ajax is geen probleem maar dat kinderachtige gedoe is soms wat vermoeiendquote:Op zondag 24 november 2024 16:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is boeiend. Maar was paar keer van plan het weg te leggen. Ook dat anti Ajax gedoe. Ajax of Amsterdam niet uitspreken. Zo kinderachtig. Maar het leest makkelijk en snel weg.
Mochten niet blootvoets spelen zoals ze gewend waren. Heb het even opgezocht, was 1950quote:Op zondag 24 november 2024 16:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Omdat ze op voetbalschoenen moesten spelen?
Weet dat dit het verhaal was, maar ook ooit gelezen dat er meer was.
Dat bedoel ik te zeggen.quote:Op zondag 24 november 2024 16:53 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Anti Ajax is geen probleem maar dat kinderachtige gedoe is soms wat vermoeiend
DWS, FC Twente, Rapid JC en BVV ?quote:Op zondag 24 november 2024 16:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Welke 4 clubs zijn slechts 1 keer landskampioen geworden in Nederland?
Limburgia en Haarlem ?quote:Op zondag 24 november 2024 17:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Door Wilskracht Sterk en FC Twente zijn correct.
DOS natuurlijk. En Sparta ? Omdat je naar een bekende naam vraagt lijkt me door je laatste post.quote:Op zondag 24 november 2024 17:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee, komop Tong. Jij weet deze.
Och ja. Met die bekende spits.quote:Op zondag 24 november 2024 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
DOS natuurlijk. En Sparta ? Omdat je naar een bekende naam vraagt lijkt me door je laatste post.
Exact en exact.quote:Op zondag 24 november 2024 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
DOS natuurlijk. En Sparta ? Omdat je naar een bekende naam vraagt lijkt me door je laatste post.
De mooiste was Michel Valke tegen Oostenrijk. Malen onlangs nog, volgens mij van Tiggelen ook een keer, Mar die weet ik niet zekerquote:Op maandag 25 november 2024 17:19 schreef tong80 het volgende:
Noem 3 spelers die ooit een eigendoelpunt maakten in Oranje
Valke is goed. Daardoor gingen we later niet naar het WK-82. Oh ja, Malen. Van Tiggelen kan ik me niet herinneren. 2 van de eigen doelpunten vielen wel op een WK. Het grappige is dat ze op hetzelfde WK van het eigendoelpunt, ook nog een doelpunt bij de tegenstanders scoorden. Notabene als verdedigers.quote:Op maandag 25 november 2024 22:12 schreef slaveloos het volgende:
[..]
De mooiste was Michel Valke tegen Oostenrijk. Malen onlangs nog, volgens mij van Tiggelen ook een keer, Mar die weet ik niet zeker
Ernie Brandts toch onder andere ??quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Valke is goed. Daardoor gingen we later niet naar het WK-82. Oh ja, Malen. Van Tiggelen kan ik me niet herinneren. 2 van de eigen doelpunten vielen wel op een WK. Het grappige is dat ze op hetzelfde WK van het eigendoelpunt, ook nog een doelpunt bij de tegenstanders scoorden. Notabene als verdedigers.
Klopt. Op het WK-78 in de halve finale tegen Italië. In de eerste helft maakte hij een sliding terwijl Piet Schrijvers uit z'n doel kwam. Brands passeerde Schrijvers, maar hij blesseerde hem ook. Daardoor moest Jan Jongbloed helaas de finale keepen. Er wordt vaak gezegd dat we toen Jan van Beveren misten, maar Schrijvers werd nog harder gemist in de finale. Brands scoorde in de tweede helft met een grandioze pegel wel in het goede doel.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:41 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ernie Brandts toch onder andere ??
Ijsland ? Ik zocht eigenlijk nog Ruud Krol op WK-74.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:05 schreef Bomenverzameling het volgende:
Wat is op dit moment het hoogst geplaatste land op de FIFA wereldranglijst (Mannen) dat nog nooit aan een WK heeft deel genomen?
Er waren er al drie genoemd. Dus ik dacht dat de volgende vraag wel konquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ijsland ? Ik zocht eigenlijk nog Ruud Krol op WK-74.
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik naar het antwoord zocht, maar die heeft nog een aantal landen boven zich.quote:
Venezuela ?quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:10 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik naar het antwoord zocht, maar die heeft nog een aantal landen boven zich.
Het land wat ik zoek ligt niet in Europa
quote:
Volgens mij de speler van het wel of niet doelpunt in de finale tegen West-Duitsland. Sir Geoff Hurstquote:Op dinsdag 26 november 2024 18:56 schreef tong80 het volgende:
Er leeft nog 1 speler van Engeland WK-66. Welke speler ?
Correct.quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:23 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Volgens mij de speler van het wel of niet doelpunt in de finale tegen West-Duitsland. Sir Geoff Hurst
In welke stad staat het stadion met de naam van die grensrechter die dat doelpunt goedkeurde en noem 1 bespeler (club) van dat stadion?quote:
Tiblisi ? Dynamo Tiblisi. Oude club van Kipiani.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:39 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
In welke stad staat het stadion met de naam van die grensrechter die dat doelpunt goedkeurde en noem 1 bespeler (club) van dat stadion?
Nee, je zit ook in het verkeerde landquote:Op dinsdag 26 november 2024 21:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tiblisi ? Dynamo Tiblisi. Oude club van Kipiani.
Hij heet Bachramov. Nog een column over geschreven. Dit wordt een Oh-jaatje.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee, je zit ook in het verkeerde land
Dan moet het Baku zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee, je zit ook in het verkeerde land
Dat klopt en nu nog het tweede deel van de vraagquote:
Ararat Erewan ? Is een naam die me in bed te binnen schoot.quote:Op dinsdag 26 november 2024 23:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Dat klopt en nu nog het tweede deel van de vraag
Dat is een ploeg uit Armenië. Baku ligt in Azerbeidzjanquote:Op woensdag 27 november 2024 10:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ararat Erewan ? Is een naam die me in bed te binnen schoot.
Te recent voor mij.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ajax heeft er vorige maand nog gespeeld
Eerste letters ?:)quote:Op woensdag 27 november 2024 12:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ajax heeft er vorige maand nog gespeeld
Quarnobag Astania ?quote:
Qarabagquote:
Hoe heet de scheidsrechter uit die WK-66 finale Engeland-West-Duitsland en eventueel uit welk land ?quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:39 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
In welke stad staat het stadion met de naam van die grensrechter die dat doelpunt goedkeurde en noem 1 bespeler (club) van dat stadion?
Die kwam in ieder geval uit de voormalige Sovjet-Unie, volgens mij uit Azerbeidjan.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe heet de scheidsrechter uit die WK-66 finale Engeland-West-Duitsland en eventueel uit welk land ?
Nee, de grensrechter bedoel je. Die hebben we net behandeld. Deze komt uit Europa.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die kwam in ieder geval uit de voormalige Sovjet-Unie, volgens mij uit Azerbeidjan.
Zwitser.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die kwam in ieder geval uit de voormalige Sovjet-Unie, volgens mij uit Azerbeidjan.
quote:
Dieuwertje Blok?quote:
Die zocht ik.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:45 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
[..]
Dieuwertje Blok?
Nee zal wel Dienst zijn
Twente toch, in de adelaarshorst.quote:
Klopt.quote:
Lok Leipzig en FC Magdenburg ? Truste....Tot merrege........quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:18 schreef -XOR- het volgende:
Welke twee Oost-Duitse clubs speelden ooit een Europese finale?
Lokomitiv Leipzig is in ieder geval al goed. Goedenacht!quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Lok Leipzig en FC Magdenburg ? Truste....Tot merrege........
Carl Zeiss Jena.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lokomitiv Leipzig is in ieder geval al goed. Goedenacht!
Klein hintje ?quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wie is de laatste voetballer met precies 1 interland bij Oranje?
Timber ?quote:
Kan ze niet uit elkaar houden qua naam, maar ik bedoel die van Arsenal.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 07:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan ze niet uit elkaar houden qua naam, maar ik bedoel die van Arsenal.
Dan die anderequote:
Rentchquote:Op zondag 19 januari 2025 14:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
21 November 2023 tegen Gibraltar.
Bijlow ?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nee.
Het is echt wel te raden hoor. Anders kom ik later nog met een hint.
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 08:00 schreef mitt het volgende:
Welke namen ontbreken?
Van der Sar, (Silooij.), Blind, F de Boer (67,Kreek), Bogarde, R. De Boer (91, Reuser), Litmanen, Davids, Finidi, Kanu, (Musampa) (46, Kluivert)
Finale CL Ajax - Juventus
Silooy en Musampa goed.quote:
Van Vossen ?quote:
Nopequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |