Wacht de feiten en de benodigde bewijzen af. Anders lijkt het meer op een stok die je zocht om iemand neer te slaan die je toch niet mocht.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inmiddels wel, ja, net als zo'n beetje elk gezond persoon die het belangrijk vindt om met wederzijdse instemming seks te hebben.
Ali B. is een man.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar daar gaat deze rechtszaak helemaal niet over. Ook al denk jij misschien van wel.²
Dat idee heb ik dus ook. Je slaat echt de spijker op de kop. Moet je kijken hoeveel mensen er "Marokkanen" bij halen. De relevantie ontgaat me volkomen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als Ali B niet Ali B had geheten, maar Aron Cohen, dan was zijn mening waarschijnlijk 180 graden anders
Nou, ik vraag me af of in de uitspraak van de rechters niet wordt meegenomen dat dhr Ali B het misschien toch verkeerd had ingeschat en aangevoeld bij de vrouwen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar daar gaat deze rechtszaak helemaal niet over. Ook al denk jij misschien van wel.²
En anderen maar verwijten dat ze vooringenomen zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als Ali B niet Ali B had geheten, maar Aron Cohen, dan was zijn mening waarschijnlijk 180 graden anders
Dit dus.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ali B. is een man.
De aanklachten gaan over zijn dwingende manier van communiceren en over zijn seksuele dadendrang. Die - volgens de aanklachten - grensoverschrijdend waren.
En daar buigt de rechtbank zich nu over. Dat denk ik overigens niet als enige. De kranten, de media en FOK! staan er vol mee.
Dat hij het niet snapt is één ding. Dat hij het niet wíl snappen, dat vind ik onvergeeflijk.quote:
Dat is eerlijkquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus ook. Je slaat echt de spijker op de kop. Moet je kijken hoeveel mensen er "Marokkanen" bij halen. De relevantie ontgaat me volkomen.²
Bewijzen, dat moet tellen. Interpretatie, inschatten, afwegen: allemaal aan vele (subjectieve) variabelen onderhevig. Menig man zou dan voor het gerecht moeten komen. Feiten en bewijzen aub.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ik vraag me af of in de uitspraak van de rechters niet wordt meegenomen dat dhr Ali B het misschien toch verkeerd had ingeschat en aangevoeld bij de vrouwen.
Feit is dat hij over de grens van heel wat vrouwen is gegaan, het is zijn woord tegen Ellen, zijn woord tegen Birgit, zijn woord tegen Jill, en zo nog veel meer vrouwen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bewijzen, dat moet tellen. Interpretatie, inschatten, afwegen: allemaal aan vele (subjectieve) variabelen onderhevig. Menig man zou dan voor het gerecht moeten komen. Feiten en bewijzen aub.²
Maar wat zegt de Koran nou over overspelige mannen?quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wacht de feiten en de benodigde bewijzen af. Anders lijkt het meer op een stok die je zocht om iemand neer te slaan die je toch niet mocht.²
Natacha Harlequin heeft op tv gezegd dat hij ernaar uitkeek om een openbare verklaring af te leggen. "Hij staat te popelen om te spreken," zei ze.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Wilde Ali b trouwens zelf dat hij nu tijdens de rechtszaak zo in beeld werd gebracht? Op foto’s staat ie er niet echt geweldig en voordelig op, bijtend op z’n onderlip en boos om zich heen kijkend.
Nee geen onderbuik. Door je positie in een organisatie kan gedrag moreel laakbaar zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je daarmee bedoelt dat op basis van de onderbuik de goegemeente straft, dan ben ik daar bepaald geen voorstander van.
De getuigen (waar nota bene de vermeende slachtoffers zelf naar verwezen), de berichten en het gedrag van de vermeende slachtoffers na het incident tegenover Ali, spreken eerder voor Ali. Een heel betoog houden over hoe "traumatisch" het voor haar was (een sekswerker), terwijl ze er zelf in meeging en Ali ook niet gewelddadig of fysiek dwingend was, is gewoon niet geloofwaardig. Ze had voet bij stuk kunnen houden en nee gezegd en dan was hij afgedropen net als bij Iris Hond of Birgit.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zei Ali ook.
Hij ging met zoveel vrouwen om, en het grootste gedeelte van die vrouwen voelde zich niet aangerand.
Ik vond het een heel goed argument. En jij?
Mannen of vrouwen maakt dacht ik niet uit.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wat zegt de Koran nou over overspelige mannen?
quote:Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."
"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans." Bron
Dank dat ik van jou wel antwoord krijg.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mannen of vrouwen maakt dacht ik niet uit.
100 zweepslagen.
(Koran 24:2)
Volgens de bijbel: doorgaans dood door steniging.
(Deuteronomium 22:18-24)
(Maar daar gaat deze rechtszaak niet over.)
Net zoals bij Ellen ten Damme die gelukkig fysiek sterk genoeg was om hem van haar weg te houden.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:13 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
De getuigen (waar nota bene de vermeende slachtoffers zelf naar verwezen), de berichten en het gedrag van de vermeende slachtoffers na het incident tegenover Ali, spreken eerder voor Ali. Een heel betoog houden over hoe "traumatisch" het voor haar was (een sekswerker), terwijl ze er zelf in meeging en Ali ook niet gewelddadig of fysiek dwingend was, is gewoon niet geloofwaardig. Ze had voet bij stuk kunnen houden en nee gezegd en dan was hij afgedropen net als bij Iris Hond of Birgit.
quote:Ze zou Ali B zeker drie keer van zich af hebben geduwd, maar hij zou telkens terug zijn gekomen. Bron
denk dat iedereen Ali B van zich af kan duwen. Is gewoon een opgepompte dwerg van 1m60quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Net zoals bij Ellen ten Damme die gelukkig fysiek sterk genoeg was om hem van haar weg te houden.
[..]
Er zijn getuigen (waar ze zelf naar verwees) die een deel van haar verhaal tegenspreken, en ook dat ze na het incident normaal en vriendelijk met Ali omging. Ali heeft hiernaast een andere verhaal over wat er gebeurde.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Net zoals bij Ellen ten Damme die gelukkig fysiek sterk genoeg was om hem van haar weg te houden.
[..]
Empathie is niet jouw sterkste punt, is het wel?quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:13 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
De getuigen (waar nota bene de vermeende slachtoffers zelf naar verwezen), de berichten en het gedrag van de vermeende slachtoffers na het incident tegenover Ali, spreken eerder voor Ali. Een heel betoog houden over hoe "traumatisch" het voor haar was (een sekswerker), terwijl ze er zelf in meeging en Ali ook niet gewelddadig of fysiek dwingend was, is gewoon niet geloofwaardig. Ze had voet bij stuk kunnen houden en nee gezegd en dan was hij afgedropen net als bij Iris Hond of Birgit.
In de islam is sex buiten het huwelijk ook overspel. Maar is een verschil in bestraffing.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wat zegt de Koran nou over overspelige mannen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |