quote:De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30
Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.
De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.
Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.
Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.
Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”
Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”
Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.
Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.
https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/
'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.'Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent.
quote:Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.
B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".
Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding
Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.
Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.
'Jij duldt geen nee'
Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."
"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'
Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.
"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."
Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen
Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."
'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'
Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."
Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.
Aan de andere kant is het ook niet ongewoon dat een situatie die misschien niet helemaal OK was, maar nog wel binnen de grenzen van het aanvaardbare zou liggen, door dergelijke gesprekken opgeblazen en uit verband gerukt wordt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf is het helemaal niet ongewoon of raar dat er na een gesprek met iemand anders wordt gedacht over wat er is gebeurd. Veel slachtoffers van misbruik zoeken eerst bij zichzelf, denken dat het onzinnig is dat ze er iets naars bij voelen, stoppen dat weg, doen alsof alles oké is. Dat stemmetje in je achterhoofd dat zegt dat het niet oké was, wordt genegeerd. Pas als je in gesprek met een ander bent en diegene verwoordt jouw stemmetje hardop, wordt pas serieus gedacht dat je gevoel wél goed is en je niet oké bent met wat er is gebeurd.
Het is gewoon een feit dat de mening van mensen verandert door de omgeving. Als iemand tijdens de daad vond dat er niet veel aan de hand was, dan was er niet veel aan de hand. Laten we er niet omheen lullen en gaan rechtpraten wat krom is en ieder vermeend slachtoffer gelijk gaan geven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook niet ongewoon dat een situatie die misschien niet helemaal OK was, maar nog wel binnen de grenzen van het aanvaardbare zou liggen, door dergelijke gesprekken opgeblazen en uit verband gerukt worden.
Het is onder aan de streep een hele dunne lijn om op te balanceren. Ik ben heel blij dat ik niet op de stoel van de rechter hoef te zitten.
Nu maak jij ervan ‘iemand vond tijdens de daad dat er niet veel aan de hand was’, terwijl Miss Sly praat over gedrag van misbruikslachtoffers waarbij wel degelijk iets aan de hand was.quote:
quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft iemand een mooie samenvatting?
Het is nog de vraag of dat Naomi was of een ander meisje.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:55 schreef KnalPoenani het volgende:
Op zich vind ik het dan wel weer opmerkelijk dat die Naomi zich blijkbaar later pas realiseerde dat het niet oké was wat er gebeurd was maar dat die nieuwe getuige van vandaag zei dat ze een meisje naar het station heeft gebracht die zei dat ze verkracht was. Blijkbaar realiseerde ze zich toch wel gelijk dat het niet oké was geweest als ze toen zelf al het woord verkracht heeft gebruikt.
Dat is waar maar het lijkt mij helemaal onwaarschijnlijk dat er die avond 2 meisjes apart van elkaar huilend bij de bushalte hebben gezeten (zeggende dat ze verkracht zijn door Ali) en die dan allebei door iemand op de fiets naar het station zijn gebracht.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is nog de vraag of dat Naomi was of een ander meisje.
Ik reageerde op de opmerking van @Danny dat het raar zou zijn. Dat is helemaal niet per definitie waar voor misbruikslachtoffers. Als dit meisje is overkomen wat ze zegt, is het helemaal niet vreemd dat ze dat eerst niet heeft willen/kunnen zien en dat pas heeft aanvaard voor zichzelf na een gesprek met een ander.quote:
Mensen zijn zelfs in staat misbruik volkomen te vergeten.quote:
Ali B heeft nooit wat in de gaten gehad dat er wat mis was, dus wàs er niets misquote:
Het is een compliment.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit vind ik een ongepaste reactie.
<Nope> ik wil je wel weer eens horen als straks vrijspraak volgt. Ben je dan wel team Ali B of hebben de slachtoffers ongeacht wat voor uitspraak dan ook altijd gelijk?quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mensen zijn zelfs in staat misbruik volkomen te vergeten.
Door verdringing.
En dan kan het toch ineens weer worden getriggerd.
En komt er (misschien) een rechtszaak van.
Ja kom nou, als je het 20 jaar lang vergeten was, dan was het dus ook niet zo erg en zeker geen misbruik.
Volgende zaak graag.
<Nope>
Door alle verklaringen, kunnen we wel stellen dat Ali B geen frisse jongen is, ook als de rechtbank oordeelt dat hij niet zó onfris is dat je verkrachting kan bewijzenquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
<Nope> ik wil je wel weer eens horen als straks vrijspraak volgt. Ben je dan wel team Ali B of hebben de slachtoffers ongeacht wat voor uitspraak dan ook altijd gelijk?
Want dat is vaak de teneur hier en wee je gebeente als je er tegenin durft te gaan.
Dat was en is mijn punt helemaal niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
<Nope> ik wil je wel weer eens horen als straks vrijspraak volgt. Ben je dan wel team Ali B of hebben de slachtoffers ongeacht wat voor uitspraak dan ook altijd gelijk?
Want dat is vaak de teneur hier en wee je gebeente als je er tegenin durft te gaan.
Eh, als er gewoon meer bewijs zou zijn dan wordt ie alsnog veroordeeld hoor...quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:47 schreef quirina het volgende:
Ali Is wel slim. Hij heeft de taktiek van Mark Rutte overgenomen “ daar heb ik geen actieve herinnering aan”
Gewoon volhouden dat je je niet kan herinneren of leugens roepen en zo kom je vrij!
Oh jij weet de uitspraak al?quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:47 schreef quirina het volgende:
Ali Is wel slim. Hij heeft de taktiek van Mark Rutte overgenomen “ daar heb ik geen actieve herinnering aan”
Gewoon volhouden dat je je niet kan herinneren of leugens roepen en zo kom je vrij!
Tsja zo werkt rechtspraak. Je hebt bewijs nodig en je hoeft niet aan je eigen veroordeling mee te werken.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:47 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat hij gewoon vrijgesproken wordt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh jij weet de uitspraak al?
Luister en huiver:quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:54 schreef Alpha0 het volgende:
Heeft ten Damme zich nu wel of niet laten pakken door Ali?
Op basis van mijn eigen vriendenkring kan ik zeggen: dat laatste is helaas waar.quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik reageerde op de opmerking van @:Danny dat het raar zou zijn. Dat is helemaal niet per definitie waar voor misbruikslachtoffers. Als dit meisje is overkomen wat ze zegt, is het helemaal niet vreemd dat ze dat eerst niet heeft willen/kunnen zien en dat pas heeft aanvaard voor zichzelf na een gesprek met een ander.
Neemt niet weg dat het natuurlijk ook gebeurt dat iemand door spijt een misbruikverhaal ophangt. Toch gebeurt dat niet zo vaak als veel mannen willen (doen) geloven. Het merendeel van de vrouwen maakt in haar leven op een of andere manier seksueel grensoverschrijdend gedrag mee.
Dus iemand wordt veroordeeld wegens verkrachting, en jij maakt daarvan ‘omdat de sex niet ging zoals de dames wilde’.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:04 schreef sturmpie het volgende:
Er is 'n Utrechtste student tot 2 jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat vrouwen hem beschuldigd hebben van verkrachting omdat hij niet stopte als er STOP gezegd werd tijdens de sex.
https://www.nu.nl/misdaad(...)ngen-in-utrecht.html
omdat de sex niet ging zoals de dames wilden.
je zou bijna zeggen dat het beter en veiliger is voor mannen om geen sex met vrouwen te hebben want als je 't verkeerd doet ga je de cel in
Het is dan ook behoorlijk verkeerd om als je bedpartner wil stoppen met de seks je gewoon doorgaat.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:04 schreef sturmpie het volgende:
Er is 'n Utrechtste student tot 2 jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat vrouwen hem beschuldigd hebben van verkrachting omdat hij niet stopte als er STOP gezegd werd tijdens de sex.
je zou bijna zeggen dat het beter en veiliger is voor mannen om geen sex met vrouwen te hebben want als je 't verkeerd doet ga je de cel in
De laatste zin is voor mij te ingewikkeld om te begrijpen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:04 schreef sturmpie het volgende:
Oh, dit had ik nog niet gezien.quote:
AliB wilde graag gefilmd worden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oh, dit had ik nog niet gezien.
Echt bizar ook zo voor de rechter, vol in beeld.
Dan wordt nog maar eens duidelijk wat voor professionals rechters in Nederland zijn.
Ik heb geen idee wanneer iets afdoende bewezen is, maar op mij komt de verklaring van het slachtoffer wel echt overtuigend over.
Moedig van Ellen ook dat ze alsnog naar voren is gekomen met haar verhaal.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dan wordt nog maar eens duidelijk wat voor professionals rechters in Nederland zijn.
Ik heb geen idee wanneer iets afdoende bewezen is, maar op mij komt de verklaring van het slachtoffer wel echt overtuigend over.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)elijk-victim-blamingquote:Doodsbedreigingen voor Jill Helena, zo schadelijk is victim blaming
Ze zou het voor het geld doen, ze is ongeloofwaardig en waarom doet ze nu pas eigenlijk aangifte? Het zijn een paar voorbeelden van reacties die gisteren binnenkwamen op de slachtofferverklaring van Jill Helena in de rechtszaak tegen Ali B. Hoe schadelijk is victim blaming voor slachtoffers?
De rechtszaak tegen rapper Ali B, die verdacht wordt van twee aanrandingen en twee verkrachtingen, begon gisteren in de rechtbank in Haarlem. De artiest las een verklaring voor waarin hij de aantijgingen ontkent. Op diverse momenten was Ali zichtbaar emotioneel.
Na de verklaring van Ali volgden de slachtofferverklaringen. De drie vermeende slachtoffers maakten daarna gebruik van hun spreekrecht. Zangeres Jill Helena las als enige zelf haar verklaring voor: - video-
Ze kon rekenen op veel steunbetuigingen, maar daarnaast volgden er ook veel negatieve reacties op haar verklaring. In haar DM’s op Instagram werd ze onder meer uitgescholden voor 'hoer' en ze ontving ook doodsbedreigingen. Deze negatieve reacties komen vaak voor bij slachtoffers van seksueel misbruik, zegt Ellen de Ruiter, woordvoerder van Centrum Seksueel Geweld.
"75 procent van de mensen die naar buiten komt met een verhaal over seksueel misbruik, krijgt te maken met victim blaming. Het komt vaak zelfs van mensen in je persoonlijke kring. Ze stellen je vragen als: 'waarom ben je niet weggegaan?' en 'waarom heb je dat jurkje aangetrokken?'"
Juist dit soort reacties kunnen voor slachtoffers van seksueel misbruik schadelijk zijn, stelt De Ruiter. Volgens haar gaan slachtoffers zich hierdoor juist terugtrekken, durven vaak niet (meer) te praten over wat ze hebben meegemaakt en zoeken geen professionele hulp. "Dat kan ook weer allerlei gevolgen hebben op alle mogelijke levensgebieden. Dan kan je denken aan psychische problematiek, zelfbeschadiging, drugsgebruik, werkloosheid en schuldproblematiek. Of iemand steun krijgt, is ontzettend belangrijk voor zijn of haar herstel."
Ongemak
De negatieve reacties die op de verklaring van Jill Helena komen zijn ook voor een deel te verklaren door het ongemak rondom seksueel misbruik, zegt De Ruiter. "We kijken er liever voor weg. Als er dan zo’n verhaal naar buiten komt, weten we vaak ook niet hoe we erop moeten reageren."
Daarnaast speelt volgens haar ook een rol dat de verdachte vaak een bekende is van het slachtoffer. "Vaak hoor je dan reacties als ongeloof omdat het zo’n lieve man zou zijn bijvoorbeeld. Mensen durven dan ook niet in te zien dat anderen in onze eigen omgeving in staat zijn om dit soort dingen te doen. Het is dus niet heel gek dat er sommige mensen zo reageren, maar het is wel heel kwalijk en schadelijk voor het slachtoffer."
De Ruiter adviseert mensen vooral om helpend te reageren wanneer iemand naar buiten komt met zijn of haar ervaring over seksueel misbruik. "Probeer te luisteren en je oordeel buiten te houden. Laat de persoon zijn of haar verhaal doen zonder meteen waaromvragen te stellen en te oordelen."
Alleen dat laatste stukje al, maakt de verklaring van haar juist ook heel geloofwaardig.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Moedig van Ellen ook dat ze alsnog naar voren is gekomen met haar verhaal.
En gelukkig dat ze zo sterk was ook om hem van haarzelf af te duwen.
Dat ze niet toegegeven heeft aan de gedachte: laat het maar gebeuren des te sneller is het voorbij
Walgelijk...quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:29 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)elijk-victim-blaming
Het is echt walgelijkquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:29 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Vuile honden, lekker anoniem reageren op slachtoffersquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:29 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Narcistische persaonlijkheidsstoornis vermoed ik. En met het beroemd worden is het helemaal naar z’n hoofd gestegen. Dat gaf Ellen in de verklaring ook aan, en dat ze niet wilde dat hij de bak in gaat maar dat vrouwen nu wel gewaarschuwd zijn voor hem en dat hij het hopelijk zelf in gaat zien.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
AliB wilde graag gefilmd worden.
Echt bizar dit ja, vol in beeld, en alles ontkennen.
Ik zag deze opname ook pas vandaag.
Ik heb de indruk dat alle dames hetzelfde zeggen: Ali doet wat Ali wil, en accepteert geen Nee. En drukt zijn zin door.
Ik denk dat ie veroordeeld wordt. En ook hulp/begeleiding gedwongen opgelegd gaat krijgen. Want hij spoort gewoon niet. De kans op herhaling is levensgroot. Nul zelfreflectie.
Maar we gaan het zien.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.om.nl/onderwe(...)art.-242-sr-2012r012
3 jaar zitten dus![]()
![]()
![]()
Bij bewezen verkrachting
Hou eens op. Maximumstraffen worden zelden opgelegd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.om.nl/onderwe(...)eerbaarheid-2022r006
6 maanden zitten bij alleen aanranding![]()
![]()
![]()
Ali gaat goed voor de bijl als er iets bewezen wordt![]()
Dit soort sneu neuzen mogen ze ook wel eens onderzoeken. Als je doodbedreigingen uit naar een vrouw die verhaal rond seksueel misbruik. Wat heb je zelf dan allemaal wel eens met vrouwen gedaan? Of zijn dit van die internetridders die in hun eigen wereldje leven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:29 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dat laatste natuurlijk.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit soort sneu neuzen mogen ze ook wel eens onderzoeken. Als je doodbedreigingen uit naar een vrouw die verhaal rond seksueel misbruik. Wat heb je zelf dan allemaal wel eens met vrouwen gedaan? Of zijn dit van die internetridders die in hun eigen wereldje leven.
Ellen noemde enkele personen aan wie ze dit verteld zou hebben na het incident, maar die getuigen ontkennen iets van haar te hebben gehoord (o.a. Pauw en Witteman). Ook een producer van het tv-programma de muziekkaravaan verklaarde dat Ellen zich na het vermeend incident normaal en vriendelijk gedroeg tegenover Ali. Zo zijn er nog wat inconsistenties, zoals dat ze de ene keer verklaart dat er een penetratie was en de anderen keren niet. Ze heeft geen aangifte gedaan zegt ze omdat ze hem niet in bak wil zien, maar geeft wel een verklaring af waarmee ze hem in de bak kan helpen. Echt overtuigend vind ik het allemaal niet. Er zal vast wel iets gebeurd zijn waarbij ze aan elkaar zaten te friemelen en Ali dacht daarin verder te kunnen gaan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Er hebben er hier 4 nog een ban gehad vanmiddag. Ze zitten overal!quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit soort sneu neuzen mogen ze ook wel eens onderzoeken. Als je doodbedreigingen uit naar een vrouw die verhaal rond seksueel misbruik. Wat heb je zelf dan allemaal wel eens met vrouwen gedaan? Of zijn dit van die internetridders die in hun eigen wereldje leven.
Goddank ben jij geen rechterquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:36 schreef Za het volgende:
Dit is toch lastig te bewijzen allemaal, zoniet onmogelijk.
Met alle respect, maar ik wens de terecht staande te geloven en ga er vanuit dat hij wordt vrijgesproken.
Daarna hopelijk terug op tv, met Ali erbij altijd gezellig.
Ik ben gelukkig geen rechter, het lijkt me een loodzwaar beroep. Ik vertrouw op het oordeel van de rechter.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:43 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Ellen noemde enkele personen aan wie ze dit verteld zou hebben na het incident, maar die getuigen ontkennen iets van haar te hebben gehoord (o.a. Pauw en Witteman). Ook een producer van het tv-programma de muziekkaravaan verklaarde dat Ellen zich na het vermeend incident normaal en vriendelijk gedroeg tegenover Ali. Zo zijn er nog wat inconsistenties, zoals dat ze de ene keer verklaart dat er een penetratie was en de anderen keren niet. Ze heeft geen aangifte gedaan zegt ze omdat ze hem niet in bak wil zien, maar geeft wel een verklaring af waarmee ze hem in de bak kan helpen. Echt overtuigend vind ik het allemaal niet. Er zal vast wel iets gebeurd zijn waarbij ze aan elkaar zaten te friemelen en Ali dacht daarin verder te kunnen gaan.
Hoop dat ze het rond krijgen met bewijs idd als dit allemaal kloptquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:43 schreef kwiwi het volgende:
Heb de zaak zo half half gevolgd, maar begrijp ik nou goed dat het OM eigenlijk helemaal geen bewijs heeft? Elke keer als ik er wat over lees lijkt het haar woord tegen zijn woord en verder niks.
Dat maakt indruk. Ook opvallend dat ze klaarblijkelijk even dacht: zal ik hem maar z'n gang laten gaan want dan ben ik er in ieder geval snel vanaf. Dat hoor je vaker bij vrouwen die zijn verkracht en nu ook bij haar. Damn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je snapt er geen reet van zoals gewoonlijkquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hou eens op. Maximumstraffen worden zelden opgelegd.
Daar ben ik het niet mee eens. Door deze zaak weet heel Nederland nu dat Ali B. een viespeuk is. Iedere vrouw met een beetje verstand zal uit zijn buurt blijven en Ali B. zal waarschijnlijk nooit meer vrouwen verkrachten omdat hij daar de kans niet meer toe krijgt. Als deze rechtszaak niet was gevoerd, dan had Ali B. nog jaren en jaren door kunnen gaan met hetzelfde gedrag. Deze zaak heeft een heleboel winnaars.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef Toby56 het volgende:
Verder zijn er in deze zaken doorgaans alleen maar verliezers. Spijtig genoeg.
Ja als ik die filmpjes zag had hij wellicht beter gewoon niks kunnen zeggen. Ook al wordt hij vrijgesproken, hij heeft het merk Ali B nog even extra de nek omgedraaid nu.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoop dat ze het rond krijgen met bewijs idd als dit allemaal klopt
Zijn gedrag in de rechtszaal is wel echt bizar te noemen trouwens, maar ja, dat weegt niet mee verder
Inderdaad alle meiden zullen hiervan profiteren en dat isquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
….Deze zaak heeft een heleboel winnaars.
Yep!quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja als ik die filmpjes zag had hij wellicht beter gewoon niks kunnen zeggen. Ook al wordt hij vrijgesproken, hij heeft het merk Ali B nog even extra de nek omgedraaid nu.
Iemand anders zei het hier ook al, maar doet mij een beetje denken aan Thijs Romer die ook alles heel erg vanuit eigen perspectief bekeek bij zijn rechtszaak.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja als ik die filmpjes zag had hij wellicht beter gewoon niks kunnen zeggen. Ook al wordt hij vrijgesproken, hij heeft het merk Ali B nog even extra de nek omgedraaid nu.
Of mensen snappen niet hoe het werkt in een strafzaak.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Iemand anders zei het hier ook al, maar doet mij een beetje denken aan Thijs Romer die ook alles heel erg vanuit eigen perspectief bekeek bij zijn rechtszaak.
Los van het merk, want wat ik zag gaf idd blijk van een nogal naargeestig dwingend karakter, maar heeft hij ook eigenlijk voor zichzelf juridisch belastende zaken gezegd? Weet iemand dat?quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Door deze zaak weet heel Nederland nu dat Ali B. een viespeuk is. Iedere vrouw met een beetje verstand zal uit zijn buurt blijven en Ali B. zal waarschijnlijk nooit meer vrouwen verkrachten omdat hij daar de kans niet meer toe krijgt. Als deze rechtszaak niet was gevoerd, dan had Ali B. nog jaren en jaren door kunnen gaan met hetzelfde gedrag. Deze zaak heeft een heleboel winnaars.
Mij niet bekend.quote:
Ja klopt inderdaad. Wat het nog erger maakt want blijkbaar begrijpen ze niet eens echt wat ze verkeerd doen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Iemand anders zei het hier ook al, maar doet mij een beetje denken aan Thijs Romer die ook alles heel erg vanuit eigen perspectief bekeek bij zijn rechtszaak.
Lees nou eens de link dan weet je wat de ovj morgen gaat eisenquote:Op donderdag 13 juni 2024 21:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Wacht nou maar gewoon de uitspraak af.
Voor zover ik weet heeft hij dat niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Los van het merk, want wat ik zag gaf idd blijk van een nogal naargeestig dwingend karakter, maar heeft hij ook eigenlijk voor zichzelf juridisch belastende zaken gezegd? Weet iemand dat?
Die Romer gaf eigenlijk min of meer zelfs toe waarvan hij beschuldigd werd, maar legde dat uit als 'hulp' geven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad. Wat het nog erger maakt want blijkbaar begrijpen ze niet eens echt wat ze verkeerd doen.
Je kan als verdachte ook wel iets meer compassie tonen voor de slachtoffers. Denk niet dat dat schade aanbrengt aan je zaak.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Of mensen snappen niet hoe het werkt in een strafzaak.
Ali heeft het inlevingsvermogen van een bus Vim.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan als verdachte ook wel iets meer compassie tonen voor de slachtoffers. Denk niet dat dat schade aanbrengt aan je zaak.
Timm en whiskers zijn daar het grote voorbeeld vanquote:Op donderdag 13 juni 2024 21:02 schreef potjecreme het volgende:
Of mensen snappen niet hoe het werkt in een strafzaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |