Etto reageert dus alles wordt er weer aan woke opgehangen. Wel echt topsport die hersengymnastiek van hem waar hij keer op keer hetzelfde lulverhaal blijft ophangen, uitgelegd krijgt waarom hij ernaast zit. Dat dan naast zich neerlegt en opnieuw begint.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:13 schreef -XOR- het volgende:
Waarom wordt 80% van dit topic gevuld met een discussie over een zeer perifeer fenomeen als woke?
Ik denk inderdaad dat links de cultuurstrijd continue verliest. Blijkbaar is het verdienmodel op rechts toch sterker.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De hele discussie gaat er eigenlijk om waarom er verschillen zijn tussen twee tegenpolen en waarom de ene tegenpool niet meer zoals de ander is.
Radicaal rechts heeft de flyers waardoor mensen massaal voor de deur staan, maar bekocht terugkomen, maar het geluid toch wel mooi vindt en toch weer blijven. Links is niet nationalistisch genoeg in de waan van de tijd en het denken, waar men nu door geleid wordt.
Niet optimaal, en in ieder geval beter dan de meesten wat betreft vergroening….quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
of ook in Nederland doen we niet genoeg om te vergroenen. Dat is blijkbaar bijna niet te verdragen voor veel mensen. Zelfs áls dat zo is, dan nog doen wij het beter dan de meesten!
…..Nederlander misschien niet optimaal is en best wat verandering kan gebruiken.
Lobbyist Grover Norquist is a well-known proponent of the strategy and has famously said, "My goal is to cut government in half in twenty-five years, to get it down to the size where we can drown it in the bathtub."quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat links de cultuurstrijd continue verliest. Blijkbaar is het verdienmodel op rechts toch sterker.
Als ik zo lees is het een probleem dat links ook zwakte toegeeft bijvoorbeeld zoiets als ook in Nederland is racisme, of ook in Nederland doen we niet genoeg om te vergroenen. Dat is blijkbaar bijna niet te verdragen voor veel mensen. Zelfs áls dat zo is, dan nog doen wij het beter dan de meesten!
Hoe je over dingen praat is blijkbaar veel belangrijker voor de gewone man dan materiele zaken zoals een woning of inkomen. Het is voornamelijk belangrijk om de heilige huisjes van de gewone man heel te laten dus dat is vooral nooit claimen dat iets in Nederland of de Nederlander misschien niet optimaal is en best wat verandering kan gebruiken.
Verdwijnt vanzelf weer. Net zoals dat ging met cultuurmarxisme, het WEF en oikofobie. Gewoon weer zo'n radicaal-conservatief, tijdelijk waanbeeld dat plotseling een enorme bedreiging voor ons allen is. Hierna komt er weer iets nieuws.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:49 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, een van de redenen dat linkse partijen het lastig hebben is dat ze moeten vechten tegen de beweringen rondom woke. Dus hoe dat gecounterd moet worden is wel een relevante discussie.
Progressieve partijen doen doorgaans te weinig of helemaal niks om het te counteren.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat links de cultuurstrijd continue verliest. Blijkbaar is het verdienmodel op rechts toch sterker.
Als ik zo lees is het een probleem dat links ook zwakte toegeeft bijvoorbeeld zoiets als ook in Nederland is racisme, of ook in Nederland doen we niet genoeg om te vergroenen. Dat is blijkbaar bijna niet te verdragen voor veel mensen. Zelfs áls dat zo is, dan nog doen wij het beter dan de meesten!
Hoe je over dingen praat is blijkbaar veel belangrijker voor de gewone man dan materiele zaken zoals een woning of inkomen. Het is voornamelijk belangrijk om de heilige huisjes van de gewone man heel te laten dus dat is vooral nooit claimen dat iets in Nederland of de Nederlander misschien niet optimaal is en best wat verandering kan gebruiken.
Leugens counteren met andere leugens werkt niet. Dat is gewoon het probleem, ridicule simplificatie bestrijden met ditto werkt ook niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Progressieve partijen doen doorgaans te weinig of helemaal niks om het te counteren.
Volgens mij kun je ook gewoon een soort woke-equivalent voor conservatisme bedenken en daar voortdurend de aanval mee zoeken. Alleen is die draai bij velen nog niet gemaakt.
Klopt het is veelal het zelfde of het nu soros, illuminatie (liberale studenten), vrijmetselaars (gelijkheid en liberale ideologie) of WEF (samen kunnen we de wereld verbetren). Het is allemaal dezelfde mechanisme;quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Verdwijnt vanzelf weer. Net zoals dat ging met cultuurmarxisme, het WEF en oikofobie. Gewoon weer zo'n radicaal-conservatief, tijdelijk waanbeeld dat plotseling een enorme bedreiging voor ons allen is. Hierna komt er weer iets nieuws.
Nouja blijkbaar werkt de aanval zoeken met het uitvergroten en versimpelen van niche-zaken. Dus volgens mij kunnen enkele progressieve onderknuppels dat ook gewoon doen met vergelijkbare dingen. Laat die conservatieve lui zich maar steeds lekker verdedigen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leugens counteren met andere leugens werkt niet. Dat is gewoon het probleem, ridicule simplificatie bestrijden met ditto werkt ook niet.
Klopt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leugens counteren met andere leugens werkt niet. Dat is gewoon het probleem, ridicule simplificatie bestrijden met ditto werkt ook niet.
Dat beter dan de meesten is niet mijn mening he, sowieso nietszeggend argument.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet optimaal, en in ieder geval beter dan de meesten wat betreft vergroening….
Je weet dat Nederland qua klimaat en vergroenende maatregelen achteraan loopt hé? Nederland is letterlijk het vieste jongetje van de klas, wat West-Europa betreft.
Exact, Tomatenboer is vooral aan het verdedigen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat beter dan de meesten is niet mijn mening he, sowieso nietszeggend argument.
Maar jouw counter hier doet niks, dan gaat de gewone man gewoon op het orgel over China of India of Afrika die nog veel meer gaan uitstoten. Dus zie je wel dat wij het goed doen
Het hele idee dat je dit op argumenten kunt winnen moet losgelaten worden. Links zal zelf dit soort narratieven moeten gaan opbouwen. Waar een redelijk argument niet door het narratief meer heen prikt. Dat is een lang proces je moet de beinvloeding een tijd volhouden. Net zoals je ziet dat na 40 jaar gezeur over vluchtelingen Wilders eindelijk de grootste kan worden. De economische leugens zijn net zo hardnekkig en ook nog lastiger te counteren met een rationeel argument. Maar het zal neerkomen op dat je mensen moet laten geloven dat de economie vooral voor de top werkt en dat rechtse partijen hieraan bijdragen.
Het eerste gedeelte dat de economie voor de top werkt is weinig controversieel. Dat tweede zou het ook niet moeten zijn. Toch boeit het of mensen eigenlijk niks, andere problemen zijn groter zoals de cultuurstrijd en die wint rechts vrij gemakkelijk bij het publiek.
Het is wel hypocriet van de Amerikanen ons aan te spreken op "Black Face" ofwel Zwarte Piet maar zelf wel Thanksgiving vieren. Alsof ze zelf niet helemaal beseffen waar dat vandaan komtquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt. Maar even inzoomen op de VS.
- Wat daar met de oorspronkelijke bewoners gebeurd is iets wat tot het moment dat men er echt bij stilstond onvoldoende aandacht gehad. En dat is echt een zwaar understatement.
- Central Park in New York heeft nogal een besmeurde ontstaansgeschiedenis
- Er zijn slaven als beesten behandeld
Dingen die daar blindelings gevierd werden, worden met het bestuderen van onder het tapijt geveegde geschiedenis en het openen van kasten waar de figuurlijke lijken uitrollen mogelijk niet meer blindelings gevierd. En daarin vind ik deze generatie alerter dan vorige.
We zijn met deze generatie geen schuldigen van iets wat ver in de tijd terug gaat, maar we mogen wel proberen er voor te staan dat we beter ons best doen dan onze voorouders dat deden.
Dat is niet erg logisch wat je nu zegt. Met Thanksgiving geven ze dank aan de Indianen die de kolonisten hebben geholpen om de winter te overleven, ik zie daar geen gelijkenis met Zwarte Piet, eigenlijk.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het is wel hypocriet van de Amerikanen ons aan te spreken op "Black Face" ofwel Zwarte Piet maar zelf wel Thanksgiving vieren. Alsof ze zelf niet helemaal beseffen waar dat vandaan komt
Dat kan maar dit is de origine, het was de voorbereiding op de winter, mijn eerste post was incorrect op dat punt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wattes? Geloog niet dat de native Americans dat zo zien
Meeste andere Amerikanen (zeker de christelijke) ook niet
quote:Plymouth’s Thanksgiving began with a few colonists going out “fowling,” possibly for turkeys but more probably for the easier prey of geese and ducks, since they “in one day killed as much as…served the company almost a week.” Next, 90 or so Wampanoag made a surprise appearance at the settlement’s gate, doubtlessly unnerving the 50 or so colonists. Nevertheless, over the next few days the two groups socialized without incident. The Wampanoag contributed venison to the feast, which included the fowl and probably fish, eels, shellfish, stews, vegetables, and beer.
Ik was er net achter.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar dit is de origine, het was de voorbereiding op de winter, mijn eerste post was incorrect op dat punt.
[..]
Christen Unie?quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact, Tomatenboer is vooral aan het verdedigen.
Maar je moet juist zorgen dat conservatief rechts zich op die manier moet gaan verdedigen.
Die zijn toch niet rechts man...quote:
Om eens een voorbeeldje te geven hoe men die aanval moet zoekenquote:
Maar wat voegt dit toe? Paar chronisch chagrijnige extreemrechtsen reageren er chagrijnig op en dat was het dan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om eens een voorbeeldje te geven hoe men die aanval moet zoeken
Hexagon in NWS / Vlees van afgedankte racepaarden in Nederlandse snacks
Dan heb je wel heel andere ideeën van wat rechts en conservatief inhouden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Rechtser dan de PVV, en alleen de SGP is conservatiever
Jij denkt zeker dat de PVV rechts is omdat ze tegen migratie zijn?quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:40 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dan heb je wel heel andere ideeën van wat rechts en conservatief inhouden.
Ze zitten in de verdediging. Waar je ze wilt hebben.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:15 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar wat voegt dit toe? Paar chronisch chagrijnige extreemrechtsen reageren er chagrijnig op en dat was het dan.
PVV aanhangers verkeren na de afgelopen 2 verkiezingen in jubelstemming.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zitten in de verdediging. Waar je ze wilt hebben.
Nee.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij denkt zeker dat de PVV rechts is omdat ze tegen migratie zijn?
[ afbeelding ]
Nee, om hoe ze stemmen in de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij denkt zeker dat de PVV rechts is omdat ze tegen migratie zijn?
[ afbeelding ]
PVV, VVD, SGP, FvD, NSC, BBB, JA21 en inmiddels in mindere mate het CDA.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vertel, welke partijen zijn dan conservatief en rechts voor jou?
Nou nee; hier begon een andere user uit het niets over A.A. in de VS.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Etto reageert dus alles wordt er weer aan woke opgehangen. Wel echt topsport die hersengymnastiek van hem waar hij keer op keer hetzelfde lulverhaal blijft ophangen, uitgelegd krijgt waarom hij ernaast zit. Dat dan naast zich neerlegt en opnieuw begint.
Maar ik kan niet wachten op de uitleg van het woke verdienmodel, misschien dat er eindelijk een nieuwe aflevering Ettogebral is. Als we toegeven dat er racisme bestaat dan levert dat op welke manier geld op?
Waarom focus je je alleen op de witte persoon?quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt het is veelal het zelfde of het nu soros, illuminatie (liberale studenten), vrijmetselaars (gelijkheid en liberale ideologie) of WEF (samen kunnen we de wereld verbetren). Het is allemaal dezelfde mechanisme;
Groep x (vaak zo vaag mogelijk) maar komen ook op voor minder beelden. hierdoor wordt voelt de nationaal conservatief zich achhtergesteld of ernstig bedreigd in hun sociale status. Bijv wanneer buurman (wie onder mij staat in de sociale hierarchie) gelijk is aan mij door inzet van groepx wordt ik achter gesteld, want ik hoor boven die groep te staan.
ga ik er op achteruit. of wanneer alle vrouwen een donker kindje krijgen worden wij als witte bedreigd, want als er veel halfbloedjes zijn, dan zijn de witte niet meer de dominanten dus wij verliezen onze sociale status.
Daar kun je dus wat aan doen op die manier.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
PVV aanhangers verkeren na de afgelopen 2 verkiezingen in jubelstemming.
Nee, dit lijkt me echt niet de manier. De onzin moet even uitrazen en op z'n bek gaan. Het moet niet de norm worden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar kun je dus wat aan doen op die manier.
Ja daar geloof ik dus niet zo in. Ooit meer dan 20 jaar geleden had D66 Thom de Graaff, die dacht stemmen te winnen door maar zo keurig en correct mogelijk te doen. Dat werkte dus voor geen meter. Een van de beste commentaren die er kwam was "Thom, soms moet je gewoon een lul zijn." Maar dat kon hij dus niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:53 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nee, dit lijkt me echt niet de manier. De onzin moet even uitrazen en op z'n bek gaan. Het moet niet de norm worden.
Nou ja, als D66 het lul-zijn als tactiek wil kiezen, dan moeten ze dat zeker doen. Mij lijkt het de verkeerde weg.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja daar geloof ik dus niet zo in. Ooit meer dan 20 jaar geleden had D66 Thom de Graaff, die dacht stemmen te winnen door maar zo keurig en correct mogelijk te doen. Dat werkte dus voor geen meter. Een van de beste commentaren die er kwam was "Thom, soms moet je gewoon een lul zijn." Maar dat kon hij dus niet.
Een Alexander Pechtold en een Rob Jetten kunnen dat wel, dus die doen het ook veel beter.
Paar weken terug had je het nog over de domme kiezersquote:Op donderdag 13 juni 2024 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar kun je dus wat aan doen op die manier.
Ja die willen blijkbaar graag emotie politiek. Wie ben je dan daar niet in te voorzien?quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Paar weken terug had je het nog over de domme kiezers
waarom heb jij moeite om een voorbeeld te lezen, het gaat toch om NL links vs rechtse dogma's?quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom focus je je alleen op de witte persoon?
Het is gewoon opvallend hoe vaak in dit soort voorbeelden verwezen moet worden naar specifiek witte mensen. Vanuit het intersectioneel denkbeeld niet vreemd (daar zit immers 'de macht' en het letterlijke 'systeembeheer'), maar qua generalisering en vooroordelen is het niet heel anders dan andere generaliseringen en vooroordelen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom heb jij moeite om een voorbeeld te lezen, het gaat toch om NL links vs rechtse dogma's?
Ik denk dat die rancuneuze emo-politiek het alleen goed doet onder conservatieven. Het sluit gewoon totaal niet aan bij de progressieve mindset.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja die willen blijkbaar graag emotie politiek. Wie ben je dan daar niet in te voorzien?
Ik heb alleen geen conservatieve denkbeelden. Geen één eigenlijk.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:40 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat die rancuneuze emo-politiek het alleen goed doet onder conservatieven. Het sluit gewoon totaal niet aan bij de progressieve mindset.
Neem als voorbeeld die Etto van hierboven. Die probeert al tijden zijn cynisch-conservatieve wereldbeeld te verkopen hier, maar geen hond vindt het ook maar enigszins de moeite waard om erin mee te gaan. Met dat soort opvattingen en denkbeelden krijg je bij de PVV en zo de handen wel op elkaar omdat ze dan eindelijk een 'bondgenoot op links' hebben, maar op links levert dat echt niets op.
Cool. Doe voorbeelden, ik kan niet wachten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of nog beter, je eigen bizar radicaliserende posts.
Wilde je niet 'meehelpen' met het alle leed en ellende toewensen aan mensen omdat ze op een partij gestemd hebben die de jouwe niet was?quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:43 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Cool. Doe voorbeelden, ik kan niet wachten.
Wat een buitengewoon domme parafrase.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wilde je niet 'meehelpen' met het alle leed en ellende toewensen aan mensen omdat ze op een partij gestemd hebben die de jouwe niet was?
Nul medelijden met iemand met MS omdat ze van de verkeerde politieke kleur is?
Dat noem ik naast radicaal ook buitgengewoon emotioneel.
Zou je onderhand eens wat van die conservatieve denkbeelden kunnen noemen?quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:49 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat een buitengewoon domme parafrase.
PVV'ers zijn al 20 jaar bezig met antimenselijke politiek. Moet ik dan medelijden hebben als er een van die hufters persoonlijk leed ervaart? Absoluut niet. Zij maken hun haat op grote schaal persoonlijk en hebben daarmee echte invloed op honderdduizenden echte mensen. Ik geef op een anoniem forum aan dat ik geen medelijden heb met die klootzakken.
Maar dat verschil wil jij niet zien, omdat je bij dezelfde verbitterde conservatieve groep hoort. Daarom ben je aan het speuren naar iets waar je verontwaardigd over kunt doen.
Ik had me voorgenomen niet meer te reageren op je oerdomme gezuig en deed dat toch weer. Maar daar laat ik het nu verder wel bij.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je onderhand eens wat van die conservatieve denkbeelden kunnen noemen?
Ook nu ben je weer buitengewoon irrationeel bezig. Omdat ik het gewaagd heb aan je dierbare intersectionaliteitsspeeltje te komen, ben ik automatisch niet alleen niet meer progressief, maar zelfs verbitterd conservatief.
Wees een rationeel en kom met bewijslast.
Het gaat dan ook niet om de denkbeelden van Etto nadoen. Progressieven (dus linksen en liberalen) hoeven hun standpunten helemaal niet aan te passen. Dat doen ze bij conservatief rechts ook niet als ze een keer verliezen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:40 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat die rancuneuze emo-politiek het alleen goed doet onder conservatieven. Het sluit gewoon totaal niet aan bij de progressieve mindset.
Neem als voorbeeld die Etto van hierboven. Die probeert al tijden zijn cynisch-conservatieve wereldbeeld te verkopen hier, maar geen hond vindt het ook maar enigszins de moeite waard om erin mee te gaan. Met dat soort opvattingen en denkbeelden krijg je bij de PVV en zo de handen wel op elkaar omdat ze dan eindelijk een 'bondgenoot op links' hebben, maar op links levert dat echt niets op.
De democraten winnen ook gewoon verkiezingen met regelmaat. Dus blijkbaar kunnen die het ook. Ooit dachten ze dat Karl Rove een onoverwinnelijk genie was. Tot daar Rahm Emmanuel en Dave Axelrod tegenover werden gezet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Dan werkt misschien inderdaad alleen de Amerikaanse tactiek (smerige campagnes over en weer). Al ben ik bang dat rechts daar ook beter in is dan links.
Begrijpelijk, want je weet dat je met lege handen staat. Opnieuw.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:54 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen niet meer te reageren op je oerdomme gezuig en deed dat toch weer. Maar daar laat ik het nu verder wel bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |