abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juni 2024 @ 17:51:25 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213894306
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zitten in de verdediging. Waar je ze wilt hebben.
PVV aanhangers verkeren na de afgelopen 2 verkiezingen in jubelstemming.
pi_213894313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij denkt zeker dat de PVV rechts is omdat ze tegen migratie zijn?

[ afbeelding ]

Nee.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 13 juni 2024 @ 17:52:17 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213894319
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij denkt zeker dat de PVV rechts is omdat ze tegen migratie zijn?

[ afbeelding ]

Nee, om hoe ze stemmen in de Tweede Kamer.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 juni 2024 @ 17:53:05 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213894327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:51 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nee.
Vertel, welke partijen zijn dan conservatief en rechts voor jou?
pi_213894343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vertel, welke partijen zijn dan conservatief en rechts voor jou?
PVV, VVD, SGP, FvD, NSC, BBB, JA21 en inmiddels in mindere mate het CDA.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:06:20 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213894439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Etto reageert dus alles wordt er weer aan woke opgehangen. Wel echt topsport die hersengymnastiek van hem waar hij keer op keer hetzelfde lulverhaal blijft ophangen, uitgelegd krijgt waarom hij ernaast zit. Dat dan naast zich neerlegt en opnieuw begint.

Maar ik kan niet wachten op de uitleg van het woke verdienmodel, misschien dat er eindelijk een nieuwe aflevering Ettogebral is. Als we toegeven dat er racisme bestaat dan levert dat op welke manier geld op?
Nou nee; hier begon een andere user uit het niets over A.A. in de VS.

Wat ik verder onder woke versta - en baseer op de eigen bronnen - is meer dan duidelijk, zo ook mijn aversie daartegen.

Dat 'alles' daaraan opgehangen wordt is een valse frame; herhaaldelijk heb ik mijn even zo grote aversie uitgesproken jegens neoliberalisme, libertarisme en het rechste marktdenken dat de hele samenleving op zo ongeveer alle fronten heeft ontwricht. Ook dat altijd onderbouwd.

Maar om een of andere reden schieten een hoop lui hier in een stuip wanneer de ideologie die woke, dan wel intersectioneel denken, ter sprake komt.

Uitgaande van de zelf aangehangen definities daarvan (wheel of power) maak ik m.i. meer dan duidelijk dat dergelijk groepsdenken, dat beoordelen van mensen niet op basis van karakter en daden maar identitaire eigenschappen, van hetzelfde kaliber is als de retoriek waar schedelmeters al eeuwen gebruik van maken. Dat dat denken doorgesijpeld is in academia, heb ik eveneens aangetoond, en ik heb ook aangegeven waarom dat onwenselijk is: omdat het de academische vrijheid belemmert. Reden dat men in de VS al aan het afbouwen is, dat hele DEI-denken.

Dat op al die argumenten nooit een inhoudelijk antwoord komt, of dat er vervallen wordt in grappenmakerij en het vervormen van wat ik werkelijk schrijf, valt niet op mijn conto. Dat het eindresultaat steeds hetzelfde is, ofwel, dat er gepretendeerd wordt dat mijn posts hieromtrent 'inhoudsloos' of 'vaag' zouden zijn, geeft mij vooral aan dat woke en intersectioneel denken gewoon onbespreekbaar is, omdat het voor velen gewoon de standaard denk-modus behelst waar geen enkele kritiek op gegeven mag worden. Alsof je je progressieven-pas kwijtraakt als je durft ook díe vorm van generaliserend denken te bekritiseren.

Wat natuurlijk helemaal van de zotte is, is om die kritiek vervolgens om te buigen naar wat mijn denkbeelden zouden zijn omtrent een keur aan zaken (allemaal heel conservatief en (extreem) rechts), terwijl daar in heel mijn PoHi geen enkel bewijs voor te vinden is. Reden dat gevraagde quotes steeds uitblijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:10:27 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213894463
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt het is veelal het zelfde of het nu soros, illuminatie (liberale studenten), vrijmetselaars (gelijkheid en liberale ideologie) of WEF (samen kunnen we de wereld verbetren). Het is allemaal dezelfde mechanisme;

Groep x (vaak zo vaag mogelijk) maar komen ook op voor minder beelden. hierdoor wordt voelt de nationaal conservatief zich achhtergesteld of ernstig bedreigd in hun sociale status. Bijv wanneer buurman (wie onder mij staat in de sociale hierarchie) gelijk is aan mij door inzet van groepx wordt ik achter gesteld, want ik hoor boven die groep te staan.
ga ik er op achteruit. of wanneer alle vrouwen een donker kindje krijgen worden wij als witte bedreigd, want als er veel halfbloedjes zijn, dan zijn de witte niet meer de dominanten dus wij verliezen onze sociale status.
Waarom focus je je alleen op de witte persoon?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:19:10 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213894538
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
PVV aanhangers verkeren na de afgelopen 2 verkiezingen in jubelstemming.
Daar kun je dus wat aan doen op die manier.
pi_213894833
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 18:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, dit lijkt me echt niet de manier. De onzin moet even uitrazen en op z'n bek gaan. Het moet niet de norm worden.
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:02:37 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213894945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 18:53 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nee, dit lijkt me echt niet de manier. De onzin moet even uitrazen en op z'n bek gaan. Het moet niet de norm worden.
Ja daar geloof ik dus niet zo in. Ooit meer dan 20 jaar geleden had D66 Thom de Graaff, die dacht stemmen te winnen door maar zo keurig en correct mogelijk te doen. Dat werkte dus voor geen meter. Een van de beste commentaren die er kwam was "Thom, soms moet je gewoon een lul zijn." Maar dat kon hij dus niet.

Een Alexander Pechtold en een Rob Jetten kunnen dat wel, dus die doen het ook veel beter.
pi_213894955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja daar geloof ik dus niet zo in. Ooit meer dan 20 jaar geleden had D66 Thom de Graaff, die dacht stemmen te winnen door maar zo keurig en correct mogelijk te doen. Dat werkte dus voor geen meter. Een van de beste commentaren die er kwam was "Thom, soms moet je gewoon een lul zijn." Maar dat kon hij dus niet.

Een Alexander Pechtold en een Rob Jetten kunnen dat wel, dus die doen het ook veel beter.
Nou ja, als D66 het lul-zijn als tactiek wil kiezen, dan moeten ze dat zeker doen. Mij lijkt het de verkeerde weg.
pi_213894988
We laten dom rechts al 20 jaar uitrazen, sinds de opkomst van Fortuyn eigenlijk. Sindsdien is de ene verlosser na de andere verlosser opgestaan. De ene nog achterlijker dan de ander.

Rechts laten uitrazen en bestrijden met redelijke, genuanceerde argumenten en factchecken lijken niet te werken.

Dan werkt misschien inderdaad alleen de Amerikaanse tactiek (smerige campagnes over en weer). Al ben ik bang dat rechts daar ook beter in is dan links.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:10:50 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213895024
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 18:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Paar weken terug had je het nog over de domme kiezers
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:11:53 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213895036
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Paar weken terug had je het nog over de domme kiezers
Ja die willen blijkbaar graag emotie politiek. Wie ben je dan daar niet in te voorzien?
pi_213895265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 18:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom focus je je alleen op de witte persoon?
waarom heb jij moeite om een voorbeeld te lezen, het gaat toch om NL links vs rechtse dogma's?
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:37:37 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213895316
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom heb jij moeite om een voorbeeld te lezen, het gaat toch om NL links vs rechtse dogma's?
Het is gewoon opvallend hoe vaak in dit soort voorbeelden verwezen moet worden naar specifiek witte mensen. Vanuit het intersectioneel denkbeeld niet vreemd (daar zit immers 'de macht' en het letterlijke 'systeembeheer'), maar qua generalisering en vooroordelen is het niet heel anders dan andere generaliseringen en vooroordelen.

Hetgeen mijn aversie jegens die doctrine dus verklaart.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213895346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja die willen blijkbaar graag emotie politiek. Wie ben je dan daar niet in te voorzien?
Ik denk dat die rancuneuze emo-politiek het alleen goed doet onder conservatieven. Het sluit gewoon totaal niet aan bij de progressieve mindset.

Neem als voorbeeld die Etto van hierboven. Die probeert al tijden zijn cynisch-conservatieve wereldbeeld te verkopen hier, maar geen hond vindt het ook maar enigszins de moeite waard om erin mee te gaan. Met dat soort opvattingen en denkbeelden krijg je bij de PVV en zo de handen wel op elkaar omdat ze dan eindelijk een 'bondgenoot op links' hebben, maar op links levert dat echt niets op.
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:42:16 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213895372
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:40 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik denk dat die rancuneuze emo-politiek het alleen goed doet onder conservatieven. Het sluit gewoon totaal niet aan bij de progressieve mindset.

Neem als voorbeeld die Etto van hierboven. Die probeert al tijden zijn cynisch-conservatieve wereldbeeld te verkopen hier, maar geen hond vindt het ook maar enigszins de moeite waard om erin mee te gaan. Met dat soort opvattingen en denkbeelden krijg je bij de PVV en zo de handen wel op elkaar omdat ze dan eindelijk een 'bondgenoot op links' hebben, maar op links levert dat echt niets op.
Ik heb alleen geen conservatieve denkbeelden. Geen één eigenlijk.

En als je emo-politiek wil zien, kijk even naar de UvA de afgelopen weken.

Of nog beter, je eigen bizar radicaliserende posts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213895394
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of nog beter, je eigen bizar radicaliserende posts.
Cool. Doe voorbeelden, ik kan niet wachten.
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:45:25 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213895418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:43 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Cool. Doe voorbeelden, ik kan niet wachten.
Wilde je niet 'meehelpen' met het alle leed en ellende toewensen aan mensen omdat ze op een partij gestemd hebben die de jouwe niet was?

Nul medelijden met iemand met MS omdat ze van de verkeerde politieke kleur is?

Dat noem ik naast radicaal ook buitgengewoon emotioneel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213895469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wilde je niet 'meehelpen' met het alle leed en ellende toewensen aan mensen omdat ze op een partij gestemd hebben die de jouwe niet was?

Nul medelijden met iemand met MS omdat ze van de verkeerde politieke kleur is?

Dat noem ik naast radicaal ook buitgengewoon emotioneel.
Wat een buitengewoon domme parafrase.

PVV'ers zijn al 20 jaar bezig met antimenselijke politiek. Moet ik dan medelijden hebben als er een van die hufters persoonlijk leed ervaart? Absoluut niet. Zij maken hun haat op grote schaal persoonlijk en hebben daarmee echte invloed op honderdduizenden echte mensen. Ik geef op een anoniem forum aan dat ik geen medelijden heb met die klootzakken.

Maar dat verschil wil jij niet zien, omdat je bij dezelfde verbitterde conservatieve groep hoort. Daarom ben je aan het speuren naar iets waar je verontwaardigd over kunt doen.
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:52:00 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213895506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:49 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Wat een buitengewoon domme parafrase.

PVV'ers zijn al 20 jaar bezig met antimenselijke politiek. Moet ik dan medelijden hebben als er een van die hufters persoonlijk leed ervaart? Absoluut niet. Zij maken hun haat op grote schaal persoonlijk en hebben daarmee echte invloed op honderdduizenden echte mensen. Ik geef op een anoniem forum aan dat ik geen medelijden heb met die klootzakken.

Maar dat verschil wil jij niet zien, omdat je bij dezelfde verbitterde conservatieve groep hoort. Daarom ben je aan het speuren naar iets waar je verontwaardigd over kunt doen.
Zou je onderhand eens wat van die conservatieve denkbeelden kunnen noemen?

Ook nu ben je weer buitengewoon irrationeel bezig. Omdat ik het gewaagd heb aan je dierbare intersectionaliteitsspeeltje te komen, ben ik automatisch niet alleen niet meer progressief, maar zelfs verbitterd conservatief.

Wees eens rationeel en kom met bewijslast.

En of jij nu links, rechts, paars of smurf bent: het toewensen van leed bij andere mensen op basis van politiek voorkeur acht ik naast irrationeel ook een tikkeltje zorgwekkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213895536
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou je onderhand eens wat van die conservatieve denkbeelden kunnen noemen?

Ook nu ben je weer buitengewoon irrationeel bezig. Omdat ik het gewaagd heb aan je dierbare intersectionaliteitsspeeltje te komen, ben ik automatisch niet alleen niet meer progressief, maar zelfs verbitterd conservatief.

Wees een rationeel en kom met bewijslast.
Ik had me voorgenomen niet meer te reageren op je oerdomme gezuig en deed dat toch weer. Maar daar laat ik het nu verder wel bij.
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:56:44 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213895569
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:40 schreef Blastbeat het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om de denkbeelden van Etto nadoen. Progressieven (dus linksen en liberalen) hoeven hun standpunten helemaal niet aan te passen. Dat doen ze bij conservatief rechts ook niet als ze een keer verliezen.

Het gaat om hoe je het verkoopt en hoe je aanvallen van de tegenstander onschadelijk maakt. Zolang je in een ongelijk speelveld blijft hangen waarbij progressieven zich enkel als het keurigste jongentje in de klas moeten gedragen, dat lijdzaam de terreur van de pestkop ondergaat, dan gaat het niet verbeteren. Als je de pestkop echter succesvol ondermijnt dan werkt het wel.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:

Dan werkt misschien inderdaad alleen de Amerikaanse tactiek (smerige campagnes over en weer). Al ben ik bang dat rechts daar ook beter in is dan links.
De democraten winnen ook gewoon verkiezingen met regelmaat. Dus blijkbaar kunnen die het ook. Ooit dachten ze dat Karl Rove een onoverwinnelijk genie was. Tot daar Rahm Emmanuel en Dave Axelrod tegenover werden gezet.
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:56:58 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213895573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 19:54 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik had me voorgenomen niet meer te reageren op je oerdomme gezuig en deed dat toch weer. Maar daar laat ik het nu verder wel bij.
Begrijpelijk, want je weet dat je met lege handen staat. Opnieuw.

Overal lopen krijsen dat het om feiten en logica zou moeten gaan maar zelf niet te beroerd om volslagen kolder bij elkaar te verzinnen.

Succes met campagnevoeren, met een dergelijke weldoordachte, op feiten en ratio gebaseerde strategie moet het vast lukken allemaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')