Indien Ali B. schuldig blijkt dan winnen ze dat, maar ze zijn in mijn ogen ook verliezers omdat het dan ook echt gebeurd is.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Er is voor de vier vermeende slachtoffers echt wel iets te halen. Gehoord worden, wat deels al is gebeurd met de slachtofferverklaringen van gisteren. En dat het OM überhaupt al genoeg reden heeft gezien om dit tot een strafzaak te laten komen, is ook een erkenning.
Koffie?quote:
Jij vindt het geen victim blaming* dat die user praat over de getuige in termen van ‘weirdo’, ‘aandachtstekort’ en ‘kul smoezen’?quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
GereDathan in NWS / Ali B wegens verkrachting en aanranding woensdag voor de rechter #5 deze?
Het ging niet om victim blaming. @GereDathan uitte twijfels over de verklaring van een getuige.quote:
Zij weten wel wat er gebeurd is, daar verandert een uitspraak niks aan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Indien Ali B. schuldig blijkt dan winnen ze dat, maar ze zijn in mijn ogen ook verliezers omdat het dan ook echt gebeurd is.
De uitspraak zou sowieso niet vandaag zijn..quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Koffie?
Nee serieus. Absoluut.
Had gehoopt dat er vandaag meer duidelijk zou zijn, heel vervelend voor iedereen dat het nog een dag langer moet duren.
Echt hequote:Op donderdag 13 juni 2024 17:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij weten wel wat er gebeurd is, daar verandert een uitspraak niks aan.
Nee, maar wel de afronding in het proces verder. Dan kan iedereen gewoon weer even richting het normale leven tot de uitspraak volgt. Nu zitten ze nog een dag langer daar in de zaal met alle emoties van dien.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De uitspraak zou sowieso niet vandaag zijn..
Ik verzin dit niet zelf. In de professionele standaard voor het getuigenverhoor staat: "Blijf tijdens het verhoor vriendelijk, ook als je kritische vragen stelt. De getuige staat niet terecht."quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh, en als je terecht staat dan ben je per definitie schuldig en mag je alle bagger over zo iemand uitstorten waar je zin in hebt?
Niet te hopen dan dat je ooit moet voorkomen voor een feit waar je niet schuldig aan bent
Maar of ze de waarheid vertellen, dat is de vraag. Als ze daar zitten te liegen zijn ze óók verliezers. En als ze de waarheid vertellen en Ali B. wordt niet veroordeeld dan zijn ze óók verliezers. En als ze de waarheid vertellen en Ali B. wordt veroordeeld dan zijn ze óók verliezers gezien wat er is gebeurd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij weten wel wat er gebeurd is, daar verandert een uitspraak niks aan.
Je had het over "meer duidelijk zijn". Dat was sowieso niet gebeurd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, maar wel de afronding in het proces verder. Dan kan iedereen gewoon weer even richting het normale leven tot de uitspraak volgt. Nu zitten ze nog een dag langer daar in de zaal met alle emoties van dien.
Geen van dat alles bewijst ook dat het daadwerkelijk verkrachting is natuurlijk. Uiteindelijk zal een rechter dat bepalen. En als hij wordt vrijgesproken dan is hij onschuldig, wat dan weer de weg wellicht open zet voor een tegenclaim wegens smaad/laster. Is hij wel schuldig dan kan er aan schadevergoedingen/smartengeld gedacht worden en mag meneer B. van mij alles kwijtraken wat hij bezit. Als duidelijk was dat zij niet wilde en hij deed het toch dan is het een schoft.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Er is voor de vier vermeende slachtoffers echt wel iets te halen. Gehoord worden, wat deels al is gebeurd met de slachtofferverklaringen van gisteren. En dat het OM überhaupt al genoeg reden heeft gezien om dit tot een strafzaak te laten komen, is ook een erkenning.
Ik kan je post niet zo goed plaatsen, sorry. Het is logisch dat je naar getuigen toe vriendelijk blijft, maar dat blijf je toch ook richting de verdachte? Waarom zou je die ineens anders behandelen in een verhoor?quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik verzin dit niet zelf. In de professionele standaard voor het getuigenverhoor staat: "Blijf tijdens het verhoor vriendelijk, ook als je kritische vragen stelt. De getuige staat niet terecht."
Maar voor henzelf is het niet de vraag of ze de waarheid vertellen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar of ze de waarheid vertellen, dat is de vraag. Als ze daar zitten te liegen zijn ze óók verliezers. En als ze de waarheid vertellen en Ali B. wordt niet veroordeeld dan zijn ze óók verliezers. En als ze de waarheid vertellen en Ali B. wordt veroordeeld dan zijn ze óók verliezers gezien wat er is gebeurd.
Er is geen enkele manier, wat mij betreft, waarop ze als winnaar uit de bus komen. Elke optie is verdrietig.
Jawel, want dan was het verhaal van de verdediging én de slotverklaring van Ali B. ook achter de rug geweest. Dan zouden in principe alle feiten op tafel moeten liggen en is het aan de rechtbank om een oordeel te vellen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je had het over "meer duidelijk zijn". Dat was sowieso niet gebeurd.
Dat mogen we hopen inderdaad. Helaas blijkt vaak achteraf dat slachtoffers, getuigen of verdachten het iets minder nauw hebben genomen met de waarheid. Ook als ze zelf 100% overtuigd zijn van hun eigen waarheid.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar voor henzelf is het niet de vraag of ze de waarheid vertellen.
Dat is ook een manier van redeneren. De mijne is het echter niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jawel, want dan was het verhaal van de verdediging én de slotverklaring van Ali B. ook achter de rug geweest. Dan zouden in principe alle feiten op tafel moeten liggen en is het aan de rechtbank om een oordeel te vellen.
En ja, waar ik feiten zeg is dat op zijn minst discutabel. Een leugen is geen feit. Maar ik ga er, kort door de bocht en voor het gemak, vanuit dat iedereen enkel de waarheid sprak.
Ik bedoel dat in het formele proces de vermeende dader, de vermeende slachtoffers en de getuigen een andere behandeling krijgen omdat aan hen een andere status wordt toegekend. Het is dus niet gek dat het publiek dat ook doet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik kan je post niet zo goed plaatsen, sorry. Het is logisch dat je naar getuigen toe vriendelijk blijft, maar dat blijf je toch ook richting de verdachte? Waarom zou je die ineens anders behandelen in een verhoor?
Als straks de uitspraak is dat het niet wettig en overtuigend bewezen wordt geacht, dan nog wil dat niet zeggen dat slachtoffers en getuigen de waarheid niet hebben gesproken.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat mogen we hopen inderdaad. Helaas blijkt vaak achteraf dat slachtoffers, getuigen of verdachten het iets minder nauw hebben genomen met de waarheid. Ook als ze zelf 100% overtuigd zijn van hun eigen waarheid.
Zullen we het hierbij laten? Je hebt gelijk en dan kunnen we weer ontopic verder.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als straks de uitspraak is dat het niet wettig en overtuigend bewezen wordt geacht, dan nog wil dat niet zeggen dat slachtoffers en getuigen de waarheid niet hebben gesproken.
Van vandaag? Er is een zeer recent opgedoken getuige verhoord. Morgen verder.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft iemand een mooie samenvatting?
Op zichzelf is het helemaal niet ongewoon of raar dat er na een gesprek met iemand anders wordt gedacht over wat er is gebeurd. Veel slachtoffers van misbruik zoeken eerst bij zichzelf, denken dat het onzinnig is dat ze er iets naars bij voelen, stoppen dat weg, doen alsof alles oké is. Dat stemmetje in je achterhoofd dat zegt dat het niet oké was, wordt genegeerd. Pas als je in gesprek met een ander bent en diegene verwoordt jouw stemmetje hardop, wordt pas serieus gedacht dat je gevoel wél goed is en je niet oké bent met wat er is gebeurd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:49 schreef Danny het volgende:
Persoonlijk vind ik het niet slim dat ze naar z'n kamer is gegaan 's nachts en uit het interview in het programma BOOS destijds vertelde ze ook nog dat ze dacht dat alles oké was, tot haar vriendin oid zei dat het niet oké was en ze aangifte moest doen. Dat kwam op mij nogal vreemd over. Waarom zou je jezelf laten aanpraten dat iets niet oké zou zijn? Dat bepaal je toch zelf?
Ja nee, hier ga je weer eens de mist in.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf is het helemaal niet ongewoon of raar dat er na een gesprek met iemand anders wordt gedacht over wat er is gebeurd. Veel slachtoffers van misbruik zoeken eerst bij zichzelf, denken dat het onzinnig is dat ze er iets naars bij voelen, stoppen dat weg, doen alsof alles oké is. Dat stemmetje in je achterhoofd dat zegt dat het niet oké was, wordt genegeerd. Pas als je in gesprek met een ander bent en diegene verwoordt jouw stemmetje hardop, wordt pas serieus gedacht dat je gevoel wél goed is en je niet oké bent met wat er is gebeurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |