ten opzichte van wat?quote:Op donderdag 13 juni 2024 08:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat ik wel merk is dat de Euro steeds minder waard word.
Stijgende prijzen. Alsof wij niet met inflatie te maken hebben. Het spijt me maar ik woon en leef in Nederland en daar moet ik mijn euro's besteden. En ik kan steeds minder doen met mijn euro's.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ten opzichte van wat?
Merk zelf het omgekeerde eigenlijk. Maar zit nu vooral in Azie, en de euro sterkt juist aan tov Japan en Korea bijvoorbeeld.
En tegen de dollar doet de euro het ook niet slecht de laatste tijd....
Je kunt beter goud, aandelen, onroerendgoed of crypto hebben ipv euro's.quote:Op donderdag 13 juni 2024 03:27 schreef Ulx het volgende:
Waarom zouden burgers van hun buitenlands geld af willen? De kans op hoge inflatie is erg groot. Dan kun je beter wat euro's en dollars hebben.
Niets. Het betekent vooral dat Moskou het voor de eigen burgers moeilijker maakt hun zwakke roebels om te zetten in euro's en dollars.quote:
Ah op die fiets. Zeker een issue. Maar ten opzichte van andere landen in de wereld doet de euro het best goed eigenlijk.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Stijgende prijzen. Alsof wij niet met inflatie te maken hebben. Het spijt me maar ik woon en leef in Nederland en daar moet ik mijn euro's besteden. En ik kan steeds minder doen met mijn euro's.
De eigen roebel is niks meer waard.quote:Op donderdag 13 juni 2024 10:17 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is toch eigenlijk voordelig voor Rusland (& de BRICS landen). Het doel was toch om van de dollar af te komen?
Ja en nee. Het kremlin wil af van de hegemonie van de dollar. Maar het gepeupel niet, want de eigen munt is een stuk volatieler. De normale burger spaart in buitenlandse valuta omdat dat veiliger is. Die worden nu nerveus. "Wat als ik dadelijk niet bij mijn euro-rekening kan, of dat deze geconfisqueerd wordt?"quote:Op donderdag 13 juni 2024 10:17 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is toch eigenlijk voordelig voor Rusland (& de BRICS landen). Het doel was toch om van de dollar af te komen?
Goh....quote:Op donderdag 13 juni 2024 10:01 schreef Starhopper het volgende:
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!! GENOT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ x ]
[ x ]
quote:
Het doel was ook om voor een alternatieve monetaire munt te zorgen, maar alleen het eerste is gelukt. Voor Rusland.quote:Op donderdag 13 juni 2024 10:17 schreef Discombobulate het volgende:
Dat zeggen veel Bricsbewonderaars. Maar toen India besloot Russische olie in rupees te gaan betalen wilde Moskou toch liever dollars.quote:Op donderdag 13 juni 2024 10:17 schreef Discombobulate het volgende:
quote:The financial world is bracing for a significant upheaval following Saudi Arabia's decision not to renew its 50-year petro-dollar deal with the United States, which expired on Sunday, 9 June, 2024.
quote:The crucial decision to not renew the contract enables Saudi Arabia to sell oil and other goods in multiple currencies, including the Chinese RMB, Euros, Yen, and Yuan, instead of exclusively in US dollars. Additionally, the potential use of digital currencies like Bitcoin may also be considered.
This latest development signifies a major shift away from the petrodollar system established in 1972, when the US decoupled its currency from gold, and is anticipated to hasten the global shift away from the US dollar.
Dit soort berichten lees ik echt al zolang als ik op internet zit, zo'n 20 jaar ofzo. Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren maar wat mij betreft eerst zien dan geloven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:25 schreef Antideeltje.. het volgende:
Dit zal ook in het nadeel van de VS zijn, aangezien er steeds meer landen in eigen valuta handelen en de dollar laten vallen. BRICS landen zijn er al mee bezig. Nieuwsberichten als dit werken ook niet in het voordeel van de VS:
Saudi Arabia's petro-dollar exit: A global finance paradigm shift
[..]
[..]
Ik betwijfel of SA zit te wachten op roebels.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:25 schreef Antideeltje.. het volgende:
Dit zal ook in het nadeel van de VS zijn, aangezien er steeds meer landen in eigen valuta handelen en de dollar laten vallen. BRICS landen zijn er al mee bezig. Nieuwsberichten als dit werken ook niet in het voordeel van de VS:
Saudi Arabia's petro-dollar exit: A global finance paradigm shift
[..]
[..]
Je kunt je off topic oneliners ook posten zonder telkens hele lappen tekst te quoten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 00:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een Google Translate van een Russische website. Hoe kom je aan it soort links?
Hou er in iedergeval rekening mee. Zelfs de mainstream en dat wil wel wat zeggen heeft het er steeds vaker over. Ik trek mij eigen plan wel waar ik mijn spaargeld in steek.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit soort berichten lees ik echt al zolang als ik op internet zit, zo'n 20 jaar ofzo. Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren maar wat mij betreft eerst zien dan geloven.
Dit grafiekje is toch wel heel extreem ingezoomd om groter te doen lijken dan het is hoor. En een daling van 1-2% bij die meeste aandelen zou ik niet COLLAPSING noemen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |