Bijzonder verhaal wel dat een CU man in een PVV kabinet gaat zitten.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja de CU is kennelijk ook al binnengehengeld
De goede ervaringen in Flevoland krijgen kennelijk vervolgquote:Op woensdag 12 juni 2024 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bijzonder verhaal wel dat een CU man in een PVV kabinet gaat zitten.
Boeit de NSC echt geen fuck, anders waren ze niet in dit kabinet gestapt. Het is net als met het zogenaamd staatsrechtelijke geneuzel van de SGP, dat die partij ook alleen maar inzet op onderwerpen waar ze het belangrijk vinden omdat het beter uitkomt voor hun eigen standpunten.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:10 schreef tizitl2 het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Met name Gidi in combinatie met NSC lijkt me echt wel een serieus stabiliteitsrisico. Nog naast dat het gewoon echt een naar Kamerlid is met zijn persoonlijke uithalen en complotverhalen de ganse tijd.
Ja, dat is mede waarom ik dit zo bevreemdend vind. Kan je een lulverhaal ophangen als zijnde dat je voor NSC in de regering gaat maar dat klopt ook voor geen kant. Ik ben benieuwd hoe de CU hier op gaat reageren.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De goede ervaringen in Flevoland krijgen kennelijk vervolg
Dit hele kabinet is een bijzonder verhaal.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bijzonder verhaal wel dat een CU man in een PVV kabinet gaat zitten.
Als hij het prima vindt om in zo'n kabinet te gaan zitten (wat nog niet duidelijk is), zegt dat m.i. ook wel iets over de man zelf..quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:16 schreef Hanca het volgende:
Eppo Bruins is wel één van mijn meest favoriete kamerleden ooit, hem als minister is geweldig, maar dan niet voor dit kabinet...
En voor standpunten moeten je dan lezen de stokpaardjes van Omtzigt waar vrijwel niemand brood in ziet.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Boeit de NSC echt geen fuck, anders waren ze niet in dit kabinet gestapt. Het is net als met het zogenaamd staatsrechtelijke geneuzel van de SGP, dat die partij ook alleen maar inzet op onderwerpen waar ze het belangrijk vinden omdat het beter uitkomt voor hun eigen standpunten.
Zou ik ook jammer vinden en zou mij ronduit tegenvallen van hem, ja. Je kennis en kunde kan je toch beter inzetten dan bij dit zooitje ongeregeldquote:Op woensdag 12 juni 2024 14:16 schreef Hanca het volgende:
Eppo Bruins is wel één van mijn meest favoriete kamerleden ooit, hem als minister is geweldig, maar dan niet voor dit kabinet...
Ja, dan valt hij me inderdaad wel flink tegen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als hij het prima vindt om in zo'n kabinet te gaan zitten (wat nog niet duidelijk is), zegt dat m.i. ook wel iets over de man zelf..
Vorige week:quote:
Hij was als kamerlid al niet echt fan van de financiering via fondsen en al helemaal niet van de grepen die partijen uit zo'n fonds deden, dus dat verhaal is dan weer niet zo onlogisch. Wel investeren, niet via een fonds.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vorige week:
Nieuw kabinet moet structureel in R&D investeren -Eppo Bruins
De formerende partijen willen stoppen met het Nationaal Groeifonds. Maar de grote maatschappelijke uitdagingen vragen juist om stabiele en structurele overheidsfinanciering voor onderzoek en innovatie, schrijft Eppo Bruins.
Het is eigenlijk al een apart stuk omdat hij het schrappen van het Groeifonds niet echt wil veroordelen maar accepteert en vervolgens gaat zeggen dat ze toch nog steeds wel moeten investeren.
Hoe staat de CU in zo'n verhaal eigenlijk? Namens een andere partij een politieke functie bekleden? PvdA bijvoorbeeld laat dat niet toe.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij was als kamerlid al niet echt fan van de financiering via fondsen en al helemaal niet van de grepen die partijen uit zo'n fonds deden, dus dat verhaal is dan weer niet zo onlogisch. Wel investeren, niet via een fonds.
Geen idee, is voor zover ik weet nooit ter sprake gekomen. CU heeft natuurlijk nooit echt ervaren bestuurders gehad waar andere partijen naar hengelden.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe staat de CU in zo'n verhaal eigenlijk? Namens een andere partij een politieke functie bekleden? PvdA bijvoorbeeld laat dat niet toe.
ND en CU, dat is echt 2 kanten van dezelfde medaille, dus het is dan wel erg waarschijnlijk dat Bruins iig benaderd is.quote:Meerdere bronnen bevestigen aan het Nederlands Dagblad dat het oud-ChristenUnie-Kamerlid is gepolst om minister te worden. De ChristenUnie-top wil hier niet op reageren, maar duidelijk is dat de partijleiding op de hoogte is van de contacten hierover tussen Bruins en NSC-leider Omtzigt.
Met terugwerkende kracht feliciteer ik Rutte IV als eerste extraparlementair kabinet. Immers, Dijkgraaf en die andere kwezel op zorg wiens naam mij momenteel volledig ontgaat namens D66.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah kijk daar is ie dan. De NSC- minister-van-buiten-omdat-het-moet.
Gunay Uslu van Cor en Don was er ook nog.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht feliciteer ik Rutte IV als eerste extraparlementair kabinet. Immers, Dijkgraaf en die andere kwezel op zorg wiens naam mij momenteel volledig ontgaat namens D66.
Die kwam nog eens echt van buiten de politiek ook.
Kuipersquote:Op woensdag 12 juni 2024 14:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht feliciteer ik Rutte IV als eerste extraparlementair kabinet. Immers, Dijkgraaf en die andere kwezel op zorg wiens naam mij momenteel volledig ontgaat namens D66.
je wordt er zelfs minister-president van en krijgt een pluim van staatsman ruttequote:Op woensdag 12 juni 2024 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh, en er natuurlijk voor zorgen dat dat ministerie zelf de grenzen van de wet gaat opzoeken.Ook altijd zo'n goed idee om het vertrouwen in de overheid nog verder te 'versterken'.
deed rutte dat niet al een tijdje?quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De Schoofdoctrine raast nu al door Den Haag. Gewoon nergens antwoord op geven, briljant. Dick, wil je melk of suiker in je koffie? Dat zeg ik niet, ik verwijs naar het akkoord.
Menno Snel van Rutte III was in principe ook al extraparlementair.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Geen probleem, joh, daar hebben we outsourcing voor tenslotte.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind het ook wel grappig dat het nieuwe kabinet een drietal nieuwe ministeries bedenkt maar tegelijkertijd 20% minder rijksambtenaren wil bewerkstelligen, wat op zichzelf al een moeilijke opgave zal worden.
en Ad?quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gunay Uslu van Cor en Don was er ook nog.
Hij zou de vraag kunnen stellen: Is het voor dit land beter als ik daar zit of niet. Ik denk niet dat Bruins het doet, maar hij lijkt wel een erg geschikte persoon voor die positie en heeft visie.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:16 schreef Hanca het volgende:
En je had van Rijn van de PvdA nog een hele tijd tijdens corona.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:57 schreef JamesLongstreet het volgende:
[..]
Menno Snel van Rutte III was in principe ook al extraparlementair.
Lijkt het wel op als je de naam ziet.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah kijk daar is ie dan. De NSC- minister-van-buiten-omdat-het-moet.
Kun je iets specifieker zijn?quote:
oud-baas KHN, geen verkeerde keuze (qua vorige functie, qua persoon geen idee)quote:Op woensdag 12 juni 2024 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meneer Beljaarts. Aldus de T. Ken hem niet
Dat Bruins en Omtzigt het goed konden vinden en dat ze contact hebben gehouden was wel vrij breed bekend.quote:Op woensdag 12 juni 2024 15:39 schreef VoMy het volgende:
Uit 2021:
Arm om de schouder van Pieter Omtzigt
Oud-Kamerlid Eppo Bruins van de ChristenUnie slaat een arm om de schouder van Pieter Omtzigt. Wat Bruins kwam doen in de Tweede Kamer, had Omtzigt gevraagd. Ze staan bij de bestekbak van het restaurant, op een maandagmiddag. Eppo Bruins zegt: „Ik ben hier om mensen te bemoedigen.” En bij de arm om de schouder: „Dus jou ook.”
Pieter Omtzigt is genereus voor degenen die hem bij stonden in de donkerste dagen
Dank!quote:Op woensdag 12 juni 2024 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier een interview, geen idee wat ik van hem moet vinden: https://www.hotelvak.eu/b(...)n-in-roerige-tijden/quote:woensdag 12 juni 2024 15:42 schreef trein2000 het volgende:[/b]
[..]
Maar daar hoeft bij professionele belangenbehartigers niet iets van te blijven hangen als ze een andere baan krijgen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 16:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij was in elk geval fel tegenstander van de BTW verhoging voor hotelovernachtingen.
Valt me wel van hem tegen, maar voor dit kabinet denk ik wel een kwalitatief goede bestuurder en ik ben ook wel benieuwd hoe hij het gaat doen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 16:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Hanca
Oud-Kamerlid ChristenUnie voor NSC minister van Onderwijs - https://nos.nl/l/2524235
Zou "bevestigd" zijn.
Geen verboden wapenbezit veroordelingen dus het valt mee.quote:Op woensdag 12 juni 2024 15:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een interview, geen idee wat ik van hem moet vinden: https://www.hotelvak.eu/b(...)n-in-roerige-tijden/
Make tipping great again!quote:Op woensdag 12 juni 2024 15:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een mannetje uit de altijd sympathieke horecasector.
Werknemersrechten en een fatsoenlijk loon:
[ afbeelding ]
In het artikel vd Telegraaf staan ook nevenfuncties genoemd. En in onderstaand interview zijn loopbaan:quote:Op woensdag 12 juni 2024 16:17 schreef zimmy910 het volgende:
Dat worden dan geen Horeca lockdowns bij de volgende pandemie.
Kan niet zo veel over die Beijaarts vinden, alleen dat die directeur was van Koninklijke Horeca Nederland.
quote:Op woensdag 12 juni 2024 15:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier een interview, geen idee wat ik van hem moet vinden: https://www.hotelvak.eu/b(...)n-in-roerige-tijden/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |