Allerlaatste keer. Sla 'm op of download 'm.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zucht, je helpt ook niet echt hé…..
Dát heb je echt wel duidelijk gemaakt. Daar gaat het dan ook niet om.
Het gaat om je standpunt betreffende “woke”, wat bedoel je daar concreet mee en hoe heeft dat een grote invloed op ons dagelijkse leven?
Echt, wil je het niet begrijpen ofzo?
Niet als men eens een keer goede propaganda tegen extreemrechts gaat maken.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En dat is dan weer de schuld van links en immigranten.
Het is al zo vreselijk lang dezelfde onzin... Geen idee wanneer het kwartje eindelijk valt.
Ik denk dat dat bijna niet te doen is. Onzin spuien is tenslotte hartstikke makkelijk, maar al die onzin weerleggen kost ontzettend veel tijd.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet als men eens een keer goede propaganda tegen extreemrechts gaat maken.
Oh dat is zeker wel te doen. Die hele onstrijdbare houding zorgt dat het niet gebeurt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:36 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bijna niet te doen is. Onzin spuien is tenslotte hartstikke makkelijk, maar al die onzin weerleggen kost ontzettend veel tijd.
Hoe stel je je dat voor dan?quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dat is zeker wel te doen. Die hele onstrijdbare houding zorgt dat het niet gebeurt.
Nou men huurt om te beginnen eens een paar creatieve lui in plus wat mensen die veel weten van communicatie en psychologie. En dat vul je aan met een ideoloog die over de inhoud gaat. En men gaat eens wat middagen brainstormen. En daar komen acties, frames en strategieen uit die uitgeprobeerd gaan worden.quote:
Met flap-overs en stiften?quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou men huurt om te beginnen eens een paar creatieve lui in plus wat mensen die veel weten van communicatie en psychologie. En dat vul je aan met een ideoloog die over de inhoud gaat. En men gaat eens wat middagen brainstormen. En daar komen acties, frames en strategieen uit die uitgeprobeerd gaan worden.
Als men nou gewoon eens met zoiets gaat beginnen in plaats van bij voorbaat doen of het niet lukt.
Ik reageer even hierop, want het is onzin van de bovenste plank dat kritiek op immigratie of de radicale islam weggezet wordt als racisme. Mijn persoonlijke ervaring is eerder het tegenovergestelde, achterlijke generalisaties en projecties op deze godsdienst worden volstrekt normaal gevonden. Sterker nog, daar is een partij helemaal groot mee geworden in Nederland - het is nu dus eerder mainstream gedrag. Nuance staat in het verdomhoekje en al helemaal als het gaat om immigratie, de islam of moslims.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
En zo kun je dus ook alle kritiek op immigratie of de radicale islam wegwuiven: allemaal racisme. En eenmaal racist, is de discussie klaar.
Het verklaart ook waarom er met liefde kritiek wordt gegeven op het Christendom (want 'wit'), maar het allemaal wat genuanceerder ligt bij die andere religie (want 'niet wit').
Het komende kabinet gaat het zo hard verknallen dat rechtsaf slaan verboden gaat wordenquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:36 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bijna niet te doen is. Onzin spuien is tenslotte hartstikke makkelijk, maar al die onzin weerleggen kost ontzettend veel tijd.
Ah ja, zeker, maar voor woke - en daar gaat de post om - is Christendom vooral een Europees en dus wit feestje. Het heeft zelfs het hele 'Westerse' denken bepaald, kennelijk. Patriarchaat en al. En uiteraard het bolwerk van conservatisme, vrouwonvriendelijkheid, homohaat en anti-intellectualisme.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik reageer even hierop, want het is onzin van de bovenste plank dat kritiek op immigratie of de radicale islam weggezet wordt als racisme. Mijn persoonlijke ervaring is eerder het tegenovergestelde, achterlijke generalisaties en projecties op deze godsdienst worden volstrekt normaal gevonden. Sterker nog, daar is een partij helemaal groot mee geworden in Nederland - het is nu dus eerder mainstream gedrag. Nuance staat in het verdomhoekje en al helemaal als het gaat om immigratie, de islam of moslims.
Verder is het Christendom niet 'wit' het is 'wit' gemaakt. Wij zien het graag als iets dat van 'ons' is - een product van het westen. Is ook logisch, want we zoeken graag iets om ons mee af te zetten - of ons te kunnen onderscheiden van de ander. Want 'wij' zijn beter. Een getinte Jezus past niet in het frame 'beter'.
De meeste afbeeldingen van Jezus dateren niet van 0, maar uit een periode dat men prima bekend was met het bestaan van wat donkere of donkergetinte mensen. Dus die verklaring van je lijkt me erg vergezocht. Het verklaart ook niet waarom wij dit nog steeds zo doorvoeren. De juiste verklaring is dat witte mensen zich meer identificeren met een witte Jezus.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah ja, zeker, maar voor woke - en daar gaat de post om - is Christendom vooral een Europees en dus wit feestje. Het heeft zelfs het hele 'Westerse' denken bepaald, kennelijk. Patriarchaat en al. En uiteraard het bolwerk van conservatisme, vrouwonvriendelijkheid, homohaat en anti-intellectualisme.
Dan wel.
Afschuwelijk ook die Trump-Evangelicals in ons stiefkindje, de VS.
Dat men Jezus hier afbeeldde als blanke man zal verder eerder gelegen hebben aan het feit dat men in Europa tussen 0 en 1000 nauwelijks kennis van de wereld daarbuiten had en hem afbeeldde zoals men elkaar op straat tegenkwam. Niet direct omdat men zich 'beter wilde voelen' t.o.v. volkeren die ze never nooit in hun leven gezien hadden. In Koptisch Ethiopië was en is hij zwart.
Maar ongetwijfeld vind je bij woke een gewillig oor dat 'Jezus als witte man' ook racisme is. Immers, hier heerst dat idee van 'wij witten' als de beteren.
Soort ingebakken zit dat racisme bij witte mensen, niet, met hun intrinsieke afkeer van tintjes.
Dank ook voor nog een mooi voorbeeld van dat 'enkel nog in ras' kunnen denken; en voor die goede demonstratie van hoe je genuanceerd kunt redeneren
Natuurlijk lijkt die je vergezocht, want je had bij voorbaat al besloten dat er racisme in het spel was. Men wilde zich immers beter voelen, en een "getinte Jezus paste niet in dat frame".quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De meeste afbeeldingen van Jezus dateren niet van 0, maar uit een periode dat men prima bekend was met het bestaan van wat donkere of donkergetinte mensen. Dus die verklaring van je lijkt me erg vergezocht. Het verklaart ook niet waarom wij dit nog steeds zo doorvoeren. De juiste verklaring is dat witte mensen zich meer identificeren met een witte Jezus.
De rest van je post is dusdanig onsamenhangend dat ik daar niet op kan reageren.
Klopt, er is ook racisme in het spel. Dat staat helemaal los van de woke-kwestie. Racisme benoemen als racisme moet gewoon kunnen, ook als er een verklaarbare reden is voor racisme.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk lijkt die je vergezocht, want je had bij voorbaat al besloten dat er racisme in het spel was. Men wilde zich immers beter voelen, en een "getinte Jezus paste niet in dat frame".
Je eigen woorden.
En mijn post is zo onsamenhangend dat je zelf bevestigt wat ik zelf al stelde: men identificeerde zich met de wereld om zich heen, en die was in Europa blank. Reden dat in Ethiopië Jezus zwart werd afgebeeld. En nog.
Verder blijf je vooral bevestigen dat ook jij heel erg bezig bent met die raciale koker; alles moet door die lens.
Dat zeg ik; voor sommigen kan het niet bestaan dat dat niet het geval is. Bij de één is dat Affirmative Action, bij de ander Jezus. Maar het moet en zal met ras van doen hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, er is ook racisme in het spel. Dat staat helemaal los van de woke-kwestie. Racisme benoemen als racisme moet gewoon kunnen, ook als er een verklaarbare reden is voor racisme.
Ja, die zijn ook racistisch. Dat tegengaan heeft alleen (nogmaals) weinig met wokeness te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik; voor sommigen kan het niet bestaan dat dat niet het geval is. Bij de één is dat Affirmative Action, bij de ander Jezus. Maar het moet en zal met ras van doen hebben.
Zijn de Kopten overigens ook racistisch met hun 'zwarte Jezus'?
Als ik een film of serie kijk, dan vind ik dat een laag onderzoek naar hoe dingen waren alleen maar een plus is. Als er een historisch realistischer beeld van een karakter ontstaat, dan lijkt dat mij dat eerder een grote plus, dan een woke-punt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk lijkt die je vergezocht, want je had bij voorbaat al besloten dat er racisme in het spel was. Men wilde zich immers beter voelen, en een "getinte Jezus paste niet in dat frame".
Je eigen woorden.
En mijn post is zo onsamenhangend dat je zelf bevestigt wat ik zelf al stelde: men identificeerde zich met de wereld om zich heen, en die was in Europa blank. Reden dat in Ethiopië Jezus zwart werd afgebeeld. En nog.
Verder blijf je vooral bevestigen dat ook jij heel erg bezig bent met die raciale koker; alles moet door die lens. Ook Jezus.
Die post is niet onsamenhangend, die post raakt de juiste snaar.
Toen het christendom zich in Europa ontwikkelde waren er geen films of series.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als ik een film of serie kijk, dan vind ik dat een laag onderzoek naar hoe dingen waren alleen maar een plus is. Als er een historisch realistischer beeld van een karakter ontstaat, dan lijkt dat mij dat eerder een grote plus, dan een woke-punt.
Koptische Ethiopiërs zijn racisten omdat ze Jezus zwart afbeelden.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, die zijn ook racistisch. Dat tegengaan heeft alleen (nogmaals) weinig met wokeness te maken.
Ook voor hen geldt een kennelijk dusdanige focus op ras - met een heerlijk stukje geschiedvervalsing.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Koptische Ethiopiërs zijn racisten omdat ze Jezus zwart afbeelden.
De wending die je wist die zou komen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook voor hen geldt een kennelijk dusdanige focus op ras - met een heerlijk stukje geschiedvervalsing.
Hoe men een religieus figuur afbeeld kan prima een gevolg zijn van racistisch denken. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, maar dat kan dus wel degelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Koptische Ethiopiërs zijn racisten omdat ze Jezus zwart afbeelden.
En nee, dat heeft inderdaad niets met woke te maken, hoe men een religieus figuur afbeeldt. Wel de wanstaltige wijze waarop lieden als jij overal graag het R-woord bij slepen. En dat voor iemand die moeite heeft met gebrek aan nuance.
Ja dat kan inderdaad, wanneer die intentie er is.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe men een religieus figuur afbeeld kan prima een gevolg zijn van racistisch denken. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, maar dat kan dus wel degelijk.
Jij poneert e.e.a. stellig, dan kan je wat stelligheid terugverwachten.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja dat kan inderdaad, wanneer die intentie er is.
Toch enigszins wat lof, je krabbelt al wat terug van je stelligheid.
Noem eens iets.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij poneert e.e.a. stellig, dan kan je wat stelligheid terugverwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |